Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, ДеДо Либен said:

Има теми от близкото минало(обсъждането на които в определени държави е подсъдно) и други от съвремието , които нонстоп присъстват в информационното пространство.......до втръсване.Там заклеймяването на малко по-другомислещите е правило и вменяването на използване на реч на омразата от последните е правило.

Ако всички животни са равни , но някои са по-равни от другите , въпросът е кой определя кой в коя група попада.

Не отричам съществуването на реч на омразата по принцип, съгласна съм, че има неща, които са - и би трябвало - да са инкриминирани.

Вижда ми се пресоляване  нещо си във фейсбук да става дипломатически въпрос.

Иначе е ясно, че някаква част от тамошното общество все още е под влиянието на внушения от близкото комунистическо минало (и ние бяхме възпитавани да мразим американците, така че нищо драстично ново).

В ръцете на дипломатите е това да направят така, че между техните държави да се състои конструктивен диалог. Обществата им рано или късно ще ги последват. Дипломацията по принцип винаги е процес отгоре надолу. Упражнява се от високоспециалисирана част от политическите елити и не подлежи на популистки натиск. Не е въпросът какво иска Пешо от Каспичан, а какво е дългосрочо добре за държавата в системата от международни отношение. Това поне публично опростачване (заради една шепа хора!!!), сваляне на регистъра на нашата дипломация от междудържавен на тривиално-популистки мен лично силно ме дразни. Защото хоризонтът му се определя единствено и само в рамките на мандата, не от интересите на държавата.

Затова и настоявам, че там, където дипломатическата работа куца, не може вината да бъде хвърляна върху народа на която и да било държава. Особено пък така наедро. Затова и през цялото време пиша за несвършената работа. Не е за това да няма предпоставки, но ние сме царе да се оправдаваме с обстоятелствата.

Редактирано от dora
  • Мнения 3,7k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Публикува (edited)

Проблемът сам по себе си не е в "бажага" на трима от предложените от Сл. Трифонов  министри, а  че в обявената  програма на правителството  липсват 90 процента от "нещата" на  протеста - съдебна реформа (ВСС и Гешев, мястото на гл.прокурор), корупцията и демонтирането на паралелната държава, осигуряване на независимостта на регулаторите и на обществена медия (БНТ и Кошлуков) , образователната реформа, а също и очакваните от всички българи  повишаване на доходи и благосъстояние, 

Защо липсват? 

Сл.Трифонов най-вероятно очаква и търси подкрепата на ДПС и друга системна партия (най-малкото, тази програма е индулгенция за ГЕРБ - т.е за кражбите на ГЕРБ) , за да реализира проекта си и да управлява.
 

Залогът, са милиардите от фондовете, които ще бъдат разпределяни с тези системни играчи, който са го подкрепили..

Иво Инджев написа един проникновен анализ по въпроса за българския самонаправил се "Рокфелер" (от продавач на мартеници пред НДК до собственик на шоу и по късно телевизия) и неговите цели

Дали това ще мине, не знам

Както написах няколко пъти - днес и една седмица в политиката е много време..

-----------------

Що се отнася до облога ни с Атом  - мисля, че е ясно и най-недосетливите във форума, че до средата на октомври няма да има развитие  по темата с Македония (през октомври на срещата на ЕС се очаква България или да да свали ветото, или да продължи в същите коловози)

Приемам облози от други форумци, ако някой все пак продължава да смята друго..

 

Защо аз се обзаложих с Атом

Ами  просто е - защото предвидих (и написах всичко това в тази тема), че

- ИТН ще спечели (да е първа или съвсем близо до първия)

- ИТН ще управлвява без ДБ (и ИСМБ)

- Слави ще управлява с автократичен маниер хора си (от своето правителство)

- и защото знам какви са нагласите на Сл.Трифонов по македонския въпрос..

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 минути, nik1 said:

Проблемът и за двете страни е емоционален, и касаеш идентичностите..

Това е - просто и ясно казано. Нито по- малко нито повече, нищо друго

Затова трябва да гледаме прагматично.

Македонската идентичност няма да изчезне.

Тогава оставяме миналото да си е минало и караме нататък.

Между другото, договорът, който сме им натрапили и за който сега претендираме, че не го спазват, всъщност съдържа само българските интереси, не отчита македонските изобщо. Това е извиване на ръце, политика от позиция на по-силния. Да се правим на засегната страна е тотална тъпотия.

Ако бях македонски държавник, никога нямаше да подпиша нещо такова без съществена ревизия.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува

Много лесно може да се разбере какво цели Слави - ако той не вдигне минималната заплата на хиляда лева и съответно - пенсия на петстотин лева,значи няма никакво намерение да променя България. (Пари има за такова увеличение на заплатите и пенсиите.)

