Отиди на
Форум "Наука"

Истинската история на Македония


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 1 минута, deaf said:

Уфф,аман тантине! Всеки може да се чувства какъвто си иска,но не може да краде историята на други живи хора! Как да ти го обясня по-ясно! Това е все едно Пол Маккартни да твърди,че е написал всички песни на "Бийтълс". Еми не е вярно! Даже и примера с Маккартни не е удачен. В момента в който македонците се обявиха официално за македонци през 1945г.,те автоматично се отказват от историята си през миналите векове. Пример,Швейцария. Тя е съставена от немци,французи и италианци,но никой от тях не претендира за немската,френската или италианската история.

Значи темата ни би трябвало да се казва не за 2-те версии за произхода на българите, а македонските лъжи за произхода на българите.

Има ли смисъл да си губим време въобще да обсъждаме фалшивата им история ?
Средновековна Македония е псевдо държава.
Нямат столица като столица. Нямат сключени международни договори. Църквата им винаги е била подчинена на Българската .. При много тонове църковна документация и всякакви списъци..   Тоест Средновековна Македония не е държава, а провинция на България..  Нов народ не се е появявал ,  всичките държави - съседи знаят с кого си имат работа.  Симеон води войни със сърбите, воюват с Хърватите - но българо-македонска война не е имало.. Такова чудо няма дори как да се измисли.. Щото средновековна България и средновековна Македония са един и същ субект...   Една държава , дето дори си няма средновековно име.. Какво да говорим.. Имат си провинциални владетели, дето удържат независимостта.  То и Видинско деспотство имало - ама това Видинската държава ли е? Някой да е чувал за народа на Видините ???

Няма и да чуе , щото това са все българи..  Та така е положението и в средновековна Македония..   Тази държава по онези времена е България, но понякога територията е част от Византия.. Не съм запознат дали още Сърбия ги е владяла или Угрите (Унгария ).

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 3,7k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител

Бих желал да добавя още че структурата и управлението на провинция Македония е организирано по абсолютно същия начин както в останалите области на ПБД.  Владетелите са назначавани директно от княза.  Административните граници са променяни пак по волята на княза и нови области били създавани.  Църковните области и манастирите до голяма степен следвали административната структура на държавата.  Начело на областите както можете да предположите са хора с "неславянски" имена.   Титлите им са типичните за ПБД.  Тоест това е македонската провинция - една добре организирана част на българската държава с преобладаващо славянско население.  За славяните знаем, за другите обаче почти нищо не знаем.

 

Цитирай

После този същински Божий подстратег Михаил когото ние в нашето слово нарекохме и Борис, не преставаше да мисли как да даде пълна свобода на тези свещени мъже за Божието дело. Бог му внуши тази мисъл: да отдели Кутмичевица от Котокия, като й постави за управител Домета и като го откъсне от областта на Курта, да предаде на Домета блажения Климент или по-скоро на Климента да предаде Домета.

И двамата управители на области: Курта и Домета са вероятно не-славяни.. Курта е с голяма вероятност пра-българин. А за Домета са възможни и други предположения.
 

Тоест структурата и управлението, иерархията и социалното разделение в Охридските земи не се отличава с нищо особено от източните области.
Възможно е дори процента на славяните в Западната територия да е по-голям отколкото Изтока, но за това нямаме достатъчно данни.

