Отиди на
Форум "Наука"

Калпаво време


vanio

Recommended Posts

  • Потребител
Преди 19 минути, Orbit said:

Това се учи в 8-ми клас приятелю. Не е смешно , ако не го знаеш.

Смешното е, че за теб няма занчение коя страна е хипотенузата, нито дали има плюс или минус.

За теб тези са еднакви

c2=a2+b2

c2=a2-b2

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 703
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Преди 1 минута, Gravity said:

Смешното е, че за теб няма занчение коя страна е хипотенузата, нито дали има плюс или минус.

За теб тези са еднакви

c2=a2+b2

c2=a2-b2

Нещо не си разбрал какво съм написал. Върни се и пак чети , докато разбереш.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, Gravity said:

Смешното е, че за теб няма занчение коя страна е хипотенузата, нито дали има плюс или минус.

За теб тези са еднакви

c2=a2+b2

c2=a2-b2

Защо трябва като на малоумни релативисти да разписвам елементарните неща?

а2 = b2 + d2

От което следва:

b2 = a2 - d2 

или 

d2 = a2 - b2 

Всички тези изрази е Питагорова теорема.

Редактирано от Orbit
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 часа, vanio said:

типичен трол, осмия профил на оня трол 

крадеца вика дръжте крадеца 

Не знам човек ли си или бот, но до сега нищо съществено и смислено не си написал.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Или се правиш на ударен, или наистина елементарни неща не са ти ясни. Не става дума за това, че може да преобразуваш питагоравата теорема. А дали тя и аналога в лоренцовата геометря са еднакви. Е не са. Ако това не ти е ясно, може да си правиш елементарните сметки колкото си искаш, но файда няма.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, Gravity said:

Или се правиш на ударен, или наистина елементарни неща не са ти ясни. Не става дума за това, че може да преобразуваш питагоравата теорема. А дали тя и аналога в лоренцовата геометря са еднакви. Е не са. Ако това не ти е ясно, може да си правиш елементарните сметки колкото си искаш, но файда няма.

Първо : Май разбра че в питагоровата теорема може да има и минус. Това е добре.

Второ: Сега остава да разбереш , че дали се приличат ЛТ и питагоровата теорема зависи от това какво търсиш - хипотенузата, или катет.

Трето : Ти не знаеш дали анология има или не, защото никога не си правил сметки свързани с това. 
Е, аз съм правил, и мога да кажа че те са едно и също.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, Gravity said:


Хубаво, здраве да е.

Ако успея да пусна тема по този въпрос, ще го покажа това - че ЛТ и питагоровата теорема дават един и същи резултат.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 1 час, Gravity said:

Не е! Коя страна е срещу правия ъгъл, и коя от коя изваждаш?

Не знаят за какво приказват, ама много се обиждат като им го кажеш :) Пък да прочетат, че в лоренцовата геометрия пътят по хипотенузата е i.c.t, където i е комплексната единица, няма и да му обърнат внимание щото е извън кръгозора им. А минусът който не са забелязали идва точно от тук, квадрата на това нещо.

Остави ги да се пържат в собствен сос, забавно е :D

@Orbit, ЛТ нямат никаква връзка с питагоровата теорема, ЛТ преобразуват координати на събитие и толкова. Явно друго се мъчиш да кажеш, но за сега не ти се получава.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 7 минути, scaner said:

Не знаят за какво приказват, ама много се обиждат като им го кажеш :) Пък да прочетат, че в лоренцовата геометрия пътят по хипотенузата е i.c.t, където i е комплексната единица, няма и да му обърнат внимание щото е извън кръгозора им. А минусът който не са забелязали идва точно от тук, квадрата на това нещо.

Остави ги да се пържат в собствен сос, забавно е :D

@Orbit, ЛТ нямат никаква връзка с питагоровата теорема, ЛТ преобразуват координати на събитие и толкова. Явно друго се мъчиш да кажеш, но за сега не ти се получава.

Нищо против нямам да баламосваш хората във форума. В крайна сметка всеки сам си носи главата на раменете.

Link to comment
Share on other sites

Преди 16 минути, scaner said:

 

@Orbit, ЛТ нямат никаква връзка с питагоровата теорема,..

<<<<<<<<<<<..

Ето го и Фактор на Лапландеца. Изведен е независимо от четеримерния модел  и независимо от Лоренцовия , поне до колкото ми е известно.Облягаме са само на един факт, Скорост <С> за всеки инерциален наблюдател. После при разширеното му ползване, на друг факт, няма разлика  в скоростта на цикличните процеси, осцилации и тези на ниво ползвано в конкретните уреди нареени часовници по направления и разположение в пространството.

