Отиди на
Форум "Наука"

Космическата 2020: Новите пилотирани космически кораби. Какво да очакваме?


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 1 час, makebulgar said:

 

Най-лесно е да се види теория на конспирацията или саботаж, ама ако не се дадат доказателства за тях си остават висящи. 

Иначе е съвсем нормално щателното изпипване на нещата да струва и маса пари както е при Старлайнера, но вече май никой не иска да ги дава тия пари, и съответно се пренасочиха към тези които успяват да се справят по-бързо. По-бързо не е с "налучкване", а е с нови методи на работа и нови инженерни решения, които дават по-бързи резултати. 

Частника, който иска да пробие сред монополисти и държавни компании, гледа да изкара по-бързо повече пари, и съответно търси и намира по-лесни и рационални решения на проблемите. Държавните компании и монополистите пък следват норми, правила, стандарти, ограничения, и съответно имат по-лесен достъп до пари, но и съответния по-слаб стремеж към иновации. 

Цитирай

    TRW designed and built the descent engine or (LMDE) for the Apollo lunar lander. Due to the need for a soft landing on the Moon, it was the first throttleable engine for manned space flight. This, and the requirements for high thrust, low weight, and crushability (in case of landing on a large rock),[15] earned surprising praise from NASA's history pages, considering the complexity of the lunar missions: "The lunar module descent engine probably was the biggest challenge and the most outstanding technical development of Apollo".[38] This engine was used on Apollo 13 to achieve free return trajectory and make a minor course correction after damage to the Service Module.

After the Apollo program moon landings, the LMDE was further developed into the TRW TR-201 engine. This engine was used in the second stage Delta-P of the Delta launch vehicle for 77 launches between 1972-1988.
 

Цитирай


...Northrop then alleged in California state court that SpaceX and its chief engineer stole trade secrets for a rocket part. SpaceX later countered, saying in federal court that Northrop had abused its governmental role to obtain proprietary information and gain a competitive advantage, the paper said.

 Нортроп не може да спечели делото, защото на негови инженери НАСА е поверила супервизиране на  някои ракетни програми. Точно това използва Мъск, като контрира, че тези инженери са злоупотребили и са откраднали негови секрети.  Всъщност подмамвайки специалистите на  Нортроп-ТРВ той е получил наготово същите секрети по-рано. Но за съда водата става мътна и той се чуди за кого да отсъди.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 111
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

НАСА дава парите, така че може и да споделя с частниците използваните от нея технологии, ако това ще довяде до развитие. Инженерите може и с нищо да не са злоупотребявали, а просто да са приложили в нов вид вече придобитите знания. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Мдааа.. ако моралът беше пълен, техниката щеше да върви с 20 века назад.

Мъск е чопнал технология, която се е развивала 40 години. Разбира се той е платил само за "кий пипъл" и сигурно има инженерчета с принос, които са останали с горчевина.

 Но.. удачно излезе, че приложи технолоията за кацане на първите степени на дупе.  Дай боже от всичките му фантасмагорични идеи да се реализира поне още една.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Натоварен трафик отложи полета на Крю Драгън за не по-рано от 23-ти октомври

14 август 2020 г. 21:45 ч. Натоварен космически трафик отложи следващата пилотирана мисия на "Крю Драгън" с около месец. Два кораба трябва да излетят първо, един американски и един руски, преди НАСА и СпейсЕкс да пристъпят към ново пилотирано изстрелване. 

Първоначално "Крю Драгън" с астронавтите Майк Хопкинс, Виктор Главър, Шанон Уокър и Соичи Ногучи трябваше да полети в края на септември. Но това няма как да стане, тъй като на 30-ти септември в 05:26 ч. българско време е насрочен полетът на товарния кораб "Сигнус" на американската компания Нортроп Груман. Корабът ще достави на МКС множество интересни инструменти - в това число норвежкия прибор m-NLP за измерване на плътността на плазмата в йоносферата. От борда на "Сигнус" ще бъдат пуснати и няколко микроспътника: Alpha, Bobcat-1, NEUTRON-1, SPOC и IT-SPINS. 

