Отиди на
Форум "Наука"

Драмата около постановката "Оръжията и човекът"


Recommended Posts

  • Потребител
Преди 16 часа, Gravity said:

които не са я чели/гледали, някой ще каже ли какво се случва в тази пиеса, че има възмутили се?

Няма как с преразкази или нечии призми да се предава изкуство. Просто няма как.

Пиесата не е сценария си... не е и нечии изблици относно едно или друго. Романите не са "истина". Пиесите не са исторически труд, нито са описание на знание или познание. Ползват се специфичен език и "героите' и историята им не са истински, а само средство за да се предаде на "реципиента" нещо особено, нещо което не може да е директно списано или казано. Личното усещане от дадено произведение е именно ПРОИЗВЕДЕНИЕТО за всеки зрител, слушател...

Нищо в драмите и трагедиите не е истинско, но масови са изблиците на плач и сълзи - особено на някои знакови. Не пише никъде в сценария че зрителят трябва тук да се трогне и да заплаче - но така става...

Нищо във филмите не е такова, каквото изглежда - когато се прави даден филм, "зад кадъра" е съвсем друга вселената в сравнение с тази в главата на крайния зрител в салона.

Вживяването във материали от визуалните изкуства е проблем. Да се вживяваш как си НЕО, след като си гледал 20 пъти МАТРИЦАТА е вече предпоставка за шизофрения или най-малкото ИСКЕЙПИЗЪМ. А не спират дотам... ами се вживяват и по-надълбоко...

Познавам в момента случая на момче в 6 клас, което е неадекватно и  нерелавантно към действителността. Негов "живот" е станал един сценарий от комиксови герои. Той се фантазира на бяла нинжда, който е безсмъртен. Можело да му отнемат живота само със специален сребърен меч и само в Япония. Непрекъснато участва в "схватки" със съучениците си в училище, щото " и те били черни нинджи, а ролята му е да спасява света от тях... Носи разни оръжия в училище, агресира за секунди и не може въобще да се владее... Потъването в готово описание на живота и света е и сред религията - просто за много хора описаните в Библията събития няма начин да не са "истина"... Исус, героите... бог - не може да не са истина... И ги преживяват като "филм"... Има обоснована и добре изучена система от психични механизми защо е така, как става, кога става , как работи и какво му е значението...

По същия начин ползват силата на визуалните представления като внушения - например филма ТАЙНАТА, който внушава колко много живота зависи от това силно да си пожелаваме нещо и че има "технология" чрез която като си го мислим често и нахъсано... и всяко желание може да стане действителност.

Да ви кажа ли колко изтрещял народ се емна да "мисли позитивно" и да си изпълнил желанията...  и как всяко желание ще стане реалност. :) Това малоумие от надъхвации се превърна в символ на т.. "ново мислене" и проблемите в него текат по всички социални "канализации". То идва от т.н. "нова епоха", както и "нова вълна" ( нюуейв)... все са нужните някому набори от фантасмагории, които да станат за самозаблуди и подпомогнат фантазното преживявание и искейпизма. 

По същество няма разлика да се вживееш в дадено произведение и да се "обидиш" на сценария, на автора, на режисурата, на културата в БГ... въобще - що всички тия ще се "гаврят" с фантазиите си колко си 'от народа'. Ама те са били "група" и така си "мислим че сме - обидени". Не може да не е, щото така си го "чувстваме", така го "усещаме". Дори и не сме гледали или чели пиесата - но сме поругани (щото "нашите" така казаха че е). Трябва да сме "народ" и да се борим... с ПОРУГАТЕЛИТЕ. ...

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 60
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител

Обижда се този,който приема да се обиди. Не знам как да дам по ясна дефиниция на понятието обида. Например,ако днес някой турчин ме нарече "гяурин",няма да се обидя. Няма за какво. Просто ще го игнорирам тотално. Но ако хипотетично живеех в България през "турското робство",щях да се обидя и да строша главата на турчина.

