Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • 9 месеца по късно...
  • Мнения 157
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Днес попаднах на една много интересна статия. По време на студената война американците са се сдобили с 25 Миг-а: Миг-17; Миг-21 и Миг-23. Машините са били използвани за трениране на американците за бой със съветски Миг-ове. Това е станало между годините 1977 и 1988 в безлюден район в Невада. Самолетите са били държани в тайна и всеки път, когато съветски разузнавателен сателит е минавал над хангарите, машините са били вдигани във въздуха. Миг-овете са били обслужвани на малки ушким цивилни летища от цивилно облечени механици. Общо 6 800 пилота са били тренирани да се бият срещу Миг-ове. В инцидентите с руските машини са загинали двама пилоти. С руските изтребители ставали средно по 100 инцидента на всеки 100 000 летателни часа за разлика от американските машини, с които ставали по около 4 инцидента на 100 000 часа летене. Американците не казват от къде са си набавили Миг-овете.

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Спирит, информацията ти е много стара. Американците имат сериозно количество руски самолети и изобщо руска техника. Набавили са си ги основно от съюзници. Примерно Египет им дава доста руска техника, имат и трофеи, примерно от войната във Виетнам. Руснаците също имат доста американска техника с която са се сдобили по подобен начин. Например Иран и Виетнам имат солидни количества американска техника от която охотно продават на СССР. Трофеи им дават и арабите пленени във войните с Израел. Специално руснаците без капка свян копират множество технически решения от пленени американски самолети. Например колиматорния прицел, системата за запълване на резервоара с инертни газове (за да не се взривяват самолетите като по холивудските филми), радиостанцията и радиоприцела от сейбър пленени в корея. Копират и двигателя на ф-4 и си го ползват масово. Първата им управляема ракета е копие на американска взета като трофей от китайците и дадена на руснаците. Концепцията и ракетите за далечна стрелба на МиГ-31 пък са взети от Ф-14 предоставин от Иран. Радара на МиГ-29 пък е краден от Ф-18.

  • 3 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Spirit, самолетите за които говориш се намират към авиобаза Нелис, Невада. Там те са част от така нареченото "агресорско" авиокрило, с тях се провеждат редица учения и това не е някаква особена тайна. :animatedwink: Поради недостига на руски самолети обчаче, както и поради това, че не се знае кой точно ще бъде бъдещия враг, се използват и редица американски самолети, но с променени опознавателни знаци. Например е много забавно да видиш на снимка F-16 с червени петолъчки ;)

  • 1 year later...
  • Потребител
Публикува

Думаю, любителям авиации будет интересен этот русский ресурс: http://www.fly-movies.ru/

Сюда наши любители авиасимуляторов ("Ил-2. Штурмовик", "Lock On", "MSFS") выкладывают созданные ими видеоролики. Есть самые разные: от уровня home video до настоящих шедевров.

Всем советую обязательно посмотреть "Come with me" (автор RC_Kedik) http://www.fly-movies.ru/goldcollection/come_with_me/

Это однозначный и всеми признанный хит.

Вот этот мне тоже очень нравится: http://www.fly-movies.ru/goldcollection/novaya_jiznq/

"Новая жизнь". Автор - NIK_SL. С душой, уважением и патриотизмом сделанный клип о судьбе пилотов советской штурмовой авиации. Один из моих самых любимых.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)
Днес попаднах на една много интересна статия. По време на студената война американците са се сдобили с 25 Миг-а: Миг-17; Миг-21 и Миг-23. Машините са били използвани за трениране на американците за бой със съветски Миг-ове. Това е станало между годините 1977 и 1988 в безлюден район в Невада. Самолетите са били държани в тайна и всеки път, когато съветски разузнавателен сателит е минавал над хангарите, машините са били вдигани във въздуха. Миг-овете са били обслужвани на малки ушким цивилни летища от цивилно облечени механици. Общо 6 800 пилота са били тренирани да се бият срещу Миг-ове. В инцидентите с руските машини са загинали двама пилоти. С руските изтребители ставали средно по 100 инцидента на всеки 100 000 летателни часа за разлика от американските машини, с които ставали по около 4 инцидента на 100 000 часа летене. Американците не казват от къде са си набавили Миг-овете.

В началото на 80-тте един съветски летец-изтребител избяга с МиГ-25 в Япония. Тъй като нямаше как да се крие това, новини за него се появиха и в социалистическите медии, които, разбира се, заклеймяваха империалистите, че отвлекли закъсалия пилот и пр. На народа му беше ясно какво става, но пък се носеха други легенди - че като кацнал със самолета си, японците избягали от летището :):):))))))

Та оттам имат МиГ 25.

