Отиди на
Форум "Наука"

Драмата около постановката "Оръжията и човекът"


Recommended Posts

  • Потребител

На мен лично ми идва малко в повече както вайкането и постъпките на "интелектуалците", така и демонстрираната простащина от "честните". Всичко трябва да се прави с мисъл и с мярка, каквито очевидно липсват и при двете групи. Единственото значимо нещо, което показва цялата тази "драма" е колко всъщност е поляризирано обществото ни.

Останалото е буря в чаша вода.

Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 60
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Администратор

Съгласен съм с теб, но не мога да отстъпя от неадекватността на институциите и до какво се принизи културата в България.

Къде сме в момента в свободата на словото, свободата на изразяване и къде е простащината.

Не може да твърдим, че сме за запазване на ценностите докато се бием по улиците. Не можем да твърдим, че сме за традиционите семейства докато си бием, измъчваме и убиваме жените.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, Airflow said:

На мен лично ми идва малко в повече както вайкането и постъпките на "интелектуалците", така и демонстрираната простащина от "честните". Всичко трябва да се прави с мисъл и с мярка, каквито очевидно липсват и при двете групи. Единственото значимо нещо, което показва цялата тази "драма" е колко всъщност е поляризирано обществото ни.

Останалото е буря в чаша вода.

И на мен не ми харесват буйствата, но това си е една добра реакция на имунитет от страна на народа. Нека да е некултурен, но да е народ, не мекушава маса.

Защо не коментирахте това:

Наистина искам всички псевдо-интелектуалци да спретнат една постановка, която се гаври с най-мрачните и драматични страници от еврейската история и да я изнесат в Израел. Или да си направят комедия и сатира с Ататюрк и да я покажат в Анкара. Но няма, нали? Защото нито израелците, нито турците са като толерантния, търпящ и всъщност доста културен "Ганьо". 

Коментирайте, какви биха били реакциите на тези два народа? Дали ще са културни?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Притеснително е (за мен),че може да се отприщят бесовете на цензурата и днес ще свалят някоя театрална постановка,а утре – друга,после – трета...

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 2 часа, Exhemus said:

Защо не коментирахте това:

Наистина искам всички псевдо-интелектуалци да спретнат една постановка, която се гаври с най-мрачните и драматични страници от еврейската история и да я изнесат в Израел. Или да си направят комедия и сатира с Ататюрк и да я покажат в Анкара. Но няма, нали? Защото нито израелците, нито турците са като толерантния, търпящ и всъщност доста културен "Ганьо". 

Защо трябва да се гаври? Кой изобщо намеси думата "гавра" в дискусията, та сега се опитва и да я експлоатира? Нямате ли по-смислени аргументи, че дълбаете така дъното?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Gravity said:

За тези от нас, които не са я чели/гледали, някой ще каже ли какво се случва в тази пиеса, че има възмутили се?

Както е известно татарите без да питат никого взели че обединили северната с южната си орда. Така не може! Бой по главата им!

.... Олеле ордите ще ни разбият! Ще пратим един много изпечен наш разведчик-диверсант да спаси положението!

  Той да се прави на весел швейцарец и да атакува кревата на младата глупава татарка, дъщеря на голям техен началник.

  Пиесата разкрива проникването на диверсанта и обладаването на девицата, чрез което Ние слагаме такива рога на татарите, че те станаха за смях из цяла Европа. Е кой победи, а? За още по-голям ефект прилъгахме един млад британски писател-пиянде и му пробутахме историята та да я раздуха из цял свят.  Ха ха ха ха  :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Кои са основните извори на информация според самото пиянде:

След няколко напразни опита за налучкване, той ми каза, че най-добре ще бъде да се спра на Сръбско-българската война. Така и сторих и открих тъкмо това, което ми трябваше. Тогава се посъветвах със Степняк, руски писател и емигрант, отгде да взема имена и местни подробности. Той ме запозна с адмирал Серебряков, който командуваше българската Дунавска флота през войната. Аз прочетох пиесата си на адмирала, тъй като беше написана. Той ми каза, че съм описал една английска провинциална къща, построена на улицата на някой английски град и населена от англичани. Животът в провинциалните градове в България, ми обясни той, е много по-първобитен.

Така , че критики и претенции към Кораба-Майка (Степняк и Серебряков)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 минути, ДеДо Либен said:

Кои са основните извори на информация според самото пиянде:

След няколко напразни опита за налучкване, той ми каза, че най-добре ще бъде да се спра на Сръбско-българската война. Така и сторих и открих тъкмо това, което ми трябваше. Тогава се посъветвах със Степняк, руски писател и емигрант, отгде да взема имена и местни подробности. Той ме запозна с адмирал Серебряков, който командуваше българската Дунавска флота през войната. Аз прочетох пиесата си на адмирала, тъй като беше написана. Той ми каза, че съм описал една английска провинциална къща, построена на улицата на някой английски град и населена от англичани. Животът в провинциалните градове в България, ми обясни той, е много по-първобитен.