Не мога да чертая, за това си представете или някой може да помогне. Ползвам класическа физика , по скоро директно елементарна математика и евклидова геометрия. Представете си резонатор ползван за часовник, оптичен с 2 огледала.Подвижна и неподвижна система с по един резонатор и двата с дъкжина единица,  примерно 1 метър, за лесно представяне.Неподвижния е ясен, пътят на светлина е Т.С , двата започват за по лесно в едни простр. общи координати по Х. , този път Т.С е дължината на единия от катетите на един правоъгълен триъгълник. Аветлинния импулс в подвижния ,всичко се гледа в този случай от неподвижен наблюдател, стига до другото огледало на резонатора в точка по оста Х, точката е Х1 , тази точка Х1 е връх на триъгълника в който се среща другият ни катет с дължина Т1.V ( това е пътя който изминава огледалото, докато светлина срещне това огледало) , хипотенузата ни е с дължина, път на светлина, светлин. импулс в подвижния резонатор и е Т1.С  .От горното:

  тъйакто първия ни катет Т.С , в него приехме дължината му( това всъщност е път на светлина в неподвижния резонатор) е  1 .

(T1.C)^2-(T1V)^2 = 1

T1^2C^2 - T1^2C^2 = 1

T1^2 = 1/C^2 - V^2

T1 = Korenkvadrat. ot  1/C^2 - V^2

Фактора на Лапландеца е коефициент обвързващ една Неподвижна система с подвижна такава и обратното, в случая локалните системни времена.

Фактора е прост коефициент  T/T1   , в което Т = S/C  , пътят го взехме за единица 1 , тогава T = 1/C 

T/T1 = 1/C / korenkvadr.1/C^2 - V^2 = 1/C.korenkvadr.1/C^2 - V^2 = korenkvadr. 1/C^2(1/C^2 - V^2) = korenkvadr.1/C^2/C2 - V^2 =1/ korenkvadr. ( C^2 - V^2 )/C^2 =

=1/ korenkvadr ( C^2/C^2 - V^2/C^2 ) = 1/korenkvadr.(1 - V^2/C2 )

Фактор на Лоренц {\displaystyle \gamma ={\frac {1}{\sqrt {1-{\frac {v^{2}}{c^{2}}}}}}}        = 1/korenkvadr. ( 1 - V^2/C^2 )

 Ами честито да ми е. Конкретния физичен смисъл е представяне реалното физично забавяне на процесите и съответно отчетеното време, часовници в подвижните системи.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, laplandetza said:

<<<<<<<<<<<..

Ето го и Фактор на Лапландеца. Изведен е независимо от четеримерния модел  и независимо от Лоренцовия , поне до колкото ми е известно.Облягаме са само на един факт, Скорост <С> за всеки инерциален наблюдател. После при разширеното му ползване, на друг факт, няма разлика  в скоростта на цикличните процеси, осцилации и тези на ниво ползвано в конкретните уреди нареени часовници по направления и разположение в пространството.

Не мога да чертая, за това си представете или някой може да помогне. Ползвам класическа физика , по скоро директно елементарна математика и евклидова геометрия. Представете си резонатор ползван за часовник, оптичен с 2 огледала.Подвижна и неподвижна система с по един резонатор и двата с дъкжина единица,  примерно 1 метър, за лесно представяне.Неподвижния е ясен, пътят на светлина е Т.С , двата започват за по лесно в едни простр. общи координати по Х. , този път Т.С е дължината на единия от катетите на един правоъгълен триъгълник. Аветлинния импулс в подвижния ,всичко се гледа в този случай от неподвижен наблюдател, стига до другото огледало на резонатора в точка по оста Х, точката е Х1 , тази точка Х1 е връх на триъгълника в който се среща другият ни катет с дължина Т1.V ( това е пътя който изминава огледалото, докато светлина срещне това огледало) , хипотенузата ни е с дължина, път на светлина, светлин. импулс в подвижния резонатор и е Т1.С  .От горното:

  тъйакто първия ни катет Т.С , в него приехме дължината му( това всъщност е път на светлина в неподвижния резонатор) е  1 .

(T1.C)^2-(T1V)^2 = 1

T1^2C^2 - T1^2C^2 = 1

T1^2 = 1/C^2 - V^2

T1 = Korenkvadrat. ot  1/C^2 - V^2

Фактора на Лапландеца е коефициент обвързващ една Неподвижна система с подвижна такава и обратното, в случая локалните системни времена.

