Отиди на
Форум "Наука"

Безполезна ли е сегашната образователна система?


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Преди 16 минути, Петър_Пейчев said:

Това беше така до скоро. Сега дори бедните и нискоквалифицираните имат възможност, ако не да стигнат до върховете, да направят добра кариера в живота. Самата система на сегшното образование е не да научи на нещо децата, а да утвърди сегрегацията в обществото. Както казваше една забележителна личност, вероятно позната на много от съфорумците, Пиер Петров: "Образованието трябва да е привилегия за избрани". Времето и технологиите промениха това. Преди за резач на метал, едни дето работят с една пръчка която хвърля огън и реже желязо, се учеше бая време, а и сега в Англия курсът е с години. Тук един циганин се научи за 2-3 месеца, гледайки клипчета в Ю туб и само след няколко месеца режеше достатъчно добре за да работа със 100 лева надник. Дори на стари години може са запишеш за бакалавър или на курс за нещо. Ние наистина имаме спирачката на старото - каквото си изкарал на матурата, това определя живота ти. Вече няма такова нещо, масово молби до съда се пишат без адвокат, лаици разсъждават по сложни правни казуси, само от прочетеното в Нета, където се публикува всичко - закони, решения на ВКС, лекции и т.н. Преди трябваше да отидеш в библиотека за да прочетеш нещо по право, притежанието на Наказателен кодекс или правна литература по криминалистика се считаше за утежняващо вината обстоятелство, а Решенията на ВС се продаваха в специализирани книжарници в крайно ограничени тиражи, беше абсурдно човек извън системата да напише молба, иск или каквото и да е до съда, а сега 90% от заявленията за  издаване на заповед за изпълнение не са от адвокати. В Нета ще намерите десетки или стотици групи от хора, които след дълго ходене по мъките из болници, си разменят съвети за самолечение и често те са по-напред от медицината.

Сега имаш възможност да учиш цял живот, затова не трябва да си запълваш РАМ-а от дете с абсолютни глупости, които никога няма да ти потрябват.

Не би могъл да напишеш горното, ако не си минал през образование - сега писането на необразованите е направо ... тъжно🙄:

"В Индия, още като се родиш, веднага ти намират жена... А не като тука, по цял ден "zdr... ko pr"... "

...

  • Мнения 733
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува
Преди 57 минути, deaf said:

Искате да кажете,че ако Аристотел,Нютон,Ръдърфорд...не бяха учили в училище/университет,щяха да си останат неуки и прости?! Горките те.

Без "тапия" за съответното висше образование тези гениални учени не биха си намерили подобаваща на възможностите им работа. Това е положението СЕГА.

  • Потребител
Публикува

Давате единични примери за успели въпреки бедността си хора. Но НЕуспелите именно поради бедността си са хиляди пъти повече. Ако отречете и това просто няма да сте обективни.

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 3 минути, Шпага said:

Давате единични примери за успели въпреки бедността си хора. Но НЕуспелите именно поради бедността си са хиляди пъти повече. Ако отречете и това просто няма да сте обективни.

Насила хубост не става. Дадох пример, че ако има желание, има и решение. Но ако няма желание, то няма и решение, нали? Не може някой насила да пожелае нещо от чуждо име, дори финансовите благодетели.

  • Потребител
Публикува

Трябва да съм бил някъде на 14-15 годишна възраст,когато моя рисунка спечели първо място на организиран от Варшавският договор конкурс. Пътят към Художествената академия и средите на художниците ми беше отворен,но аз избрах да тръгна по друг път... Хайде стига с тези безпочвени твърдения че се пречело на талантливите към обществените върхове и,че те нямало да станат талантливи,ако не вземат някой тапия! Бъркате причина и следствие..

  • Потребител
Публикува
Преди 4 минути, scaner said:

Насила хубост не става. Дадох пример, че ако има желание, има и решение. Но ако няма желание, то няма и решение, нали? Не може някой насила да пожелае нещо от чуждо име, дори финансовите благодетели.

