Отиди на
Форум "Наука"

Безполезна ли е сегашната образователна система?


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 14 минути, Gravity said:

Не става ясно дали неговият проблем е че съществува разлика в отношенията, която той смята че трябва да изчезне, или че тя трябва да остане но му се иска да премине в по-горната класа, а не го приемат?!

Според мен тези неща са проблем само ако на човек му пука за тях. Какво му пречи да ходи в месната кръчма с други хора! Защо му е необходимо тяхното одобрение! Може би не го разбирам защото не съм англичанин, но тези неща са съвсем произволни и напъно измислени. На твое място аз нямаше да мълча шокиран, а щя да го питам учуден "защо ти пука за глупости".

Предолагам, че малко аутизъм е полезен. Аз никога, където и да съм бил, не съм се чуствал дискриминиран, явно или по "английския" начин, най-малкото защото не бих го забелязъл.

Toва е онзи невидим, непробиваем стъклен таван. Невидим за тези, които никога не са се натъквали на невъзможността за възходяща мобилност по системни проблеми. Когато от теб се очаква да надскочиш себе си, колкото и много да ти струва това, а резултатът да е точно никакъв.

Чувството за обреченост. Не само в една сфера на живота, във всяка. Нещо, което ние - защото не живеем ежедневно с подобен predicament, дори не можем да си представим.

Не можем да си представим какво е и да усещаш благовъзпитаната подлост на системата около себе си всеки ден. Лъжливото чувство за шанс. Разочарованието. И какво прави това с човека, когато същото се повтаря с поколения.

"Това са глупости" би било жестока обида. Омаловажаване на неравенството, незачитане на невидимото страдание на хората, които правят всичко възможно да не им личи, само и само някой ден да бъдат приети за равни. Муха, която се блъска в стъклен прозорец. Пак и пак, до безкрай.

Редактирано от dora
  • Мнения 733
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 15 минути, Gravity said:

Предолагам, че малко аутизъм е полезен. Аз никога, където и да съм бил, не съм се чуствал дискриминиран, явно или по "английския" начин, най-малкото защото не бих го забелязъл.

Това за аутизма е добро попадение :) Но е проблем за тези които го нямат. И аз при разговори с моят човек го питам - добре де, след като  откровено си наясно със своите възможности, за какво са ти нужни оценките и признанието на другите?  Не че може да ми отговори, но става прекалено емоционален на тая тема, и не се разбираме :)

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 52 минути, Gravity said:

Предолагам, че малко аутизъм е полезен. Аз никога, където и да съм бил, не съм се чуствал дискриминиран, явно или по "английския" начин, най-малкото защото не бих го забелязъл

 Съгласна съм, но аутизмът както помага, така и пречи, дори когато е само сянка на аутистичен аспект някъде във вискофункционалната част на скалата.

Хората с аутизъм примерно не биха усетили, че човекът до тях страда, няма да уловят знаците, няма да могат да разчетат посланието между думите. Това е нож с две остриета, както и всичко друго.

А и изобщо не е вярно, че хората с аутизъм са неспособни на емпатия. Напълно способни са, дори в по-голяма степен от останалите. Проблемът за много от тях е в "input phase" - събирането на адекватна и цялостна информация от околната среда, преди подлагането й на анализ.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 24 минути, dora said:

"Това са глупости" би било жестока обида. Омаловажаване на неравенството, незачитане на невидимото страдание на хората, които правят всичко възможно да не им личи, само и само някой ден да бъдат приети за равни. Муха, която се блъска в стъклен прозорец. Пак и пак, до безкрай.

Така е, но като гледам британците няма да се променят в близкото бъдеще. Ето един цитат от Укипедия:

Although such categorisations are not precise, popular contemporary examples of upper-middle-class people may include Boris Johnson,[69] Catherine, Duchess of Cambridge,[70][71][72][73] David Cameron,[72][74] and Matthew Pinsent (athlete).

Ако тези хора са горна средна класа и пред тях има бариери да бъдат възприети като "елит" не виждам как те от своя страна  ще възприемат вашия приятел като част от тяхната класа (горна-средна). Малко префарцунени ми се виждат тези британски представи, но те самите си знаят защо е така. Знам ли, за тях може и да оправдано подобно виждане. 

