Отиди на
Форум "Наука"

Какъв икономически модел и трансформация са необходими за България за да просперира?


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Значи 350млн за 500Мв парогазова. Ако е само газова ще е 175 млн и да се подключи към един от сегашните котли, ще стане парогазова? Направо без пари!!

 

  • Мнения 77
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Публикува
Преди 15 часа, Exhemus said:

Значи 350млн за 500Мв парогазова. Ако е само газова ще е 175 млн и да се подключи към един от сегашните котли, ще стане парогазова? Направо без пари!!

 

Тази година БЕХ е опростил 600 млн. лева дълг на Марица-Изток - 2, което е почти цялата сума за изцяло нова мощност от 500 Мегавата;

https://clubz.bg/95147-beh_oprosti_dylg_ot_600_mln_lv_na_tec_marica_iztok_2

а това са пари хвърлени на вятъра, защото ТЕЦ-а продължава да трупа дългове, единствено го спасява изкуствено завишената цена, определена от КЕВР, а именно 13.5 ст. за киловатчас, но вижте при какви цени продават другите две Марици, да са живи и здрави... Кой бяга от баницата, като има кой да я дава.

  • Потребители
Публикува
On 16.10.2020 г. at 10:39, Б. Киров said:

Грозната истина е, че има една "мръсна дума", която никой не иска да произнесе и тя е: фалит.

Но все на някой/и ще му/им се наложи да я кажат.

Колега, виждам, че сте сложил знак "неясен" към този мой пост, много е ясно, ще ви цитирам експерт за това какво означава "коефициент на задлъжнялост" и кога той става опасен за едно предприятие:

893251541_Untitled5.jpg.25359940f62c02079ff081381ed0e666.jpg

http://eknigibg.net/Volume2/Issue3/spisanie-br3-2016-pp.47-62.pdf

стр. 49 от документа

Коефициентът на задлъжнялост на НЕК надхвърля 3 в момента, тоест собственият му капитал е 3 пъти по-малък от неговите дългове. Според икономисти, стойност над е 1.5 е "много рискова финансова позиция", а според други "не бива да надвишава 0.3"; при НЕК обаче имаме над 3, и то доста ловко докарано по счетоводен отчет, предполагам, че реалната цифра е към 4, защото те правят една преоценка на стари активи, която на хартия вдига стойността на капитала им

  • Потребител
Публикува (edited)

По-голямото ориентиране към сферата на услугите е правилната посока. Борисов се бие в гърдите какъв производител на части сме и съответно машиностроенето имало най-голям дял в икономиката ни, само че в днешно време това е предпоставка работната ръка да си стои евтина. Демек остава си един манталитет от соца, че трябва да се произвеждат промишлени стоки при условие, че светът масово си насочи производството към Китай. То и при нас това го има, но също е грешка, защото в един момент ставаш икономически зависим от държава с многовековни имперски (по свой начин) традиции и то при условие, че можеш да насочиш нещата към държави, които съществуват отскоро (малко над половин век), с още по-евтина работна ръка от китайската и богати на суровини като Ангола и ДР Конго. Между другото Екатерина Захариева преди около година мисля беше на посещение в Ангола и колегата й заяви, че се надявал България да бъде вратата на бившата португалска колония към ЕС, демек явно са разбрали, че не могат вече да разчитат на Португалия за което. 

Относно туризма е крайно време да се хвърлят по-големи средства за рекалма както във виртуалното пространство, така и с по-луксозно да го наречем присъствие на международните туристически изложения. И това далеч не важи само за черноморските и скикурортите ни. Нужно е по-серизоно да се промотират минералните извори, с които разпологаме, а и въобще медицинския туризъм, както и културно-познавателния туризъм. Мислия си също така, че относно туризма е необходимо да се привлекат по-серизони инвеститори в изграждането на увеселителни паркове. Не казвам, че след Анахайм, Орландо, Токио, Париж и Хонг Конг следващият Дисниленд трябва да е в България, това е меко казано утопично и абсурдно, но например във Франция вторият най-посещаван увеселителен парк от този тип е Астерикс, при адекватна прозрачна оферта, последвана от съответните преговори, такава инвестиция е възможна. Аналогично такива инвестиции могат да се привлекат не само от Франция, но и от други страни с традиции в развлекателния туризъм като САЩ, Великобритания, Нидерландия, Италия и др. Като споменах конкретно Италия , ами то си имаше Софияленд, което беше италианска инвестиция по времето на НДСВ, но по времето на тройната коалиция го затвориха и то точно когато стана ясно, че влизаме в ЕС. Днес в това отношение сме гола вода, едни мижави аквапаркове по морето и дотам. 

