Отиди на
Форум "Наука"

Какво ви готвят, СЗО-Цербер


Recommended Posts

  • 1 year later...
Публикува (edited)

Кой от правителството ще ходи да посписва световното пандемично споразумение със  и за СЗО на 28. май сега, след месец? Всички мълчат и няма никакво обсъждане, нима вече е решено?:D

Редактирано от tekotaka
  • 3 седмици по-късно...
Публикува

Governments agree to continue their steady progress on proposed pandemic agreement ahead of the World Health Assembly

10 May 2024 
News release
 
Reading time: 2 min (509 words)

Governments of the world today agreed to continue working on a proposed pandemic agreement, and to further refine the draft, ahead of the Seventy-seventh World Health Assembly that starts 27 May 2024.

Governments meeting at the World Health Organization headquarters in Geneva agreed to resume hybrid and in-person discussions over coming weeks to advance work on critical issues, including around a proposed new global system for pathogen access and benefits sharing (i.e. life-saving vaccines, treatments and diagnostics); pandemic prevention and One Health; and the financial coordination needed to scale up countries’ capacities to prepare for and respond to pandemics.

"During more than two years of intensive negotiations, WHO’s Member States have shown unwavering commitment to forging a generational agreement to protect the world from a repeat of the horrors caused by the COVID-19 pandemic,” said Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, WHO Director-General. “I welcome the determination that all countries have shown to continue their work and fulfill the mission on which they embarked.”

The Member State-led Intergovernmental Negotiating Body (INB) was established over two years ago to take this effort forward. The Bureau of the INB, which is guiding the process, will submit its outcome for consideration at the World Health Assembly.

INB Bureau Co-Chair Dr Precious Matsoso, from South Africa, said progress had been made during this latest round of discussions on a wide range of issues contained in the draft agreement.

“We are witnessing history play out before our eyes during this process, with the coming together of all countries to decide a binding pact to protect all citizens of the world,” said Ms Matsoso. “This is not a simple exercise. This is the first ever process to develop a proposed agreement on pandemic prevention, preparedness and response. Getting this done means getting it right, and the INB Bureau is committed to help finalize a meaningful, lasting agreement.”

Fellow INB Bureau Co-Chair, Mr Roland Driece, from the Netherlands, said when countries launched the process two years ago to develop a pandemic agreement, they did so knowing they had set an ambitious timeline to reach an ambitious goal.

“This unprecedented effort by all WHO Member States was launched in response to an unprecedented global emergency – the COVID-19 pandemic,” said Mr Driece. “These sovereign states did so recognizing that great collaboration and coordination were needed in the face of pandemics. While negotiations have been challenging at times, all countries agree that the world must be better prepared for the next pandemic. It is not a matter of if a pandemic will happen again; it is a matter of when. We cannot afford to miss this historic opportunity to make the world safer from the next pandemic threat.”

In March 2021, heads of state and government from two dozen countries issued a statement of commitment calling for global collaboration to prepare for, prevent and respond to pandemics. In December 2021, WHO Member States decided to launch a global process to draft and negotiate a legally binding convention, agreement or other international instrument to strengthen pandemic prevention, preparedness and response.

 

 Машинен превод

 

Правителствата по света днес се съгласиха да продължат да работят по предложено споразумение за пандемия и да усъвършенстват допълнително проекта преди Седемдесет и седмата Световна здравна асамблея, която започва на 27 май 2024 г.

Правителствата, заседаващи в централата на Световната здравна организация в Женева, се съгласиха да възобновят хибридни и лични дискусии през следващите седмици, за да напреднат в работата по критични въпроси, включително около предложена нова глобална система за достъп до патогени и споделяне на ползите (т.е. животоспасяващи ваксини, лечения и диагностика); превенция на пандемии и One Health; и финансовата координация, необходима за увеличаване на капацитета на държавите за подготовка и реагиране на пандемии.

