Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Ето две сканирани страници от списание „Сигналъ” със снимки на Бронираната бригада с немските Pz.Kpfw.IV. Пристигнали са в България през март-юни 1943г.

post-4896-078994400 1283524721_thumb.jpg

  • 1 месец по късно...
  • Мнения 79
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребители
Публикува

Някой знае ли какво се е случило с "Пантерите"?

Ами сложили са ги като ДОТ-ове по границата с Турция , заедно с 4-ките и Щуговете, има и няколко Панцягери , Пантери само, че модифициарни като САУ-та и тях са ги закопали , заедно с тях за закопани и много цели Т-34 или само куполи.

Имах един авер , който служеше в такава - ''ковчежна'' рота, разказва ,че им давале време на живот 2-3 изстрела от техния ДОТ- после вече , няма смисъл да те заравят ,направо си в борниран ковчег. :crazy_pilot:

Ти не си ли ,чел за акциите , които бяха напрвени още преди 2-3 години за изваждане на танковете и прочие ???

Дори тези , които откраднаха един немски панцер ,са вече осъдени - 2 българи и един немец.

  • Потребители
Публикува

Зсравейте, попаднах на тези коментари .... та рекох и аз да допълня нещо......

Имало е още в Елхово, Грудово, а от ТБр и в Айтос не бяха малко , но ги преоборудваха

А освен всичко имаше и една модификация Т-54АМ2 (мисля че така беше)- полско производство, малко количество, много интересна машина.... с хидравлично управление, лостовете за управление един до друг, м/у краката на МВ високи около 20 см............... карал съм такава, като управление като Т-72 но може да се управлява с една ръка, много леко !! ...... !!- оплакваха се обаче че много се повреждала хидравликата и ииииии иииииии ииииииии ииииии ......... тогава се слагат големите патерици от двете страни ... мъка

Е от тази модиф. трябваше да сложат в НВИМ

Топчията , добре дошъл на форума !!!!:good:

Имам много приятели служили в Елхово, които са ми разправяли за Т-54. Според мен, нашите не е трябвало да ги приемат на въоражение. Идват няколко бройки да ги изпробват , после започва най-масово произведения танк след В.С.В. - Т-55 , който е значително подобрен.

Като ги сравнят да не купуват повече бройки , а и тези да ги шитнат на някоя африканска или азиатска страна.

Междинните танкове Т-54 и Т-62 въобще не са за малка страна като нашата.

Т-62 има по-голям калибър -115мм, но вече нито е в синхрон с -55-тиците, нито с новите Т-72. Инъче спор няма Т-62 е по-добър от Т55. Но логистично няма смисъл от танкове с 105мм, 115 мм и 125мм калибър. Тиловаците се гърчат.

След подписване на ДОВСЕ нашите веднага махнаха Т-62, а до средата на 90-те имаше оцелели Т-54, може би ги оставиха , защото поне бяха еднакъв калибър съсТ-55.

Т-62 бяха основно в Казанлък, те бяха така да се каже, втората защитна линия, а ордието им пробиваше всякакви натовски танкове, не знам само за Ейбръмса.

След като ги махнаха , част от тях оставиха за танкови влекачи, защото са с по-мощен двигател от 34,54 и 55-ци. Чувал съм , че е имало по поделенията танкови влекачи Т-34 с премахнат купол. Аз не ги заварих ,но по мое време имахме ,вече дежурен влекач Т-62 с махнат купол.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

...... разправяли за Т-54. Според мен, нашите не е трябвало да ги приемат на въоражение..........

Междинните танкове Т-54 и Т-62 въобще не са за малка страна като нашата.

........................................ Чувал съм , че е имало по поделенията танкови влекачи Т-34 с премахнат купол. Аз не ги заварих ,но по мое време имахме ,вече дежурен влекач Т-62 с махнат купол.

Привет 'RIZAR' !

Колкото до Т-54 за времето си е бил ново въоръжение , освен Т-34 от ВСВ сме нямали ново въоръжение ..........

Т-62 е било голяма "грешка на врсмето" - според мен ... нали са биле подарък

А влекачи имаше и на база Т-34, ИС, САУ ......................... и все още има /поне за един съм сигурен/ макар да е доста модернизиран в Търговище като машина за тех. помощ (МТП)

п.п. а има и една(МТП) на база Т-55 - които са голяма радкост

  • 2 месеца по късно...
  • 4 седмици по-късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Щом върши работа, добра е :)) Инак изглежда силно лишена от естетика - в арсенала й явно е включено шокиране на врага и емоционално объркване :))

  • 9 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

http://news.data.bg/2/bulgaria/284012/ :bye2::doh::new_shocked:

Айде да събереме некви пари и да си купим форумно САУ, ще е с логото на БгНаука на бронята. Само за 28 бона - не е за изпускане!

