Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

Информацията на Уорлорд ме накара да проверя количеството на танковете "Тигър" при Курск. Оказа се, че той е прав!

На южният участък (Манщайн):

1-ва СС танкова дивизия "Личен СС флаг на Адолф Хитлер" - 13 танка (13-та рота)

2-ра СС танкова дивизия "Дас Райх" - 14 танка (8-ма рота)

3-та СС танкова дивизия "Мъртвешката глава" - 15 танка (1-ва рота) и

505-ти тежък танков батальон - 45 танка

Общо - 87 танка

На северният участък (Модел):

503-ти тежък танков батальон - 45 танка

Общо - 45 танка

Общо при Курск 132 танка. Разликата - два танка е нищо.

Редактирано от eMGeto
  • Глобален Модератор
Публикува

В спомените на ген. Йордан Мутафчиев пише нещо интересно за съветската военна академия през брежнево време. Докато тръбяха за грандиозната победа в пропаганден аспект, във ВА най-сериозно и обективно са си преподавали на бъдещия висш команден състав на Варшавския договор, че при Прохоровка сражението е изгубено и че нещата при Курск всъщност са спечелени от немците, но загубата им е стратегическа, тъй като не са могли да развият успеха си. И наистина, загубите, които нанасят на руснаците са ужасяващи...

  • Потребител
Публикува

В спомените на ген. Йордан Мутафчиев пише нещо интересно за съветската военна академия през брежнево време. Докато тръбяха за грандиозната победа в пропаганден аспект, във ВА най-сериозно и обективно са си преподавали на бъдещия висш команден състав на Варшавския договор, че при Прохоровка сражението е изгубено и че нещата при Курск всъщност са спечелени от немците, но загубата им е стратегическа, тъй като не са могли да развият успеха си. И наистина, загубите, които нанасят на руснаците са ужасяващи...

През лятото на 1943г. германците са в задънена улица откъм ресурси.....

Относно сражениятга при Курск-Воронеж-Орел хм там авиацията май решава всичко....

Ако германците са завоювали въздушно превъзходство ситуацията поне за онзи моменТ щеше да е патова...

Но това е нямало как да стане с наличните тоест с НЕналичните ресурси за водене навойна/възстановяване на бойните загуби.

Залитането по танкове от Типа на ,,Тигър" е логистична грешка....Количеството, е решаващо, а не толкова качеството.

Германците традиционно прилагат модела на по-високо качество във всички сфери(техника, обучение, окомплектовка, военно-болнично дело), но при война с практически целия свят и без дастатъчно суровини......просто са обезкръвени.ТОЗИ МОДЕЛ СРЕЩУ СССР НЕ РАБОТИ.

Мисля, че относно Курск, доста се подценява ролята на авиацията в самите сражения.....

Напрактика до 1944г. огромна част от лекото стрелково оръжие на Вермаха е изработено по метода на фрезоването(по-качествено изделие, но по-скъпо, по-малко като насищане и възвръщаемост във войските).Щамповането го прилагат на доста по-късен етап от войната при това, когато изнемогват за ресурси.Това е просто пример за изпипването и на детайлите, типично ,,по немски", което обаче не е условие за успех.дори напротив в случая.

Ако победата в една война беше поставена така, че да зависи основно и само от професионализма и техтническата подготовка на личния състав....то германците печелят.Вижте пример-лекопехотната противопартизанска дивизия ,,Принц Ойген", какво прави с нашите.. :lightbulb: ....Говорим за второразрядно не, ами треторазрядно германско съединение, което е изпълнявало жандармерийско-наказателни фунции ........

Но изразът ,,Бог е на страната на големите батальони" е убийствено точен.

Верно е...иначе.През цялата германо-съветска война Вермахта нанася колосални загуби на Червената армия.загуби, които ИНАЧЕ СА НЕПРИЕМЛИВИ ЗА ВСЯКА ДЪРЖАВА ОТ ЕВРОПА към онзи момент, че дори и днес!Но не и за СССР.....

  • Потребител
Публикува

Не мога да не се съглася с това мнение! Много точно! Към есента на 43-та германците вече стържат дъното на кацата с човешките си резерви. Оттам нататък (даже и да имат материали) няма вече никакво спасение, а само агония. Като нямаш хора нищо не става.

  • Глобален Модератор
Публикува

Пантера и Тигър с подобрени ходови качества. Кралски Тигър по-добре, но с по-мощен двигател, по-големи ролки и здрава ходова част и с наклонени листове на бронята.

И с дизел.

И в достатъчно количество.

  • Потребител
Публикува

"Пантера" и "Ягдпантер", но не по 100 бройки, а хиляди!

Пантерата, както вече писах, май е доста калпав танк и не е адекватно противодействие на Т34, както е бил замислен (и копиран).

