Отиди на
Форум "Наука"

Човекът и Морските Пътешествия , Конкистадорите ( или Цивилизационерите ) от древността


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 9 минути, laplandetza said:

<физически> обмен между древните народи на Америка

Преди "10-ти" четох една книга,(сега ме е яд,че не мога да се сетя коя беше),с научна фантастика,в преговора на която обаче,беше вмъкнато една научно изследване. То е било проведено в началото на 20-ти век. Изследвали настроенията,мислите,усещанията,чувствата на хора в различни точки на Земята по едно и също време горе-долу. Изненадата дошла,когато констатирали,че те до голяма степен съвпадат,въпреки че по това време не е имало телевизия,радиото било рядкост,вестниците излизали със закъснение и е нямало как народите да живеят в един ритъм както днес в глобалният свят.

  • Мнения 459
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, laplandetza said:

Чакам позицията на тук историци и начетени лбители

Приемат ли много вероятна,близо до 100 процентна възможност за културнозивилизационен и <физически> обмен между древните народи на Америка и народите където ги е имали по островите и били най старите там от азиатско-океаноавстралийски произход, островите на Тихия океан , полинезия .

Лично аз очаквам и се надявам генетиците да се намесят решително, със колкото може повече данни от възможно повече острови и на първо място естествено тези най-интересните, където са направени много открития озадачили европейските мореплаватели и учени

Публикува
Преди 2 минути, kirasirrav said:

Лично аз очаквам и се надявам генетиците да се намесят решително, със колкото може повече данни от възможно повече острови и на първо място естествено тези най-интересните, където са направени много открития озадачили европейските мореплаватели и учени

Те са се намесели вече господата генетици, последни изследвания общо казано откриват връзка с <индианците> иии.. нещо от стария свят, така си спомням.  Постнал съм в темата такива изследвания по в началото.

  • Потребител
Публикува

Много интересна информация.
Според изнесеното дотук въз основа на преданията и Тор Хейердал ще гледам да дам едно малко обобщение:

Имаме няколко култури:
Paracas culture  - това е сборно наименование към което се причисляват следните няколко групи:

Културата Topara 
Културата Наска
Chincha culture

1.  Първата автохонна група, ако може така да се нарекат са тия дребните хорица. -  Chincha culture .

Те обаче са превзети от Севера.
2.

Цитирай

Topara[edit]

While the Paracas culture developed in this region between approximately 1200 BCE and 100 BCE, the Topará culture is thought to have "invaded" from the north at approximately 150 BCE. The two cultures then coexisted for one or more generations, both on the Paracas Peninsula and in the nearby Ica Valley, and their interaction played a key role in the development of the Nazca culture and its ceramic and textile traditions.

3. Културата Наска 

Някои изследователи като Helaine Silverman смятат че културата Наска е еволюирала плавно от  културата на Паракас.

 

330px-Turban,_Paracas,_300_B.C.E.-100_C.

Turban, Paracas, 300 BCE – 100 CE Brooklyn Museum

Забележете че в определен период се носят тюрбани - същите или подобни виждаме на каменните статуи от Великденските острови. (при това са направени от червен камък ).
 

  • Потребител
Публикува
Преди 21 часа, laplandetza said:

На мястото на своето предназначение слепите каменни мъже не били просто пускани в дупка, за да ги изправят. Не, те били издигани във въздуха и поставяни върху едно аху или храмова площадка, където заставали с основата си на около два метра над земята. Сега най-сетне им издълбавали очите — едва сега бивало да видят къде се намират. И най-после идвал „каймакът на тортата“: върху главите им трябвало да се поставят „шапки“ — „шапки“, всяка от които тежи между два и десет тона. А десет тона — това е теглото на два слона.

Всъщност не е съвсем правилно да се говори за „шапки“, макар че сега всички ги наричат така. Старото местно название на това грамадно украшение на главата е пукао, което означава „възел“ — обикновената мъжка прическа на туземците от Великденския остров по времето на неговото откриване. Защо ли древните майстори са поставяли това пукао върху великаните като отделен блок? Защо не са го изсичали чисто и просто от същия камък заедно с останалата фигура? Защото в случая важен бил цветът на възела. Ваятелите отивали на другия край на острова, на единадесет километра от каменоделната в Рано Рараку; там си пробили път в един малък обраснал кратер, дето скалата е с особен червен цвят. Именно този червен камък им трябвал за косите на статуите. И така, те извличали жълтеникавосиви статуи от единия край на острова и червени прически от другия и поставяли едните върху другите на повече от петдесет храмови площадки по цялото крайбрежие. По-голямата част от тези площадки имали по две статуи една до друга, много имали по четири, пет или шест, а върху една са стояли един до друг не по-малко от петнадесет великана, стъпили с основата си на четири метра над земята.