Иван, отлични сайтове !!

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

В началото на 80-тте един съветски летец-изтребител избяга с МиГ-25 в Япония. Тъй като нямаше как да се крие това, новини за него се появиха и в социалистическите медии, които, разбира се, заклеймяваха империалистите, че отвлекли закъсалия пилот и пр. На народа му беше ясно какво става, но пък се носеха други легенди - че като кацнал със самолета си, японците избягали от летището :):):))))))

Та оттам имат МиГ 25.

Иван, отлични сайтове !!

КГ125, мисля, че в мнението на Spirit става дума за 25 машини от типа МиГ-17, МиГ-21 и Миг-23, а не за МиГ-25. Самолетът на Беленко е върнат на СССР няколко дни след кацането в Япония и скоростна щатна разузнавателна справка в САЩ. Иначе споменатите 100 на 4 инцидента са пълна пропагандна глупост. Няма такова нещо. Пък и ми е интересно какво точно разбира Spirit под "инцидент", че от инженерно-авиационна гледна точка май означава нещо съвсем друго :bigwink: .

  • Глобален Модератор
Публикува

Хм, това не го знаех, че са върнали самолета обратно. Е, а "инциденти" в гражданския смисъл на тази дума в авиацията, както и навсякъде, където се експлоатира техника, не може да няма.

  • 7 месеца по късно...
  • 1 year later...
  • Потребител
Публикува

Ботсвана е почти четири пъти по-малка по численост от България. За сравнение на ВВС трябва да се каже, че Ботсвана възнамерява да купи 16 броя изтребители F-16, а България миналия месец изпрати запитване до четири държави за едва 8 (осем) употребявани изтребителя, като най-вероятно това ще бъдат също F-16. Предстои в недалечно бъдеще да бракуваме изтребителите си МиГ-21 и щурмовите Су-25. Така че временно ще изпреварваме с числеността на МиГ-29, докато Ботсвана купи F-16. По отношение на транспортната авиация африканците са чувствително пред нас, само вертолетите ни са приблизително еднакъв брой.

Източник - http://www.blitz.bg/

.:.

  • Потребител
Публикува

Здрасти!

Един въпрос. Защо ни са такива мощни самолети?

99% от сега модерните са разработка на държави с огромни територии, население и геополитически интереси. На тях тази техника е нужна....На нас защо?

До колкото знам с пълен форсаж даже и един по старичък Миг не можеше да направи пълен кръг над страната без да наруши нечия граница....

Защо не се работи върху такива решения с които мажем да дадем доста силна заплаха с минимални ресурси на тези които биха желали да нарушат интегритета на държавата...

До колкото си спомням цената на един изтребител варираше около цената на 1 болница или 3-4 основни училища.....

:post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496: :post-20645-1121105496:

  • Глобален Модератор
Публикува

Не е толкова малка България, а може да се наложи и участие в действия на НАТО над Балканите, знае ли човек.

  • 1 year later...
  • Потребител
Публикува (edited)

Това е новина - F-22 Raptor вече се предлага и във версия кабрио :tooth:

22 января 2013 года

«Раптор» (F-22 Raptor) — многоцелевой истребитель пятого поколения, разработанный компаниями Lockheed Martin, Boeing и General Dynamics. F-22 на сегодняшний день является единственным стоящим на вооружении истребителем пятого поколения в мире.

Характеризуя этот самолёт, заслуженно используют определение "Самый", самый современный, самый дорогой, самый "невидимый", самый, самый, самый...

Однако, даже самая-самая техника не застрахована от неполадок, приводящих как к трагическим последствиям, так и к нелепым и даже анекдотическим ситуациям.

До сих пор не решена серьёзнейшая проблема с кислородным оборудованием самолёта, приведшая уже к трагическим последствиям с гибелью пилота. Известен случай, когда группа самолётов не смогла долететь из США до Японии, как оказалось, в программном обеспечении не учтена была линия смены дат, и вся группа, потеряв ориентировку, вынуждена была возвратиться назад, следуя визуально за самолётом-заправщиком.