Преди 1 час, nik1 said:

Слави ще управлява с автократичен маниер хора си (от своето правителство)

Как ще ги управлява,когато е извън правителството? Тоест,това е още един признак,че правителството на Слави не е негово,(както точно посочи Васил Божков,за когото гласувах,между другото). Слави върши мръсната работа на всички бивши управляващи като използвайки имиджа си лъже българите,че уж е тяхна опозиция.

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, nik1 said:

Иво Инджев написа един проникновен анализ по въпроса за българския самонаправил се "Рокфелер" (от продавач на мартеници пред НДК до собственик на шоу и по късно телевизия) и неговите цели

Дали това ще мине, не знам

Много точен анализ на Инджев. Според него /и “Файненшъл таймс”!!/ - ще мине:

"А на въпроса дали все пак ще има правителство, па макар и експертно ( за каквото от ДПС отдавна настояват ) – с “легитимността” на само 9 на сто от гласоподавените в България, прогнозата ми е : да, ще има. Тя се позовава на същото, на което стъпва и в. “Файненшъл таймс”. Британския медиен ориентир за световния бизнес предсказва, че задаващите се многомилионни траншове от ЕС за България са достатъчно основание за успеха на Трифоновия шантаж."

https://ivo.bg/2021/07/13/само-очарованите-от-слави-могат-да-бъд/

И разбира се, търсете парите.

Процедурно това е лесно осъществимо, има много "дупки" в процедурата по гласуване, които позволяват механично да се прокара такова правителство - например, достатъчно е само групата на ГЕРБ да напусне НС и с кворум от ДПС и ИТН Слави сам да си гласува правителството, дори всички останали да са против; има още поне няколко такива процедурни хватки.

Работата обаче, според мен, не е в процедурите, а в това какво ще кажат важните фактори отвън, тоест доколко те имат лостове за влияние върху поведението на българските политици.

Преди 2 часа, nik1 said:

Приемам облози от други форумци, ако някой все пак продължава да смята друго..

Няма да се обзалагам, че до президентските избори, а това означава и след тях поне до края на годината, когато стане ясно кой стабилно ще управлява България, ще има някаква нова позиция по отношение на Северна Македония. Тоест и според мен няма да има. Но след това няма да има време за голямо отлагане, защото натискът отвън ще е бъде неудържим. Никой няма да чака България 25 години като Гърция.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, dora said:

Ако бях македонски държавник, никога нямаше да подпиша нещо такова без съществена ревизия.

И ето защо, от Македония се търсят отстъпки и се изискват действия, които тя не е готова да предприеме, ако защитава националния си интерес. От България не се изисква нищо, освен да подкрепя Македония за евроинтеграцията, което е бла-бла и няма нищо общо със спорните въпроси между двете въпроси. По спорните въпроси с този договор на Македония се натрапва българската версия, българските претенции.

Преамбюлът е обичайното бла-бла, изразява общи принципи, тоест не защитава конкретен интерес на нито една държава.

 

МИНИСТЕРСТВО
НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ
ДОГОВОР
за приятелство, добросъседство и сътрудничество между Република България и Република Македония
(Ратифициран със закон, приет от 44-то Народно събрание на 18 януари 2018 г. – ДВ, бр. 9 от 2018 г.
В сила от 14 февруари 2018 г.)
Република България и Република Македония (наричани по-нататък общо „Договарящи се страни“),
Изхождайки от общия стремеж за по-нататъшно развитие на добросъседството, приятелството и сътрудничеството между двете държави,
Дълбоко убедени в необходимостта от развитие на сътрудничеството на базата на взаимното уважение, доверие, разбирателство, добросъседство и взаимно зачитане на интересите на техните държави,
Вярвайки, че всестранното развитие и задълбочаване на приятелските, добросъседските отношения между тях отговаря на интересите на народите на Република България и Република Македония,
Убедени в необходимостта от укрепване на сигурността и мира, сътрудничеството и доверието в Югоизточна Европа,
Приветствайки стремежа на Република Македония за интеграция в европейските и евроатлантическите структури,
Вярвайки, че конструктивният диалог по всички аспекти на двустранните отношения, както и по регионални и международни въпроси, ще допринесе за по-нататъшното развитие на връзките между двете държави на равноправна основа,
Потвърждавайки фундаменталното значение на Съвместната декларация от22 февруари 1999 г. в отношенията между двете държави,
Имайки предвид общата им история, която свързва двете държави и народите им,
Зачитайки принципите на Устава на Организацията на обединените нации и документите на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, както и демократичните принципи, залегнали в актовете на Съвета на Европа,
се договориха за следното:
 
 
Член 1
Двете Договарящи се страни ще развиват всестранни отношения помежду си в съответствие с основните принципи на международното право и
добросъседството.
 
