Отиди на
Форум "Наука"

Как теорията на Павлов ни управлява и до днес


Recommended Posts

  • Потребители

През комунизма водеща е доктрината за превъзпитанието. В нея няма място за емпатия. Вярването е, че всеки може да бъде освободен от чувствата си и обучен да има определено поведение. В днешното дехуманизиране на ЛГБТ хората прозира именно този тоталитарен начин на мислене, пише Диана Иванова.

Законът, с който беше забранено обсъждането на ЛГБТ теми в училище, извади на повърхността един по-дълбок проблем – пренебрегването и игнорирането на психиката и чувствата, както и вярването, че хората могат за бъдат „превъзпитани“.

Казусът, парадоксално, ни връща към дългата традиция на комунизма, в която индивидуалните чувства и емоции на хората бяха пренебрегвани, а психологическите подходи, които им отделяха място, обявени за „буржоазни отживелици“ и забранени.

Отношението на комунизма към чувствата

Проблемът с историята на психиката и отношението към чувствата по времето на комунизма е една от най-малко изследваните теми.

Наследствата на тоталитаризма

Какво точно се случва обаче с чувствата по време на тоталитаризма? И защо комунизмът е срещу чувствата и психиката?

Кой е Павлов и каква е неговата теория

Павлов получава първата Нобелова награда за Русия през 1904 г. с изследвания на храносмилателната система. Не се интересува от политика, не приветства идването на власт на болшевиките, никога не става комунист.

С какво теорията му завладява Сталин

Тази теория става постепенно знамето на следващия съветски доктатор Йосиф Сталин и сталинизма. Сталин вижда в Павлов огледало на своето мислене. Човекът се управлява от мозъка. Обществото се управлява от Политбюро.

Можем ли да открием следи от това мислене у себе си

Шокиращо е да открием как отричането на чувствата, влюбването в контрола, може да вземе такива гигантски нечовешки размери и години по-късно, днес, да наблюдаваме метастазите на това дехуманизиращо мислене.

Цялата статия: Без емпатия към ЛГБТ хората. Как теорията на Павлов ни управлява и до днес

https://www.svobodnaevropa.bg/a/lgbt-empatiya-teroriyata-na-pavlov/33099666.html

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Имам множество възражения, които искам да споделя. На първо място, че от 70-те години България е в победил социализъм, но не и комунизъм, т.е. да се обсъжда реалност на комунизма е некоректно от научна гледна точка. От пропагандно- политическа, може.

Преди 3 часа, mnogoznaiko said:

Отношението на комунизма към чувствата

Проблемът с историята на психиката и отношението към чувствата по времето на комунизма е една от най-малко изследваните теми.

Не е вярно. През 1974 г. излиза книгата на Кирил Василев (баща на изтъкнатия седесар Николай Василев) Любовта- 836 стр. През 1981 г. излиза самостоятелно "За любовта" на Стендал, публикувано и в четиритомника с избрано. Интересно, кои съчинения за " историята на психиката и отношението към чувствата" познава г-жа Иванова, които сега са известни, а тогава не. А иначе "историята на психиката" и връзката с чувствата е нова тема, за онова време още не така разработена, че да сме били назад. 

Преди 4 часа, mnogoznaiko said:

През комунизма водеща е доктрината за превъзпитанието. В нея няма място за емпатия.

Също не е вярно. Емпатията е нормално явление в общуването и настоящето отчуждение в по- голяма степен ни лишава от емпатия.

Преди 4 часа, mnogoznaiko said:

Законът, с който беше забранено обсъждането на ЛГБТ теми в училище

Безогледна лъжа. Има една частична промяна в Закона за предучилищното и училищното образование, която забранява пропаганда, популяризиране и подстрекаване на ... вж. т. 3. 

Чл. 11. (1) Предучилищното и училищното образование в Република България е светско.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 34 от 2022 г., изм. - ДВ, бр. 69 от 2024 г.) В системата на предучилищното и училищното образование се забраняват действия, свързани със:
1. налагането на идеологически и/или религиозни доктрини;
2. осъществяването на политическа и партийна дейност;
3. извършване на пропаганда, популяризиране или подстрекаване по какъвто и да е начин, пряко или косвено, на идеи и възгледи, свързани с нетрадиционна сексуална ориентация и/или определяне на полова идентичност, различна от биологичната.
 
Без да продължавам нататък, където има още много, много лъжа, ще обобщя. Г-жо Иванова, ако излъжеш веднъж е случайност, ако излъжеш два пъти е преднамереност. Ако излъжеш три пъти, значи лъжеш системно.
 