Пак за шапките: забележете че на местния език според разказа на Тор Хейердал те се наричат "възел " .
На каменната шапка този възел не се вижда, но в музея възела е добре видим на тоя тюрбан, който е подобието на шапка..
Ето един много видим и отличителен белег на културата на "дългоухите" както те сами се наричат на Великденския Остров.

  • Потребител
Публикува

Лапландецо, ти спомена нещо за тиквите и разпространението им на Американския континент. Виж това:

paracas_5.jpg

his pumpkin-shaped vessel represents Topará style ceramics sometimes found in Paracas graves. © Museo Nacional de Arqueología, Antropología e Historia del Perú - Instituto Nacional de Cultura del Perú, Lima, Peru (Cat. 29)

 

https://www.tampere.fi/ekstrat/taidemuseo/arkisto/peru/800/paracas_en.htm

  • Потребител
Публикува

До момента си мислех че "цивилизаторите" са от културата "чинча" .. Но хората чинча са едни дребни и добродушни хорица - типичните сегашни перуанци.. Кротки, работливи , приятелски настроени, гостоприемни. 
Наименованието за чинча идва от една порода хищници - диви котки :

Chincha (Quechua chincha, chinchay north, northern, ocelot) may refer to:
The name "ocelot" comes from the Nahuatl word ōcēlōtl (pronounced [oːˈseːloːt͡ɬ]), which generally refers to the jaguar rather than the ocelot.

Оцелотът (Leopardus pardalis) е хищник със средни размери от семейство Коткови разпространен в горите на Южна и Централна Америка.

Има също породи: чинчила зайци и чинчила плъхове.

А цивилизаторите са едри, с червенокосите коси. Носят тюрбани. Практикуват изкуствена деформация на черепите - вероятно пак заради тия тюрбани - понеже си пристягат главите с тях и явно това е започвало от най-ранното детство.
В археологията доколкото разбирам тая култура е дефинирана като "Topara" .

Публикува
Преди 1 час, tantin said:

....
В археологията доколкото разбирам тая култура е дефинирана като "Topara" .

Предполагам са по рано от Топара, ,някъде преди или около 300 пр.н.е , сетне подчиняват месни племена, т.е те наистина са пришълци от север.

  • Потребител
Публикува

https://en.wikipedia.org/wiki/Muisca#Deities

Колега, тези ще се окажат като най-вероятни носители на цивилизацията, която обсъждаме.
За златото с което те разполагат сега няма да ти говоря.
Почитат слънцето - за което ти точно наблегна от самото начало.   С камъните работят като с глина.  Многобройни са и изграждат сложни напоителни системи. Предимно в северна Колумбия и западната част на Венецуела.   Но имат присъствие или идват някъде от Колорадо.  

Свързани са с тези :

https://www.ancient-origins.net/ancient-places-americas/timoto-cuica-0012414

  • Потребител
Публикува

Тук имаме пак нужда малко от помощтта на г-н Евристей:

image.png.57cb8030d58a41ab636cb74592cc9cf9.png

Някой е решил да си издялка копие на една врата.. Но не каква да е врата: Naupa Iglesia: An Egyptian Portal in the Andes?

Това е един вид врата към рая.. Реално тая врата не води към никъде.. Чиста имитация.  Само че същите такива се ползват не къде да е ами в  Египет и Персия. 

 

Цитирай

It’s not by accident such 'doors' are referred to as spirit doors or windows into paradise: a naupa is an inhabitant of the spirit world, and as it happens, the false door of Naupa Huaca marks the passage of the earth’s electromagnetic currents, the very forces that are known to generate out-of-body states.

никак не обичам когато хора дето нищо не разбират от електричество и магнетизъм се опитват да обясняват божествените неща посредством земния или специфичния магнетизъм за дадено място. ...  Но ще трябва да преглътнем тая слабост на авторите на цитираната тук информация.. 

 

Следващата информация от авторите на тия новини:

 

Цитирай
Naupa Iglesia: An Egyptian Portal in the Andes?
 
22 JANUARY, 2020 - 01:48 FREDDY SILVA

Naupa Iglesia: An Egyptian Portal in the Andes?