> Това е стандартен текст, никакви конкретни ползи за Македония
Член 2
1. Двете Договарящи се страни ще си сътрудничат в рамките на Организацията на обединените нации, Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, Съвета на Европа и други международни организации и форуми.
 
> Това е стандартен текст, никакви конкретни ползи за Македония. Оставаше да не си сътрудничат в ООН. И то понеже България е някакъв фактор в ООН едва ли не, та Македония да й сътрудничи. Както знаем, Македония също не е фактор, тоест, бла-бла.
 
 2. Двете Договарящи се страни ще развиват сътрудничеството помежду си в областта на европейската и евроатлантическата интеграция, насочено към успешната подготовка на Република Македония за присъединяването ù към Европейския съюз и НАТО. Българската страна ще споделя своя опит с цел да съдейства на Република Македония да изпълни необходимите критерии за членство в Европейския съюз и ще подкрепя Република Македония за получаване на покана за членство в НАТО съгласно съответните решения от срещите на върха на НАТО.
 
-> Добра заявка, но без да посрещне условията за членство, Македония няма да стане членка, а това не зависи от опита на Бълария. Покриването на критериите за членство е индивидуално, тоест пак бла-бла. Защита на интереса на Македония няма. Освен ако България ненадейно се противопостави на членството, което тя така или иначе сега направи.
Член 3
Двете Договарящи се страни ще съдействат за развитието на сътрудничеството между държавите от Югоизточна Европа, за укрепване на разбирателството, мира и стабилността в региона и при осъществяването на регионални проекти като част от процеса за създаване на единна Европа.
 
-> Стандартното бла-бла във всеки договор за добросъседство и регионално сътрудничество, тоест конкретно нищо за македонските тежнения.
Член 4
1. Двете Договарящи се страни ще поддържат контакти и ще провеждат срещи между представителите на органите на държавната власт на различни равнища за развитието на приятелските отношения и сътрудничеството.
2. Двете Договарящи се страни ще съдействат за поддържане на контактите между местните власти и гражданите на двете държави.
 
-> Още от стандартното бла-бла
Член 5
Имайки предвид географската си близост, двете Договарящи се страни ще се стремят да създават необходимите правни, икономически, финансови и търговски условия за осигуряване на възможно най-широко движение на стоки, услуги и капитали. Те ще насърчават взаимните инвестиции и ще осигуряват тяхната защита.
 
-> Тук има нещо конретно, но то е от полза основно за България, защото изразява нейните тревоги, че Македония саботира изброенито. Взаимни инвестиции - македонски инвестиции в България? Да, бе. Клаузата защитава изцяло българския интерес.
Член 6
Двете Договарящи се страни ще подкрепят разширяването на туристическия обмен, както и развитието на подходящи форми на сътрудничество в областта на туризма.
 
-> Това евентуално може да е от полза на двете страни, ако се погледне колко македонци почиват в България и колко българи - на Охрид, примерно.
Член 7
1. Двете Договарящи се страни ще разширяват и усъвършенстват транспортните връзки и другите комуникации помежду им, включително в рамките на регионалните инфраструктурни проекти.
 
-> В полза на България. Македония няма транспортни интереси през България.
 
2. Двете Договарящи се страни ще се стремят към облекчаване на митническите и граничните формалности за пътниците и стоките, които се придвижват помежду им.
 
-> Съвместна полза
Член 8
1. Двете Договарящи се страни ще насърчават активното и безпрепятствено сътрудничество в областта на културата, образованието, здравеопазването, социалната политика и спорта.
 
-> В полза на България, "културата" - пропагандиране на българската култура в Македония, не на македонската "култура" в България
 
2. В срок най-късно до три месеца от влизането на този договор в сила, с цел задълбочаването на взаимното доверие, двете Договарящи се страни създават на паритетен принцип Съвместна мултидисциплинарна експертна комисия по исторически и образователни въпроси, за да допринесе за обективното, основаващо се на автентични и основани на доказателства исторически извори, научно тълкуване на историческите събития. Комисията представя пред правителствата на Договарящите се страни ежегоден доклад за своята работа.
 
-> В полза на България. Маке дония няма никаква полза някой отвън да им налага как да тълкуват историческата си приказка, за да си изградят идентичност и държава. Това е най-инвазивната клауза от всички
 
3. Двете Договарящи се страни ще организират по взаимна договореност съвместни чествания на общи исторически събития и личности, насочени към укрепване на добросъседските отношения в духа на европейските ценности.
 
