Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

Тъй че тези приказки как затъпяваме са ми малко като глобалното затопляне - всеки говори за него, но никой не е успял да го усети лично.

Тук не си прав, а и личното усещане не се брои при научните изследвания като надеждно измервателно средство... Относно глобалното затопляне- ами статистическите данни са красноречиви, да не говорим за спътниковите наблюдения...

http://6nine.net/2015/02/04/max-planck-institute-of-meteorology-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB/

PS Извинявам се за ОТ.

Редактирано от kall
  • Мнения 84
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува (edited)

Тук не си прав, а и личното усещане не се брои при научните изследвания като надеждно измервателно средство... Относно глобалното затопляне- ами статистическите данни са красноречиви, да не говорим за спътниковите наблюдения...

http://6nine.net/2015/02/04/max-planck-institute-of-meteorology-%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB/

PS Извинявам се за ОТ.

Офтопик на офтопик: Теорията за глобалното затопляне не се изразява в глобалното затопляне, а в теорията, че е следствие от човешкия фактор. И доказателство за това красноречиви няма.

За кое не съм прав? Преди 100 години хората са знаели повече и са учели повече? Или си привърженик на конспиративно укритото знание и по-умни от нас са били тези преди 1000 или 10 000 години?

Редактирано от vorfax
  • Потребител
Публикува

http://climate.nasa.gov/scientific-consensus/ Това е в самото начало в линка, би трябвало да ти избоде очите... Айде стига в тази тема, да не се оспамва, мисля, че си има отделна такава за AGW тук.

  • Потребител
Публикува

Остави глобалното затопляне. Иде ледникова епоха. Посочи ми през коя година образованието или образоваността в света е било на по-високо ниво от настоящето?

  • Потребител
Публикува

Съвет: престани с постовете, които нямат общо с темата и пренеси другаде тази дискусия... Спирам да пиша в тази тема.

  • Потребител
Публикува

Как да е несериозно? Ти май бъркаш турските сериали с образователно видео. И в спортните събития го има - ескалация, превю/интродукция, повторения на забавен каданс. къде ще мериш това с черни букви?

Що се отнася до паузата, аз пък за нея си давам сметка колко често я ползвам. Лява стрелка - 5 секунди назад. Дясна стрелка - 5 секунди напред, интервал - пауза. Смея да кажа, че това е много по-удобно от търсенето с очи къде е това, което искаме да препрочетем. В работата си често стоя над 12 часа пред монитор. КГ май ми писа в другата тема, че мониторите разваляли очите. Как ли пък не. След 10 поредни часа пред монитор - умора никаква. С едно четене на книга от полунощ до 3 сутринта - зверска болка, кървясали очи, сълзене. Очите не могат да умерят реда. Умът дописва нечетливото, сенките, бледото, дефектите на хартията... Като съм оставал до 5 сутринта да не говорим.

Като пиша, изхождам от това че за децата е по развиващо ума (абстрактното мислене, без да го приравнявам) от колкото видеото. При възрастните като нас вече е друго, при нас то вече е изградено. Всъщност последно време основно гледам видеота за да се осведомявам и разбирам. Макар и без да ползвам често паузата.

Това го споделям напълно. Шедьоврите на литературата не могат току-така да бъдат конвертирани във видеото. Така е и ако на една рисунка искаш да и направиш кавър с музика. Това са различни изкуства. Но книгата прочетена на глас от програма, а аз за това говоря!! - ето това ще остави нейните достойнства, но и ще има редица дивиденти.

Ами аз и това ползвам, споменавал съм тук. Ползвам една програмка за четене, тя прави wave файлове, после ги минавам на друга програма да ми ги направи на mp3 и готово - слушам когато река. Аз вече изпитвам трудности, по скоро неудобство, с очите при четене и си ги "пестя". Но пак - ние не сме деца. Образованието колкото и полезно да е, по същество е насилствено - децата не учат каквото им е интересно и каквото искат. То трябва да им се вкара по някакъв щадящ начин, има си методи. А буквите, четенето и писането не са най-интересното нещо на тази възраст.

Аз се замислям нещо, но първо да споделя, че някак не виждам грамотността (като четене и писане) неприсъстваща при човек. Просто ми е далеч от фантазията. Не виждам да е възможно в обществото в момента. Може и да греша, но не бих пробвал на моите деца. Та замислям се, че би могло да се мине и без зубрене и писане на букви при началното обучение. Но непременно с възрастен, учител, който да управлява процеса, да навежда внимание, интерес, разбиране и пр. И ... много зависи от качеството на видеоматериала. Не като пиксели и цветове, а като "сценарий, режисура, осветление, и изпълнение" - т.е. максимално да използва възможностите на детското възприятие, психика, чуства и емоции и пр.

Не е вярно. Мнозинството от хората нямат сложно триизмерно мислене. Когато в училище ни даваха да боравим с обемни фигури, а нас ни побъркваха от сложни чертежи, аз никога не грешах, защото можех мислено да завъртя всичко с лекота. А имаше отличници, които бяха тотално безпомощни и ученето не можеше да им помогне да се справят с това. И на фона на това, даже аз бледнея пред нещо, което видях веднъж от брат ми, (но и eстеството на работата му го изисква) - той играеше на триизмерен тетрис - не в правоъгълник, а в паралелепипед. Въртеше обемни фигури със скоростта с която аз не можех да ги видя и ги пускаше преди да съм се освестил. Тези приказки за "многомерно" мислене при хората са общи приказки, освен ако погрешно не ги приравняваш с многослойно, многоаспектно мислене, което има съвсем различен план.