 

Редактирано от Atom
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 20 минути, Atom said:

Така е, но като гледам британците няма да се променят в близкото бъдеще. Ето един цитат от Укипедия:

Although such categorisations are not precise, popular contemporary examples of upper-middle-class people may include Boris Johnson,[69] Catherine, Duchess of Cambridge,[70][71][72][73] David Cameron,[72][74] and Matthew Pinsent (athlete).

Ако тези хора са горна средна класа и пред тях има бариери да бъдат възприети като "елит" не виждам как те от своя страна как ще възприемат вашия приятел като част от тяхната класа (горна-средна). Малко префарцунени ми се виждат тези британски представи, но те самите си знаят защо е така. Знам ли, за тях може и да оправдано подобно виждане. 

 

Абсолютно вярно. Toва важи за всички линии на класово разделение. Въпросът е доколко положението на човека е поносимо за него. Много ясно, че ако имаш качества, ако си интелигентен, ако си положил всяко изисквано от теб усилие, много по-трудно приемаш, че трябва да си стоиш в блатото, отколкото ако си си ок и там, където си.

Ние ги виждаме като префърцунени, но всъщност те са жестоки. Едно ниво на невидими очаквания повече, към всеки индивид, и то от такова естество, че няма мърдане. За някои хора това означава, че ше бъдеш низвергнат и когато и следваш, и когато не ги следваш. За други - че колкото и да се опитваш, няма да се впишеш. Даяна примерно не се вписа. Хари също има трудности с вписването.

Но мисълта ми беше за университетите, те съществуват в този контекст - във Великобритания.

В Германия или Нидерландия контекстът е друг.

Редактирано от dora
  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 4 минути, dora said:

А и изобщо не е вярно, че хората с аутизъм са неспособни на емпатия. Напълно способни са, дори в по-голяма степен от останалите.

Хм, мисля че при тях емпатията се допълва с допълнителен рационален пълнеж, и не е точно същата емпатия... :)

  • Потребител
Публикува
Преди 42 минути, dora said:

Toва е онзи невидим, непробиваем стъклен таван. Невидим за тези, които никога не са се натъквали на невъзможността за възходяща мобилност по системни проблеми. Когато от теб се очаква да надскочиш себе си, колкото и много да ти струва това, а резултатът да е точно никакъв.

Чувството за обреченост. Не само в една сфера на живота, във всяка. Нещо, което ние - защото не живеем ежедневно с подобен predicament, дори не можем да си представим.

Не можем да си представим какво е и да усещаш благовъзпитаната подлост на системата около себе си всеки ден. Лъжливото чувство за шанс. Разочарованието. И какво прави това с човека, когато същото се повтаря с поколения.

Да, но това идва изцяло от индивида. Например на механик от Нюкасъл няма да му пука, че не е поканен на университетски коктейл. Нито ще се труди да си смени акцента. Но сина на неговия съсед, които е успял да завърши университета и да продължи в академичното поприще говори по различен начин и му е кофти когато на коктейла някой спомене, че е джорди. Но пак казвам, ако  на него не му пукаше и не обръщаше внимание подобни глупости, той нямаше да има проблем.

Примеръс мухата е добър. Това което аз казвам, е че ако човек не иска да се чувства както муха и да не се блъска в стъклото, просто да не го прави.

Преди 42 минути, dora said:

"Това са глупости" би било жестока обида. Омаловажаване на неравенството, незачитане на невидимото страдание на хората, които правят всичко възможно да не им личи, само и само някой ден да бъдат приети за равни. Муха, която се блъска в стъклен прозорец. Пак и пак, до безкрай.

Защо да е обида! Човека страда защото се стреми към нещо напълно измисленно и без стойност, защото е убеден че така трябва. Не е обида, а опит за помощ.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, scaner said:

Хм, мисля че при тях емпатията се допълва с допълнителен рационален пълнеж, и не е точно същата емпатия... :)

Същата е, но става по друг механизъм.

Ако не знаят какво да правят с нея, се превръща в тревожност.

Децата с аутизъм примеро улавят и най-малките признаци на раздразнение, тъга, повишена емоционалност у родителите си (особено у родителя, с когото усещат силна връзка) и реагират с висока стешен на тревожност, емоционален изблик, невзможност да контролират поведението си. Затова от родителя се изисква да бъде спокоен, да сваля градуса на реакцията си на каквото и да било, ако не иска детето емоционално да излети през тавана.