-> Инвазивна клауза, защитава интереса на България. Не оставя никакво място на Македония да изгради собствена идентичност, свързаните с национална държава герои, ритуали, празници - нещо, което е неизменна част от създаването на независима държавност.
Член 9
Двете Договарящи се страни ще полагат усилия за свободно разпространяване на информация, като насърчават и развиват сътрудничеството в областта на средствата за масово осведомяване чрез използване на възможностите на съвременните комуникационни средства. Двете Договарящи се страни се ангажират в защита на авторските и интелектуалните права на творците от двете държави.
 
-> По-скоро в полза на България. На македонците не са им необходими нашите средства за масова информация. Макар че като си гледаме свободата на словото и медиите у нас, не е ясно каква изобщо полза би могло да има в това за когото и да било.
Член 10
Двете Договарящи се страни ще разширяват сътрудничеството си в правната и консулската област, по-специално по граждански, наказателни и административни въпроси, както и за решаване на хуманитарни и социални проблеми на техните граждани.
 
-> В полза на България. Това касае конкретно репресиите над хода с българско самосъзнание. Ползата за македония е нулева, защото бедстващи македонски граждани в България, нуждаещи се от държавно съдействие по който и да било от изброените въпроси няма.
Член 11
1. Нито една от Договарящите се страни няма да предприема, подтиква и поддържа действия, насочени срещу другата държава, които имат неприятелски характер.
-> Касае интересите на България. Враждебни действия към Македония у нас не се провеждат.
 
2. Нито една от Договарящите се страни няма да допуска нейната територия да бъде използвана срещу другата от организации и групи, които имат за цел извършването на подривни, сепаратистки и застрашаващи спокойствието и сигурността на другата Договаряща се страна действия.
 
-> Вицепремиер от ВМРО  в България как следва да се тълкува?
 
3. Двете Договарящи се страни нямат и няма да предявяват териториални претенции една спрямо друга.
 
-> В полза и на двете държави, но в отговор на македонските претенции за македонско малцинство. Клаузата пак защитава и България.
 
4. Всяка от Договарящите се страни има право да защитава правата и интересите на своите граждани на територията на другата страна в съответствие с международното право.
 
-> Изцяло в полза на България. Македонски граждани у нас никой не подлага на нищо.
 
5. Република Македония потвърждава, че нищо от нейната Конституция не може и не трябва да се тълкува, че представлява или някога ще представлява основа за намеса във вътрешните работи на Република България с цел защита на статута и правата на лица, които не са граждани на Република Македония.
 
-> изцяло в полза на България.
 
6. Двете Договарящи се страни ще предприемат ефикасни мерки за предотвратяване на недобронамерена пропаганда от страна на институции и агенции и ще обезкуражават дейности на частни субекти, насочени към подстрекателство на насилие, омраза или други подобни действия, които биха навредили на техните отношения.
-> Изцяло в полза на България, клаузата е написана конкретно по определени поводи.
Член 12
1. В рамките на 3 месеца от влизането в сила на този Договор двете Договарящи се страни ще учредят Съвместна междуправителствена комисия. Комисията се съпредседателства от министрите на външните работи на двете Договарящи се страни и включва висши официални представители на двете държави.
2. Съвместната междуправителствена комисия ще провежда редовни срещи един път годишно с цел преглед на ефективното прилагане на този Договор, приемане на мерки за подобряване на двустранното сътрудничество, както и решаване на възникнали по време на изпълнението на Договора въпроси. Всяка от Договарящите се страни може при необходимост да предложи организирането на допълнителни срещи на Съвместната междуправителствена комисия.
 
-> Ако целият договор защитава българските интереси, тази клауза създава механизъм за контрол долколко Македония изпълнява българските интереси.
Член 13
1. Този Договор подлежи на ратификация съгласно конституционните изисквания на Договарящите се страни. Този Договор влиза в сила на датата на размяна на ратификационните документи на двете Договарящи се страни и остава в сила за неопределен период от време.
2. Този Договор може да бъде изменян с писменото съгласие между двете Договарящи се страни. Измененията се договарят по дипломатически път и влизат в сила в съответствие с алинея 1 на този член.
3. Всяка Договаряща се страна може да прекрати Договора чрез изпращане на писмено уведомление до другата Договаряща се страна. Договорът ще престане да бъде в сила една година след датата на получаване на това уведомление.
 
-> Технически параметри от общ характер.
Член 14
Този Договор по никакъв начин няма да бъде тълкуван така, че да противоречи на двустранни или многостранни договори, по които двете Договарящи се страни са страни.
Подписан в Скопие на 1 август 2017 г. в два оригинални екземпляра, всеки един на официалните езици на Договарящите се страни – български език съгласно Конституцията на Република България и македонски език съгласно Конституцията на Република Македония, като и двата текста имат еднаква сила.
 
Въпрос: Къде в това нещо има някакъв македонски интерес?
 
