Отиди на
Форум "Наука"

"Накъде върви България през периода "Борисов""


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 5 минути, nik1 said:

Няма грешка в метида, а затвърдението или изискането , което  поставяш- че  анализът трябва ва да е правен от проправитествено настроен или неутрален (каквото и да е значи това) анализатор, за да  бъде анализът верен  е просто..... безумно

Никой не казва, че анализа трябва да е проправителствено настроен. Анализа трябва да е неутрален при всяко положение, иначе не е обективен. И най-важното анализа трябва да е многостранен, а не ограничен, какъвто е във нашия случай. Ако анализа е платен от онзи който в него прокламира че иска да сваля правителството значи не е обективен и е за боклука. И това не е защото съм проправителствено настроен, а е защото подобен анализ използва манипулативни средства и методи, с които цели да убеди и настрои читателя срещу обекта на агрсията.

Тоест при един политически ангажиран анализ няма значение противника дали е прав или греши, и в двата случая той ще бъде очернен. Ако греши анализа ще е обективен, но ако е прав анализа ще е манипулативен.

  • Мнения 93
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува
Преди 2 минути, makebulgar said:

Фактите, както казах по-горе са, че България настига Румъния по размера на БВП. От близо 4 пъти разлика през 2008 година, през 2018 година разликата вече е 3,67. Както и да върти и суче анализатора Ненов

:)

То ти ги въртиш и сучеш, май като гледам

Вземаме  2009  за базова (защото говорим за управленския мандат на ББ), а не 2008

Ети какво показва статистиката:

zx640_4107260.jpg

Трайно разминаване в ръста на БВП

И инвестиционна стагнация 

zx640_4107263.jpg

 

 

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 53 минути, makebulgar said:

Никой не казва, че анализа трябва да е проправителствено настроен. Анализа трябва да е неутрален при всяко положение, иначе не е обективен. И най-важното анализа трябва да е многостранен, а не ограничен, какъвто е във нашия случай. Ако анализа е платен от онзи който в него прокламира че иска да сваля правителството значи не е обективен и е за боклука. И това не е защото съм проправителствено настроен, а е защото подобен анализ използва манипулативни средства и методи, с които цели да убеди и настрои читателя срещу обекта на агрсията.

Тоест при един политически ангажиран анализ няма значение противника дали е прав или греши, и в двата случая той ще бъде очернен. Ако греши анализа ще е обективен, но ако е прав анализа ще е манипулативен.

Няма как един такъв икомически анализ да е "неутрален" - той или ще посочи негативните тенденции (ако са такива) или положителни (алтернативно)

В случая  няма  положителни тенденции- има инвестиционно изоставане и изоставане в растежа на БВП от  този  на Румъния (За големината на населението - авторът е отговорил ясно)

Относни твърденията ти  че анализът е платен, те за мен са нелепи.

Цитирай

И това не е защото съм проправителствено настроен, а е защото подобен анализ използва манипулативни средства и методи, с които цели да убеди и настрои читателя срещу обекта на агрсията.

Цитирай къде е тази "агресия" в   статията.

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 1 час, makebulgar said:

Е защо Сингапур, можеше да дадеш като пример Джибути, или Лесото.

Защото показва че няма корелации между броя на населението и изследваните неща!

Като няма корелации, търсене на причинно-следствени връзки е безпредметно

 

 

Цитирай

Тоест сравняваме с Румъния или Сингапур, без да очитаме населението на Румъния като бройка или пък разположението на Сингапур и пристанището му.

Е много страни имат пристанища, и/или   са разположени там където могат да се открият предимства и възможности

Само че колко страни се възползват от това, така  както Сингапур? Значи има и други неща,  свързани с управление, институции, нива на корупция, върховенство на закона (Legal certainty) , индекс на защита на частната собственост, индекс "Doing Business", и други.. нали така?  

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува

Авторът принципно е прав, че при нас има инвестиционна стагнация и това си е тревожен показател. В Румъния обаче ситуацията е много сходна, т.е. не знам откъде са тези изводи, че там имало някакъв стабилен ръст в инвестициите. Такъв няма. 

  • Потребител
Публикува
Преди 48 минути, nik1 said:

Защото показва че няма корелации между броя на населението и изследваните неща!