Възрастните с т.нар. нискофункцонален аутизъм също реагират това. Това означава свръхчувствителност към емоционалното състояние на другия, не обратното. Не винаги обаче могат да му дадат правилния когнитивен етикет.

Това, което имате предвид, вероятно е точно процеса - у възрастния човек с високофункционален аутизъм - да се опита да даде на емоцията правилния когнитивен етикет посредством фазата на анализ (следващата фаза). Но това е нещо, на което компенсаторно сами са се научили, за да им помага да "четат" останалите хора.

Представете си то така, изпитваш нещо, усещаш, че нещо не е наред, но не знаеш точно какво. Затова полагаш много по-големи мисловни усилия да си представиш какво е то (което изисква много по-разити когнитивни умения и ситуационен опит от тези на едно дете), отколкото би правил човек, при когото процесът е непосредствен.

Хората от спектъра, които успяват да го правят успешно, заслужават едно сърдечно "браво". Защото повечето от нас не могат да си представят колко дълго - и колко целенасочени усилия  - им е отнело да се научат. Защото ако не го правят, светът ги наказва. С това вечно да са сгрешили нещо във взаимоотношенията си, без идея да нямат къде и защо.

Редактирано от dora
  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 15 минути, dora said:

Това, което имате предвид, вероятно е точно процеса - у възрастния човек с високофункционален аутизъм - да се опита да даде на емоцията правилния когнитивен етикет посредством фазата на анализ (следващата фаза). Но това е нещо, на което компенсаторно сами са се научили, за да им помага да "четат" останалите хора.

Преди 15 минути, dora said:

Хората от спектъра, които успяват да го правят успешно, заслужават едно сърдечно "браво". Защото повечето от нас не могат да си представят колко дълго - и колко целенасочени усилия  - им е отнело да се научат. Защото ако не го правят, светът ги наказва. С това вечно да са сгрешили нещо във взаимоотношенията си, без идея да нямат къде и защо.

Точно това.

  • Потребител
Публикува
Преди 14 минути, scaner said:

Точно това.

Да ви напиша и как се казва това да изпитваш емоция, но да не можеш да определиш каква е: алекситимия:

https://www.spectrumnews.org/news/difficulty-identifying-emotions-linked-to-poor-mental-health-in-autistic-people/#:~:text=Autistic people who have trouble,to a new study1.

Тези от хората, които се научават как да живеят с това - точно по механзма, който описах, всъщност си спестяват и проблеми с психичното здраве - тревожно разстройство, депресия. Сами се хващат за яката и се измъкват. И за това браво.

  • Потребител
Публикува
Преди 47 минути, Втори след княза said:

Да попитам. 

Безполезна ли е сегашната образователна система у нас?

Следих до едно време темата, но не прочетох отговори на въпроса. Да не би да пишете за нещо друго?

То не е необичайно, де. У нас не се мисли за подобряване на нашата система, а за това, къде да отидем при по- добра система. 

 

Очевидно, че не е безполезна. Ако беше безполезна, щеше да е по-добре ако я нямаше, което е очевидно невярно.

Публикува
Преди 11 минути, Gravity said:

Очевидно, че не е безполезна. Ако беше безполезна, щеше да е по-добре ако я нямаше, което е очевидно невярно.

Кое ви наведе на тази мисъл? Ако трябва ще обясня въпроса - системата за образование в сегашния й вид безполезна ли е хората които получават образование в нея. Очевидно е, че тя е безполезна. Това ще ви каже всеки работодател, политик и огромната част от завършилите я, след първите няколко дни работа.

Вероятно ще пусна отделна тема, но в 30-те години на миналия век един англосаксонски пастор живее в България известно време и пише една забележителна книга - "Българският културкампф". Тя е достатъчно кратка за да бъде преамбюл на Конституцията, но за съжаление не мога да я намеря. Та пасторът казва, че Русия е извършила две злини в българската история - след Освобождението е наложила нейната чиновническа система и образователна такава. човекът обяснява, че в Русия образованието е за елита, който никога не го ползва на практика, а за демонстрира своите знания по балове и в обществото. Това идва и в България, но тук аристокрация няма, всички трябва да работят и макар грамотността да е висока, на практика българския народ е напълно неграмотен и неподготвен за индустриалната епоха.

