Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 35 минути, лаик-1 said:

Малко се отклонявам от темата,но какво имаш предвид да се правят глупости?!Ако под глупости разбираш да се причини някаква вреда на един човек,малка или много голяма група от хора(разбирай дори милиони),то....,грамотните,образованите и умните имат смазваща "преднина".....Справка - войните от отминалия век в Европа - най-"образования" континент....Сега,да не си помислиш ,че съм против образованието....Пази, Боже!Но малко наивно е да се вярва,че ако всички хора по света сме образовани и грамотни,ще плеснем с ръце и ще се прегърнем....😎Даже напротив,в тоя случай си мисля, ще сме способни да си причиним гадости надхвърлящи всяко въображение...😀Справка - проекта "Манхатан" ...Едва ли някъде по цялата верига на тоя проект е имало неграмотни и необразовани хора....А е причинил човешки и материални щети ,които едва ли си е представял някой....

Най напред за проекта Манхатън.

Първо по това време не са известни всички последици, които причинява атомния взрив.Тоест липсват знания.Или не знанията, а тяхната липса  има (голяма част) вина за последиците. 

Нима е виновен Нобел?Вината е на тези които са употребили динамита.Или по просто казано, не е виновен този който е конструирал и направил ножа.Отговорността носи този който го е купил и извършил убийство с него. Не са виновни учените/знанията/ създали атомната бомба, а тия които са взели решение да я употребят.

Или ако имаме двама образовани индивида и единият от тях извърши престъпление, не виновно образованието и знанието, а криминалните нагласи крадеца/убиеца/ .

Също може да се каже, че незнанието/или нехайството?/ е виновно за Чернобил.

Само по себе си знанието е полезно, но ако е съчетано с алчност,престъпни наклонности, нехайство,....стават забележителни трагедии.

Докато глупостта без да е съчетана с престъпни наклонности е вредна.Незнаещия и без да е алчен твори глупости.Същия даже от добро сърце причинява нещастия."Каква я мислех, а тя каква  стана."

 

  • Мнения 82
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 6 часа, vvarbanov said:

Най напред за проекта Манхатън.

Първо по това време не са известни всички последици, които причинява атомния взрив.Тоест липсват знания.Или не знанията, а тяхната липса  има (голяма част) вина за последиците. 

Нима е виновен Нобел?Вината е на тези които са употребили динамита.Или по просто казано, не е виновен този който е конструирал и направил ножа.Отговорността носи този който го е купил и извършил убийство с него. Не са виновни учените/знанията/ създали атомната бомба, а тия които са взели решение да я употребят.

Или ако имаме двама образовани индивида и единият от тях извърши престъпление, не виновно образованието и знанието, а криминалните нагласи крадеца/убиеца/ .

Също може да се каже, че незнанието/или нехайството?/ е виновно за Чернобил.

Само по себе си знанието е полезно, но ако е съчетано с алчност,престъпни наклонности, нехайство,....стават забележителни трагедии.

Докато глупостта без да е съчетана с престъпни наклонности е вредна.Незнаещия и без да е алчен твори глупости.Същия даже от добро сърце причинява нещастия."Каква я мислех, а тя каква  стана."

 

 

Само по себе си познанието е "неутрално"....От това,как ще бъде използвано,можем да го определим като полезно или вредно...

Учените от "Манхатан",или поне немалка част от тях,са знаели,че създават атомна бомба,а не атомна централа....Бомба...Предназначението на една бомба не е да "пръска" наоколо  шоколади,а смърт..Казваш,че не са им били известни всички последици от ядрения взрив...Още по-зле...Значи образовани и интелигетни хора,дето се вика,светила в своята област на познанието,създават оръжие ,без напълно да са наясно, какви ще са точно последиците от него и го предават в ръцете на военните и политиците,които по принцип  също са образовани и интелигентни хора.... и те го използват, това оръжие....?!А ако по някаква случайност ти беше в Япония и бомбата се беше изсипала на метри от теб, и те беше "изпарила",дали щеше да си по- щастлив от факта,че все пак тая бомба са я измислили и употребили образовани хора,а не са те проболи някакви туземци в Африка с копие....😀

