Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Тунел под Балтийско море между Германия и Дания


Препръчано мнение

  • Потребители
Публикувано

Femern An artist's impression of the finished tunnel

Тунелът под Балтийско море, свързващ Германия с Дания, ще поставя нов световен рекорд. Той ще бъде най-дългият подводен тунел, изграждан някога без пробиване на дупка под морското дъно. Проектът „Фехмарнбелт" използва иновативен инженерен подход за решаване на сложни технически предизвикателства.

Вместо конвенционалните методи за прокопаване, при този тунел се прилага различна техника. Строителите използват предварително сглобени сегменти, които преминават през специален процес. Те първо се запечатват херметически, след което се потапят и прецизно съединяват под водата.

Тази строителна методология не е напълно нова, но никога досега не е била прилагана в такъв впечатляващ мащаб. Предизвикателството е огромно - всички 90 отделни части трябва да бъдат сглобени с изключителна прецизност, до половин инч точност. Това изисква невероятно майсторство и инженерна прецизност.

Изборът на този специфичен метод не е случаен. Той е продиктуван от особеностите на терена и съображения за безопасност. Морското дъно в този район е твърде меко за традиционно пробиване, което прави конвенционалните методи неприложими. Допълнително съображение е интензивният морски трафик - огромните кораби, които редовно прекосяват този канал, биха представлявали постоянен риск от сблъсък, ако вместо тунел бъде построен мост.

Този амбициозен проект демонстрира как инженерната мисъл намира решения на сложни проблеми, комбинирайки познати техники по нов начин и прилагайки ги в безпрецедентен мащаб. След завършването си, тунелът „Фехмарнбелт" ще бъде не само важна транспортна връзка между двете европейски държави, но и забележително постижение на съвременното строително инженерство.

0de263e0-19de-11f0-b1b3-7358f8d35a35.png

Източник: https://www.bbc.com/news/articles/cy70y2x3xj6o

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.