„По време на повече от две години интензивни преговори държавите-членки на СЗО показаха непоколебим ангажимент да изградят споразумение между поколенията, за да предпазят света от повторение на ужасите, причинени от пандемията COVID-19“, каза д-р Тедрос Адханом Гебрейесус, директор на СЗО Генерал „Приветствам решимостта, която всички страни показаха да продължат работата си и да изпълнят мисията, с която са се захванали.“

Ръководената от държавите-членки междуправителствена група за преговори (INB) беше създадена преди повече от две години, за да продължи тези усилия. Бюрото на INB, което ръководи процеса, ще представи резултатите от него за разглеждане на Световната здравна асамблея.

Съпредседателят на Бюрото на INB д-р Прешъс Матсосо от Южна Африка каза, че е постигнат напредък по време на последния кръг от дискусии по широк кръг от въпроси, съдържащи се в проектоспоразумението.

„Свидетели сме на разиграването на историята пред очите ни по време на този процес, когато всички държави се обединяват, за да решат обвързващ пакт за защита на всички граждани на света“, каза г-жа Матсосо. „Това не е просто упражнение. Това е първият по рода си процес за разработване на предложено споразумение за превенция, готовност и отговор на пандемия. Да направим това означава да го направим както трябва и Бюрото на INB се ангажира да помогне за финализирането на смислено, трайно споразумение.“

Колегата, съпредседател на Бюрото на INB, г-н Роланд Дрийс от Холандия, каза, че когато страните стартираха процеса преди две години за разработване на споразумение за пандемия, те го направиха, знаейки, че са си поставили амбициозен график за постигане на амбициозна цел.

„Това безпрецедентно усилие от всички държави-членки на СЗО беше предприето в отговор на безпрецедентна глобална извънредна ситуация – пандемията от COVID-19“, каза г-н Дрийс. „Тези суверенни държави го направиха, като признаха, че са необходими голямо сътрудничество и координация в лицето на пандемии. Въпреки че преговорите понякога са предизвикателни, всички страни са съгласни, че светът трябва да бъде по-добре подготвен за следващата пандемия. Не е въпросът дали пандемията ще се случи отново; въпрос е кога. Не можем да си позволим да пропуснем тази историческа възможност да направим света по-безопасен от следващата заплаха от пандемия.“

През март 2021 г. държавни и правителствени ръководители от две дузини страни издадоха декларация за ангажимент, призоваваща за глобално сътрудничество за подготовка, предотвратяване и реагиране на пандемии. През декември 2021 г. държавите-членки на СЗО решиха да започнат глобален процес за изготвяне и договаряне на правно обвързваща конвенция, споразумение или друг международен инструмент за укрепване на превенцията, готовността и реакцията на пандемия.

Публикува
WHO Member States Miss Deadline for Agreement on Pandemic Accord, But Agree to Soldier On in Next Two Weeks
Precious-Matsoso-1024x768.jpeg INB co-chair Precious Matsoso briefs the media on Friday night.

Despite the huge human and economic cost of  COVID-19, over two years of negotiations and substantial diplomatic pressure, the World Health Organization’s (WHO) Intergovernmental Negotiating Body (INB) failed to reach consensus on a pandemic agreement by Friday (10 May), the last scheduled day of negotiations before the upcoming  77th World Health Assembly (WHA).

But the exhausted INB delegates have resolved to solider on with talks right up to the eve of the WHA, which begins on 27 May.

Briefing a handful of media left at the Geneva headquarters on Friday night, co-chairs Roland Driece and Precious Matsoso said the negotiations had finally started to make progress in the past two weeks.

“The closer you get to the endpoint, the more willingness there is to move. We worked very hard and deep into the night, but there’s just so much so many issues that we need to agree upon and which are sometimes very technical or political,” said Driece.

“I think this is the last mile,” said Matsoso, adding that One Health, pathogen access and benefit-sharing (PABS), intellectual property and human resources had preoccupied delegates – although the human resources article was almost entirely “yellowed”, which meant it had been agreed by the working group.

The INB has developed a schedule of work based on significant areas that still lacked convergence, she added.

“Of course PABS is one… But once you get that, the rest is history,” said Matsoso. “You may ask  why we have given PABS so much attention. It’s because they all say it’s the heart, so if it doesn’t go with the instrument, it means there will be no heartbeat.”