Чрез познането натрупано в хилядолетията сме създали страхотни неща,но сме създали и оръжия ,с които можем да унищожиим планетата само за миг....И страхотните неща и сраховитите оръжия за масово унищожение са създадени от образовани,интелигетни и умни хора...Простите и необразованите могат да създадат само дребни неприятности....Най-малкото ,щото нямат достъп до "неща",с които могат да създадат големи неприятности..😀

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, лаик-1 said:

Учените от "Манхатан",или поне немалка част от тях,са знаели,че създават атомна бомба,а не атомна централа....Бомба...Предназначението на една бомба не е да "пръска" наоколо  шоколади,а смърт..Казваш,че не са им били известни всички последици от ядрения взрив...Още по-зле...Значи образовани и интелигетни хора,дето се вика,светила в своята област на познанието,създават оръжие ,без напълно да са наясно, какви ще са точно последиците от него и го предават в ръцете на военните и политиците,които по принцип  също са образовани и интелигентни хора.... и те го използват, това оръжие....?!

В момента учени, инженери и работници ,конструират произвеждат  оръжия(бомби,самолети, автомати,...) и никой не ги обвинява.Всички в България знаят, че оръжията които произвежда Арсенал не "пръскат" сладоледи ,а смърт....Нима не са им известни последиците от употребата на оръжията които правят и продават?Защо на учените от Манхатън ще вменяваме вина когато не са били наясно с последиците от ядрения взрив.А не осъждаме учените,които сега знаят, но въпреки това конструират и правят много по мощни и смъртоносни ракети с ядрени заряди?И ужас,....съзнателно го предават в ръцете на хора които използват тия оръжия.Пробвай се да формулираш отговор на тези въпроси!

Преди 2 часа, лаик-1 said:

А ако по някаква случайност ти беше в Япония и бомбата се беше изсипала на метри от теб, и те беше "изпарила",дали щеше да си по- щастлив от факта,че все пак тая бомба са я измислили и употребили образовани хора,а не са те проболи някакви туземци в Африка с копие....😀

Това е логическа грешка и се нарича "Апел към емоция".

"Призивите към емоцията имат за цел да извлекат вътрешни чувства като страх, съжаление и радост от получателя на информацията с крайната цел да ги убедят, че изявленията, представени в грешния аргумент, са верни...... Този вид призив към емоция е вид червена херинга и обхваща няколко логически заблуди, включително апел към последствията , апел към страх , призив към ласкателство , призив към жалост , призив към подигравки , призив за злоба и желание за мислене ."  https://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_emotion

Използвайки тия заблуди ти се опитваш да манипулираш зрителите и участниците в дискусията.Силно ти препоръчвам да не повтаряш тази грешка!

Преди 2 часа, лаик-1 said:

 Простите и необразованите могат да създадат само дребни неприятности....Най-малкото ,щото нямат достъп до "неща",с които могат да създадат големи неприятности..😀

Въпросът е "Въображението или знанието е по важно"?Както вече споменах, незнанието е една от причините за проекта Манхатън.Авариите в Чернобил и Фукушима също са плод на незнание. Това не са дребни неприятности.Учените и инженерите са постъпили глупаво в тия случаи защото не са притежавали необходимите знания за да избегнат катастрофите.Или точно в тия случаи те са се проявили като глупаци, и са създали големи неприятности.Та казваш, че глупаците могат да създадат само дребни неприятности.Може би си се объркал малко. 

 Историята е пълна с  владетели и управляващи, които са извършили големи глупости.

Редактирано от vvarbanov
  • Потребител
Публикува
Преди 13 часа, vvarbanov said:

Защо на учените от Манхатън ще вменяваме вина когато не са били наясно с последиците от ядрения взрив.

Че как така не са им били ясни последиците от ядрения взрив!! Много добре са били запознати с последствията, тъй като са можели да смятат и цялата енергия която теоретично са изчислявали че се отделя са имали представа какво може да причини. Затова и правят бомба, а не ядрен локомотив. 

