Отиди на
Форум "Наука"

Драмата около постановката "Оръжията и човекът"


Recommended Posts

  • Мнения 75
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува
Преди 2 минути, deaf said:

Обижда се този,който приема да се обиди.

В случая се обидиха тези, които искаха да се обидят. Видиотени псевдопатриоти, които се възползваха от ситуацията, за да развеят знамената, които после бяха захвърлени като парцали.

Въпросът е защо им беше дадена възможността да се развихрят по техния си винаги просташки начин. При избора на тази пиеса никак не е било трудно да се предвиди, че в днешно време реакцията ще бъде точно такава.

 

 

  • Потребител
Публикува
Преди 27 минути, Шпага said:

В случая се обидиха тези, които искаха да се обидят. Видиотени псевдопатриоти, които се възползваха от ситуацията, за да развеят знамената, които после бяха захвърлени като парцали.

Не,те не са патриоти и следователно не могат да се обидят,дори и да искат. Те са "копейки" и слуги на Кремъл. Които спретнаха нескопосана провокация,която имаше за цел да настрои враждебно българите срещу Запада,(Шоу е ирландец и един от световно известните западни писатели). Нищо не постигнаха. Понеже българите няма защо да се обиждат от една пиеса писана преди сто и кусур години и не отговаряща на днешната реалност... Апропо,това важи и за "Бай Ганьо". Аз познавам само един българин,който отчасти се припокрива с образа на Бай Ганьо. Един от хилядите,които познавам...

  • Потребител
Публикува
Преди 1 час, deaf said:

ясна дефиниция на понятието обида

примерът не е дефиниция.

ОБИДА е психологически етикет за определена типология негативно отражение. Психологическите етикети са за спецификата на психологията и хората, които са специалисти сред психопознанието.

ОБИДА е етикет за определено негативно сработване. И именно тук е интересното - това е вид инстинктивна реакция, основана като "отговор" на възприемането на "атака" или съмнение към важността или значимостта на персоната ( и нейната идентификация). Действа инстинктивно, но ако се овладеят и отработят механизмите на реагиране, или не е прицелен векторът на "атаката" не се реализира сработване. Тук някои хора вече списаха сами как тяхната идентификация, стояща в личностния им скелет, не се засяга от "обиждането".

В общ смисъл - означава че винаги тайната на обидата е в ОБИДЕНИЯ. Тя е неговият начин да прояви негативна реакция на определени "сигнали" отвън. Но ако не са "правилно адресирани" НЯМА да "стигнат до тригъра" и да се отключи сработването.

Освен това - за да се реализира "РЕАГИРАНЕТО" е важно "да я има ключалката" у самия субект. Травматичността от предишни "обиждания" играе главна роля в това да се реализира "резонанс" и дори това определя "силата и облика на самата реакция". А самата реакция - обикновено е опит за огледално връщане на негативното сработване. Мен ме боли, но когато съм обиден ще стигна и до там че и теб да те заболи - но това е само разновидност Има "мачкани" хора при които "обидата" се преживява твърде лично... и твърде вътрешно и незабележимо отвън.

Тази схема работи инстинктивно и "автоматично". Тя е част от емоционалната динамика на "ниско ниво". Не е тема тук за психология и малко импровизирам уж с цел да го направя разбираемо, но нямам идея дали въобще успявам.

Най-общо - ако се предприеме специфичен обучителен профил и овладеят някои специфични умения, обида може и да НЕ СЕ РЕАЛИЗИРА въобще дори и при упорити сигнали отвън... Това дава възможност на всеки субект да промени основните си зависимости от емоционалните си сработвания, а с особено значение това е важно за "негативните". Но това е само за хора, които се насочат към всичко това и имат нужните дадености и овладеят уменията.

 

  • Потребители
Публикува
On 10.11.2024 г. at 22:13, Exhemus said:

 А Вагнер колко пъти е поставян?

И един път стига. Не се съобщава да е имало бити. А разпалени дискусии обаче е имало. 2001г. Даниел Баренбойм изпълнява в Израел откъс от „Тристан и Изолда“.

  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 17 часа, deaf said:

Не,те не са патриоти и следователно не могат да се обидят,дори и да искат. Те са "копейки" и слуги на Кремъл. Които спретнаха нескопосана провокация,която имаше за цел да настрои враждебно българите срещу Запада,(Шоу е ирландец и един от световно известните западни писатели). Нищо не постигнаха. Понеже българите няма защо да се обиждат от една пиеса писана преди сто и кусур години и не отговаряща на днешната реалност... Апропо,това важи и за "Бай Ганьо". Аз познавам само един българин,който отчасти се припокрива с образа на Бай Ганьо. Един от хилядите,които познавам...

