Отиди на
Форум "Наука"

За хипотезата за еврейското предателство на Търново


Recommended Posts

  • Потребител
.ХАХАХАХАХА- за пореден път направо ме разстреля!!!

Че кога пък преди съм те разстрелвал? Досега не прочетох нито едно смислено опровержение (дори няма и опит за токова) на нещо, което съм казал дотук, ако трябва да бъда откровен.

Да си чувал случайно на чия сметка ,бедния като църковна мишка "доцент" ходи на семинари и конференцийки в Америка и Европа??? Същия ,който обяви за магьосници светите братя Кирил и Методий ???Това ли е авторитетът ти???,Това дори и Зиези не може да си го позволи.

Самия доцент по време на преподаване по Православно богословие изрича 100 ереси в час. Знам много кухненски истории ,за въпросния "доцент",чиято дисертация ,мога да ти обясня дори детайлно ,как е получил.

Въпросния доцент беше употребен не само срещу светите братя ,в един Шуменски вестник,той кощунствено си позволи дори да нарече Христос -''----сексуален ".

Въобще издънките му са безбройни,безкрайни и коя от коя безобразни.

Ще си призная, че не съм наясно с това какво става в нашата Православна църква, ако може вече изобщо да се нарече църква. Не знам обаче и на чия сметка ходи този човек в Америка, ако изобщо ходи до там и не знам кога той или някою друг е казвал думите, които ти му приписваш. Ако имаш нещо лично срещу него по някаква причина, това вече е съвсем друг въпрос. При всички случаи неговите думи (или поне тези, които му приписваш) биха изглеждали също толкоз празни приказки, каквито говори всеки човек просто ей-така без да ги базира на някакво доказателство. В смисъл, ако той наистина е казал, че Христос е бил "----сексуален", той не би могъл да го докаже по никакъв начин или поне не с православната Библия в ръка. Ако той настина го е казал, той едва ли ще да е първият, който е изръсвал такова глупост. На запад има редица секти както християнски, така и юдейски, които приемат хомосексуализма. Няма да крия, че аз лично не харесвам хомосексуализма, макар да уважавам правото на избор на всеки. Все пак, дори и с риск да изглеждам слаб в дискусията, ще си призная, че съм много запознат какъв е въпросния архиамндрит и не се наемам лично да го критикувам. Придчитам така вместо да се изказвам непотготвен. Все пак идеята беше съвсем друга - ако това е свещеник и такъв човек би взел някаква страна, това едва ли ще е страната на евреите, в които някои от вас виждат толкоз жесток световен враг.

Във въпросната статия има поне цитирани 10 еврейски автора-Леви,Джейкъб /Яков/ Андерсън,Ардити,Башан, Ешкенази и още мн. др.

Е и? Какво от това? Първо не са десет, и второ - пише се статия за еверите в България и не е чудно, че има цитирани и монографии от автори евреи. Когато се пише за Българска история от западни автори обикновено се цитират и български автори, нали така. Християнин свещеник автор тука предлагам, ти пак казваш, че конспирацията не спяла.... Освен това откога Андерсън стана еврейска фамилия? А къде видя фамилията Джекъб в статията не разбрах, ама както и да е...

За целия епизод от съвместно съществуване има само 2 убити от българи евреи-на един който си е позволил да хули Божията майка и на другия ,който е предал Търново.Това тъпата статия не го казва,а пак се мъчи да търси под вола теле-омраза на българите към евреите ,каквато не е съществувала никога.Няма никави изнасилени еврейки в Одрин,в БА през Балканската война има над 10-15хил еврейски войници ,това и Божо го знае!!!!

Аргументът за само двамата убити за над 1000 съвместно същестуване звучи глупав отвсякъде. Дори сред българи и гръците/византийци, единоверци през последните над 1000 години, е имало доста повече убити, а ти се опитваш да ме убедиш, че срещу друговерци никога не е имало насилие от българска страна....Това е безсмислен спор. За наличието на еврейски войници в БА никой не го отрича, но да ми кажеш ся, че сред нашите войници по онова време никога не е имало извратеняци и изнасилвачи е малко глупаво, щото ако някой е искал да задоволи сексуалните инстинки, засилени в казармена и военна обстановка, едва ли му е пукало дали оная, която е награбил, е била еврейка, гъркиня или туркиня. Ако слушаш някои ненормалници може и да остенеш с впечатление, че нашата армия сигурно е била ангелска, което, разбира се, далеч от истината за коята и да било армия на планетата. И това е безсмислен спор, прочее.

Порових се малко и разбрах, че легендата за жидът, предал Търново е била записана от П.Р. Славейков през 19 век. Ако някои има престава къде точно мога да я намеря публикувана, ще бъда благодарен, защото аз обичам да си служа с изворни доказателства.

Редактирано от byzantiner
Link to comment
Share on other sites

  • Мнения 368
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Има много добър извор за падането на Търново под "османска" власт. Също и за падането на София, крепоста Цепина и още...

Стига да знаете къде и как да го търсите. :post-70473-1124971712:

Там наистина пише за предателството на един търговец на храни, който помогнал да се завземе Търново.

Хорос.

Е помогни да го намерим, де! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Бизантер ,явно личи ,че не познаваш историята и строго се придържаш към нейната академична част и не искаш да си извадиш щраусовата глава от пясъка на академизма.

В официалната история ,никой не пише за историята на Хазарския каганат.Но след разпадането на СССР,неговата история излезе от нафталина и се оказа изненада.Хазарския каганат е изповядвал юдаизма .Т.е. населението не е еврейско по националност ,но е такова по силата на Талмудата.Междувпрочем от всичко по горе казано разбирам,че не си наясно ,какви са етимологичните понятия на думите- "евреи","юдеи","израилтяни" и още някои.

За сведение само,архимандрита /когото ,както и ти ,го познавам лично/ биде включен в изд.на "ТанНагРа" за хазарите и писа за техните религии и прочие дивотии ,които нямат нищо общо с реалността.

Тази му статия пък беше напълно поръчкова и на всичкото отгоре е невярна и антибългарска.

Естествено ,че еврейските историци включени в статията имат своя гледна точка за събитията ,както например и сръбските ,които твърдят ,че в Македония живеят "прави српи".Това не ги прави повече обективни,могат да минат за позитивистични ,но само до там.

Юдейските фамилии е трудно да бъдат проследени ,но не и невъзможно.До 15-16век няма сафардимски евреи-т.е. етнически юдеи/тръгнали от територията на Палестина/,следователно тук има италиански/венециански и генуезки/ и хазарски юдеи или т.нар. ешкенази -които са представени у нас и с фамилията Коен.Не мога да твъдя с 100%,но някои изследователи имат някаква логическа вариативна методология ,която се опитва да пресметне възможните варианти.

Например Божо ,изпозвайки математическите дисциплини вариации,пермутации и комутации се опита да изкаже мисъл ,че Кирил и Методий са внуци на Телериг.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Рицарю - населението на хазарския хаганат не е еврейско по националност. (то изобщо какво значи еврейски етнос??? религията е определяща). Еврейски, т.е. юдейски е управляващият елит, и то при условията на специфично разделение на властите между "цар" и "хаган". Основното население е християнско и мюсюлманско (наемниците). Не е била никакво табу историята на хаганата, в СССР тя си е проучвана с пълна сила. Лев Гумильов има поне две експедиции в края на 50-тте и началото на 60-тте години, преоткриващи Хазария.

А само едно име - Михаил Артамонов, е достатъчно да се види,че Хазария не е била никакво табу, поне не след ВСВ.