She added that there would be one or two days’ work interspersed with breaks in the next two weeks, but that the actual dates still had to be agreed on.

Earlier, some delegates told Health Policy Watch there was simply was not enough time to attend to the outstanding issues. Others, notably Eswatini, remained more hopeful saying that if INB reconvened in the week before the WHA, scheduled to start on 27 May, many of the outstanding gaps could potentially be closed. 

“If we can work intelligently and with dedication, I think we can deliver a stronger outcome at the World Health Assembly,” the delegate said.

INB’s mandate

“Our mandate is to report to the WHA on the outcome of the process, and that is what we will do,” said Driece. “And the outcome will be where we will be a day before the WHA. We do hope if we put all the efforts in that it’s going to be with the final agreements. But if not, we just report on where we are at that moment.”

If no agreement is reached in the next two weeks, other options include an extended WHA running into June, a WHA Special Session in November or December or – the least popular option – postponing the deadline until the next WHA in May 2025.

Whatever happens in the next two weeks, the INB is obliged to report an outcome at the WHA, including sharing the latest draft of the agreement so far, including all of the bracketed, green and yellow text, WHO’s legal department has reportedly told delegates on Friday.  The INB will also recommend a way forward on final negotiations, with the WHA making the final decision.  

WHO chief legal officer Steven Solomon told the media briefing that “the INB wants to provide the assembly with a basis to consider their two and a half years of work. They want to meet their mandate to give the assembly a basis to consider their work.”

Solomon added that there is confusion about what adoption by the WHA means.

“Adoption doesn’t mean the treaty applies to any country. It’s the start of a process by which countries go back and consider whether this instrument makes sense for them. They would consider, at the domestic level, whether they should ratify the agreement.

“What I’ve seen in the press, and in, particularly social media, is the view that if it’s adopted, then it applies. You all know that’s not the case, but it’s not necessarily clear.

“And I guess the other thing I’d say is that every negotiation of every international agreement, begins as a marathon and finishes with a sprint. Member states have been running this marathon for two and a half years, and they’re in the sprint phase now. That shows their commitment to to achieving a result that delivers both global health equity and global health security, and is effective at preventing future pandemics and responding to them.”

Important progress

However, WHO officials, INB members and stakeholders stressed that the agreements, even in principle, on key points regarding equity, benefit sharing and technology transfer that have been reached so far are important for advancing equitable access to medicines and vaccines.

Provided there is no backsliding in subsequent rounds of negotiations, these would represent important, albeit imperfect, advances in preparing for and responding to the next pandemic. 

Draft text from late Thursday reflected the still large areas of disagreement with a number of critical articles still to be discussed. 

Screenshot-2024-05-10-at-18.29.51.png The text is still a mess of green (agreed on in plenary), yellow (agreed on by working group) and brackets

Friday morning’s session did not return to disputed articles but discussed various definitions. This is important for amendments to the International Health Regulations (IHR), due to be finalised in the coming week, which are supposed to use common definitions.

Knowledge Ecology International’s James Love told Health Policy Watch that, while the current text did not go far enough in many aspects to ensure equitable access to pandemic medicines and vaccines, there were important advances.

In Article 12, which deals with pathogen access and benefit sharing (PABS), “every version has some amount of vaccines that will be available to the WHO for free and affordable prices”, said Love. 

“Some people would like, more some people would like less, but no one is arguing it would be zero. So if that succeeds, it will definitely expand access.”

The current draft has two versions – either “up to” or “at least” 20% of health-related pandemic health products being allocated to the WHO for distribution. 

Screenshot-2024-05-10-at-18.34.15-1024x3

Love also said that a number of the articles also established new norms – such as on public money invested in research and development (R&D), technology transfer and global supply chains.

Putting an obligation on countries that fund R&D of pandemic products to “look after the access conditions” of whatever medicines and vaccines are produced as a result of their investment, not only in their own countries but worldwide, particularly in developing countries, is “something brand new”, said Love. 

While much of the language on technology transfer (Article 7) is not binding, the text does mandate countries and the WHO to move ahead on this, ditto with the establishment of global supply chains.