Фактора е прост коефициент  T/T1   , в което Т = S/C  , пътят го взехме за единица 1 , тогава T = 1/C 

T/T1 = 1/C / korenkvadr.1/C^2 - V^2 = 1/C.korenkvadr.1/C^2 - V^2 = korenkvadr. 1/C^2(1/C^2 - V^2) = korenkvadr.1/C^2/C2 - V^2 =1/ korenkvadr. ( C^2 - V^2 )/C^2 =

=1/ korenkvadr ( C^2/C^2 - V^2/C^2 ) = 1/korenkvadr.(1 - V^2/C2 )

Фактор на Лоренц {\displaystyle \gamma ={\frac {1}{\sqrt {1-{\frac {v^{2}}{c^{2}}}}}}}        = 1/korenkvadr. ( 1 - V^2/C^2 )

 Ами честито да ми е. Конкретния физичен смисъл е представяне реалното физично забавяне на процесите и съответно отчетеното време, часовници в подвижните системи.

Всичко това което извеждаш произлиза отново от питагоровата теорема. 

( Защо не ползваш програмката за формули, за да е по ясно ?)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Orbit said:

Чрез питагорова теорема можем да пресмятаме разстояния на триъгълник с ъгъл 90 градуса : а2 = b2 + d2

ЛТ прави същото, но този път пресмята изминати пътища . Всчко едно разстояние може да бъде представено чрез време и скорост ( изминат път). Например разстоянието b = v*t 

Виж тука, в раздела - забавяне на времето.

 

Не виждам никаква връзка на ЛТ с питагоровата теорема, обясни каква връзка виждаш.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 26 минути, laplandetza said:

тъйакто първия ни катет Т.С , в него приехме дължината му( това всъщност е път на светлина в неподвижния резонатор) е  1 .

(T1.C)^2-(T1V)^2 = 1

T1^2C^2 - T1^2C^2 = 1

T1^2 = 1/C^2 - V^2

T1 = Korenkvadrat. ot  1/C^2 - V^2

Ха сега приеми дължината му за 2. Или за 34562. Какво ще получиш? Дявол на магаре, съвсем друг "фактор" :D

Както виждаш, случайно си получил познато нещо, и предразсъдъците ти са те законтрили яко, нататък не осъзнаваш какво ти се е случило :) Това е, защото не си осъзнал смисъла, а се плъзгаш само по повърхността, правиш първосигнални движения.

Link to comment
Share on other sites

Преди 32 минути, Orbit said:

Всичко това което извеждаш произлиза отново от питагоровата теорема. 

( Защо не ползваш програмката за формули, за да е по ясно ?)

Нея знам тази програма.
От основата на питагоровата теорема, от там произлизлиза, проста зависимост.

Link to comment
Share on other sites

Преди 10 минути, scaner said:

Ха сега приеми дължината му за 2. Или за 34562. Какво ще получиш? Дявол на магаре, съвсем друг "фактор" :D

Както виждаш, случайно си получил познато нещо, и предразсъдъците ти са те законтрили яко, нататък не осъзнаваш какво ти се е случило :) Това е, защото не си осъзнал смисъла, а се плъзгаш само по повърхността, правиш първосигнални движения.

Збравяш физичния смисъл , който търся. Математиката не е важна , не е водеща. Мисълтта вложена тук е основното, математиката се наглася след нея, както е в цялата ТО, и разбира се в КМ.
Единица дължина означав Единица път, Означава Единица време, което светлина съществува. Всички тези <единици> са в Основно състояние, което е равносилно на Айнщайновото Състояние на Покой, а в истинския свят е Локалния Покой.
Единица за този катет, означав апътя в Покой.
Кой ти е дал диплома на тебе бе!, елементарна мисъл не можеш да облечеш с ученическа математика, какъв смотан физик си, от коя горска дупка Комсомола те е изритал в науката не ми е ясно..........😀

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, laplandetza said:

Нея знам тази програма.
От основата на питагоровата теорема, от там произлизлиза, проста зависимост.

Програмката е В тази тема.

Той скенер, хвърля някакви формули по форумите , като той самия не разбира какъв е физическият им смисъл . Чете от википедията и си фантазира че разбира. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 минути, Ниkи said:

Това ли имаш в предвид

Part4.JPG.b67367bb04119d6800f0c139787c221f.JPG

И отрязъка вътре

Part5.JPG.b8a0e6e1bfd8deab4463ec6e24486851.JPG

Много добра концептуална картина си дал, на това което обяснявам

Виждаш отрязъците на вълната в телескопа, те няма как да се увлекат вътре в телескопната тръба от нейното движение, освен ако средата за разпространение на вълната, не се увлича заедно с наблюдателя и неговият телескоп, значи ако не е така, отрязака вълна вътре в телескопа, може да се разглежда като вълнов пакет с точно определена енергия квант, частица на светлината, спрямо която става векторно сумиране на скорости на самата вълна и приемника и телескоп, от което възниква ефектът на мнима промяна в положението на източника на светлината, спрямо нейният приемник. С една дума наблюдава се аберацията, като явление на " видимото положение на обект в пространството, а не истинското му нахождение " Така че много добра концептуална картинка си дал, за което благодаря! . :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 минути, Orbit said:

Програмката е В тази тема.

