Отиди на
Форум "Наука"

Парадоксът на влакът и релсите


Recommended Posts

Публикува

ЛТ са математически конструкт за обяснение на релативистките ефекти,  релативистките ефекти обаче са реалност ( потвържават ги по дългият живот на мюоните, което е експериментално потвърдено, опита на Ребка и Паунд, с емисия на гама фотони в градиент на гравитационно поле, и редица други опити за които в момента не се сещам ). Аз обаче не съм изцяло подръжник на релативизма. Подържам хипотезата за тъмна или неутрална материя, която не е съвсем електромагнитно неутрална, и при високи скорости на тела и частици им влиае динамично, така че компресира както размерите им, така и околното ги заобикалящо пространство (да се разбира така че, всичко попаднало там също се компресира с еднакъв коефициент) и забавя локално процесите в такива движещи се системи и в околното ги пространство изпълнено с тази материя. Разбира се че с движението на едно релативистко тяло или частица, се задвижва и заобикалящата го частично неутрална материя, която го обвива но не се споделя с целият космос.

Публикува
Преди 9 минути, Ниkи said:

Секунда, влака се движи върху релсите, наляво. Не е неподвижен с релсите. За това двете направления на движенията спрямо "Н" са различни и за това резултата от ЛТ за релсите и за влака ще е различен. И като е различен, се "къса връзката" м/у влака и релсите

Съмнявам се че си прав, но нека го сметнат това, който може, например гн Младенов или Скенер или друг. Аз не съм толкова вещ в ЛТ.😀

  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, scaner said:

Не е така. Стрелата е успоредна на стената по условие в системата на стрелата

Виж какво си казал тук:

"Парадокси" в теорията на относителността - Страница 6 - Теоретична Физика - Форум "Наука" (forumnauka.bg)

Казал си:

"Добре, значи ти и Гравити формирате консенсус, че в отправната система на стената стрелата е паралелна на нея (това е и по условие), а в системата на стрелата тя не е паралелна на стената, сключва някакъв ъгъл"

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 2 минути, Ниkи said:

"Добре, значи ти и Гравити формирате консенсус, че в отправната система на стената стрелата е паралелна на нея (това е и по условие), а в системата на стрелата тя не е паралелна на стената, сключва някакъв ъгъл"

Ок, значи по-горе сбърках :) Правя три неща едновременно, невронната ми мрежа дето я мъча последната година почна да дава коректни резултати, как да не се побърка човек :)

Публикува

Гледах едни видеа с опита на ММ, в началото интерферометърът бил на земята, след което го въртели с центрофуга и имало някакви мижави отклонения при въртенето. почти съм сигурен че масата и скоростта влиаят така че увиват и пакетират, нещо около себе си, така че опита на ММ да изглежда че е еднакъв.

  • Потребител
Публикува
Преди 39 минути, gmladenov said:

Не е така, но не ми се спори.

Георги, не се предавай. Парадоксът е същият, както онзи със зацепените зъбни колела. Как така, тогава с Лапландеца веднага го схванахте а сега не можеш да го осмислиш. Такива парадокси мога да ти измислям безброй. Принципа е, когато едното движение носи другото, но другото не е в същото направление. Двете движения трябва да имат връзка. Тогава СТО не сработва. Оставам с впечатлението, че СТО работи само в едно измерение, спрямо точка.

Публикува
Преди 21 часа, Ниkи said:

Здравейте,

Вълнува ме един парадокс, който искам да коментираме:

Наблюдател се движи, перпендикулярно към релси. По релсите минава влак.

В отправната система на наблюдателя, релсите са успоредни на ос х и се движат (примерно, надолу) по y. Влак минава по релсите (примерно, на ляво).

111.jpg.1a9b254b91f6d0fcc614db901b16f14f.jpg

В отправната система на наблюдателя, при релсите "а" само се намалява ширината между тях, но влака "b" си променя формата, както е на картинката. Стрелките показват посоката на движение спрямо наблюдателя. Със зелен цвят е оригиналната форма, с черно е формата в отправната система на наблюдателя

Влакът (опростен символично като правоъгълник, с дълги и къси страни, като дългите са по направление на движението) по условие е успореден на релсите в системата на релсите. В система на наблюдателя, релсите си остават перпендикулярни на траекторията му, само се намалява разстоянието между тях, но!... но влакът вече не е с правоъгълна форма и дългите стените не са успоредни на релсите.