The progress achieved by those who believe in a multilateral approach to pandemic prevention could, however, be viewed as a setback by ultra-nationalists that would rather go it alone even in a pandemic, sources here warned.

For instance, parts of the media in the United Kingdom have been claiming, somewhat hysterically, that an agreement on benefit sharing would mean the UK would have to give up 25% of its vaccines in future pandemics.  But this is a distortion of the agreement, WHO officials have pointed out. 

Like any international instrument, the proposed agreement would be subject to ratification and countries’ sovereign laws – even though pathogens know no boundaries.

................машинен превод

 

 

 

Въпреки огромната човешка и икономическа цена на COVID-19, в продължение на две години преговори и значителен дипломатически натиск, Междуправителственият орган за преговори (INB) на Световната здравна организация (СЗО) не успя да постигне консенсус по споразумение за пандемията до петък (10 май), последният планиран ден за преговори преди предстоящата 77-ма Световна здравна асамблея (WHA).

Но изтощените делегати на INB решиха да продължат с преговорите точно до навечерието на WHA, което започва на 27 май.

На брифинг за шепа медии, останали в централата в Женева в петък вечерта, съпредседателите Роланд Дрийс и Прешъс Матсосо казаха, че преговорите най-накрая са започнали да напредват през последните две седмици.

„Колкото повече се приближавате до крайната точка, толкова повече желание за движение има. Работихме много упорито и дълбоко през нощта, но има толкова много въпроси, по които трябва да се съгласим и които понякога са много технически или политически“, каза Дрийс.

„Мисля, че това е последната миля“, каза Матсосо, добавяйки, че One Health, достъпът до патогени и споделянето на ползите (PABS), интелектуалната собственост и човешките ресурси са заели делегатите – въпреки че статията за човешките ресурси е почти изцяло „пожълтяла“, което означава, че е било съгласувано от работната група.

INB разработи график за работа въз основа на значителни области, които все още нямат конвергенция, добави тя.

„Разбира се, че PABS е един… Но след като го разберете, останалото е история“, каза Матсосо. „Може да попитате защо отделихме толкова много внимание на PABS. Защото всички казват, че това е сърцето, така че ако не върви с инструмента, това означава, че няма да има сърдечен ритъм.

Тя добави, че през следващите две седмици ще има един или два дни работа, осеяни с почивки, но действителните дати все още трябва да бъдат договорени.

По-рано някои делегати казаха на Health Policy Watch, че просто няма достатъчно време, за да се обърнат внимание на нерешените проблеми. Други, по-специално Есватини, останаха по-обнадеждени, като казаха, че ако INB се събере отново през седмицата преди WHA, планирано да започне на 27 май, много от неуредените пропуски потенциално биха могли да бъдат затворени.

„Ако можем да работим интелигентно и с отдаденост, мисля, че можем да постигнем по-силен резултат на Световната здравна асамблея“, каза делегатът.

Мандатът на INB
„Нашият мандат е да докладваме на WHA за резултата от процеса и това е, което ще направим“, каза Дрийс. „И резултатът ще бъде там, където ще бъдем ден преди WHA. Надяваме се, че ако положим всички усилия, това ще бъде с окончателните споразумения. Но ако не, ние просто докладваме къде сме в този момент.

Ако не бъде постигнато споразумение през следващите две седмици, другите опции включват удължена WHA до юни, специална сесия на WHA през ноември или декември или – най-малко популярният вариант – отлагане на крайния срок до следващата WHA през май 2025 г.

Каквото и да се случи през следващите две седмици, INB е длъжен да докладва резултат на WHA, включително споделяне на последния проект на споразумението досега, включително целия текст в скоби, зелен и жълт, съобщи правният отдел на СЗО на делегатите на петък. INB също така ще препоръча начин за напредък на финалните преговори, като WHA ще вземе окончателното решение.

Главният правен служител на СЗО Стивън Соломон каза на брифинга за медиите, че „INB иска да предостави на събранието основа за разглеждане на тяхната две години и половина работа. Те искат да изпълнят своя мандат, за да дадат на събранието основа да разгледа тяхната работа.

