Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува
По принцип е така, светът няма да се унифицира, и културните различия ще се задълбочават. Затова пиша постоянно - тези различия трябва да се установят и анализират - какви са, между кои са, на какво се дължат.

Не разбирам едно нещо - защо поставяш всичко като функция на нацията. Нацията няма никакво значение, тя е едно изкуствено образувание, което се е появило преди има няма 200 години. Много по-важна е културата, коята се е формирала в последните 5 000 години, затова говорим за културни различия, не за национални различия. Националните различия са резултат от културните.

Не поставям всичко като функция от нациите - ако така звучи, то е само реплики за баланс на другата крайност.

Нацията не може да е изкуствено образувание, защото най-динамичната част от човешката история е минала, а и минава под нейния знак. Мисля, че този постулат - за изкуствената нация, е съвременно културологично залитане в другата крайност. Неслучайно по-горе посочих Фукуяма... Другата култура е важна, но и ТАЗИ, националната и тя е доста важна.

  • Мнения 184
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребители
Публикува

Знам кой какво обича защото ползвам статистика. В Европа германците са на едно от последните места по национализъм и гордост - само 8%. в България процентът е 27%. Това са данни от три последователни проучвания, в българската част на БАН. Тук говорим за сериозни неща, не за някакви измишльотини и фантизии.

Данните са си данни, но ти говориш за патритизъм, национализъм - все едно са едни и същи неща /а те не са/ и освен това към тях довявяш шовинизъм и агресивен расизъм..Ти си спомни какво ми беше писал - една теза коато лежи на грешни постановки не е теза" (а твоята според мен лежи и на "поосакатена" методология - твоята, а не на изследователите, чиито данни цитираш).. Бих се обзаложил за това че Англичаните обичат* Британия и германците обичат Германия - така че те са патриоти..

* обичат:

1.Чувстват се конфортно в нея и с нея;

2. Готови са да се жертват за нея, ако се наложи;

3. Свързани са културно - с нея, и с другите си "събратя" (англичани и респективно германци)

Направих редакция в (по скоро допълних) предишното си съобщение (от 8 часа и 32минути) междувременно, и очаквам да ми отгововориш последователно по зададените въпроси:

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=...art=#entry52950

Допълнението е:

..Защо не ми кажеш дали и как един магринализиран народ в собствената си държава , т.е народ които я е намразил! - може да се наеме да "свърши" нещо за нея?..

Защо не ми кажеш дали панагюрци и копривченчани бяха бедни и изостанали? Кой от неуките и изостанали българскии селяни участва в това въстание /по скоро е револция/. Ще ти отговоя- НИКОИ!! Бедния, и маргинализран български селянин от шопско, от южна и източна тракия, от македония (дето има малко турци или въобще няма) и от балкана - нямаше понятие за въстание и революция, или патриотично и национално самосъзнание!! (аз съм чел Захари Стоянов, за теб не знам). Тя - революцията се изнесе от българската "средна класа" за времето си - средни селяни, даскали, попове! а не от неуките, или от хората с тежък бизнес!!

  • Потребител
Публикува

Не поставям всичко като функция от нациите - ако така звучи, то е само реплики за баланс на другата крайност.

Нацията не може да е изкуствено образувание, защото най-динамичната част от човешката история е минала, а и минава под нейния знак. Мисля, че този постулат - за изкуствената нация, е съвременно културологично залитане в другата крайност. Неслучайно по-горе посочих Фукуяма... Другата култура е важна, но и ТАЗИ, националната и тя е доста важна.

В изследването на културите нациите нямат такова значение, или имат като обхват на изследването. Но в културологичен аспект нацията нищо не определя. Нещо създадено преди 200 години не може да обясни култура, градена хилядолетия. Фукуяма да не го коментираме, че има какво да оправя в тезите си. Най-динамичната част от човешката история не е минала под знака на нациите. Зависи за коя история говориш. Има и нации, които не са изкуствени, така е. Но в културологията нацията изобщо нищо не определя.

  • Потребител
Публикува

Данните са си данни, но ти говориш за патритизъм, национализъм - все едно са едни и същи неща /а те не са/ и освен това към тях довявяш шовинизъм и агресивен расизъм..Ти си спомни какво ми беше писал - една теза коато лежи на грешни постановки не е теза" (а твоята според мен лежи и на "поосакатена" методология - твоята, а не на изследователите, чиито данни цитираш).. Бих се обзаложил за това че Англичаните обичат* Британия и германците обичат Германия - така че те са патриоти..