ПП

Е не разбрах само, какво общо има всичко изложено със конкретиката на "търновския въпрос", разглеждан тук??

Редактирано от byzantiner
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Пак не си разбрал нищо!

Елитът не е еврейски,той си е хазарски ,само ,че изповядващ юдаизма,разбра ли ???

Прост пример -в Родопите има хора изповядващи исляма,но те не са мюсюлмани по народност,те са българи приели исляма-"помачени" ,схващаш ли???

Хазарския елит си е избрал да изповядва юдаизма ,това не го е направило етнически еврейски,но по закона на Талмуда ,те са били признати за "евреи''.

Както Доган и турците признават "помаците" за "турци",това ,ако не ти стане ясно ,по добре остави историята,защото не е проста материя.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не, не е така. Елита на Хазария идва от едни пътуващи търговци - юдеи по един от разклоните по пътя на коприната. Името им е "рахдонити" и значи "знаещите пътя", т.е. търговския път на коприната. Те се установяват на Волга и започват да събират мита от търговците, поради ключовия характер на мястото, където, и поради което после израства центърът на хазарската държава.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Нема такъв.

Има.

Това е една много интересна тема:

"Падането на България под "турско" робство в края на 14 век.

За нея има още два съвсем "нови" и неизследвани извора. Това са Библията и книгата "Иудейски древности" на Йосиф Флавий.

Ако правилно ги поставим географски и времево, то ще се убедите колко ценни са те.

Ето и един пример:

Падането на Ветил ( Велико Търново). Всички знаем, че то е станало чрез предателството на един евреин. В Библията няма много подробности за това падане, но пък за сметка на това Йосиф Флавий подробно го е описал:

"6. Воины колена Ефремова осадили Вифил, но, несмотря на продолжительность осады и на все усилия, не были в состоянии довести дело до успешного конца. Тем не менее они упорно осаждали город, не двигаясь с места. Затем им удалось поймать одного человека, который как раз доставлял городу съестные припасы; евреи уверили его в том, что, если он передаст им город, они спасут как его, так и его родственников. На таких условиях тот дал клятвенное обещание впустить евреев в город. Таким образом изменник спасся вместе с родною своею, евреи же перерезали всех жителей и овладели городом[54]. "

Книга 5 гл.2-5

Ето и малко по-разширен текст от Флавиевата "Юдейска война". В скоби съм сложил имената на градовете, както би трябвало да се четат.

3. Отсюда евреи направились к Хеврону (Одрин), взяли его и умертвили все его население. Там еще оставалось в то время племя гигантов, которые выдавались среди остальных людей огромным ростом и страшною внешностью, так что вызывали во всех изумление, переходившее в страх, благодаря их мощному голосу. Еще и по сей день показываются их исполинские кости, и кто не видел их лично, тот не поверит, как чудовищно велики они.

Этот город был представлен, в знак особого отличия, левитам, и к нему было прирезано еще сверх того пространство в две тысячи локтей, остальную же часть этой области евреи отдали, сообразно распоряжению Моисея, в дар Халеву, одному из тех разведчиков, которых Моисей [когда-то] посылал в Хананею. Равным образом они уделили часть земли потомкам мадианитянина Иофора, тестя Моисея, потому что те покинули свою страну, примкнули к евреям и совершили вместе с последними странствование по пустыне [51].

4. Затем колена Иудово и Симеоново заняли все города в нагорной части Хананеи, а из тех, которые были расположены в равнине и у моря"- Аскалон (Василико - Мичурин) и Азот (АЕТОС, АЙТОС), тогда как Газа (СОЗОпол, или КОЗяк) и Аккарон (Кастрица) не сдавались им. Напротив, жители этих мест, занимая равнину и обладая значительным количеством боевых колесниц, нанесли напавшим на них евреям чувствительный урон. Ввиду этого те два колена, удовлетворившись необычайно богатою добычею, захваченною во время всех этих войн, вернулись в свои города и сложили оружие [52].

5. Между тем вениаминиты (БЕНИКА), в стране которых находился Иерусалим (СУФА, СОФИЯ), удовольствовались тем, что наложили на население дань, и таким образом обе враждующие партии успокоились: одни отдыхали от резни, другие от постоянных опасностей, и те и другие принялись мирно обрабатывать землю. Их примеру последовали и все остальные колена израильские, а именно удовольствовались наложением на хананеян дани и перестали воевать с ними [53].

6. Воины колена Ефремова осадили Вифил (Търново), но, несмотря на продолжительность осады и на все усилия, не были в состоянии довести дело до успешного конца. Тем не менее они упорно осаждали город, не двигаясь с места. Затем им удалось поймать одного человека, который как раз доставлял городу съестные припасы; евреи уверили его в том, что, если он передаст им город, они спасут как его, так и его родственников. На таких условиях тот дал клятвенное обещание впустить евреев в город. Таким образом изменник спасся вместе с родною своею, евреи же перерезали всех жителей и овладели городом [54].

За да ви докажа, че и Иисус Навин е персонаж от българската история, то трябва да направя същото, което направих и с Книги Макавейски. Кой български цар има братя с имена Моисей, Аарон и Давид? Досещате ли се накъде ще отиде моето изследване? Ще се опитам да се върна повече от хиляда години назад и с помощта на Книга Иисус Навин и с останалите извори да осветля повече живота и военните победи на един от най великите наши царе – Самуил. Тук ще приложа друг подход за изследване на живота и битките на този велик войн. Ще започна от преминаването му на река Дунав и освободителската му дейност на територията на Балканския полуостров.

След смъртта на Моисей, Господ казва следното на Иисус Навин:

„Моисей, Моят раб умря; затова стани, мини през този Йордан (Дунав), ти и целият този народ, в земята, която Аз давам тям, на синовете Израилеви.

Всяко място, на което стъпят стъпалата на вашите нозе, ви давам, както казах на Моисея: От пустинята и от този Ливан (Влахия) до голямата река Ефрат (Хеброс, Марица), цялата земя Хетейска (Гетска, Готска), и до голямото море до залез слънце (Адриатеческо море) ще бъдат вашите предели.”

Ис.Нав.1(2–3.4)

Това пише в книга Иисус Навин, а да видим какво пише и в Българска военна история през Средновековието за войните на цар Самуил:

“Изказано е предположение, че Самуиловите войски освободили и отвъддунавските територии на България. За това може да се съди от известието на т. нар. Готски Топарх – доста неясен и твърде оспорван в научната литература извор. Някои автори смятат ,че съдържащият се в този извор пасаж “този, който царуваше на север от Дунава” се отнася до Самуил. Изказани са обаче и други становища, които противоречат на подобно тълкуване. Трудно е да се предположи, че при тежката борба, която българският владетел водел по различни фронтове, било възможно той да пренесе военните действия и на север от Дунава.”

Изглежда, че не само е възможно, но точно на север от Дунава са започнали битките на Самуил (Иисус Навин) срещу ромейските гарнизони.

“...И всичко, що направи на двамата аморейски (ромейски) царе, които бяха отвъд Иордан (Дунав), на есевонския цар Сихона и на васанския цар Ога, който живееше в Астарот (Търговище) и Едрея (Арджеш).”

Тези двама ромейски управители, в два от най-големите влашки градове на север от Дунава са били едни от първите жертви.

„Иисус син Навинов, прати тайно от Ситим (Слатина) двама съгледвачи и каза, обгледайте земята и град Йерихон (Оряхово)”

(2–1)

След Арджеш и Търговище, Слатина е бил последният град, който е бил превзет оттатък Дунава. Реката е премината от народа на Иисус Навин някъде на юг от Слатина, около Гиген.