  • Потребител
Публикува

Въображението не е дар, а е функция на мозъка. Мозъкът приема образи с очите и после ги обработва, съпоставя, анализира, подрежда, запаметява и т.н. Тоест основната функция на мозъка е работата с образи.  Както знаем обаче човек може да се учи и да се усъвършенства и съответно това усъвършенства и възможностите му за мисловна работа с изображения, тоест въображението.

Така ако знанията са нещата които трябва да може да анализира мозъка, въображението са начините за това как да го прави.

Ако знанията ти са големи, но не си тренирал въображението си резултатите ти ще са слаби - ще си нереализиран. Ако знанията ти са малко, но тренираш въображението си с други средства и в други области на познанието резултатите ти пак ще са слаби - ще те хвалят за желанието, но ще те наричат лаик и може да те обвинят че се правиш че много знаеш. Ако знанията ти са малки и не тренираш въображението си - ще те наричат глупак и мързел. Ако ли пък знанията ти са големи в областа на интересите ти, и съответно тренираш въображението с както в тази област така и в други - ще ти казват учен, експерт, знаещ и т.н.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, makebulgar said:

Мозъкът приема образи с очите и после ги обработва, съпоставя, анализира, подрежда, запаметява и т.н.

Някъде четох,че очите ПОДБИРАТ каква информация да дадат на мозъка. Ти да видиш! Следователно очите също съпоставят,подреждат... Тялото на човека е олигархично устроено,тоест от автономни органи които често пъти влизат в борба за надмощие помежду си. Животното е монархически устроено - то е някак си единно - всички негови органи участват заедно в преследването на една обща цел. Една от причините човека да е неизмеримо по-сложно устроен от животното е точно олигархичната му природа. Да се върнем на очите. Морската болест например,настъпва когато информацията която мозъкът получава от очите се разминава с информацията получавана от "вътрешното ухо",(вестибуларният апарат). Животните нямат такъв проблем,ако не се заблуждавам.

Мозъкът също не е единно цяло. Той е разделен най-малко на две полукълба,както е известно - едно което отговаря за емоциите и друго - за разума. Когато тези две полукълба спорят,тогава бъркотията е голяма...

Редактирано от deaf
  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, deaf said:

Някъде четох,че очите ПОДБИРАТ каква информация да дадат на мозъка.

Очите не подбират, а подбира мозъкът, и той решава на къде да се фокусират очите. 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 3 часа, makebulgar said:

Че как така не са им били ясни последиците от ядрения взрив!! Много добре са били запознати с последствията, тъй като са можели да смятат и цялата енергия която теоретично са изчислявали че се отделя са имали представа какво може да причини. Затова и правят бомба, а не ядрен локомотив. 

По горе писах, че не са им били ясни напълно последиците от ядрен взрив.

Само ти не можа да разбереш.

 Първите наблюдателни случаи на радиационна болест са станали след ядрените бомбардировки на Хирошима и Нагасаки. Японските лекари описаха неизвестна болест със симптоми, които „внезапно се появяват при определени пациенти без видими наранявания“. Вече е известно, че тези първи пациенти страдат от забавени ефекти от радиационно облъчване. https://rarediseases.org/rare-diseases/radiation-sickness/

Понятия «радиоактивное загрязнение» в те годы еще не существовало, и потому этот вопрос тогда даже не поднимался. Люди продолжали жить и отстраивать разрушенные постройки там же, где они были раньше. Даже чрезвычайно высокую смертность населения в последующие годы, а также болезни и генетические отклонения у детей, родившихся после бомбардировок, поначалу не связывали с воздействием радиации    http://energetika.in.ua/ru/books/book-5/part-3/section-3/3-3/3-3-2 

Тежестта на ефектите, причинени от радиация, не са напълно разбрани до 40-те години. Двама учени от САЩ умират през 1946 г., след като са работили с делящи се материали, без да са използвали предпазно облекло или защитна защита. Бомбардировката в Хирошима също предизвика широкомащабно радиационно отравяне и присъстващата по време на бомбардировката актриса Мидори Нака беше проучена подробно за радиационно отравяне. Смъртта й през 1945 г. е първата, официално документирана като причинена от радиационно отравяне.  https://www.news-medical.net/health/Radiation-Poisoning-History.aspx

От загадъчната радиация продължават да умират още учени до 50 и някоя година.

