Отиди на
Форум "Наука"

Как ще се отразят санкциите на Русия и как на останалия свят?


Recommended Posts

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, scaner said:

Тем более, что и геополитическая обстановка благоприятствовала - нарастающие противоречия Запада и Китая позволяли Москве играть на них с выгодой для себя (как это сейчас делает Эрдоган в отношении РФ). Естественно, что ни о каком вступлении Украины в НАТО, либо «наступлении ВСУ на Донбассе» в таких условиях не было и речи. А если б это наступление вдруг и началось и Россия вмешалась бы, то, совершено очевидно, что Запад не ввёл бы и десятой доли тех санкций, которые ввёл сейчас - Германия и Франция заявили бы, что «Украина сама виновата, раз первой начала». И уж точно бы они не поставляли украинской армии тяжелое вооружение.

Именно поэтому до 24 февраля мало кто верил в то, что Путин решится начать вторжение в Украину с очевидными последствиями.

В рациональную картину мира это никак не вписывалось.

Точно преди да нахлуе руската армия в Украйна си мислех същото, и даже съм го обосновал някъде тук във форума. Но... нещата се случват извън всяка рационалност. Може би  и не трябва да се търси рационалност, такава няма в нелинейни системи, каквато са геополитиката и икономиката, просто в един момент прелита "черен лебед" и нещата не са такива, каквито са били преди това.

Между другото, кой е източника на руския текст?

  • Харесва ми! 2
  • Мнения 1,4k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 23 минути, Б. Киров said:

Неминуемо, според мен. Вчера слушах по новините изказване на Шолц, в което той пледираше за общоевропейска противовъздушна отбрана. Това, ако се реализира, а защо не, по мое мнение ще е първата крачка към общоевропейска армия, независимо, че може да става под шапката на НАТО. Може и да ни изглеждат много 8.4 млрд долара/евро за американски Ф-35 от заделените допълнително 100 млрд., но всъщност те са около 8 процента, лъвският пай от военния бюджет на Германия ще се влее в германските военно-промишлени концерни, отделно удвояването на военния бюджет ще направи Германия трета или четвърта /тук конкуренцията ще е с Япония/ държава по военни разходи в света след САЩ и Китай.

Едва ли има опортюнисти и мазохисти, които да се съгласят на немските напъни. ЕС не може да се договори за най-базови неща, камо ли за по-сериозни като отбраната. А, ако тя бъде поверена на брюкселските зелки със сигурност ще се измисли и някой еко-зелен компонент.

И така, след дълги мъки и разработки, бъдещата евро-ПВО/ПРО ще стреля по врега с прави био краставици. Заредени директно от парника на Шолц. 

Явно швабите дълго са се стискали, за да потиснат желанията си и днес, когато им се явява възможност отново да изгреят на сцената на световната политика... се оказва, че постепенно и те се превръщат в икономически парии. Също, както всяка друга европейска държава. И затова са големите призиви за "повече Европа". 

Ние се возихме два пъти на тоя влак и двата пъти страдахме. Да си намерят други баламурници, които ще се жертват за немските амбиции. 

Редактирано от новорегистриран3
  • Потребители
Публикува
Преди 21 минути, новорегистриран3 said:

Едва ли има опортюнисти и мазохисти, които да се съгласят на немските напъни. ЕС не може да се договори за най-базови неща, камо ли за по-сериозни като отбраната. А, ако тя бъде поверена на брюкселските зелки със сигурност ще се измисли и някой еко-зелен компонент.

И така, след дълги мъки и разработки, бъдещата евро-ПВО/ПРО ще стреля по врега с прави био краставици. 

Шолц посочи Чехия, Словакия, Полша и скандинавските страни сред възможните партньори на Германия за новата европейска система за ПВО.

https://www.aa.com.tr/en/europe/germany-proposes-creating-new-joint-air-defense-system-in-europe/2671732

Според мен в случая Шолц говори на базата на предварителни разговори с лидерите на тези държави, Финландия купува 64 бр. Ф-35, скандинавските страни влизат в НАТО, това е свързано с пресичането на Северния маршрут за Русия и Китай, които се бяха засилили да го направят свой монопол, а, ако си спомняте, скандинавците охотно даваха концесии за пристанищата си на китайците.

За страните от Централна Европа, те са най-под ръка на Германия, обсъждали сме го, германската индустрия и капитали там са преобладаващи, при едно изтегляне, икономиките на Чехия, Полша и Словакия увисват като непрани гащи. Така че, според мен, Германия прави "голямо завъртане" в цялата си външнополитическа ориентация, следователно и във военната сфера.

По повод на Брюкселските зелки, кой им плаща заплатите, ако не германския икономически мотор, къде ще ходят, ако не изпълняват.

  • Харесва ми! 2
  • Upvote 1
Публикува
Преди 1 час, vvarbanov said:

Ти си го прочел ,  цитирал и вече си го забравил. Маймуна да беше щеше да запомни информацията по дълго.

