Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Цитирам мнение на човек от форума, като за мое съжаление темата е заключена. Тъй като според мене въпросът, който той задава, е от изключителна важност, ще си позвола да цитирам мнението ми тук и да отговоря така, както аз виждам дадения проблем.

Цитирай

Какво е пречило на хората преди смъртта на Исус да имат избор? Почти съм сигурен, че избора им е бил ненакърним по никакъв начин и тогава и сега. И след това ами ако Исусовата смърт не може да промени хората то тя е странна сама по себе си и неадекватна на задачата и, която всъщност е доста странна за добрия, все прощаващ и все милостив Бог. Чрез смърт, кръв, бичуване, разпятие и най-долни гаври да даваш уроци на хората, който всъщност са също деца божии, за изкупуване на някакъв доста мъглив първороден грях вече повече от 2000 години. Бая злопаметен ще е този Бог дето го описват в Библията. А това, че от нас зависи накъде ще тръгнем е така, но защо тогава ми трябва някакъв път, който накрая завършва по същият начин, както и да нямаш такъв път? Все ставаш храна на червейчетата. Поздрав!

Една централна тема в Библията е, че за престъпленията си човек трябва да заплати и цената е много висока – всеки, според Библията е престъпник (по-старата дума е грешник) и заслужава да отиде да бъде наказан заедно със Сатана и неговите вестители. Поради човеколюбието на бога, който е и съдията на всички нас, той решава да се погрижи з нас, като сам плати цената за нашите престъпление спрямо него. И цената е някой праведен, тоест справедлив, невинен човек, който да пострада вместо нас – завестителна жертва. Но няма никой. Затова небето започва един много сложен план за нашето спасение. Този план се състои в това, че богът сам лично се ангажира да дойде на земята и да извърши това, което е немислимо за нас, понеже няма никой, който да е без порок, чист от  злото. И първородния грях е само едното, но всъчност Исус понеже "нашите грехове на дървото" а не само първородния грях. И той първо избира един човек – Авраам –  и му обещава че от неговото потомство ще се роди спасителят на хората. След това от този човек богът прави един народ, на който народ той дава закон, чиято цел е обясни на човека, че е престъпник по природа и че има нужда от спасител. Но закона е даден и с още цели: той е конституцияата на едно царство – Израел– което в началото не е царство, а една много особена и велика държава, но това е друга тема. В тази държава богът започва "да издига" пророци, които да учас народа на божиите истини, но и да свидетелстват за идващият спасител – божият помазаник хамашиях. това продължава много време докато времето се изпълва и има стотици пророчества за идващият помазаник божи. Когато той идва, той идва от небето с тази цел, за която говорим. И още нещо : той ни показва кой е истинският бог в неговата същност и слава: спасител на човека от смъртта и наказанието, и дарителят на вечен живот за всеки, който повярва и остави злото – тоест се разкае за живота си против бога, признае Исус за спасител и господар, учител и изкупител. Тогава и само тогава той наследява това, за което умира и оживява Исус – вечния живот. Вечния живот сега е скрит в бога, но скоро ще бъде открит, когато Исус дойде пак. амин.

  • Мнения 175
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 9 часа, Etienne said:

Една централна тема в Библията е, че за престъпленията си човек трябва да заплати и цената е много висока – всеки, според Библията е престъпник (по-старата дума е грешник) и заслужава да отиде да бъде наказан заедно със Сатана и неговите вестители. Поради човеколюбието на бога, който е и съдията на всички нас, той решава да се погрижи з нас, като сам плати цената за нашите престъпление спрямо него. И цената е някой праведен, тоест справедлив, невинен човек, който да пострада вместо нас – завестителна жертва. Но няма никой. Затова небето започва един много сложен план за нашето спасение. Този план се състои в това, че богът сам лично се ангажира да дойде на земята и да извърши това, което е немислимо за нас, понеже няма никой, който да е без порок, чист от  злото.

Виждаш ли какъв не мъдър и непоследователен е Бог?

Първо се нахвърля на Адам и Ева за нещо, което не е престъплеие - не може да извърши престъпление човек, който не познава доброто и злото, за него всичко е в реда на нещата, а преди да изядат ябълката Адам и Ева са били невинни в това отношение. Вменява им несъществуващ грях, за да има с какво да ги тормози. Чак после му хрумва на Господа че е сбъркал, че не е прав, че хората трябва да бъдат просветени, проявява човеколюбието си. Това е характерна проява на биполярно разстройство, но това е друга тема.