Halfway up a near-vertical ravine in the Andes, someone carved an inverted V-shaped entrance into the mountainside. Then they sliced the bedrock with great precision to create a shallow door that goes nowhere; the same design appears in ancient Persia and Egypt. Then for good measure, they carved an additional altar with three alcoves into an outcrop of bluestone.

This sacred site is named Naupa Iglesia, or more accurately, Naupa Huaca.

Windows into Paradise

It’s not by accident such 'doors' are referred to as spirit doors or windows into paradise: a naupa is an inhabitant of the spirit world, and as it happens, the false door of Naupa Huaca marks the passage of the earth’s electromagnetic currents, the very forces that are known to generate out-of-body states.

It takes a hard heart to stand here and not feel the palpable energy of place. It is transfixing as much as it is bewitching. And perhaps that is the foremost reason why this site was carved in such a remote and inaccessible location in Peru.

The very nature of its location makes any astronomical relationship unlikely, so we are open to entertain the idea that this temple was used for a restricted shamanic ritual . Temples of a similar nature in other parts of the world typically require a difficult access, followed by a sensory deprived environment which generates conditions for the candidate to access other levels of reality.

Musical Measurements

The measurements of the main portal of Naupa Huaca are not random, they conform to musical notation . The length to height ratio is 3:1, making a perfect fifth in the second octave; the ratio of the alcove is 5:6, a minor third.

  • The 5:6 ratio is both unusual and filled with specialist information. It perfectly describes the movement of the Earth, whose pole completes one full rotation of its axis every 25,920 years, while the plane of the equator tilts four degrees every 21,000 years — a ratio of 5:6. This accurate calculation of the motion of the planet is also encoded in another unusual temple, the Bent Pyramid of Egypt, whose slope angles encode the same ratio

Не мога да коментирам за музика.. Съотношенията 3:1 или 5:6 са базови, основни, така че едва ли това е обект за математиката... 

Обаче следващата информация заслужава специално внимание:

 

Цитирай

Dominating the unique environment of Naupa Huaca is the cave ceiling. It has been expertly sliced like butter (bear in mind this we are at an altitude of 9800 feet (2987.04 meters) on the side of a ravine) and smoothed with laser-like precision to create two different yet specific angles: 60 degrees and 52 degrees.

Когато си имаме работа с математически измервания и ъглите - тези 2 числа 60 градуса и 52 градуса много трудно и дори невъзможно биха се получили ей така по случайност.. 

Цитирай

There is only one other place on earth where these two numbers appear side by side: the slope angles of the two major pyramids at Giza .

 

Ето я статията: в някакво много несериозно място:

https://www.ancient-origins.net/ancient-places-americas/naupa-iglesia-egyptian-portal-andes-007198

pyramid-of-Sneferu.jpg?itok=4H884kZM

Една врата разбира се нищо не доказва. При това - фалшива врата, врата за никъде , но се предполага че това е вратата за Рая. 

Мястото където са открили тая врата обаче не е съвсем случайно и определено се вписва в направлението на темата , зададена тук.... Ще видим по -нататък как се съчетават нещата.

 

 

Публикува

Снощи нямах сили, малко съм болен, но опитах да ровя , да търся в митология на бербери , древните им култове и религии в различните групи и тези на гуанчите, както и какви хора, кога, къде са вързвали нещо на главата си, нещо като тюрбани или са увивали косите си с малко плат по подобен начин. За сега съм до никъде, но ранните бербери , голяма част от тях (по късно част от хората мигрират на запад по крайбрежието) имат култ  и ползват Атен, т.ел Слънцето , катог главна форма за бог, почти достигат до един единствен Бог Слънце.

Тюрбани, още в месопотамия, били са доволно познати и за финикийци.

Публикува
Преди 57 минути, tantin said:

Тук имаме пак нужда малко от помощтта на г-н Евристей:

image.png.57cb8030d58a41ab636cb74592cc9cf9.png

Някой е решил да си издялка копие на една врата.. Но не каква да е врата: Naupa Iglesia: An Egyptian Portal in the Andes?

Това е един вид врата към рая.. Реално тая врата не води към никъде.. Чиста имитация.  Само че същите такива се ползват не къде да е ами в  Египет и Персия. 

 

никак не обичам когато хора дето нищо не разбират от електричество и магнетизъм се опитват да обясняват божествените неща посредством земния или специфичния магнетизъм за дадено място. ...  Но ще трябва да преглътнем тая слабост на авторите на цитираната тук информация.. 