А ещё случается и такое...

tn.jpgПросмотр

Пилот не мог открыть фонарь кабины и просидел в кабине ПЯТЬ ЧАСОВ!

f22-001.jpgПросмотр

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува (edited)

Чтобы освободить пилота, не оставалось ничего другого, как разрезать фонарь кабины! Скотчем размечаем место будущего разреза...

f22-002.jpgПросмотр

Экипировка спасателей должна соответствовать важности момента, ведь не лифт какой-нибудь открывают, самый современный истребитель! Работа закипела, пилы вгрызаются в поликарбонатный беспереплётный цельнотянутый фонарь, покрытый специальным напылением, долженствующим исключить отражение сигнала РЛС от оборудования кабины.

f22-003.jpgПросмотр

Элементарная неисправность позволительна, наверное, продукции ВАЗа, но не такой дорогой штуковине как «Раптор». Вся процедура, с ремонтом, обошлась в 180 000 долларов. Признавайтесь, кто еще искал на этой фотке лужу? :

f22-006.jpgПросмотр

Причина неисправности неизвестна. Самолет принадлежит 27 авиакрылу авиабазы Ленгли.

f22-007.jpgПросмотр

зато теперь у них есть F-22 Кабриолет...

f22-008.jpgПросмотр

Редактирано от JImBeam
  • Потребител
Публикува

Мания! Искам F-22 кабрио! Не е истина.... един чаршав да бяха провряли при първия разрез....

Ти пък сега - чаршаф. Няма да застилат на пилота да нощува там :tooth:

  • Потребител
Публикува

Не бе, да не цапат тапицерията.

А като знам какви специалисти има по нашите места, че и тънка лайсна, собствен еко превоз...

  • 3 years later...
  • Потребител
Публикува
On 27.02.2007 г. at 16:41, Frujin Assen said:

Спирит, информацията ти е много стара. Американците имат сериозно количество руски самолети и изобщо руска техника. Набавили са си ги основно от съюзници. Примерно Египет им дава доста руска техника, имат и трофеи, примерно от войната във Виетнам. Руснаците също имат доста американска техника с която са се сдобили по подобен начин. Например Иран и Виетнам имат солидни количества американска техника от която охотно продават на СССР. Трофеи им дават и арабите пленени във войните с Израел. Специално руснаците без капка свян копират множество технически решения от пленени американски самолети. Например колиматорния прицел, системата за запълване на резервоара с инертни газове (за да не се взривяват самолетите като по холивудските филми), радиостанцията и радиоприцела от сейбър пленени в корея. Копират и двигателя на ф-4 и си го ползват масово. Първата им управляема ракета е копие на американска взета като трофей от китайците и дадена на руснаците. Концепцията и ракетите за далечна стрелба на МиГ-31 пък са взети от Ф-14 предоставин от Иран. Радара на МиГ-29 пък е краден от Ф-18.

Много голяма порция глупости, особено за ракетите на МиГ-31 и Томкет.

  • 10 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

12.jpg.645c9b91390cc7ab5aea6e1a9383582f.jpg

ЯК-141 ли е новият  американски Ф-35? През 1995 Елцин предава документацията, малко по-късно излиза проекта за US изтребителя

 
yourchoicesshort.gifyourchoicesfullrtl.gif
yourchoicesshort.gif

Когато става дума за военни самолети с вертикално излитане и приземяване, разработени за първи път през 1960-те години, малко са изтребителите с толкова много общи черти като съветският Як-141 и американският F-35B.

F-35B е показан близо 12 години след Як-141. Дали пък американският изтребител с вертикално излитане и приземяване, разработен през 1990-те, не е копие на съветския военен самолет? „Руски дневник“ се опита да разбере.

Със способността си да излитат от малки платформи и да „висят“ във въздуха, за времето си самолетите с вертикално излитане и приземяване обещават да се превърнат в нов крайъгълен камък за развитието на военната авиация.

Най-ярките и най-успешни разработки (които не са без недостатъци) са британският „Бритиш Аероспейс Сий Хариър“ (British Aerospace Sea Harrier), Як-141 и F-35B.

Як-141 е разработен за първи път в Съветския съюз през 1970-те години. Тъй като в СССР не разполагат с големи самолетоносачи като в САЩ, властите искат да създадат военен самолет, който да излита от малки платформи като например вертолетни площадки и противолодъчни кораби от Проекта 1123 като „Москва“, „Ленинград“ и „Киев“.

Як-141 надминава предшествениците си (Як-36 и Як-38) и чуждестранните си конкуренти („Хариър“, „Дасо Мираж IIIV“) и се включва в надпреварата за най-добър военноморски самолет с вертикално излитане и приземяване.

Съдбата обаче не е на страната на съветската машина. Многобройните инциденти, разпадането на Съветския съюз и последвалото прекратяване на финансирането слагат край на проекта. Изтребителят има четири прототипа, но така и не влиза в серийно производство.

През 1995 г. американският оръжеен производител „Локхийд Мартин“ предлага да си сътрудничи с проектантското бюро „Яковлев“ (разработчик на Як-141). Договорът приключва след една година, но е крайъгълен камък, тъй като е първият случай на военнотехническо сътрудничество между бившите непримирими врагове.

