Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребители
Публикува

През VІ-VІІв. във Влашката равнина може да няма "номадски" гробове, но за сметка на това е пълно със славянски, което на Куртя е много добре известно, но деликатно го "забравя".

Най-ранните тюркски гробове са с кремация - справка Степи Евразия в эпоху средновековья, ( Археология СССР в 20 т., т. 18, М. 1981), с. 31, а Вознесенка няма абсолютно нищо общо с българите.

Бронзовото и по-късното население по нашите земи също познава и практикува кремацията, така че тя не е запазен патент за никого.

За некрополите имам предвид обособяването на отделни сектори с двата обряда, което не е налице по нашите биритуални некрополи.

Аз мислим щото г-н Цурта е едно голямо недоразумение, което просто не иска да види реалностите - а именно, че славяните изгълтват завареното местно население - това от Черняховската култура да речем.

Хуните не могат да бъдат идентифицирани археологически ... точно както хазарите... защото са някаква малобройна върхушка, повлякла със себе си готи, алани, българи и всякакви други народи.

  • Потребител
Публикува
Аз мислим щото г-н Цурта е едно голямо недоразумение, което просто не иска да види реалностите - а именно, че славяните изгълтват завареното местно население - това от Черняховската култура да речем.

Хуните не могат да бъдат идентифицирани археологически ... точно както хазарите... защото са някаква малобройна върхушка, повлякла със себе си готи, алани, българи и всякакви други народи.

От хуните има известни следи - бронзовите котли, един тип накити ако не се лъжа се свързват с тях - различни видове златни накити богато инкрустирани с рубини или червени стъкла, както и една група гробове с конски глави и крака, колани с апликации, лъкове и стрели. Естествено от едни номади неможе да се очакват кой знае какви следи, още повече те идват в Европа вече смесени, а тук в последствие напълно се обезличават като етност.

  • Потребители
Публикува

От хуните има известни следи - бронзовите котли, един тип накити ако не се лъжа се свързват с тях - различни видове златни накити богато инкрустирани с рубини или червени стъкла, както и една група гробове с конски глави и крака, колани с апликации, лъкове и стрели. Естествено от едни номади неможе да се очакват кой знае какви следи, още повече те идват в Европа вече смесени, а тук в последствие напълно се обезличават като етност.

Тези следи по-скоро ни довеждат до формулирането на т.нар. "хунски стил" или "хунски период", а не толкова до дефиниция от типа на дадената за прабългари от Артамонов. Котлите се срещат и извън "хунска среда" т.е. са мода, която се разпространява в разглеждания период, а не толкова етнически определител. Или по-скоро загубват в един момент тази си функция и се превръщат в мода. Но при тези оскъдици на материали генерални изводи е много трудно да се правят. :smokeing:

  • Потребител
Публикува
Бронзовото и по-късното население по нашите земи също познава и практикува кремацията, така че тя не е запазен патент за никого.

За некрополите имам предвид обособяването на отделни сектори с двата обряда, което не е налице по нашите биритуални некрополи.

Аз мислим щото г-н Цурта е едно голямо недоразумение, което просто не иска да види реалностите - а именно, че славяните изгълтват завареното местно население - това от Черняховската култура да речем.

Хуните не могат да бъдат идентифицирани археологически ... точно както хазарите... защото са някаква малобройна върхушка, повлякла със себе си готи, алани, българи и всякакви други народи.

Няма спор че кремацията не е запазена марка за никого. И точно поради тази причина е интересно да се установи какъв е реалният произход на кремациите в нашите некрополи. Християнизацията е прекратила всякакви кремации на местна почва но тези на север от Дунава и в Северното Черноморие явно си остават- та въпроса е кой кремира там? биритуалните комплекси с кремациите засега изглежда са най-тясно свързани именно с Пенковската култура и Пастирците, но тъй като това е една смесена култура с неясен етнически произход въпроса си остава. Какви са практиките в предхождащата я Черняховска култура и кои са нейните носители? Освен това у нас дълго се говори за 3-те компоненти - Ирански Тюркски и Угрофински. За Иранския компонент е ясно, какви са археологическите данни за другите два компонента и не е ли просто един мит тяхното присъствие в Дунавска България.

Ето малко и за нашите братя угрофините :)

"The Djakovo culture and its role in the ethnogenesis of the Volgaic Finno-Ugrians

The Djakovo culture is one of the oldest known Finno-Ugrian cultures, its hillforts have

been investigated since the last century. The dating of the culture has remained controversial.

Spicyn (1903, 111-142) assigned the culture to the 6th-8th centuries AD, suggesting that some

sites may have survived into the 9th century......

Tret’jakov’s excavations in the 1930s also enriched our knowledge of the mortuary

practices of the Djakovo culture: the discovery of a domik mjortvih, a ‘house of the dead’

found in the 4th-5th century AD hillfort at the Sonohta confluence. Measuring 2.25 m by 2.25

m, it had been constructed of oak and fir, and contained the burnt bones of some five to six

individuals, as well as ornaments and an assortment of metal tools and implements. The

funerary rite involved the cremation of the deceased and the transportation of the remains to

this site (Tret’jakov 1941, 58-60). This funerary rite was probably practiced over the entire

Djakovo distribution and comparable burial sites have also been identified separate from the

hillforts. This funerary rite predates the cremation burials of the Eastern Slavs in the northern

territories, and can thus be considered a local tradition or an earlier adoption. Aside from

cremation, the Djakovo culture also practiced inhumation: several cemeteries containing

inhumation burials, with only a handful of few cremation graves, have also been identified,

mostly in the Jaroslav Volga region, in the environs of Lake Nero and Pleshchejevo, i.e. in the

very area which differs from the Djakovo population of the Upper Volga region in several

other respects too. Tret’jakov (1941, 90-91) identified this group with the easternmost Krivich

groups, while the Jaroslav and Kostroma groups were identified with the Merja. The finds

from the latter share numerous similarities with the Proto-Mordvin finds, for example in burial

customs, since Proto-Mordvin cemeteries are likewise characterized by the presence of a few

cremation burials alongside the inhumation graves."