Той скенер, хвърля някакви формули по форумите , като той самия не разбира какъв е физическият им смисъл . Чете от википедията и си фантазира че разбира. 

Прав си за Сканер, чакам обаче обяснение от теб, как пресмяташ ЛТ със питагоровата теорема.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 19 минути, Tahev loren said:

Прав си за Сканер, чакам обаче обяснение от теб, как пресмяташ ЛТ със питагоровата теорема.

ЛТ е математически преобразена питагорова теорема, която вместо разстояния "а", използва изминат път "а" = v*t за обекти,  и изминат път за светлината  = c*t .  

Питагоровата теорема дава физическа представа какво се случва когато прескачаме от едната ИС в друга.

При използването на ЛТ , ако преди това човек не е наясно с представата на това какво показва питагорова теорема, то не може да разбере какво се случва физически. Може да се каже че ЛТ скрива физическия смисъл зад математическите преобразования. И затова на хората им изглежда като нещо невероятно и непостижимо. Но реално нещата на са толкова сложни.

 

 

Редактирано от Orbit
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, Orbit said:

ЛТ е математически преобразена питагорова теорема, която вместо разстояния "а", използва изминат път "а" = v*t за обекти,  и изминат път за светлината  = c*t .  

Питагоровата теорема дава физическа представа какво се случва когато прескачаме от едната ИС в друга.

При използването на ЛТ , ако преди това човек не е наясно с представата на това какво показва питагорова теорема, то не може да разбере какво се случва физически. Може да се каже че ЛТ скрива физическия смисъл зад математическите преобразования. И затова на хората им изглежда като нещо невероятно и непостижимо. Но реално нещата на са толкова сложни.

 

 

Орбит, само общи приказки и никакви реални сметки казваш, а се бяхме разбрали. И странно как получаваш отрицателно число в равенството С^2 = А^2+В^2 или пък в равенството С^2=А^2×В^2 като извършваш действията с отрицателни числа ли ? Тогава какви са те в стойностите на един правоъгълен триъгълник, как може един от катетите му да е с отрицателна стойност.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 29 минути, Tahev loren said:

Орбит, само общи приказки и никакви реални сметки казваш, а се бяхме разбрали. И странно как получаваш отрицателно число в равенството С^2 = А^2+В^2 или пък в равенството С^2=А^2×В^2 като извършваш действията с отрицателни числа ли ? Тогава какви са те в стойностите на един правоъгълен триъгълник, как може един от катетите му да е с отрицателна стойност.

Добре ще направя сметки. Надявам се че ти си наясно с питагоровата теорема. 

По принцип за аберацията при Земята със скорост 30 км / секунда, разликата м/у класическата и релативиската стойност е много малка : класическата 0.0001 , релативистка 0.0001000000005 . Затова ще използвам други скорости.

Редактирано от Orbit
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Orbit said:

При използването на ЛТ , ако преди това човек не е наясно с представата на това какво показва питагорова теорема, то не може да разбере какво се случва физически. Може да се каже че ЛТ скрива физическия смисъл зад математическите преобразования. И затова на хората им изглежда като нещо невероятно и непостижимо. Но реално нещата на са толкова сложни.

Нещо запънахте на теоремата "за гащите" - на петокласници така се обяснява: Квадратът построен върху хипотенузата е сума от квадратите, построени върху катетите. Ако е равнобедрен правоъгълен триъгълник - то и "крачолите" са еднакви. Който иска - да си ги рисува.

(А, иначе - теоремата е възникнала при разделение и разпределение на площите на собственици на земята. Удобно правило за "заменка" на равни по големина площи и търговия с тях. Сравнително лесно практически са рисували правоъгълен триъгълник, на база числата 3, 4 и 5).

...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 40 минути, Orbit said:

По принцип за аберацията при Земята със скорост 30 км / секунда, разликата м/у класическата и релативиската стойност е много малка : класическата 0.0001 , релативистка 0.0001000000005 . Затова ще използвам други скорости.

Спор за това няма, ти кажи как от питагоровата теорема се извеждат ЛТ, при питагоровата теорема зборът на квадратите на катетите в правоъгълен триъгълник, е равен на квадрата от хипотенузата му, те това е питагоровата теорема, но как ще изврдеш от нея ЛТ като там имаш съкращения във стойности а не сума от стойности както е по питагоровата теорема.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!