Отиди на
Форум "Наука"

Съгласни ли сте с изложеното в книгите на Резун?  

101 потребители са гласували

  1. 1. Съгласни ли сте с изложеното в книгите на Резун?

    • По-скоро да
      62
    • По-скоро не
      30
    • Не мога да преценя
      9


Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Давай, где текст? Я прочту о Кристи а потом спрошу - почему советское танкостроение ждало того момента, в котором танк А-20 сделал двойной механизм поворота не нужним и едва в етот момент убрало его, упрощая танка и делая его легче на 1-2 тонн? И родилось что - Т-34. Лет 12 строили как Кристи?

Пожалуйста! :)http://militera.lib.ru/research/isaev_av1/index.html

Глава 6. Зачем Швеции "автострадные танки"?

Там и о количестве БТ по сравнению с остальными типами танков, и про остальные "почему".

  • Мнения 3,9k
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

А, так ето обяснимо. Швеции автострадние танки, потому что у нее тоже хорошие дороги. Счась прочту:)

Иван, за количествата - защо Исаев взема само моделът БТ и го сравнява с всички останали европейски танкове вкупом? Той спори със Суворов за това, че БТ не превъзхожда останалите танкове на Европа, но защо изпуска останалите съвестки танкове. Те вкупом надвишават европейските вкупом.

За ресурса на ходовата част - немски генерал казал, че веригите рушат пътищата. КОИ ПЪТИЩА? Русия по това време шосета почти няма. Излиза, че БТ трябва да пази немските пътища?! Ами останалите модели съветски танкове, Т26 например, защо не пазят никакви пътища? Или БТ ще се движи по пътища, а Т26 или Т35 няма?

ОК, а защо тогава немците не приемат такъв механизъм? Те няма ли да си пазят пътищата? Цитатът, който Исаев ползва, е взет извън контекста.

Износването на веригите - да, на танковете им се спестява движението на собствен ход, по съображения да се съхрани ресура им (не само този на веригите, а целият, и на двигателите и на трансмисиите), но има едно но - механизмът на БТ не решава този проблем, защото БТ на колела може да върви само по шосе или по много, много твърд грунд. Налягане на кв. см повече от 5 килограма - кажи това на който и да специалист по МПС и той ще ти каже какво е това на грунтов терен - самопотъващ куп желязо. А точно това е БТ на колела - повече от 5 кг./см.кв. На вериги е около 0.7, което е мечта за всеки танк, трактор, багер и т.н. верижна машина.

За шведите:

Ето техният колесно-верижен танк. Тегло 11 т., екипаж 3, оръдие 37 мм., скорост на вериги 35 км, на колела 75. Подобен на БТ. Ясно е защо им е - за да повиши скоростта. ОБАЧЕ: има една много важна особеност - Ландсверк е на гуми.

Това вече прави движението му по грунт възможно, за разлика от БТ. Докато шведите са търсели повишение на скоростта изобщо, и са направили нещо като джип по отношение на колелата, руснаците имат БТ, който се движи на метални колела, с твърди гумени шини и тежи както казахме 5.5 кг/кв.см. Ето го на колела, вижте разликата.

Ето БТ на вериги: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...g/250px-Bt2.jpg

Ето на колела:

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Den%26sa%3DN

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Den%26sa%3DN

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Den%26sa%3DN

Ландсверк:

http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/swe/Swe...-IonFonosch.jpg

А и Швеция е произвела много малко и в началото на 30-тте се отказва от него като безперспективен. /Енциклопедия танков, 1998, съставител Холявский Г.Л., редактор ген.полковник С.Маев, началник на Главното автобробеанково управление на Министерството на отбраната на РФ, стр. 166/

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Разсъжданията на Исаев / заклет враг на Суворов/ са меко казано странни.РККА била изненадана защота очакавала първо германците да предявят претенции по дпиломатически път.....Смешно и наивно.Исаев или е идиот или мисил останалите за такива.Още в "Съображенията" е казано че германците имат възможност да нанесат внезапен удар.Да не говорим че в 1941 г. никой не би трябвало да е забравил Порт Артур дипломацията също е малко позабравена.

