Отиди на
Форум "Наука"

"Накъде върви България през периода "Борисов""


Recommended Posts

  • Потребители
Публикува (edited)

Те оит БСП-то почнаха да ви бъзикат че сте комунисти

Преди 1 час, nik1 said:

 

Ха, ти не си чувал значи, че възложениото на Автомафострали стрителство е ин-хаус ("праяко възлагане на дружество, свързано с възложителя") ?? И че при "ин-хаус" поръчките изпълнителят няма право да наема подизпълнители (това което прави Автомагистрали ЕАД, защото нито имат достатъчно техника, нито имат персонал на щат, а догорите с подизпълнителите ги оформят като например договори за "партниррство")

Кой бил манипулирания? И кой не се отказал нда мисли мисли

https://offnews.bg/analizi-i-komentari/nad-4-mlrd-lv-patni-nevoli-744521.html
 

 

 

 

 

 

ПС

Голям майтап става вече, от БСП нарекоха ГЕРБ "комунисти" (те са си такива,де) и ги упрекнаха че са въвели държавен капитализъм  (и това е вярно)

 

https://clubz.bg/107571-dva_skandala_edin_zakon_dyrjaven_kapitalizym_i_bez_tyrgove_za_chastnite_bolnici

БСП към ГЕРБ: "Не строите като комунисти. А като комунисти от "AliExpress"

Първият скандал бе заради предложение на БСП, с което се иска спиране на практиката на властта да възлага най-вече проекти в строителството на държавни предприятия, които обаче нямат собствен капацитет да извършат въпросното строителство. Най-ярък пример са проектите на стойност над 3,4 млрд. лв., дадени на държавната компания "Автомагистрали" с принципал регионалното министерство, която "строи" магистрала "Хемус", ремонтира поне 74 пътни участъка, пострадали от свлачища, "строи" пътя Ботевград-Видин и т.н.... И всичко това, както Клуб Z писа, с общо 41 работници в пътното строителство, няколко инженери, няколко валяка, малко камиони, една машина за мостови съоръжения...

Става въпрос за приетата през 2016 г. с новия Закон за обществените поръчки т.нар. "ин хаус" процедура по директно възлагане на дейности от държавата на държавни компании - без да се обявава търг. По закон в тези случаи държавните дружества изпълнители нямат право да ползват подизпълнители. Де юре. Де факто отново частни компании участват в строителството, но без да са минали през прозрачна процедура, с ясни финансови параметри и публичност на договорите, а като избраната държавна фирма сключва "рамкови споразумения" и договори за доставка на материали и наем на техника - с все работниците, които я обслужват. Де юре в тези случаи законът не се нарушава. Но се заобикаля, а институциите отказват дори информация с кои частни фирми имат сключени договори, при какви параметри, как са избрани въпросните фирми, за какъв срок и т.н. Така например неотдавна се разбра, че "Автомагистрали" има сключени над 405 такива договори и споразумения. С кого, за колко и прочие - информация не бе предоставена дори в рамките на парламентарния контрол. 

Друг пример е държавната компания "Монтажи" ЕАД - дъщерна на мастодонта "Държавна консолидационна компания", на която е възложено да изразходва 500 млн. лв. за ремонт на язовири. Какво се случва с тези пари и проекти повече от 2 години след "спешното" им отпускане от правителството за "спешни ремонти" на стотици язовири, е изключително оскъдна. Не е известно да има ремонтиран язовир.

 
За да се спре практиката уж държавни компании, но на практика частни такива, избрани не по реда на откритите обществени поръчки, да строят големи инхраструктурни проекти, от БСП предложиха такива "ин хаус" възлагания на дейности да са възможни, само ако държавната компания изпълнява поне 90% от дейностите със собствен ресурс - и като работници, и като налична техника, и като експерти и т.н. 

Христо Проданов от БСП цитира доклад на Българската стопанска камара, че "ин хаус" процедурите и заобикалянето на публичните търгове са "корупционна схема, при която дори на реалните подизпълнители се заплаща минимално или не се заплаща въобще", резултатът е некачествено строителство и липса на прозрачост. 