Я ми кажи каква е информацията, аз не съм го чел, но я знам? Напъни се и ще видиш грешката си. Какво означава "има случаи"? Има 2-3 случая от 60-70 г. търговия, когато през септември цената е била по-висока, защото резерва се е пълнил, но зимата се е оказала мека, дошъл е ковида и е стопил икономиката и цената паднала, но и тази паднала цена е била поне два пъти по-висока от лятната, защото аз сравнявам лятна със зимна цена, а не случилото се веднъж през септември с цените през февруари. Всякакви случаи има, в цирка мечка кара колело, но няма да прочете в нито една дисертация за мечки, че за тях е характерно да се придвижват на колела. Вадите заключения от извънредни събития, които при това и нямат отношение към въпроса, които представяте за обичайни.

Публикува
Преди 1 час, Б. Киров said:

Шолц посочи Чехия, Словакия, Полша и скандинавските страни сред възможните партньори на Германия за новата европейска система за ПВО.

https://www.aa.com.tr/en/europe/germany-proposes-creating-new-joint-air-defense-system-in-europe/2671732

Според мен в случая Шолц говори на базата на предварителни разговори с лидерите на тези държави, Финландия купува 64 бр. Ф-35, скандинавските страни влизат в НАТО, това е свързано с пресичането на Северния маршрут за Русия и Китай, които се бяха засилили да го направят свой монопол, а, ако си спомняте, скандинавците охотно даваха концесии за пристанищата си на китайците.

За страните от Централна Европа, те са най-под ръка на Германия, обсъждали сме го, германската индустрия и капитали там са преобладаващи, при едно изтегляне, икономиките на Чехия, Полша и Словакия увисват като непрани гащи. Така че, според мен, Германия прави "голямо завъртане" в цялата си външнополитическа ориентация, следователно и във военната сфера.

По повод на Брюкселските зелки, кой им плаща заплатите, ако не германския икономически мотор, къде ще ходят, ако не изпълняват.

Не е толкова определено. Икономиките на ЕС и САЩ са невъзможни в основите на своята структора без участие на външни играчи, основният е Китай, като сложим и Русия,Индия и Бразилия, ето ти глобалната икономика. Без Китай няма Сегашна икономика и няма Бъдещата , която се гласят да наложат. Китай няма да бъде нито изолиран, нито да бъде създадена работеща алтернатива за живот без него.Както уж се борят с китайския апетит, така и му подхвърлят кофи с манджа! Правят Дракона на буболечките по - силен и по-силен, след десетилетия, ако няма ........... ако съм сгрешил с прогнозите,само манджа със скакалци и пилешко  няма да стига на китайския змей, ще посегне към Тотално изплюскване.......

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 1 час, Б. Киров said:

Шолц посочи Чехия, Словакия, Полша и скандинавските страни сред възможните партньори на Германия за новата европейска система за ПВО.

https://www.aa.com.tr/en/europe/germany-proposes-creating-new-joint-air-defense-system-in-europe/2671732

Според мен в случая Шолц говори на базата на предварителни разговори с лидерите на тези държави, Финландия купува 64 бр. Ф-35, скандинавските страни влизат в НАТО, това е свързано с пресичането на Северния маршрут за Русия и Китай, които се бяха засилили да го направят свой монопол, а, ако си спомняте, скандинавците охотно даваха концесии за пристанищата си на китайците.

Норвегия, Полша и Чехия също ще оперират Ф-35. В такъв случай им логика в това да се обединят и да действат заедно. Но, отново, германците да са в центъра, а останалите в периферията. Въпреки че точно те ще имат най-малката бройка от всичките. 😀

Цитирай

За страните от Централна Европа, те са най-под ръка на Германия, обсъждали сме го, германската индустрия и капитали там са преобладаващи, при едно изтегляне, икономиките на Чехия, Полша и Словакия увисват като непрани гащи. Така че, според мен, Германия прави "голямо завъртане" в цялата си външнополитическа ориентация, следователно и във военната сфера.

Само за визуализация:

saupload_germany.jpg

+ Скандинавия.

Цитирай

при едно изтегляне, икономиките на Чехия, Полша и Словакия увисват като непрани гащи.

 В интерес на истината поляците хем са немска икономическа колония, хем се опитват да се правят на равни на големите батковци... След време пак ще им пати главата. 

Цитирай

По повод на Брюкселските зелки, кой им плаща заплатите, ако не германския икономически мотор, къде ще ходят, ако не изпълняват.

Именно. В едни нормални времена повечето от тези хора биха били безработни или заемащи ниски административни длъжности из аграрните райони на Западна Европа. А изведнъж се издигнаха до висините да могат да затрият цял континент с хуманно отгледано брюкселско зеле и прави био краставици.

-----

Обсъждайки икономическата зависимост на някои самозабравили се страни от немските инвестиции, все повече и повече изпъква Унгария. Това е страна, буквално управлявана от немските автомобилни концерни. Тя имаше години на бурен подем и доста икономически успехи...

И изведнъж тази година се оказа, че в това 1/3 от индустрията ти да е автопроизводство освен хубави страни, има доста лоши. Например унгарската ЦБ не разполага с достатъчно ЗВР, за да поддържа курса на форинта и е принудена постепенно да го девалвира. Което хем удря по заплатите на унгарците, хем е в интерес на немските автомобилни концерни, защото продукцията им става по-евтина.

Постепенно стигаме до момента, когато държава с по-развита производствена база от българската, но не така разнообразна/диверсифицирана, има сравними с българските заплати. 