 На основата на текст, който по-скоро е в техен ущърб, или далеч не отразява техните интереси в степен, в която отразява нашите, днес ги обвиняваме,че не ни скачат по тоягата.
 
Kъде е равнопоставеността и партньорството? Ами, никъде. Аз не го виждам изобщо. Toва твърдо не е заявка за добросъседство, това е налагане на българските условия, за да има добросъседство. С други думи, шантаж.
Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува
Преди 27 минути, Б. Киров said:

 

Няма да се обзалагам, че до президентските избори, а това означава и след тях поне до края на годината, когато стане ясно кой стабилно ще управлява България, ще има някаква нова позиция по отношение на Северна Македония. Тоест и според мен няма да има. Но след това няма да има време за голямо отлагане, защото натискът отвън ще е бъде неудържим. Никой няма да чака България 25 години като Гърция.

Точно

Облогът беше за "до Нова година" (Коледа)

В един краен вариант ще имаме служебно правителство с действащо Народно събрание (в периода на 3-те месеца преди президентстките избори Народното събрание не може да се разпуска)

(Втози случай ) позицията   на Радев  "няма отстъпление, докато" поред мен няма да претърпи еволюция , най-малкото защото  го очакват избори..

------------

Ти се обзаложи с Атом :) вече, сега да не искаш да се обазложиш и с мен за обратното  /за да не оставеш без шотландско за Коледа, защото един  от нас двата с Атом ще греши, ха-ха-ха-ха/

Майтапя се

 

С поздрави!

  • Потребител
Публикува

Е, той никой не е казал, че "промяната на позицията" ще стане по-рано от края на годината.  Идеята на "големите" е това да се случи до края на словенското председателство. На 6 октомври е предвидена среща на върха за западните балкани и разширяването на ЕС, но до тази дата анализаторите се съмняват, че България ще е готова да си промени мнението. През декември обаче  всички очакват това да се случи и натискът върху България ще е  огромен. 

 

  • Потребители
Публикува
On 21.06.2021 г. at 19:36, Atom said:

Е срокът е до края на годината. Твърдението ми е, че до тогава нашите ще вдигнат ветото и няма да има тупкане на топката. 

nik1:

Цитирай

 

 За колко ще се обзаложим? :)

За бутилка шотландско за Коледа?

 

 

Atom:

Цитирай

Става. Single malt или Blended?

 

nik1:

Цитирай

По избор на загубилия?

 

Atom:

Цитирай

Разбрахме се.

 

  • Потребител
Публикува (edited)

Споко, каквото има да става ще става до Коледа.  За бюрократите това е "края на годината".

Редактирано от Atom
  • Потребители
Публикува
Преди 13 минути, Atom said:

Споко, каквото има да става ще става до Коледа.  За бюрократите това е "края на годината".

Много се стягаш:)

:)  Взел съм ти вече Blended-а, отлежава

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, nik1 said:

Проблемът и за двете страни е емоционален, и касаеш идентичностите..

Това е - просто и ясно казано. Нито по- малко нито повече, нищо друго

Точно така, проблемът са емоциите. Македонците  реагират не толкова срещу договора, а  заради рамковата позиция и меморандума. В меморандума например се използват изрази от рода на "Етническият инженерингов проект за създаване на „македонска идентичност” и „македонска нация”".  Тези два документа, заедно с най-различни изяви на Захариева и Каракачанов (тогава в управлението), създадоха отрицателните свръх реакции в РСМ.  Ето например един предизборен клип на ВМРО.

 

На финала на клипа има лично обръщение към Заев:  "Заев, почитувани, колкото и да се въртиш, Македония е българска ... и колкото и да се въртиш, Албания все ще ти е от запад.". 

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 31 минути, Atom said:

Точно така, проблемът са емоциите. Македонците  реагират не толкова срещу договора, а  заради рамковата позиция и меморандума. В меморандума например се използват изрази от рода на "Етническият инженерингов проект за създаване на „македонска идентичност” и „македонска нация”".  Тези два документа, заедно с най-различни изяви на Захариева и Каракачанов (тогава в управлението), създадоха отрицателните свръх реакции в РСМ.  Ето например един предизборен клип на ВМРО.

Настроенията в северномакедонските медии (разбирай все под контрол от Белград) и писанията на интернет тролове са много различни от настроенията сред обикновените хора. Там, както и в България, основен проблем е физическото оцеляване на индивида, а не някакви идентитетски проблеми.

Преди за смяната на името се събираха десетки хиляди на протестите на дпмне, а сега няма достатъчно човешка маса, даже да блокират един път като хората.

Цитирай

Точно така, проблемът са емоциите. Македонците  реагират не толкова срещу договора, а  заради рамковата позиция и меморандума.

