Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Препръчано мнение

  • Потребител
Публикувано

  За да спаси навремето Крайслер, токущо блаженопочиналият Ли Якока, се е наможило между другото да суспендира един 20 годишен проект, който се е приближавал да успех.

   А именно "кола със газотурбинен двигател".

1964 turbine car specifications

  • 130 horsepower at 3,600 rpm (output shaft speed); 425 lb-ft of torque at zero rpm!
  • Weight: 410 lb - 25 inches long, 25.5 inches wide, 27.5 inches tall (without accessories, which make the overall length 35 inches).
  • Fuel requirements: what've you got? diesel, unleaded gas, kerosene, JP-4, others. No adjustments needed to switch from one to the other.
  • Compressor: centrifugal, single-stage compressor with 4:1 pressure ratio, 80% efficiency, 2.2 lb/sec air flow
  • First stage turbine: axial, single-stage, 87% efficiency, inlet temperature 1,700 degrees F.
  • Second-stage turbine: axial, single-stage, 84% efficiency, max speed 45,700 rpm
  • Regenerator: dual rotating disks, 90% effectiveness, 22 rpm max speed
  • Burner: single can, reverse flow, 95% efficiency
  • Maximum gas generator speed: 44,600 rpm
  • Maximum output speed, after reduction gears: 4,680 rpm
  • Exhaust temperature at full power: 500 degrees Farenheit.

  Забележете изискванията за горивото - каквото ви се намира  :)  Веднъж, когато показвали колата на мекиканския президент, той попитал - А с текила може ли?  И веднага наляли за проба  :)  Туй което за булгаротуземецът е било виц (Чапаев и запорожеца) в Америка е било истина. 

Ето как изглежда въпросният двигател:

turbine-gen3.gif

Сигурно, при тая ниска компресия КПДто му би било доста ниско, но там има един топлинен регенератор, който може би оправя нещата?

Все пак, няма последващи напъни за реанимиране на проекта, което значи, че КПДто си е останало ниско. Иначе всички останали качества са повече от превъзходни. /с изключение на бавната реакция след подаване на газ в началото е била 7 сек., но в края на проекта е свалена под 2 сек./

  Чудя се дали сега не може да се реанимира, обаче в качеството му на  генератор за последователен хибрид? Той, както си е прост, ще се опрости още наполовина?

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.