 

Следващата информация от авторите на тия новини:

 

Не мога да коментирам за музика.. Съотношенията 3:1 или 5:6 са базови, основни, така че едва ли това е обект за математиката... 

Обаче следващата информация заслужава специално внимание:

 

Когато си имаме работа с математически измервания и ъглите - тези 2 числа 60 градуса и 52 градуса много трудно и дори невъзможно биха се получили ей така по случайност.. 

Ето я статията: в някакво много несериозно място:

https://www.ancient-origins.net/ancient-places-americas/naupa-iglesia-egyptian-portal-andes-007198

pyramid-of-Sneferu.jpg?itok=4H884kZM

Една врата разбира се нищо не доказва. При това - фалшива врата, врата за никъде , но се предполага че това е вратата за Рая. 

Мястото където са открили тая врата обаче не е съвсем случайно и определено се вписва в направлението на темата , зададена тук.... Ще видим по -нататък как се съчетават нещата.

 

 

Тантине ти улучи отново, изрови интересна работа!, Браво !

  • Потребител
Публикува (edited)

Поповете или жретците през тези врати са се движили спиритуално....Виж само олтара на католическите храмове или иконостаза с царските двери. Повече влиза излиза дядо поп от колко време се моли....

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува
Преди 25 минути, Skubi said:

Поповете или жретците през тези врати са се движили спиритуално....Виж само олтара на католическите храмове или иконостаза с царските двери. Повече влиза излиза дядо поп от колко време се моли....

Признавам си че не съм наясно. Изобщо нямам идея дали тая структура наподобява египетски или персийски подобни. На мен повече ми заприлича на тая от ИченИца от Мексико - където един змей слиза от върха на пирамидата. Това се случва на точно определена дата в деня на слънцестоенето. Тука на входа на пещерата не виждам как може да бъде огрято от слънцето, но стриктурата ми се струва много подобна.

  • Потребител
Публикува

Мисля си че и тук при Naupa Iglesia те са търсили подобен ефект на това със слизащит змей.

Понеже виждате страничните назъбени или стъпаловидни части от ляво.. Издигащото се слънце създава усещане за спускащата се сянка.

 

338px-ChichenItzaEquinox.jpg

Ако конструкцията е била подобна, то отпред на мястото в средата нз Naupa Iglesia би трябвало да има някакво подобие на Змей... Но ако на товя място е седял човек на тоя ден - това би означавало друго: това би направило сянката на слизащият змей директно да се асоциира с човека седящ на това място.. Значи божественото слънце праща своя дух на жреца, който е седял на това място в тоя специален ден.... За следващата 1 година той би трябвало да е носителя на тоя дух или сянка.. Значи той ще им е господаря..

  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, laplandetza said:

опитах да ровя , да търся в митология на бербери , древните им култове и религии в различните групи и тези на гуанчите, както и какви хора, кога, къде са вързвали нещо на главата си, нещо като тюрбани или са увивали косите си с малко плат по подобен начин. За сега съм до никъде, но ранните бербери , голяма част от тях (по късно част от хората мигрират на запад по крайбрежието) имат култ  и ползват Атен, т.ел Слънцето , катог главна форма за бог, почти достигат до един единствен Бог Слънце.

Тюрбани, още в месопотамия, били са доволно познати и за финикийци.

Аз си мисля че има по-директна връзка между цивилизациите на централна Америка - Андите и тези от Египет.. 

При това бербери и гуанчи нямат кой знае какво отношение, понеже те са по-скоро посредници, транспорт, комуникация, доставка на стоки и търговия.  По-вероятно е бербери и гуанчи да са подчинени или на единия център или на другия.  Виждаш че има заформени 2 цивилизационни центъра, но разтоянието между тях е огромно а и датировката, развитието по време дават едно разминаване което ни затруднява да направим директната връзка между тях. 

Би било интересно също да се погледне още за птицечовеците - дали те имат връзка с тия завоевателите на Египет, дето вече обсъждахме тая тема. Птицечовеците - като култ от Великденския остров и другите птицечовеци - изобразени като египетски божества.

Въобще по ония времена явно се е смятало че духа на божествата се проявава през животните.  Според това кои са най-разпространените животни наблюдаваме най-различни смесени формни човек-животно.  

Човек - бик, човек - птица, човек - кон, човек лъв, човек -вълк. На Великденските острови май че освен птиците ще да са били най-срещаните животни.