Църковните служби се изпълняват по същия начин. Пее се по същите книги. Църквите се строят по същия начин.  Какво друго да кажем ? Князът се е радвал на същата почит и уважение в Западните земи, както и на изток около столицата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Цитирай

Като го изпращаше за учител на Кутмичевица, той издаде заповед до всички жители на оная страна с ревност да приемат светеца и да му дадат всяко изобилие, да му поднасят дарове и чрез видимото пред всички, да проявят скритото в душата съкровище на любовта. И за да ги засрами още повече, сам Борис подари на триблажения Климент три дома в Девол, снабдени изобилно с всички необходимо и със собственост на комитски род, а и в Охрид и Главеница му подари места за почивка. И по този начин неговата чудна душа изливаше върху Христовия раб своята любов към Христа, колкото можеше, и представи на другите пръв пример на такова ценно усърдие. Във всяка област той вършеше всичко с помощта на триста свои ученици, които нищо не плащаха на княза, а служеха на Бога и предназначени да дават на Него, по-скоро получаваха от Него.

http://www.pravoslavieto.com/life/11.25_sv_Kliment_Ohridski.htm#2

Това е една отработена схема,  вероятно същата е прилагана и в източните земи на княжеството.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Считам, че на повечето българи им е ясен Македонският въпрос. 

Основните исторически моменти свързани с него (Македонският въпрос) са следните:

1. Македонските земи в Ранното Средновековие - заселваване на българи по днешните македонски земи, преди идването на Аспарух;

2. Македонските земи, част от Средновековната българска държава - България при Симеон, Самуил, Иван Асен II;

3. Създаване на българската екзархия - граници  и територии;

4. Борби на българите срещу османското робство - обхващат и днешните Македонски земи;

5. Възстановяване на българската патриаршия 1870 г. - граници;

6. Български революционери и интелектуалци от Македония;

7. Създаване на ВМРО и други Македонски организации;

8. Българският :македонски въпрос",между двете световни войни;

9. Македонските земи между 1941 - 1944 г. 

10. Създаване на Македонската нация - действията на ЮКП и БКП 

Когато се водят спорове относно това, дали македонците са българи, сърби или гърци, да се отговори първо на тези 10 въпроса. 

Знам, че тук хората са интелигентни и сами могат да си отговорят на тях.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Истинската история на Македония?!? Ако трябва да чоплим историята на Северна Македония то всичко е ясно..... 100-тина години плюс минус.  Но цялата дискусия се фокусира до БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ!!! Тантин дори откри "провинция Македония в ПБЦ?? Значи хайде да се средоточим до 20 век.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 12 минути, Втори след княза said:

Не омаловажавате ли сръбските аспирации и действия за отлъчване на македонците от българското самосъзнание и за назоваването на земите Македония като Южна Сърбия? Това е важен, много важен момент, който пропускате.

Защо?

Тито е принуждавал сърбите живеещи в Македония да добавят към фамилиите си -ски и -ска. Един вид е провел "Възродителен процес" върху тях.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 11 минути, Conan said:

Истинската история на Македония?!? Ако трябва да чоплим историята на Северна Македония то всичко е ясно..... 100-тина години плюс минус.  Но цялата дискусия се фокусира до БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ!!! Тантин дори откри "провинция Македония в ПБЦ?? Значи хайде да се средоточим до 20 век.

Мерси че ме апострофира в тази част.  Реално наименованието "Македония " въобще не се е ползвало. Ако погледнеш по горе текста за Св.Климент Охридски, житието му: говори се за областта Кутмичевица  , областта: Котокия .

На запад почти до морето се намира Главеница  .  

Най-интерсното с тая Главеница или  Главиница е че това е епископски център. Там е някаква областна църква с отговарящ за тия земи.  Но в тоя район българската власт не се задържала за дълго..  Нашата православна църква си пази обаче титлата и си имаме главинишки епископ, със символична титла без той да може да си влезе на територията и да упражнява задачите си.. И така е било от незнам кога си.. 

Мисля че в църковните архиви се пазят точните наименования на областите. Отделно четох едно друго изследване, където в римските архиви също се пазят списъците с църковните области от онова време, понеже преди покръстването Борис е водил преговори с Рим  и е имало римски църковни служители тука.  Областта , която ние днес наричаме Северна Македония е съдържала в себе си множество административни единици.. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 28 минути, Втори след княза said:

Не омаловажавате ли сръбските аспирации и действия за отлъчване на македонците от българското самосъзнание и за назоваването на земите Македония като Южна Сърбия? Това е важен, много важен момент, който пропускате.