Ето че сега ти звучиш лозунгарски - точно по комунистически. Но както е казано: "Ситият на гладния не вярва"🌟

  • Потребител
Публикува

Ако ползваме основното правило на Теодор  Стърджън : 90% от всичко е боклук.

Дори и най-добрата образователна система у нас не може да създаде качествени личности, защото  90% от преподавателите са или затъпели динозаври от комунизма с фалшиво самочувствие или страхливи селянчета асистенти , които треперят да не отидат в пресата на капитализма, подмазват се преписват и говорят общи приказки.

Всеки студент може да опита да намери малкото качествени преподаватели и да се изгради покрай тях.

Отделно трябва да има предмет  - Социално ориентиране - да те подготвят за интригите и лъжите.

Отделно не забравяйте лекарската поговорка:

"Ако четеш твърде много - ще повториш грешките на другите."

Без талант и въображение , нищо качествено не се изгражда.

 

 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Шпага said:

Давате единични примери за успели въпреки бедността си хора. Но НЕуспелите именно поради бедността си са хиляди пъти повече. Ако отречете и това просто няма да сте обективни.

Човечеството живее в свят с огромни неравенства и това е така от въвеждането на земеделието.  Допреди 50-60 години висшето образование е било почти гаранция, че човек ще влезе в горния квинтил по доходи и "ще успее".  Ето една картинка за делът на хората с висше образование В САЩ:

Ed.png.a952427002d2d62332ff28b5f6e9fd19.png

 

През 1960г. само 7.7% от хората на възраст 25+ имат колеж.  Придобиването на висше образование дава почти сигурна възможност за директно изстрелване към върха и за около 30 години делът да висшистите се увеличава почти тройно.  Това обаче насища горния сегмент и в следващия период ръстът е по-бавен.

Днес, с масовизацията на висшето образование  "гаранцията"  за успех отпада.  Дори бедните да получат напълно безплатно висше образование, това ще е необходимо, но не и достатъчно условие за успех.  С други думи неминуемо пак се стига до личната мотивация, амбиции, желание, труд, възможности...., че и  късмет.   

Масовото студентско кредитиране не е инструмент за изравняване на възможностите. Напротив, то допълнително усложнява живота на бедните. Ако програмата е масова, а не целенасочен към тях, те не само не печелят от нея, но с голяма доза вероятност ще са и най-губещите.  При подобна система личните качества на бедните ще имат още по-голяма значение.

Редактирано от Atom
  • Потребител
Публикува

Няма да давам имена , че не е коректно и някой може да се обиди , но ще цитирам доцент Куртенков:

"Ако си мислите , че сте видели всичко от предателствата по филмите, елата на факултетен съвет"

Има едно нещо  - мозъчно моделиране , хубаво е да прочетете за него. Комбинацията от студенти които от малки са на таблета и мозъка им вижда и се учи само като на филм. И написаното на хартия не води до личен опит и дори въображение. Които трудно описват нещата с думи а, а предпочитат да ги заснемат. С преподаватели които повече живеят в един защитен свят от заплати без страх от атестация и уволнение. Не води до актуалност.

При този бърз скок на техниката и влиянието му върху живота , на социално мозъчно дори лично ниво е въпрос на пет години да станеш динозавър.

 

 

  • Потребител
Публикува

Светът се е променял и ще се променя от технологиите. Революционерите са просто производствен шум в голямата игра на индустриите.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, scaner said:

Ще ти разкажа истинска история, на която съм свидетел. Преди известно число години имаме самотна майка на двама близнаци, тук, в София. Жената е на практика безработна, изхранва децата само на база наем от второ жилище.  Децата завършват гимназия, и тя има желание да ги прати в добър университет. Проучват университетите в Англия (не най-скъпите, защото няма начин в тях), избират два (децата имат различни предпочитания) и кандидатстват за заеми в тях, от България. Одобряват ги, освен за университетската такса и заем за издръжка, защото те тук нямат никакви пари и доходи. И децата заминават там да се учат. Проблемът е, че заемът за издръжка е малък, не достига, при това не е в големият Лондон. И майката отива там и четири години гледа деца в негърски семейства, за да може с получените пари да подпомогне децата.