Парадоксът е, че ако спазваме правилата на СТО, колелетата на влака няма как да останат върху релсите. 

 

Никс, сега се досетих че ЛТ манипулират пространство и време, не движение, и то само по направление на движението на наблюдателя. Така че все пак парадокс няма. Лека вечер.

  • Потребител
Публикува
Преди 17 часа, Sekynda_69 said:

Именно, тогава работи.  

Да, но нямах това в предвид. Исках да кажа че имам съмнения в интерпретаците на СТО за над 1D. Примерно тези 2D предположения:

800px-LeidenLorentz2017.jpg.d1fc3b6c3ec2d941916fa19aef88cbaa.jpg

Преди 17 часа, Sekynda_69 said:

Никс, сега се досетих че ЛТ манипулират пространство и време, не движение, и то само по направление на движението на наблюдателя. Така че все пак парадокс няма. Лека вечер.

Никъде не казвам, че ЛТ манипулират движението. Парадокса идва при манипулиране на пространството

Публикува
Преди 25 минути, Ниkи said:

Да, но нямах това в предвид. Исках да кажа че имам съмнения в интерпретаците на СТО за над 1D. Примерно тези 2D предположения:

800px-LeidenLorentz2017.jpg.d1fc3b6c3ec2d941916fa19aef88cbaa.jpg

Никъде не казвам, че ЛТ манипулират движението. Парадокса идва при манипулиране на пространството

Добре, щом стигнахме до заключението че ЛТ трябва да манипулират пространството само по едно негово  измерение, тогава не виждам парадокс със влака и релсите. Влака със релсите заедно, се скъсяват само в 1 пространствено измерение, само по ширината на влака и релсите, така че влака няма как да излезе от релсите. Ако ЛТ манипулираха повече от 1 пространственно измерения, тогава и питагоровата теорема нямаше да е валидна за релативиски скорости на движение. Според ОТО обаче в изкривеното тримерно пространство от масата на телата, сборът от ъглите на един правоъгълен триъгълник няма да е равен на 180 градуса.

  • Потребител
Публикува
Преди 13 минути, Ниkи said:

Пиши в темата.

Кое й е изчерпано, като парадокса си виси със страшна сила, и никой не дава смислено обяснение, защо се получава така.

Хубаво, пиша тук. Кое точно е парадокса?

  • Потребител
Публикува
On 12.12.2021 г. at 16:07, Ниkи said:

При теб, в с-мата на стената, стрелата е успоредна на стената чак след като са приложени Лоренц трансформациите. Без тях, стрелата не е успоредна на стената. Това е разликата. За това при мен, релсите не са наклонени в нито една с-ма

Не, две Х координатите са. Спомни си твоя парадокс с пресата. Там пресата имаше две Х и две У (пресата беше наклонена)

Абстрахирай се от релсите и разглеждай само движението на влака. Получаваш тази форма:

11.jpg.b1187f450bff33e2377326ddbda00ae0.jpg

Сега добави и релсите и получаваш тази ситуация:

1.jpg.179338a3359ccda2bd4b28c2e4c5999e.jpg

 

На втората картинка, защо си начертал релсите така, а не наклонени?

  • Потребител
Публикува
Преди 4 минути, Gravity said:

На втората картинка, защо си начертал релсите така, а не наклонени?

Защото Наблюдателя се движи перпендикулярно към релсите

  • Потребител
Публикува
Преди 43 минути, Gravity said:

А, защо картинката на влака е такава?

Защото относителното движение Наблюдател-влак е в такова направление

  • Потребител
Публикува
Преди 1 минута, Ниkи said:

Защото относителното движение Наблюдател-влак е в такова направление


Как точно го прецени това? По условие в системата на земята влакът се движи по релсите с някаква скорост, и наблудателя се движи перпендикулярно към релсите с някаква скорост. В системата на този наблюдател как ще се движи влака?

  • Потребител
Публикува
Преди 4 минути, Ниkи said:

Защото ..

Защото, това не е парадокс. 
Ники, няма парадокс., помисли , премисли нещата пак.
Има 2 независими <скъсявания>, които не се <сумират> както на теб ти се иска.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, Gravity said:


Как точно го прецени това? По условие в системата на земята влакът се движи по релсите с някаква скорост, и наблудателя се движи перпендикулярно към релсите с някаква скорост. В системата на този наблюдател как ще се движи влака?