Защо?

Южна Сърбия, Югозападна България, Северна Гърция, Източна Албания, ... но Македония всеки просветен човек я свързва с една личност обожествена преживе. 

Link to comment
Share on other sites

Преди 3 часа, Евристей said:

Ако позволиш да взема отношение за Македония от времето на Самуил. Дискутирано е по този въпрос доста във форума.  Официалната теза на македонските историци е, че след падането на Преслав , Югозападът се ..един вид освободил от българска власт , обособява се като независима държава с център Охрид (Преспа) и започва свое съществуване .  Съгласи се , че такава теза е не само невярна и противоречаща на исторически извори , но и твърде дразнеща с неточността си . 

Признаването на Роман последния жив представител на Преславския владетелски дом за цар от лидера на Македония - Самуил , тоест за негов законен господар е показателен . Самият Самуил ще се провъзгласи за такъв , чак след кончината му , надписите  - на него и племенника му Йоан Владислав , агномена  (прякора) Булгарооктон даден на василевса Василий за ослепяването на 14 хиляди войници и не на последно място името на ново-сформираната административна единица - тема България със столица ......Скопие трябва да тушират всяко съмнение каква е Македония по тези времена .

Не само управляващият елит е бил с българско самосъзнание , но и населението от което са набирани войници за съпротивата и които участват до самият ѝ край - 1018 г.  Знаеш какво правят принудително набрани контингенти при негативен развой - бягат или се предават .  А Империята е щедра 

Комендантите на второстепенни крепости - дори и те оказват съпротива , а те принадлежат към средния елит , остават лоялни дори и след големите поражения при Сперхей и Вардар . 

И сега ....малко преди и след Капитулацията от 1018 г. , Василий II преселва огромна част от българската аристокрация към Васпракуан - крайния изток на Империята откъдето връщането не е възможно !  Простонаселението което е склонно за съпротива е ....депортирано най-вече във Волерон (Струма- Места)  и Родопите .  Това са хора от Мъглен , Воден , Лерин , Охрид , Прилеп , Велес , Северна Тесалия ....От тук и професор Ив. Божилов прави извод , че това население става бастион за сепаратистичната политика на българина Иванко по късно. 

Още - всички хронисти на кръстоносните походи пишат за земите  от Белград и от Драч до почти Адрианапол  : България !  Византийският дук - управител се  е ползвал с широки правомощия ! 

Натам има две сериозни анти-ромейски въстания , които избухват на Запад и се насочват към Охрид , като и в двете лидерите им приемат името на последния голям владетел от Преславския дом - Петър ! 

Излиза , че етнонима Българи се запазва в ...Македония , защото на Североизток е забравен . Там освен скити и мизи , през XI -XII век се развява  и ново чудо - Власи !  Темата/Провинцията/ носи безлично-обобщителното име - Подунавие , а баш блъгарете са в ......Скопие

 Дотук спирам 

 

Дразнещите теми са доста и не са само фиромски!

В момента в който някой признава държава "Македония", той не признава само географското понятие Македония, а и наличието на "македонци"! В случая признава и правото на самоопределение на тези "македонци" и никой не е крив, че нечии тънки сметки не са излезнали и някой се дразни!

Като говориш, за скити и мизийци, утре по същия начин се пръкнат Скития и Мизия и ги признаеш, то ще признаеш и правото им да се самоопределят, като такива.. Даже и правото им на преводач, когато говориш със скити и мизийци!

Редактирано от skiahtro
Link to comment
Share on other sites

Преди 8 минути, Dobri_I said:

Ние признаваме настоящите македонци за самостоятелна нация, но няма как да признаем за македонци Самуил, братя Миладинови, Георги Делчев и т.н., особено когато самите тези исторически личности са се самоопределили за българи.