* обичат:

1.Чувстват се конфортно в нея и с нея;

2. Готови са да се жертват за нея, ако се наложи;

3. Свързани са културно - с нея, и с другите си "събратя" (англичани и респективно германци)

Направих редакция в (по скоро допълних) предишното си съобщение (от 8 часа и 32минути) междувременно, и очаквам да ми отгововориш последователно по зададените въпроси:

http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=...art=#entry52950

Допълнението е:

..Защо не ми кажеш дали и как един магринализиран народ в собствената си държава , т.е народ които я е намразил! - може да се наеме да "свърши" нещо за нея?..

Защо не ми кажеш дали панагюрци и копривченчани бяха бедни и изостанали? Кой от неуките и изостанали българскии селяни участва в това въстание /по скоро е револция/. Ще ти отговоя- НИКОИ!! Бедния, и маргинализран български селянин от шопско, от южна и източна тракия, от македония (дето има малко турци или въобще няма) и от балкана - нямаше понятие за въстание и революция, или патриотично и национално самосъзнание!! (аз съм чел Захари Стоянов, за теб не знам). Тя - революцията се изнесе от българската "средна класа" за времето си - средни селяни, даскали, попове! а не от неуките, или от хората с тежък бизнес!!

Виж сега, нещо не си разбрал отново. никой не е намразил нацията си, и не емаргиналиризан в нея. Просто има народи, които са по-горди и по-големи патриоти от други. Очевидно, ако са бедни, то бедността им се дължи на този разут патриотизъм и гордост, и обратното. Никой не говори за омраза. Механизъмите на бедността и гордостта съм описал прилежно и подробно в поста: гордост....

Сега, за грешната методика на проучванията се жалвай на учените от БАН и Ланкастърския университет.

Мисля, че е излишно да казвам, че анкетните проучвания и статистическите данни са стотици пъти по-обективен източник и база за научни твърдения от повечето фантасмагории и митологеми, да не кажа измишльотини, с които пълните историята, като започнем от древната та до най-новата.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Вероятно защото така е обучаван - в традицията на историческата наука, където понятието нация е основно за обясняването на някои исторически процеси, а не е обучаван в традицията на културологията, където понятието нация е просто една параферналия... :crazy_pilot:

Хах, добро попадение. Само че аз съм обучаван в трета традиция и се явявам нещо като ....хм, да не се изсилвам с "арбитър", но "любопитен зрител" в този очевидно оформен спор.

Според мен в него по-правата страна е историческата наука. Културологията (само не ме разбирайте погрешно, не говоря като Шукшиновия герой, който затапва професори на сибирската вечеринка) според мен в настоящия момент от развитието си има... как да кажа, известен уклон. Точно както неведнъж в хуманитарната наука се е случвало. Мисля, че малко оценката на тежестите на културните феномени и то историческата им оценка при културологията е размита на настоящия етап. Не знам защо.

Та, сложно е да се каже коя теза е по-адекватна на историческите и културни реалности на феноменът нация и свързаните с него други явления. ;) Във всеки случай е много интересно ;)

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

Хах, добро попадение. Само че аз съм обучаван в трета традиция и се явявам нещо като ....хм, да не се изсилвам с "арбитър", но "любопитен зрител" в този очевидно оформен спор.

Според мен в него правата страна е историческата наука. Културологията (само не ме разбирайте погрешно, не говоря като Шукшиновия герой, който затапва професори на сибирската вечеринка) според мен в настоящия момент от развитието си има... как да кажа, известен уклон. Точно както неведнъж в хуманитарната наука се е случвало. Мисля, че малко оценката на тежестите на културните феномени и то историческата им оценка при културологията е размита на настоящия етап. Не знам защо.

Та, сложно е да се каже коя теза е по-адекватна на историческите и културни реалности на феноменът нация и свързаните с него други явления. ;) Във всеки случай е много интересно ;)

А историята има още по тежък уклон - към политиката.

  • Потребители
Публикува

Виж сега, нещо не си разбрал отново. никой не е намразил нацията си, и не емаргиналиризан в нея. Просто има народи, които са по-горди и по-големи патриоти от други. Очевидно, ако са бедни, то бедността им се дължи на този разут патриотизъм и гордост, и обратното. Никой не говори за омраза. Механизъмите на бедността и гордостта съм описал прилежно и подробно в поста: гордост....

Сега, за грешната методика на проучванията се жалвай на учените от БАН и Ланкастърския университет.

Мисля, че е излишно да казвам, че анкетните проучвания и статистическите данни са стотици пъти по-обективен източник и база за научни твърдения от повечето фантасмагории и митологеми, да не кажа измишльотини, с които пълните историята, като започнем от древната та до най-новата.

