Отиди на
Форум "Наука"

"България - градове". Тема за българските градове като средища за живеене и бизнес


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Говорите тук за Пловдив, но и междуградският траспорт в страната е под всякаква критика. Автобусният транспорт, в чиято полза съсипват БДЖ е монополизиран от две компании, които държат  основните линии по двете магистрали от София до Морето. Като дори големите градове по двете основни артерии не са добре обслужени. Какво да говорим за разположените малко в страни. Примерно, наскоро имах разговор с колежка от Ямбол, която си каза, че за да пътува до София трябва да го организира поне седмица по-рано. Места няма, особено лятото, а с БДЖ отива цял ден. 
Та всичко това  просто принуждава хората да имат коли. Особено в малките населени места. Което се отразява на трафика и екологията.

  • Потребители
Публикува
Преди 7 минути, др-бр said:

Във Варна, Пловдив, Ср, Загора......е едно тотално затлачване

Забатачване :).  
 

Цитирай

 

РДНСК-Пловдив: Пробивът под Водната палата е незаконен

Общинските съветници предстои да обсъдят спирането на строежа, чиято стойност надхвърля 9 милиона лева.

РДНСК-Пловдив издаде констативен акт на Община Пловдив за работа без влязла в сила Заповед за промяна на строителството на пробива на Водната палата. Следващата стъпка е, след изтичане на 7-дневния срок за обжалване, да бъде издадена и заповед за спиране на дейността на обекта. Инспекторите вече са уведомили заинтересованите страни – строителната фирма, Община Пловдив и надзора, с което започва да тече и законовият срок за обжалване.

 

 

  • Потребители
Публикува
Преди 15 минути, др-бр said:

Във Варна, Пловдив, Ср, Загора......е едно тотално затлачване.

Или "тотална сеч" (и отново безаконие)😠 😞

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/gradove/plovdiv/2022/11/24/4419473_nov_kvartal_se_gotvi_v_plovdiv_obshtinata_shte_pozvoli/
 

 

Нов квартал се готви в Пловдив. Oбщината позволи строителство в парка до Гребната база

С одобрението на Общия устройствен план общинският съвет отключи частните зелени площи в обществения парк

-----------------------------

"Смяната на предназначението на точно този терен противоречи на чл. 62а от ЗУТ", казва общинската съветничка от ДБ. Членът казва, че "не може да се променя предназначението на съществуващите озеленени площи или на части от тях в урбанизираните територии, реализирани съгласно предвижданията на устройствените планове".

https://www.google.com/search?q=чл.+62а+от+ЗУТ&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  • Потребител
Публикува

То и Карнобат е по-голям от Белово, значи ли, че е нормално да има задръствания. Всъщност и там щеше да има, ако в града имаше много предприятия, приходящи работници и инфраструктурата оставаше същата. Ей, затова се търсят решения. Като удобен градски/междуградски транспорт.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 3 часа, nik1 said:

Ако човек е по-свободен, да, но ако отива на/по работа или се връща? Губи 45-50 минути за отиване и още толкова за връщане, и 15-20 минути при пътуване с автомобил. (Ако пък трябва  да закара децата на училище или на детска градина, най-бързото пътуване е с автомобил)

Изобщо - времето за отиване на работа в много от класациите е един от главните показателите за качество на живот в града.
Големите градове от Източна Европа, Русия, Китай и други по правило са много назад по този показател след средните по големина градове..

В Турция има добре развит обществен транспорт, и по-малко автомобили на глава от населението, и там доколкото съмн се интересувал разделението не е толкова голямо. Например Измир е много голям град , като население и като размери (90 километра дължина), но е с удобен и развит транспорт, чрез които се пътува срвнително бързо , Дори има и морски градски транспорт,  с корабчета, измислен и направен с цел да съкрашава времето за пътуване (Градът е разположен на извит като бъбрече залив, и е по бързо да се прекоси през морето).