Eксюз, но бай ганьовщината е редица типични прояви, които писателят ги е обобщил в едно лице...Тук в Унгария аз срещам редица прояви сходни на ганьвщината...Най- типичното е когато си имат разправия с властите. И то когато унгарският Ганьо и българският говорят само родният си език...Най-често е  когато пренасят немски коли с червени номера, и не ги пущат да излязат от Унгария....или не си плаят такса /за камиона има поне 5 вида/ или не тази за която категория се отнася превозното средство... Най, най, е когато "те ме глобиха преди 2 години, но не го платих, ще ме хванат ли на границата?" така, че....ОН. ПС. Впечатляващо е че тези които живеят зад езиковата бариера и не говорят никакъв чужд език, даже и на нивото думички+ръкомахане, са убедени, че унгарците специално мразят българите и само тях изваждат от строя, само тях глобяват... 

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува (edited)
Преди 4 часа, Incorrectus said:

И един път стига

Въобще не е "един път" лятото Софийска опера имаха поредното представление, дори сред "фестивал на Вагнер".

https://www.operasofia.bg/repertoire/WAGNER_FESTIVAL

Не знам дали някой тук има представа какво значи такава постановка - Вагнер е особен и специфичен тип музика, която върви с особен и специфичен стил на пеене.

Поставя се с много трудно, певци на Вагнерови опери на запад се наричат "ВАГНЕРОВИ ПЕВЦИ" и означава че типичната класическа оперна техника за пеене, се нарича БЕЛКАНТО, произлиза от Италия и няма нищо общо с ВАГНЕР. За ВАГНЕР са нужни съвсем друг тип пеене, звукоизвличане и е много по-трудно, времеемко и с много финансов ресурс.

Амалогични проблеми са налични и сред артистите, спрямо постановките, авторите им, режисьора... С танците - е също нещо подобно.

Редактирано от ramus
  • Потребител
Публикува
Преди 7 часа, vvarbanov said:

 Ето от къде се включи тригерът който задейства протестите пред Народния театър.

https://trud.bg/гаврата-на-бърнард-шоу/

Гаврата на Бърнард Шоу

 25.09.2022
 
25.09.20Грозна гавра устрои Бърнард Шоу с героичното ни минало. Световният класик обърна Сръбско-българската война в комедия. Храбреците, които защитиха обединеното отечество, облякоха костюмите на смехотворни персонажи. “Новото гробище над Сливница” беше поругано.

 Няколко са когнитивните пристрастия ,които задействаха протестиращите.

Отрицателни пристрастия.   

  Все повече изследвания показват, че индивиди с високи нива на обща тревожност формират заплашителни интерпретации на двусмислени събития........Резултатите показват, че социално-тревожните субекти показват по-заплашителни интерпретации на двусмислени, междуличностни събития в сравнение с ниско тревожните участници.  https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10402689/

Пристрастност на приписването.

В психологията пристрастието при приписване или грешките при приписване е когнитивно пристрастие , което се отнася до систематичните грешки, допускани, когато хората оценяват или се опитват да намерят причини за собственото си поведение и поведението на другите.  Отнася се до систематичните модели на отклонение от нормата или рационалността в преценката, което често води до изкривяване на възприятията, неточни оценки или нелогични интерпретации на събития и поведения. https://en.wikipedia.org/wiki/Attribution_bias

 Враждебното пристрастие към приписването се концептуализира като пристрастие към обработката на социална информация (подобно на други пристрастия към приписването ), включително начина, по който индивидите възприемат, тълкуват и избират реакции на ситуации. Въпреки че случайното пристрастие към враждебното приписване е нормативно (особено за по-малки деца), изследователите са открили, че индивиди, които показват постоянни и високи нива на пристрастие към враждебно приписване в развитието, е много по-вероятно да участват в агресивно поведение (напр. удряне /сбиване, насилствена реакция, вербална или релационна агресия ) към другите. https://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_attribution_bias

 

 Точно това се случи,  протестиращите проявиха насилие, не пуснаха хората които си бяха купили билети в театъра. Някои бяха удряни с дръжките на знамената.

Публикуването на статии с тригери има цел  да задейства определени групи индивиди. Така вотът се манипулира. Индивидите с тревожни разстройства лесно се задействат да гласуват за определени партии превърнали когнитивните пристрастия в лозунги. Останалите нямат мотивация и отиват за гъби. 