И последният финал - Бог решава да заплати дълг към себе си? Той като е Бог не разполага с по-прости механизмии за погасяване на такива дългове, като да пие една студена вода или да щракне с пръсти и да го преживее? Айде бе, нали е всемогъщ :) Ама няма да се получи театъра без смисъл, който се е получил.

  • Потребител
Публикува

По-скоро е ПР-процес, един от най-добрите?!?😎 от векове...🙄

На невинен в нищо човек - да се накаже!.. жестоко, впечатлително... Всъщност, Това е впечатляваща несправедливост, а обикновените и мислещи хора се стремят да са справедливи - все за това копнеят, почти до дъното на съзнаването си. Измисля се и приказка с цел "чудо" - възкресяване, но  ... възкресяване в "душите" на хората, а не физически. (като в приказката - след 100 години сън?, едва ли дамата ще става за целуване?!!😞)

И започват ... измислиците, а всеки грамотен за тогавашното време пише та се къса, защото ... просто, трябва да яде...😎

(старият афоризъм: животът е справедлив към всички, а това е световна несправедливост!)

...

  • Потребител
Публикува

skaner, опитваш се да обясниш духовното с човешки примери и това никога не работи. Богът е мъдър и последователен, търпелив и много милостив и състрадателен, и именно затова не е тук, защото то би било краят на човешкия род. Когато той дойде именно това е, което ще се случи. И лесно може да се види как нашите прародители са станали виновни: Кайн убива Авел, а това е само следващото поколение, мъка. Погасяването на този дълг е главната тема на Библията и обещанието е вечен живот в Исус.

  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, Малоум 2 said:

По-скоро е ПР-процес, един от най-добрите?!?😎 от векове...🙄

На невинен в нищо човек - да се накаже!.. жестоко, впечатлително... Всъщност, Това е впечатляваща несправедливост, а обикновените и мислещи хора се стремят да са справедливи - все за това копнеят, почти до дъното на съзнаването си. Измисля се и приказка с цел "чудо" - възкресяване, но  ... възкресяване в "душите" на хората, а не физически. (като в приказката - след 100 години сън?, едва ли дамата ще става за целуване?!!😞)

И започват ... измислиците, а всеки грамотен за тогавашното време пише та се къса, защото ... просто, трябва да яде...😎

(старият афоризъм: животът е справедлив към всички, а това е световна несправедливост!)

...

Какво означава грамотен човек според тебе? Атеист? Естествено че е несправедливо, и поведението на тогавашните хора с нищо не се различава с поведението на хората днес: омразата към Исус идва от факта, че той изобличава света за злото, както в мисли така и в дела. Никой, който не иска да се промени, не обича да бъде изобличаван, но ако някой иска да е справедлив, се радва на учението на Исус.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, Etienne said:

омразата към Исус идва от факта, че той изобличава света за злото,

Явно ти изобщо нищо не си разбрал от живота и учението на Христос! На Исус въобще не му пука за доброто и злото. Той е над тези "неща". Единственото към което се стреми е спасението на душата. Нищо друго.

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 24 минути, Etienne said:

skaner, опитваш се да обясниш духовното с човешки примери и това никога не работи. Богът е мъдър и последователен, търпелив и много милостив и състрадателен, и именно затова не е тук, защото то би било краят на човешкия род. Когато той дойде именно това е, което ще се случи. И лесно може да се види как нашите прародители са станали виновни: Кайн убива Авел, а това е само следващото поколение, мъка. Погасяването на този дълг е главната тема на Библията и обещанието е вечен живот в Исус.

А с какви примери може да бъде обяснено нещо, дори духовното, освен с човешкият опит?  Това е единственият инструмент с който разполагаме.

Това за състрадателният мъдър и милостив Бог е клише. Нещо като Стокхолмски синдром.

Цялата история с Каин и Авел се е случила след безпричинното изгонване на Адам и Ева от Рая. Тоест Бог е първопричината за всички нещастия и безобразия, случили се след това с човешкият род, и това не трябва да се забравя и прикрива. А за дълга вече казах - абсолютно иззмислен, за да се оправдае Бог за грешката си и да укрепи собственото си его. С измисленият дълг той отмества вниманието от собствената си грешка и го пренася върху измислена човешка грешка. И за това е целият театър в Библията. Защото как може да прави такива безобразия, нали не грешал?