Само за сравнение унгарския БВП е 3-4 пъти по-голям от нашия, износа им още повече. Но валутните резерви са по-ниски. Нещо орбаномиката взе да прави проблеми. 

Това е един дефект на германската търговска империя - германците изнесоха производства, които са остарели и които имат положителен икономически ефект само до определен момент. Впоследствие се очертава средносрочна стагнация на икономиката и доходите на населението. Същевременно почти липсват местни брандове, които да са популярни в чужбина, защото когато е бил момента за създаване на собствена капиталистическа класа поляците, чехите, унгарците и т.н. са били доволни, че имат работа в германските компании.

В държави като България това не е така - при нас икономиката се създаде от нулата, стъпвайки върху останките на НРБ. И нито сме зависими от германци, нито от французи, англичани, американци, турци, руснаци и пр. Затова нашата икономика е по-устойчива на сегашната криза и се движи напред, развивайки отрасли с по-висока добавена стойност. 

https://bbj.hu/economy/finance/mnb/mnb-int-l-reserves-fall-eur-1-639-bln-in-july 

https://hungarytoday.hu/why-standard-and-poors-downgraded-hungarys-outlook/

https://dailynewshungary.com/new-eu-decision-might-ruin-hungarian-forint/

Редактирано от новорегистриран3
  • Харесва ми! 1
  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Петър_Пейчев said:

Я ми кажи каква е информацията, аз не съм го чел, но я знам? Напъни се и ще видиш грешката си. Какво означава "има случаи"? Има 2-3 случая от 60-70 г. търговия, когато през септември цената е била по-висока, защото резерва се е пълнил, но зимата се е оказала мека, дошъл е ковида и е стопил икономиката и цената паднала, но и тази паднала цена е била поне два пъти по-висока от лятната, защото аз сравнявам лятна със зимна цена, а не случилото се веднъж през септември с цените през февруари.

Дал съм ти линк, ти си го копирал и постнал и пак казваш, че не си чел информацията.  

  • Потребители
Публикува
Преди 1 час, новорегистриран3 said:

Норвегия, Полша и Чехия също ще оперират Ф-35. В такъв случай им логика в това да се обединят и да действат заедно. Но, отново, германците да са в центъра, а останалите в периферията. Въпреки че точно те ще имат най-малката бройка от всичките.

Ще имат най-малката бройка американски самолети, но Шолц няколко пъти подчерта, че ще разработват с Франция европейски аналог, очевидно затова купуват по-малко Ф-35 от Финландия.

Преди 1 час, новорегистриран3 said:

 В интерес на истината поляците хем са немска икономическа колония, хем се опитват да се правят на равни на големите батковци... След време пак ще им пати главата. 

Може да се опитват да играят с големите батковци  и каки /ако броите Бо Джо и Лиз Тръс за големи/, нали Бо Джо им предложи да си направят отделно нато с балтийските държави, но реално са на германската икономическа галера, приковани са там:

1938613216_pole.jpg.4dbf464e2e5401127470b6041f673044.jpg

135458707_polimp.jpg.11d2df423bb30f07680c3dca4396246e.jpg

около 30 процента от експорта им е за Германия и 21 процента от импорта им е пак от Германия. И което е показателно, останалата част от търговията им пак е обвързана със съседите Чехия, словакия и Австрия, които пък от своя страна също са обвързани с икономиката на Германия.

Същата или приблизително същата е картината в Чехия, Словакия, Австрия и Унгария, те са зона на икономическа доминация на Германия. И не само в преки инвестиции и търговия, германските търговски вериги буквално са проникнали в тези пазари, в нас също - Лидъл и Била доминират търговията на дребно.

Преди 1 час, новорегистриран3 said:

В държави като България това не е така - при нас икономиката се създаде от нулата, стъпвайки върху останките на НРБ. И нито сме зависими от германци, нито от французи, англичани, американци, турци, руснаци и пр. Затова нашата икономика е по-устойчива на сегашната криза и се движи напред, развивайки отрасли с по-висока добавена стойност. 

И ние вървиме по пътя на Централна Европа като зависимост от германските пазари и инвестиции:

exp.jpg.768d368cd814d6e65c99bfa1a9e508c6.jpg

imp.jpg.e63a5ef5a4098d2600e516cc35d9cb48.jpg

16 процента експорт и 12 процента импорт за и от Германия. Определено са номер 1, за веригите магазини споменах.

При всички тези държави, към които причислявам и България, общото е, че експортът за е по-голям от импорта от Германия, тоест търговското им салдо с Германия е положително, те са на печалба от бизнеса си с нея. Човек и държава трудно се отказват от хубавото след като свикнат с него.

Преди 1 час, новорегистриран3 said:

Това е един дефект на германската търговска империя - германците изнесоха производства, които са остарели и които имат положителен икономически ефект само до определен момент. Впоследствие се очертава средносрочна стагнация на икономиката и доходите на населението. Същевременно почти липсват местни брандове, които да са популярни в чужбина, защото когато е бил момента за създаване на собствена капиталистическа класа поляците, чехите, унгарците и т.н. са били доволни, че имат работа в германските компании.