Децата завършиха. И двамата са преподаватели в университети. Работят в научни направления. Единият пише статии по математика дето аз не ги разбирам, макар че съм му помагал в началото :)Търсят ги за конференции и участие в международни колективи. И спокойно си изплащат заемите.

Това друг случай ли е, или онзи за който преди време (май доста стана) имаше едни задачи за които помагахме малко?

  • Потребител
Публикува
On 15.01.2022 г. at 17:01, Петър_Пейчев said:

Благодарение на Ковида и дистанционното обучение и внучката се върнах в ученическите години. За съжалене 50 години не само не са променили нищо, но и са влошили нещата, образованието е станало напълно безполезно, тежко финансово бреме за държавата и спирачка за икономиката и развитието на учащите. 

Каква е цената, която плаща държавата? Какъв е годишният бюджет? Не като абсолютна стойност, а като част от целия или сравнен с други части? Това което лесно се намира е че в щатите бюджета за образованието (всичкото) е около 70милиарда$. Което е около 0.333% от БВП за тази година. Или около 10% от военият им бюжет. Или приблизително равно на сумата от данъци, които те несъбират заради данъчни облекчения на религиозни дейности. С други думи ако религиозият бизнес (всичките телеевангелисти и подобни) плащаше данъци както всички останали американците можеха да си удвоят бюджета за образованието. Разбира се те правят каквото сметна за добре. Но образованието не изглежда чак толкова скъпо. След като те могат да си позволят да не събират данъци в същият размер само от тези, които се възползват от вярата на хората.

On 15.01.2022 г. at 17:01, Петър_Пейчев said:

Започвам от програмата. Безкрайни часове по излишни предмети като математика, физика, химия, география, история, български. Това защо е? 

На мен не ми изглежда чак пък толкова много. Предмети като история и физика са учат по два часа на седмица. Два учебни часа, което е по-малко от два часа. Това не е чак толкова много. От тези два часа едва ли повече от половината време е отделено за преподаване.

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 37 минути, Gravity said:

Това друг случай ли е, или онзи за който преди време (май доста стана) имаше едни задачи за които помагахме малко?

Да, за същият случай :)

  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, scaner said:

Да, за същият случай :)

Да ви е жив и здрав и успешен човекът, на когото сте помагали, така ви се зарадвах на двамата с Gravity сега :)

  • Потребител
Публикува
Преди 33 минути, dora said:

Да ви е жив и здрав и успешен човекът, на когото сте помагали, така ви се зарадвах на двамата с Gravity сега :)

Моят принос беше минимален, ако въобще имах принос. Това го казвам само за да не ми се приписват заслуги, които нямам. Но примерът е мотивиращ, хубаво е да се знае, че има и такива примери. 

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 часа, dora said:

И  те изобщо не са единици.

Хмм. На това явление пък му викат изтичане на мозъци.

Като правим оценка на дадено явление в обществото, е хубаво да се знае, че нещата
никога не са еднозначни и в черно и бяло. Напротив, те са нюансирани и често важат
няколко определения едновременно ... без да са взаимно-изключващи се.

Благодарение на финансирането на чуждестранни студенти, САЩ дават възможност
на студенти от много страни да получат модерно образование. Без това финансиране,
чуждестранните студенти няма как да учат в САЩ.

Значи това финансиране безпорно помага на студентите. Но освен че представлява
безспорна помощ, същото това финансиране води и до изтичане на мозъци към САЩ.

Нека да се разбере, че в слуачая и двете определния са вярни едновренменно:
заемите за чуждестранни студенти са безспорна помощ за тях ... и едновренменно с това
са и схема за изтичане на мозъци към САЩ.

САЩ не са шайка злодеи, които са си поставили за цел да източват мозъците на света.
Нищо подобно. Такава конспирация няма. Затова като кажа "схема", тук не говорим за
пъклен злодейски план да се източват мозъци от други страни към САЩ. Глупости.