Тук празненствата продължават.Те стават далеч след бомбардировките на Хирошима и Нагасаки.

Парад за първата бомба

Основателите на града бяха щастливи, че пред дверите му е построена площадка за тестване на атомни бомби. Туристите демонстрираха неподозирано въодушевление от експлозиите в пустинята. Още първият тест с кодовото наименование "Able" на 27 януари 1951 г. беше достойно отбелязан с парад и музика. Участваха дори млади дами, чиито тела бяха забулени с подобие на ядрена гъба, каквато се появява при ядрен взрив. За финал от 323-метрова височина бомбардировач В-50 хвърли върху площадката за тестове ядрено взривно вещество с мощ, съответсваща на двете атомните бомби, взети заедно, които през август 1945 г. американците хвърлиха над японските градове Хирошима и Нагазаки.

По правило през следващите 12 години на всеки три седмици се извършваше по един тест. Те бързо се превърнаха в тържества. Към пустинята се отправяха туристи и местни хора, организираха пикници и наблюдаваха от около 100 км разстояние експлозията. Чуваха шума, усещаха труса (усещаше се дори в Сан Франциско, намиращ се на разстояние от 643 км) и напълно беззащитни хора бяха изложени на ядрения дъжд, падащ под формата на прахови частици.

Властите естествено знаеха колко опасна е бомбата, но нямаха достатъчно сведения относно дългосрочни въздействия. Американската армия изпращаше към тестовата площадка камиони с войници. Те наблюдаваха експлозиите от 11 км разстояние и то без каквото и да било защитно облекло. Все пак ги съветваха да не гледат експлозията, тъй като това било вредно за зрението. Никак не е чудно, че по-късно сред тях значително се увеличи броят на заболелите от рак.

"Увериха ни, че било напълно безопасно"

Армията допусна и населението, предимно жителите на Лас Вегас, да се отправят към ядрната тестова площадка. Експерти регистрираха прахообразно покритие на автомобили, къщи и дървета. Те успокояваха хората със съвет да си взимат душ, ако имат чувство за досег с ядрен отпадък. Неосведомените хората повярваха. През 2012 г. жител на Лас Вегас разказа пред местен вестник:

"Тръгвахме наранина и наблюдавахме събитието. Беше така, като че ли слънцето за втори път изгрява. Уверяваха ни, че било напълно безопасно. Действително беше интересно. Беше атракция."

Ако някой мисли, че жителите на Лас Вегас са протестирали срещу тестовете, то той се лъже. Малцина бяха онези, които искаха да направят нещо срещу радиоактивния прахообразен дъжд. Редом с неосведомеността от опасностите има и още нещо. Имаше хора, които се бяха преселили в Лас Вегас точно заради площадката за тестове, тъй като точно там си бяха намерили работа. Значи те биха демонстрирали срещу собствените си работни места?

Лас Вегас гледаше на бомбата като небесен дар. И от това да се страхуваш? Търговската камара издаваше календари, в които се упоменаваха датите на предстоящите ядрени тестове, за да могат туристите да знаят кога да пристигат в града. Като последен писък хотелите организираха бомбени партита "Bomb Parties" и се сервираха "Atomic Cocktails" – коктейли за модерни времена. Самият Лас Вегас се наричаше "Ядреният град".

Според притежател на казино бомбата е била най-доброто, което може да се случи на Лас Вегас, а той е знаел за какво става дума.

Партито приключи през 1963 г....................

Последствията от тестовете са видни и днес. В пустинята могат да се видят безброй кратери, най-големият е с размери 396 на 97 метра. Далеч по-драматични са последствията за хората. Много бивши войници и жители на Лас Вегас заболяха от левкемия – смъртоносна болест, която се предизвиква от радиоактивно облъчване.