„И тъй, когато народът потегли от шатрите си, за да премине Йордан (Дунав), а свещениците пренесоха ковчега (господен) пред народа, то щом тия където носиха ковчега (на завета господен) влязоха в Йордан (Дунав) и нозете на свещениците, които носиха ковчега, се потопиха в водата на Йордан (Йордан пък излиза от всичките си брегове през цялото време на пшеничената жътва), водата, що течеше отгоре, се спря и стана като стена на твърде голямо разстояние до град Адам (Бдин, Видин), който е до Цартан (Арчар, Арзелград): А която течеше в морето, що е на равнината, в Солено (Черно) море, отиде и изчезна”.

3–(14–16)

Тук е много интересно, защото ако знаете колко е широка днешната река Иордан на изток от соченият днес за Иерихон град, ще разберете, че не е била необходима божията намеса за преминаването и. Навярно и вие както и аз не вярвате на приказката, за промененият климат и как от Обетована земя Палестина се превръща в камениста пустиня.

„И народът излезе от Йордан в десетият ден на първият месец и се разположи на стан в Галгал (Гиген, или с. Галово) на изток от Йерихон (Оряхово).”

3–19

„Когато всички амореиски (ромейски) царе, които живееха отсам Йордан (Дунав), към морето и всички ханаански царе, които са при морето, чуха, че Господ (Бог) изсуши водите на Йордан (Дунав) пред синовете Израилеви, докле те преминаваха, тогава им се сви сърцето, (те се ужасиха) и не останаха вече в тях дух против синовете израилеви.

5–1

После следва необикновеното (небивалото) падане на Йерихон, с помощта на седемте „юбилейни тръби”, които се носят от „7” свещеници и тръбят (гръмогласно) в продължение на седем дни.

Ще спрем до тук за да направим обобщение на изминалия път на народа на Израил, начело с Иисус Навин.

Виждате, че тези събития са се случили на територията на България, по време на нахлуване в нашите земи от север преди около 650 години. След повече от половин век, някой се опитал да премести събитията от България на територията на днешна Палестина и Израел. Той е добавил думата „пустиня”, вместо река Дунав пише Иордан (РК(И) + ДН), което всъщност пак си е Дунав и на Черно море казва „Солено”. Точно тук, когато изследвах похода на Иисус Навин, аз разбрах как е пренесена географията на Балканския полуостров на територията на днешна Палестина. Когато е съставяна (или редактирана) книгата Библия, всички събития е трябвало да се пренесат в Палестина. Картата на Балканският полуостров е завъртяна на 90 градуса по посока на часовниковата стрелка и по този начин са нанесени всички географски понятия там. Тракия, или Романия се е превърнала в Иудея, Сърбия в Самария, Илирик, ILIRIC в Исраел (обр. четене), Галия в Галилея, Венеция в Финикия, Седмоградие в Десетоградие, Истамбулци във Филистимяни, Македония в Идумея, Русия в Сирия и Асирия, река Дунав в река Иордан, Адриатическо море в Генисаретското езеро, Черно море в Мъртво море и т. нат. Така са нанесени и градовете, само дето градовете от крайбрежието на Адриатическо море на Библейската карта са нанесени по средиземноморското и крайбрежие. На него, като на единствено море, са нанесени и много от черноморските градове, наред с тези на пристанищата на Егейско море. Тук можете да намерите и Дубровник като Сидон, и Драч като Тир, наред с Солун - Йопия, и Кавала – Ямния. Ако човек не ги знае тези неща, ще има да гадае как и защо нещата са така. Нека, след като знаем това, да вземем картата на България и да проследим пътя на нашествениците, защото на картата на Библейските земи няма да разберем нищо.

Река Дунав е наричана различно от народите, които живеят около нея. Гърците са я наричали Истрос (Istros), немците – Донау (Donau), унгарците – Дуна (Duna), чехите – Дунай (Dunaj), румънците – Дунареа (Dunarea), а сърбите и ние българите – Дунав. Не знам как в Библията е достигнала под името Йордан, но саму тук на Йордановците и Йорданките казват умалителното Данчо, Дана.

3:14 И тъй, когато народът потегли от шатрите си, за да премине Иордан, и свещениците понесоха ковчега на завета (Господен) пред народа,

3:15 то, щом тия, които носеха ковчега (на завета Господен), влязоха в Иордан, и нозете на свещениците, които носеха ковчега, се потопиха във водата на Иордан (Иордан пък излиза от всичките си брегове през цялото време на пшеничната жетва),

3:16 водата, що течеше отгоре, се спря и стана като стена на твърде голямо разстояние, до град Адам, който е до Цартан; а която течеше в морето, що е на равнината, в Солено море, отиде и изчезна.

3:17 И народът преминаваше срещу Иерихон; свещениците пък, които носеха ковчега на завета Господен, стояха на сухо посред Иордан с твърда нога. Всички синове Израилеви преминаваха по сухо, докле целият народ премина Иордан.

Градовете Адам и Цартан днес никой не може да локализира в т. н. Библейски земи. Но те и никога не са били там, а тук в България.

От Оряхово на горе по река Дунав са и градовете Адам и Цартан. Адам е видоизменено името на Видин (Бонония), Бъдин или Бдин, а Цартан е Рациария, (Азара) или днешното село Арчар.

4:19 И народът излезе от Иордан в десетия ден на първия месец и се разположи на стан в Галгал, на изток от Иерихон.

На изток от Йерихон (Оряхово) е Гал Гал. Това е днешното село Гиген, край което се знае, че е имало голям античен град Ескус. Тук е бил първият лагер на народа на Израил. Днес на библейските карти виждаме Галгал на север от Иерихон, а не на изток.

5:1 Кога всички аморейски царе, които живееха отсам Иордан към морето, и всички ханаански царе, които са при морето, чуха, че Господ (Бог) изсуши водите на Иордан пред синовете Израилеви, докле те преминаваха, тогава им се сви сърцето, (те се ужасиха,) и не остана вече в тях дух против синовете Израилеви.

Аморейските царе пък са ромейските или римските царе, които живеят отсам Йордан (Дунав). Между тях и Черно море на изток са ханаанските земи.

Ханаанци е и видоизмененото "генуезци", а това са едни от владетелите на черноморските ни градове, наред с венецианците по това време.

Земля Ханаанская (Кнаан, Кенаан, Кени) – происходит от корня «быть низким», т.е. низменность, долина, или даже «низменная страна», т.к. Кнаан еще и имя сына Хама, который, как известно, сильно «нахамил» и за это лишился своего земного надела. В принципе у евреев это почти бранное слово, ставшее синонимом слову «презренный». Еще одно значение слова Кнаан – «торговец, купец».

И тук стигаме до падането на град Иерихон от войските на Иисус Навин.

Небивалото в историята на света падане на град Йерихон, раздухвано от теолози и библеисти, а по-късно и от филмите на Холивуд.

6:1 Тогава Господ рече на Иисуса: ето, Аз предавам в ръцете ти Иерихон и царя му и силните люде (в него):

6:2 обкръжете града вие всички, способни за война, и обикаляйте града веднъж (на ден); тъй правете шест дена;

6:3 и нека седем свещеника носят пред ковчега седем юбилейни тръби; а на седмия ден обиколете града седем пъти, и свещениците да тръбят с тръбите;

6:4 щом затръби юбилейният рог, щом чуете тръбен звук, целият народ да се провикне с висок глас, и градската стена ще рухне до основи, и целият народ ще навлезе (в града, като се спусне) всеки от своето място.