Това е точно така, щяха да ни внесат и завод на Фолксваген с морално остарели модели на Шкода, но не стана. При форсирането на Зелената сделка, което става под акушерството на войната на Путин, Германия ще заменя двигателите с вътрешно горене с електрически и ще развива производствени мощности за срлънчеви панели и ветрени генератори, които пак ще изнася европейските си икономически филиали. Проблемът им е, че ги хванаха в крачка с войната в Украйна и необходимостта да се определят категорично като страна - както срещу Русия със санкциите /няма газ, а те разчитаха и на двата Северни потока, какво мънкане и дърпане имаше преди войната за втория пред Чичо Сам/ и да се дистанцират от Китай /ама Китай е стиснал рафинирането на редки метали влизащи в производството на слънчеви панели и ветрени генератори. И сега се въртят като... обрани германци, каквито дефакто са.

  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, laplandeca said:

Китай няма да бъде нито изолиран, нито да бъде създадена работеща алтернатива за живот без него.Както уж се борят с китайския апетит, така и му подхвърлят кофи с манджа!

И аз мисля, че в по-далечна времева перспектива Китай няма и не може да бъде изолиран. Надуването на военни мускули и политреторика сега е предназначена не толкова да го изолира /щото търговията между САЩ и Китай си върви с пълна пара/, а по-скоро цели, според мен, да го "превъзпита", да накара вътрешните партийни кръгове да махнат този лош човек Си Дзинпин, който прави изявления, че ще променя световния ред и нещата да тръгнат както преди него.

Което, пак според мен, са сметки без кръчмар, защото, ако не е този "лош човек", китайските другари ще изкарат на сцената някой още по-лош, просто икономическата машина на Китай набра скорост и трудно може да бъде счупена отвън, а апетитът идва с яденето.

  • Харесва ми! 1
  • Администратор
Публикува

Край на визовите облекчения за Русия, решиха външните министри на ЕС в Прага

Пълно спиране на споразуменито за визови облекчения с Русия е договорено на срещата на външните министри на ЕК в Прага, съобщи след края й ръководителят на европейската дипломация Жозеп Борел, цитиран от Ройтерс.

„Ние се съгласихме с пълното спиране на споразумението за облекчаване на визовия режим между Европейския съюз и Русия.“ - каза Борел.

„Получаването на визи ще стане по-трудно и ще отнема повече време. В резултат на това броят на новите визи ще бъде значително намален.“ - обяви дипломат номер 1 на ЕС на пресконференция след края на пражката среща.

Борел съобщи също, че има значителен ръст на броя на руснаците, които прекосяват границите на европейски държави. „Това се превърна в заплаха за сигурността на тези съседни на Русия държави. Освен това видяхме мнозина руснаци да пътуват до съседни държави за удоволствия и покупки, сякаш в Украйна не вилнее война.“ – допълни главата на европейската дипломация.

Според дипломати, министрите от ЕС не могат да постигнат незабавно споразумение за пълна забрана за издаване на визи за пътуването на руснаци. Страните, които са основни противници на тази идея са Франция и Германия, твърдят дипломатически източници.

https://offnews.bg/sviat/kraj-na-vizovite-oblekchenia-za-rusia-reshiha-vanshnite-ministri-na-e-784131.html

  • Харесва ми! 1
  • ХаХа 1
  • Потребител
Публикува
Преди 16 часа, Б. Киров said:

Ще имат най-малката бройка американски самолети, но Шолц няколко пъти подчерта, че ще разработват с Франция европейски аналог, очевидно затова купуват по-малко Ф-35 от Финландия.

Ужким щяха да разработват и общ танк с тях, но нещо се скараха.

Цитирай

Може да се опитват да играят с големите батковци  и каки /ако броите Бо Джо и Лиз Тръс за големи/, нали Бо Джо им предложи да си направят отделно нато с балтийските държави, но реално са на германската икономическа галера, приковани са там:

1938613216_pole.jpg.4dbf464e2e5401127470b6041f673044.jpg

135458707_polimp.jpg.11d2df423bb30f07680c3dca4396246e.jpg

около 30 процента от експорта им е за Германия и 21 процента от импорта им е пак от Германия. И което е показателно, останалата част от търговията им пак е обвързана със съседите Чехия, словакия и Австрия, които пък от своя страна също са обвързани с икономиката на Германия.

Напълно съм съгласен с вас! Шляхтата и другите самозабравили се средноевропейци нямат мърдане. И колкото и да се опитват да се правят на независими са си все в джоба на немците. Защото Варшава не е нито Берлин, нито Франкфурт и Катовице не е Рур.

Цитирай

Същата или приблизително същата е картината в Чехия, Словакия, Австрия и Унгария, те са зона на икономическа доминация на Германия. И не само в преки инвестиции и търговия, германските търговски вериги буквално са проникнали в тези пазари, в нас също - Лидъл и Била доминират търговията на дребно.

И ние вървиме по пътя на Централна Европа като зависимост от германските пазари и инвестиции:

exp.jpg.768d368cd814d6e65c99bfa1a9e508c6.jpg

imp.jpg.e63a5ef5a4098d2600e516cc35d9cb48.jpg

16 процента експорт и 12 процента импорт за и от Германия. Определено са номер 1, за веригите магазини споменах.