По-късно правителството на САЩ разработи програма за подкрепа на засегнатите. Войници получиха по 75 000 долара, цивилни граждани по 50 000 долара.

Не е известно колко хора са станали жертва на лекомислието от 50-те години на миналия век. Вън от съмнение е, че става дума за хиляди. https://clubz.bg/80605-qdrenite_opiti_kraj_las_vegas_bili_turisticheska_atrakciq

През 1 950 г.(5г след Хирошима) се продават детски комплекти за игра с радиоактивни материали.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gilbert_U-238_Atomic_Energy_Laboratory

Та викаш, много добре са били запознати за това правят шоу,взривяват атомна бомба пред публика и  продават детски радиоактивни играчки, а не локомотиви. Не е лошо да запомниш добре това.

 

Редактирано от vvarbanov
  • Потребител
Публикува

Може би около 90 процента от информацията която очите виждат не се обработва от мозъка като от значение. При различните хора може да има разлика. За това виждаме само една точка пред нас... фокуса... По този начин мозъка обработва най вече видяното там, другото не важно.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, deaf said:

Една от причините човека да е неизмеримо по-сложно устроен от животното е точно олигархичната му природа. Да се върнем на очите. Морската болест например,настъпва когато информацията която мозъкът получава от очите се разминава с информацията получавана от "вътрешното ухо",(вестибуларният апарат). Животните нямат такъв проблем,ако не се заблуждавам.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Кинетоза

И хора и животни страдат.

("Тънкото" е, че мозъкът получава информация както за "мястото" на ЦТ (центъра на тежестта - около пъпа), така и от вестибуларния апарат, който пък се старае с информация, да "запазва" положението на  частите на тялото в пространството - диференциално действа - разлика от "ляво-дясно", има забавяне и смесване на трите информации, което "побърква" управителя - Гл.  мозък. А, той трябва да взема решение за моторните реакции на цялото тяло, за опазване на целостта му. Изпраща команди на мускули и "потоци" на вътретечностите за противостоене на силите от ускоренията, ама - нетренирано тяло няма изграден "автоматизъм" на реакции (всеки не тренира "салто мортале"). Така, при често повтаряне на напрегнатостта - с лодка в бурно море, "спасението" на мозъка, като естествена защита, е да изхвърли "отровата" от себе си, щото симптомите са подобни на отравяне - първо от стомаха и ... т. н.)

  • Потребител
Публикува

Може ли да ми кажете как се казваше синдрома, при който мозъка обработва видяното не като една картина ами като детайли който са отделни неща.....

  • Потребител
Публикува
Преди 10 минути, Малоум 2 said:

нетренирано тяло няма изграден "автоматизъм" на реакции (всеки не тренира "салто мортале")

Един от великите адмирали английският Нелсън е страдал от морска болест. Не знам дали хронично е страдал или му се е случило само два-три пъти,но е факт. Как е успявал да побеждава в морските битки - с въображение или със знание? - и въпреки морската болест е загадка.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 20 минути, amigdal said:

Може ли да ми кажете как се казваше синдрома, при който мозъка обработва видяното не като една картина ами като детайли който са отделни неща.....

Не знам - мисля си, че Няма отделно наименование. Подлежи на изследване и уточняване:

https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Kak-krasivoto-stava-grozno-i-obratnoto_116272.html

...

(Мозъкът "разбива" видяното на отделни символи - черно-бяло ( и нюанси сиво) и ползва тия символи в "сглобяване" на какъвто и  да е абстрактен образ. Наименованията на ежедневните образи - се заучават в първите седем, а по-късно, с наука - цял живот)

Редактирано от Малоум 2
  • Потребител
Публикува
Преди 24 минути, Малоум 2 said:

Не знам - мисля си, че Няма отделно наименование. Подлежи на изследване и уточняване:

https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Kak-krasivoto-stava-grozno-i-obratnoto_116272.html

...