6:5 И свика Иисус, син Навинов, свещениците (Израилеви) и им рече: носете ковчега на завета, а седем свещеника да носят седем юбилейни тръби пред ковчега Господен.

6:6 И рече (им да кажат) на народа: идете и обиколете града; а въоръжените нека вървят пред ковчега Господен.

6:7 Щом Иисус каза на народа, седемте свещеника, които носеха седемте юбилейни тръби пред Господа, тръгнаха и затръбиха (гръмогласно) с тръбите, и ковчегът на завета Господен вървеше след тях;

6:8 въоръжените пък вървяха пред свещениците, които тръбяха с тръбите; а които вървяха изотзад, следваха подир ковчега (на завета Господен), като тръбяха с тръбите през време на шествието.

6:9 На народа пък Иисус даде заповед и каза: не викайте и да се не чуе вашият глас, и да не излиза дума из устата ви до оня ден, докле ви не кажа: "викнете!" и тогава ще викнете.

6:10 Тъй ковчегът (на завета) Господен тръгна около града и обиколи веднъж; и дойдоха в стана и пренощуваха в него.

6:11 (На другия ден) Иисус стана сутринта рано, и свещениците понесоха ковчега (на завета) Господен;

6:12 и седемте свещеници, които носеха седемте юбилейни тръби, пред ковчега Господен, вървяха и тръбяха с тръбите; въоръжените пък вървяха пред тях; а които вървяха изотзад, следваха подир ковчега (на завета) Господен и, вървейки, тръбяха с тръбите.

6:13 Тъй и на другия ден обиколиха града веднъж и се върнаха в стана. Тъй правиха шест дена.

6:14 На седмия ден станаха рано, щом се сипна зора, и обиколиха по същия начин града седем пъти; само в тоя ден обиколиха града седем пъти.

6:15 Когато седмия път свещениците тръбяха с тръбите, Иисус каза на народа: викнете, понеже Господ ви предаде града!

6:16 Градът ще бъде под заклятие, и всичко, що е в него, е за Господа (на силите); само блудницата Раав нека остане между живите, тя и всеки, който е в къщата й; защото тя укри пратените, които пращахме;

6:17 но вие се пазете от заклетото, за да не подпаднете и сами под заклятие, ако вземете нещо от заклетото, и за да не навлечете върху стана на синовете Израилеви заклятие и да му не причините бедствие;

6:18 и всичкото сребро и злато, медни и железни съдове да бъдат светиня на Господа и да влязат в съкровищницата Господня.

6:19 Народът извика, след като затръбиха с тръбите. Щом народът чу тръбния глас, всички (наедно) извикаха с висок (и силен) глас, и стените (градски) рухнаха до основи, и целият народ влезна в града, всеки от своето място, и превзеха града.

Падането на град Иерихон (Оряхово) с юбилейните тръби, които „тръбяха гръмогласно” ще стане съвсем обичайно, ако приемем, че "тръбите" са обикновенни оръдия. След седем дни бомбардировка с тези оръдия, крепостта Оряхово е била превзета.

Няма чудеса, а има само промяна на историята. Ако тези събития бъдат отнесени към 14 век след новата ера, както са и в действителност, няма чудеса. Но ако кажем, че са се случили през 14 век преди новата ера, когато няма пушки и оръдия, ще трябва да прибегнем на помощ или към извънземните, или към чудесата.

С монетите е същото. Според матричната хронология на Скалигер и Петавиус, първите монети са сечени около пети-шести век преди новата ера. А в Стария завет ще забележите, че монети (сикли) има хиляда години по-рано.

7:20 Ахан отговори на Иисуса и каза: истина, аз съгреших пред Господа, Бога Израилев, и направих туй и туй:

7:21 между плячката видях една хубава сенаарска дреха, двеста сикли сребро и един къс злато, тежък петдесет сикли; това ми се понрави, и аз го взех; и ето, то е скрито в земята сред шатрата ми, и среброто е под него (скрито).

В по-старите славянски библии на това място вместо “сикли” пише “дидрахми”, а на мястото на “къс злато” четем “златен съд”. Когато човек чете тези изменения не може да не тръгне да си задава разни въпроси. Точно от това са се страхували редакторите на Бибилята и затова са внесли тези “нежни” корекции в нея.

Нека сега да проследим следващото сражение на Иисус Навин, за да се убедите напълно, че тези битки са се извършвали на територията на средновековна България. Става въпрос за превземането на гр. Кнежа и разрушаване на крепостта и.

“Господ каза на Иисуса: Не бой се и не се ужасявай; вземи със себе си всички мъже, способни за война, стани, иди към Гай (скала, камен); ето, Аз предавам в ръцете ти гайския цар и народа му, града му и земята му; направи с Гай (Кнежа) и царя му същото, каквото направи с Иерихон (Оряхово) и царя му, само плячката и добитъка му си поделете; тури засада зад града.

Иисус и всички мъже, способни за война, станаха да идат към Гай (Кнежа), и избра Иисус триисет хиляди души храбри и ги изпрати през нощта, и даде им заповед, като каза: гледайте, вие ще бъдете на засада зад града; не се отдалечавайте от града и бъдете всички готови; аз пък и всички мъже, които са с мене, ще се приближим до града и щом (жителите гайски) излязат срещу нас, както и по-напред, ние ще побегнем от тях; те ще се втурнат подире ни, тъй, че ние ще ги отвлечем от града, защото те ще кажат: “бягат от нас, както и по-напред”, кога побегнем от тях, вие станете от засадата и завладейте града, и Господ, Бог ваш, ще го предаде в ръцете ви; кога превземете града, запалете града с огън, направете според думата Господня; гледайте, аз ви заповядам.

Тъй ги изпрати Иисус, и те отидоха в засада и заседнаха между Ветил (село Търнава, Врачански окръг) и Гай (Кнежа), на запад от Гай (Кнежа); а Иисус пренущува оная нощ сред народа.

Като стана сутринта рано, Иисус прегледа народа и тръгна той и старейшините Израилеви пред народа за Гай (Кнежа); и всички мъже способни за война, които бяха с него, тръгнаха, приближиха се и дойдоха до града (откъм изток, а засадата беше на запад от града), И разположиха стан на север от Гай (Кнежа), а между тях и Гай имаше долина (Върбишки дол). След това Иисус взе до пет хиляди души и ги постави в засада между Ветил (Търнава) и Гай (Кнежа), на запад от града.

И целия стан, който беше на север от града, народът си разположи тъй, че задната част беше на запад от града. А Иисус отиде оная нощ всред долината (Върбишки дол).

Щом гайския цар видя това, стана рано и излезе веднага с жителите градски против Израиля на бой, той и целият му народ, на определеното място пред равнината; но той не знаеше, че против него има засада зад града (му).

Иисус и цял Израил като че уж разбити от тях, побягнаха към пустината (равнината); а те извикаха целия народ, който беше в града, за да ги гонят, и, гонейки Иисуса, отдалечиха се от града;

И не остана в Гай (Кнежа) и Ветил (Търнава) нито един човек, който да не бе се спуснал против Израиля; а града си оставиха отворен, гонейки Израиля.

Тогава Господ каза на Иисуса: простри копието, що е в ръката ти, към Гай (Кнежа), понеже Аз ще го предам в ръцете ти (и засадата веднага ще стане от мястото си). Иисус простря към града (ръката си и) копието, що бе в ръката му.

А засадниците станаха веднага от мястото си и се втурнаха, щом той си простря ръката, влязоха в града, превзеха го и начаса предадоха града на огън.

Жителите гайски (на Кнежа), като се озърнаха назад, видяха, че от града се дига дим към небето. И нямаше къде да бягат – нито нататък, нито насам; защото народът, който бягаше към пустинята (равнината), обърна се срещу гонителите.