Относно земеделието два са основните проблеми. Първо лиспата на младо население по селата и второ недостатъчния достъп на дребния земевладелец до модерни аграрни технологии. Първият проблем най-лесно може да се реши като се проведе политика на заселване на българи от страни с видимо по-лошо качество и стандарт на живота от нас като Украйна и Молдова, което специално относно втората трябва да съвпадне с едно по-враждебно отношение поради заемане на напълно прорумънска позиция по молдовския въпрос, който в много отношение е идентичен с македонския, но разбира се срещу подкрепа от официален Букурещ срещу македонизма, включително относно членството на Северна Македония в ЕС. Решаването на втория основен проблем в земеделието, свързан с ограничения достъп до модерни аграрни технологии, може да стане със съответните законови регулации.

Осъществяването на всичко това може да стане само с изхвърляне на силните кадри от сегашното статукво, което не виждам как ще стане. За мен лично някакъв лъч на надежда е това, че предвид факта кои партии ще влязат в следващия парламент да си удържат на думата с кого не биха се коалирали, та да има нови избори след още 2-3 месеца, това би било катастрофално за партиите от статуквото и може да доведе до някакво осъзнаване и сериозно да намали политическия клиентелизъм занапред. Спор няма, че на Италия положението избори до дупка по време на Студената война й се отрази добре.

Редактирано от skorpion1980
  • Потребител
Публикува

Остава само да обясним на пусти южнокорейци и японци защо толкова държат на индустрията си, а не минат направо към облачни услуги. Или пък на глупавите англичани защо се опитват да се реиндустриализират, като вече си имат услуги.

Американците също!

Да живей, живей труда! Пардон, услугата!

 

  • Потребител
Публикува (edited)

Новорегистриран 2, хич нямаш представа кога и за какво се използва сарказъм. България икономически е твърде, ама твърде далеч от страни като САЩ, Великобритания, Япония и Южна Корея, да не говорим, че тяхната индустриална модернизация се ориентира все повече към използване на роботи. Все едно да сравняваш етапа на обучение, на който са висшист, каращ специализация, и прогимназист. България като държава преди да мисли за по-сериозна индустрия първо трябва да оптимизира и развие сектори, които в много по-голяма степен са й по силите, така както един прогимназист трябва първо да мисли за гимназиалното си образование и чак след това за университетското. Нима не би било успех за България ако успешно извърви за няколко години икономическия път на Словения например, където 70 % от икономиката е точно сферата на услугите!? Освен това индустрия се модернизира и развива когато имаш наистина силни научни кадри в тази сфера, а БАН, институцията олицетворяваща в най-голяма степен българския научен ресурс, се състои от феодални старци, както напълно правилно се беше изразил Симеон Дянков (може да бъде обвинен в немалко грехове, но тук си беше напълно прав). 

Редактирано от skorpion1980
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува
On 22.10.2020 г. at 22:34, новорегистриран2 said:

Остава само да обясним на пусти южнокорейци и японци защо толкова държат на индустрията си, а не минат направо към облачни услуги. Или пък на глупавите англичани защо се опитват да се реиндустриализират, като вече си имат услуги.

Американците също!

Да живей, живей труда! Пардон, услугата!

То в това е парадокса, че облачните услуги /изчислителните услуги на Майкрософт например, които сега се опитват да се настанят в Европа/ са едновременно услуга и част от новата индустрия на "Интернет на нещата"The Internet of things (IoT).

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_of_things

Една изцяло роботизирана фабрика се нуждае от изчислителните услуги на някой достатъчно сигурен и мощен доставчик, както и за да произвежда, така и за да продава. Германия, Япония, САЩ и Южна Корея вървят по този път на нова индустриализация - и разбира се, с напредването новите им производствени, снабдителни и дистрибуционни вериги ще преформатират изцяло старите, и то в полза на новите индустрии, на страните, които първи ги развият. Процесът вече тече и ще се ускорява.

  • Потребител
Публикува
On 2.11.2020 г. at 12:25, Б. Киров said:

То в това е парадокса, че облачните услуги /изчислителните услуги на Майкрософт например, които сега се опитват да се настанят в Европа/ са едновременно услуга и част от новата индустрия на "Интернет на нещата"The Internet of things (IoT).