Публикува (edited)
Преди 28 минути, deaf said:

Явно ти изобщо нищо не си разбрал от живота и учението на Христос! На Исус въобще не му пука за доброто и злото. Той е над тези "неща". Единственото към което се стреми е спасението на душата. Нищо друго.

Свят на злото, опита за разграничаване на дух и душа, незнайно защо и хора-престъпници по презумпция, твърде намирисва на сектанство...

Редактирано от skiahtro
  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 7 минути, deaf said:

Аз имам пред вид друго безобрзие и грешка на Бог - налагането на първородният грях, при положение че Адам и Ева са извършили нещо без да отличават добро от зло, за тях всяко действие е било норма, дори нарушението на забрана не е било нещо лошо. Цялата последваща трагедия на Бог е свързана с опит за изкупление на тази му грешка, чрез театралната постановка която е описана в Библията.

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, deaf said:

Явно ти изобщо нищо не си разбрал от живота и учението на Христос! На Исус въобще не му пука за доброто и злото. Той е над тези "неща". Единственото към което се стреми е спасението на душата. Нищо друго.

Напротив, учението на Исус се занимава именно с това, кое е добро и кое е зло. Той е съдията на всички живи, които ще застанат пред него с телата си, душите си и духовете си в деня определен от бога за това. Тук са включени всички живи и мъртви. Това време наближава с голяма скорост.

Цитирай

  25. ИСТИНА, ИСТИНА ВИ КАЗВАМ ЧЕ ИДЕ ЧАС, И СЕГА Е, КОГАТО МЪРТВИТЕ ЩЕ ЧУЯТ ГЛАСА НА СИНА БОЖИЯ, И КОИТО ГО ЧУЯТ ЩЕ ОЖИВЕЯТ.   26. ЗАЩОТО КАКТО ОТЕЦ ИМА В СЕБЕ СИ ЖИВОТ, ТАКА Е ДАЛ И СИНУ ДА ИМА ЖИВОТ В СЕБЕ СИ;   27. И ВЛАСТ МУ Е ДАЛ ДА ПРАВИ И СЪД, ЗАЩОТО Е СИН ЧЕЛОВЕЧЕСКИ.   28. НЕДЕЙТЕ СЕ ЧУДИ НА ТОВА; ЗАЩОТО ИДЕ ЧАС, В КОЙТО ВСИЧКИ КОИТО СА В ГРОБОВЕТЕ ЩЕ ЧУЯТ ГЛАСА МУ,   29. И ЩЕ ИЗЛЕЗАТ, ОНЕЗИ КОИТО СА ПРАВИЛИ ДОБРО ВЪВ ВЪЗКРЕСЕНИЕТО НА ЖИВОТ; А КОИТО СА ПРАВИЛИ ЗЛО ВЪВ ВЪЗКРЕСЕНИЕТО НА ОСЪЖДЕНИЕ.   30. НЕ МОГА АЗ ДА ПРАВЯ НИЩО ОТ СЕБЕ СИ: СЪДЯ КАКТО ЧУЯ; И СЪДБАТА МИ Е ПРАВЕДНА; ЗАЩОТО НЕ ИСКАМ МОЯТА МОЛЯ, НО ВОЛЯТА НА ОТЦА КОЙТО МЕ Е ПРОВОДИЛ.

Текстът е доста старинен но се разбира: правилите добро са наградени с вечен живот. И този, който го решава е Исус съдията на всички живи и мъртви.

  • Потребител
Публикува
Преди 32 минути, scaner said:

Аз имам пред вид друго безобрзие и грешка на Бог - налагането на първородният грях, при положение че Адам и Ева са извършили нещо без да отличават добро от зло, за тях всяко действие е било норма, дори нарушението на забрана не е било нещо лошо. Цялата последваща трагедия на Бог е свързана с опит за изкупление на тази му грешка, чрез театралната постановка която е описана в Библията.

Терминът първороден грях е доста небиблейски. Ако идеята му е: първото престъпление, което човекът е извършил, тогава добре, но според мене това е поредната православна каша. В Библията се казва само, че поради това, което Адам направил земята е проклета – явно неговото престъпление не е толкова невинно, колкото изглежда на пръв поглед. И се вижда и днес – човек е готов да лиши от живот който и да било друг човек за да придобие нещо, понякога една пенсия от възрастна жена, Това е като лакмусова хартия, която ни показва размера на извършеното от Адам и състраданието на бога към онези негови потомци, които се раждат в състоянието предизвикано от извършеното от него и жена му.