Така , че критики и претенции към Кораба-Майка (Степняк и Серебряков)

Много им пука и на двете империи за нас. И на теб толкоз ти пука.  Можеш ли да се самоцитираш за нещо различно от хулене на източняците?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Incorrectus said:

„Венецианският търговец“ многократно е поставян в Израел и там предизвиква дискусии, каквито впрочем предизвиква и в останалия цивилизован свят.

 А Вагнер колко пъти е поставян?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, Р. Теодосиев said:

А нали знаете, че домата идва от Америка?

Вече го обърнахме на латабалтизъм.  ;)

Не, само наивно разпитваме с мерак да се доближим до цивилизованите  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 5 часа, scaner said:

Защо трябва да се гаври? Кой изобщо намеси думата "гавра" в дискусията, та сега се опитва и да я експлоатира? Нямате ли по-смислени аргументи, че дълбаете така дъното?

Ами има смислени аргументи, но ти типично мътиш водата, като търсиш някоя "пресолена" дума. Искаш с мътилката да изтекат и смислените аргументи, хитрецо.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Чия цел е да има хаос, побой, безредица по улиците? Било то футболен мач, културно мироприятие, руски паметници....Само слепите не виждат, че зад тези работи винаги се мирват косматите копита на сътрудници, агенти на руското посолство....Бих проверил пари как се осигуряват и от къде на тези лумпени и русофашисти, ултри....

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Преди 7 часа, Exhemus said:

Ами има смислени аргументи, но ти типично мътиш водата, като търсиш някоя "пресолена" дума. Искаш с мътилката да изтекат и смислените аргументи, хитрецо.

Много усилия положих да намеря тези "смислени аргументи". И все опирам до простотията - бъркане на "гавра" и сарказъм.  Простите хора не разбират сарказма, затова и се обиждат. На такива един пръст да им покажеш, ще бъде гавра с някакви техни си нагласи :)

От там и целият поток събития, за които дискутираме. Обикновено го обясняват с IQ, макар въпроса да е по-сложен...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 часа, Exhemus said:

Нека да сложим нещо и на другото блюдо на везната?

Няма такова "блюдо". Аз, лично нямам никаква национална, родова, градска, спортна, народна, битова или филанкишиева идентичност и не ме интересуват "обидените" . Така, че в личен план такова 'блюдо' не може да съществува. Това е само до мен самия.

Колкото в общ план - разбира се че хората не сме равни по нищо, освен по права и отговорности и то при определени условия. Разбира се че компетентността по даден казус определя ЗА КОМПЕТЕНТНИЯ с кого би обсъждал въпроси касаещи компентността.

Ама било демокрация - народното допитване трябвало да реши ще имаме ли атомна централа къде да бъде и т.н... Баба Гицка от Горно нанадолнище имала право на глас и той бил важен. Защо? Как един глас бил важен от субект, който никога няма да вдене онова, за което гласува кое е, какво е, защо е и как е. Никога! А това е проблем, защото НЕКОМПЕТЕНТНИЯ решавал нещо си. Какво "РЕШЕНИЕ" е това?

Аналогичен  е въпросния казус - много добре на нас ни е ясно защо, от кого и защо възникнаха тия изстъпления, и че мемът "СРАМНО ЗА БЪЛГАРИЯ" е обединяващото звено, защото е добре подбран за да резонират емоционално точно определени социални групи. Разбира се - отвъд платеното. Много добре знаем за тия "социални групи" кои са и че голяма част от тях се изживяват на патриоти и че цял живот са били облъчвани с тази идеология, с определена "военна идентичност". Когато става въпрос за война, войска, оръжие, фуражки и пагони - ок. Но не и когато става въпрос за ИЗКУСТВО - това няма как да се решава от някой, който "го било срам, щото някой, някъде си говорил за българите срамни работи".

Да изразиш мнението си - ок. Да си емоционално обагрен - ок. Да го покажеш свободно, ок, въпреки че това вече е с някаква мярка, с ограничение и условия. Но дадени специфични социални елементи вече нямат "ограниченията, условията и мярката" вече тях не ги касаело, щото "те имали права и свобода и това било демокрацията".