  • Потребител
Публикува
РККА била изненадана защота очакавала първо германците да предявят претенции по дпиломатически път.....

Не, не е била изненадана, дори напротив оказва сериозна съпротива, само че в РККА недостигът на оръжие и лошата организация са си казали своето.

  • Глобален Модератор
Публикува

Недостиг на оръжие - е точно това не е вярно.Били са претъпкани с оръжие.

  • Потребител
Публикува
Иван, за количествата - защо Исаев взема само моделът БТ и го сравнява с всички останали европейски танкове вкупом? Той спори със Суворов за това, че БТ не превъзхожда останалите танкове на Европа, но защо изпуска останалите съвестки танкове. Те вкупом надвишават европейските вкупом.

Цитата из Суворова: "Их было произведено больше, чем ВСЕХ типов во ВСЕХ странах мира на 1 сентября 1939 года". Это именно о БТ. Суворов врёт? Врёт! :)

Идём дальше.

Русия по това време шосета почти няма. Излиза, че БТ трябва да пази немските пътища?! Ами останалите модели съветски танкове, Т26 например, защо не пазят никакви пътища? Или БТ ще се движи по пътища, а Т26 или Т35 няма?

ОК, а защо тогава немците не приемат такъв механизъм?

Да, Россия всегда была дикой страной. Это так. У нас по Москве бродили медведи, а в Ленинграде играли на балалайках в русских косовортках и валенках, сидя у покосившихся изб. :( А между Москвой и Ленинградом простирались дикие заснеженные леса, полные бородатых московитов. Да, так оно и было. В представлении европейцев. Не думал, что болгары настолько европейцы, чтобы не знать о шоссе, которые связывали все крупные города европейской части СССР. :) Не немецкие автобаны, конечно, и даже не французские шоссе. :) Но шоссе были. Вот вам навскидку цитата из Гудериана, объективно показывающая ситуацию с дорогами в

России того времени (конец сентября 1941 года, группа армий "Центр" готовится к наступлению на Москву): "2-я танковая группа не имела в районе своего предстоящего наступления ни одной дороги с твердым покрытием. Мне хотелось воспользоваться оставшимся коротким периодом хорошей погоды для того, чтобы до наступления дождливого времени по крайней мере достигнуть хорошей дороги у Орла и закрепить за собой дорогу Орел-Брянск, обеспечив тем самым себе надежный путь для снабжения." Так что стратегические дороги у нас были с твёрдым покрытием. А фотографии, как танки грязь месили, можно найти и в Бельгии, и в Польше, и в Италии, и даже в Германии. )))

За шведите:

Ето техният колесно-верижен танк. Тегло 11 т., екипаж 3, оръдие 37 мм., скорост на вериги 35 км, на колела 75. Подобен на БТ. Ясно е защо им е - за да повиши скоростта. ОБАЧЕ: има една много важна особеност - Ландсверк е на гуми.

А и Швеция е произвела много малко и в началото на 30-тте се отказва от него като безперспективен. /Енциклопедия танков, 1998, съставител Холявский Г.Л., редактор ген.полковник С.Маев, началник на Главното автобробеанково управление на Министерството на отбраната на РФ, стр. 166/

Я так и не понял. С кем шведы-то собирались воевать по-вашему своими автострадными танками? :) Или шведы хорошие, а русские плохие априори? :) Ох, эти мне московиты! )))

Вы пишете, что шведы отказались от колёсно гусеничных танков. А русские не отказались? :) Отказались! В 1939-40 годах в СССР как раз стояла дилемма: развивать линию БТ дальше или перейти к чисто гусеничным танкам. Победила чисто гусеницная схема, которая превратилась в Т-34. Не правда ли странно? Русские собираются 6 июля 1941 года идти в Европу (по Резуну), а вместо БТ на вооружение РККА уже полгода потоком идут Т-34 и КВ. Загадочные русские! Тут бы БТ-7М делать самое время, а они средние и тяжёлые гусеничные танки как пирожки пекут! :)