Мда... Демек не можеш да ми отговориш на въпросите за "панагюрци" и по-надолу и нямаш отговори? /Междувремеменно ще коригирам "намразил" с "неизпитваш и не провяващ никакви патриотични чувства и нагласи"/ ..Ако аз греша и/или внасям митологеми - то следва ли че твоето мнение за Априлското въстание, за участниците, за подбудите им - като немитолозиращо е обратно на моето, и е вярно...? ...Аман от евтина демагогия.. Аз май съм "дотук" с дискусията с теб..а ти си продължавай, както си знаеш (ако искаш разбира се). .

  • Потребител
Публикува

Патриотизъм и чуство на национална гордост са различни според мен неща. Да си горд от факта,че си българин,защото българи са Левски,Джон Атанасов,Паисий и др. или пък с това,че България е била на 3 морета е безмислено за мен. Аз обаче не се срамувам,че съм българин, защото например сме били под чужда власт 500години. Това също е безмислено. Историята често служи за заместител на действителността и бягство от реалността. Така,че разбирам един германец днес, ако непоставя на първо място като изсточник на лична гордост своята националност. Това неозначава,че германците не са патриоти и не обичат Германия.

Твърдението ти,че големия патриотизъм води до ниска образованост и изостаналост е погрешно според мен. Изостаналостта и необразоваността водят до привидно по голям патриотизъм,защото така хората компенсират някои липси като добър стандарт,сигурност,щастие и др. Човек колкото по малко знае,толкова по значим се чуства и демонстрира свръхсамочуствие и голяма национална гордост. При сериозен конфликт процента на предатели и дезертьори в Турция ще вероятно колкото в Германия :bigwink:

  • Глобален Модератор
Публикува
А историята има още по тежък уклон - към политиката.

Да, но не генерално. И това не променя мястото на изследвания феномен. Защото почнат ли да се надценяват аргументите кой към кое метанаучно нещо има уклон - отиде тя....

  • Потребител
Публикува

Да, но не генерално. И това не променя мястото на изследвания феномен. Защото почнат ли да се надценяват аргументите кой към кое метанаучно нещо има уклон - отиде тя....

Напротив - генерално и из основи. Защото историята изпълнява политически цели - да интегрира нацията. Културологията няма нищо общо с политиката и затова политиката хич за нищо не я взима. Историята ни е сериозно увредена господа, страда от нелечима болест - националноцентризъм.

  • Потребител
Публикува
Патриотизъм и чуство на национална гордост са различни според мен неща. Да си горд от факта,че си българин,защото българи са Левски,Джон Атанасов,Паисий и др. или пък с това,че България е била на 3 морета е безмислено за мен. Аз обаче не се срамувам,че съм българин, защото например сме били под чужда власт 500години. Това също е безмислено. Историята често служи за заместител на действителността и бягство от реалността. Така,че разбирам един германец днес, ако непоставя на първо място като изсточник на лична гордост своята националност. Това неозначава,че германците не са патриоти и не обичат Германия.

Твърдението ти,че големия патриотизъм води до ниска образованост и изостаналост е погрешно според мен. Изостаналостта и необразоваността водят до привидно по голям патриотизъм,защото така хората компенсират някои липси като добър стандарт,сигурност,щастие и др. Човек колкото по малко знае,толкова по значим се чуства и демонстрира свръхсамочуствие и голяма национална гордост. При сериозен конфликт процента на предатели и дезертьори в Турция ще вероятно колкото в Германия :bigwink:

Раздутият патриотизъм води до ниска образованост - и много подробно описах в поста "гордост - не благодаря" как става това. Ако има други тези, нека бъдат описани и защитени. Не е честно да се спуквам от писане, и някой да каже - не е така и точка. Трябва тезата да се докаже. :)

Пример - големите патриоти в света - западна Африка, лат.Америка и др, са най-щастливите хора на света. също най-здравите според тях . Не виждам какво имат да компенсират.

поздрави

  • Глобален Модератор
Публикува

Е тогава културологията изпълнява и тя политически цели - да дезинтегрира нацията от криворазбран глобализъм!!!

Ето докъде ни води тази посока на мисли.

  • Потребител
Публикува
Е тогава културологията изпълнява и тя политически цели - да дезинтегрира нацията от криворазбран глобализъм!!!

Ето докъде ни води тази посока на мисли.

И как по-точно дезинтегрира нацията. това е твое мнение, без доказателство. Културологията изследва доста обективно нацията и културата й, и доказва обективно с какво сме по-добри от другите.

  • Глобален Модератор
Публикува

еми и историята така; не може да си самоприсвои някой титлата ообективен. Затова казвам, че не обвиненията (argumentum ad наука още не бях чувал) към някои пороци на съответната наука ще ни насочат към адекватно изясняване на феномена...