Ако македонците искат да включат въпросните личности в историята си да го направят съответно като български цар владял територията на Македония, като български просветители работели на територията на Македония или като български революционер от Вътрешната Македоно-Одринска Революционна Организация.

Това няма как да стане! Каква ще да е тая "Македония", без Самуил, братя Миладинови, Георги Делчев и т.н.?

Ти мани, ама да не земе, да излезе, че "Македония" е гръцка?

Редактирано от skiahtro
Link to comment
Share on other sites

Преди 7 минути, skiahtro said:

Това няма как да стане! Каква ще да е тая "Македония", без Самуил, братя Миладинови, Георги Делчев и т.н.?

Ти мани, ама да не земе, да излезе, че "Македония" е гръцка?

Може и да е гръцка, може и да е турска, гърция може да е турска и т.н.т и т. н. т. Колкото по прости хора, толкова повече <история> като аргументация за Валидност. Кой е най прост на Балканите, въпрос с много завишена трудност и никаква  премия ! :D

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 минути, laplandetza said:

Може и да е гръцка, може и да е турска, гърция може да е турска и т.н.т и т. н. т. Колкото по прости хора, толкова повече <история> като аргументация за Валидност. Кой е най прост на Балканите, въпрос с много завишена трудност и никаква  премия ! :D

Не е трудно.. Когато се замислиш, кой на Балканите е имал и има териториални претенции в последните 100-150 години, ще си отговориш на въпроса..

А премията е само, ако си с хомосексуална ориентация...!

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 минути, skiahtro said:

Не е трудно.. Когато се замислиш, кой на Балканите е имал и има териториални претенции в последните 100-150 години, ще си отговориш на въпроса..

...

Сърбия, Гърция, България, Румъния,, в последно време Турция и т. н.т.

Link to comment
Share on other sites

Преди 8 минути, skiahtro said:

Мисля че си чел по-малко история и повече пропаганда..😉

Искаш да кажеш , писал съм пропаганда.........😀 . Като Комунист пропагандата е като част от всекидневието 😷

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 3.11.2020 г. at 15:00, Atom said:

.... да вземем историята покрай падането на България под турска власт. Постановката е, че България в този момент е разделена на три - Търновско царство, Видинско царство и деспотство на Добротица. Къде са мекедонците в тази схема? - ами липсват, бяло петно. Т.е. в тази част на "нашата история" те са напълно изключени и то от нас самите,  а не това да е тяхно самоизключване от "общата ни история".

Подобни разлики в разбирането на  "историята ни" има една камара. 

За всеки град или село може да се напишат по 2 истории:  едната местната - на селото или на града. Кой дошъл, кога дошъл, какви ги сътворил и прочие.. И една официална - на държавата  - в която се намира това селище... Дори това да е съвсем неотдавна придобито селище, то официалната история на държавата ще е тази, която ще се изучава в училището.

Но местната история е също важна и допълваща към общата история ..  Много пъти пограничните села и градове остават в тия бели зони, петна, където много други държави за записали част от историята си.. Но не би трябвало да има противоречие между местната и общата история.

Подобно е и положението с Македония. Местната история на областта до голяма степен се припокрива и допълва с общата история на България.  Противоречия не би трябвало да има в историческото тълкуване на събитията. (стига разбира се да могат да бъдат осветени с подходящите данни, археология свидетелства и други )..

Ако погледнем историята на Видин или Силистра със сигурност ще открием много интересни неща - и от траките, скитите, римляните , прабългари, авари и прочие.

Тоест местната история е важна част от общата картина на събитията.

На историята на Македония трябва да се гледа като на една провинциална история..  Македония не ни е по-важна  отколкото Силистра и Добруджа.. Ние прекалено много се взираме в съседите и това ни пречи да си наблюдаваме и управляваме нашите дела и история.