Вы, на мой взгляд, совершаете ошибку в подходе к вопросу. Вы рассуждаете с позиции 2008 года, а не 1930 или 1940-го. Вы сейчас знаете, что идея колёсно-гусеничного танка была тупиковой. А тогда этого наверняка не знал никто. Танк БТ был революционным в своё время. И СССР купил его таким, каким его задумал Кристи. Вместе с колёсно-гусеничной схемой. Дальше его развивали уже наши кострукторы: наращивали броню, усиливали вооружение, изменяли конструкцию корпуса и башни. И отработанные на нём очертания легли в основу Т-34. БТ был только ЭТАПОМ, СТУПЕНЬКОЙ в развитии идеологии советского танкостроения. Не больше и не меньше. И не надо сюда примешивать идеологию. ИМХО.

Что же касается немцев, то у них были свои взгляды на развитие танков. Они начали с PzI, а кончили PzVIB и Maus. То есть тупиком. Так кто был прав? Русские или немцы? Русские превратили БТ в Т-34 и дошли до Берлина. А немцы от танков Блицкрига пришли к монстрам в 60 тонн и больше, а война кончилась для них безоговорочной капитуляцией.

  • Потребител
Публикува
Недостиг на оръжие - е точно това не е вярно.Били са претъпкани с оръжие.

Е точно това са абсолютни глупости, чети какво пишат немците, като не вярваш на руснаците. Ти изобщо какво си чел, освен глупостите на Суворов?.

  • Глобален Модератор
Публикува

Бъди по конкретен какво оръжие не е стигало на руснаците?Танкове,артилерия,самолети?

  • Потребител
Публикува
Бъди по конкретен какво оръжие не е стигало на руснаците?Танкове,артилерия,самолети?

Танкове и особено авиация. Вярно че РККА оказва сериозна съпротива, но германиците сравнително бързо навлизат доста навътре в съветска територия. По числен състав Червената армия е превишавала значително Вермахта, ако и бяха добре въоръжени, немците нямаха никакви шансове да стигнат до Москва и Сталинград. Не случайно Сталин е искал да отстрочи, колкото се може повече войната, именно за да завърши превъоръжаването.

  • Глобален Модератор
Публикува

На 21 юни вечерта има 3 500 немски тамка срещу не по малко от 20 000 съветски.И да се каже при това убийствено превъзходство че съветските танкове не достигат........В авиацията съветското превъзходство не е седемкратно но все пак съществува.За качеството на самолетите по добре да не говорим.

  • Потребител
Публикува
На 21 юни вечерта има 3 500 немски тамка срещу не по малко от 20 000 съветски.

Ресавски, имам чувството че даже да отворят всички архиви с наличната секретна информация /а това вече е направено в някаква степен/, някои пак ще карат по информация от вехти учебници и казионни "спомени на...".

Разбира се, че РККА и Сталин са изненадани от нападението на немците, но не и кадри от ГРУ и НКВД, и разузнаването на съветския флот, които от декември 1940 г. до май 1941 г. разчитат движението на противникови /съюзнически в този период/ немски войски. Предупреждават висшестоящите си началници, вкл. Сталин и Жуков, след което е имало три варианта: да се самоубият, да ги изпратят на "почивка" докато им решат съдбата или да бъдат пратени в лудница.

То затова и Жуков е поставен начело, защото за разлика от Мерецков безусловно е поддържал политическата линия на Сталин: "В 1941 г. войны не будет". Съответно след 22.06.1941 г. автоматично е изстрелян на фронтовата линия от шефа си. Може би в знак на благодарност.:)

  • Потребител
Публикува
На 21 юни вечерта има 3 500 немски тамка срещу не по малко от 20 000 съветски.И да се каже при това убийствено превъзходство че съветските танкове не достигат........В авиацията съветското превъзходство не е седемкратно но все пак съществува.