(Мозъкът "разбива" видяното на отделни символи - черно-бяло ( и нюанси сиво) и ползва тия символи в "сглобяване" на какъвто и  да е абстрактен образ. Наименованията на ежедневните образи - се заучават в първите седем, а по-късно, с наука - цял живот)

Хубава статия, винаги съм се интересъвал от подобни неща.

  • Потребител
Публикува

Да се даде (научно) определение какво е красивото е трудно защото във всяко определение за красиво задължително има интелектуално СЪЖДЕНИЕ. Например,на парти мъж се запознава с убийствена красавица и почва да я ухажва. Но в един момент научава от нея,че тя споделя политически възгледи враждебни на неговите. Със сигурност той вече няма да я възприема като достатъчно красива за него.

Грозното е лесно за определяне. Всяко нещо което излъчва БОЛЕСТНИ внушения е грозно. Например,виждаме (пак този пример) красавица,но главата и е мъничко по-голяма от "нормалното". Веднага у нас нахлува онзи страх и отвращение,който изпитваме когато виждаме болно създание. Дано това не го прочете някой политкоректен човек...

  • Потребител
Публикува
Преди 5 часа, makebulgar said:

Въображението не е дар, а е функция на мозъка. Мозъкът приема образи с очите и после ги обработва, съпоставя, анализира, подрежда, запаметява и т.н. Тоест основната функция на мозъка е работата с образи.  Както знаем обаче човек може да се учи и да се усъвършенства и съответно това усъвършенства и възможностите му за мисловна работа с изображения, тоест въображението.

Така ако знанията са нещата които трябва да може да анализира мозъка, въображението са начините за това как да го прави.

Ако знанията ти са големи, но не си тренирал въображението си резултатите ти ще са слаби - ще си нереализиран. Ако знанията ти са малко, но тренираш въображението си с други средства и в други области на познанието резултатите ти пак ще са слаби - ще те хвалят за желанието, но ще те наричат лаик и може да те обвинят че се правиш че много знаеш. Ако знанията ти са малки и не тренираш въображението си - ще те наричат глупак и мързел. Ако ли пък знанията ти са големи в областа на интересите ти, и съответно тренираш въображението с както в тази област така и в други - ще ти казват учен, експерт, знаещ и т.н.

Може и да го наречеш функция на мозъка ,но моето мнение,че тази функция е различно изявена при различните индивиди и тя няма нищо общо с тренировки ,обучения,знания и прочие...Аз го наричам -дар...А как ще го използваш тоя дар, е съвсем друга бира.....

"Значителна част от съвременните автори определят въображението или фан­тазията, акцентирайки върху процеса, третирайки го като психологически механизъм на творческата или евристичната дейност - онази дейност, която не се обуславя от изградените навици, нито се получава по инструкция, нито се усвоява по някак­ви правила. Описано най-фигуративно - на изхода на фантазния процес се получава продукт, който не би могъл да се сведе напълно към всичко онова, което е преминало през неговия вход."

https://simpleidea.org/въображениетокато-най-сложния-позна/

Пример :Ако вземем 10 учени,почти еднакво напреднали в своята област,то аз мисля,че с най-голяма вероятност да постигне някакъв пробив,или откритие е този ,който има най-богато въображение....

Ако говорим за човечеството като цяло,то в този случай Върбанов е прав -познанието е по -важно от въображението...Но ако говорим за малка, или по-голяма група приблизително на едно ниво образовани хора,които се съревновават в нещо,то въображението мисля че е по-важното,защото няма как да го"научиш"....

 

  • Потребител
Публикува
Преди 53 минути, лаик-1 said:

то въображението мисля че е по-важното,защото няма как да го"научиш"....