"Ин хаус процедурите трябваше да са изключение, вие ги превърнахте в практика, която обезсмисля Закона за обществените поръчки. Въведохте държавен капитализъм, изкривихте пазарната структура, съсипахте конкуренцията. Обществото е лишено от контрол и отчетност", заяви от трибуната и депутатът Жельо Бойчев, на свой ред припомняйки, че всъщност отново частни фирми са изпълнителите на проектите, а не държавното дружество, само че за това няма публична информация, още по-малко обществен контрол.

На това Александър Иванов от ГЕРБ отвърна как твърденията на левицата не били нищо повече от спекулации. А не на депутатите било работа да ги коментират - имало "независимите държавни органи", които правят проверките как се спазва законът. Той обвини левицата, че сама си противоречи - защото в програмата си "Визия за България" искала повече намеса на държавата в икономиката, а сега пледирала за друго. Иванов "заподозря" БСП, че искала да се съсипе опцията за "ин хаус", защото така проектите щели да отидат в конкретни частни фирми, които отговаряли на изискването за 90% собствен капацитет при строителство. 

Това, което Иванов бе пропуснал да прочете е, че изискването за 90% капацитет би важало само за държавните предприятия, за които има пряко възлагане, за да се избегне практиката със "скритите" подизпълнители. Без директно възлагане търговете ще се случват по стандартния законов ред - открита обществена поръчка, ясни параметри, подаване на оферти от компании, оценка на тези оферти, публични договори. Отворените процедури позволяват ползването на подизпълнители - но по правила, по които те също следва да са публични - ако законът се спазва.

 

Редактирано от nik1
  • Мнения 93
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 9 минути, nik1 said:

Става въпрос за приетата през 2016 г. с новия Закон за обществените поръчки т.нар. "ин хаус" процедура по директно възлагане на дейности от държавата на държавни компании - без да се обявава търг. По закон в тези случаи държавните дружества изпълнители нямат право да ползват подизпълнители. Де юре. Де факто отново частни компании участват в строителството, но без да са минали през прозрачна процедура, с ясни финансови параметри и публичност на договорите, а като избраната държавна фирма сключва "рамкови споразумения" и договори за доставка на материали и наем на техника - с все работниците, които я обслужват. Де юре в тези случаи законът не се нарушава.

Браво! Това е патриотично! Държавата да дава рамо на нашия бизнес. Все си мислех, че уйдисва на Евросъюза.

Ще бъде лошо, обаче, ако има ощетени за сметка на други или възлагане на чужди фирми.

Има ли такива? Ако не дадеш докази, замълчи!

пс. БСП, ДПС кръгове трябва да са изключение..

  • Потребител
Публикува
Преди 11 минути, nik1 said:

Без директно възлагане търговете ще се случват по стандартния законов ред - открита обществена поръчка, ясни параметри, подаване на оферти от компании, оценка на тези оферти, публични договори. Отворените процедури позволяват ползването на подизпълнители - но по правила, по които те също следва да са публични - ако законът се спазва.

 

Нали знаеш проблемите на обществените поръчки - бавят се с години заради различни обжалвания и прочие, а фирмата победител все ще бъде същата - много лесно да се нагласят критериите така, че да спечели точно определена фирма (или по примера на французите вкарваме субективни критерии, примерно авангардност на проекта). Общо взето нивото на корупцията (няма страни без корупция) зависи от състоянието на обществото, а не от конкретните практики за възлагане на поръчките.

  • Потребители
Публикува
Преди 2 минути, Exhemus said:

Браво! Това е патриотично! Държавата да дава рамо на нашия бизнес. Все си мислех, че уйдисва на Евросъюза.

Ще бъде лошо, обаче, ако има ощетени за сметка на други или възлагане на чужди фирми.

Има ли такива? Ако не дадеш докази, замълчи!

пс. БСП, ДПС кръгове трябва да са изключение..