Хиксосите донасят в Египет тия странни хора - птици:

150px-Re-Horakhty.svg.png

Re-Horakhty ("Ra (who is the) Horus of the two Horizons"), the fusion of Ra and Horus, in a depiction typical of the New Kingdom. Re-Horakhty was in turn identified with Amun.

 

А ето кои са истинските и почитани божества:

220px-Amun_ram_statue_at_Karnak_Temple_i

 

Вижте как тук на това изображение си личи как Духът от слънцето е директно свързан с неговият представител: фараона:

200px-Amun-Ra.jpg

Забележете и ъгъла, под който слънчевите лъчи си взаимодействат със земния им представител. Погледнете по пирамидите и Naupa Iglesia. Възможно е да е същият ъгъл (божествен ).

100px-Egyptian_-_Amun-Re_-_Walters_57141

 

150px-Amun_post_Amarna.svg.png

Originally, Amun was depicted with red-brown skin but after the Amarna period, he was painted with blue skin, symbolizing his association with air and primeval creation. Amun was also depicted in a wide variety of other forms.

 

Значи пак да го обобщя: тези дълги шапки или подобие на корона не са случайни.  Дори и удължените модифицирани черепи също може да имат връзка със същите тия вярвания за връзката със слънцето. Духът, силата на божеството слизат и се предават от горе в точния ден и на богоизбрания човек.. От там нататък богоизбрания ще носи символите с които да удостоверява божественото му назначение..  

При хората-птици  пак виждаме слънцето над птицата, но явно това не се е понравило на египтяните.. При персисте обаче нещата са по-близко спрямо хората птици:

375px-Faravahar-Gold.svg.png

 

  • Потребител
Публикува

170px-Triad_of_Ramesses_II_with_Amun_and

Мисля че има и такива статуи на които да се изобразява директното взаимодействие между фараона, седнал на специален трон или място в подножието на пирамидата му и богът слънце.

Публикува

Пра/пра берберите , по точно голяма група от тях са придружаващите кастата на <принцовете/жредци> и по долостоящите жредци, били са Обслужващите.

Много интересно от къде е <дошъл> белият/висок компонент на праберберското и населението на канарите.Според мен минойците , имали са колонии по африка, близо до египет са проправили пътя, след тшх финикийци. Много вероятно минойци да са заселвали и други пелазги по африка. Но някои смятат още по старо<бяло> население в прастара сахарска Африка, предците на египетските първи кралства, били са там <висшата> класа.

  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, tantin said:

Признавам си че не съм наясно. Изобщо нямам идея дали тая структура наподобява египетски или персийски подобни. На мен повече ми заприлича на тая от ИченИца от Мексико - където един змей слиза от върха на пирамидата. Това се случва на точно определена дата в деня на слънцестоенето. Тука на входа на пещерата не виждам как може да бъде огрято от слънцето, но стриктурата ми се струва много подобна.

Тука обаче вихрите много смело фантазията си подкрепена здраво от всякакви свободни мнения и хипотези, които приемате за доказателства. Това, че някой си писач в някаква статия е определил въпросната каменна врата че е еднаква с подобни египетски или персийски врати съсем не означава че между тази врата и персийските и египетските има връзка. По същия начин няма връзка и между кирпичената къща направена в покрайнините на гр. Лъки в Родопите и кирпичената къща в някое село в планините на Авжанистан или в Андите. Просто хората на въпросните места са построили къща по сходен начин имайки на разположение едни и същи материали и имайки една и съща цел - да си осигурят подслон. Издялването на каменна врата или порта не е голяма философия - взимаш длето и дялаш, като сходните форми се определят от сходните цели били те ритуални, погребални, астрономически или други. Сходните цели при това не са следствие от трансатлантически праисторически връзки, а са следствие на природата и нуждата на човека и социума. 

Относно пирамидата на Кукулкан в Чичен Ица явно и там познанията тук куцат значително. Пирамидата е култова, но същевременно е и слънчева обсерватория. Освен сянката на змията която се получава на парапета на северното стълбище при залеза в дните на равноденствията, съществуват и други две важни астрономически ориентации. Първата е това, че диагоналът североизток-югозапад на пирамидата е ориентиран към изгрева в дните на лятното слънцестоене и залеза в дните на зимното слънцестоене. Втората и най-важна астрономична зависимост е вложена в ориентацията на северозападното стълбище и на северозападния вход на храма на върха на пирамидата. Стълбището и входът са обърнати към залезите в двата дена на зенитното преминаване на слънцето над пирамидата. Това зенитно преминаване се случва в следствие на това, че пирамидата се намира между двата тропика, като в тези два дни слънцето по пладне огрява пирамидата вертикално отгоре и в тези моменти всички обекти в комплекса нямат сенки. По подобен начин към залезите в дните на зенитното преминаване са ориентирани повечето от храмовете, платформите и сградите в града, сред които е и обсерваторията Каракол. 