Изкуството няма как да обиди някого, ако той е с естествена култура. Дори един актьор може да обиди колега, но никога пиесата, фабулата, сценария или режисьора .. Като човек ангажиран с изкуство тия работи мога с лекота да ги обрисувам, но както се вижда и от форума казуси, свързани с компетенцията във военщината, оръжията, патри- или матри-оти... не ме интересуват и нямам интерес в тях. Нямам го още от казармата, която карах 2 години... 

Онова, което се случва в демокрацията че под претекст че "някой си бил давал парите си" решава и кой, за какво и как ще ги изразходва, без дори да има каквато и компетентност по въпроса. Няма как такива хора да определят кое и какво... защото са некомпетентни. Ама не можело така - те били имали права... Ще имате права, когато станете компетентни и именно това е липсващо важно условие и отговорност от конституцията - поне според мен. Нещо трябва да определи КАЧЕСТВОТО, а не само количеството, защото и с един "качествен" човек не могат да се сравнят и сто хиляди от "количествените" Отгоре на всичко като закъсат последните си искат някой дето да ги води, да ги спаси, да промени кризата.

Такава маса от хора не може да се самоуправлява само чрез количеството. Просто не може и няма как - аргументите за това са безкрайни. Хората по бройка може да сме условно равни, но по качество - няма как. Обаче... бройката била недоволна и за нея били обидни разни работи и искала да ги изрази - чудесно, да ги изразява, но настойчивостта преминава в истерия, после в насилие. Те така си го разбират "обиждането", щото и в живота като някой ги обидел, те имат юмруци, приятели и отмъщения...

Няма как човек на полето, в редиците в фъстъци да зададе и определи дали да се дадат държавни пари за нов тип изследване във вирусологията. Това не само е нелогично, това е опасно и деструктивно... И примерът с това, което се случва и по света показва ... разни работи, за които не ми се пише.

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 часа, Exhemus said:

Ами има смислени аргумент

според мен трябва да се прави разлика кой "аргумент" е емоционален и му се измисля "псевдологична" завеса, да прилича... Учим се да го правим още от деца, защото в ония възрасти дори не разбираме какво значи "смисленост", защото няма как, няма " с какво". Затова се учим да имитираме и подражаваме на възрастните, с "техните думички, с техния език" само и само да стане на нашето.

Това не е СМИСЛЕНОСТ, поне за мен. Не е и понятието АРГУМЕНТ. Не е и понятието МНЕНИЕ, нито "ГЛЕДНА ТОЧКА". Независимо от популистичното ползване на тия, не може целият свят да се побере сред общото им ниво, само защото според тях е така.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 10 часа, Exhemus said:

 А Вагнер колко пъти е поставян?

А вие поставял ли сте ВАГНЕР? :) Имате ли въобще понятие какво значи това? Едва ли, но знам ли, може да ме изненадате и да подадете някои... да го наречем детайли, подробности, че сте решили дадени проблеми, свързани с "поставянето"?

А вие в общ смисъл - колко пъти сте ходили на ВАГНЕР, така като публика?

И накрая - какво значение има кое дали е поставяно... На театър или опера ходят хора, които имат "резонанс" от тях. Вие от кои сте, точно?

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 часа, Skubi said:

Бих проверил

Няма нужда - пари има всякакви. Има и интереси за които да се ползват. Бухалката не се интересува от "ръката", нито от това, по което удря. В това е и нейният смисъл за останалите... "звена".

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Така и не разбрах защо такъв безспорно талантлив - и скъпо струващ - творец, какъвто е Джон Малкович, е бил поканен да режисира именно въпросната доста посредствена пиеса.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 3 минути, Шпага said:

да режисира именно въпросната доста посредствена пиеса.

Всички тия тия определения от интернет ли ги прочетохте? Или бяхте на представлението?

А между другото - в общия контекст, сред който представяте своето отношение, в привидно въпросителна форма, излиза че Малкович е пълен бунак и е готов да се занимава и с "посредствени пиеси" - от скука и безхаберие, може би...???

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 8 минути, Шпага said:

Така и не разбрах защо такъв безспорно талантлив - и скъпо струващ - творец, какъвто е Джон Малкович, е бил поканен да режисира именно въпросната доста посредствена пиеса.

Той я режисира от 1985.

https://en.wikipedia.org/wiki/Arms_and_the_Man

Цитирай

In 1985 John Malkovich directed a revival production at New York City's Circle in the Square Theatre starring Kevin Kline as Bluntschli (later replaced by Malkovich after Kline's departure), Glenne Headly as Raina and Raul Julia as Sergius. The production ran from 30 May to 1 September 1985, for a total of 109 performances.

 

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!