Ха-ха-ха-ха

Ощетени сме данъкоплатците. Можем  да наречем  спокойно поправката "Пеевски" и няма да сбъркаме (*няма за какво да търсим под вола теле)

В ЕС има същата практика и закони , само че законът (като например да не се изполват подизпълнители) там се изпълнва "де факто", а не се заобиокаля, както в слуая с Автомагистрали ЕАД

 

  • Потребители
Публикува
Преди 12 минути, Dobri_I said:

Нали знаеш проблемите на обществените поръчки - бавят се с години заради различни обжалвания и прочие, а фирмата победител все ще бъде същата - много лесно да се нагласят критериите така, че да спечели точно определена фирма (или по примера на французите вкарваме субективни критерии, примерно авангардност на проекта). Общо взето нивото на корупцията (няма страни без корупция) зависи от състоянието на обществото, а не от конкретните практики за възлагане на поръчките.

Не казвам че  няма проблеми с общесвените поръчки, нито пък са против тази промяна.

 

Проблемът с Автомагистрали  е че се заобикаля законовоти  изискване и се опорочава целта на този тест да не се  ползват подизпълнители (явни или скрити), При  Автомагистрали се ползват скрито (с дуиговори за партниртсво или сътрудничество, с договори за наем - при които   се наеме а машините  и хората на дадена компания и други)

Това вече създава условия за корупция (или по-скоро в случая е индикация за такава)

Като ще се ползват подизпълнители- то е добре всичко да бъде прозрачно, и да д се мине към обнщите условия и правила 

 

 

  • Потребители
Публикува
Преди 9 минути, nik1 said:

Не казвам че  няма проблеми с общесвените поръчки, нито пък са против тази промяна.

 

Проблемът с Автомагистрали  е че се заобикаля законовоти  изискване и се опорочава целта на този тест да не се  ползват подизпълнители (явни или скрити), При  Автомагистрали се ползват скрито (с дуиговори за партниртсво или сътрудничество, с договори за наем - при които   се наеме а машините  и хората на дадена компания и други)

Това вече създава условия за корупция (или по-скоро в случая е индикация за такава)

Като ще се ползват подизпълнители- то е добре всичко да бъде прозрачно, и да д се мине към обнщите условия и правила 

 

 

ПС

Това е ачик-ачик корупция на най-високо ниво: АПИ (като всяка агенция е подчинена   на МП) възлага на едно държавно дружество с 20 самосвала, 10 багера, едно мостова машина, 8 инжнера и общп 70 служителя поръчка за проектиране и построяване на н-километри магистрали,  и му дава 5 милиарда лева.. Ясно е че парите ще бъдат и трябва а да бъдат  разпределени към фирмите и сметките на някого..

По-сладка работа е от солунската митница!

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 38 минути, nik1 said:

Проблемът с Автомагистрали  е че се заобикаля законовоти  изискване и се опорочава целта на този тест да не се  ползват подизпълнители (явни или скрити), При  Автомагистрали се ползват скрито (с дуиговори за партниртсво или сътрудничество, с договори за наем - при които   се наеме а машините  и хората на дадена компания и други)

Това вече създава условия за корупция (или по-скоро в случая е индикация за такава)

Като ще се ползват подизпълнители- то е добре всичко да бъде прозрачно, и да д се мине към обнщите условия и правила 

 

 

Целта на този метод с подизпълнителите на Автомагистрали е парите от еврофондовете да останат в България. Иначе конкурсите ще ги печелят разни по-големи и мощни гръцки, турски, италиянски и китайски фирми, ще си карат техни работници и чужди подизпълнители, и ще изнасят парите.

Редактирано от makebulgar
  • Потребители
Публикува (edited)
Преди 27 минути, makebulgar said:

Целта на този метод с подизпълнителите на Автомагистрали е парите от еврофондовете да останат в България. Иначе конкурсите ще ги печелят разни по-големи и мощни гръцки, турски, италиянски и китайски фирми, ще си карат техни работници и чужди подизпълнители, и ще изнасят парите.

:)

Е ти май живееш на Луната или си отказал да четеш и мислиш за това какво се случва в България?! (и ако не си "назобил"  толкова от някоя от  хранилките тна ГЕРБ, че си спрял да мислиш)

Целта е не просто парите да останат  в България, а да отидат в "правилните" хора.