„Локхийд Мартин“ получава от бюрото „Яковлев“цялата техническа документация за Як-141.

Малко след това САЩ изкарват прототип на изтребител с вертикално излитане и приземяване, наречен по-късно F-35B. Той поразително прилича на съветския Як-141.

Прилики и разлики

Дизайнът и конструкцията на Як-141 и F-35B са почти идентични. Разположението на отделението с вентилаторите и разположението на опашните греди спрямо подемния двигател е едно и също и в двата самолета.

Вертикалното излитане на F-35 обаче се различава доста от руския самолет.

Як-141 излита вертикално, защото има три турбореактивни двигателя: А Р79В-300 с подвижна дюза и два подемни РД-41 двигателя, разположени в отделението зад пилотската кабина.

Дизайнерите на F-35B прилагат сравнително проста и ефективна схема с помощта на „студен“ подемен вентилатор, чиято трансмисия се задвижва от подемен двигател с въртяща се дюза.

yourchoicesshort.gifyourchoicesfullrtl.gif
yourchoicesshort.gifyourchoicesfullrtl.gif

Военно-техническото сътрудничество между „Локхийд Мартин“ и „Яковлев“ през 1990-те без съмнение изиграва роля в създаването на F-35B. Американците вземат много от своите съветски колеги. Да се нарече F-35B копие на Як-141 обаче би било преувеличено. F-35B е уникален модел.

Има ли бъдеще за самолетите с вертикално излитане и приземяване?

За да може самолетите с вертикално излитане и приземяване да се превърнат в постоянен елемент за руските Въздушно-космически сили, е необходима по-напреднала технология.

Тези самолети имат безспорни предимства, като например възможност да излитат и да се приземяват на площ, не по-голяма от размерите на самия самолет, и способността им да „висят“ във въздуха, а след това да завият и да отлетят встрани.

Отрицателните фактори обаче надхвърлят положителните им характеристики.

За пилотирането на този тип самолети са нужни висококвалифицирани летци.
Военният експерт Дмитрий Литовкин каза пред „Руски дневник“, че основният недостатък в използването на самолети с вертикално излитане и приземяване е фактът, че в момента вертикалното излитане и пилотиране са почти неуправляеми.

В миналото силните пориви на вятъра често издухвали самолетите и ги поваляли от самолетоносачите, което водело до много инциденти в съветските военноморски сили, казва експертът.

Самолетите с вертикално излитане и кацане имат по-малък капацитет и обсег на полета от останалите изтребители. Фактор са и разходите – при вертикалното излитане се харчи много гориво.

Освен това проектирането на този вид самолети е много сложно и скъпо.

В момента F-35B се използва от военноморските сили на САЩ. Цената на F-35B, по споразумение между „Локхийд Мартин“ и американското военно споразумение от 2017 г., е $122 млн., което е повече от цената на другите модификации на самолета: F-35A струва $94,6 млн., а F-35C – $121 млн.

Освен това американските моряци, които използват F-35B, не оползотворяват уникалните им способности. Те излитат и се приземяват на стандартните площадки на големите самолетоносачи.

В САЩ има тенденция самолетите с вертикално излитане и приземяване да се заменят с конвертоплани като „Бел В-22 Оспрей“ (Bell V-22 Osprey).

В Русия няма непосредствени планове за разработване на военен самолет с вертикално излитане и приземяване, казва Литовкин. Су-33 и МиГ-29К могат да излитат на кратко разстояние, което им позволява да работят от малки летища или къси площадки на самолетоносачи.

САЩ не разполагат със самолети с подобни възможности, казва Литовкин. В същото време руският хеликоптер Ми-26 може да изпълнява всички задачи на конвертоплана Bell V-22 Osprey, допълва той.

Редактирано от JImBeam
  • 2 years later...
  • Потребител
Публикува

Една интересна статия. Само ние и братушките сме разполагали с тези щутчки....

В началото на октомври в Германия от базата в  Spangdahlem върнаха се в САЩ първите A-10C Warthog бойни самолета и за юли 2013. година целият 81.FS боен отдел е изтеглен и разпуснат.

В НАТО остана само единствен боен отряд този на Българите в Bezmer със Szu-25K/UBK самолети 22. Sturm.

normal_22_ab.jpg 1317924140_72_1.jpg

1317924283_59_1.jpg

Вечна слава и памет на героите! pa059044.JPG

https://military-technology.blog.hu/2019/11/01/europa_utolso_csatarepuloi_szu-25-osok_bulgariaban?ajanlo=1

 

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!