И всички тези неща свързани с зенитното преминаване са създадени от местните индиянци, без някаква връзка със стария свят. Въпреки някои прилики като това, че и в Чичен Ица са строени пирамиди, съществуват твърде много разлики между този град и египетските строежи. Няма място за сравнение когато разгледаш общия план. А ако вадиш само еденичните прилики и игнорираш купищата разлики това е логическа заблуда или грешка. 

Публикува (edited)
Преди 18 минути, makebulgar said:

..........а със стария свят. Въпреки някои прилики като това, че и в Чичен Ица са строени пирамиди, съществуват твърде много разлики между този град и египетските строежи. Няма място за сравнение когато разгледаш общия план. А ако вадиш само еденичните прилики и игнорираш купищата разлики това е логическа заблуда или грешка. 

Ами сами са се развили , развили най точния календар за няколко века. Писменност, изведнъж от нищото развита писменност, а сетне със смяна на <генерациите> племенни царе писменност вместо да се развива, тя дегенерира.Огромни и много бройни прилики...... но  как ще обясниш от биологичногенетична гледна точка появата на <индианци>  с висок ръст, неазиатски лица и черти , светли, кафявочервени, червени, и руси коси, пъстри светли очи . На медицината не е известно това как може да се получи.

Допълнение,  Най сетне признайте организираните<експедиции> на принцове и предводители  от западния тихоански бряг на америка към островите по тихия океан.

Редактирано от laplandetza
Публикува
Преди 27 минути, makebulgar said:

..

Да отговарям ли вместо теб. Няма Никога да признаете плавания, организирани от америка до полинезийските острови, ако го направите ще извършите <логическо самоубийство>

Най важната точка, признавайки , вие приемате че първата <култура> специалисти в каменните градежи и втората <вълна> Дългоухите , белите високи хора  са дошли от вероятно перуанското крайбрежие, това означава да признаете , че е имало такива в преколумбова америка , а това означава да търсите спасителна Легенда, за да не ви се срина <институционалната> История.

Публикува

Пита се тогава от къде са дошли белите високи хора с червеникави , червеникаворуси коси и светли очи с не полинезийски черти, от къде са дошли на Великденските острови? Има твърди писменни доказателства от първите европейски експедиции, напълно безспорни, непротиворечиви.

Такива писмени доказателства има и от лшбимия на евристей Писаро, брата на конкистадора , дозва тези същите хора в Инкската империя. Какво правим тогава?, мулчим като пукали или мислим като хора?

  • Потребител
Публикува

Значи генетиката ясно показва, че индиянците идват от северозапад през беринговия пролив на няколко вълни при различните ледникови периоди. Май няма данни за генетично вливане от Океания в Америка. 

А това, че приликите били огромни и многобройни не е вярно. Много повече са разликите. Разликите между мезоамериканските йероглифи и тези от стария свят са огромни. Календарът на маите не е най-точния и се различава тотално от календарите на стария свят, като единствените прилики идват от това че хората и на двете места са наблюдавали едни и същи небесни тела и явления. Западането на различните американски култури е следствие на естествени процеси и резултат от климатични промени, а не е следствие на външна намеса. Външната намеса се случва чак при идването на европейците през късното средновековие, но това вече го знаем добре. 

  • Потребител
Публикува
Преди 36 минути, laplandetza said:

Ами сами са се развили , развили най точния календар за няколко века. Писменност, изведнъж от нищото развита писменност, а сетне със смяна на <генерациите> племенни царе писменност вместо да се развива, тя дегенерира.Огромни и много бройни прилики...... но  как ще обясниш от биологичногенетична гледна точка появата на <индианци>  с висок ръст, неазиатски лица и черти , светли, кафявочервени, червени, и руси коси, пъстри светли очи . На медицината не е известно това как може да се получи.

Ще е интересно да видим повече информация от първичните източници за тези бледолики инки и червенокоси великденци. Може информацията да достига до тук по счупения телефон. 

Ако въпреки всичко ги е имало, дали това не може да се обясни с негрите албиноси, със синеоките монголоиди из Алтай или със случаите на дефектна пигментация при всякакви животни по света. 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!