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_of_things

Една изцяло роботизирана фабрика се нуждае от изчислителните услуги на някой достатъчно сигурен и мощен доставчик, както и за да произвежда, така и за да продава. Германия, Япония, САЩ и Южна Корея вървят по този път на нова индустриализация - и разбира се, с напредването новите им производствени, снабдителни и дистрибуционни вериги ще преформатират изцяло старите, и то в полза на новите индустрии, на страните, които първи ги развият. Процесът вече тече и ще се ускорява.

https://www.ericsson.com/en/5g/what-is-5g/5gmanufacturing

https://www.bosch.com/stories/5g-industry-4-0/

https://www.information-age.com/5g-is-the-heart-of-industry-4-0-123483152/

https://www.merckgroup.com/en/research/science-space/envisioning-tomorrow/smarter-connected-world/5g.html

https://www.forbes.com/sites/tmobile/2020/08/06/unlocking-industry-40-understanding-iot-in-the-age-of-5g/?sh=13aa03d37f31

Интересни линкове по темата.

  • Потребители
Публикува
On 18.10.2020 г. at 15:24, Kujiro said:

Ако био земеделието, например" ще ни отвори пазари, където родната продукция да се пласира и да носи добри доходи (визирам в по-богати страни, които нямат природните дадености за това) - натам трябва да се тръгне.

Най-вече като готови ( крайни) биопродукти. БГ-традицията  в преработвателната и хранителната промишленост е най-старата промишлена такава, и е развивана без прекъсване век и нагоре.

В момента в  компания, която прозвежда биопродукти

Апропо Ирландия е най-големия износител на биопродукти

  • Потребители
Публикува
On 18.10.2020 г. at 21:55, Б. Киров said:

 

За да не бъдем упрекнати, че премълчаваме част от истината, макар и да няма отношение към темата, ще споменем, че КЕВР задължава обществения доставчик НЕК да закупува известно количество електроенергия и от ТЕЦ „Марица изток 2“ ЕАД, в следствие на заповед на министъра на енергетиката, в размер 1 752 000 MWh по 135,30 лв./MWh. Цената е сметната от КЕВР, а количеството – определено в заповедта на МЕ.

https://nova.bg/news/view/2020/01/02/273594/кой-яде-от-баницата-на-хората-българската-индустрия-с-най-скъпия-ток-в-европа

 

 

Всъщност в тази цена не влизат:

-" здравните"  обществени разходи на една  от топ 5 замърсяващоте центали в Европа ТЕЦ Марица -Изток 2   от около 30 евро за киловат час

(преди 2014 ТЕЦ Марица -Изток 2 е топ 1 в гадната класация). 

- обществените разходи за възстановане на замърсената околна среда ( почви, води)  извън централата 

Бълкавищия  от комина дим съдържа живак, олово и какво ли не още, апропо безкоминната  AES -Глъбово, т.е. ТЕЦ Марица -Изток 1 работи на практика на затворен цикъл- изхвърля главно "чист"  въглероден двуокис

- повишените цени на вълеродните  такси (около  30 евро за тон въглероден двуокис), които ги поема НЕК (всъщност е оформено да и ги отпуска като заем) ,  а не централата като прозводител

------------------------

 

Добавяме ги (така е коректно)  за да видим колко ни струва като общество  електроенергията  от държавната лигнитна електостанция

Цената е " космическа".

 

  • Потребители
Публикува
Преди 9 часа, nik1 said:

Всъщност в тази цена не влизат:

-" здравните"  обществени разходи на една  от топ 5 замърсяващоте центали в Европа ТЕЦ Марица -Изток 2   от около 30 евро за киловат час

(преди 2014 ТЕЦ Марица -Изток 2 е топ 1 в гадната класация). 

- обществените разходи за възстановане на замърсената околна среда ( почви, води)  извън централата 

Бълкавищия  от комина дим съдържа живак, олово и какво ли не още, апропо безкоминната  AES -Глъбово, т.е. ТЕЦ Марица -Изток 1 работи на практика на затворен цикъл- изхвърля главно "чист"  въглероден двуокис

- повишените цени на вълеродните  такси (около  30 евро за тон въглероден двуокис), които ги поема НЕК (всъщност е оформено да и ги отпуска като заем) ,  а не централата като прозводител

------------------------

 

Добавяме ги (така е коректно)  за да видим колко ни струва като общество  електроенергията  от държавната лигнитна електостанция

Цената е " космическа".