Там е работата, че въображението се учи! Още от най-малки децата се учат да развиват въображението си с всички играчки, книжки, кубчета и т.н. Проблемът е че има много хора които не разбират това, и съответно смятат че творците им се дава свише някакъв дар и съответно те творят. Непросветени са и затова мислят така. Не знаят колко хиляди часове отема на художниците да достигнат съвършество и на музикантите да станат виртуози. Всичко е тренировки, уроци, практика, опити, грешки, самоусъвършенстване, а не дар свише. Дори и цитирания Айнщайн за който много хора се чудят как така е направил великите си открития, казва, че ги е направил поради способността си да се концентрира върху даден проблем изцяло. Тоест да се абстрахира напълно от останалите неща. При творците е същото - безкраен труд върху една задача с изпипването ѝ до съвършенство. С хиляди проби и греши които отсяват добрите идеи, красивите неща, новите неща..

  • Потребител
Публикува
Преди 16 минути, makebulgar said:

Там е работата, че въображението се учи! Още от най-малки децата се учат да развиват въображението си с всички играчки, книжки, кубчета и т.н. Проблемът е че има много хора които не разбират това, и съответно смятат че творците им се дава свише някакъв дар и съответно те творят. Непросветени са и затова мислят така. Не знаят колко хиляди часове отема на художниците да достигнат съвършество и на музикантите да станат виртуози. Всичко е тренировки, уроци, практика, опити, грешки, самоусъвършенстване, а не дар свише. Дори и цитирания Айнщайн за който много хора се чудят как така е направил великите си открития, казва, че ги е направил поради способността си да се концентрира върху даден проблем изцяло. Тоест да се абстрахира напълно от останалите неща. При творците е същото - безкраен труд върху една задача с изпипването ѝ до съвършенство. С хиляди проби и греши които отсяват добрите идеи, красивите неща, новите неща..

Там е работатата,че не се учи...Когато аз бях дете,играчките бяха абсолютен лукс,за повечето деца....Но  най-обикновените пръчки в нашите ръце изведнъж се превръщаха в пушки,после в автомати,после в копия,после в мечове,после в кон-вихрогон и т.н.Ако това не е въображение,здраве му кажи....

Къде съм споменал,че човек не трябва през целия живот да се образова,самообразова,надгражда и труди неуморно???

Но ако ще и 300 години да уча рисуване,резултатът ми след тия 300 години, едва ли ще е на нивото на 15 годишен хлапак ,който има талант,някой го е забелязал ,като е бил на 8 години, и 7 години го е "натискал" да прекарва дълги часоове пред паното с четка в ръка(не казвам да си подсвирква по цял ден и затова,че има талант,една хубава сутрин да се събуди ,като велик художник) ....

Да ,ама аз нямам триста  години на разположение, и то, за да постигна някакъв посредствен резултат - резултат,който друг е постигнал за 7-8 години и ако продължава в същия дух,на 40 години ще е, може би, признат художник....

5 % талант и 95% труд....Но ако ги нямаш 5-те% талант,ще станеш виртуоз на куково лято...Ще станеш един посредствен ,или най-много поносим музикан,който само ще ми дразни чувствителния музикален  слух...😀

 

  • Потребител
Публикува
Преди 4 минути, лаик-1 said:

5 % талант и 95% труд....

Глупости са това. Всичко е 100% труд.

Не на всеки ще му се отдаде да стане велик художник или скулптор не защото няма талант, а защото просто явно някъде в обучението си и в житейският си път ще направи достатъчно грешки така че са се провали. Може да е ангажиран с друго (семейство, работа, проблеми), може да не успее да улови момента, може да реши че ще е по-добър в друго, или че няма "талант" или желание. Много са възможностите човек да се откаже. А онези които не се отказват и които могат да отелят достатъчно време от живота си те стават великите. При едни от тях нещата се случват още отрано когато са малки, при други се случват по-късно когато решат и си повярват. Малките "таланти" които успяват да станат велики обикновено много рано са започнали да рисуват, тренират, учат, и съответно на много ранна възраст са станали професионалисти с дълъг опит.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, makebulgar said:

Глупости са това. Всичко е 100% труд.