Рамковата ни позиция е естествен отговор на неизпълнението на поети писмени и устни ангажименти от страна на управляващите във фиром.

-----

И просто за твое сведение. Северномакедонските управници използваха неведнъж настроението "Македония е българска", за да извлекат лични облаги и за да ни противопоставят срещу другите фиромски съседи. През 90-те беше срещу сърбите и гърците, после бе срещу албанците. Т.е. самите фиромци подхранваха "романтизма" на нашия елит, без да си дават сметка за последствията. Ето го зайо последния път като идва приказваше какви братя сме. Същият тоя шмекер е обещавал в София през 2016-17 много неща, само за да получи помощ и да вземе властта, а като дойде времето да изпълни обещаното се покри. Тогавашните ни управници му напомняха, увещаваха го, подканваха го цели 2 години. Накрая се наложи да се приеме Рамковата позиция на НС. И така започна сегашното дългосрочно противопоставяне.

Само че от 2019 насам настроението "Македония е българска" отстъпи на "Македония е антибългарска", разбирай наш враг.

Редактирано от новорегистриран2
  • Потребители
Публикува
Преди 5 часа, nik1 said:

Дали това ще мине, не знам

Както написах няколко пъти - днес и една седмица в политиката е много време..

Току що Борисов направи "изявление", че неговата парламентарна група ще гласува "против" предложеното от Трифонов правителство. Въпросът беше дали ще осигури кворум, повторен няколко пъти от журналисти, и после как ще гласуват представителите на ГЕРБ, ако има такъв кворум.

И с това математиката се изчерпва, това предложение за правителство отива в канализацията.

Значи остава опита на третия - а той е БСП.

Манолова призовава партиите да предложат сегашното служебно правителство да стане редовно.

Трифонов най-напред кани трима министри от сегашното служебно правителство, те отказват, чак тогава се обръща към Н. Василев.

Практически има само два възможни изхода - нови предсрочни избори заедно с президентските, които пак ще дадат почти същите резултати. Или предложението на БСП да бъде по същество за състава на сегашното служебно правителство и това да бъде прието.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, новорегистриран2 said:

Северномакедонските управници използваха неведнъж настроението "Македония е българска", за да извлекат лични облаги и за да ни противопоставят срещу другите фиромски съседи.

Този аргумент е малко като "тя сама си го търсеше, след като се е облякла в къса пола".

Не са използвали никакво настроение, защото още тогава - заради упрвляващите си - се държаха хладно, не искаха много да им се бъркаме (и с право, не е да не са знаели защо толкова настояваме да им се бъркаме). Това, че ние разчитаме грешно сигналите, не значи, че е имало такива.

Пак, не знам защо отказваме да надскочим бълароцентристкия си поглед и да погледнем на нещата като страничен наблюдател. Или дори да помислим как изглеждат нашите действия от македонска гледна точка.

Проблемът е, че всички на балканите толкова много обичаме Македония, че не й даваме да си направи самостоятелна държава :))

А това не е нито лобов, нито са никакви доросъседски отношения. Това са апетити към това да им се отнемат причините за самото им съществуване, нещо, на което те не могат да гледат с добро око.

За самата Македония, с апетитите си - къде скрити, къде явни, ние се явяваме директна заплаха за националната им сигурност. Колкото и да се правим на умряла лисица. Защото елитите ни не успяват или не желаят да обяснят на народа си, че това с българщината в Македония е затворена страница. Отдавна. Нова държава, независима държава, съсед. Равнопоставен на нас съсед. Дори да има хора с българско самосъзнание, това е личен избор и те са малцинство. Нещо, което има навсякъде по света, но това не е повод държавите да се държат комплексарски едни с други. Как бихме гледали на Турция, ако тя правеше с нас същото? Не ли като заплаха за националната ни сигурност?

Ако повечето българи с претенции направят дори труда да се разходят в Македония, ще видят много ясно, че това вече - отдавна - е друг народ. Не първо поколение, не второ. Най-малко трето. Хората около петдесетина-шейсетина са, на око преценено, все още с частично югославско самосъзнание - и това е нормално, тяхна родина бе Югославия. Младите македонци - родените след 1990 и някоя, твърдо нямат нищо общо с България. Те днес са дори на по тридесетина години са родени  - или цялата съзнателна част на живота им е изминал в Македония.

Крайно време е да престанем.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, nik1 said:

Проблемът сам по себе си не е в "бажага" на трима от предложените от Сл. Трифонов  министри, а  че в обявената  програма на правителството  липсват 90 процента от "нещата" на  протеста - съдебна реформа (ВСС и Гешев, мястото на гл.прокурор), корупцията и демонтирането на паралелната държава, осигуряване на независимостта на регулаторите и на обществена медия (БНТ и Кошлуков) , образователната реформа, а също и очакваните от всички българи  повишаване на доходи и благосъстояние, 

Защо липсват?