Соломон добави, че има объркване относно това какво означава осиновяване от WHA.

„Осиновяването не означава, че договорът се прилага за която и да е страна. Това е началото на процес, чрез който държавите се връщат назад и обмислят дали този инструмент има смисъл за тях. Те ще обмислят на вътрешно ниво дали да ратифицират споразумението.

„Това, което съм виждал в пресата и особено в социалните медии, е мнението, че ако е прието, значи се прилага. Всички знаете, че това не е така, но не е непременно ясно.

„Предполагам, че другото нещо, което бих казал, е, че всяко преговаряне на всяко международно споразумение започва като маратон и завършва със спринт. Държавите членки провеждат този маратон от две години и половина и сега са във фазата на спринта. Това показва техния ангажимент за постигане на резултат, който осигурява както глобална справедливост в здравеопазването, така и глобална здравна сигурност и е ефективен за предотвратяване на бъдещи пандемии и реагиране на тях.“

Важен напредък
Въпреки това служители на СЗО, членове на INB и заинтересовани страни подчертаха, че споразуменията, дори по принцип, по ключови точки относно справедливостта, споделянето на ползите и трансфера на технологии, които са постигнати досега, са важни за напредъка на справедливия достъп до лекарства и ваксини.

При условие, че няма отстъпление в следващите кръгове на преговорите, те биха представлявали важен, макар и несъвършен напредък в подготовката и реагирането на следващата пандемия.

Проектотекстът от късно в четвъртък отразява все още големите области на несъгласие с редица критични статии, които все още предстои да бъдат обсъдени.


Текстът все още е бъркотия от зелено (съгласувано на пленарно заседание), жълто (съгласувано от работна група) и скоби
Сесията в петък сутринта не се върна към спорни статии, а обсъди различни определения. Това е важно за измененията на Международните здравни правила (IHR), които трябва да бъдат финализирани през следващата седмица, които трябва да използват общи дефиниции.

Джеймс Лав от Knowledge Ecology International каза пред Health Policy Watch, че въпреки че настоящият текст не е стигнал достатъчно далеч в много аспекти, за да осигури справедлив достъп до пандемични лекарства и ваксини, има важен напредък.

В член 12, който се занимава с достъпа до патогени и споделянето на ползите (PABS), „всяка версия има известно количество ваксини, които ще бъдат достъпни за СЗО на безплатни и достъпни цени“, каза Лав.

„Някои хора биха искали повече, други биха искали по-малко, но никой не спори, че ще бъде нула. Така че, ако това успее, определено ще разшири достъпа.“

Настоящият проект има две версии – „до“ или „поне“ 20% от свързаните със здравето пандемични здравни продукти се разпределят на СЗО за разпространение.

Лав също така каза, че редица статии също установяват нови норми – като например за публичните пари, инвестирани в научноизследователска и развойна дейност (R&D), трансфер на технологии и глобални вериги за доставки.

Поставянето на задължение на страните, които финансират научноизследователска и развойна дейност на пандемични продукти, да се „грижат за условията за достъп“ на каквито и да е лекарства и ваксини, произведени в резултат на техните инвестиции, не само в техните собствени страни, но и по целия свят, особено в развиващите се страни, е „нещо чисто нов”, каза Любов.

Въпреки че голяма част от текста относно трансфера на технологии (член 7) не е обвързващ, текстът упълномощава държавите и СЗО да продължат напред в това отношение, както и със създаването на глобални вериги за доставки.

Напредъкът, постигнат от онези, които вярват в многостранния подход към превенцията на пандемията, обаче може да се разглежда като пречка от ултранационалистите, които биха предпочели да се справят сами дори в пандемия, предупреждават източници тук.

Например, части от медиите в Обединеното кралство твърдят, донякъде истерично, че споразумение за споделяне на ползите би означавало, че Обединеното кралство ще трябва да се откаже от 25% от своите ваксини при бъдещи пандемии. Но това е изкривяване на споразумението, посочиха представители на СЗО.

Като всеки международен инструмент, предложеното споразумение ще подлежи на ратификация и суверенни закони на държавите – въпреки че патогените не познават граници.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!