Отиди на
Форум "Наука"

Световната икономика вече е ангажирана с намаляване на доходите с 19% поради климатичните промени


Recommended Posts

  • Администратор
Публикува

38 трилиона долара загуби всяка година: Световната икономика вече е ангажирана с намаляване на доходите с 19% поради климатичните промени

Дори ако емисиите на CO2 бъдат драстично намалени от днес, световната икономика вече е ангажирана с намаляване на доходите с 19% до 2050 година поради климатичните промени, открива ново проучване, публикувано в списание “Nature”. Тези щети са шест пъти по-големи от разходите, необходими за ограничаване на глобалното затопляне до два градуса. Въз основа на емпирични данни от повече от 1600 региона по света през последните 40 години, учените от Потсдамския институт за изследване на климатичните въздействия (PIK) оценяват бъдещите въздействия на променящите се климатични условия върху икономическия растеж и тяхната постоянство.

image.png

Прогнозирани промени в доходите през 2049 година в сравнение с икономика без климатични промени. Промените в доходите са ангажирани в смисъл, че са причинени от исторически емисии. (Изображение: Kotz et al., Nature)

“Прогнозират се силни намаления на доходите за мнозинството региони, включително Северна Америка и Европа, като Южна Азия и Африка ще бъдат най-силно засегнати. Те са причинени от въздействието на климатичните промени върху различни аспекти, които са важни за икономическия растеж, като например земеделските добиви, производителността на труда или инфраструктурата,” казва ученият от PIK и първи автор на проучването Максимилиан Коц. Общо глобалните годишни щети се оценяват на 38 трилиона долара, с вероятен диапазон от 19 до 59 трилиона долара през 2050 година. Тези щети се дължат главно на повишаването на температурите, но също и на промените във валежите и температурната променливост. Включването на други времеви екстреми като бури или горски пожари може допълнително да увеличи тези щети.

Огромни икономически разходи за Съединените щати и Европейския съюз

“Нашият анализ показва, че климатичните промени ще причини масивни икономически щети в следващите 25 години почти във всички страни по света, включително и във високоразвити такива като Германия, Франция и Съединените щати,” казва ученият от PIK Леони Венц, който ръководи проучването. “Тези високи загуби са резултат от нашите минали емисии (парникови газове)*. Ще ни трябват повече усилия за адаптация, ако искаме да избегнем поне някои от тях. И трябва да намалим нашите емисии драстично и незабавно - ако не, икономическите загуби ще станат още по-големи във втората половина на века, достигайки до 60% на глобално ниво до 2100 година. Това ясно показва, че защитата на нашия климат е много по-евтина от това да не го правим, и това е без дори да се вземат предвид неикономическите въздействия като загуба на живот или биоразнообразие.”

Досега глобалните прогнози за икономическите щети, причинени от климатичните промени, обикновено се фокусират върху националните въздействия от средните годишни температури през дълги времеви хоризонти. Като включва последните емпирични открития от климатичните въздействия върху икономическия растеж в повече от 1600 поднационални региона по света през последните 40 години и като се фокусира върху следващите 26 години, изследователите успяха да прогнозират щети от промените в температурите и валежите с голяма детайлност във времето, като по този начин намаляват големите несигурности, свързани с дългосрочните прогнози. Важно е да се отбележи, че в изследването се взема предвид и миналите икономически въздействия от глобалното затопляне.

Страните, които най-малко замърсяват, ще пострадат най-много

"Нашето проучване подчертава значителната несправедливост на климатичните въздействия: Намираме щети почти навсякъде, но страните в тропиците ще пострадат най-много, защото вече са по-топли. По-нататъшното повишаване на температурите ще бъде най-вредно там. Най-малко отговорните страни се очаква да претърпят загуба на доходи, която е с 60% по-голяма от тази на страните с по-високи доходи и с 40% по-голяма от тази на страните с по-високи емисии. Те също така са тези с най-малко ресурси за адаптация към неговите въздействия. Структурната промяна към система за възобновяема енергия е необходима за нашата сигурност и ще ни спести пари. Оставането по пътя, по който в момента вървим, ще доведе до катастрофални последици. Температурата на планетата може да бъде стабилизирана само ако спрем да изгаряме петрол, газ и въглища," казва Андерс Леверман, ръководител на отдела за изследване на сложността на науката в Потсдамския институт и съавтор на проучването.