 

ПС

Мой лапсус - става дума за 30 евро за гигават час (1000 киловатчаса)

Ето едни какулации 

(аз всъщност "консервативно " и сунективно намалих изчислените в нея здравни разходи  от 93 евро  на 1000 киловатчаса цели три пъти  на 30 евро,защото ми  се виждат завишени. И при 30 евро нещата са скапани)

table-top-10-coal-power-companies-europe

 

Публикува

Ясна е какво ще става. Трябва примерно електроенергия, може да внесе ЕС от Украйна, Турция, Молдова, Северна Африка и пр., на ниска цена , без екотакси, нищо че е горян кюмщр, газ, ВЕЦ унишожил редица екосистеми. Цената на вноса ниска, крайна цена за дребен бизнес и бита е 4 пъти по висока.

Така и Впдородна икономика с Енергия отвън.  Да ви прилича на Престъпление, измама срешу Хората в Цял ЕС, и вероятно му трябва цпециално разследване и съд, като онези от Хага за престъпления срещу човечеството.

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Ако искаме икономиката ни да мине от произвеждаща low end goods към нещо по-доходоносно какво трябва да се направи? Трябва да започне да произвежда high end goods. А това как става?

  • Потребители
Публикува
On 26.11.2020 г. at 12:35, новорегистриран2 said:

Ако искаме икономиката ни да мине от произвеждаща low end goods към нещо по-доходоносно какво трябва да се направи? Трябва да започне да произвежда high end goods. А това как става?

Колега, low end goods означава буквално "стоки за широко потребление - ширпотреба", като пример са дадени стоките във веригата на супер-милиардера Уорън Бъфет "Уолмарт". Обаче стоки за широко потребление не означава "стоки с ниска добавена стойност" - едни евтини маратонки, например, не означава че в тях няма голяма добавена стойност, както и евтина електроника.

И обратно high end goods не са стоки с висока добавена стойност, а луксозни стоки - черния хайвер или скъпоценните камъни, например.

На България, според мен, е необходимо да се ориентира към производство и износ на стоки с висока добавена стойност - цялата верига на завършен автомобил Фолксваген, например, каквито теоретично можехме да произвеждаме тук, щеше да е стока с висока добавена стойност, отделни елементи от този автомобил, каквито вероятно произвеждаме, са стоки с ниска добавена стойност.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, Б. Киров said:

На България, според мен, е необходимо да се ориентира към производство и износ на стоки с висока добавена стойност - цялата верига на завършен автомобил Фолксваген, например, каквито теоретично можехме да произвеждаме тук, щеше да е стока с висока добавена стойност, отделни елементи от този автомобил, каквито вероятно произвеждаме, са стоки с ниска добавена стойност.

Първо. полезните ни изкопаеми отиват в Германия на безценица.

Второ. връщат се за да ги дообработим на ишлеме, пак на безценица.

Трето. второто не е сигурно.

Е от какъв зор Фолксваген ще ни даде да правим цял автомобил?

 

  • Потребител
Публикува

Бъфет с "Уолмарт" е по-богат от Безос с "Блу Ориндж". Вие какво искате? Да сте по-богат или да произвеждате стоки с голяма добавена стойност?

Фолксваген не построи завод в България поради политически причини... Защото управляващите у нас са политически динозаври...

  • Потребител
Публикува

Чудно е само ако пък вземем че докараме някакви супер яки политици, които да не създават никакви "политически причини", дали все що има инвеститор по света ще се юрне да си прави инвестициите точно тук при нас. Дали пък освен някаквите хипотетични, конспиративни, задкулисни политически причини, не съществуват и други неща, които определят избора на инвеститоро?! Може пък повече да му харесва Инстамбол, а не София щото там има море, портове, коридори. Или пък може да си е решил, че ще му е по-изгодно да плаща по-малко пари на кюрди, сърби или албанци, а не на горди есъюзници. Или пък му трябват точно определени специалисти, които у нас не се намират.. Дали са само "политически причини"?

Публикува
Преди 2 часа, Exhemus said:

Първо. полезните ни изкопаеми отиват в Германия на безценица.

Второ. връщат се за да ги дообработим на ишлеме, пак на безценица.

Трето. второто не е сигурно.

Е от какъв зор Фолксваген ще ни даде да правим цял автомобил?