Адам бил създаден по образа на бога, но ясно се казва, че той е родил син по своя образ – явно образа на бога вече го няма в Адам и Ева. Така че омаловажаването на престъплението е нещо типично за човека: Самите Адам и Ева имат голям обяснителен разговор с бога , в който никой не признава престъплението си, но всеки обвинява другия. Нищо не се е променило.

 

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 2 минути, Etienne said:

Терминът първороден грях е доста небиблейски. Ако идеята му е: първото престъпление, което човекът е извършил, тогава добре, но според мене това е поредната православна каша. В Библията се казва само, че поради това, което Адам направил земята е проклета – явно неговото престъпление не е толкова невинно, колкото изглежда на пръв поглед.

Целият въпрос е - престъпление ли е това, което е направил Адам, и по какъв критерии то е престъпление? След като Бог не е дал на Адам средство, с което да отличава добро от зло, на какво основане го обвинява в извършено престъпление?

Ние не знаем как мисли Бог. Всичко в Библията е човешка интерпретация. И споре човешкото право не е престъпление действие, което не противоречи на текущоте закони. Всичко останало е опит да бъде оправдан Бог в човешките очи за своята непоследователност.

Преди 5 минути, Etienne said:

И се вижда и днес – човек е готов да лиши от живот който и да било друг човек за да придобие нещо, понякога една пенсия от възрастна жена, Това е като лакмусова хартия, която ни показва размера на извършеното от Адам и състраданието на бога към онези негови потомци, които се раждат в състоянието предизвикано от извършеното от него и жена му.

За качествата на човека трябва да се осъжда неговият създател. Така е създал човека - да стане жесток и агресивен, след като разбере разликата между добро и зло.  Поредното недоглежданена Бог - той ужким има способност да провижда нещата, трябвало да му е ясно с какво се захваща и да не обвинява после другите.

Преди 9 минути, Etienne said:

Адам бил създаден по образа на бога, но ясно се казва, че той е родил син по своя образ – явно образа на бога вече го няма в Адам и Ева. Така че омаловажаването на престъплението е нещо типично за човека: Самите Адам и Ева имат голям обяснителен разговор с бога , в който никой не признава престъплението си, но всеки обвинява другия. Нищо не се е променило.

Адам родил син по своя образ - поредният проблем в "конструкцията", допуснат от Бог, и прехвърлен върху Адам. Не може да обвиняваш за проблеми Творението, а само неговият Съзздател. Адам не поражда наследник по собствен механизъм, а по механизма създаден от Бог - ако нещо в него не работи, не е виновен Адам.

А как да признаят престъпление което го няма?

Като разбереш тези неща, ще ти се изясни каква театраална постановка е Бибията, призвана да оправдае грешката и нескопосаното творчество  на Бог.

 

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Etienne said:

Терминът първороден грях е доста небиблейски. Ако идеята му е: първото престъпление, което човекът е извършил, тогава добре, но според мене това е поредната православна каша. В Библията се казва само, че поради това, което Адам направил земята е проклета – явно неговото престъпление не е толкова невинно, колкото изглежда на пръв поглед. И се вижда и днес – човек е готов да лиши от живот който и да било друг човек за да придобие нещо, понякога една пенсия от възрастна жена, Това е като лакмусова хартия, която ни показва размера на извършеното от Адам и състраданието на бога към онези негови потомци, които се раждат в състоянието предизвикано от извършеното от него и жена му.

Адам бил създаден по образа на бога, но ясно се казва, че той е родил син по своя образ – явно образа на бога вече го няма в Адам и Ева. Така че омаловажаването на престъплението е нещо типично за човека: Самите Адам и Ева имат голям обяснителен разговор с бога , в който никой не признава престъплението си, но всеки обвинява другия. Нищо не се е променило.

 

Не се хаби  с тези двамата! Това са възгордели се  форумни , "философи" и  "авторитети" които не знаят що е покаяние! Такива като тях се лутат без път и посока. Как се вика, тръгнали са по много стръмна пътека и трябва да я изстрадат, за да се усетят че грешат!