Числеността на съветската техника, която пи цитираш е по разчет, а не в наличност. Ето какво пише Гудериан за немските танкове в навечерието на конфликта:

К сожалению, как уже указывалось выше, материальную часть вновь сформированных по приказу Гитлера дивизий составляли главным образом французские машины. Эта материальная часть никоим образом не отвечала требованиям войны в Восточной Европе. Недостаточное производство машин в Германии, не удовлетворяющее быстро растущие потребности, к сожалению, не позволяло нам покрыть этот дефицит.

Об уменьшении числа танковых частей в составе дивизии я уже говорил. Уменьшение количества танков в дивизии до некоторой степени компенсировалось вооружением дивизии танками новых типов T-III и Т-IV, которые почти полностью вытеснили старые танки типов T-I и Т-II. К началу войны против России мы думали, что сможем рассчитывать на техническое превосходство наших танков над известными нам в то время типами русских танков, что смогло бы до некоторой степени сократить известное нам значительное численное превосходству русских (в начале войны с Россией у нас было 3200 танков)

Според по-късни изследвания точният брой на танковете е бил 5639, но това са подробности.

Както се вижда от цитата качеството на немските танкове също не е било кой знае какво. Реално до Тигъра (1942) немците не разполагат с качествени танкове.

Ако наистина СССР имаше 20 000 танка , как така немците със слабите кравички стигнаха да Москва и Сталинград.

След 1938 г. в СССР се приема план за превъоражаване на армията. Числеността на дивизиите се удвоява. Естествено за всяка дивизя се еправил разчет за нужната техника, но това съвсем не означава че тя е била в наличност. В спомените на Баграмян се описваше подобна случка, когато му заповядват да закара някакви танкове на определено място, а той казва че танковете просто ги няма. Тази игра на цифри е правена съвсем умишлено, за да се заблуди немското командване и по този начин да се откаже от войната.

  • Глобален Модератор
Публикува

Там е работата, Goro76, че не са по разчет, а точно толкова са били. Стигането на германците до Москва се дължи на неподготвеността за отбрана на руснаците и хаосът, който е настанал след немските удари. Това добре е показано в спомените на Степан Панчишний в сайта iremember.ru Немският удар заварва повечето танкове БТ на една кавалерийска дивизия консервирани. Което ще рече, че е нужно известно време да излязат от гаражите.

  • Потребител
Публикува
Там е работата, Goro76, че не са по разчет, а точно толкова са били. Стигането на германците до Москва се дължи на неподготвеността за отбрана на руснаците и хаосът, който е настанал след немските удари. Това добре е показано в спомените на Степан Панчишний в сайта iremember.ru Немският удар заварва повечето танкове БТ на една кавалерийска дивизия консервирани. Което ще рече, че е нужно известно време да излязат от гаражите.

Ако беше така, немците щяха да се похвалят, че са пленили повечето танкове, ама такова нещо няма.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Цитата из Суворова: "Их было произведено больше, чем ВСЕХ типов во ВСЕХ странах мира на 1 сентября 1939 года". Это именно о БТ. Суворов врёт? Врёт! :)

Идём дальше.

Да, Россия всегда была дикой страной. Это так. У нас по Москве бродили медведи, а в Ленинграде играли на балалайках в русских косовортках и валенках, сидя у покосившихся изб. :( А между Москвой и Ленинградом простирались дикие заснеженные леса, полные бородатых московитов. Да, так оно и было. В представлении европейцев. Не думал, что болгары настолько европейцы, чтобы не знать о шоссе, которые связывали все крупные города европейской части СССР. :) Не немецкие автобаны, конечно, и даже не французские шоссе. :) Но шоссе были. Вот вам навскидку цитата из Гудериана, объективно показывающая ситуацию с дорогами в

России того времени (конец сентября 1941 года, группа армий "Центр" готовится к наступлению на Москву): "2-я танковая группа не имела в районе своего предстоящего наступления ни одной дороги с твердым покрытием. Мне хотелось воспользоваться оставшимся коротким периодом хорошей погоды для того, чтобы до наступления дождливого времени по крайней мере достигнуть хорошей дороги у Орла и закрепить за собой дорогу Орел-Брянск, обеспечив тем самым себе надежный путь для снабжения." Так что стратегические дороги у нас были с твёрдым покрытием. А фотографии, как танки грязь месили, можно найти и в Бельгии, и в Польше, и в Италии, и даже в Германии. )))