Защото нито Слави, нито Ники Василев и компания са участвали в т.нар. "протести" и може би не се идентифицират с тях?

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 6 часа, Б. Киров said:

Току що Борисов направи "изявление", че неговата парламентарна група ще гласува "против" предложеното от Трифонов правителство. Въпросът беше дали ще осигури кворум, повторен няколко пъти от журналисти, и после как ще гласуват представителите на ГЕРБ, ако има такъв кворум.

И с това математиката се изчерпва, това предложение за правителство отива в канализацията.

Значи остава опита на третия - а той е БСП.

Манолова призовава партиите да предложат сегашното служебно правителство да стане редовно.

Трифонов най-напред кани трима министри от сегашното служебно правителство, те отказват, чак тогава се обръща към Н. Василев.

Практически има само два възможни изхода - нови предсрочни избори заедно с президентските, които пак ще дадат почти същите резултати. Или предложението на БСП да бъде по същество за състава на сегашното служебно правителство и това да бъде прието.

Правителство с мандат на БСП (друг е въпроса колко от сегашните успешни и харесвани служебни министри ще пожелаят да останат в него) смятам , убеден съм, няма да мине.. Против ще са ГЕРБ, ИТН (така мисля) и ДБ..

С две думи, мисля - очаква ни дългичка политическа криза :)

 

 

Цитирай

Нови предсрочни избори заедно с президентските, които пак ще дадат почти същите резултати.

Същите или почти същите резултати при следващите  (забележка: да кажем, ДБ ще е трета от "четворката"при следващите избори, Обединението вдига резултата си в абсолютни стойности, и  то при по-ниската избирателна активност на тези избори спрямо предишните)  и при невъзможност Сл.Трифонов  да излезе от изолацията, в която попадна онзи ден, ще доведат до продължение на политическата криза..

Докога ще продължи  тази криза- нямам представа :)

Може да си измисляме сценарии :)
Може утре ББ да получи удар и да умре, и  ГЕРБ да залезе;
М
оже да изритат Нинова и БСП да се трансформира и обнови и  новата сицилдемократична "БСП" да привлече младите и арбайт-емиграцията, гласуващи днес за ИТН. 
и т.н

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 55 минути, nik1 said:

Правителство с мандат на БСП (друг е въпроса колко от сегашните успешни и харесвани служебни министри ще пожелаят да останат в него) смятам , убеден съм, няма да мине.. Против ще са ГЕРБ, ИТН (така мисля) и ДБ..

С две думи, мисля - очаква ни дългичка политическа криза :)

 

 

Същите или почти същите резултати при следващите  (забележка: да кажем, ДБ ще е трета от "четворката"при следващите избори, Обединението вдига резултата си в абсолютни стойности, и  то при по-ниската избирателна активност на тези избори спрямо предишните)  и при невъзможност Сл.Трифонов  да излезе от изолацията, в която попадна онзи ден, ще доведат до продължение на политическата криза..

Докога ще продължи  тази криза- нямам представа :)

Може да си измисляме сценарии :)
Може утре ББ да получи удар и да умре, и  ГЕРБ да залезе;
М
оже да изритат Нинова и БСП да се трансформира и обнови и  новата сицилдемократична "БСП" да привлече младите и арбайт-емиграцията, гласуващи днес за ИТН. 
и т.н

 

Да обаче според френския журналист най зле е Трифонов(здравословно). Но при него с тая тайнственост може сценаристите да управляват нагло, нагло без да му виждаме очите. 

  • Потребители
Публикува
Преди 8 часа, Б. Киров said:

Току що Борисов направи "изявление", че неговата парламентарна група ще гласува "против" предложеното от Трифонов правителство. Въпросът беше дали ще осигури кворум, повторен няколко пъти от журналисти, и после как ще гласуват представителите на ГЕРБ, ако има такъв кворум.

Нещо друго ми се върти:

Борисов в цар на извъртанията. Ако депутатите на ГЕРБ напуснат пленарната зала или не се регистрират (240 - 61), правителството "Трифонов" хипотетично ще може да бъде  избрано с гласовете на ИТН и ДПС,  при 2-ма (?) отсъстващи  или "въздържали се" от другите партии..

  • Потребители
Публикува
Преди 54 минути, nik1 said:

Борисов в цар на извъртанията. Ако депутатите на ГЕРБ напуснат пленарната зала или не се регистрират (240 - 61), правителството "Трифонов" хипотетично ще може да бъде  избрано с гласовете на ИТН и ДПС,  при 2-ма (?) отсъстващи  или "въздържали се" от другите партии..