  • 1 year later...
  • Глобален Модератор
Публикува

Снимка на пантерите, докарани тук от трофейните депа на 3-и Украински фронт. Явно са ни ги дали считайки, че по-добре ще се оправяме с тях, тъй като до тогава екипажите ни са карали предишните модификации немски танкове. През 50-те някъде са били окончателно свалени от въоръжение, интересно после какво е станало с тях.

522643_481362181917456_404706387_n.jpg

  • Потребител
Публикува

От един друг сайт, няколко интересни снимки на български бронирани машини:

BulgCV33.jpgBul-cv33.jpg

Първите български танкети, италианските "Ансалдо-Фиат" Carro Veloce CV 33 (14 броя получни през 1935 г,)
Bulg-6ton-MK-E.jpg
Vickers 6-ton , 8 броя от тях са приети на въоръжение през 1938 г.
Bul-T11.jpg

През 1939 г. са закупени 10 броя T-11 (LT vz. 35) с 37 мм оръдие Skoda A7.

bulgaria-R35.jpg

През 1940 -1941 г., Германия ни продава 40 броя трофейни Renault R-35 .

Buk-pz4.jpg

PzKpfw. IV Ausf. G , Panzerkampfwagen IV Ausf G Sd Kfz 161/1 und 161/2. За Maybach T-IV срещам две различни версии, според първата сме получили 46 машини, а според книгата на Калоян Матев 97 танка.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

+Много яки снимки, странно обаче - оръдието на тая Панцер-4ка изглежда почти като 100 мм-ово :)

Редактирано от Warlord
  • 2 седмици по-късно...
  • 8 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Българските "Пантери"

Автор: Калоян Матев


В началото на 1945 г. е формиран един танков батальон с три бригади (две със средни танкове и една, въоръжена с тежки танкове), който става част от 1-ва българска армия (част от 3-ти украински фронт). Всички тези машини са пленена германска техника, доставена от СССР. На 17 март 1945 г. пристига първата "Пантера". Екипажите на 1-ви танков батальон пристигат от София в Унгария на 11 април 1945 г. Три дни по-късно в Pana Deveger те получават "Пантерите" си от съветските сили - общо 15 танка (включително един, доставен през март). Екипажите започват обучението си под надзора на съветски инструктор. Екипажите харесват танковете си, но се оплакват от съветското радиооборудване и изискват да бъдат доставени и монтирани германски системи. Краят на войната идва преди българските екипажи да завършат обучението си и никога не влизат в активна служба. В края на май 1945 г. българските "Пантери" са натоварени на влак към София и преместени към 2-ва танкова бригада. На 1 март 1946 г. на служба има 14 функциониращи и една нуждаеща се от поправка "Пантера".

От 1945 г. до 1948 г. СССР изпраща на България 738 бронирани бойни машини - 398 T-34/85 и 340 СУ-76M самоходни артилерийски установки. Бъдещата употреба на 15-те "Пантери" става безсмислена. Те са заровени по българо-турската граница като бункери, а двигателите им "Майбах" са махнати. Планирано е да бъдат монтирани на локомотиви, но това не е реализирано.

Общият брой на доставените на България "Пантери" е добре известен - 15 включително ранни и късни Ausf D, Ausf A и Ausf G. Българските "Пантери" са боядисани в стандартено "руско тревистозелено" (Russian grass green), преди да бъдат доставени на българите. Заедно с "Пантерите" българската армия също използва германска бронирана техника включително PzKpfw IV.

SofiaPanther1.jpgSofiaPanther2.jpg

SofiaPanther3.jpg

  • 1 year later...
  • Потребител
Публикува (edited)

Аз бях танкист-механик водач и инструктор механик водач в асеновградския танков полк.През времето на службата ми там съм карал т55,т55а,т55ам2,т62 за кратко там имаше и т54 с хидравл.лостове и от личния си опит мога да кажа че,по корава машина от т55а нямаше.Т55am2 изглеждаше най красив но само да се снимаш с него при малък наклон страни но отказваше да превключи предавка по 10-15 мин на място баир катереше на първа само и в калта веднага засядаше поради намаления просвет.Т62 на книга по нов,по хубав,бръз мощен и тем подобни бля-бля-бля на практика редовно се чупеше ...Т55а беше калашника на танковете просто и надеждно оръжие направено за малоумни,дуракоустойчиво желязо, което може да ремонтира и селския ковач обаче е много стара концепция и изостава назад от конкуренцията.въпреки това превъзхожда, която и да е бронирана джипка,бтр,мтлб,бмп и можеше да не се ликвидира поради куп съображения но няма да ги изреждам че и без това се отплеснах май.....