Разликата е, че при нас множество фирми с местна собственост изнасят за Германия, защото все пак това четвъртата икономика в света. И структурата на износа е такава, че продукцията може да се пренасочи към други пазари и клиенти. Докато, например, корейските заводи за коли, авточасти, битова техника и електроника в Чехия, Унгария, Полша и Словакия са насочени именно към немския пазар. Без достъпа до германските клиенти тези заводи не са рентабилни. Същото важи и за немските инвестиции в тези страни.

България е в периферията на тази огромна икономика - Германия и ко. Затова и зависимостта ни е по-малка.

А за веригите. Не съм сигурен, но при не са ли франчайзинг?

Цитирай

При всички тези държави, към които причислявам и България, общото е, че експортът за е по-голям от импорта от Германия, тоест търговското им салдо с Германия е положително, те са на печалба от бизнеса си с нея. Човек и държава трудно се отказват от хубавото след като свикнат с него.

За това съм съгласен с вас. Германската търговска империя има и своите плюсове.

Цитирай

Това е точно така, щяха да ни внесат и завод на Фолксваген с морално остарели модели на Шкода, но не стана. При форсирането на Зелената сделка, което става под акушерството на войната на Путин, Германия ще заменя двигателите с вътрешно горене с електрически и ще развива производствени мощности за срлънчеви панели и ветрени генератори, които пак ще изнася европейските си икономически филиали. Проблемът им е, че ги хванаха в крачка с войната в Украйна и необходимостта да се определят категорично като страна - както срещу Русия със санкциите /няма газ, а те разчитаха и на двата Северни потока, какво мънкане и дърпане имаше преди войната за втория пред Чичо Сам/ и да се дистанцират от Китай /ама Китай е стиснал рафинирането на редки метали влизащи в производството на слънчеви панели и ветрени генератори. И сега се въртят като... обрани германци, каквито дефакто са.

Точно, точно! Германската икономическа машина взе да скърца. И вижте как първосигнално реагираха в Берлин на руското нападение - с пакет от 100 млрд. евро за армията. 

Така както Южна Корея е ветропоказателя на световната икономика, то Унгария играе такава роля за германската търговска империя. И затова случващото се с Унгария е показател и предшественик на това, което ще се случва с останалите икономики от Централна Европа. С тази разлика, че словаците са били достатъчно разумни, за да влязат в еврозоната, а чехите да натрупат солидни валутни резерви и поляците все още имат някакви свободни пари, но са тръгнали да ги харчат за оръжие. 

Та, тази швабска първосигналност взе да се превръща в комичен фарс, защото ще трябва да изграждат армията си наново и еко-зелените крайно леви пацифисти ще трябва да подписват сделки за милиарди евро с Круп и ко. 

  • Харесва ми! 1
  • Потребители
Публикува
Преди 41 минути, новорегистриран3 said:

Така както Южна Корея е ветропоказателя на световната икономика, то Унгария играе такава роля за германската търговска империя. И затова случващото се с Унгария е показател и предшественик на това, което ще се случва с останалите икономики от Централна Европа.

Едната ръка не знае какво прави другата: докато германския генерал лети лично на съвместни маневри, насочени срещу Китай и прави войнствени изказвания, германския бизнес прави сделка със същия този Китай за милиарди:

Mercedes-Benz Group AG will join China’s Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. in building a battery factory in Hungary with an investment of as much as 7.3 billion euros ($7.6 billion), with some of Europe’s leading automakers set to become customers too. 

The plant will have capacity of 100 gigawatt hours, enough to power more than 1 million cars, and will run on renewable energy, the world’s biggest electric-vehicle battery maker, known as CATL, said Friday. Planned to be built in Debrecen, the facility will be in close proximity to customers BMW AG, Stellantis NV and Volkswagen AG, CATL said. 

The Debrecen plant, which will be Hungary’s biggest investment ever, will create around 9,000 jobs, Hungary’s Deputy Foreign Minister Levente Magyar told the MTI state news service. While CATL didn’t say when production would start, Mercedes said the batteries would go into its next generation of EVs, due to go on sale from around mid-decade.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-12/china-s-catl-to-invest-7-6-billion-in-hungary-battery-project

Германският бизнес хитро заобикаля китайските инвестиции на негова територия и участва в китайски инвестиции на територията на Унгария.

  • Харесва ми! 1
  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува
Преди 6 минути, Б. Киров said:

Едната ръка не знае какво прави другата: докато германския генерал лети лично на съвместни маневри, насочени срещу Китай и прави войнствени изказвания, германския бизнес прави сделка със същия този Китай за милиарди:

Mercedes-Benz Group AG will join China’s Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. in building a battery factory in Hungary with an investment of as much as 7.3 billion euros ($7.6 billion), with some of Europe’s leading automakers set to become customers too. 

The plant will have capacity of 100 gigawatt hours, enough to power more than 1 million cars, and will run on renewable energy, the world’s biggest electric-vehicle battery maker, known as CATL, said Friday. Planned to be built in Debrecen, the facility will be in close proximity to customers BMW AG, Stellantis NV and Volkswagen AG, CATL said. 