След това на 14-ти октомври ще излети пилотираният космически кораб на Русия "Союз МС-17". На борда ще пътуват руските космонавти Сергей Рижиков и Сергей Куд-Сверчков, както и американската астронавтка Кейтлийн Рубинс.

Едва тогава може да бъде даден ход на старта на "Крю Драгън". НАСА насрочва предварителна дата 23-ти октомври. 

Разбира се, отлагания се случват и никой не е застрахован - но какво по-хубаво от това, че тези отлагания се дължат на множеството мисии, чакащи да отпътуват към МКС? 

Източници: НАСА, Джеф Фауст

 2020-2-aug-splashdown-1.jpg

Кадър от успешното приводняване на кораба "Крю Драгън" с астронавтите Боб Бенкен и Дъг Хърли на 2-ри август. Photo credit : NASA TV

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/3521-2020-crew-dragon-delayed-traffic

Link to comment
Share on other sites

  • 1 месец по късно...
  • Модератор Космически науки

Следващият полет на пилотиран кораб Крю Драгън остава планиран за 23-ти октомври

18 септември 2020 г. 15:00 ч. Съгласно информация от журналиста Ерик Бъргър, който е в контакт с представители на космическия отрасъл на САЩ, вторият пилотиран полет на "Крю Драгън" остава насрочен за 23-ти октомври. Стига, разбира се, метеорологичните условия да са благоприятни. 

Чудесно е да научим, че няма отлагания в графика. НАСА и СпейсЕкс изказват увереност, че датата е постижима.

Със старта на "Крю Драгън" в космоса ще полетят астронавтите на САЩ Шанон Уокър, Виктор Гловър и Майк Хопкинс. Към тях ще се присъедини и японецът Соичи Ногучи. Така за пръв път корабът на Илон Мъск ще извози чуждестранен астронавт. 

Уокър, Гловър, Хопкинс и Ногучи ще се присъединят към Сергей Рижиков, Сергей Куд-Сверчков и Кейт Рубинс, които ще излетят (също през октомври) с руския кораб "Союз МС-16". Това ще е новата дългосрочна експедиция на Международната космическа станция, която се очертава да прекара половин година в космоса.

Настоящият екипаж на МКС, състоящ се от Крис Кесиди, Анатолий Иванишин и Иван Вагнер, ще се завърне на Земята на 22-ри октомври посредством кораба "Союз МС-16". 

2020-2-aug-splashdown-1.jpg

Кадър от успешното приводняване на кораба "Крю Драгън" с астронавтите Боб Бенкен и Дъг Хърли на 2-ри август. Photo credit : NASA TV

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/3571-2020-crew-dragon-firm-date-october

Link to comment
Share on other sites

  • 3 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Астронавтът Крис Фъргюсън се отказа да лети на първата пилотирана мисия на Старлайнър

8 октомври 2020 г. 18:30 ч. Американският астронавт Крис Фъргюсън оповести, че се отказва да лети по време на първия пилотиран полет на кораба на Боинг "Старлайнър". Неговото място ще бъде заето от дубльора му Бари (Бъч) Уилмор. Останалите членове на екипажа Никол Ман и Майк Финк остават. 

Фъргюсън не конкретизира точно каква е причината да се откаже да лети със "Старлайнър", като единствено споменава, че става въпрос за семейни фактори. По думите му 2021-ва ще е наситена със събития, на които държи да присъства, така че точно тази година не може да отдели за космонавтика. 

Всичко това свидетелства, че отлаганията на "Старлайнър" са сериозен повод за неговото решение. Напомням на читателите, че корабът бе изстрелян на първия си безпилотен космически полет през декември 2019-та. Ако мисията бе минала по план, тя щеше да бъде последвана от пилотиран старт през това лято - и Фъргюсън вече щеше да се е върнал на Земята.