Иисус и цял Израил, като видяха, че засадниците превзеха града и от града се вдига дим (към небето), върнаха се и почнаха да убиват гайчани; а ония от града излязоха против тях тъй, че те се намираха посред израилтяните, от които едни бяха от едната страна, а други от друга; тъй ги разбиха, че не оставиха от тях нито един жив, нито избягал; а гайския цар хванаха жив и го доведоха при Иисуса.

Когато израилтяните избиха всички гайчани на полето, в пустинята, дето ги гониха, и след като те всички до един паднаха от острието на меча, тогава всички израилтяни се върнаха в Гай (Кнежа) и го поразиха с острието на меча.

Погиналите в тоя дин мъже и жени, всички гайчани, бяха дванайсет хиляди.

Иисус не свали ръката си, каято бе прострял с копието, докле не предаде на заколение всички гайчани;

Само добитъка и плячката от тоя град синовете Израилеви поделиха помежду си, според Господнята дума, която (Господ) бе казал на Иисуса.

Тогава Иисус изгори Гай (Кнежа) и го обърна на вечни развалини, на пустиня доднес; а гайския цар обеси на дърво (и го остави на дървото) до вечерта; след залес слънце пък Иисус заповяда, та снеха трупа му от дървото, хвърлиха го пред градските порти, и натрупаха върху му голяма грамада камъни, която е оцеляла доднес.”

Така с хитрост пада град Кнежа. На картата на града ясно се вижда как точно е станала битката. Специалистите по библейска археология доста ще се потрудят да измислят къде точно в съвремена Палестина са се случили тези събития. А на картата на България всичко е толкова лесно. Гай (Кнежа), или още Луз (Исмаил), означава “скали” според Библейски речник, а в действителност е било името “Исмаил”, което е другото име на гр. Кнежа.

“От Иерехон Иисус изпрати люде в Гай (Кнежа), що е близо до Бет-Авен (Плевен), на изток от Ветил (Търнава), и им каза: идете, обгледайте земята. Те отидоха и обгледаха Гай (Кнежа).”

След първото несполучливо нападение на Гай, Иисусовите войници са гонени до “Севарим и ги гониха до спусъка на планината”. Познахте ли къде е това селище Севарим (СБРМ - Бреница),

Нека сега да видим срещу какви племена, или народи се е сражавал Иисус Навин.

“Като чуха това, всички (аморейски) царе, които бяха отсам Иордан (Дунав), по планината и равнината и по целия бряг на голямото море, и които бяха близо до Ливан (Влахия), - хетейци, аморейци, (гергесейци), хананейци, ферезейци, евейци и иебусейци, събраха се заедно, за да се ударят с Иисус и Израиля.”

В “Библейската археология” и на библейските карти можете да видите къде са разположени тези народи на територията на Палестина, от които днес няма никаква следа. Нито археологически, нито епиграфски паметник. Нищо! Никой стар писател, като Херодот например, не споменава и дума за тези народи. Дали е така, ще видим след малко.

Ето как навярно е бил оригиналния текст, дописан и отредактиран от църковните отци:

“Като чуха това, всички ромейски царе, които бяха отсам Дунав, по планината и равнината и по целия бряг на Черно море, и които бяха близо до Влахия – гети, ромеи – християни, генуезки племена, одризи, бени, (от провинция Беника), и беси, събраха се заедно, за да се ударят със Самуил и Израиля.”

Къде са били тези народи, самата книга Иисус Навин ни показва? Когато преминават Иордан (Дунав), народът който е владеел отсам и оттатък Дунав се нарича гети, готи

.

Ромеите-християни са в почти всички големи градове отсам и оттатък Дунав.

Ханските племена пак според същата книга са се намирали на изток от Иерихон, близо до морето. Плиска, Преслав, Шумен и Мадара (или крайморските венециански и генуезки) са техните най-големи градове.

Одризите, или Терезци, както още ги наричали, са живеели на изток от стария Филипопол, чак до Одрин, на север до Хемус (Стара планина) и планината Родопи на юг.

Областта Беника е била на изток от Средец с център град Сипоне (Шипоне, дн Ихтиман) в Ихтиманското поле. Главни крепости на тази област според книгата са:

“...А след три дни, откак сключиха с тях съюз, чуха, че те били техни съседи и живеят близо до тях; защото Израилевите синове, като потеглиха на път, дойдоха до градовете им на третия ден; градовете им пък (бяха); Габаон (Шипоне), Кетира (Тикера, на запад от с. Ветрен, Пазарджишко, днес развалините на Пистирос), Беерот (Перущица), и Кириат-Иарим (Кричим).”

Накрая са бесите – най-непокорното тракийско племе, което е владеело Западните Родопи и западна Тракия.

Много историци са се опитвали да осветлят прочутата битка на българския цар Самуил с византийския император Василий ІІ Българоубиец в прохода Суки (Траянови врата). Как е протекла и докъде българите са гонели византийците. Нека да видим какво пише за нея в книгата Иисус Навин:

“Когато иерусалимският (Пловдивският) цар Адониседек (Дионисий дук) чу, че Иисус (Самуил) превзел Гай (Кнежа) и го предал на заклятие, и че постъпил с Гай (Кнежа) и с царя му тъй, както постъпи с Иерихон (Оряхово) и царя му, и че гаваонци (Шипонци, Ихтиманци) сключили мир (с Иисуса (Самуила) и) с Израиля и останали между тях, той се много уплаши , защото Гаваон (Шипоне) (беше) голям град, като един от царските градове, и по-голям от Гай (Кнежа), и всичките му жители бяха юнаци.

Поради това иерусалимския (Софийският) цар Адониседек (Дионисий дук) изпрати при Хебронския (Одрин) цар Хохама, и при иармутския (Ефрем) цар Фирама, и при лахиския (Хасково) цар Яфия, и при еглонския (Главан, Валсена) цар Девира да кажат:

Дойдете при мене и ми помогнете да съсипем Габаон (Шипоне), задето е сключил мир с Иисуса (Самуил) и синовете Израилеви.

Те се събраха и отидоха петимата аморейски (ромейски) царе: иерусалимския (софийския) цар, хебронския (одринския) цар, иармутския (ефремски) цар, лахиския (хасковския) цар, еглонския (главански) цар, те и всичкото им опълчение, и се разположиха на стан до Гаваон (Шипоне), за да воюват срещу него.

Гаваонци (Шипонци) изпратиха до Иисуса (Самуил) в (израилския) стан, в Галгал, да кажат: не оттегляй ръката си от твоите роби; дойди по-скоро при нас, избави ни и ни помогни; защото против нас се събраха всички аморейски (ромейски) царе, които живеят в планините.

Иисус (Самуил) тръгна от Галгал, той й с него всички способни за война, и всички храбри мъже.

Тогава Господ каза на Иисуса (Самуил): не бой се от тях, защото Аз ги предадох в ръцете ти: никой от тях няма да устои пред лицето ти.

И нападна върху тях Иисус (Самуил) внезапно, (понеже) цялята нощ бе вървял от Галгал.

Господ ги докара в смущение пред израилтяните, и те им нанесохо голямо поражение в Гаваон (Шипоне), гониха ги по пътя към Веторонската (Ветренската) височина и ги разбиваха до Азек (Загорово) и до Макед (Асеновград).

А когато бягаха от израилтяните по склона на Веторонската (Ветренската) планина, Господ хвърляше върху тях големи камъни (градушка) до самия град Азек (Загорово, днес г. Септември), и те умираха: умрелите от камъните на градушката бяха по-много, отколкото ония, които синовете Израилеви убиха с меч (в битката).