The Debrecen plant, which will be Hungary’s biggest investment ever, will create around 9,000 jobs, Hungary’s Deputy Foreign Minister Levente Magyar told the MTI state news service. While CATL didn’t say when production would start, Mercedes said the batteries would go into its next generation of EVs, due to go on sale from around mid-decade.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-12/china-s-catl-to-invest-7-6-billion-in-hungary-battery-project

Германският бизнес хитро заобикаля китайските инвестиции на негова територия и участва в китайски инвестиции на територията на Унгария.

Конкретно за този случай. Мисля, че Тесла също зависят от същия китайски производител - най-големия в света. А южнокорейците, макар и вече да строят трети завод в Унгария за батерии, явно нямат финансовия капацитет, за да задоволят нуждите на немската автоиндустрия. А влагат милиарди и милиарди в заводи за батерии из цяла Европа. Само у нас не!

И въпреки привличаните инвестиции за милиарди евро, в производството на продукция, за която ние можем само да си мечтаем, Унгария има по0малки ЗВР от България. А и заплатите скоро ще се изравнят... 

Явно нещо е сбъркано с орбанономиката... 

  • Upvote 1
  • Потребители
Публикува
Преди 1 час, новорегистриран3 said:

А за веригите. Не съм сигурен, но при не са ли франчайзинг?

Бърза проверка за Лидл показва, че собственик на капитала винаги си е бил Лидл-Германия, местният български клон е регистриран със същия адрес като централата:

Lidl Stiftung & Co. KG
Stiftsbergstraße 1
74167 Neckarsulm
Germany

Local Court (Amtsgericht) of Stuttgart: HRA 102314

https://papagal.bg/eik/130993772/fac7

https://info.lidl/en/imprint

https://www.northdata.com/Lidl+Bulgaria+GmbH,+Neckarsulm/Amtsgericht+Stuttgart+HRB+724689

  • Upvote 1
  • Потребител
Публикува
Преди 16 минути, Б. Киров said:

Бърза проверка за Лидл показва, че собственик на капитала винаги си е бил Лидл-Германия, местният български клон е регистриран със същия адрес като централата:

Lidl Stiftung & Co. KG
Stiftsbergstraße 1
74167 Neckarsulm
Germany

Local Court (Amtsgericht) of Stuttgart: HRA 102314

https://papagal.bg/eik/130993772/fac7

https://info.lidl/en/imprint

https://www.northdata.com/Lidl+Bulgaria+GmbH,+Neckarsulm/Amtsgericht+Stuttgart+HRB+724689

Значи моя грешка. 

  • Потребители
Публикува
Преди 21 минути, новорегистриран3 said:

Значи моя грешка. 

Не, не е грешка, откъде можете да го знаете, аз го научих от една статия на поляк, която бях цитирал в темата за германския икономически модел - навсякъде е така, регистрират местни клонове, защото заплатите, осигуровките и данъците са по-ниски, но капиталът е германски, както за Лидл, така и за Била, в Полша май оперират и други вериги.

  • Харесва ми! 1
  • Потребители
Публикува
Преди 2 часа, новорегистриран3 said:

Та, тази швабска първосигналност взе да се превръща в комичен фарс, защото ще трябва да изграждат армията си наново и еко-зелените крайно леви пацифисти ще трябва да подписват сделки за милиарди евро с Круп и ко. 

И да отварят затворените въглищни централи, като обясняват, че това е "временно". Което ще им изиграе лоша услуга на следващите избори, според мен.

  • Харесва ми! 1
  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, новорегистриран3 said:

А за веригите. Не съм сигурен, но при не са ли франчайзинг?

Един полски премиер (не си спомням кой точно) заплаши да изгони Лидъл от Полша,ако Германия продължава да я притиска за съдебната реформа или за Истанбулската конвенция беше.

  • Потребител
Публикува

Финансовите министри на страните от Г-7 ще обсъдят схема за ограничаване на цената на петрола, продаван от Русия в петък, съобщава Bloomberg, позовавайки се на американски служители. Планът ще бъде предложен в петък, като таванът на цените ще бъде определен не само за суровия петрол, но и за петролните продукти, казаха източници, запознати с дискусиите, пред The Wall Street Journal.

Русия ще спре доставките на петрол и петролни продукти за страни, които налагат таван на цените на руския петрол, отговори на това в четвъртък вицепремиерът Александър Новак. „Няма да работим при непазарни условия“, каза той (цитиран от Интерфакс).

Съединените щати, чийто министър на финансите Джанет Йелън активно прокарва идеята за ограничаване на цените, вече не купуват петрол и петролни продукти от Русия. Ембаргото беше въведено и от Обединеното кралство, а в Европейския съюз ще започне да действа в началото на декември. Следователно тяхната заплаха няма да изплаши Новак. Но след началото на войната в Украйна, когато някои европейски компании отказаха да приемат петрол и петролни продукти от Русия, те трябваше да пренасочат доставките към други страни, предимно азиатски. Ако Русия спре да изнася петрол за такива страни (а Индия и Китай станаха основни купувачи, Турция и Саудитска Арабия също увеличиха покупките), тя няма да има големи купувачи.

Застраховката беше основният инструмент, с който Г-7 възнамеряваше да постави лимит на цената на руския петрол: предполагаше се, че застрахователните и финансовите услуги ще бъдат разрешени само за онези доставки, които се продават в рамките на установената цена. 