*Парниковите газове са газовете в атмосферата, които абсорбират и излъчват радиация в инфрачервения спектър. Този процес стои в основата на парниковия ефект. Основните парникови газове в атмосферата на Земята са: водна пара, въглероден диоксид, метан, диазотен оксид и озон. Парниковите газове влияят силно на температурата на Земята и без тях земната повърхност би била около 33 °C по-студена отколкото сега. Парниковите газове съществуват в много атмосфери, създавайки парникови ефекти на Марс, Титан и особено в плътната атмосфера на Венера.

По материали от:

https://www.pik-potsdam.de/en/news/latest-news/38-trillion-dollars-in-damages-each-year-world-economy-already-committed-to-income-reduction-of-19-due-to-climate-change

https://www.sciencedaily.com/releases/2024/04/240417131138.htm

https://bg.wikipedia.org/wiki/Парников_газ

skynews-climate-covid-concern_5638336.jp

  • Потребител
Публикува

Няма страшно! Ще поддържаме "видимия ръст на благосъстоянието" на народа чрез повишаване качеството на алкохола! :)

  • Потребител
Публикува
Преди 9 часа, Exhemus said:

Няма страшно! Ще поддържаме "видимия ръст на благосъстоянието" на народа чрез повишаване качеството на алкохола! :)

Тече процеса на Митологизация на Климатичните Промени - които преминават към Климатична Катастрофа. Ангажират голяма част от Науката да флашифицира изследвания и опорочава факти, цели нови отрасли от икономиката раотят за обличане в материална истинност на глобалната измислица за Борбата с Климатичните Промени. Тези са в синхрон с либералкапиталист. Глобализъм, бъдещите планове за СЗО и пандемиоборството, дигиталните самоличности и пари, лбгти-обезличаването и пр. Всики са инструменти за глобално Социално инжинерство и опит за промени, вкл. биологичоконструкт. върху хората. 

  • Потребител
Публикува
Преди 9 минути, tekotaka said:

Тече процеса на Митологизация на Климатичните Промени - които преминават към Климатична Катастрофа. Ангажират голяма част от Науката да флашифицира изследвания и опорочава факти, цели нови отрасли от икономиката раотят за обличане в материална истинност на глобалната измислица за Борбата с Климатичните Промени. Тези са в синхрон с либералкапиталист. Глобализъм, бъдещите планове за СЗО и пандемиоборството, дигиталните самоличности и пари, лбгти-обезличаването и пр. Всики са инструменти за глобално Социално инжинерство и опит за промени, вкл. биологичоконструкт. върху хората. 

 

Ако климатичните промени са мит къде ни е зимата, и кой конспиратор причинява наводненията случващи се в Сибир, Персийския залив, Австрия, Белгия, Ню Йорк и другите места по света?

  • Потребител
Публикува
Преди 17 минути, makebulgar said:

 

Ако климатичните промени са мит къде ни е зимата, и кой конспиратор причинява наводненията случващи се в Сибир, Персийския залив, Австрия, Белгия, Ню Йорк и другите места по света?

Не са мит!. Митологизират се антропог. причинност-хиперболизира и  се митологизира Борбата срещу Наложената Заплаха.

  • Потребител
Публикува
Преди 20 минути, tekotaka said:

Не са мит!. Митологизират се антропог. причинност-хиперболизира и  се митологизира Борбата срещу Наложената Заплаха.

Тоест, казваш, че целия пушек и сажди, които изхвърляме, и всичките гори, които изсичаме, са незначителен фактор?! И вероятно имаш някакви научни изследвания, които показват природните причини зимата да изчезне и да започне много повече дъжд да вали на някои места. 

  • Потребител
Публикува (edited)

Един товарен кораб има много по-голямо въздействие върху околната среда от 50 милиона пътнически автомобила. 15-те най-големи товарни кораба в света отделят повече нежелани вещества от 760-те милиона автомобила в света, според проучване на Датската агенция за опазване на околната среда.

За каво говорим?

Ще дойде денят, когато ще почнем да изолираме квартирите не срещу студ ами срещо жега....Така, че всички тези които продават изолационни материали ще се ориентирът към тези страни където лека полека средната лятна температура ще стане 40 градуса....