Иисус (Самуил) извика към Господа в оня ден, в който Господ (Бог) предаде Аморея (Ромея) в ръцете на Израиля, - след като ги изби в Гаваон (Шипоне), и те бяха избити пред лицето на синовете Израилеви, - и каза пред израилтяните: спри се, слънце, над Гаваон (Шипоне), и ти месечино, над Айалонската (Беловската) долина!

И слънцето се спря и месецът стоя, докле народът отмъстяваше на враговете си. Нали това е писано в книгата на Праведния: слънцето стоеше сред небето и не бързаше да зайде почти цял ден?

Такъв ден не е имало ни преди, ни подир оня, в който Господ (тъй) да е слушал човешки глас, Защото Господ воюваше за Израиля.”

Нека преди да продължим нататък, да видм какво се е случило при Шипоне (Габаон). След като в скоби съм сложил истинските имена, така по лесно можете да се ориентирате в обстановката. Тук, при това изследване на библейските събития попаднах на едно интересно име на Асеновград. В книга Иисус Навин той е даден с името Макед. Стан на макед(онци), или Стани мъка, както го знаем всички.

Нека да видим дали няма и другаде разказано за чудесата, случили се при тази битка.

В БВИ четем следното:

“След снемането на обсадата византийските войски, както правилно предполага В. Аврамов, се изтеглили към района на римската станция Бугарка при с. Лесново, след което по римския път продължили отстъплението си и останали да нощуват в района на крепостта Шипоне (при дн. Ихтиман) в укрепен лагер. Тук Лъв Дякон съобщава един наглед само любопитен факт, който обаче при тогавашната психическа настройка на войските изиграл немалка роля за разколебаване на моралния им дух. “През нощта, още преди да беше преминала първата нощна стража, от източната страна на лагера внезапно се появи една грамадна звезда и като освети палатките с обилна светлина, падна на западната част до самия окоп, пръсна се на много искри и угасна. Падането на звездата означаваше унищожаването на войската, което стана по-късно; защото подобно явление, където и да се случи, предвещава гибел на всички наоколо. Явно доказателство е падналата върху троянската войска звезда, когато Пиндар се прицелвал с лък в Менелай. Същия този ден троянската войска била принудена от ахейците да бяга безславно. И при ромейските войни всеки, който проследи историята, би открил, че това често е ставало и че погивала войската там, където се случвало това явление.”

Още един път в историята има описано подобно събитие, падането на камъни върху неприятелската армия и спиране вървежа на слънцето. Този път дубликатът е при битка на Карл Велики.

Ака проследим по-нататък битките на Иисус Навин ще видим и градовете, превзети от него. След превземането на Макед, където са убити горепосочените пет царе армията продължава победния си ход към Ливна (Блисна, Калугерово). След падането и идва ред и на Лахис (Хасково). Тук на помощ на ромейските войски идва царят на Газера (Стара Загора), който също е разбит от армията на българите. След Хасково следва Еглон (Главан) и накрая Хеброн (Одрин). Давир (Проват) е последният град от този поход.

“И порази Иисус цялата планинска и южна земя, низините и земята покрай планините и всичките им царе: не остави никого, който да оцелее, и всичко живо предаде на заклятие, както бе заповядал Господ, Бог Израилев; порази ги Иисус от Кадес-Варни (Одесос – Варна) до Газа (Виза) и цялата земя Гошен дори до Габаон (Шипоне); и всичките тия царе и земите им Иисус превзе наведнъж, понеже Господ, Бог Израилев, се сражаваше за Израиля. След това Иисус и всички израилтяни с него се върнаха в стана, в Галгал.”

Между другото Галгал е много променливо понятие в тази книга. Галгал означава буквално “лагер” и е винаги там, където лагеруват по-продължитерно българите. Последният лагер на армията на Иисус преди битката край Шипоне (Габаон) е бил по поречието на река Искър в Софийското поле. Затова за една нощ той е успял да дойде с войските си на помощ на Шипонци. Цели три дни са били необходими на Иисусовата войска да дойде от Галгал (лагера) на изток от Оряхово, до град Шипоне.

“А след три дни, откак сключиха с тях съюз, чуха, че те (Гаваонци) били техни съседи и живеят близо до тях; защото Израелевите синове, като потеглиха на път, дойдоха до градовете им на третия ден; градовете им пък (бяха); Габаон, Кетира, Беерот и Кириат Иарим.”

Погледнете сега картата на Иудейското и Израилското царство на края на синодалната Библия. На нея ясно се вижда, че от Галгал (на изток от Иерихон), до Гаваон не са повече от 25 – 28 км. Това разстояние Иисусовата войска го е минала за три дни пътуване. Е, ако са тръгнали от Гиген, или село Галово на югозапад по поречието на река Искър са им необходими около три дни за да стигнат до Ихтиманското поле.

По-нататък в книгата Иисус Навин се разказва за освобождение на останалите български земи от ромейците. От земите на Хърватския Дубровник (Сидон) на запад през Драч-Дурацо (Тир) в Албания, цял Пелопонес, до бреговете на Мраморно море на юг. От Босфора на изток, по брега на Черно море, чак до устието на река Днестър на север, заедно с Влахия, Банат и Срем на запад, са земите ни, освободени от войните, водени от Самуил (Иисус Навин). Кажете ми сега, кой е този БОГОИЗБРАН НАРОД, описан в Библията? Доказах ви, че това сме ние – БЪЛГАРИТЕ.

Накрая ще се върна отново на темата, като продължа с Книга Съдии.

"И синовете Иосифови също тръгнаха против Ветил, и Господ беше с тях. (И спряхя се) Иосифовите синове и обгледаха Ветил (а по-рано градът се казвашеЛуз). И стражарите видяха един човек, който идеше от града (хванаха го), и му казаха: покажи ни входа в града, и ще ти сторим милост. Той им показа входа в града, и те поразиха града с меч, а тоя човек и всичките му роднини отпуснаха. Тоя човек отиде в земята на хетейци и съгради (там) град и го нарече с името Луз. Това е името му и днес."

Гл.1 ст.22-26

Така се прави наука. А историята от училище... На боклука.

Хорос.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Хорос!!!

Ти знаеш ли кога е живял Йосиф Флавий?? Би ли уточнил, шегуваш ли се с този пост, или си сериозен:)

http://bg.wikipedia.org/wiki/Йосиф_Флавий

ПП

:):):):) Добре, де и аз да се помайтапя малко :):):):):)

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
"И синовете Иосифови също тръгнаха против Ветил, и Господ беше с тях. (И спряхя се) Иосифовите синове и обгледаха Ветил (а по-рано градът се казвашеЛуз). И стражарите видяха един човек, който идеше от града (хванаха го), и му казаха: покажи ни входа в града, и ще ти сторим милост. Той им показа входа в града, и те поразиха града с меч, а тоя човек и всичките му роднини отпуснаха. Тоя човек отиде в земята на хетейци и съгради (там) град и го нарече с името Луз. Това е името му и днес."

Гл.1 ст.22-26

Така се прави наука. А историята от училище... На боклука.

Хорос.

Луизиана, нали? Знаех си :whistling::good:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Да това наистина революционен подход - доказване чрез извори по-стари от конкретните събития. Сигурно иска да каже че понеже бълг. царе са били фенове на Библията и за това са карали по-нейния сюжет, а враговете им също :doh::haha:

Византиеца хубаво искаше сериозна дискусия на тая тема, ама като гледам няма как да стане.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Е, той Хорос се пошегува за разведряване на атмосферата. Не пречи сериозната част да продължи:)

Тя се заключава в следното - през 19 век Пенчо Славейков е записал някакво народно предание. Това е единственият факт, друго няма. Преданията са си предания - може да отразяват верни факти, както легендите за двата кораба в езерото Неми, например, или пък да са народно художствено творчество като тази за Крали Марко, която няма нищо общо с реалността.

