Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Здравейте, имам нужда от малко помощ.

Трябва ми метод (или поне малко насока) за разделяне и количествено определяне на смеси

1 Bi - Cu -Zn

2 Bi - Cu - Sn

3 Bi - Cu - Sb

Имам теоретично изчислените данни за съотношенията но искам да проверя на практика след утаяване,филтруване и.т.н с какъв процентен състав участва всеки от компонентите в сместа ...

Ще съм биро-благодарен за всяка помощ!

;)

  • Потребител
Публикува (edited)

Не е много ясно какво питаш. Задай си въпроса по конкретно.

Но весе пак :

Потъси ТУК най-маилкото ще добиеш обща представа за нещата, ако рабираш поне млако от химия.

И при тия методи няма утаяване и филтруване защото това са разтвори. Иаползват се апарати (например Спикол 11) в които се замерва дължината на вълната на отделните компоненти, като имаш определеното количество разтвор съдържащ всички тия компоненти по определена формула се намира първо количестеото на компонентите а след това с друга формула се определя процентното им съдържание.

Подобно количествено определяе на компоненти в разтвор се нарича остатъчно титруване има и други методи заопределяне съдържанието на компоненти в разтвор.

Погледни тема номер 23 от темите по аналитияна химия и доло горе ще се ориентираш за какжо става въпрос. Принципа е един и същ за почти всички разтвори.

Ако имаш затруднения и още въпроси питай. Тук в тази тема.

Успех !

Извинявам се за правописните грешки ако има такива, технически са

Редактирано от ROCK
  • Потребител
Публикува

Здравейте ! smile.gif

Може би наистина не съм задал въпроса си съвсем коректно и не съм дал подробности, за което се извинявам... Значи - правя дипломна работа,с неизяснено засега заглавие,но работим върху метод за получване на някои метали в вид на наночастици, за целта имам утаени по отделно хидроксидите на тези елементи, които след това са филтрувани,и смесени в трикомпонентни системи ...

1 Bi - Cu -Zn

2 Bi - Cu - Sn

3 Bi - Cu - Sb

тоест така съм ги написал но става въпрос за хидроксидите им,ръководителят ми възложи задача да направя метод за количествено определяне на всеки 1 от елементите в смесите,като по този начин да се проверят теоретичните данни...

Според мен ако съставя достатъчно добър метод за определяне на бисмут и мед, другите мога да ги определя като остатъчни. Мислех за атомно адсорбционен анализ но е ненадежден от гледна точка на това че апарата не е в най-добрата си форма,и преподавателят който работи на него ми дава 3-5 % грешка...мога да пробвам и с фотометър ако направя разтвори но все още не съм запознат с фотометрите и методите за работа с него,затова на този етап съм го оставил ... и 3то - класическите методи за количествено определяне (тема 23 wink.gif ) учил съм ги миналия семестър... та аз стигнах дотук с разсъжденията и 1 приятел ме посъветва да пиша тук,защото форума ви е населяван от хора по-умни от мен които биха дали ценен съвет ... така че ако имате идеи или предложения или съвети - ще съм ви мн благодарен !

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!