Отиди на
Форум "Наука"

Температурни аномалии


mnogoznaiko

Recommended Posts

  • Потребители
 
🌡️ Предходният месец е бил най-горещият май, откакто се правят измервания на температурата. Това бе и 12-ият пореден месец, който отбелязва подобен рекорд.

🔥 С други думи - вече цяла година температурите в световен мащаб са по-високи от когато и да било, откакто имаме данни от измервания. В световен мащаб температурите през последните 12 месеца са били с 0,75°C по-високи от средното за периода 1991-2020 г. и с цял градус и половината над прединдустриалните нива.

🌍 Земята се опитва да ни каже нещо и е добре да я чуем, преди да е станало късно. Тенденцията към покачване на температурата е съвсем ясна и се изискват конкретни мерки.

🗺️ Как изглеждат температурните аномалии в Европа през последните 12 месеца може да видите в картата на Copernicus ECMWF 👇
 

температурни анумалии.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Според мен е комплексен проблема. Но въглеродния отпечатък е най-сериозния проблем, който имаме и като гледам нямаме сериозно решение.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, mnogoznaiko said:

въглеродния отпечатък е най-сериозния проблем, който имаме и като гледам нямаме сериозно решение.

Е има решение и се действа по въпроса. Всички електромобили, фотоволтаици и ветрогенератори са решението. Все още не са довели до отмиране на изкопаемите горива, но след 20-30 години промяната ще е осезаема.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
Преди 2 часа, makebulgar said:

Е има решение и се действа по въпроса. Всички електромобили, фотоволтаици и ветрогенератори са решението. Все още не са довели до отмиране на изкопаемите горива, но след 20-30 години промяната ще е осезаема.

Добре, решение има, но в момента аз не виждам истински ефект от това решение. 

Освен това, основно в Европа и САЩ се прилагат тези решения, останалия свят не се занимава или няма пари и стимул, за да погледне сериозно на алтернативните източници на енергия.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 минути, mnogoznaiko said:

Добре, решение има, но в момента аз не виждам истински ефект от това решение. 

Освен това, основно в Европа и САЩ се прилагат тези решения, останалия свят не се занимава или няма пари и стимул, за да погледне сериозно на алтернативните източници на енергия.

Вземи една Полша, макар че е в ЕС цялата и енергетика е с въглероден отпечатък и то доста голям, да не говорим за останалият свят Китай Индия и много други, то и в България още се пъентят за затваряне на тецовете с въглища. Големият проблем са също и ДВГ, те трябва или изцяло да преминат на зелен водород или да бъдат изместени от електрическите за които обаче не е сигурно дали ще стигне литият на земята. Трябват радикално нови технологии.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Позагубили са ми се спомените, но КПД-то на ТЕЦ през '90 е около 30-35 %. Горе-долу колкото на ДВГ.

Мисля че малко повече е на цялата енергийна инфраструктура на България (пак '90).

Един електромобил би бил въглеродно неутрален ако се зарежда от ВЕЦ, ВяЕЦ или ФЕЦ. Това са централите които не бълват въглероден диоксид.

Вече 1MW от производството за коя централа има най-малък въглероден отпечатък не мога да кажа на 100%, но предполагам ВЕЦ или АЕЦ.

Друго на което се обръща внимание на последък са кравите. Преди години когато прочетох тази теория за пръв път съм се смял през сълзи и го мислех за голяма глупост. 

Според чатбота кравите допринасят за 14,5% от парниковите газове годишно (една крава произвежда 100 кг метан годишно).

И не напоследно място обезлесяването.

Пак според чатбота годишно се изсичат гори с размерите на Португалия, а само половината се регенерират.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 29 минути, vandu said:

Един електромобил би бил въглеродно неутрален ако се зарежда от ВЕЦ, ВяЕЦ или ФЕЦ. Това са централите които не бълват въглероден диоксид.

Да също и АЕЦ, но не съм и привърженик, защото обстановката с войната в Урайна усложни много експлоатацията на АЕЦ в българия с горивото и сега пък с аварии защото е остаряла и произведена в СССР който сега вече го няма но има Путин когото не харесваме. Има и друг чалъм без да се премахват ДВГ, просто да използват зелен водород произведен в часовете на излишък от ВЕИ. Бутилиран водород под 100 атмосфери какъв е проблема, бил бомба, ами резервоар с бензин също е бомба, възпламеняването на литият в батериите пък не може да се угаси. 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, mnogoznaiko said:

Добре, решение има, но в момента аз не виждам истински ефект от това решение. 

Освен това, основно в Европа и САЩ се прилагат тези решения, останалия свят не се занимава или няма пари и стимул, за да погледне сериозно на алтернативните източници на енергия.

Еми то е като с диетите. Не виждаш крайния резултат през първия ден или през първата седмица, а го виждаш чак след месеци или години. И няма как с вълшебна пръчица да прескочиш целия период от месеци на упражнения и диети, и да имаш резултат веднага със свалени 30-40 кг. Също така ако някъде по пътя решиш да се върнеш към старите си навици резултата може са е съвсем различен от желаното.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 25 минути, Джереми said:

Да също и АЕЦ, но не съм и привърженик, защото обстановката с войната в Урайна усложни много експлоатацията на АЕЦ в българия с горивото и сега пък с аварии защото е остаряла и произведена в СССР който сега вече го няма но има Путин когото не харесваме. Има и друг чалъм без да се премахват ДВГ, просто да използват зелен водород произведен в часовете на излишък от ВЕИ. Бутилиран водород под 100 атмосфери какъв е проблема, бил бомба, ами резервоар с бензин също е бомба, възпламеняването на литият в батериите пък не може да се угаси. 

Водорода е много по-запалим от бензина, ама много. Може би е съпоставим с метана.

Всички системи и съоръжения които работят с водород в Европа трябва да отговарят на АТЕХ директивата. Съоръженията за водород попадат в най-тежката 3-та група и попадат там понеже не е шега работа.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 25 минути, vandu said:

Водорода е много по-запалим от бензина, ама много. Може би е съпоставим с метана.

Всички системи и съоръжения които работят с водород в Европа трябва да отговарят на АТЕХ директивата. Съоръженията за водород попадат в най-тежката 3-та група и попадат там понеже не е шега работа.

Газта пропан Бутан с която се зареждат автомобили с газови уредби, е също много запалима, но хората си карат без проблемно ако всичко е в изправност.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ето го и един на водород, по точно електричка ползваща водород в горивна клетка.

https://autobild.bg/защо-водородната-toyota-mirai-е-най-добрият-авто/

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...