Имаме единствено добронамерено подпомагане на чуждестранни студенти ... крайният
резултат от което е изтичане на мозъци в посока на ... подпомагането.

Така когато говорим за безспорна помощ за чуждестранни студенти, аналитичният ум
веднага забелязва, че част от подпомогнатите никога не си тръгват обратно след като
завършат образованието си. А правейки го, те стават неволни участници в схема за
(доброволно) изтичане на мозъци.

ПОВТЯАРЯМ:
САЩ нямат пъклен план за източване на мозъци ... но в крайна сметка именно това се
получава в резултат от добронамереното подпомагане на чуждестранни студенти.

По аналогия, добронамереното отпускане на студенстки заеми завършва като схема за
иточваяне на държавни пари. Това не означава, че ВУЗ-овете са мракобесни мафиотски
институции. Напротив, те пак са светини, в които се кове наука и прогрес.

Но аналитичния ум също така забелязва, че докато ВУЗ-овете коват наука и прогрес, те
също така са намерили и хитър начин да се финансират за сметка на държаваните заеми
за студенти.

Това, че са намерили хитър начин за финансиране, съвсем не означава, че ВУЗ-овете не са
светини, където се коват наука и прогрес. Двете не са взаимно-изключващи се.

Редактирано от gmladenov
  • Потребител
Публикува

Младенов, да бутна едно рамо към твоя конспиративен полет на "мисълта". Не е само изтичане на мозъци, а е с хема за източване на пари от други държави към Сащ. Например, българин, който е учил държавна поръчка т.е. безплатно, заминава за щатите за докторска степен и остава там. При това няма студентски дълг, който да изплаща, а нашата държава е платила за неговото висше.

  • Потребител
Публикува
Just now, Gravity said:

Младенов, да бутна едно рамо към твоя конспиративен полет на "мисълта". Не е само изтичане на мозъци, а е с хема за източване на пари от други държави към Сащ. Например, българин, който е учил държавна поръчка т.е. безплатно, заминава за щатите за докторска степен и остава там. При това няма студентски дълг, който да изплаща, а нашата държава е платила за неговото висше.

Не знам дали ме иронизираш или не, но това, което казваш, в същност е напълно вярно.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 33 минути, gmladenov said:

ПОВТЯАРЯМ:
САЩ нямат пъклен план за източване на мозъци ... но в крайна сметка именно това се
получава в резултат от добронамереното подпомагане на чуждестранни студенти.

По аналогия, добронамереното отпускане на студенстки заеми завършва като схема за
иточваяне на държавни пари. Това не означава, че ВУЗ-овете са мракобесни мафиотски
институции. Напротив, те пак са светини, в които се кове наука и прогрес.

Но аналитичния ум също така забелязва, че докато ВУЗ-овете коват наука и прогрес, те
също така са намерили и хитър начин да се финансират за сметка на държаваните заеми
за студенти.

Това, че са намерили хитър начин за финансиране, съвсем не означава, че ВУЗ-овете не са
светини, където се коват наука и прогрес. Двете не са взаимно-изключващи се.

ВУЗовете не са намерили хитър начин за източване на държавни пари, защото не се финансират от кредитите на студентите. Студентите

Студентите си получават кредитите, с които след това плащат образованието си.

Университетите не са длъжни да знаят - и не знаят, кой от техните студенти се финансира с кредит и кой - не.

Също както в магазина, в който си купувате баничка, нямат никаква идея вие тези пари откъде сте ги взели. Ако платите баничката, ви я дават.

На университета му е все едно дали студентите му ще си плашат таксите от собствения си джоб, или първо ще вземат от някого другиго, за да си платят таксата.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, dora said:

Също както в магазина ...

В казармата едно време имахме лафка. Всички пари, които ми даваха родителите, отиваха там.

Значи преспокойно множем да кажем, че лкафките в поделенията са схема за източване на
родителски пари ... защото освен в лафката, къде другаде може да си похарчиш парите.

А нали се сещаш, че никой злодей не го е планирал така. Те просто бяха сложили лафка
в поделението, за да може войниците да си купят кифли.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!