 

Немските въглища ще ходят в Украйна, за ток,Могат и в Молдова, а защо не и в Босна, кой знае? Добре че вашите са некачествени, дано имате още разумни властолюбци, та ьзапазите мините и резервно централи, при истинска криза, собствените ви ресурси са Въглища,. Гори, Вода, Слънце, последното при мприроден или глобален военен катаклизъм няма да е използваемо поне половин година.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, makebulgar said:

Дали пък освен някаквите хипотетични, конспиративни, задкулисни политически причини, не съществуват и други неща, които определят избора на инвеститоро?!

Може и да съществуват,но казва ли ти някой?! В България за важните неща се мълчи. Например,и до днес няма официална версия обясняваща защо производството на колите Булгаррено се провали? Има няколко версии,които взаимно се изключват. Ето защо се налага да се правят "конспиративни" теории.

Словакия няма излаз на море и портове. Заплатите там са значително по-високи от тези в Турция,Сърбия и Албания,но въпреки това тя е на първо място в Европа по производство на коли на глава от населението.

Ако Фолксваген не е намерила точно определени специалисти в България,(което ме съмнява),може да обучи българи за такива специални специалисти. И то само за няколко месеца. Все пак у нас най-много са работещите в автомобилният и свързаните с него сектор - над 500 000 души.

  • Потребител
Публикува

Е то ти ако искаш всеки път някакви официални лица да ти снасят цялата информация за всяко събитие под небето, и ако не получаваш винаги отговора то за теб това са доказателства за наличие на конспирации и политически причини, значи грешката е в твоя телевизор. 

Въпросът с Булгаррено, и всички досегашни опити на ровър, ховър, литес и други такива които искаха да правят коли, е че във всички тези случаи нещата никога не са били сериозни. Някой си е навил на пръста, че може да се заеме с този бизнес и тръгва да се пробва, но не става. Друг пък иска да дойде тук и да произвежда евтини коли модел от преди 30 години, като дава на маймуните трици. Или пък трети прави някакви опити да си отваря вратите за европейския пазар и да имитира някакво производство, но да си продава продукцията докарана отвън. Тоест ако човек се зарови може да открие причините защо нещо не се е случило, но за това си трябва усилие, ровене, събиране на информация, а не да искаш премиер министъра да ти докладва защо, кога, къде и кой, и ако не го прави да обвиняваш целия свят че има конспирация и политически пречки. Тоест причини има за всяко нещо, но не всеки може да знае всичко за тях, и това не означава че някой крие някаква информация и че има някаква конспирация зад това. Означава просто това, че не всичката информация е винаги достъпна и не винаги всеки може да я получи просто така. Примерно ако се запиташ Доналд Тръмп с лявата или с дясната ръка си мие зъбите сутрин, и ако не успееш да получиш информация от посолството на САЩ, това ще означава ли, че има конспирация по въпроса и дали ЦРУ или ФБР пази от обществото отговора на този въпрос, или просто никой не го интересува и не би се заел да се занимава. Вероятно ако отделиш достатъчно енергия, ресурси, време и откриеш правилните връзки ще достигнеш до отговора и може и Тръмп лично да ти отговори, но това си е твоя работа и разследване, по твоя инициатива, и никой не ти е длъжен за отговора. 

Същото е и с примера със Словакия, която произвеждала едиколко си коли на едиколкоси население. Изтъква се някакъв подобен пример (пример-черешка в списъка с логическите заблуди), и се използва за да се убеди някой, че трябва да очакваме, че по целия свят всички страни и паланки трябва да произвеждат толкова колкото Словакия. Минимум. Това България, Сахара, Джибути, Люксембург, Косово, Мозамбик и Андора трябва да произвеждат същия процент коли на световно ниво, без значине от географско положение, население, история, капацитет, ресурс, пазари и т.н. Това звучи буквално като комунистическия план за производство навсяка цена, без съобразяване с условията и ситуацията. Късогледи представи за това да произвеждаме всичко на всяка цена, така че да докажем че можем. Комплесни избивания. Те един куп други страни наред с Русия, Турция, Португалия, Гърция, Белгия, Швейцария и т.н. не успяват да правият коли и да ги продават с печалба, а ние искаме да станеме новата Тесла на Балканите и да превземем от тук света смазвайки конкуренцията. Нелепо е. Нелеп е такъв пример за сравнение като Словакия, която си има наследство в този бранш още от преди сигурно 80-100 години. Чудно какъв е процента на Словакия в производството на контейнеровози и ледоразбивачи, и дали трябва и ние почнем да ги произвеждаме за да сме в класациите и при тях. Или пък вероятно има политически причини и за това, че не изстрелваме всеки месец ракета с провизии и екипаж до нашата си собствена космическа станция. Веднага трябва да свалим правителството заради тия политически грешки. :)