В тези, които подкрепят  ГЕРБ в парламента (Пеевски и ДПС ) или извън него и/или вършат всевъзможни услуги на управляващите (като Божков, които финансираше Левски, отборът, към който Борисов показваше и показва голяма любов - премерена според мен ,100 000 левскара са електорат), пълнят касите и най-вече чекмеждето на ББ

 

 

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 3 часа, nik1 said:

Като ще се ползват подизпълнители- то е добре всичко да бъде прозрачно, и да д се мине към обнщите условия и правила 

Не случайно попитах - има ли ощетени? (фирми, не извъртай с данъкоплатците)

При "прозрачен" търг внаги акулите ще спечелят. Има ли шанс новоизлюпена фирма, въпреки добрия си менджмънт, иновативност и т.н. да се нареди на баницата? -не. Така се дава по парче и на малките за да укрепнат.

... и след това чак можем да говорим за истинска пазарна среда.

Ясно ли е?

Ако се сетят да направят подобни "инкубатори" и в другите браншове, ще е супер.

Цитирай

, с договори за наем - при които   се наеме а машините  и хората на дадена компания и други)

..и хората, т.е. данъкоплатците. Това е идеята - хората да се занимават с високопроизводителен и полезен труд, а не да се почесват из канцелариите или на други бюджетни помощи.

Редактирано от Exhemus
  • 1 месец по късно...
  • 4 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Въпроса е накъде ще върви България след Борисов. Днес вече започнаха протестите породени от некомпетентността  на служебното комутисто-либерално правителство - нямат пари да платят инфраструктурните проекти - трябвали им 1,5 милиарда, а имали само 350 милиона. Обаче забравиха как сами изтеглиха от сметките на Автомагистрали 1,206 милиарда началото на юни (били предплатени) и ги вкараха в общия бюджета за да могат да ги преразпределят "целево". Два-три месеца по-късно ревът като вдовица за х*й да се актуализира бюджета с 2,5 милиарда. Егати правителството, егати "професионалистите". 

Ако другарите на Радев (с подкрепата на левундерите от БСП, Мая мутрата и ДБ) продължават в същия дух, ще ме принудят за пръв път да гласувам за тиквата - той поне ще построи Хемус в рамките на 3-5 години, докато левундерите ще хвърлят парите за пенсии, социални плащания и други глупости без икономическа полза (а БСП даже иска да ми вдига и данъците, за да има за маргиналите).  

  • Потребители
Публикува (edited)

 

Преди 1 час, Dobri_I said:

Въпроса е накъде ще върви България след Борисов. Днес вече започнаха протестите породени от некомпетентността  на служебното комутисто-либерално правителство - нямат пари да платят инфраструктурните проекти - трябвали им 1,5 милиарда, а имали само 350 милиона. Обаче забравиха как сами изтеглиха от сметките на Автомагистрали 1,206 милиарда началото на юни (били предплатени) и ги вкараха в общия бюджета за да могат да ги преразпределят "целево". Два-три месеца по-късно ревът като вдовица за х*й да се актуализира бюджета с 2,5 милиарда. Егати правителството, егати "професионалистите". 

Ако другарите на Радев (с подкрепата на левундерите от БСП, Мая мутрата и ДБ) продължават в същия дух, ще ме принудят за пръв път да гласувам за тиквата - той поне ще построи Хемус в рамките на 3-5 години, докато левундерите ще хвърлят парите за пенсии, социални плащания и други глупости без икономическа полза (а БСП даже иска да ми вдига и данъците, за да има за маргиналите).  

 

Не е баш така. 
Пари в бюджета има разбира се, само че няма механизъм (законов) по който да се раздадат..

Да,  ГЕРБ  си ги раздаваха на клиентелата и мрежата, без да се съобразяват прекалено с законовата страна, и това го бяха заложили като практика и за в бъдеще..
Клиентилистката мрежа (може би най- равитата е тази в строителството) бе в състояние на постоянен "абонамент", който се прекъсна, когато опря до съобразване със законите и нормите


Та затова сега има казус

Апропо:

Гербаджийският  вариант  на "инхаус" процедури е  типична схема - "ние даваме , вие слушкате и ни подкрепяте /правите услуги"... схема от  времето на Т.Живков и компартията, самата тя  - клиент на Кремъл

Папкане срещу слушкане..

 

 

 

Цитирай

ще ме принудят за пръв път да гласувам за тиквата

Е то никога не е късно човек да стане ренегат, и/или за резил..