Какво правят сегашните македонци си е тяхна работа. Аз забелязвам много бели петна на нашата територия. Македонските бели петна също са ми интересни, но там нещата отдавна са в чужди ръце.    Българите нямат пари да си направят разкопките в Плиска и Преслав, а остава да раздадат по една кирка на народа и да ходим да копаем на Охридското поле за разравянето на общата ни история... Няма смисъл..  Плиска и Преслав са по-интересни за нас.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 часа, новорегистриран2 said:

Нещата са лесни и се знаят. Първоначалният гръцки замисъл е прихванат от сърбите, които го използват като резервен, в опитите си да откъснат земите край Вардарот от българщината. Като, забележете, целта на сърбите до 1941 е да посърбят Вардарската бановина.

Първите македонисти (от 19 век), нека си го признаем, са неуки дебили, продали се на чужди интереси за 30 сребърника. Втората вълна (междувоенния период) са децата на македонските първенци отишли да учат, живеят и работят в Белград и попаднали в средите на социалистите.

От там след 1944 македонизъма се спуска надолу сред неуките маси. С малцинството, което не е съгласно с новиот идентет се справят лесно и бързо, а за криещите се има удба. Трябва да се признае, че национална идентичност не се сменя лесно със сила и трябва морков... много голям морков. Та нашите бивши сънародници край Вардарот решиха да предадат предците си, за да получат облагите на Югославия. За две цървени, така да се каже. ;)

През 60-те и 70-те проюгославските чувства във вардарците са във вихъра си и много от тях започват да се самоусещат (самоосекят) като югославяни. После през 80-те това чувство се сменя, заради икономическата криза в Югославия, и отново стават... македонски славяни. Покрай разпада на Югославия имаше един период, през който се ослушваха на къде ще задуха вятъра... гледаха дали ние ще станем доминантна сила, икономически дали ще дръпнем, или гърците. Видяха, че гърците са по-добре и се насочиха към тях. Започна периода на антиквизция. Обаче гърците осъзнаха, че нещата излизат извън контрол и започаха споровете между Атина и Скопие.

Така навлизаме в 21 век... и масовото взимане на бугарски пасоши... 10-15% от македонците са с българско гражданство, отново процеса на пасошизация започна от елита, защото имат материалния интерес за това.

Явно населението край Вардарот сменя идентитета си според икономическия си интерес. Според мен е безсмислено даже да се коментира каквото и да е общо бъдеще с тази психически нестабилна предателска пасмина. Албанците да ги поглъщат по-бързо и да приключва тази срамна за българите история.

Охрид, Битоля, Струга, Дебър, Тетово, Щип, Скопие, Велес, Струмица и т.н. не са български градове от вече един век и повече няма да бъдат. България и българите ще оцелеем без предателската сбирщина, но те без нас ще изчезнат!

-----

Тея дни си мислех, че дори да се беше осъществил замисъла за Македония като втора българска държава, рано или късно пак щяхме да се изправим пред сегашната ситуация. Все така грозна и жалка!

Да не забравяме  Сталин и българските му слуги . И те имат принос за създаването на  македонската нация за която според тях има почва и в България. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 4.11.2020 г. at 23:25, tantin said:

За всеки град или село може да се напишат по 2 истории:  едната местната - на селото или на града. Кой дошъл, кога дошъл, какви ги сътворил и прочие.. И една официална - на държавата  - в която се намира това селище... Дори това да е съвсем неотдавна придобито селище, то официалната история на държавата ще е тази, която ще се изучава в училището.

Но местната история е също важна и допълваща към общата история ..  Много пъти пограничните села и градове остават в тия бели зони, петна, където много други държави за записали част от историята си.. Но не би трябвало да има противоречие между местната и общата история.

Подобно е и положението с Македония. Местната история на областта до голяма степен се припокрива и допълва с общата история на България.  Противоречия не би трябвало да има в историческото тълкуване на събитията. (стига разбира се да могат да бъдат осветени с подходящите данни, археология свидетелства и други )..

