Забелязахме, че използвате Ad Blocker

Разбираме желанието ви за по-добро потребителско изживяване, но рекламите помагат за поддържането на форума.

Имате два варианта:
1. Регистрирайте се безплатно и разглеждайте форума без реклами
2. Изключете Ad Blocker-а за този сайт:
    • Кликнете върху иконата на Ad Blocker в браузъра
    • Изберете "Pause" или "Disable" за този сайт

Регистрирайте се или обновете страницата след изключване на Ad Blocker

Отиди на
Форум "Наука"

Новата ера на полезното съдържание в Google (HCU Update)


Препръчано мнение

  • Администратор
Публикувано

Google HCU и Еволюцията на Търсенето: Какво Трябва да Знаем за Промените през 2024

image.png

Какво можем да научим от срещата на Google с автори на сайтове, засегнати от системата за полезно съдържание (HCU)

Google наскоро организира среща с ограничен кръг от собственици на сайтове, засегнати силно от системата за полезно съдържание (Helpful Content Update, HCU). Тази среща предизвика множество въпроси относно бъдещето на търсенето и подхода на Google към оценката на качеството на съдържанието. В статията ще разгледам основните изводи от срещата, както и какви полезни съвети можем да извлечем, ако сме сред засегнатите.

Как се промени системата за полезно съдържание след март 2024

След мартенската основна актуализация на Google от 2024 г. системата за полезно съдържание претърпя значителна промяна. Сега Google използва по-голям брой вътрешни сигнали за оценка на съдържанието, които помагат на системата да предвиди по-точно кои страници са полезни и кои – не. Това е резултат от две години непрекъснати експерименти и усъвършенстване на системата за машинно обучение, която първоначално разчиташе на потребителски данни, за да „учи“ от поведението на хората онлайн. Според информацията, AI системите на Google вече разполагат с достатъчно информация за характеристиките на полезните и безполезните сайтове, което им позволява да извършват голяма част от тази работа самостоятелно.

Въпреки че актуализацията значително подобри възможностите на Google за разпознаване на полезно съдържание, системата все още не е перфектна. Много сайтове с качествено съдържание са били погрешно категоризирани като безполезни, което има тежки последици за техните създатели. За съжаление, понякога това означава и значителни загуби за малки бизнеси и автори, които разчитат на органичния трафик за успеха си.

Какви сигнали могат да повлияят на (не)полезността на съдържанието?

Google не разкрива кои конкретни сигнали използва за оценка на съдържанието. Но можем да направим някои заключения, като се базираме на наблюдения върху сайтове, които са били засегнати от актуализацията. Ето някои от основните характеристики, които се свързват със съдържание, което вероятно ще бъде класифицирано като „безполезно“:

  1. Задоволяване на потребителското намерение бързо и ефективно
    Ако читателите трябва да преглеждат дълги параграфи от излишна информация, за да достигнат до основната тема, това може да създаде усещане за неудовлетвореност. Важно е да поставите съществената информация в началото и да структурирате съдържанието с ясни заглавия и подзаглавия, които ориентират читателя.
  2. Избягване на прекалена употреба на „Хората също питат“ въпроси
    Включването на релевантни въпроси в съдържанието е полезно, но ако основната част от съдържанието се фокусира върху общи въпроси и отговори от тип „Хората също питат“, може да изглежда като копиране на вече налична информация. Този вид съдържание често не е особено привлекателно за потребителите и е с ниска уникалност.
  3. Прекомерно количество реклами
    Рекламите са допустими, но внимавайте с тяхната честота и агресивност. Докато големите марки често си позволяват повече реклами, по-малките сайтове трябва да се придържат към ненатрапчиви методи, които не отблъскват потребителите. Ако рекламите са твърде много или твърде агресивни, това може да доведе до отлив на потребители, което Google възприема като признак на некачествено съдържание.
  4. Присъствие на аудитория извън търсачката
    Google отдава предпочитание на съдържание, което се фокусира върху потребителите. Това означава, че сайтове с изградена аудитория извън Google са по-склонни да се класират по-добре, защото се възприемат като надеждни източници на информация.
  5. Оригинално и уникално съдържание
    Възможно е да имате добро съдържание, но ако то не се откроява сред конкуренцията, това може да не е достатъчно. Създаването на оригинално и автентично съдържание, което не само информира, но и ангажира, е от изключителна важност.

Бързите промени в търсенето и бъдещето на съдържанието

Изкуственият интелект продължава да променя интернет и традиционните методи за класиране. Това е революция, която вече оказва значително влияние – все повече новинарски сайтове и малки бизнеси затварят, а тези, които разчитат основно на органичния трафик, изпитват затруднения.

Намираме се в началото на нов етап, където съдържанието ще трябва да се адаптира към изискванията на интелигентните системи за търсене. Това означава не просто оптимизация за SEO, а създаване на стойностно съдържание, което отговаря на нарастващите очаквания на потребителите и техните нужди.

Възможно ли е възстановяване след HCU?

Макар че възстановяването е трудно, не е невъзможно. Сайтовете, които демонстрират отлична структура, уникално съдържание и потребителски ориентиран дизайн, имат по-голям шанс да бъдат разгледани благосклонно от новата система на Google. Някои сайтове успяха да възвърнат позициите си, като въведоха нови стратегии – обновен дизайн, насочване на съдържанието към потребителските нужди още в началото на страницата, както и добавяне на уникални визуални и интерактивни елементи като висококачествени изображения и видео материали.

Все пак, нека не забравяме, че възстановяването е дълъг процес, който може да изисква няколко големи актуализации на Google, за да бъдат признати усилията ни. За много от засегнатите създатели на съдържание обаче, може да се наложи да обмислят и други начини за използване на уменията си в бързо променящата се дигитална среда.

Изминалите две години показаха колко бързо се променя търсенето и как новите системи за оценка на съдържанието изместват традиционните методи. Независимо дали сте собственик на сайт, който се опитва да се възстанови, или създател на съдържание, който тепърва започва, важно е да се адаптирате към новите реалности. Изкуственият интелект и машинното обучение ще продължават да влияят на това, което се счита за полезно и ценно съдържание.

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
/* Revenue-Ads-Footer */ /* За дарение */
×

Подкрепи форума!

Дори малко дарение от 5-10 лева от всеки, който намира форума за полезен, би направило огромна разлика. Това не е просто финансова подкрепа - това е вашият начин да кажете "Да, този форум е важен за мен и искам да продължи да съществува". Заедно можем да осигурим бъдещето на това специално място за споделяне на научни знания и идеи.