Обърнете внимание на Обикновен фашизъм, там германските инжинери, учили заедно с българските в Швейцария, са направили машина която да транжира пължолите в магазина, а българските по това време рецитират Гьоте по журове и седенки и като плод на колективни усилия измислят автоматичен казан за варене на сапун, в който малът електромотор върти една лопата, за да спести труда на снахата и това нещо е гордо представено на изложението в Пловдив, когато хората по света започват да конструират ракети и правят телевизори.

Това е българското образование и сега, с тази разлика, че младите си правят свалки по телефона и не трябва да учат за тази цел Яворов, Дебелянов и Смирненски за да смаят някоя девойка, та за разлика от старите инженери не трябва и да рецитират.

  • Потребител
Публикува
Преди 14 минути, Петър_Пейчев said:

... Очевидно е, че тя е безполезна. ...

Щом това ти е очевидно, има ли смисъл да се опитва да те убеждавам в противното!

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Вероятно ще пусна отделна тема, но в 30-те години на миналия век един англосаксонски пастор живее в България известно време и пише една забележителна книга - "Българският културкампф". Тя е достатъчно кратка за да бъде преамбюл на Конституцията, но за съжаление не мога да я намеря. Та пасторът казва, че Русия е извършила две злини в българската история - след Освобождението е наложила нейната чиновническа система и образователна такава. човекът обяснява, че в Русия образованието е за елита, който никога не го ползва на практика, а за демонстрира своите знания по балове и в обществото

В това има някаква доза истина. Книгата обаче не е на английски пастор, а на български журналист: https://knizhen-pazar.net/products/books/2742493-balgarskiyata-kulturkampfa

Не е вярно обаче, че не трябва да учат Яворов, Смирненски и Дебелянов.

За нещата, за които пишете, че липсват на образованието, причините са две. Първо, това, че нашето образование е силно идеологизирано. Използва се не за да образова наистина, а за да създава безпрекословна лоялност към българската държава (посредством предмети като литература и история, където селективният подбор и представяне не държи на приложението на научната методология, а на създаването на национална митология), от една страна, и е непрактично (от друга - това е наследството на комунизма, защото докато от другата страна на желязната завеса създаваха нови технологии, учебниците по всичките ни дисциплини минаваха строга идеологическа цедка, да не би по някой предмет да се прокрадат вражески капиталистически влияния). Така в учебниците по науките са засегнати в много по-голям обем научни проблеми от преди най-малко стотина години, отколкото тези, които имат някакъв допир с 21-ви век. И това е нормално, защото тези, които пишат учебниците днес, са жертва на същата печално изостанала в научно отношеие система. Шанс наистина да развият интерес към науката ерго имат само децата, които по щастливо стечение на обстоятелствата са попаднали на мотивиран, талантлив учител. Не е да няма такива, но не са масово явление.

Как да извадим обучението - идейно и прагматично - от 19 век? Като сменим няколко поколения. Колко? Предстои да се види, но виждам някакъв шанс едва когато учебниците ни почнат да се пишат от завършилите в чужбина и знаят какво е да учиш по научно написан учебник. Ако те изобщо пожелаят някога да се върнат, че и да пишат учебници.

Редактирано от dora
  • Потребител
Публикува

Да се върнем на темата.
Петре, разбрахме че отдавна си излязъл от ученическата възраст, разбрахме че даровитата ти внучка е с осигурено бъдеще. Значи кусурите на българското образование не те засягат лично.
Така ти се явяваш един страничен, обективен наблюдател.
Айде сега от висината на своята обективност кажи кое трябва да се изхвърли от българското училище?

Цитирай

Безкрайни часове по излишни предмети като математика, физика, химия, география, история, български.

 

Публикува
Преди 55 минути, и аз да кажа said:

Да се върнем на темата.
Петре, разбрахме че отдавна си излязъл от ученическата възраст, разбрахме че даровитата ти внучка е с осигурено бъдеще. Значи кусурите на българското образование не те засягат лично.
Така ти се явяваш един страничен, обективен наблюдател.
Айде сега от висината на своята обективност кажи кое трябва да се изхвърли от българското училище?