Тома Биков, Деница Цачева, Дани Каназирева, Антон Тодоров, бивши СДС "величия", да не говорим за "къдравата и мазна Сю"-  Даниел Митов..

Ренегат е този който "пристава" (всъщност се продава)  на мутро-комунистическия -ченгеджийскии  (ДС) октопод (днес и олигархичен), непрекъснал връзките си и зависмостите си (икономически ) от Кремъл..

Редактирано от nik1
  • Потребител
Публикува
  • Потребител
Публикува
Преди 25 минути, nik1 said:

Не е баш така. 
Пари в бюджета има разбира се, само че няма механизъм (законов) по който да се раздадат..

 

И като има пари защо реват за актуализация - за да лапат и техните фирми, както лапаха и гербаджийските (даже май са по-гладни от предишните).

А това, сега да не могат да плащат по вече изпълнени договори си е изцяло грешка на служебниците - ако бяха оставили този 1,2 милиарда лева по сметките на Автомагистрали сега нямаше да има проблеми. Но както споменах, развитието на инфраструктурата не е важно за левицата (включително за градската левица ДБ). Не случайно принудиха МРРБ да върне в бюджета над 490 милиона предвидени за Хемус. Виж няма да се учудя да започнат да спонсорират всякакви НПО организации.

Не знам дали съм ренегат, но определено винаги съм подкрепял консервативни десни (колкото по-малко държава в икономиката, толкова по-добре) партии. Някои други се праскаха в гърдите (а и още се праскат) че са десни, а искат да прилагат левундерски политики. Но то си е нормално, все пак са на издръжка на американската комунистическа демократична партия и явно са фенове на другаря Сандърс и другарката Окасио-Кортез.       

  • Потребители
Публикува
Преди 3 минути, Dobri_I said:

И като има пари защо реват за актуализация - за да лапат и техните фирми, както лапаха и гербаджийските (даже май са по-гладни от предишните).

Фирмите дотук са само гербаждийски, не знам какво не се разбира..Целия бранш (заедно с бачкаторите)  си гласувеа на последните избори за ГЕРБ

Не се знае кой и как ще управлява (демек ще кове закони в Народно Събрание), та да говорим за "техните фирми"!

Цитирай

Не знам дали съм ренегат, но определено винаги съм подкрепял консервативни десни (колкото по-малко държава в икономиката, толкова по-добре) партии. Някои други се праскаха в гърдите (а и още се праскат) че са десни, а искат да прилагат левундерски политики.

 

Само като се види  как се движи държания сектор и компании в годините на ГЕРБ, и се видят всиките дела  на ГЕРБ - нещата стават ясни..

Уж "дясно", но държавно-олигархично..

(те точно Като в Русия на Путин - престъпна група на мутри-ченгета и олигарси за ограбване на държавата/гражданите)

Завладяната държава, какавато е нашата по дефиниция не е дясна.  Държавата (със своите регулатори, администриция и органи)определя  правилата, и играта, и може да отнеме или "даде" бизнеси, и всичко

То си е жив тоталитарен комунизъм..

 

 

  • Потребител
Публикува
Преди 14 минути, nik1 said:

Само като се види  как се движи държания сектор и компании в годините на ГЕРБ, и се видят всиките дела  на ГЕРБ - нещата стават ясни..

Уж "дясно", но държавно-олигархично..

Ми, то май другите "управлявания" не работят ефективно. Поне се грижат работни места да има. Без пари от олигарси - банки - няма инвестиции за бизнес... (демокрацията изисква само малко прозрачност (кой, кой е?), но за бизнес с производство - се пазят пълни технологични тайни, иначе - пазарът се засира😞 с извинение, с кофти майсторлък🙄)

...

  • Потребител
Публикува
Преди 29 минути, nik1 said:

Само като се види  как се движи държания сектор и компании в годините на ГЕРБ, и се видят всиките дела  на ГЕРБ - нещата стават ясни..

Уж "дясно", но държавно-олигархично..

(те точно Като в Русия на Путин - престъпна група на мутри-ченгета и олигарси за ограбване на държавата/гражданите)

Завладяната държава, какавато е нашата по дефиниция не е дясна.  Държавата (със своите регулатори, администриция и органи)определя  правилата, и играта, и може да отнеме или "даде" бизнеси, и всичко

То си е жив тоталитарен комунизъм..