Но поради софтуерни бъгове "Старлайнър" не изпълни планираното си скачване с Международната космическа станция през декември и се наложи спешно да се завърне на Земята два дни по-късно. Последващо разследване показа, че от Боинг са претупали изпитателната си програма. Сега се налага корабът да лети отново в безпилотен режим, вероятно през декември или януари. Пилотиран полет няма да има преди лятото на 2021-ва.

И ако Крис Фъргюсън е имал други планове за догодина, ясно е, че няма как да се съвместят космическите му мечти със земните амбиции. 

А пред нас предстои да видим какво развитие ще претърпи пилотираната програма на Боинг и как компанията ще навакса драстичното си изоставане от СпейсЕкс, която вече изстрелва хора в космоса. 

2020-starliner-begins-journey-back-flori

На снимката: корабът "Старлайнър" по време на пътешествието му към Флорида след първата космическа мисия. Photo credit : Boeing

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/3593-2020-boeing-ferguson-gives-up-flying-starliner

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

УСПЕХ: Корабът Ню Шепърд на Блу Ориджин изведе в космоса апаратура на НАСА!

2020-13-october-blue-origin-launches.jpg

Кадър от днешния полет. Photo credit : Blue Origin

13 октомври 2020 г. 17:25 ч.

Светослав Александров. Днес, на 13-ти октомври, в 16:37 ч. българско време, от космодрума край Ван Хорн в Западен Тексас излетя космическата ракета на Блу Ориджин със суборбиталния кораб "Ню Шепърд". Броени минути след старта корабът достигна космоса при максимална височина от 105 километра, а на борда му пътуваха 12 научни постановки. Една от най-важните, собственост на НАСА, изпита нови технологии за кацане на Луната в рамките на програмата "Артемис". 

След приключването на полета, както космическият кораб, така и ракетата-носител се завърнаха успешно на Земята. С това Блу Ориджин се утвърждава като втората фирма в САЩ след СпейсЕкс с възвръщаеми космически технологии. 

Днешният полет бе първи за фирмата на Джеф Безос след десетмесечно прекъсване, както и първи за 2020-та година. Много космически ентусиасти са разбираемо недоволни от бавния прогрес на Блу Ориджин - компания, която неслучайно е избрала костенурката за свой символ. Някои анализатори твърдят, че макар и Безос да харчи голямо количество лични средства, така финансирайки пряко инициативите си без да се нарежда предварително на държавната хранилка, компанията все пак наследява част от практиките на "Олд Спейс" корпорациите като Боинг и Локхийд Мартин, включително бюрокрацията им. Дали това е вярно, предстои да видим.

Но едно не може да оспорим на Блу Ориджин - фирмата има вече забележителна поредица от успехи и нито един цялостен провал. Единствено по време на първия полет през април 2015 г. само корабът успя да се завърне на Земята, но не и ракетата, която се разби, поради което мисията се води като частично успешна.

В хода на днешното изстрелване в космоса бяха изведени не само научни постановки, но и хиляди пощенски картички от инициативата "Клуб за бъдещето", неправителствената инициатива на Блу Ориджин за вдъхновяване на ученици по цял свят да се впуснат в кариера в сферата на математиката, науката или технологиите. Полетът също така бе и един от последните безпилотни преди Безос да започне да праща хора в космоса.

Коронната задача днес бе изпитанието на пакет от датчици на НАСА на име SUITE за предстоящите пилотирани кацания на Луната. Тепърва предстои да научим доколко експериментът е бил успешен.

Тук е важно да напомня, че в рамките на програмата "Артемис", за разлика от предходната лунна програма "Аполо" през 60-те години, НАСА ще се осланя преди всичко на частни компании. Разбира се, и тогава частният сектор е участвал активно в създаването на космическата апаратура, но този път фирмите сами разработват космическите си кораби, запазват правата върху тяхната собственост и са напълно отговорни за тях. По-рано през 2020-та година НАСА избра три фирми за строежа на пилотирани лунни модули - СпейсЕкс, Блу Ориджин и Дайнетикс. 