  • Потребител
Публикува (edited)

Ех, ти ме хвърли в оркестъра! "Пантера" е най-добрият танк на Втората световна война. Говоря за основен боен танк. Той е по-добър от Т-34, но ужасно скъп и труден за масово производство. Т-34 го бие само по количества!

Редактирано от eMGeto
  • Модератор Военно дело
Публикува

Най добрия немски танк би бил модернизиран до дупка Т-ІV. Той е сравним с Т-34, вече е в производство и не е толкова скъп като пантерата и тигъра.

  • Потребител
Публикува

Т-ІV е добър танк, но не е възможно да се модернизира повече от това, което е! Изследвания на германското министерство на въоръженията и боеприпасите (Алберт Шпеер) за поставяне на 88 мм. оръдие на този танк показват, че това е възможно, но ще наруши продукцията за няколко месеца, което пък, е невъзможно!

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Дали тук или в "Бойна слава" имаше една тема за това как германците използват елементи от пленени вражески танкове и ги прикачват към своите танкове или премоделират пленените танкове по свой вкус, като идеята е да ги модернизират...

http://nauka.bg/foru...?showtopic=8685

За съжаление сайтът със снимките вече не съществува, но намерих това:

http://alternathistory.livejournal.com/316838.html

http://my.mail.ru/community/war_history_army/76F6104CB63F9948.html

Редактирано от ISTORIK
  • Модератор Военно дело
Публикува (edited)

http://alternathistory.org.ua/alternativa-pzkw-iv

http://alternathistory.org.ua/alternativa-pantere

Нещо алтернативно по въпроса. Съществува, но имаха проблем и изтриха много, наистина много материали. Кво да правиш, техника. Плюя в пазва това да не ни застигне и нас.

Редактирано от Frujin Assen
  • 1 year later...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

А тъй! Който иска, нека я засича с БМВ-та :sneaky2:

Бая пердашат Леопардите. А6?

Редактирано от КГ125
  • 5 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Действията на група армии "Север" обикновено не се разглеждат подробно, като изключим обсадата на Ленинград де. Там за първи път се появяват Тигрите.

С какво се характеризира това направление най-вече? Ами общо взето с каквото и другите - огромно превъзходство на руснаците и в жива сила и в техника и въпреки това стремително напредване на немските войски. При контраофанзивата на руснаците този баланс е още повече в тяхна полза. Но като цяло тази група армии започва да се изтегля защото останалите се провалят и започва всеобщо отстъпление, така че резултатите от сблъсъците на бронираните подразделения не са можели да обърнат хода на събитията. Но и на мен ще ми е интересно да прочета подробности за това.

Тая поредица не е лоша, бях гледал друг епизод за танковите сблъсъци на Западния фронт, но не беше съвсем обективна, американски ветерани разправяха как силите били равни в бронетехника, а немските танкове на места дори били повече и определено били по-добри. Никой обаче не спомена, че в тоя етап вече нямат гориво, а и протекция от въздуха, така че американската авиация постоянно им прекъсва и без това оскъдните доставки, докато янкитата са отлично снабдявани.

  • Потребител
Публикува

Охо, какво добро изложение. smile.gif Може да се добави само това, че за транспорт на танковете се ползва не само влак и параход, но и т.нар. "трайлер" - един такъв много як камион с два танкови двигатела или с друг як двигател, на който танка се качва /желателно от първия опитwink.gif/ и така се транспортира по шосетата.

Освен това, не съм сигурен дали преди Т80 М1 Абрамс не е първият с газотурбинен двигател. Такъв двигател е по-ефективен, обаче има два яки недостатъка - страшно много гори и има по-голямо топлинно излъчване, а то е, чрез което съвременните МПС-та се засичат и уцелват от ракетите.

и двамата не сте прави за газотурбинния двигател, първата разработка е немска и турена на Panther ...

  • Потребител
Публикува

http://en.wikipedia.org/wiki/GT_101

експериментален дизайн, не стига до серийно произовдство, а и няма кога

това което на различни места чета различно е дали всъщност е изпробван на самия танк или не

  • Потребител
Публикува (edited)

газотурбинният двигател не е някаква страхотна философия ...

има предимства - компактност и ниска маса ... тих е ... и дотам ...

и важни недостатъци - ниска ефективност (поради висока температура на извърляните газове), чувствителност на прах (заради високата скорост на въртене на перките трябва да се позлват филтри при запрашаване) и нетрайност (пак поради високата скорост на въртене) ...

конкретно с танковете проблемът е, че хаби страшно много гориво на свободен ход в сравнение с дизелов двигател например ... което комбинирано със сериозната топлинна следа не го прави чак толкоз интересен ...

затова при Т90 има завръщане към дизела ... а при абрамсите се инсталира допълнителен роторен двигател, който да захранва системите когато танка стои с часове или дни на място ...

абрамсът хаби по 30-40л гориво само за да се запали и развърти турбината ...

Редактирано от Alexander_Nevski

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!