Почвайте да замазвате минимум с 40 см кал/най-ефтиното/къщите защото ще се печете като във фурна, през лятото...🤣🤪

 

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, Skubi said:

Един товарен кораб има много по-голямо въздействие върху околната среда от 50 милиона пътнически автомобила. 15-те най-големи товарни кораба в света отделят повече нежелани вещества от 760-те милиона автомобила в света, според проучване на Датската агенция за опазване на околната среда.

Можеш и сам да си ги сменеш. 

1,5 милиарда коли и камиони по света ако харчат по 100 литра гориво на ден са ти общо 150 милиарда литра гориво на ден. 

100 хиляди големи кораба при разход 250 тона на ден са общо 25 милиарда литра гориво на ден.

Тоест колите и камионите замърсяват в пъти повече, при това го правят в градовете, близо до нас, а не в средата на океана.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 21 минути, makebulgar said:

 

Има една унгарска поговорка, умният пуща, магарето страда.....🤪

https://www.theguardian.com/environment/2009/apr/09/shipping-pollution

In 2022, international shipping alone accounted for nearly 3% of the world's greenhouse gas emissions. The transportation sector, including shipping, is responsible for about 20.2% of the world's total CO₂ emissions, making it the second-largest contributor to global carbon pollution.2023. szept. 22.

https://www.google.com/search?q=shipping-pollution&rlz=1C1GCEA_enHU1052HU1052&oq=shipping-pollution&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIGCAEQABgeMgYIAhAAGB4yBggDEAAYHjIGCAQQABgeMggIBRAAGAgYHjIICAYQABgIGB4yCAgHEAAYCBgeMggICBAAGAgYHjIICAkQABgIGB7SAQk1MzQwajBqMTWoAgiwAgE&sourceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1

Преди да форсираш, това първенство предимно в сярата, защото тези кораби консумират най-лошокачественото масло....

Но и това няма значение, защото в момента да замръзне всичко замърсяване, ще трябва няколко десетилетия ако не столетия нещо да почне да се променя....

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува (edited)

Скупи, разбирате ли какво сте цитирали?

Превеждам основното: Корабоплаването, взето отделно, е отговорно за почти 3% (три процента) от световните емисии на парникови газове. Транспортния сектор, включително корабоплаването, е отговорно за 20,2% от емисиите, което го прави (транспорта като цяло, а не само корабоплаването) втория по-големина замърсител.

Тоест корабоплаването е отговорна за около 1/7 от замърсяването в транспорта. Тировете, примерно, замърсяват много повече от корабоплаването.

Редактирано от Dobri_I
  • Потребител
Публикува
Преди 20 часа, Dobri_I said:

Скупи, разбирате ли какво сте цитирали?

Превеждам основното: Корабоплаването, взето отделно, е отговорно за почти 3% (три процента) от световните емисии на парникови газове. Транспортния сектор, включително корабоплаването, е отговорно за 20,2% от емисиите, което го прави (транспорта като цяло, а не само корабоплаването) втория по-големина замърсител.

Тоест корабоплаването е отговорна за около 1/7 от замърсяването в транспорта. Тировете, примерно, замърсяват много повече от корабоплаването.

Как да не разбирам. От гуглето първият адрес на този който най-много плаща, че да е първи при търсене. Но има там и редица други статии. Навярно ще има и такова където ще докажат научному, че тези огромни кораби са направо производители на чист, свеж въздух....😉

  • Потребител
Публикува
Преди 22 часа, Skubi said:

Един товарен кораб има много по-голямо въздействие върху околната среда от 50 милиона пътнически автомобила.

Тука е лъжовна сметката. 1 кораб от най-големите харчи само колкото 2500 коли, а не колкото 50 милиона. 

  • Потребител
Публикува
Преди 12 минути, makebulgar said:

Тука е лъжовна сметката. 1 кораб от най-големите харчи само колкото 2500 коли, а не колкото 50 милиона. 

Ами и АЕЦ-ите станаха вече зелена енергия....Козлодуй може да се модернизира и добави още 1-2 реактора....🤑

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, Skubi said:

Козлодуй може да се модернизира и добави още 1-2 реактора.

Но изглежда не може да се модернизира с руски реактори,тъй като Русия вече е враг на България... Казва ли ти някой...

  • Потребител
Публикува
Преди 1 минута, deaf said:

Но изглежда не може да се модернизира с руски реактори,тъй като Русия вече е враг на България... Казва ли ти някой...

Или френски или чрез Орбан....Той ПАКШ си строи едновременно 2 руски реактора....До колкото знам....

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!