Според мен, даже не са необходими 2-ма въздържали се от другите:

2021-07-14_231300.thumb.jpg.e004b8e9a9710ca5afa8d0830d09f1c1.jpg

240 - 63 и остават 177

мнозинство са 177 :2 плюс един - 89

ИТН плюс ДПС имат 29 плюс 65 - 94

Дори могат да си позволят лукса 4-ма да отсъстват

Но на Борисов един журналист, чуй го някъде на запис, му измъкна отговор "Ще гласуваме против", макар че ако се изнесат преди това и това може да мине за "против". Не вярвам обаче да го направи, защото името от "оня списък" може да се появи.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 22 часа, deaf said:

 

Как ще ги управлява,когато е извън правителството? 

Механизмът, който използват автократичните по стил управници е един и същ 

Избират се тези хора, които имат

- интереси (икономически);

- амбиции (за кариера, за доказване);

- са зависими (държани с нещо);

- в комбинации

тези хора са "намерени" така, че да са достатъчно "податливи"

 

Например: За Николай Василев можем да допуснем, че е видял и възможност за реванш и за доказване (ако приемем, че не е назначен отново като "министър на порциите") : в правителството на НДСВ и на-вече това тройната коалиция той не можа да бъде запомнен като успешен министър

Пример за недобре свършената негова работа: Администрацията под неговото управление (като неин министър) набъбна с 30-40 процента (по-точно напълни се с хора от ДПС), вместо да намлеее, каквато беше програмата на управление;
Т.е фактологически  той се провали.
Можем да допуснем, че сега Николай Василев е решил се реваншира и докаже (пак казвам, ако не е нещо друго)

Друг пример: За младата успешна ученка (31 годишна) шансът да бъде министър на здавеопазването, би я "изстреляло" в международната и кариера две степени нагоре.

 

 

Цитирай

Как ще ги управлява,когато е извън правителството? 

Отговори си на въпросите:

Как Доган управлява депутатите си, и "своите" хора в министерства и агенции толкова години след като е престнал да участва в упвалението или законодателната власт?

Как Бойко Борисов управляваше депутатите си и своите хора в министерства, агенции и комисии (тези които излизаха в отпуск по негово нареждане) , след като не беше депутат в 45-то Народно събрание?

Как Бойко Борисов ще управлява депутатите си и своите хора в министерства, агенции и комисии , след като няма да е в 46-то НС (няма да полага клетвав 46 народно събрание, отказа се)?

Вижте по-горе какво пиша ако не можете сами да си отговорите...

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
Преди 22 часа, nik1 said:

Как Доган управлява депутатите си, и "своите" хора в министерства и агенции толкова години след като е престнал да участва в упвалението или законодателната власт?

Защото Доган е част от една партия. Според американският посланик Пардю у нас ДПС,ГЕРБ,БСП,"патриотите" и т.н. са една партия.

  • Потребители
Публикува
On 14.07.2021 г. at 10:45, Atom said:

През декември обаче  всички очакват това да се случи и натискът върху България ще е  огромен. 

Под "всички" разбирам Вашингтон и Брюксел. Приемането в НАТО не решава проблемите за стабилността в Западните Балкани. Тук в този турски източник е развита тази теза:

http://turkishpolicy.com/article/1019/macedonia-in-nato-what-has-changed

Уреждането на националистическите претенции между сърби, албанци, северномакедонци и косовари би могло да стане само в рамките на ЕС.

Западните Балкани по принцип са ахилесовата пета на Европа, а Северна Македония е особено уязвима със своите близо 30 процента мюсюлмани, 25 процента от които са албанци. В съседство с Косово, където живеят още 1.8 млн. албанци и мераците на Албания за Велика Албания, проблемите на северномакедонците извън НАТО и ЕС изглеждат нерешими. Дори от икономическа гледна точка - половината от техния внос идва от Германия, а над 95 процента от ЕС. Те просто не биха оцелели икономически без да са в ЕС, а това означава разпад.

Или, още по-лошия вариант, трябва да си търсят друг благодетел в лицето на Китай или Русия, нещо за което намекват техни политици.

В същото време администрацията на Байдън не търси компромис с Китай, както някои анализатори очакваха, след Тръмп. Напротив, общия наратив между републиканци и демократи е, че Китай трябва да бъде ограничен от влияние в ЕС, а и в инициативата му Пояс и Път, нещо което ще се задълбочава с времето, според мен, доколкото се изостря проблемът с Капана на Тукидид.

Така че да, натискът върху България да вдигне ветото ще бъде огромен, както от Вашингтон, така и от Брюксел, особено от Германия. И честно казано, според мен, вдигането на това вето има повече позитиви, отколкото негативи и за самата България.

 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!