Публикува (edited)
Преди 4 часа, scaner said:

Аз имам пред вид друго безобрзие и грешка на Бог - налагането на първородният грях, при положение че Адам и Ева са извършили нещо без да отличават добро от зло, за тях всяко действие е било норма, дори нарушението на забрана не е било нещо лошо. Цялата последваща трагедия на Бог е свързана с опит за изкупление на тази му грешка, чрез театралната постановка която е описана в Библията.

Напротив! Бог създава Адам и Ева и им дава избор. Смисъла е, че неправилния избор, не може да бъде норма в един прекрасен свят.

Преди 3 часа, Etienne said:

Напротив, учението на Исус се занимава именно с това, кое е добро и кое е зло. Той е съдията на всички живи, които ще застанат пред него с телата си, душите си и духовете си в деня определен от бога за това. Тук са включени всички живи и мъртви. Това време наближава с голяма скорост.

Учението на Иисус, не се занимава със зло, то отрича напълно злото! Понятието "зло", не съществува, затова всичко може да бъде простено.

 

Редактирано от skiahtro
  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 17 минути, skiahtro said:

Напротив! Бог създава Адам и Ева и им дава избор. Смисъла е, че неправилния избор, не може да бъде норма в един прекрасен свят.

Когато ти не различаваш добро от зло - а такива са били Адам и Ева преди ябълката - нямат критерии кой избор е правилен и кой не. Убийството също е избор неотличим от останалите, и това не може да бъде осъждано.  Мантрите че им бил даден избор са за отвличане на вниманието и за пренасочване на вината към хората, а не към нейният автор. Погрешно е в това да се търси друг смисъл. Стандартен трик, който се използва в разни ситуации и сега. От кого ли сме го научили?

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, scaner said:

Стандартен трик,

Съгласен съм,че "свободната воля" с която ни е надарил Бог е трик от негова страна,за да ни вменява вина за простъпките ни...

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 1 час, deaf said:

Съгласен съм,че "свободната воля" с която ни е надарил Бог е трик от негова страна,за да ни вменява вина за простъпките ни...

Преди да  изядат ябълката Адам и Ева, "свободна воля" не е имала смисъл. Тя се осмисля само когато предприемеш действие в скалата добре-зло. Иначе е просто проява на рефлекси :)

  • Потребител
Публикува
Преди 1 минута, scaner said:

Иначе е просто проява на рефлекси

Във всяко свое действие човек волю или неволю подкрепя своите интереси и ценности,били те и идеалистични. А не Доброто или Злото.

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 1 минута, deaf said:

Във всяко свое действие човек волю или неволю подкрепя своите интереси и ценности,били те и идеалистични. А не Доброто или Злото.

Така е. Но в контекста на Библията проявата на свободна воля е само в скалата добро-зло. По това те съдят накрая.

Публикува

 

Just now, scaner said:

Така е. Но в контекста на Библията проявата на свободна воля е само в скалата добро-зло. По това те съдят накрая.

Правилно и неправилно. Това може, онова не може.

Малко бой си ял като малък...

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 8 минути, skiahtro said:

Малко бой си ял като малък..

Ако Бог беше размислил трезво и беше набил Адам и Ева, може би още щяхме да сме в рая? :)

Публикува
Преди 1 час, scaner said:

Ако Бог беше размислил трезво и беше набил Адам и Ева, може би още щяхме да сме в рая? :)

Де да знаеш.. Може пък да ги е бил, бил и най-накрая да е размислил трезво...

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 21 минути, skiahtro said:

Де да знаеш.. Може пък да ги е бил, бил и най-накрая да е размислил трезво...

Никой нямаше да го помни след едно поколение :)

  • Потребител
Публикува
Преди 5 часа, skiahtro said:

Напротив! Бог създава Адам и Ева и им дава избор. Смисъла е, че неправилния избор, не може да бъде норма в един прекрасен свят.

Учението на Иисус, не се занимава със зло, то отрича напълно злото! Понятието "зло", не съществува, затова всичко може да бъде простено.

 

Учението на Исус е описано от неговите ученици–свидетели ясно и точно без никакви заобикалки. Терминът "добро" се среща вероятно повече от сто пъти в Новия договор, "зло" - и той горе долу толкова. Това са основни категории в Библията и се срещат повече от хиляда пъти в цялата Библия. Така че злото съществува. Следователно горното ти твърдение няма как да е вярно.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!