 

 

Защото преди ББ имаше някаква разлика. Още от "падането" на комунизма системата в България е държавно-олигархична (включително по времето на Костов). Разликата е кой се облажва с лъвския пай - дали Банев, дали Пеевски или "добрия олигарх" Прокопиев.

ПП Всъщност ситуацията преди ВСВ е много подобна - олигарси, картели и т.н. Просто тогавашните "олигарси" са били първо българи, а настоящите са безродници - пример е един роден в Разград олигарх, който заради интересите си във ВИЕ и банковото дело е готов да предаде вековните ни интереси в Македония. 

  • Потребители
Публикува
Преди 1 минута, Dobri_I said:

Защото преди ББ имаше някаква разлика. Още от "падането" на комунизма системата в България е държавно-олигархична (включително по времето на Костов). Разликата е кой се облажва с лъвския пай - дали Банев, дали Пеевски или "добрия олигарх" Прокопиев.

ПП Всъщност ситуацията преди ВСВ е много подобна - олигарси, картели и т.н. Просто тогавашните "олигарси" са били първо българи, а настоящите са безродници - пример е един роден в Разград олигарх, който заради интересите си във ВИЕ и банковото дело е готов да предаде вековните ни интереси в Македония. 

Да де, ама ББ втърди модела!

(Естесвено че не го е създал той)

  • Потребител
Публикува
Преди 17 минути, nik1 said:

Да де, ама ББ втърди модела!

(Естесвено че не го е създал той)

Спрямо времето на Царя и Станишев -на пръв поглед да, обаче според мен ББ просто стана нагъл и спря да се крие.

Спрямо 90-те обаче няма база за сравнение. Тогава беше ужас и пълна липса на държавност и законност.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 часа, Dobri_I said:

Спрямо времето на Царя и Станишев -на пръв поглед да, обаче според мен ББ просто стана нагъл и спря да се крие.

Спрямо 90-те обаче няма база за сравнение. Тогава беше ужас и пълна липса на държавност и законност.

В днешната реалност всички бг. политици са нагли защото се заричат че градят нов бардак. А що се отнася до заглавието на темата то последните писания трябва да се отнасят до как от 4 години живеем в периода на невероятния Радев.

Редактирано от Conan
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 10 часа, Б. Киров said:

Дяволът е в детайлите:

2021-08-13_213526.jpg.ba163bad063cc5cf3aaa9427be829a93.jpg

От тези 14 процента увеличени заплати, в частния сектор са 11 процента, срещу 17.3 процента в обществения. Като се има предвид и че на държавните служители осигуровките се поемат от държавния бюджет, съотношението става още по-голямо.

Голямото увеличение в обществения сектор е станало между 2-то тримесечие на 2020 и първото на 2021, тоест то е политически мотивирано, а не икономически. Но БВП се произвежда предимно в частния сектор, откъдето чрез данъци се пренасочват парите към обществения.

Или пък досега заплатите на заетите в секторите здравеопазване, образование, обществена безопасност (пожарна, полиция, гражданска защита) са държани изкуствено ниски, за да има повече бюджетни пари за преразпределение в края на годината. Същото важи и за пенсионерите и заетите с предоставяне на социални услуги.

Заради коронакризата медици се търсят в цял свят, особено в Централна Европа им бяха вдигнати заплатите с много. По какъв друг начин управляващата шайка може да задържи тези хора у нас, освен като започне да им плаща това, което заслужават?!

П.П.

В сравнение със съседите ни разликата в заплащането между частен и държавен сектор не е толкова голяма.

Редактирано от новорегистриран2
  • Потребител
Публикува
Преди 35 минути, новорегистриран2 said:

досега заплатите на заетите в секторите здравеопазване, образование, обществена безопасност (пожарна, полиция, гражданска защита) са държани изкуствено ниски, за да

може по-лесно да бъдат корумпирани и така държани "изкъсо" от премиера и правителството му. Абсолютно същата "система" беше и през комунистическият режим. Директорът на металургичен комбинат като "Кремиковци" например,получаваше сравнително ниска заплата,но Вождът му даваше "бонуси" в замяна на послушане.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!