Значи Фолксфаген си търси място за нов завод, но за него му трябват 5000 работника сред които да има и 2000 инжинера. Не избира за завода си Андора или Словения, тъй като първата няма толкова работници, а втората ги има, ама вече са наети в други фирми. Чуди се между България, Румъния и Турция, и избира Турция тъй като там има повече квалифицирана работна ръка, работеща в подобни заводи из страната. Ако го направи в България, ще намери кадри по-трудно. Повече им е квалифицираната работна ръка в Турция, тъй като просто са 10 пъти повече от България. Съответно завода отива в Турция и съответно започва да носи увеличение на БВП, докато в България и Румъния говорят за икономическо изоставане. 

Тоест очевидно има връзка между броя на населението и икономиката и инвестициите.

  • Потребител
Публикува
Преди 8 часа, Б. Киров said:

Качеството на образованието, способността на това образование да произвежда квалифицирани кадри и способността на държавата да задържи тези квалифицирани кадри в страната. Защото тези три неща определят чуждите инвестиции/ а и българските/ в икономиката и нейната продуктивност.

България има квалифицирани кадри,но въпреки това Фолксваген не ще да строи завода си у нас. Причините за оскъдните чужди инвестиции в България са политически. Борисов и "българският" елит са уникални сред елитите в Европа и САЩ с това,че са мазохистично предани слуги на Кремъл. И при положение,че Русия и Китай вече са врагове на САЩ и Европа,няма да има завод на Фолксваген у нас... Е,сега Борисов се опитва да го играе независим,(критикува Путин за "случая Навални",ще купува американско ядрено гориво за АЕЦ"Козлодуй" и т.н.),но тези ходове ги прави под натиска на Запада и не се броят за негови. Всичко е политика в крайна сметка.

  • Потребители
Публикува
Преди 5 часа, makebulgar said:

Значи Фолксфаген си търси място за нов завод, но за него му трябват 5000 работника сред които да има и 2000 инжинера. Не избира за завода си Андора или Словения, тъй като първата няма толкова работници, а втората ги има, ама вече са наети в други фирми. Чуди се между България, Румъния и Турция, и избира Турция тъй като там има повече квалифицирана работна ръка, работеща в подобни заводи из страната. Ако го направи в България, ще намери кадри по-трудно. Повече им е квалифицираната работна ръка в Турция, тъй като просто са 10 пъти повече от България. Съответно завода отива в Турция и съответно започва да носи увеличение на БВП, докато в България и Румъния говорят за икономическо изоставане. 

Тоест очевидно има връзка между броя на населението и икономиката и инвестициите.

Само в този в този конкретен случай, но няма връзка за общите (тези  "по принцип")

https://www.theglobaleconomy.com/rankings/fdi_dollars/#Finland

Сингапур (население 5 703 000)  FDI 2019 - 105,47 милиарда US долара

Швеция (население 10 230 000)  FDI 2019 - 24,4  милиарда US долара

Кипър (население 1 190 000)  FDI 2019 - 23,84  милиарда US долара

Норвегия (население 5 385 000)  FDI 2019 - 13,78  милиарда US долара

Чехия  (население 10 700 000)  FDI 2019 - 9,33  милиарда US долара

Финландия (население 5 300 000)  FDI 2019 - 8,85  милиарда US долара

Португалия  (население 10 300 000)  FDI 2019 - 8,27  милиарда US долара

Унгария (население 9 775 000)  FDI 2019 - б, 32 милиарда US долара

Панама (население 4 200 000)  FDI 2019 - б, 07 милиарда US долара

 

Гърция  (население 10 700 000)  FDI 2019 - 4, 61 милиарда US долара

Малта (население 500 000)  FDI 2019 - 4, 48 милиарда US долара

Сърбия (население 6 900 000)  FDI 2019 - 4, 28 милиарда US долара

Нова Зеландия  (население 4 900 000)  FDI 2019 - 3, 88 милиарда US долара

Естония  (население 1 300 000)  FDI 2019 - 2, 96 милиарда US долара

Коста Рика (население 5 000 000)  FDI 2019 - 2, 51 милиарда US долара

Монголия  (население 3 200 000)  FDI 2019 - 2, 44 милиарда US долара

Гвиана  (население 780 000) FDI 2019 - 1, 71 милиарда US долара

Словения (население 2 100 000)  FDI 2019 - 1, 71 милиарда US долара (колкото в Гвиана) 

България (население 7 000 000) FDI 2019 - 1, 5 милиарда US долара

  • Потребител
Публикува

България не върви на никъде, само Борисов я обикаля като изкуфяла кратуна и на никой не му прави впечатление колко изкуфяла е тази кратуна. За изкуфяла кратуна гласуват само изкуфелите кратуни и техните собственици.