За СпейсЕкс вече знаем - на страниците на КОСМОС БГ продължавам да следя развитието на програмата "Старшип". Наскоро също така оповестих, че Дайнетикс са изготвили успешно първия макет на лунния си модул. Що се касае до Блу Ориджин, компанията разработва своя модул в партньорство с Локхийд Мартин, Нортроп Груман и Дрейпър Лабс - с което засилва подозренията на анализаторите, че използва "Олд Спейс" практики. 

Фирмата на Безос конструира и по-мощна ракета на име "Ню Глен", която, за разлика от суборбиталната "Ню Шепърд", ще се използва за орбитални изтрелвания. Не е ясно кога ще полети - дебютният старт е предварително насрочен за 2021-ва. Блу Ориджин също така ще доставя двигатели от същия тип като тези на "Ню Глен" за нуждите на Юнайтед Лонч Алайънс (обединението между Боинг и Локхийд Мартин) и новата ракета "Вулкан", която ще замени използващата руски двигатели "Атлас 5".

Видеозапис от днешния полет - Youtube връзка

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/3600-2020-13-oct-blue-origin-launches

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Равносметката за Блу Ориджин - общо 12 успешни полета за 5 години

14 октомври 2020 г. 15:30 ч. След вчерашното благополучно изстрелване на американския космически кораб "Ню Шепърд", равносметката е следната: в рамките на петгодишен период (т.е. от ноември 2015 г. до днес) имаме общо 12 успешни последователни излитания и кацания на ракетата-носител. 

Това съобщава журналистът Ерик Бъргър от Арс Текника

Безспорно поредицата от полети е безупречна, без нито един провал след ноември 2015-та. И все пак много космически ентусиасти не са доволни чисто количествено. Ако трябва да сравняваме Джеф Безос (основателят на космическата компания Блу Ориджин и книжната Амазон) с Илон Мъск... ами статистиката никак не е в полза на Безос. Годишно изстрелванията на СпейсЕкс не падат под 13 (толкова бяха през 2019-та). През 2020-та имаме 17 полета на "Фолкън 9" (от които един пилотиран), а предстоят още. 

Блу Ориджин провеждат по две-три изстрелвания годишно. А тази година - едно-едничко. Вчерашното. 

Да, философията на Безос е с бавни стъпки напред, като костенурката е символ на компанията. И все пак се чудим - не спира ли тази костенурка твърде често? 

2020-13-october-blue-origin-launches.jpg

Кадър от вчерашния полет. Photo credit : Blue Origin

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/3598-2020-samokutiaev-sud

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Боинг създаде ръководен пост за софтуерно инженерство и назначи бивш кадър на СпейсЕкс

2020-starliner-begins-journey-back-flori

На снимката: корабът "Старлайнър" по време на пътешествието му към Флорида след първата космическа мисия през декември 2019-та. Photo credit : Boeing

6 ноември 2020 г. 19:00 ч.

Светослав Александров. Гореща новина от последните минути! Американският аерокосмически гигант Боинг създаде нов ръководен пост за софтуерно инженерство и назначи на него Джина Хосейн. 

Хосейн е бивш кадър на СпейсЕкс и е ръководил софтуерните разработки за "Фолкън", "Фолкън Хеви", "Драгън" и "Крю Драгън". Работил е също така и за Тесла, където е помагал за създаването на автопилота.

Създадена е нова организация от инженери, която е централизирана и ще бъде оглавена от Хосейн. Тя ще подпомага развитието на софтуера, който се използва в продуктите на Боинг. Организацията ще интегрира и други екипи на компанията, за да може да се гарантира високото качество на продуктите.

Напомням на читателите, че по време на първата мисия на космическия кораб "Старлайнър" той не успя да се скачи с Международната космическа станция заради неправилно настроен часовник. Това наложи екипите спешно да върнат кораба на Земята два дни по-късно. Обществеността не бе информирана, че броени часове преди приземяването е бил открит втори софтуерен бъг, който е можел да разруши корба преди навлизането му в атмосферата. Този факт стана обществено достояние едва след като отклоненията бяха разследвани от специална комисия. 