Самата цена все още не е определена: западните страни се опитват да я изчислят така, че от една страна да не е достатъчно ниска, за да позволи на Русия да продължи да изнася, а от друга страна, да намали притока на петродолари в колкото е възможно повече. Заместник-министърът на финансите на САЩ Уоли Адеймо каза пред WSJ: "Нашата цел е да създадем лицензионен механизъм, който ще позволи на петрола от Русия да отиде [на световния пазар], но ще намали приходите от него."

Новак смята, че подобен механизъм "ще унищожи пазара напълно". Той нарече въвеждането на таван на цените "пълен абсурд": "Намесата в пазарните механизми на  петролната индустрия, която е най-важната по отношение на гарантиране на енергийната сигурност на целия свят, подобни опити ще доведат само до дестабилизация на петролната индустрия."

Именно поскъпването обаче се опитват да предотвратят европейците и американците, ограничавайки цената на руския петрол. Но за да бъде механизмът ефективен, е желателно в него да бъдат включени големите му купувачи, а това засега не е много успешно. В края на август американска делегация беше в Индия и я настояваше да се включи в механизма. Делхи се притеснява да го прави, освен ако не бъде постигнат консенсус с всички купувачи, казаха хора, запознати със ситуацията, пред Bloomberg. Междувременно цената на петрола пада вече три поредни месеца.

https://www.moscowtimes.ru/2022/09/01/rossiya-prigrozila-ostanovit-postavki-nefti-pri-vvedenii-potolka-tsen-a23819

 

 

 
  • Харесва ми! 1
  • Потребител
Публикува

През последните няколко месеца Тайван се измести в центъра на международното внимание. Военните учения на НОАК, все по-острата реторика от всички страни и посещенията на различни парламентарни делегации в Тайпе значително повишиха залозите в регионалната конфронтация. На фона на руската агресия в Украйна и колапса на основните международни системи за сигурност, тези тенденции изглеждаха още по-зловещи.

Въпреки факта, че Източна Европа се намира далеч от Тайванския пролив, въздействието на кризата върху региона се усеща доста силно. Проявява се поне в три измерения.

В политическо измерение влошаването около Тайван може допълнително да влоши отношенията между Китай и ЕС и допълнително да подкопае позициите на Пекин в региона на Източна Европа. Китай в тази ситуация изглежда като заплаха. Китайският политически режим е обвиняван, че нарушава правата на човека и е недемократичен - и въпреки това както демокрацията, така и правата на човека са основни европейски ценности, придържането към които остава силно в Източна Европа. Категоричната позиция на Латвия, Литва и Естония по този въпрос става все по-обща за почти всички страни в региона, с изключение на може би най-прокитайската от тях – Унгария. И дори в Унгария политическото влияние на Китай върху процесите в страната се счита за високо или много високо от повече от половината от населението, докато само около половината от населението оценява унгарско-китайските отношения положително.

В бъдеще, когато пропастта между демократичните и авторитарните общества се задълбочава, Китай ще се изправи пред нарастваща политическа цена на сътрудничеството с Пекин в Европа.

От икономическа гледна точка тайванската криза има потенциала да накара Европа да действа по-решително и по-активно да търси контрааргументи и да създава алтернативи на китайската инициатива „Един пояс, един път“. Най-яркото въплъщение на подобно търсене досега е стратегията GlobalGateway, одобрена от Европейската комисия през декември миналата година. До 2027 г. се предвижда да бъдат привлечени 300 млрд. долара под формата на инвестиции, за да се създадат нови вериги на взаимозависимост по света с участието на ЕС. Акцентът върху цифровите технологии, енергията, климата, транспорта, здравеопазването, науката и образованието, заедно с европейските ценности, могат да направят тази инициатива привлекателна в световен мащаб. 

Това е силна конкуренция за китайски проекти. ЕС говори за това, като посочва, че китайските инвестиции често идват със строги условия и водят до дълг, което означава политическа зависимост. Европейският проект е изграден на различни принципи и в резултат на това Пекин ще загуби монополната си позиция на инвестиционните пазари, да речем, в Африка. Приблизително половината от планираните средства по Global Gateway са за Африка. 

Страните от Източна Европа няма да останат без внимание. Значението на Западните Балкани и страните от "Източното партньорство" вероятно само ще се увеличи поради руската агресия. Първоначалните 17 милиарда долара за Източното партньорство и железопътната и пътната мрежа в Западните Балкани вероятно ще бъдат заменени с нещо по-амбициозно. Но дори и да не е така, пак ще бъде все по-трудно за Китай да запази позициите си в региона.

Сътрудничеството с Тайван при такива обстоятелства получава допълнителни политически стимули. През първите четири месеца на тази година износът от Тайван за Източна Европа се е увеличил с повече от 30%. Контактите между държавите от региона и Китай се засилиха на всички нива. ЕС е най-големият инвеститор в икономиката на Тайван. 

Третото измерение на тайванската криза е дипломатическо. Политиката на „един Китай“, при която различни държави се въздържаха от преки официални контакти с Тайван и го признаваха за част от Китай, беше обусловена от световния ред, който Русия сега разрушава с мълчаливата подкрепа на Пекин. Все още не се знае какъв ще бъде новият световен ред, но Китай вече усеща нестабилността, причинена от голямата война. 