Танковте са ефективни само когато се използват по много с подръжка от пехотата сам по себе си един танк е нищо предчочитам да имам 1000 стар модел танкове, пред 20-30последен модел...без значение на произхода.

Редактирано от танкист
  • Глобален Модератор
Публикува

То по начало концепцията на 55-цата е за голяма масовка и със солидна поддръжка от пехотата, а не толкова за персонални боеве. Което всъщност е и далеч по-редкия случай реално, в едно 90% от случаите танка се бие срещу пехота, а не срещу друг танк.

  • Потребител
Публикува

Мисълта ми е, че дори срещу пехота един танк е нищо в градски условия е лесна жертва но ако атакуват едновременно двайсет машини то тогава нещата се променят.Ако танковете са в отбрана в танкови окопи тогава и по примитивни машини се оказват сериозен проблем.Най много войници са минали именно през Т55 от тях имаше в резерв големи количества-трябваше да ги пазим, до като и последния набор служил на тях не навърши поне 50 години.

  • Потребител
Публикува

Аз имах възможност да карам един такъв танк Т55а изваден от неприкосновен запас оригинален на 500км пробег и това си беше една чисто нова машина макар и на години

Карах и един чисто нов Т55ам2 той си беше голяма мъка тежък неповратлив с малък просвет и даже спирачките му по нанадолнище едва го удържаха трудно сменяше предавки поради усукване и за това го карахме предимно на втора .

  • Глобален Модератор
Публикува

Аз бях танкист-механик водач и инструктор механик водач в асеновградския танков полк.През времето на службата ми там съм карал т55,т55а,т55ам2,т62 за кратко там имаше и т54 с хидравл.лостове и от личния си опит мога да кажа че,по корава машина от т55а нямаше.Т55am2 изглеждаше най красив но само да се снимаш с него при малък наклон страни но отказваше да превключи предавка по 10-15 мин на място баир катереше на първа само и в калта веднага засядаше поради намаления просвет.Т62 на книга по нов,по хубав,бръз мощен и тем подобни бля-бля-бля на практика редовно се чупеше ...Т55а беше калашника на танковете просто и надеждно оръжие направено за малоумни,дуракоустойчиво желязо, което може да ремонтира и селския ковач обаче е много стара концепция и изостава назад от конкуренцията.въпреки това превъзхожда, която и да е бронирана джипка,бтр,мтлб,бмп и можеше да не се ликвидира поради куп съображения но няма да ги изреждам че и без това се отплеснах май.....

Танковте са ефективни само когато се използват по много с подръжка от пехотата сам по себе си един танк е нищо предчочитам да имам 1000 стар модел танкове, пред 20-30последен модел...без значение на произхода.

Е, старите стават вече лесна жертва на модерните ПТУРС-ове... Иначе 55-цата си беше желязна като проходимост.

пп

Кога си бил инструктор в Асеновград?

Мисълта ми е, че дори срещу пехота един танк е нищо в градски условия е лесна жертва но ако атакуват едновременно двайсет машини то тогава нещата се променят.Ако танковете са в отбрана в танкови окопи тогава и по примитивни машини се оказват сериозен проблем.Най много войници са минали именно през Т55 от тях имаше в резерв големи количества-трябваше да ги пазим, до като и последния набор служил на тях не навърши поне 50 години.

Абсолютно вярно!. А можехе да минат и през нещо като хърватската модернизация, т.е. да не се правят толкова тежки.

Във всички случаи, поне докато не се появи алтернатива, трябваше да ги оставят.

  • 11 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Преди 72-ките бяха 1- батальон с 62-ки останалите на 55-ци. Това 83-85-а  година. Служил съм в ОПР в Горна баня. 72-ите идват след 85 година мисля.

Иначе жалко за прекрасните машини! С една нескъпа модернизация като в нормалните държави, това днес щяше да е надежден щит за суверенитета на държавата ни. А сега сме като бабуини - една гола червена задница насочена на юг-югоизток . А тези, които ми говорят против наборната армия ще препоръчам екскурзия до Украйна - аз бях там 3 месеца  преди година.

Редактирано от Capitainofmarine

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!