Автомобилите мисля не решават въпроса - има и едно известно правило в градоустройствената наука, че колкото по-голяма е пропускателната способност на една централна градска улица/булевард в големите градове , толкова по-големи са задръстванията по нея.
В България и Русия, особено в Русия, се върви в тази погрешна посока - главно за да се задоволят строителните мераци и фирми.. Пловдив също не прави изключение

 

Въпрос на изграждане на навици е. Аз примерно съм плътно за да бъде затворен центърът за автомобили, и хората да си планират времето според това условие. Това казвам като софиянец, който, докато живееше в България, работеше в центъра на София. В центъра не използвах градски транспорт изобщо (като се включи чакането му и скоростта, особено на трамваите, за човек с бърза походка почти няма смисъл). За автомобил да не говорим. Висенето в задръстване в центъра никога не ми е било опция.

Когато се прибирам сега, правя същото - вървя пеша. Дори метрото не ползвам в центъра, защото най-често се налага първо да довървя до него, а после да го изчакам - за което време +/- 10-15 минути, мога да стигна навсякъде.

Редактирано от dora
  • Потребители
Публикува
Преди 26 минути, др-бр said:

Примерно, наскоро имах разговор с колежка от Ямбол, която си каза, че за да пътува до София трябва да го организира поне седмица по-рано. Места няма, особено лятото, а с БДЖ отива цял ден. 

От София до Бургас "щеще" да се пътува с влак за четири часа и половина..Това "ще" се говори от 2017-та (То днес само от София до Пловдив се пътува 3 часа)..
Иначе реформата в БДЖ върви "по план" - мести се куфара насам-натам..От сливането лично аз нищо добро не очаквам, субсидиите за "Пътничедски превози" ще покриват и загубите от другите пера или обратно, и накрая ще се окаже че Дружеството е на печалба, но качеството на услугата ще продължи да спада, съответно ще намаляват пътниците..(Заради високите цени на горивата през тази година има прираст в пътниците спрямо ниския брой пътници през Ковид-периода, Увеличението не се дължи на подобрената услуга)

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2022/02/18/reformata-v-bdj-sofiia-burgas-shte-se-vzima-za-4-chasa-i-polovina.520817

  • Потребител
Публикува

И аз смятам, че ще има увеличение. Видях го и лятото. Просто вече ги няма автобусит по 2-3 на всеки час, за всеки областен град до магистралите. Ако искаш да пътуваш, често или няма билети, или няма удобен автобус. БДЖ остава единственият транспорт, който стига почти навсякъде. И вместо да се възползват от това, обслужването продължава да е същата трагедия.

  • Потребител
Публикува
Преди 22 минути, nik1 said:

От София до Бургас "щеще" да се пътува с влак за четири часа и половина..Това "ще" се говори от 2017-та (То днес само от София до Пловдив се пътува 3 часа)..
Иначе реформата в БДЖ върви "по план" - мести се куфара насам-натам..От сливането лично аз нищо добро не очаквам, субсидиите за "Пътничедски превози" ще покриват и загубите от другите пера или обратно, и накрая ще се окаже че Дружеството е на печалба, но качеството на услугата ще продължи да спада, съответно ще намаляват пътниците..(Заради високите цени на горивата през тази година има прираст в пътниците спрямо ниския брой пътници през Ковид-периода, Увеличението не се дължи на подобрената услуга)

https://www.dnes.bg/obshtestvo/2022/02/18/reformata-v-bdj-sofiia-burgas-shte-se-vzima-za-4-chasa-i-polovina.520817

И доста пари се вкараха. Уж ремонтираха линията, ако не по цялата дължина, то в големи участъци.

  • Потребител
Публикува

Автобусните линии отпадат защото просто хората си карат колите и не пътуват с автобуси. Поне между градовете е така. А в градовете билетчето трябва да е безплатно, за да има някакъв ефект. 

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, makebulgar said:

Държавата не й е работата да решава проблемите на градовете. Там си има общински съвети и кметове, които трябва да ги решават тия неща, и които получават заплати за тази цел. Те реално са държавни служители, но не са Държавата. Държавата, тоест министрите и парламента в София само могат да отпускат пари за реализирането на проектите. 

Наясно ли си как става бюджетирането в България?!

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, др-бр said:

Говорите тук за Пловдив, но и междуградският траспорт в страната е под всякаква критика. Автобусният транспорт, в чиято полза съсипват БДЖ е монополизиран от две компании, които държат  основните линии по двете магистрали от София до Морето. Като дори големите градове по двете основни артерии не са добре обслужени. Какво да говорим за разположените малко в страни. Примерно, наскоро имах разговор с колежка от Ямбол, която си каза, че за да пътува до София трябва да го организира поне седмица по-рано. Места няма, особено лятото, а с БДЖ отива цял ден. 
Та всичко това  просто принуждава хората да имат коли. Особено в малките населени места. Което се отразява на трафика и екологията.