Досега само Литва е открила официално представителство на Тайван на своя територия, а през август подкрепи посещението на Пелоси на острова. Но дори и при липсата на официално признаване на независимия статут на Тайван от държавите от Източна Европа, островът се превръща в „болна точка“ на Китай, особено чувствителна във връзка с руската война срещу Украйна. 

https://apostrophe.ua/article/world/china/2022-09-01/tayvanskiy-krizis-pozitsiya-i-vozmojnosti-dlya-vostochnoy-evropyi/47832

  • Потребител
Публикува
On 1.09.2022 г. at 12:19, Б. Киров said:

И да отварят затворените въглищни централи, като обясняват, че това е "временно". Което ще им изиграе лоша услуга на следващите избори, според мен.

Ще трябва, защото цените летят.

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/14698168/4-02092022-AP-EN.pdf/b3b1c540-b50f-1323-8f27-13143574871c?t=1662037887649 

  • Харесва ми! 1
  • Потребители
Публикува
Преди 31 минути, новорегистриран3 said:

Ще трябва, защото цените летят.

Майкъл Бъри /The Big Short/ преди дни туитна, че очаква борсовия балон да падне 53 процента от сегашните му размери, преди да стигне дъното. И което е най-убедително при него, той не само пише такива прогнози, но е продал почти всичките си акции от своя хеджфонд Scion:

Burry is best known for his starring role in "The Big Short," which chronicled his billion-dollar bet against the US housing bubble in the mid-2000s. He also bought a stake in GameStop before the video-game retailer became the ultimate meme stock, and bet against Elon Musk's Tesla and Cathie Wood's Ark Invest last year.

The investor set alarm bells ringing in August, when he revealed that he virtually liquidated his US stock portfolio in the second quarter of this year. Scion, which owned 11 stocks worth $165 million at the end of March, only held a $3.3 million position in a single stock three months later.

https://ca.finance.yahoo.com/news/big-short-investor-michael-burry-104139349.html

 

  • Харесва ми! 2
  • Тъжен 1
  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, Б. Киров said:

Майкъл Бъри /The Big Short/ преди дни туитна, че очаква борсовия балон да падне 53 процента от сегашните му размери, преди да стигне дъното. И което е най-убедително при него, той не само пише такива прогнози, но е продал почти всичките си акции от своя хеджфонд Scion:

Burry is best known for his starring role in "The Big Short," which chronicled his billion-dollar bet against the US housing bubble in the mid-2000s. He also bought a stake in GameStop before the video-game retailer became the ultimate meme stock, and bet against Elon Musk's Tesla and Cathie Wood's Ark Invest last year.

The investor set alarm bells ringing in August, when he revealed that he virtually liquidated his US stock portfolio in the second quarter of this year. Scion, which owned 11 stocks worth $165 million at the end of March, only held a $3.3 million position in a single stock three months later.

https://ca.finance.yahoo.com/news/big-short-investor-michael-burry-104139349.html

 

Ако мъжът на Н. Пелози тръгне да ликвидира позициите си, то тогава има място за дуумърство. 🤔

  • Харесва ми! 1
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 2 часа, Б. Киров said:

Майкъл Бъри /The Big Short/ преди дни туитна, че очаква борсовия балон да падне 53 процента от сегашните му размери, преди да стигне дъното. И което е най-убедително при него, той не само пише такива прогнози, но е продал почти всичките си акции от своя хеджфонд Scion:

 

   Е той Майкъл Бъри не е ли общо взето перманентно мечи настроен? Макар че наистина, в сравнение с преди... наскоро мярнах от последната година-година и нещо цитати  и беше съвсем апокалиптичен, оттогава мина доста време и чак апокалипсис няма, но това съвсем не означава че не е прав естевствено, той и по време на имотния балон започна да купува CDS поне две години преди да се спука...
   А за хеджфондовете, доколкото знам( а то не е много, до съвсем скоро изобщо не съм се интересувал от финансови пазари), големите от тях( май с над 100 млн.) са длъжни на всяко тримесечие да публикуват портфолиата си, обаче.. това което публикуват не е ли статична, моментна "снимка", която на следващия ден може изобщо да не е актуална? И в тоя ред на мисли, любопитно ми е , възможно ли е Майкъл Бъри, като може би относително влиятелен в тези среди да се опитва да си "помогне" на прогнозите? Все пак, на теория поне, ако е "скъсил" някои акции или индекси (имам предвид неговите лични инвестиции), и успее да притесни известно количество инвеститори, които да започнат да продават, или да "скъсяват" ( което на практика към този момент е едно и също), то това би било в негова полза.

Преди 2 часа, новорегистриран3 said:

Ако мъжът на Н. Пелози тръгне да ликвидира позициите си, то тогава има място за дуумърство. 🤔

   А това беше оня мил човечец, дето се говори че е инвестирал приятна сумичка в компании, на които скоро след това им гласуваха 250 млрд. субсидиране за производство на чипове в САЩ, нали?
   А има ли някъде достъпна информация за портфейлите на такива като него и М. Бъри?

Редактирано от Grifin
  • Харесва ми! 4

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!