Я так и не понял. С кем шведы-то собирались воевать по-вашему своими автострадными танками? :) Или шведы хорошие, а русские плохие априори? :) Ох, эти мне московиты! )))

Вы пишете, что шведы отказались от колёсно гусеничных танков. А русские не отказались? :) Отказались! В 1939-40 годах в СССР как раз стояла дилемма: развивать линию БТ дальше или перейти к чисто гусеничным танкам. Победила чисто гусеницная схема, которая превратилась в Т-34. Не правда ли странно? Русские собираются 6 июля 1941 года идти в Европу (по Резуну), а вместо БТ на вооружение РККА уже полгода потоком идут Т-34 и КВ. Загадочные русские! Тут бы БТ-7М делать самое время, а они средние и тяжёлые гусеничные танки как пирожки пекут! :)

Вы, на мой взгляд, совершаете ошибку в подходе к вопросу. Вы рассуждаете с позиции 2008 года, а не 1930 или 1940-го. Вы сейчас знаете, что идея колёсно-гусеничного танка была тупиковой. А тогда этого наверняка не знал никто. Танк БТ был революционным в своё время. И СССР купил его таким, каким его задумал Кристи. Вместе с колёсно-гусеничной схемой. Дальше его развивали уже наши кострукторы: наращивали броню, усиливали вооружение, изменяли конструкцию корпуса и башни. И отработанные на нём очертания легли в основу Т-34. БТ был только ЭТАПОМ, СТУПЕНЬКОЙ в развитии идеологии советского танкостроения. Не больше и не меньше. И не надо сюда примешивать идеологию. ИМХО.

Что же касается немцев, то у них были свои взгляды на развитие танков. Они начали с PzI, а кончили PzVIB и Maus. То есть тупиком. Так кто был прав? Русские или немцы? Русские превратили БТ в Т-34 и дошли до Берлина. А немцы от танков Блицкрига пришли к монстрам в 60 тонн и больше, а война кончилась для них безоговорочной капитуляцией.

Да, Суворов не е точен, но фактът остава - танковете са 23 000 срещу не повече от 10 000 в цяла Европа.

Иван, никой не казва, че Русия е дива - напротив. СССР винаги е знаел много добре какво оръжие да направи и го е правел добре, най-вече при Сталин, в т.ч. и по това време. Немският генерал е точен - няма шосета по средата на Полша, т.е. по новата съветско-немска граница. Точно затова удивлението ми защо БТ е направен именно такъв, нараства.

В СССР шосетата са били около 2000 км., в целият Съюз. Е, може би за тях са построени 11 000 БТ:)

Шведите се готвят да воюват с Ландсверк на своя територия; и се отказват от него след като правят няколко десетки парчета, и то около 2 години, след като го измислят. А СССР развива БТ повече от 10 години, интензивно, произвежда го в големи количеста, повече от всички немкси танкове, този модел само, и се отказва от него чак когато А-10 стига със своя мощен дизел и ходови качества стига дотам, че скоростта на вериги става почти равна с тази на колесната. Тогава просто махат сложния двоен механизъм от А-20, слагат му още една ролка и се ражда легендата Т 34.

Легендата, защото това е качествено нов танк от ново поколение, бащата на всички основни танкове в бъдещето, макар тогава да се счита за среден.

Иван, Стаилн и неговите конструктори не са идиоти. Танкът е купен с двоен механизъм именно защото им трябва такъв. И е развит до степен ан съвършенство именно защото им трябва такъв. Впрочем, конструкцията на Кристи не е точно такава , тя е с гуми под налягане. БТ е на шини.

Къде ще иде това http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Den%26sa%3DN освен на шосе?