Има само една магистрала свързваща София с морето - "Тракия". "Хемус" е в строеж от десетилетия, а състоянието на вече построеното отговаря на картина от руската глубинка.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, nik1 said:


Открай време се говори за присъединяване на Общините Родопи и Марица към Пловдив. ОК - Пловдив има интерес да се развива и разширява, но дали общините ще "подадат", и дали хората там са съгласни? 

И двата кмета са против и си имат добри агрументи..

https://www.marica.bg/region/rodopi/kmett-na-obshina-rodopi-otnosno-prisedinqvaneto-km-plovdiv

https://www.plovdiv24.bg/novini/regionalni/Kmetut-na-obshtina-Marica-Obichame-zhivota-na-selo-i-ne-zhelaem-prisuedinyavane-kum-Plovdiv-1232391



Забележка: Пловдив и расте и на Север - Промишлена зона:  Бизнесът и индустрията са прехвърлили с километри табелата на Пловдив по посока село Труд по бул. В. Левски (Карловско шосе). И тук става интересно: навлезли са в община Марица, но адресът им е Пловдив. /адресът им " гр.Пловдив,община Пловдив, бул.В Левски XXX", а би трябвало да да е " село Труд, общнина Марица, ул "Карловско шосе" XXX"/ :).  
Районът я няма инфраструктурата за живеене, но има условия да се "напасне" такава,.Друг е въпросът кой би инвестирал там в жилища, защото това все пак е индустриална зона.

Отново става въпрос за пари, бюджетиране и административен капацитет. Пари в икономиката има, но след като държавата ги прибере те се канализират в плащането на "данък Русия". И така пари за инфраструктура няма, за проектите на общините също няма. Пари се намират единствено и само, когато трябва да се обслужват руските интереси или местната пета колона да замезе, в случай, че е огладняла.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, dora said:

Аз примерно съм плътно за да бъде затворен центърът за автомобили,

В Пловдив (нали за него говорим?) центъра е затворен за автомобили. Ако се затвори още повече,ще създаде проблеми,а не удобства. Центърът на София също няма накъде повече да се затваря...

Преди 2 часа, nik1 said:

От София до Бургас "щеще" да се пътува с влак за четири часа и половина..

Това е невъзможно по чисто географски причини... Политиците знаят това,но въпреки че го знаят,ръсят неизпълними обещания,защото...,но ще спра,че сега не ми се говори за конспирации...

  • Потребители
Публикува

ПС

Един - два интересни момента:
Община Пловдив попада/съвпада с границите на град Пловдив.  
Община Пловдив/град Пловдив граничи с две съставни общини, чиито центрове са извън техните населени места (намират се в Пловдив).
На северозапад, север и североизток община Пловдив/град Пловдив граничи с община Марица; на югоизток, юг и югозапад – с община Родопи.

Не знам коя лукова глава/тиква е измислил тази щуротия, и с каква цел? Така градът се капсулира и не може да не разширява извън своите граници, защото всяка площ извън границите му попада в друга община

https://bg.wikipedia.org/wiki/Пловдив_(община)
https://bg.wikipedia.org/wiki/Пловдив

В София пък границите на общината  (Столична Община) съвпадат с тези на областта (Област София-град),  Това  е някак по-разбираемо, макар и да не виждам голям смисъл общината да  се обособява в област 
https://bg.wikipedia.org/wiki/Столична_община
https://bg.wikipedia.org/wiki/София_(област)

  • Потребители
Публикува

Градски транпорт, с разписание на междуградски

Така и е с всички линии

4-та е свръзва Тракия с Центъра и със Северен, и нейното разписание логично би следвало да е с по-голяма плътност. На спирката няма хора, не защото няма поток, а защото хората използват автобомилите си

 

 

Ако сте в Центъра, може да добиете неправилната представа, че транспортът е много начесто, но това е така, защото сте на спирка , която е обща за  7-9 линии, и често 2-3- автобуса ви върва една и съща работа.  Може да ви наложи да чакате 20 минути за вашия автобус- в случая с 4-та

318323937_10160448548100912_2327041976668284796_n.jpg

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!