В този ред на мисли,днес пиесата на Шоу не е обидна за мен. Защото няма за какво. Българската армия и българите като цяло доказано са смели и храбри хора. Въпреки русофилската и комунистическа пропаганда,която твърди обратното...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 2 минути, deaf said:

Обижда се този,който приема да се обиди.

В случая се обидиха тези, които искаха да се обидят. Видиотени псевдопатриоти, които се възползваха от ситуацията, за да развеят знамената, които после бяха захвърлени като парцали.

Въпросът е защо им беше дадена възможността да се развихрят по техния си винаги просташки начин. При избора на тази пиеса никак не е било трудно да се предвиди, че в днешно време реакцията ще бъде точно такава.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 20 часа, Exhemus said:

И на мен не ми харесват буйствата, но това си е една добра реакция на имунитет от страна на народа. Нека да е некултурен, но да е народ, не мекушава маса.

Всъщност това не е проява на имунитет, а проява на деградация и на разпад на "народа".  "Народ" в старобългарския език в мнозинството от случаите има значение на "тълпа". Думата "народ" се осъзнава в днешното си значение едва при формирането на нацията и е натоварена с ново съдържание по-близко до определението за нация. Разликата между средновековното и съвременното значение на тази дума е, че ако "народа" като тълпа може да има единен дух и сила само ситуативно и временно, то нацията е осъзнат субект и би трябвало да притежава единен дух и сила постоянно. 

С други думи това не беше проява на нацията-народ, а на тълпата-народ. Тълпите по дефиниция са безформена маса. Тълпите наистина могат да проявят сила, но само временно (от ден до пладне). Освен това талпите рядко могат да бъдат съзидателни и почти винаги водят до разрушение. 

Още един път да повторя. Ако тази инцидент доказва или показва нещо, то това е по-скоро загубата на националния имунитет и признаци на национална деградация и разпад на нацията на разнородни тълпи. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 27 минути, Шпага said:

В случая се обидиха тези, които искаха да се обидят. Видиотени псевдопатриоти, които се възползваха от ситуацията, за да развеят знамената, които после бяха захвърлени като парцали.

Не,те не са патриоти и следователно не могат да се обидят,дори и да искат. Те са "копейки" и слуги на Кремъл. Които спретнаха нескопосана провокация,която имаше за цел да настрои враждебно българите срещу Запада,(Шоу е ирландец и един от световно известните западни писатели). Нищо не постигнаха. Понеже българите няма защо да се обиждат от една пиеса писана преди сто и кусур години и не отговаряща на днешната реалност... Апропо,това важи и за "Бай Ганьо". Аз познавам само един българин,който отчасти се припокрива с образа на Бай Ганьо. Един от хилядите,които познавам...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 1 час, deaf said:

ясна дефиниция на понятието обида

примерът не е дефиниция.

ОБИДА е психологически етикет за определена типология негативно отражение. Психологическите етикети са за спецификата на психологията и хората, които са специалисти сред психопознанието.

ОБИДА е етикет за определено негативно сработване. И именно тук е интересното - това е вид инстинктивна реакция, основана като "отговор" на възприемането на "атака" или съмнение към важността или значимостта на персоната ( и нейната идентификация). Действа инстинктивно, но ако се овладеят и отработят механизмите на реагиране, или не е прицелен векторът на "атаката" не се реализира сработване. Тук някои хора вече списаха сами как тяхната идентификация, стояща в личностния им скелет, не се засяга от "обиждането".

В общ смисъл - означава че винаги тайната на обидата е в ОБИДЕНИЯ. Тя е неговият начин да прояви негативна реакция на определени "сигнали" отвън. Но ако не са "правилно адресирани" НЯМА да "стигнат до тригъра" и да се отключи сработването.