 

Аз съм практик и не ми се занимава с това, което трябва да се изхвърли, а с това, което трябва да се учи. А кое трябва да се учи ще разберете като отворите сайтовете за търсене на работници, а не като четете учебните програми. Там ще ви направи впечатление, че голяма част от професиите нямат име на български, т.е. в училищата трябва да се учи английски от първи до дванайсти клас. Ученето до дванайсти клас е напълно безсмислено, напълно достачни са десет класа, а за много професии и те са много, но така са приели глупчовците в ЕС. Освен английски от първи до 12-ти клас, от 5-ти до 12-ти трябва да се учи втори език, а от 8-ми до 12-ти трети. Тези езици не просто трябва да се учат, а да преобладават в учебния материал, т.е. английският до 5-ти клас трябва да се учи поне 8 часа седмично, другите по 6 часа, за да се излезе с един перфектен английски за чужденец и два писмени и говорими други езика на много високо ниво.

Трябва да се наблегне на пеене, рисуване и ръкоделие или както го наричахме преди време "трудово обучение", като се направи разделение, часовете на който не му се отдава едното,  да се прехвърлят към другото. Учениците трябва да започнат да изучават различните компютърни програми и когато завършат да работят свободно с поне 3-4 от сложните, преди се учеше чертане, сега се чертае с Ауто кад и други, всеки трябва да ги знае. Трудовото обучение трябва да включва боравене с всякакви инструменти, безопастност на труда и всичко, което се използва в живота.

Физическото трябва да да открива талантливи деца за спорта, но преди всичко да се занимава и с полезни за бъдещето на децата неща - плуване, тенис на маса, кънки, ролери и всички възможни танци, от народни, през класически, латино, модерни и т.н., защото не съм свалил нито едно гадже с народна топка и катерене по върлина, а с рок. 

Трябва да се учат Основи на правото, т.е. живота през призмата на правото. Агресията в училище се възприема с такова безразличие и дори се поощрява, че сегашните деца са по диви от пехотинците по мое време, за които се отнасяха думите на майор Бай Хуй, който казваше: "Едното око на кашика трябва да гледа на кръв, другото на кушии". Сега децата са по-диви и злобни от обезумях от ярост шоп на Чаталджа.

Задължително всички ученици трябва да изкарат шофьорски курсове в училище и на 16 години да се явят на изпит, а поне 20-25% от момчетата и желаещите момичета да учят за професионални шофьори.

Трябва да се премахнат домашните и оценките, които водят единствено до затъпяване от безсмислено зубрене. Без оценки, домашни и с изброената по-горе програма децата могат да учат и по 7-8 часа на ден.

Естествено, трябва да се учат и български, но без прекаляване, защото децата така или иначе го знаят.

Историята - за малките като приказка максимум 2 години, да разберат какви гадове са турци, гърци, сърби, румънци, руснаци, германци, французи, англичани и останалите и колко арни сме ние, после пауза и по-сериозно последните 2-3 години.

За физика и химия, най-общото 7 и 8 клас, който иска повече - в специализирана паралелка.

География, биология - там отгоре-отгоре, има си канали по кабеларките, да гледат. Моята биоложка джигера ми извади с някакъв руски психопат дето създал живота на земята, а после попът ми каза, че не тоя Опарин, а Бог го е създал.

Математика може да се учи и до осми клас, макар в живота да се ползва почти изключително смятането, но пък трябва да се открият и математическите гении и талантите, пък следващите години те да учат само математика, физика и химия, но другите няма защо да си губят времето с глупости.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 23 минути, Петър_Пейчев said:

Трябва да се наблегне на ...

Не съм специалист по образование, но това, което предлагаш, ми се вижда доста смислено.

  • Потребител
Публикува (edited)

Абе ти започна темата с :

Цитирай

...излишни предмети като математика, физика, химия, география, история, български.

ама нейсе...
Имам разни съображения и възражения, но ти благодаря че честно си каза мнението.

Редактирано от и аз да кажа
  • Потребител
Публикува

По-горе написаното звучи добре, но за да се случи това учителите преди да станат учители трябва да бъдат обучени да откриват таланта в децата и да бъдат отдадени на професията си. Професията 'Учител' е много изискваща и натоварена, ако се изпълнява съвестно. Ако учителя е зает до обяд с преподаване, то следобеда му е още по-натоварен с подготовка, самоподготовка и административни задължения. Непрестанното обучение (курсове, семинари и т.н.) изисква много време и жертви, а освен това е свързано и с подобаващо заплащане. Заплатата обаче е малка част от цената да се подържат висококвалифицирани  и мотивирани специалисти. Голямата част е парите се инвестират в развитието на самите кадри (учители, директори, администрация). За съжаление не мисля, че образователната система е узряла за такива промени.   