А на Фолцваген можеш да им казваш кой и как да си обучават само ако те направят техен служител, минимум мениджър производство или по-добре изпълнителен директор. И тогава ще можеш спокойно да хванеш трима-четирима от 500-те наши хиляди специалисти по намотаване на кабели за фарове и стопове, или от специалистите по управление на машина за шприцоване на пласмаси за изработка на стъкла за фарове, и да ги превърнеш за пет месеца в изпипани инженери-конструктури, перфектни мениджъри с перфектен немски език, или в технолози по роботите в завода ти. Лесна работа, а и немския е като втори майчин за милионите български гастарбайтери в Германия. 

  • Потребител
Публикува

Тъкмо завърших книгата на Джон Пъркинс  "Изповедта на един икономически килър" , и сега гледайки заглавието на тази тема се питам дали въпросът е зададен правилно . 

Видео

 

  • Потребител
Публикува (edited)
On 1.12.2020 г. at 11:56, Б. Киров said:

Колега, low end goods означава буквално "стоки за широко потребление - ширпотреба", като пример са дадени стоките във веригата на супер-милиардера Уорън Бъфет "Уолмарт". Обаче стоки за широко потребление не означава "стоки с ниска добавена стойност" - едни евтини маратонки, например, не означава че в тях няма голяма добавена стойност, както и евтина електроника.

И обратно high end goods не са стоки с висока добавена стойност, а луксозни стоки - черния хайвер или скъпоценните камъни, например.

На България, според мен, е необходимо да се ориентира към производство и износ на стоки с висока добавена стойност - цялата верига на завършен автомобил Фолксваген, например, каквито теоретично можехме да произвеждаме тук, щеше да е стока с висока добавена стойност, отделни елементи от този автомобил, каквито вероятно произвеждаме, са стоки с ниска добавена стойност.

Наясно съм какво е low end и high end goods, и съвсем целенасочено ги споменах тях. Кои са хай енд брандовете ни? Не се сещам за много, освен Синкарс. Навлизаме в епоха, когато за направата на продукти с висока добавена стойност (като коли) няма да са нужни толкова сложни производствени процеси и да се минава през хиляда етапа. А и ми се струва, че вече нямаме демографския потенциал за това. :( Но това, което може да направим е да създадем редица луксозни брандове, които са добри данъкоплатци. Това естествено изисква top tier дизайнери, инженери, маркетингови специалисти и продавачи.

Нещото, в което сме пълна трагедия е маркетинг и продажби. Абсолютна нула сме. Има разни изключения, но като цяло положението е зле. А в тая сфера са големите печалби и винаги има ликвидност.

Културните продукти на какво ниво са ни?! Във времето, когато индустрията на интелектуалните продукти плаща огромни заплати на маса хора, у нас са единици изпълнителите, писатли художници, артисти и актьори и пр. творци, които придобиват някаква известност в чужбина. Туй хубаво, ама корейската кпоп и филмова индустрия дава хляба на десетки хиляди работещи със заплати няколко пъти по-високи от тези на работещите в заводите.

Спомням си, че Каварна след дълги години усилия и целенасочени инвестиции стигна момента на брандиране, в който придоби континентална слава на рок и метал средище. Дойде някаква патка и заличи всичко. Сега къде е Каварна? Кой с акъла си и с някакви нормални доходи ще отиде там на море?

Редактирано от новорегистриран2
Публикува (edited)

Нямате голям избор. Имате все още възможност за рдин <технологичен продукт> с хипер висока добавена стойност. В Зародиша си е Един, но инак са няколко.

1. Организирани международни престъпни групи, подпомагани конспиративно от българските служби.

2.. Полулегални икономосвоциални групи действащи зад граница и генериращи капитали.

3. Световни <клъстари> за икономосоциални Революции.

Всичко това е възможност за Оцеляване.

Редактирано от laplandetza
  • Потребител
Публикува
On 1.12.2020 г. at 14:58, deaf said:

 

Фолксваген не построи завод в България поради политически причини... Защото управляващите у нас са политически динозаври...

Накрая се оказа, че швабите по начало не са имали интерес да строят у нас, а са се стремяли да получат най-изгодната сделка за вече морално остарялата си технология.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!