Ето Кристи:

http://www.diary.ru/~MIF-zgyri/p48711279.htm Това е сайт, обясняващ проекта за летящ танк Кристи (sic!) Обърнете внимание на снимките на танка - гумите са под налягане.

"Танк Кристи имел двойные пневматические шины на основных катках. В комплекте с 750-сильным двигателем это давало возможность развивать на гусеницах скорость до 90 км/ч, а скинув гусеницы, М.1932 превращался в бронированный гоночный автомобиль, способный развивать сумасшедшую скорость в 190–200 км/ч. "

Това е същата концепция, но друга машина. На Кристи танкъте е по-лек и по-бърз, няма купола и пр. Оръдието му е в корпуса, гумите са с налягане.

Редактирано от КГ125
  • Модератор Военно дело
Публикува

Иначе казано колелата са безполезни в бой, и стават само за бързо придвижване на собствен ход. За сметка на това въпросния механизъм все пак усложнява конструкцията на танка. Някой задавал ли си е въпроса, защо днес такива танкове няма? Отговора е защото танк на колела е безсмислено, в бой е неизползваем, а в мирно време се прехвърля с трайлери, за да се разходва ресурса на танка. Или сталин е идиот произвеждайки танка с възможност и за колела или все пак има нещо наум.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

За придвижване на собствен ход и то само по шосе. Иначе затъва, защото без вериги относителното му тегло расте 10 !!! пъти. Идеята е изоставена в момента, в който скоростите на колела и вериги се приближават, с качествено новият танк А-20.

http://www.battlefield.ru/content/view/79/43/lang,ru/

С пъти по-тежък и по-мощен от БТ, с нов дизелов двигател, широки вериги, дебела броня. Всичко това прави ненужно да има двоен механизъм за движение. Махат го и става -фамозният Т 34.

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува

Иванко много пъти съм си задавал въпроса защо уж всемогъщите ГРУ и НКВД проспиват извършената буквално под носа им подготовка за нападение.И може би най-точния отвор е дал Игор Бунич:след масовите чистки през втората половина на 30 - те години първото и основното занимание на работещите там е тяхното оцеляване.А най-сигурния начин за това е да мислиш като Сталин.Щом Сталин е убеден че Хитлер няма да нападане така да бъде.Никой не смее да противоречи защото шанса да бъде обявен за английски дезинформатор е твърде висок.Твърди се че един полковник от ГРУ все пак е написал доклад до Сталин че немците подготвят нападение но "Стопанина" го е игнорирал.най-интересното е че за безумния провал на разузнаването Сталин не е разстрелял никой.Напълно необясниво.

  • Глобален Модератор
Публикува

Не съм проверявал, но се твърди, че в първите дни на нападението на немците, на РККА страшно са й липсвали военни карти на терените, на които се е намирала. В същото време на една гара са пленени вагони с милиони карти на ... Европа. Началникът на Географския институт на РККА никога не е санкциониран и дослужва щастливо до пенсия чак до около 70-тте. Имате ли някаква информация дали това е така?

  • Глобален Модератор
Публикува

Да и хиляди малки руски-немски разговорници са намерили германците.С въпроси от рода на "Къде се намира местното кметство?"

  • Глобален Модератор
Публикува

Някак си при обсъждането на тази тема хората се концентрират върху техническите въпроси, видовете оръжия и т.н. А останалите обстоятелства са също интересни - например вярно ли е, че в гр.Брест, т.е. на границата с немците имало армейска военна болница, нещо, което се разполага в дълбокия тил? Или че военните летища са били в недопустима близост пак до границата?

  • Потребители
Публикува

Руснака каквото и да говори ,няма как да отговори на въпроса ,защо Сталин е имал 24 000 танка и 1млн. въздушно-десантни войски .

Ако се беше готвил за отбранителна война щеше да има 40 000 противотанкови оръдия , пушки и силно изградена отбранителна система . Руснаците нямат такава нито на старата ,нито на новата граници.

Както казах,всичко произхожда от СТРАТЕГИЯТА за ПЕРМАНЕНТНА РЕВОЛЮЦИЯ .