В системата на Наблюдателя, направленията на движенията Н-влак и Н-релси сключват някакъв угъл, не са успоредни

Преди 3 минути, CovidDesident said:

Има 2 независими <скъсявания>, които не се <сумират> както на теб ти се иска.

За кои две независими скъсявания говориш?

  • Потребител
Публикува
Преди 7 минути, Ниkи said:

В системата на Наблюдателя, направленията на движенията Н-влак и Н-релси сключват някакъв угъл, не са успоредни

За кои две независими скъсявания говориш?

Влака не е идеална точка............. фарът на влака няма да свети по диагонала , а успоредно на жп линиите, докато самия фар се премества относително диагонално, но гледащ успоредно на линиите.

  • Потребител
Публикува
Преди 24 минути, CovidDesident said:

Влака не е идеална точка............. фарът на влака няма да свети по диагонала , а успоредно на жп линиите, докато самия фар се премества относително диагонално, но гледащ успоредно на линиите.

На къде ще свети фара, трябва да помисля, сега не мога да ти кажа. Но това не е важно. Важното е, че колелетата на влака излизат извън релсите. Тяхното разположение следва формата на влака

  • Потребител
Публикува
Преди 17 минути, Ниkи said:

На къде ще свети фара, трябва да помисля, сега не мога да ти кажа. Но това не е важно. Важното е, че колелетата на влака излизат извън релсите. Тяхното разположение следва формата на влака

Формата на влака как я прецени? Само по усмотрение ли?

  • Потребител
Публикува
Преди 1 минута, Gravity said:

Формата на влака как я прецени? Само по усмотрение ли?

Не знам какво имаш предвид под усмотрение :) 

Формата на влака се скъсява по направлението на движението Н-Влак. А то не е по дължина на влака, нито напречно на влака. Разполагаш коорд.система така, че ос Х да е успоредна на направлението на движението Н-Влак, следва ЛТ...и се получава някакъв успоредник.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, Ниkи said:

Не знам какво имаш предвид под усмотрение :) 

Формата на влака се скъсява по направлението на движението Н-Влак. А то не е по дължина на влака, нито напречно на влака. Разполагаш коорд.система така, че ос Х да е успоредна на направлението на движението Н-Влак, следва ЛТ...и се получава някакъв успоредник.

Добре . Съгласен съм. имаме си ПАРАДОКС !
Имаш 2 независими скъсявания, 2 физически независими един от друг феномена на <скъсяване>, но според СТО и айнщайнова относителност, не е възможно да се случат такива 2 независими действия, гледано само за влака, защото движенията и скорости са абсолютно относителни, т.е. напълно симетрично, пълна симетрия, а тези 2 феномена нарушаеат симетрията.
Обърках се, защото от години не мисля по ТО.,СТО и за мен виждането на физическите ефекти е съвсем естествено , несъобразих, че противоречи със СТО.

  • Потребител
Публикува
Преди 5 минути, Ниkи said:

Не знам какво имаш предвид под усмотрение :) 

Формата на влака се скъсява по направлението на движението Н-Влак. А то не е по дължина на влака, нито напречно на влака. Разполагаш коорд.система така, че ос Х да е успоредна на направлението на движението Н-Влак, следва ЛТ...и се получава някакъв успоредник.

Условието е зададено в системата на релсите. Как точно се движи и скъсява влакът в другата система трябва да се прецени. Само така на догати не става. Например, събирането на скорости не е лесно в СТО. А когато скоростите не са в едно направление е още по-неинтуитивно. Въпросът остава, как прецени че е точно както си го нарисувал.

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 4 минути, Ниkи said:

Формата на влака се скъсява по направлението на движението Н-Влак. А то не е по дължина на влака, нито напречно на влака

Ники, скъсяването което ти рисуваш до момента не идва от никъде - идва от някакви неясни съображения.

Тръгни от твърдо установените положения. Началото на влака във всеки момент контактува с линията. Краят на влака във всеки момент контактува с линията. Средата на влака във всеки момет контактува с линията, и всяка друга точка от влака - също. Влакът е неотделима част от тази линия. Тоест, както и да се деформира влакът в новата система, той ще бъде част от линията, по нейната протяжност, и в новата система. А както видяхме, в новата система линията пак ще е права линия, с някакъв малък наклон спрямо хоризонталата. И влакът трябва изцяло да лежи по тази права линия, евентуаално скъсен по дължина и ширина. И вече на база тези резултати трябва да се помъчиш да нарисуваш картинката, а не обратно, както досега.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!