Тегобите със "Старлайнър" настъпиха във времена, когато Боинг още ближеше рани от двете зловещи катастрофи на самолети "737 MAX", отново настъпили заради софтуерни бъгове. 

Да се надяваме, че наетият от компанията бивш специалист от СпейсЕкс ще спомогне за разрешаването на тези проблеми. В началото на 2021-ва година очакваме повторен безпилотен полет на "Старлайнър", а през лятото корабът трябва да полети и с хора на борда. 

За повече информация: Боинг

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/3634-2020-boeing-hires-ex-spacex

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

НАСА одобри космическия кораб Крю Драгън за редовни полети до орбита

2020-10-nov-crew-dragon-launch-site.jpg

На снимката: пилотираният космически кораб "Крю Драгън" преди предстоящия старт на 15-ти ноември. Photo credit : NASA/Joel Kowsky

11 ноември 2020 г. 08:00 ч.

Светослав Александров. След дълги години на разработка и няколко проведени тестови полета, НАСА официално одобри и сертифицира пилотираните космически кораби на СпейсЕкс "Крю Драгън" за редовни мисии до орбита! Сертификацията беше завършена вчера, след като корабът, който ще извози четиричленен екипаж до МКС в неделя или понеделник (в зависимост от метеорологичните условия), беше признат за технически годен. 

"Изключително горд съм да кажа, че възобновяваме редовните пилотирани космически изстрелвания от американска земя посредством американски ракети и американски кораби", съобщи администраторът на НАСА Джим Брайденстайн. 

За последен път НАСА сертифицира пилотирани космически кораби преди близо 40 години, когато в експлоатация влязоха совалките. "Крю Драгън" е първият модерен американски кораб на 21-ви век.

Общо четири полета бяха изпълнени, за да може "Крю Драгън" да получи одобрение. Първо през 2015 г. корабът излетя от стартовата площадка на изпитателен безпилотен полет за изпитание на аварийните системи. След това през март 2019 г. беше проведена тестова роботизирана мисия до Международната космическа станция и обратно. После през януари тази година "Крю Драгън" отново излетя с цел проверка на аварийните системи, но този път не от стартова площадка, а по време на работата на първата степен на ракетата-носител. 

Накрая настъпи дългоочакваният кулминационен миг - изстрелването на "Крю Драгън" в края на месец май с астронавтите Боб Бенкен и Дъг Хърли. За пръв път хора достигнаха орбита на борда на частен космически кораб! 

Ако всичко е наред, най-вече от гледна точка на метеорологичните условия (понастоящем тропическа буря притеснява НАСА), следващият пилотиран кораб може да излети още през нощта на 15-ти ноември. Тогава в космоса ще бъдат изведени американските астронавти Майкъл Хопкинс, Виктор Гловър и Шанон Уокър. Към тях ще се присъедини и японският астронавт Соичи Ногучи.

От този момент нататък американската космическа агенция разчита, че към МКС винаги ще има прикачен кораб "Крю Драгън" или "Карго Драгън", а постоянно живеещите хора в космоса вече няма да са шестима, а седмина. 

За повече информация: НАСА

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/3642-2020-nasa-certification-crew-dragon

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Космически науки

Върджин Галактик се готви за първия пилотиран космически полет от Ню Мексико този месец

14 ноември 2020 г. 10:40 ч. Американската компания Върджин Галактик оповести, че подготовката е в ход за провеждането на първия пилотиран космически полет от космодрума Спейспорт Америка в Ню Мексико.

Излитането е насрочено между 19-ти и 23-ти ноември. 

Напомням на читателите, че компанията досега е провела два суборбитални полета с хора посредством кораба "Юнити". Първият бе през декември 2018 г., а вторият - през февруари 2019 година.  