Не съм против руснаците , НЕ ПРАВЯ И ЗНАК ЗА РАВЕНСТВО МЕЖДУ РУСНАЦИ И БОЛШЕВИКИ ./БОЛШВЕИКИ= 99% ЮДЕО-ХАЗАРИ /дори напротив ,но ДОРИ Е СТАНАЛО ПО-ДОБРЕ ,ЧЕ Болшевишкия звяр е бил обуздан .

Сталин е щял да лапне Европа за 2месеца . За това ТЕ измайсториха Хитлер .

Днес обаче работата е доста по-сложна .Ракетите летят за 30 мин . и Хитлер не може да спаси загиващия англо-саксонско-еврейски свят на империализма.

  • Потребител
Публикува
Иванко много пъти съм си задавал въпроса защо уж всемогъщите ГРУ и НКВД проспиват извършената буквално под носа им подготовка за нападение.И може би най-точния отвор е дал Игор Бунич:след масовите чистки през втората половина на 30 - те години първото и основното занимание на работещите там е тяхното оцеляване.А най-сигурния начин за това е да мислиш като Сталин.Щом Сталин е убеден че Хитлер няма да нападане така да бъде.Никой не смее да противоречи защото шанса да бъде обявен за английски дезинформатор е твърде висок.Твърди се че един полковник от ГРУ все пак е написал доклад до Сталин че немците подготвят нападение но "Стопанина" го е игнорирал.най-интересното е че за безумния провал на разузнаването Сталин не е разстрелял никой.Напълно необясниво.

Ресавски, това е така. Съжалявам, че мога само това да ти дам:

http://users.iptelecom.net.ua/~zhistory/razvednv.htm - това е споменятия от теб полковник /всъщност такъв става преди пенсионирнето си. По това време 1941 г. е подполковник. Ако беше мижитурка, като шефа си Голиков, щеше да е генерал-полковник минимум. Но за съжаление е бил съвестен идеалист /комунист/ и професионалист, затова достига само до полковник/.

Пише още много неща от кухнята. Жалко, че след конфискуването /1968 г. от КГБ/ на трите оригинални екземпляри от мемоарите му подготвени за издаване чрез САМИЗДАТ, публикуваните едва в 1000 тираж през 2004 и 2005 г. са недостъпни до общия кръг интересуващи се от историята хора. Всъщност се публикува втория вариант от 1982-1983 г. на мемоарите /възстановени по памет от подп. Новобранец/ година-две преди смъртта му. А екземплярите от 1968 на "дядя Вася" трябва да са още в КГБ под ключ. Що не вземат да ги пуснат вече на пазара?

Той и негови колеги от генщабната академия-генерали - бидейки в германски лагер - многократно са обсъждали какво се е случило лятото на 1941 г., защо така е реагирало политическото ръководство... /Разбира се те тогава едва ли са предполагали за плановете на Сталин за настъпателна война/. Те са допускали, че в политическото ръководство е имало нещо като "пета колона", всичко води натам, че най-високия шеф прави нещо нелогично и арационално, но така и не могат да изрекат на глас това свое съмнение.

Направи ми впечатление историята на един друг анонимен герой /наистина герой, като дядя Вася/, а не подлезурко кариерист. Този генерал се казва Самохин. Историята е направо трилър и геополитическо крими:

http://www.russian-globe.com/N52/Lulechnik.TaynuVojnu.htm

  • Потребител
Публикува

КГ125, Frujin! :) С вами очень интересно дискутировать. Я вам привожу один факт, другой, моделирую ситуации, а вы на это: "Да, Суворов не е точен, НО..." и опять про колёсно-гусеничную схему! )))