Добре, това може да е така от българска перспектива.  За нас историята на Македония е някаква регионална или местна история, която трябва да се впише в "общата официална история" на нашата, българска държава. А защо македонците трябва да разглеждат собствената си история като "регионална" или  "местна", а не като централна. 

Ние (нашите политици) настояваме, че с Македония имаме обща история:

Цитирай

 

"С Република Северна Македония имаме обща история. Скопие е подписал Договора, но сега се опитват да избягат от това." По този въпрос Захариева обясни, че се прави разлика между "обща" и "споделена" история. "С държави като Гърция и Турция имаме споделена, но не обща история, за разлика от Македония", уточни Захариева.


 

Обърни внимание, че се прави разлика между "обща" и "споделена" история. В момента имаме два исторически разказа които се различават. За да имаме "общ исторически разказ" са възможни три опции
1. Ние не променяме нищо, а македонците нагаждат разказа си така, че да се впише в българския
2. Македонците не променят нищо, а ние нагаждаме нашия за да се пригоди към македонския
3. И двата разказа се променят за да се получи трети общ разказ, който да удовлетворява и двете страни.

Разбира се, възможен е и отказ от претенциите за "обща история" и търсене на някакво сближаване под формулировката "споделена история".

 

Преди 21 часа, новорегистриран2 said:

Първите македонисти (от 19 век), нека си го признаем, са неуки дебили, продали се на чужди интереси за 30 сребърника.

Не е точно така. Македонизмът, но като регионализъм, а не като опозиция на българското, има широка подкрепа през 19-ти век, а двигателите му са по-скоро образованите хора, а не неуките. "Македонско отечество", "българо-македонски език", "македонки славяни", "македонка родина" и т.н. са често срещани понятия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 31 минути, Atom said:

Добре, това може да е така от българска перспектива.  За нас историята на Македония е някаква регионална или местна история, която трябва да се впише в "общата официална история" на нашата, българска държава. А защо македонците трябва да разглеждат собствената си история като "регионална" или  "местна", а не като централна. 

Ние (нашите политици) настояваме, че с Македония имаме обща история:

Обърни внимание, че се прави разлика между "обща" и "споделена" история. В момента имаме два исторически разказа които се различават. За да имаме "общ исторически разказ" са възможни три опции
1. Ние не променяме нищо, а македонците нагаждат разказа си така, че да се впише в българския
2. Македонците не променят нищо, а ние нагаждаме нашия за да се пригоди към македонския
3. И двата разказа се променят за да се получи трети общ разказ, който да удовлетворява и двете страни.

 

Има и четвърта опция - разглеждаме историята безпристрастно и се базираме само на фактите. Но точно тази опция македонците не искат.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Самуил

https://mk.wikipedia.org/wiki/Цар_Самоил

Тук ясно се виждат разликите между двете гледни точки. Всеки сам може да си прецени, къде точно е деформирана историята.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 55 минути, Янков said:

Има и четвърта опция - разглеждаме историята безпристрастно и се базираме само на фактите. Но точно тази опция македонците не искат.

Не само те не я искат. Нашите историци също си имат пристрастия от които няма да се откажат. Страхувам се, че е невъзможно, или най-малкото изключително трудно, написването на "безпристрастна история", която се гради само и единствено на факти.  Най-близо до безпристрастния разказ е третата опция, но на настоящия етап и тя не е възможна. 

Според мен вместо да се вторачваме в "общата история" е по-добре нещата да се разглеждат в полето на т.н. "споделена история" и там да се изчистят моментите които най-много дразнят, например това което ти цитира за Самуил.  Македонците май са склонни на такъв компромис, но нашите политици твърдо държат на "общата история" и смятат всяко отклонение като "отстъпление от националните интереси". Най-интересното е, че никой от тях не казва какви точно са националните интереси по отношение на Македония.  Интересно ми е как може да се отстъпва от нещо, като не е ясно какво точно е това нещо. 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!