Повече изводи от този факт няма как да се направят.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Олеле майчице!

първо към Рицаря:

Бизантер ,явно личи ,че не познаваш историята и строго се придържаш към нейната академична част и не искаш да си извадиш щраусовата глава от пясъка на академизма.

:))::)): :))::)): :))::)): :doh: Нямам какво да кажа, освен че това е най-невероятният коментар, който съм виждал за себе си някъде написан.......Ами историята е академична дисциплина по начало и аз не знам какво трябва да направя, за да разбирам от история, според теб.

П.П. Това "Бизантер" в началото на поста нещо на еврейска фамилия ми бие :P :P

В официалната история ,никой не пише за историята на Хазарския каганат.Но след разпадането на СССР,неговата история излезе от нафталина и се оказа изненада.Хазарския каганат е изповядвал юдаизма .Т.е. населението не е еврейско по националност ,но е такова по силата на Талмудата.

Една езикова забележка: Тамуд, м.р. - членувано: Талмуда/Талмудът.

Сега по същество:

За Хазарският хаганат, значи първо не разбирам каква пряка връзка има това с подането на Търново и т.нар. предателство .... пак опираме до същият по-горе коментиран подход да говорим за България в един момент, а в следващия да приравняваме с Русия (дека Ямбол, дека Стамбул)....както и да е. Второ, не знам за някого да е било добре-прикривана тайна по време на социализЪма, че хазарите са приели юдаизма. КГ 125 ти цитира името на един съветски академик писал огромна монграфия, посветена на историята на хазарите и личи КГ знае доста повече за хазарите от тебе, мога да те уверя. Трето, за Талмуда - ок, така е: не са били наследници на Мойсей и Соломон, както можеше да се очаква, нито пък са от изгубените племена, както същото можеше да се очаква. И какво следва от това? Никой в днешно време не може да каже, дали "евреин" е националност или религия. Всъщност еврейска национална идея (която включва и идея за еврейска държава) дълго време не съществува до появата на Ционизма. Трябва да ти кажа, че дори и днес, когато Израел съществува като държава, не всички евреи по света се смятат за евреи или по-точно израелци (като националнст), както не се смятат милиони хора, изповядващи юдаизма, които са предпочели да живеят там където са се родили, а не да имиграрат в Израел.

Междувпрочем от всичко по горе казано разбирам,че не си наясно ,какви са етимологичните понятия на думите- "евреи","юдеи","израилтяни" и още някои.

Брех, ми разясни ги тогава на мен, необразования, де :)

За сведение само,архимандрита /когото ,както и ти ,го познавам лично/ биде включен в изд.на "ТанНагРа" за хазарите и писа за техните религии и прочие дивотии ,които нямат нищо общо с реалността.

Въпросният архимандрит аз не го познавам. Нямам какво повече да кажа тука.

Тази му статия пък беше напълно поръчкова и на всичкото отгоре е невярна и антибългарска.

Естествено ,че еврейските историци включени в статията имат своя гледна точка за събитията ,както например и сръбските ,които твърдят ,че в Македония живеят "прави српи".Това не ги прави повече обективни,могат да минат за позитивистични ,но само до там.

Ок, някакви доказателства, че е невярна? Вместо постоянно да се плюе наляво и надясно, че била невярна, защо не седнеш да напишеш нещо и да я обориш, след като е невярна??? В крайна сметка, всички трябва да се стремим към истината. Аналогията или сравнението ти (не съм сигурен какво трябва да бъде) със сръбската пропаганда не е адекватна/о в случая, защото продуктите на онази проганда може човек да седне, да ги разгледа и обори един по един, както аз съм правил, както са правили и много други тукашни потребители в този форум и в други форуми, като Бойна Слава например. Например, когато някое маке дойде и каже цар Иван Владислав е маке, ти можеш веднага да го обориш споменавайки надписа, оставен от този български цар, където той пише, че е цар. Простичко е! Надявам се, ме разбираш накъде бия и какво се опитвам да те накарам да направиш, а не само да казваш тва и онова.

Юдейските фамилии е трудно да бъдат проследени ,но не и невъзможно.До 15-16век няма сафардимски евреи-т.е. етнически юдеи/тръгнали от територията на Палестина/,следователно тук има италиански/венециански и генуезки/ и хазарски юдеи или т.нар. ешкенази -които са представени у нас и с фамилията Коен.Не мога да твъдя с 100%,но някои изследователи имат някаква логическа вариативна методология ,която се опитва да пресметне възможните варианти.

Например Божо ,изпозвайки математическите дисциплини вариации,пермутации и комутации се опита да изкаже мисъл ,че Кирил и Методий са внуци на Телериг.

Благодаря за обширната лекция за история на преселението на евреите из Европа - нямаше нужда.

Сафарадските евреи на Балканите конкретно се заселват след 1492 след изгонването им от Испания по времето на крал Фернандо от Арагон и крацица Изабел от Кастилия. На Иберейският п-в останат онези, които са се покръстили, известни като conversos, а също и с презрителното marranos ("прасета"). Няма нужда ми изнасяш лекции още по-малко за евреите в Италия, т.нар. Бене-Рома. Каква беше целта да ме убедиш, че е имало евреи в Италия ип специално Венеция и Генуа през Средновековието ли? Няма нужда, този факт ми известен много добре и никой не открива топлата вода или Америка с тва нещо. Този факт не доказва, че тези репблики са били управлявани от някаква конспирация. Еврейски квартал е имало и в Константинопол, но какво от това? И Византия ли сега можем да кажем, че е била част от еврейската конспирация. А само да кажа последно, че с тези приказки за някаква си "логическа вариативна методология" и "вариации,пермутации и комутации" сигурно ще мога да ти докажа, че съм внук на некой зулус. Не мисля, че ще е особен проблем. А за толкоз любимата ти фамилия Коен, която е толкоз разпростанени сред евреи в толкоз много страни - причината е съвсем прозаична - "коен" означава хоров певец в санагогата или служител, който извършва литургичната част от службата. И, повярвай, това е единствената причина тази фамилия да е толкоз разпространена по света от Австралия до Гренландия, защото няма една единствена синагога на тоя свят и един единствен коен (певец) в нея, както нема само едно магаре, дето се казва Марко, с други думи. Аз всъщност знам какво толкова те гложди за тази фамилия Коен - преданието, че Коените като членове на еврейска свещеническа общонст, наследница на онези които са били отговорни за Храма, т.е. наследници на Аарон. Уви това не е така, и е просто религиозна метафора, както можете да се досетите.

Довечера ще продължа поста и коментарите си... трябва да свърша нещо и ще продължа. Искам само да поздравя Хорос за невероятния подход! :P:doh: Може би ще залича гулпавия му пост от тук, в който Хеброн се приравнява с Одрин и в който се използва нещо писано в началото на първото хилядолетие след Христа, за да се обясни нещо случило в средата на второто. Все пак ще си запазя постът като един любимите ми в личната ми колекция 'The most insanely idiotic posts ever'!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Страхотна тема! Поздравления за нейните създатели! :good:

И най-вече, поздравления, че водачът на византийското еврейство разчисти онази тема от намиращите се в момента тук постове! :good:

Крайно време е веднъж за винаги да се разкрие истината за жидо-масонския заговор срещу България! Стига са ни лъгали, че евреите нямат вина за трагичната съдба на нашата страна и на цялото човечество!