Резун не "не е точен", а врёт. Давайте называть всё своими именами. Он врёт о том, что десантники не используются в обороне. Он врёт, что танков БТ было больше, чем всех остальных танков в мире. Он врёт, что БТ сбрасывали гусеницы при переходе на колёсный ход (на самом деле БТ возили их на надгусеничных полках). Он врёт, что индекс "А" означает "автострадный" (это обозначение всех опытных изделий Харьковского завода). Дальше приводить примеры? Он врёт там и сям, но вы упорно продолжаете верить в его идею о превентивном характере нападения Гитлера на СССР! Я вам говорю, что РККА в тот момент находилась в ситуации перевооружения и перехода на новую оргштатную структуру, новая техника не была освоена личным составом, мехкорпуса не имели штатного боекомплекта и запасов ГСМ, не готова была аэродромная сеть и так далее и тому подобное. А вы мне опять о колёсно-гусеничной схеме БТ! :) НЕ МОГЛА РККА перейти в наступление в "День М". НЕ МОГЛА!

Готов даже на минуту предположить, что колёсно-гусеничная схема изначально принималась на вооружение РККА именно для агрессии против Европы. Именно поэтому что ли в середине 1940 года прекратили выпуск БТ-7М и заменили его на конвейерах Т-34?! Ведь БТ-7М - шедевр пресловутой колёсно-гусеничной схемы! Скорость на колёсах - 86 (!!) км в час! Дальность хода - 520-630 км на гусеницах (за счёт применения дизеля)!!! Но ПОЧЕМУ же тогда его меняют в 1940 году на ГУСЕНИЧНЫЙ Т-34 с вдвое меньшей максимальной скоростью? :)

Да, Сталин не был идиотом. Но я поверю в вашу с Резуном точку зрения - якобы танк Кристи купили именно из-за колёсно-гусеничной схемы - только тогда, когда вы мне приведёте хоть один другой реалистичный проект лёгкого танка того времени, превосходивший проект Кристи по комплексу тактико-технических характеристик. ;)

Фружин! На Украине есть достаточно известный специалист по бронетанковой технике. Зовут его Василий Чобиток. Он задался интересным вопросом: "А давайте сравним показатели подвижности современного танка Т-72Б и танков семейства БТ?". Вот что у него получилось.

Боевая масса, тонн (Т-72Б\БТ-5\БТ-7М) - 44.5\ 11.6\ 14.65;

Удельная мощность, л.с.\тонну - 18.9\ 31.46\ 34.13;

Клиренс, мм - 470\350\390;

Удельное давление, кг\кв. см - 0.9\ 0.6 \ 0.9;

Преодолеваемые препятствия:

подъём, град. - 30\37\36;

высота стенки, м - 0.85\ 0.5 \ 0.75;

ширина рва, м - 2.8 \ 2.0 \ 2.5;

глубина брода, м - 1.2\ 0.9 \ 1.2

Чтобы у вас не было дальнейших сомнений в проходимости и подвижности БТ, прикрепляю фотографию одного из танков БТ-7 4-й танковой бригады полковника М.Е. Катукова. Декабрь 1941 года, бои на подступах к Москве. Как раз то время, когда немцы жалуются, что их танки садятся в снег по брюхо.

Всё, господа и братья, в дальнейшей дискуссии по БТ я не участвую. :) Если человека возможно переубедить, то я бы уже его переубедил. Если же человек относится к теории Резуна о БТ, как к религии, то тут ничего уже поделать нельзя. Предлагаю перейти к следующему вопросу. Например, к советским укрепрайонам.

post-4734-1228386797_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува

Иван, такива укрепрайони просто ... няма. Бункерите по старата граница /преди присъединяването на полските територии/ са отдадени на колхозите и совхозите и те там държали краставици, домати, кисело зеле, месо. Много хладно държали бункерите и колхознниците били страшно доволни. Разбира се, не били доволни, а УДИВЕНИ съветските генерали, които отстъпвали пред напора на германците в юни и юли 1941 г. Всъщност те не са били удивени, а ШОКИРАНИ от състоянието на бункерите и гледката на земеделски инвентар в тях.

А доста от линиите на укрепрайоните, които били нанесени на картите - които очаквам да покажеш тук - просто ... липсвали на место. Имало ги е, на военните карти били нанесени, но буквално месеци преди лятото на 1941 г. много от тях били заличени, като разбира се картите не отразявали фактическото им заличаване на терена.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!