Икономиката върви към държавен капитализъм като през соца, но вместо да са държавна собственост, предприятията са собственост на играчи, свързани с ДС и бившото ЦК. 

Това е смисъла на "подмяната" от 89-та година - властта от политическа се превръща в икономическа, а субектите се малтретират не чрез строги обществени норми за поведение, а чрез икономическа принуда. 

В момента съществува движение, свързано с президента, което търси начин да върне стария соц модел, което няма да донесе на страната нищо хубаво.

Промяна може да бъде осъществена само от управление, което стисне за гушата олигарсите и проведе политика за насърчаване на реалната икономика, свързана с децентрализация на благата, насърчаване на семейни и микро стопанства и излизане от "неолибералния" (неокомунистически) модел на света.

България не е Кауфланд.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 53 минути, nik1 said:

България (население 7 000 000) FDI 2019 - 1, 5 милиарда US долара

Това в някоя алтернативна вселена? Реално сме под 7 милиона, от които може би милион живеят в чужбина, тъй че, тук на терен имаме между 5,5 и 6 милиона души.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 46 минути, Жо Ро said:

В момента съществува движение, свързано с президента, което търси начин да върне стария соц модел, което няма да донесе на страната нищо хубаво.

 

Моля те, посочи ми поне едно изказване на президента в което заявява такова желание.

Прочее какви ДСта и ЦК на БКП ви гонят 32 години след промяната? Да се твърди, че днес ДС или ЦК все още имат някакви работещи структури които влияят на обществото е меко казано несериозно.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 13 минути, Frujin Assen said:

Това в някоя алтернативна вселена? Реално сме под 7 милиона, от които може би милион живеят в чужбина, тъй че, тук на терен имаме между 5,5 и 6 милиона души.

Така е, но нали разбираш че цитирам официални данни?

същото се отнася за Сърбия и вероятно за други от страните, които са в този списък

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува

Абе, чухте ли, че Баце поръчал на един адвокат да му купи акции на Тесла и Хамър? Щото Шиши и Вальо З. му обещали да купят огромни количества чукове и тесли за бъдещите инфраструктурни проекти. Таман и БВП яко ще скочи, а?

  • Потребител
Публикува
Преди 7 минути, Frujin Assen said:

Моля те, посочи ми поне едно изказване на президента в което заявява такова желание.

Прочее какви ДСта и ЦК на БКП ви гонят 32 години след промяната? Да се твърди, че днес ДС или ЦК все още имат някакви работещи структури които влияят на обществото е меко казано несериозно.

Вероятно оригиналните притежатели на герба от аватара ти са заявявали открито намеренията си. В днешната политика така ли е или се налага да четем контекста на казаното? 

Никъде не твърдя, че има работещи структури на ДС или ЦК. Твърдя, че техни агенти държат икономическата власт в момента. Това не е промяна, а подмяна. 

  • Потребители
Публикува
Преди 8 минути, Frujin Assen said:

Моля те, посочи ми поне едно изказване на президента в което заявява такова желание.

Прочее какви ДСта и ЦК на БКП ви гонят 32 години след промяната? Да се твърди, че днес ДС или ЦК все още имат някакви работещи структури които влияят на обществото е меко казано несериозно.

Колегата не твърди това, а че играчите са свързани със бившите служби и ЦК

Не знам какъв е проценът на свързаните, но понеже си пия кафето (от време на време) с бивш вископоставен в ТИМ (вече пенсинер), свествен човек е, мога да ти каза че всичко написано за ТИМ в монографията  на изледователката съм го чул едно към едно от разказите на този човек (вече няма връзка, и няма неуредени отношения с ТИМ, никога не е имал спор с някой от тримата, напротив, помогнали са му когато е напуснал ,  да си устрои малък бизнес

  • Потребител
Публикува
Преди 5 минути, nik1 said:

помогнали са му когато е напуснал ,  да си устрои малък бизнес

Промяна ще има когато не се налага ТИМ да ти помага да си устроиш малък бизнес и когато ТИМ осъзнае какво върши с бизнес модела си. Ако целта е Северна България да се превърне в пустиня с камили и оазиси, а във Варна палмите да започнат да раждат банани, ОК. Ама...