  • Потребител
Публикува
еми и историята така; не може да си самоприсвои някой титлата ообективен. Затова казвам, че не обвиненията (argumentum ad наука още не бях чувал) към някои пороци на съответната наука ще ни насочат към адекватно изясняване на феномена...

Но историята е силно политизирана и партизирана, както многократно си доказвал. Културата не.

  • Потребител
Публикува

Но историята е силно политизирана и партизирана, както многократно си доказвал. Културата не.

Може ли да върнем предишния дизайн? Моля :) Или само при мен е така с тази дървовидна структура

  • Потребители
Публикува
Патриотизъм и чуство на национална гордост са различни според мен неща. Да си горд от факта,че си българин,защото българи са Левски,Джон Атанасов,Паисий и др. или пък с това,че България е била на 3 морета е безмислено за мен. Аз обаче не се срамувам,че съм българин, защото например сме били под чужда власт 500години. Това също е безмислено. Историята често служи за заместител на действителността и бягство от реалността. Така,че разбирам един германец днес, ако непоставя на първо място като изсточник на лична гордост своята националност. Това неозначава,че германците не са патриоти и не обичат Германия.

Твърдението ти,че големия патриотизъм води до ниска образованост и изостаналост е погрешно според мен. Изостаналостта и необразоваността водят до привидно по голям патриотизъм,защото така хората компенсират някои липси като добър стандарт,сигурност,щастие и др. Човек колкото по малко знае,толкова по значим се чуства и демонстрира свръхсамочуствие и голяма национална гордост. При сериозен конфликт процента на предатели и дезертьори в Турция ще вероятно колкото в Германия :bigwink:

"Човек колкото по малко знае,толкова по значим се чуства и демонстрира свръхсамочуствие и голяма национална гордост."

Важна забележка, и аз се чудя защо се пренебрегва в цялата дискусия, след като феноменът "знаене, (незнанене) и сравняване" и влиянието му върху щастието, и изобщо върху нагласите на хората не са неизвестни на част от изследователите..

  • Потребител
Публикува

"Човек колкото по малко знае,толкова по значим се чуства и демонстрира свръхсамочуствие и голяма национална гордост."

Важна забележка, и аз се чудя защо се пренебрегва в цялата дискусия, след като феноменът "знаене, (незнанене) и сравняване" и влиянието му върху щастието, и изобщо върху нагласите на хората не са неизвестни на част от изследователите..

Знаене и незнаене няма нищо общо със щастието. щастието се дължи на нещо други. Знаете ли кой са най-образованите в Европа - Швеция. А кой са най-щастливите в Европа - Швеция. Нямам каво повече да кажа.

  • Глобален Модератор
Публикува

Може ли да върнем предишния дизайн? Моля :) Или само при мен е така с тази дървовидна структура

Може, сега ще ти кажа как.

  • Потребител
Публикува

Ясно е, че днес у нас в България липсва култивирана национална гордост и патриотизъм.

Защо това е така? Ами просто липсват условия и среда, както и интегриращи механизми в самото общество. На първо място няма схващане за народностната общност, тоест съзнанието, че всяка личност е нищо без общността и, че общността, това е жизненото пространство за изява на личността.

"Общата полза пред личната полза" е основата на патриотизма. Затънали сме в егоизъм: мислим като "аз"‚ а не като "ние".

Могат ли 50 партии да култивират национална гордост и патриотизъм? Не, гордият народ трябва да има една политическа воля, но у нас липсват лидери, които могат да я наложат.

  • Потребител
Публикува
Ясно е, че днес у нас в България липсва култивирана национална гордост и патриотизъм.

Защо това е така? Ами просто липсват условия и среда, както и интегриращи механизми в самото общество. На първо място няма схващане за народностната общност, тоест съзнанието, че всяка личност е нищо без общността и, че общността, това е жизненото пространство за изява на личността.

"Общата полза пред личната полза" е основата на патриотизма. Затънали сме в егоизъм: мислим като "аз"‚ а не като "ние".

Могат ли 50 партии да култивират национална гордост и патриотизъм? Не, гордият народ трябва да има една политическа воля, но у нас липсват лидери, които могат да я наложат.

Източници за тази теза? Всъщност е точно обратното. българската култура е силно колективистична, индивидът не същестува вън от общността. В България не съществува култивирана национална гордост и патриотизъм и това е било винаги, традиционна черта на българина е скромността и себезаличаването. И слава богу, да се похвалим за едно от най-хубавите качества в нашата култура.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!