Важно е да се отбележи, че колкото и качествено да е образованието, влиянието на средата извън училището (семейство, приятели и т.н.) играе голяма роля в изграждането и развитието на детето. Тази макар и отделна тема е пряко свързана с това какъв ще бъде крайния 'продукт'.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Задължително всички ученици трябва да изкарат шофьорски курсове в училище и на 16 години да се явят на изпит, а поне 20-25% от момчетата и желаещите момичета да учят за професионални шофьори.

А защо не се забрани на граждани под 25 години да имат или управляват МПС. Ще има доста по малко пътни инциденти.

До тая възраст могат да имат приятели , да правят любов , да творят и правят приятелства, С малко пари и градски транспорт това е постижимо.

Кола в ранна възраст състарява човек или го прави инфантилен докато се радва на високата скорост.

А сетих се . по горе споменавате за таланти, но в училище има и много без таланти.

за тях Кърт Вонегът е написал:

Прибира се ученик  сбележник само със слаби оценки. Баща му го пита;

-Какво означава това.

-Баща да не би да не разбираш: аз съм тъп..ТЪП

Редактирано от esox22
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

А кое трябва да се учи ще разберете като отворите сайтовете за търсене на работници

Е, тук вече не позна.  Ако програмите се направят на базата на това, което се търси сега, докато днешните първолаци завършат и налазят трудовия пазар ще са точно толкова "подготвени", колкото и днешните търсачи на работа, че може и по-зле.  Образованието работи със значително закъснение и резултатите му се виждат доста по-късно от момента на съставянето на програмите.  

Програмите освен знания трябва да дават и универсални умения за да могат хората да се справят в непредвидени (към днешния ден) ситуации.  В сайтовете за търсене на работници след 20 години един господ знае кои ще са топ професиите и какво ще се котира най-много. 

Редактирано от Atom
  • Потребител
Публикува

Бъдещето:

„178. Каквото и да се случи, едно е сигурно – че технологията създава една нова природна и социална среда за човека, която радикално се различава от естествената среда, от която той физически и психически произхожда. Ако човекът не се приспособи към това ново обкръжение посредством изкуствена намеса, тогава той ще бъде адаптиран чрез дългия и болезнен процес на естествения подбор.”    

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 31 минути, Atom said:

Е, тук вече не позна. 

Цялостната теза на човека е, че образованието принципно трябва да бъде в крак с реалния
живот ... а не да се следва някакъв идеал за образование, изкован през миналия век, че и
по-миналия.

Цялостно това е правилна теза.

Няма да забравя последните два урока по математика в десети клас: интеграли.
Ако и днес ги преподават в училище, гласувам с две ръце, че системата е безполезна.

Редактирано от gmladenov
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Аз съм практик

Toва е проблемът, затова не можете да си представите, че има хора, способни на абстрактно мислене и академичен труд.

Такива, които да речем, се занимават с проблемите на математическата логика, семантиката, политическата философия, теоритичната физика, както и която и да било дисциплина, която дългосрочно която води до парадигмално отместване, промяна на посоката на човешкото знание изобщо, научна революция, технологична революция, визионерство от какъвто и да било характер.

По вашата система подготвяме хора, негодни за каквото и да било висше образование, академична или научна дейност от каквото и да било естество.

Предлагате, ерго, да се върнем в средновековието (макар това да го пиша метафорично).

Да, не пречи да има училища, където децата да се обучават изцяло на практични занимания. Такива обаче са училищата, където е решено, че детето не е способно да се развива в по-голяма степен от някакъв предварително зададен праг. Такива, например, са училищата за деца с умствено изоставане  - тях ги учат основно на практични неща, защото се предполага, че кой знае какви високи когнитивни процеси няма никога да развият, та поне се научат на нещо, с което да не умрат от глад. Нещо, което се прави с ръце.

Ерго искате нещо като училища за деца с когнитивни затруднения.

Или, нещо като трудово-възпитателни училища, и там миксът едно време беше подобен на това, което описвате, но беше съобразен с това, че те ще работят само някакъв ръчен труд - заварчици, стругари и т.н.

Как мислите, колко от децата ще са щастливи системата да ги счита за тъпи по подразбиране, да не би да се напрегнат с нещо малко по-абстрактно?

Редактирано от dora

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!