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Интересен казус. Законът за предучилищното и училищно образование не забранява обсъждането на пола чрез представянето на фотографии или макети, които отговарят на следните речникови дефиниции:

  • Речник на чужди думи в българския език, С., 2000: Порнографията е описване, рисуване или фотографиране на полови органи и срамни сцени. Литературна творба, картина или снимка с такова съдържание
  • Български тълковен речник, Наука и изкуство, 1994 г.: Порнографията е грубо и неуважително, непристойно, цинично изобразяване, излагане, описване на половия живот в литературата, изобразителните изкуства, театъра, киното и други.

Необходимо ли е да бъде забранено, след като се преследва в НК?

И още: Ако някакво изображение или предмет предизвикват срам в деца от предучилищна и училищна възраст, защото изобразяват полови органи, това не е ли наказуемо?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, Втори след княза said:

Интересен казус.

Най-общо казано, целта/ролята на порнографиятя е сексуално стимулиране. Това не го пише в речниците,
които си цитирал - а то представлява основната характеристика на порнографията. Без сексуално
стимулиране, сексуалните материали са просто информация (или кич).

Ето снимка на женски полов орган в Уикипедия. Освен някой обезумял тинейджър, не знам кой друг би се
стимулирал от нея: https://bg.wikipedia.org/wiki/Влагалище

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 18 минути, gmladenov said:

Най-общо казано, целта/ролята на порнографиятя е сексуално стимулиране. Това не го пише в речниците,
които си цитирал - а то представлява основната характеристика на порнографията. Без сексуално
стимулиране, сексуалните материали са просто информация (или кич).

Как се установява обективно при деца от предучилищна и училищна възраст сексуално стимулиране? 

Ако еротичен или романтичен филм или урок за пола стимулира сексуално поне един ученик, следва, че е порнография .

Редактирано от Втори след княза
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Just now, Втори след княза said:

Как се установява обективно при деца от предучилищна и училищна възраст сексуално стимулиране?

Не знам.

 

Цитирай

Ако еротичен или романтичен филм стимулира сексуално порнография ли е?

Добър довод. Къде е границата между добрия вкус и порнографията? Изглежда ми размита.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Втори след княза said:

Как се установява обективно при деца от предучилищна и училищна възраст сексуално стимулиране? 

Ако еротичен или романтичен филм или урок за пола стимулира сексуално поне един ученик, следва, че е порнография .

По мое време  в 8 ми клас по биология получавахме учебник в ,който бяха нарисувани човешките полови органи и имаше снимки на отклонения ,като хермафродизъм.И си спомням шушуканията и хихиканията ,точно на тези страници ,които учехме някъде април ,нали шегувахме се и си ги сочехме.Нямам спомени ,някакво сексуално възпитание ,да ни е водено целенасочено ,което ,не ни е пречило на 17-18 години ,нали да си имаме връзки и да си правим първите сексуални експерименти ,без ,каквато и да е информация.А преди това ,хората пак са намирали начин ,да се съешат и възпроизведат ,дори и неграмотните.За мен е неуместно на малки деца особено  в предпубертетна възраст ,да се говори за полово възпитание и полови органи ,точно тази информация ,не им е  нужна на тези  години ,да не говорим за трансджендъризъм и прочие.

Редактирано от todorg
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 9 часа, gmladenov said:

Най-общо казано, целта/ролята на порнографиятя е сексуално стимулиране.

Порнографията разказва как се прави секс,а не какво е секс. Последното е обект на науката и учебниците... Тоест,порнографията (и еротиката) е вид изкуство...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
On 3.09.2024 г. at 9:22, deaf said:

Порнографията разказва как се прави секс,а не какво е секс. Последното е обект на науката и учебниците... Тоест,порнографията (и еротиката) е вид изкуство...

Харесва ми думата "разказва" и насочването към изкуство. Обаче да си представим следната ситуация: На бара подпийнал учител обяснява на малолетното момиче, което е довел с научни термини как се продължава рода при човека, рисува на салфетка половите органи и пр. детайли с чисто научни термини и то от училищната програма. С какво това е различно от съблазняване на малолетна? 

За това БЕЗ РАЗКАЗИ ЗА СЕКСУАЛНОТО ПРЕДИ НАВЪРШВАНЕ НА ПЪЛНОЛЕТИЕ. 

Чудна работа. Не професори и учители са активисти за "пропаганда на промята на пола", а соросоиди. Учителите, които са се подписали дори се срамуват от подписите си.

Редактирано от Втори след княза
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...