Само не разбрах дали евреите са превзели България, или само са извършили предателство? :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Е как?! И двете едновременно разбира се! Даже и за други неща са ни били виновни, ама немога да се сетя сега.

Редактирано от Warlord
Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Към , byzantiner .

За академизма и схоластиката явно не искаш да разбереш ,че тук става въпрос за "академизма" -официалната версия,налагана от победителите на историята ,да се сещаш ,че след П.С.В. се създаде едно движение с цле да изследва истинските причини за войните.

Относно статията на арх. Павел ,първото което се сещам ,че никой досега не излязъл аргументирано да обори книгите на Н.Николов или Волен Сидеров- "Бумерангът на злото".Освен това той има странни дедуктивни методи - от действията на един болен човек,сменил името си на Атила ,прави анализи за цял един народ.

През 1995 г. например знаеш ли колко скинара имаше в Русе,ами в Търново например имаше 10 души,това може ли да се нарече целия български народ???Ами откъде накъде може да съди той за настроенията на хората,ами колко души днес вярват ,че небостъргачите ги удариха Бин Ладеновци,да май Осама си е Обама.Това още през 2002год,го знаеше всеки разумен и здраво мислещ човек.

А пък книгата на ционските мъдреци ,ако беше лъжа ,защо се изпълнява на 100%???

Май всичко върви към тотален терор и геноцид ,обаче ние си пеем песни за демокрации които не съществуват!

Сега конкретно мой човек, евреите са се борели с Римската империя ,не отвчера .Още на Клавдий му писва от тях и ги натирва.Когато християнството става официална религия в Рим се прехвърлят в Персия,Арабия ,Хазарски каганат,Генуа,Венеция,Испания,Лангедок,Холандия ,Шотландия и т.н. има си една тънка червена линия ,която си върви и стига до геноцида над православния руски народ през 1917-8.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Знаете ли какво си мисля? Не академизма трябва да се противопоставя на "не-академизма" (разбирай всевъзможни писания от жълта преса, до любители или пък наистина откриващи нещо интересно хора), а просто на грешни или верни тези.

Все пак науката си има изисквания - доказателства, апарат, метод. Отричането му създава специфичен и твърде опасен нихилизъм ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Хорос!!!

Ти знаеш ли кога е живял Йосиф Флавий?? Би ли уточнил, шегуваш ли се с този пост, или си сериозен:)

http://bg.wikipedia.org/wiki/Йосиф_Флавий

ПП

:):):):) Добре, де и аз да се помайтапя малко :):):):):)

Искам да отговоря на въпроса с въпрос.

А ти как мислиш? Дали зная толкова неща и съм чел всичките книги на Флавий (и дори ги имам в различни редакции и преводи), а да не знам кога е живял?

Едно е да прочетеш от Википедия нещо за Флавий, а съвсем друго да знаеш например кога за първи път е "открита", или "преведена" дадена книга от античен автор. Постът ми е напълно сериозен и аз го пиша не за отрицателите му, а за тези които четат и мислят.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Отговарям на Byzantiner, макар и малко със закъснение:

"Жидов гроб" наричат част от Френкхисар - точно в подножието на царевецките укрепления (под т.нар. Балдуинова кула). Според легендата някъде там въпросният предател бил убит с камъни, които образували висока грамада. Както, предполагам, знаеш, легендата свързва предателството с отварянето на т.нар. Френкхисарска порта на Царевец - вероятно поради това тя слага в този район и "жидовия гроб". Всъщност, като се има предвид теренът върху който се издига стената и кулата (истинската имам предвид, тя е разположена малко по-ниско от възстановката на Рашенов), ми е доста трудно да се представя, че тук е било възможно да се хвърлят камъни, които да образуват грамада - те биха се търкаляли обратно по склона и биха падали върху къщите във Френкхисар. Този квартал е бил доста нагъсто застроен през XIV век, макар че сега е просто едно пусто място.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Искам да отговоря на въпроса с въпрос.

А ти как мислиш? Дали зная толкова неща и съм чел всичките книги на Флавий (и дори ги имам в различни редакции и преводи), а да не знам кога е живял?

Едно е да прочетеш от Википедия нещо за Флавий, а съвсем друго да знаеш например кога за първи път е "открита", или "преведена" дадена книга от античен автор. Постът ми е напълно сериозен и аз го пиша не за отрицателите му, а за тези които четат и мислят.

И кога е "открита" книгата на Флавий? Може ли без намеци а с ясно и точно твърдение? По възможност доказано? И какво общо има Флавий с Търново?! Обясни като на немислещ ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Може и да има грам истина този "жидов гроб" да се намира точно там.Има археолози които смятат че османците са пробили защитните съоражения именно някъде в района на т.нар" Балдуинова кула".Останките от пожари са най-ярко изразени именно в този район.Затова в народната памет може да се е запазил някакъв спомен че падането на Търнова трябва да се свърже с действия именно в този район.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

То може и да има някаква случка. Обикновено такива грамади са свързани с убиването на някого, който силно не е бил харесван от хората.... Но каква, какво е станало и пр. - това от наличните данни просто не може да се разбере.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребители

Патриарх Евтимий е извършвал всенощно бдение и повечето хора са били в Църквите,евреина е отворил тайно една малка вратичка,през която е влязъл отряд и е превзел фенкхисарската порта ,оттам започва щурма на турците.

Link to comment
Share on other sites

  • Модератор Военно дело

Сега за евреите. След ВСВ е създадена някаква психоза спрямо тях. Те задължително са света вода ненапита, никой евреин, никога и в нищо не е виновен. Всеки който посмее да каже и една дума против който и да било евреин, за което и време да става въпрос бива дамгосван като фашист, антисемит, мръсник, човек който яде малки деца върху мраморна маса за закуска.

Така че, аз лично много се съмнявам в тези оправдания на евреите. Има ли място "жидов гроб" -има. Има ли легенда че Търново е предадено от евреин-има. Има ли доказателства че Търново е паднало по друг начин? НЯМА.

Сега за косвените доказателства. След падането на градът, стените не са рушени, хората не са избивани, патриарха е оставен жив. Това са косвени доказателства че Търново се е предало или е било предадено. Логически погледнато, ако турците са влезли в градът най логичното е той да капитулира, а не да оказва съпротива до дупка. Тоест и двата варианта са възможни.

Според мен, след като нямаме НИКАКВИ доказателства че градът е капитулирал доброволно, ще трябва да приемем за вярна легендата за предателя евреин. Съвсем друг е въпросът че това не звучи политкоректно и както вече казах евреите за нищо, никога и никъде не са виновни.

Че Сара-Теодора ги е творила едни има косвени доказателства. ИЗРИЧНО се споменава че представителите на сектата на жидосващите са разчитали на нейната подкрепа. Някой от вас да се замисля че заради преследването на евреи в Търново по този повод е възможно те да са си го върнали предавайки градът? Или пак опирамеу до ангелските крилца на евреите?

Предупреждавам византиеца да не трие постове, защото и аз съм модератор и както той добре знае аз лично също вярва в конспиративните теории (друг е въпроса че съм обещал да използвам умерен тон). Г-н Византиец, внимавай в картинката, защото следващия път ще те черпя лимонада, а не бира!

Редактирано от Frujin Assen
Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Това звучи като филм.Абсурд е един човек да е в състояние да отвори и най-малката врата на строго охраранявана крепост.По скоро легендата за предателя е измислена впоследствие за да се оправдае поражението.

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!