"Включва се визуалната памет, участва триизмерното мислене, ..."

Това е триизмерна интерпретация, не че не би могъл да оспориш, но аз не виждам как може на мисленето да се сложи мерност. Имах предвид точно многоаспескност де. За триизмерен тетрис не е трудно да се добие рутина, въпрос на време. Но да си представиш сечение на тяло по някаква равнина, вече е друго. То и при музиката е така - едно е правене на цигулка, друго е свирене и друго композиране.

Често тук се иска да се обсъжда едно, и да не се намесва друго. Например икономика, но да не се намесва политика или психология - ми те са навързани.

Виж нещо интересно. Да направиш от двумерен тетрис тримерен не е кой знае какъв качествен скок. Иначе тетриса дали не беше първата електронна игра, на която грешките(дупките) ти остават на екрана, с натрупване - това е доста по-сериозен качествен скок за времето си. Измислена е в СССР.

Не съм мислил за това. Възможно е да има някаква такава тенденция, но тя е нищожна, мижава, скромна, преувеличена, впрегната в идеите пак за клишетата с изгубеното древно познание и мъдреци. Примерно чел съм (авто)биографии на пианисти, защото свиря на пиано и ми е било интересно. Нито могат да редят думи, нито са имали училища. На Ференц лист баща му лежи в затвора за откраднати круши. Какво там беше продал, семейното имане за едно пиано. Шопен пък се пъне да учи, обаче глада го убива съвсем буквално и прекъсва следването си. Никакви условия, тотална неграмотност, няколко стотин думи в речника - това е реалността от преди 200 години. Тъй че тези приказки как затъпяваме са ми малко като глобалното затопляне - всеки говори за него, но никой не е успял да го усети лично.

Със сигурност може да говорим за друго - образованието като ценност девалвира. Причините са, че се намираме в момент от човешката история с най-богат живот, с най-малка престъпност, с най-сигурен живот и с най-достъпни и евтини удоволствия. Тези неща звучат шокиращо, особено за българите, които владеят дисциплината самосъжаляване до степен да е национален спорт. Но това е истината. Лесно никога не е било, но днешните условия са разцвета на човечеството.

Не че изпростява, човека по принцип не се е променил особено от хиляди години насам. По скоро му се подменят ценностите и започва да се "бърка". Девалвират ценности, доверие, уважение, полове, семейство, прогрес и пр и пр. А доверието е сред основните свързващи ценности в едно общество. Не само църквите, и банките се крепят на доверие.

Иначе гениите ми са много интересни. Ами древните философи, Сократ, Диоген и пр? те от къде са се образовали? Останал съм с впечатлението че Диоген е преди Шекспир, Да Винчи, Шопен... може и да бъркам. Но така или иначе гении е имало.Как си представяш тези гении, родени сега в сегашното т.нар. развито общество с фейсбук и твитър? Дали биха гении? Интересно ми е твоето мнение.

ПП: С последното исках да кажа, че образованието вече не е определящо за успеха в живота и че условията не притискат толкова силно, колкото е било преди, към съревнование за оцеляване.

А за случаите с две основни образования и вишу изкарано без традиционна грамотност, отделна приказка...

Аз не мисля, че Шопен, Шекспир, Моцарт, Ван Гог и Диоген са се съревновавали за оцеляване. Ти как мислиш?

синьото в цитата е от мен

  • Потребител
Публикува
Като пиша, изхождам от това че за децата е по развиващо ума (абстрактното мислене, без да го приравнявам) от колкото видеото.

Не ми е ясна тезата ти. Посочи ми абстракция, която не може да се опише поне толкова добре, колкото в писмен текстов вид.

Но да си представиш сечение на тяло по някаква равнина, вече е друго.

Е, ти вярваш ли си като го пишеш това? Смяташ, че възможността в реално време едно дете да завърти триизмерни обекти няма да подобри неговата способност да го прави мислено? Помня една от най-добрите ми учителки, преподавателка по математика. При по-сложните чертежи не правеше само един, а два-три, опитвайки да ни улесни. Според теб това е било напразно усилие, както разбирам :head_hurts_kr:

Илюстрирането и онагледяването са най-важните неща за разбирането и запомнянето на каквато и да било информация. Ако някой се осмели и това да отрече, значи по цял списък измишльотини отрича всички държавни структури по образованието.

Аз не мисля, че Шопен, Шекспир, Моцарт, Ван Гог и Диоген са се съревновавали за оцеляване. Ти как мислиш?

Четох една статия, че всичките са имали някакви бъбречни проблеми, нещо което ги е правило непрекъснато тревожни, от този род. Направо хиперактивни да ги наречем. Дали заради това или други условия на живот, техният труд е имал късмет да се реализира с нещо иновативно. Шопен е виждал демони, докато е свирел. Дори е прекъсвал концерти заради това. Не съм запознат с биографията на всички, които изброяваш, но и Шопен и Моцарт и Ван Гог познават мизерията от първо лице.

  • 2 years later...
  • Глобален Модератор
Публикува

България се нарежда на последните места в ЕС по четене и посещение на културни събития

https://www.infograf.bg/article/1491746909000

  • 8 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува (edited)

Елбърт Хъбард е казал: "Ние никога няма да станем цивилизована страна, докато не започнем да харчим повече пари за книги, отколкото за дъвка.". Ние също харчим за дъвка, обаче под каква форма? Не вярвам в екстрасенси, врачки и баячки, но съм убеден, че можеш да видиш бъдещето на човек, като наблюдаваш за какво си харчи парите. Инак, за к'во Ганьо да чете книги, нали, чукча не читател, чукча писател?

Редактирано от Murphy

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!