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 8 часа, makebulgar said:

Значи Фолксфаген си търси място за нов завод, но за него му трябват 5000 работника сред които да има и 2000 инжинера. Не избира за завода си Андора или Словения, тъй като първата няма толкова работници, а втората ги има, ама вече са наети в други фирми. Чуди се между България, Румъния и Турция, и избира Турция тъй като там има повече квалифицирана работна ръка, работеща в подобни заводи из страната.

В Унгария има 3 автомобилни завода (Ауди , Мерцедес-Бенц и Сузуки), и още един който  се строй  - този на БМВ. Оказа се, че братята унгарци "ни взимат" и голямата корейска инвестиция за завода за акумулаторни батерии  на ЅК Іnnоvаtіоn , който Премиерът почти беше "уговорил" 

https://segabg.com/node/170232

в тази връзка,  едно интресно мнени е от румънски анализатор , който се ядосва на упраниците си, за  това че са оставили 10 милионната съседна страна да "вземе" по-голям пай от Румъния:

https://business.dir.bg/ikonomika/rumantsite-zagubiha-1-miliard-evro-ot-bmv-zashtoto-ne-si-miyat-zabite

"Нашата съседка Унгария, лишена от богатото въображение на Траян Бъсеску, обаче все "си миеше зъбите" в очакване на целувките: стигна до два пъти повече километри магистрала (1500) при площ от 93 030 кв км и население под 10 милиона жители, тоест има плътност на магистралите 5 пъти по-голяма от при нас. Пет пъти!

Битката за бъдещето е битка за инфраструктура: транспортна, енергийна, комуникационна. Всеки ден, който пропиляваме без да построим километър магистрала, е ден, който се добавя към изоставането на Румъния спрямо Централна Европа.

Съвременната автомобилна индустрия се превърна в гигантска логистична верига: огромни складове с компоненти и суровини ежедневно трябва да се транспортират на разстояния от хиляди километри, и стотици хиляди автомобили или двигатели ежедневно трябва да се транспортират на хиляди или десетки хиляди километри разстояние."

Да ,и ако видим нашите магистрали и железопътна инфраструктура, и ги сравним с Турските, то сравненията не са в наша полза.

Това изоставане не  е случайно!

Автомагистрали  ЕАД  (най-вече) и  НКЖИ ( в по-малка степен) работят като "черни" пощенски  кутии чрез които бюджетните средства (без търгове и прозрачност) се прехвърлят в касите на "избраните" хора (избрания човек номер 1 с участие в строителни ъелни и всякаи други фурми от конгломерата "Д.П.")

Резулатът е най-скъпото строителство със спорно  качество

Проблемът Майки се казва КО-РУП-ЦИЯ (Завладяна Държава)

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2021/01/26/4167766_big_batko_novata_shema_na_gerb_da_zaobikaliat_kontrola/

Огромни суми за строителството на магистрала "Хемус" и други приоритетни проекти се раздават без никакъв публичен контрол през държавната фирма "Автомагистрали" на частни компании. Тази практика води до почти двоен ръст на разходите за строеж и неясни критерии за качество. Това са накратко изводите от разследване на "Капитал", публикувано миналата седмица, което показа, че "Автомагистрали" незаконно използват подизпълнители (няма право при "ин хаус" процедури), а e изплатила досега внушителни суми - понякога достигащи над 200 млн. лв., на строителни компании, без да е ясно как са избрани и какво вършат.

 

https://www.capital.bg/podcast/glasat_na_kapital/2021/01/22/4166369_chernata_kutiia_na_bulgarskite_magistrali/

 

 

Ако има нещо, с което премиерът Бойко Борисов иска да бъде запомнен, това е колко много пътища е построил. Тази тема е винаги на фокус по време на неуморните му обиколки из страната с джипката или с хеликоптера напоследък.

В новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал" ще научите как и защо строенето на пътища се превърна в златната кокошка на това правителство. Журналистката Мила Чернева разказва историята на държавната компания "Автомагистрали", която действа като черна кутия, в която се изсипват и преразпределят милиарди левове без търгове и конкурси, без отчетност и контрол. Тя коментира как тази практика ощетява българските данъкоплатци, които плащат двойно по-скъпо за строежа на магистрала "Хемус" например.

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, nik1 said:

Да ,и ако видим нашите магистрали и железопътна инфраструктура, и ги сравним с Турските, то сравненията не са в наша полза.

Това изоставане не  е случайно!

Автомагистрали  ЕАД  (най-вече) и  НКЖИ ( в по-малка степен) работят като "черни" пощенски  кутии чрез които бюджетните средства (без търгове и прозрачност) се прехвърлят в касите на "избраните" хора.

Резулатът е най-скъпото строителство със спорно  качество

Проблемът Майки се казва КО-РУП-ЦИЯ (Завладяна Държава)

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2021/01/26/4167766_big_batko_novata_shema_na_gerb_da_zaobikaliat_kontrola/

https://www.capital.bg/podcast/glasat_na_kapital/2021/01/22/4166369_chernata_kutiia_na_bulgarskite_magistrali/

 

Тоест да смятаме ли, че за това, че не са ни построени магистралите и пътищата е виновен периода "Борисов", или пък има разни фактори от периодите преди него, които водят до това?! Да дадем ли тук графика с това кога и при кой започва отново усилено строителството на околовръстното и магистралите!?

И пак и отново тия пасквили, които пускат в Капитал са никому ненужни. Който иска да бъде нежно манипулиран и да се откаже от мозъка си и мисленето нека си ги чете.

По онтошение на магистралите е ясно че качеството ще е спорно при положение, че искаме да ги правим без пари възможно най-евнито. Такъв е принципа на пускането на обществените поръчки. Основен критерий все още е по-ниската цена. И ако не бяха средствата от европейските фондове магистралите нямаше все още да са завършени и щяха да са с още по-ниско качество именно заради този критерий в обществените поръчки. Но така е когато страната не разполага с повече пари, и в това отношение относно магистралите и качеството им няма как да се сравняваме с богатата Германия или със САЩ. Сигурното е, че дори и властта да е в ръцете на БКП, или друга от днешните партии, този критерий в обществените поръчки няма да бъде преместен на второ място и съответно и при тях магистралите ще се строят със същото "спорно качество". Това обаче пасквилописачите не го анализират в пасквилите.

По отношение на стойността на магистралите ни, и съответното по-ниското качество идващо от тази по-ниска цена (по-малкото пари определят по-ниския клас магистрала, която се строи) ето малко сравнителна информация:

  1. Между 10 и 16 млн. лв.(6-10 млн. долара) струва километър нова магистрала, построена от държавната фирма „Автомагистрали“ ЕАД. (за 2020 г.)
  2. Цена на част от околовръстното на София – 24 млн. лв./км (15 млн. долара/км) (2019 г.)
  3. Цена на Северната скоростна тангента на София - 14 млн. лв./км (9 млн. долара/км)
  4. Цена на автомагистралите в Германия – 20 млн. долара/км.
  5. Цена на магистралите в Полша – 6-14 млн. долара/км (за магистрали A4 Zgorzelec - Krzyżowa, A1 Piątek-Stryków, S69 Bielsko-Biala - Zywiec, 2012 г.)
  6. Цена на по-скъпи магистрали в Полша – 31-36 млн. долара/км (S2/S79 south bypass of Warsaw, A1 Pyrzowice - Piekary Sl., 2012 г.)
  7. Цена на магистралите в САЩ (част от тях са двулентов път!) – 5 млн. долара/км (2012 г.)
  8. Цена на магистралите в застроени области в САЩ – 25 млн. долара/км (2012 г.)
  9. Цена на магистралата Бреша-Милано в Италия – 44 млн. долара/км (2012 г.)
  10. Цени на магистралите в Нидерландия (често през гъсто-застроени региони) – 60 млн. долара/км (2012 г.)
  11. Цена на автомагистралите в Хърватия – 10 млн. долара/км. (2012 г.)
  12. Цена на автомагистралите в Норвегия – 19-24 млн. долара/км. (2012 г.)
  13. Цена на околовръстното на Санкт-Петербург – 55 млн. долара/км
  14. Цена на Бостънската автомагистрала – 117 млн. долара/км
  15. Цена на околовръстното на Москва – 578 млн. долара/км
Редактирано от makebulgar
  • Модератор Военно дело
Публикува
Преди 2 часа, nik1 said:

Колегата не твърди това, а че играчите са свързани със бившите служби и ЦК

Не знам какъв е проценът на свързаните, но понеже си пия кафето (от време на време) с бивш вископоставен в ТИМ (вече пенсинер), свествен човек е, мога да ти каза че всичко написано за ТИМ в монографията  на изледователката съм го чул едно към едно от разказите на този човек (вече няма връзка, и няма неуредени отношения с ТИМ, никога не е имал спор с някой от тримата, напротив, помогнали са му когато е напуснал ,  да си устрои малък бизнес

Ники, аз също застъпвам мнението, че промяната беше направена от ЦК на БКП. Че днешните олигарси оттам и произхождат. Но това е било до 1989, максимум няколко години след това. Оттам насетне картите бяха раздадени и те се пребоядисаха в демократи.

  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 1 час, makebulgar said:

 

Тоест да смятаме ли, че за това, че не са ни построени магистралите и пътищата е виновен периода "Борисов", или пък има разни фактори от периодите преди него, които водят до това?! Да дадем ли тук графика с това кога и при кой започва отново усилено строителството на околовръстното и магистралите!?

Колко години се строи автомагистрала Хемус? Да дадаем още 2 мандата на ББ, за да бъде довършена, що ли?

Цитирай

По онтошение на магистралите е ясно че качеството ще е спорно при положение, че искаме да ги правим без пари възможно най-евнито. Такъв е принципа на пускането на обществените поръчки. Основен критерий все още е по-ниската цена. 

Няма ниски цени на магистралите у нас- това е мит.

Обявена поръчка за 226 милиона лева за 13 километрова отсечка при съществуващ път (Е79 си е там от край време) означават  16 милиона лева на километър  

http://www.api.bg/PROXY/index2.php?/public/index.jsp?proc=1111

Тези 16 милиона лева по паритетна стойност (продуктът се  създава тук) сe равняват  на 26 милиона американски (международни) долара

 

https://data.oecd.org/conversion/purchasing-power-parities-ppp.htm

 

Преди 1 час, makebulgar said:
  • Между 10 и 16 млн. лв.(6-10 млн. долара) струва километър нова магистрала, построена от държавната фирма „Автомагистрали“ ЕАД. (за 2020 г.)
  • Цена на част от околовръстното на София – 24 млн. лв./км (15 млн. долара/км) (2019 г.)
  • Цена на Северната скоростна тангента на София - 14 млн. лв./км (9 млн. долара/км)
  • Цена на автомагистралите в Германия – 20 млн. долара/км.
  • Цена на магистралите в Полша – 6-14 млн. долара/км (за магистрали A4 Zgorzelec - Krzyżowa, A1 Piątek-Stryków, S69 Bielsko-Biala - Zywiec, 2012 г.)
  • Цена на по-скъпи магистрали в Полша – 31-36 млн. долара/км (S2/S79 south bypass of Warsaw, A1 Pyrzowice - Piekary Sl., 2012 г.)
  • Цена на магистралите в САЩ (част от тях са двулентов път!) – 5 млн. долара/км (2012 г.)
  • Цена на магистралите в застроени области в САЩ – 25 млн. долара/км (2012 г.)
  • Цена на магистралата Бреша-Милано в Италия – 44 млн. долара/км (2012 г.)
  • Цени на магистралите в Нидерландия (често през гъсто-застроени региони) – 60 млн. долара/км (2012 г.)
  • Цена на автомагистралите в Хърватия – 10 млн. долара/км. (2012 г.)
  • Цена на автомагистралите в Норвегия – 19-24 млн. долара/км. (2012 г.)
  • Цена на околовръстното на Санкт-Петербург – 55 млн. долара/км
  • Цена на Бостънската автомагистрала – 117 млн. долара/км
  • Цена на околовръстното на Москва – 578 млн. долара/км

 

И данни са откъде?

