Отиди на
Форум "Наука"

Пристанище Свиленград?


Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Наскоро чух, че имало такъв евро проект или идея поне за такова нещо. Евентуално коритото на Марица да се поразшири и доиздълбае в долното ѝ течение, за да могат плавателни съдове да стигат до Свиленград и там да бъде построено пристанище. С това реално България би получила излаз на Егейско море. А също така потокът на товарите от юг ще пропусне преминаването през Турция или Гърция, ако може да акостират направо в Свиленград и оттам директно на магистралата и към Европа. Така ще се спестят такси и време.

Как мислите, дали е осъществимо подобно нещо? А и дали Турция и Гърция ще се навият? Те също могат да имат изгода, ако се открият пристанища и в Димотика и Одрин примерно.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Морски кораби по Дунав не влизат и никой не е решил да го копае, че да влязат, тъй че едва ли някой ще го направи и за Марица. При това Свиленград е с 60 м надморска височина, а това значи че ще трябва много вода и шлюзове, за да се запълни новия канал. 

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Е ще има бая труд няма как. Но можем да викнем китайците да го строят и да получават после някакъв % от таксите ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Just now, Warlord said:

Е ще има бая труд няма как. Но можем да викнем китайците да го строят и да получават после някакъв % от таксите ;) 

Може и Ахмед Доган да консултира строежа. Спомням си как бяха изкопа ли и бетонирали цялата планина за Цанков камък

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, makebulgar said:

Морски кораби по Дунав не влизат и никой не е решил да го копае, че да влязат, тъй че едва ли някой ще го направи и за Марица. При това Свиленград е с 60 м надморска височина, а това значи че ще трябва много вода и шлюзове, за да се запълни новия канал. 

Има проект и май е одобрен от ЕС,от Унгария по Дунав в Сърбия да се отклони по воден канал,през Северна Македония,та до Солун да плават кораби. Щом през планинска Македония може,защо не и за Свиленград?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Администратор
Преди 54 минути, Regulus said:

Това е идея на инж. Енчо Михайлов Енчев, изложена в негов голям труд. Още преди 30-тина години.

Може ли повече информация, кой е този негов труд и какво точно описва тази идея?

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

То една магистрала 50 години не можем да направим, а за този проект няма и да мечтаем.

Просто е интересно като идея какво всъщност са си представяли тогава ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Р. Теодосиев said:

Може ли повече информация, кой е този негов труд и какво точно описва тази идея?

“Проект за евротранспортни коридори и корабоплавателни канали по територията на Република България като национална стратегия за реализация през ХХI век”, автор инж. Енчо Михайлов Енчев, издадена преди повече от 20 години и втори път издадена през 2022 г.

 

Преди 1 час, Р. Теодосиев said:

То една магистрала 50 години не можем да направим, а за този проект няма и да мечтаем.

Просто е интересно като идея какво всъщност са си представяли тогава ;)

Намерете я и вижте как Марков, Личев и един куп политици се опитват да откраднат този проект от истинския автор.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, skorpion1980 said:

Като химера ми се струва поне на този етап.

Това е един ваариант - по поречието на Марица. Другият вариант е обширно описан в проекта на инж. Енчев. Магистралата “Дунав-Егея” на Марков е всъщност откраднат проект за корабоплавателен канал. Абсолютно реалистичен в днешно време. И необходим. Между другото, турците правят нов канал; успореден на Босфора. Също, сърбите имат китайски проект от Дунава през Сърбия, Македония и Гърция (Солун). Само дето сръбският е два пъти по-дълъг от българския.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

През комунизма е имало проект и София ,да стане морско пристанище и това само хората ,чели Георги Марков ,го знаем.Милиони трудодни са били принудени "трудовите хора" събота и неделя ,да полагат безсмислен труд и следите личат не е лъжа.Интересно ,е ,че след 1989 ,на практика никоя сериозна медия ,не е разследвала този абсурден проект и се разчита на забвението.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 минута, todorg said:

През комунизма е имало проект и София ,да стане морско пристанище и това само хората ,чели Георги Марков ,го знаем.Милиони трудодни са били принудени "трудовите хора" събота и неделя ,да полагат безсмислен труд и следите личат не е лъжа.Интересно ,е ,че след 1989 ,на практика никоя сериозна медия ,не е разследвала този абсурден проект и се разчита на забвението.

Този проект, за който Вие пишете, е нещо друго. Той, както и каналът през Добруджа (Варна-Русе) нямат нищо общо с проекта на инж. Енчев. Най-малкото, проектът на инж. Енчев е частен и не е държавен. Проектът през Искър е безумен, затова не е и реализиран. Пак Ви казвам, че проектът на инж. Енчев няма нищо общо. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Не знам нищо за този проект на Енчев  В страни ,като Великобритания и Германия има много морски канали кръстосващи страните ,но и там терена не е толкова планински а и благосъстоянието на страните е  впъти по голямо от нашето.Виж канал Варна Шумен или Бургас Сливен разбирам ,ама за нещо по далече...

Редактирано от todorg
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 23 часа, deaf said:

Може ли да потвърдите необходимостта му?

Поинтересувайте се какво правят съседните на България страни и накъде си насочват новите световни транспортни коридори и, вероятно, сам ще си отговорите на въпроса.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Regulus said:

Поинтересувайте се какво правят съседните на България страни и накъде си насочват новите световни транспортни коридори и, вероятно, сам ще си отговорите на въпроса.

Това е тролски отговор...

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!