След това Върджин Галактик започна дългото преместване от старата база в Мохаве, Калифорния, към новото място в Ню Мексико. Именно от Спейспорт Америка ще се провеждат комерсиалните полети с туристи, макар че мисиите няма да са ограничени само до това. НАСА вече е изпращала научен товар в космоса с "Юнити", а скоро някои астронавти на агенцията също ще полетят. 

Очаква се в близо бъдеще да излети и Алан Стърн - човекът, който е създал мисията "Ню Хърайзънс", посетила планетата Плутон през 2015 г. 

2020-vg-spaceflight-november-motor.jpg

На кадъра: техниците монтират ракетния двигател към космическия кораб "Юнити". Photo credit : Virgin Galactic

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/3646-2020-virgin-galactic-prepares-spaceflight-november

Link to comment
Share on other sites

  • 4 седмици по-късно...
  • Модератор Космически науки

Астронавтите на Върджин Галактик се завърнаха у дома след преждевременно прекратен ракетен полет

12 декември 2020 г. 18:30 ч.

Светослав Александров. Днес, 12-ти декември, трябваше да бъде ден на голям триумф за частната космическа компания Върджин Галактик, тъй като фирмата очакваше да проведе първия пилотиран космически полет от космодрума Спейспорт Америка в щата Ню Мексико. За съжаление обаче по-малко от секунда след запалването на ракетния двигател полетът бе прекратен. Скоро след това пилотите СиДжей Стъркоу и Дейв Маккей се прибраха благополучно на Земята след безупречно кацане на техния кораб "Юнити". 

Безопасността преди всичко - това е основното правило, по което се водят космическите агенции и компании. Върджин Галактик постъпи правилно, че не продължи с изпълняването на космическия полет, а той беше прекратен незабавно щом се появиха първите проблеми. 

Но истината е, че опитът за покоряването на космоса от страна на Ричард Брансън вече се превръща в голям резил. Очакванията бяха корабите от серията "СпейсШипТу" да почнат да летят редовно още през 2009 година. Но факт е, че първият тестов пилотиран космически полет бе осъществен чак през декември 2018 година - девет години след първоначално обявената дата и след катастрофа през 2014 година, довела до смъртта на един пилот. Втори пилотиран космически полет беше осъществен през февруари 2019 година. И двете мисии бяха осъществени от изпитателния космодрум в Мохаве, Калифорния. За нуждите на комерсиалните мисии Върджин Галактик трябваше да се премести на космодрума Спейспорт Америка в Ню Мексико. Цялото местене доведе до почти двугодишна пауза между космическите изстрелвания на компанията.

Частната компания Върджин Галактик е основана през 2004 година. Изминали са вече шестнадесет години - два пъти повече време, отколкото е отнело на НАСА да изпрати човек на Луната след официалното обявяване на програмата "Аполо" през 60-те. За това време Брансън все още не е успял да постигне редовни космически полети, а какво остава за туристически. Мнозина са изненадани от неприятния развой, още повече, че предприемачът не е започнал от нулата, а базира кораба си на опита от успешния суборбитален проект "СпейсШипУан". Напомням на читателите, че това беше първият частен космически кораб, който бе проектиран специално за спечелването на наградата Екс Прайз. Целта бе изпълнена, но тъй като това бе неудобен кораб за комерсиални мисии, надеждите бяха той да бъде мащабиран и надграден до по-големия "СпейсШипТу" с цел туристически атрации.

Именно тук сметките излязоха криви. Мащабирането не се оказа толкова лесна задача - и в крайна сметка днес имаме кораб, който наистина е по-голям, но докато "СпейсШипУан" можеше да надхвърля височина от 100 километра, "СпейсШипТу" е в състояние да постига единствено 80-километрови височини - все пак в рамките на дефинициията на НАСА и Военновъздушните сили на САЩ за началото на космическото пространство.

Надяваме се, че поне ще проработи. Кога? Остава да видим. Така, както са тръгнали нещата, май наистина ще отбележим две години без космически полет от Върджин... 

За повече информация : Върджин Галактик

https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/3702-2020-spaceship-two-returns-home-aborted-flight

Редактирано от SAlexandrov
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!