От вестник Пик или .....

Редактирано от nik1
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 2 часа, makebulgar said:

И пак и отново тия пасквили, които пускат в Капитал са никому ненужни. Който иска да бъде нежно манипулиран и да се откаже от мозъка си и мисленето нека си ги чете.

 

Ха, ти не си чувал значи, че възложениото на Автомафострали стрителство е ин-хаус ("праяко възлагане на дружество, свързано с възложителя") ?? И че при "ин-хаус" поръчките изпълнителят няма право да наема подизпълнители (това което прави Автомагистрали ЕАД, защото нито имат достатъчно техника, нито имат персонал на щат, а догорите с подизпълнителите ги оформят като например договори за "партниррство")

Кой бил манипулирания? И кой не се отказал нда мисли мисли

https://offnews.bg/analizi-i-komentari/nad-4-mlrd-lv-patni-nevoli-744521.html
 

 

 

 

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, nik1 said:

Колко години се строи автомагистрала Хемус? Да дадаем още 2 мандата на ББ, за да бъде довършена, що ли?

Най-добре да обявим, че Борисов е виновен и за това, че наред с магистрала Хемус не сме построили и магистрала Дунав, че не сме прокопали тунела под Родопите с магистралата Петрич-Кърджали, че не сме изпратили хора на Луната и Марс, че не сме направили Мусала висок 5000 м., че нямаме влак между София и Бургас движещ се със 600 км/ч.

Лесно се да се словоблуди, но празнодумието си се вижда. Онзи, който иска Хемус да е построена, а също така и Видин-Ботевград, Русе-Търново или тунела под Шипка, да вземе да изчисли колко пари са изхарчени през тия години за магистрали и други пътища в Южна България, че шопи, майни и разни други да си джиткат до морето или до Гърция по-лесно.

 

Това споменаване на магистрала Хемус е типичен пример за риториката на политическо говорене с използване на логически заблуди. Показваш това което не е направено (въпреки че знаеш, че то не е било взъможно да се направи), а не това което е направено.

Най-добре да обвиним Борисов и за това, че не е изтеглил 150 милиарда заеми от МВФ за да построи всички магистрали за 3 години, че да няма недоволни и празнодумци. 

Редактирано от makebulgar
  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, nik1 said:

Колко години се строи автомагистрала Хемус? Да дадаем още 2 мандата на ББ, за да бъде довършена, що ли?

Не съм привърженик на ББ, но няма как да отрека, че при него се построиха толкова магистрали колкото от всички заедно преди 2009 г - 421 км преди и 409 след, а още около 300 км трябва да бъдат завършени до 4-5 години стига левундерите да не помиришат власт. За сведение "развита" Румъния има 914 км при два пъти по-голяма площ, ама там на власт са все левундери (екс-комунисти и нео-либерали) и вместо инфраструктура харчат парите за по-високи пенсии и заплати на държавните  търтеи служители). 

  • Потребители
Публикува
Преди 3 минути, makebulgar said:

Най-добре да обявим, че Борисов е виновен и за това, че наред с магистрала Хемус не сме построили и магистрала Дунав, че не сме прокопали тунела под Родопите с магистралата Петрич-Кърджали, че не сме изпратили хора на Луната и Марс, че не сме направили Мусала висок 5000 м., че нямаме влак между София и Бургас движещ се със 600 км/ч.

Лесно се да се словоблуди, но празнодумието си се вижда. Онзи, който иска Хемус да е построена, а също така и Видин-Ботевград, Русе-Търново или тунела под Шипка, да вземе да изчисли колко пари са изхарчени през тия години за магистрали и други пътища в Южна България, че шопи, майни и разни други да си джиткат до морето или до Гърция по-лесно.

Марижата е 114 километра, и е  стриена горе-долу колкото Хемуса

Е....ти и управлението.. 

  • Потребител
Публикува
Преди 6 минути, nik1 said:

Марижата е 114 километра, и е  стриена горе-долу колкото Хемуса

Е....ти и управлението.. 

Такова, онакова ама поне нещо се прави.

При БСП, Царя, Костов да не би да не се крадеше - крадеше се на поразия, но почти нищо не се построи.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!