 

Ха хаа, май стана с вашите камъни по вашите глави? Няма само вие да владеете психологията , я !  :)  Не е приятно, когато видиш, че и противникът владее чалъмите на психологията  :)  :)

  • Глобален Модератор
Публикува
Преди 1 час, Gabraka said:

"Маркет Линкс"50% от българите не осъждат протеста пред Народния театър.

И какво ти казва тази статистика? Че тези 50% от народа са наясно за какво става дума в пиесата? Айде бе.  :)  Или просто първосигнално реагират на медийния шум? 

Айде по-сериозно.

  • Потребител
Публикува
Преди 10 минути, scaner said:

И какво ти казва тази статистика? Че тези 50% от народа са наясно за какво става дума в пиесата? Айде бе.  :)  Или просто първосигнално реагират на медийния шум? 

Айде по-сериозно.

Казва ми това, което пише, а пише, че, според "Маркет линкс", половината българи не осъждат протеста пред Народния театър. :)

 

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува
Преди 3 часа, scaner said:

Твърдя, че насъбралата се пред театъра тълпа бе всъщност от хора, опиянени преди всичко от това, че бяха призовани да… забравят своите повече от скромни личности, да се – буквално казано – само-забравят, да се самопотопят в рамка, надрастваща тяхната персонална посредственост и маргиналност. Защото привикани на площада пред „самия“ Народен театър, онази вечер на тях бе дадена възможност да забравят в тия няколко часа, че са… „стрина не-знам-коя-си“, „бай еди-кой-си“, „Гошо от квартал оня“, „Тошо от агитката на тия“ и т.н. Да само-забравят своето, може би едва завършено прогимназиално образование, своята безкрайна затрудненост (още в началното училище) да се „преборят“ с изучаваните Яворов, Елин Пелин, Йордан Йовков (дори само с тези, българските писатели), да забравят (опиянено) пренебрежително-високомерното отношение, което има към тях „шефът с очилата и костюма“, да изтласкат от паметта си срамния неуспех „да се цанят“ на работа в чужбина и т.н., и ето – в тази вечер да станат „народ“ – определение, дадено им от лукави манипулатори и многократно надрастващо скромните им персоналности. Всъщност в очите на повечето от тези хора ясно можеше да се съзре истинското опиянение от моментната освободеност, която обобщеността им като „народ“ даваше на тяхната проклета незначителност. В онази вечер бяха им казали, бяха им позволили, бяха ги насърчили да бъдат (о, какъв възторг!) не „Гошо“, „Тошо“ и т.н.,

Не мога да вляза в полемика с автора, но ще изразя впечатлението си, че той се поставя значително над някои хора, като ги представя без никакви основания като прости. Естествено, той е "умнокрасив"

По повод използваните думи за "тълпа", което после ще обясня защо му противоречи, бих припомнил тълпата при палежа на Партийния дом, която в Народното събрание яростно защитаваха, че не е тълпа, а народът. 

Ако тук беше автора, щях да го попитам за критериите за тълпа и народ, защото по моето мнение тълпа е неорганизирана маса, а авторът казва, че те били организирани и описва как са агитирани. А също, пред Партийния дом организирани ли бяха или беше тълпа? Но като го няма, остава ми да махна с ръка. "Още един, който се отнася презрително, по подражание на саксонците, към нас.

  • Потребител
Публикува
Преди 2 часа, scaner said:

Народ“ има по-абстрактно, дълбоко и положително значение, свързано с идентичността, културата и историята на дадена общност. Различава се от сбирщината пред театъра, нали?

Народът,включително и високомерно самонареклите се "интелектуалци" могат и понякога се преобразяват в тълпа за известно време. Справка,Френската революция. Повече – в "Психология на тълпите" от Густав льо Бон.

  • Потребител
Публикува

Някъде през март или май догодина ще има гостуване на руски изпълнител. Очаквам провокации за провалянето му. Медиите ще мълчат с точно същата сила с която викаха по случая Малкович. Тогава, няма начин, ще напомня.

  • Потребител
Публикува
Преди 14 часа, Втори след княза said:

Някъде през март или май догодина ще има гостуване на руски изпълнител. Очаквам провокации ...

Самата покана на изпълнителя да дойде в България вече е провокация.

Докато руснаците убиват украинци, ние ще аплодираме руснак. Това е възмутително и дори престъпно.
Организацията, поканила изпълнителя, явно цели да изгаври с нас.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!