Не на всеки ще му се отдаде да стане велик художник или скулптор не защото няма талант, а защото просто явно някъде в обучението си и в житейският си път ще направи достатъчно грешки така че са се провали. Може да е ангажиран с друго (семейство, работа, проблеми), може да не успее да улови момента, може да реши че ще е по-добър в друго, или че няма "талант" или желание. Много са възможностите човек да се откаже. А онези които не се отказват и които могат да отелят достатъчно време от живота си те стават великите. При едни от тях нещата се случват още отрано когато са малки, при други се случват по-късно когато решат и си повярват. Малките "таланти" които успяват да станат велики обикновено много рано са започнали да рисуват, тренират, учат, и съответно на много ранна възраст са станали професионалисти с дълъг опит.

Да не би да искаш да ми кажеш,че всеки родил се на тоя свят е имал потенциала да стане Бах,Пикасо,Толстой,Тесла/не колата😀 /и т.н.,ама щото леко го домързявало,или семейство,работата,проблеми,или че там нещо образованието,та затова,нещо не му са се получили нещата....?!?!Оставам безмълвен...😀

  • Потребител
Публикува
Преди 3 минути, лаик-1 said:

Да не би да искаш да ми кажеш,че всеки родил се на тоя свят е имал потенциала да стане Бах,Пикасо,Толстой,Тесла/не колата😀 /и т.н.,ама щото леко го домързявало,или семейство,работата,проблеми,или че там нещо образованието,та затова,нещо не му са се получили нещата....?!?!Оставам безмълвен...😀

Разбира се! Ако си роден в Долно Камарци, Афганистан или Руанда ще ти е малко по-трудно в живота и няма как първите ти 7 години и следващите ги години на израстване да са същите като на онези които вървейки по своите си пътища са станали велики примерно в Париж, Виена, Ню Йорк или другаде по света. 

Как ще станеш като Бах днес, при положение, че не живееш през 17 век, при положение, че баща ти не е придворен изпълнител на цигулка и клавесин, и не е органист в църквата „Св. Георги“ в Айзенах, и при положение, че през първите си години не живееш в семейство изцяло свързано с музиката!

Същото е и със сравнението с Толстой, Тесла, Пикасо или друг. Невъзможни сравнения тъй като е невъзможно да изминеш техния път и техния живот. Няма как да си като тях. Но това не ти пречи да станеш велик днес. Няма да си като тях разбира се, тъй като днес ценностите са други, обучението е друго, живота е друг. 

Мислиш си че е някакъв талант спуснат свише на великите, а то си е техния живот, техните събития, тяхното учене, техните тренировки, репетиции, случайности..., които няма как да се случат на друг.  
 

Публикува
Преди 1 час, makebulgar said:

Там е работата, че въображението се учи! Още от най-малки децата се учат да развиват въображението си с всички играчки, книжки, кубчета и т.н. Проблемът е че има много хора които не разбират това, и съответно смятат че творците им се дава свише някакъв дар и съответно те творят. Непросветени са и затова мислят така. Не знаят колко хиляди часове отема на художниците да достигнат съвършество и на музикантите да станат виртуози. Всичко е тренировки, уроци, практика, опити, грешки, самоусъвършенстване, а не дар свише. Дори и цитирания Айнщайн за който много хора се чудят как така е направил великите си открития, казва, че ги е направил поради способността си да се концентрира върху даден проблем изцяло. Тоест да се абстрахира напълно от останалите неща. При творците е същото - безкраен труд върху една задача с изпипването ѝ до съвършенство. С хиляди проби и греши които отсяват добрите идеи, красивите неща, новите неща..

 

За съжаление мисленето, към което въображението е огромна част не може да се <научи> .Просто не става, нужни са вродени мозъчни аномалии и след това възпитание и упоритост.Със сигурност владеещите анормална мисловна дейност са хора с различна от средната функция.

Публикува
Преди 48 минути, makebulgar said:

Глупости са това. Всичко е 100% труд.

.

Да бе, на куково лято!Аз съм пример, това което го имам , не съм полагал целенасочен труд за него, не говоря за дипломи и професии, има го по две, а за Онова  към мкоето те са притурка, просто така се е случило и съм попаднал на хора и произлезнал от тези хора, вероятно тяхната <наследственост> е причината.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!