Освен това - за да се реализира "РЕАГИРАНЕТО" е важно "да я има ключалката" у самия субект. Травматичността от предишни "обиждания" играе главна роля в това да се реализира "резонанс" и дори това определя "силата и облика на самата реакция". А самата реакция - обикновено е опит за огледално връщане на негативното сработване. Мен ме боли, но когато съм обиден ще стигна и до там че и теб да те заболи - но това е само разновидност Има "мачкани" хора при които "обидата" се преживява твърде лично... и твърде вътрешно и незабележимо отвън.

Тази схема работи инстинктивно и "автоматично". Тя е част от емоционалната динамика на "ниско ниво". Не е тема тук за психология и малко импровизирам уж с цел да го направя разбираемо, но нямам идея дали въобще успявам.

Най-общо - ако се предприеме специфичен обучителен профил и овладеят някои специфични умения, обида може и да НЕ СЕ РЕАЛИЗИРА въобще дори и при упорити сигнали отвън... Това дава възможност на всеки субект да промени основните си зависимости от емоционалните си сработвания, а с особено значение това е важно за "негативните". Но това е само за хора, които се насочат към всичко това и имат нужните дадености и овладеят уменията.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Администратор

Кой организира този протест?

Защо агенти на ДС правят намеци, че няма нищо лошо с насилието?

Кой пази нашите ценности?

Видеото отговаря на тези въпроси:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители
On 10.11.2024 г. at 22:13, Exhemus said:

 А Вагнер колко пъти е поставян?

И един път стига. Не се съобщава да е имало бити. А разпалени дискусии обаче е имало. 2001г. Даниел Баренбойм изпълнява в Израел откъс от „Тристан и Изолда“.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 17 часа, deaf said:

Не,те не са патриоти и следователно не могат да се обидят,дори и да искат. Те са "копейки" и слуги на Кремъл. Които спретнаха нескопосана провокация,която имаше за цел да настрои враждебно българите срещу Запада,(Шоу е ирландец и един от световно известните западни писатели). Нищо не постигнаха. Понеже българите няма защо да се обиждат от една пиеса писана преди сто и кусур години и не отговаряща на днешната реалност... Апропо,това важи и за "Бай Ганьо". Аз познавам само един българин,който отчасти се припокрива с образа на Бай Ганьо. Един от хилядите,които познавам...

Eксюз, но бай ганьовщината е редица типични прояви, които писателят ги е обобщил в едно лице...Тук в Унгария аз срещам редица прояви сходни на ганьвщината...Най- типичното е когато си имат разправия с властите. И то когато унгарският Ганьо и българският говорят само родният си език...Най-често е  когато пренасят немски коли с червени номера, и не ги пущат да излязат от Унгария....или не си плаят такса /за камиона има поне 5 вида/ или не тази за която категория се отнася превозното средство... Най, най, е когато "те ме глобиха преди 2 години, но не го платих, ще ме хванат ли на границата?" така, че....ОН. ПС. Впечатляващо е че тези които живеят зад езиковата бариера и не говорят никакъв чужд език, даже и на нивото думички+ръкомахане, са убедени, че унгарците специално мразят българите и само тях изваждат от строя, само тях глобяват... 

Редактирано от Skubi
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Преди 4 часа, Incorrectus said:

И един път стига

Въобще не е "един път" лятото Софийска опера имаха поредното представление, дори сред "фестивал на Вагнер".

https://www.operasofia.bg/repertoire/WAGNER_FESTIVAL

Не знам дали някой тук има представа какво значи такава постановка - Вагнер е особен и специфичен тип музика, която върви с особен и специфичен стил на пеене.

Поставя се с много трудно, певци на Вагнерови опери на запад се наричат "ВАГНЕРОВИ ПЕВЦИ" и означава че типичната класическа оперна техника за пеене, се нарича БЕЛКАНТО, произлиза от Италия и няма нищо общо с ВАГНЕР. За ВАГНЕР са нужни съвсем друг тип пеене, звукоизвличане и е много по-трудно, времеемко и с много финансов ресурс.

Амалогични проблеми са налични и сред артистите, спрямо постановките, авторите им, режисьора... С танците - е също нещо подобно.

Редактирано от ramus
Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!