Хм..... остава като потенциални източници на кремациите да си изберем - Славяни, Угрофини, Тюрки, някакви измешени Иранци от Пенковската култура в комбинация с преждеизброените. :)):

  • Потребител
Публикува
Хм..... остава като потенциални източници на кремациите да си изберем - Славяни, Угрофини, Тюрки, някакви измешени Иранци от Пенковската култура в комбинация с преждеизброените. :)):

упс пропуснал съм май Готите ;) Варягите също практикуват трупоизгаряне, а Готите нали като най-стари Българи идват от Скандинавия, според нашего Паисие :)

Вече имам и работна теория. Когато са дошли Българите са хванали и изгорили всички готи накуп, след което кмета на Плиска им е пращал останките из страната поради изчерпване на капацитета на Плисковския некропол. :post-70473-1124971712:

  • Глобален Модератор
Публикува

упс пропуснал съм май Готите ;) Варягите също практикуват трупоизгаряне, а Готите нали като най-стари Българи идват от Скандинавия, според нашего Паисие :)

Вече имам и работна теория. Когато са дошли Българите са хванали и изгорили всички готи накуп, след което кмета на Плиска им е пращал останките из страната поради изчерпване на капацитета на Плисковския некропол. :post-70473-1124971712:

Готите по това време се били чупили към Италия. Разбира се част от тях останала да си живее в Мизия. :bigwink:

  • Потребители
Публикува

Неслучайно през 513 год. готът -тракът Виталиан начело с хунска и българска войска мачка монофизита Анастасий . Заради което Анастасий създава укрепен вал и прочуте стена - срещу блъгарите.

Виталиан готът, начело на готи,т.е. българи е бил подпомаган от Теодорих от Италия и папата, той като православен успешно подпомагал Православни българите, които воювали срещу източните монофизите.

Апропо това е била една религиозна война подобна на средновековната война между католици и православни.

Измислените ви труполагания и трупоизгаряния не доказват нищо... И днес се намират християни, които са изгаряни и съхранявани в урни ...

  • Потребители
Публикува

Аварите произлизат от готите, така ,че не виждам възможността, те и готите да се ''еретици'' по политическа необходимост...

Институционализирането на убийството по религиозни подбуди е един от вариантите за интериоризиране на Свещена война
.

Ираклий май водеше някаква война на религиозна основа с някого ...

Междувпрочем, за да не излизам от темата, защо не се ситуират правилно българите в зависимост от конкретното и абсолютно откровение на Прокопий ???

Proc. , Bg . IV ,3,3

''...Oт север подножията на Кавказката планина едни са обърнати към север и запад и се простират през земята на Илирийците и Тракийците ,други са обърнати към юг и стигат до проходите в които живеят Хуните и водят към земята на Персите и Ромеите от които единия се казва Тцур ....

Иванко, а и един друг потребител зададоха десетки пъти този въпрос, но отговор не очаквам и да има .... :vertag:

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Към групата на кремиращите се появи още една съществена добавка нашите братя Романизираните Даки известни в някои среди и като проторумъни -:)):

* The cultural elements and styles of archaeological artefacts discovered over the period of the 3rd-5th centuries show a clear material and stylistic continuity, indicating continuous habitation by the same people. The cultural character of the findings remains the same until the 6th century, with the arrival of the Slavs.[79]

* Ceramic manufacturing traditions continue from the pre-Roman to the Roman era continue both in Roman Dacia and unoccupied Dacia, and these traditions continue well into the fourth and fifth centuries.[80]

* Cemeteries in Roman Dacia show cremation consistently across every necropolis, a pre-Roman Dacian tradition. Materials buried with cremated people are comparable both in Roman and in Free Dacia suggesting the native population did not suffer materially due to Roman occupation.[81]

* Though there is a change from cremation to inhumation in the post-Roman period inhumation was an increasingly popular concept in the 3rd century. The rich ceramic remains in these necropoli are identical in technology to pre-Roman and Roman era tombs, including the presence of Roman amphorae and wheel-made, gravel-tempered, or hand-made pots.[82]

Ха сега де, какво правят тези проторумъни в протобългарските некрополи :P

  • Потребител
Публикува
Към групата на кремиращите се появи още една съществена добавка нашите братя Романизираните Даки известни в някои среди и като проторумъни -:)):

* The cultural elements and styles of archaeological artefacts discovered over the period of the 3rd-5th centuries show a clear material and stylistic continuity, indicating continuous habitation by the same people. The cultural character of the findings remains the same until the 6th century, with the arrival of the Slavs.[79]

* Ceramic manufacturing traditions continue from the pre-Roman to the Roman era continue both in Roman Dacia and unoccupied Dacia, and these traditions continue well into the fourth and fifth centuries.[80]

* Cemeteries in Roman Dacia show cremation consistently across every necropolis, a pre-Roman Dacian tradition. Materials buried with cremated people are comparable both in Roman and in Free Dacia suggesting the native population did not suffer materially due to Roman occupation.[81]

* Though there is a change from cremation to inhumation in the post-Roman period inhumation was an increasingly popular concept in the 3rd century. The rich ceramic remains in these necropoli are identical in technology to pre-Roman and Roman era tombs, including the presence of Roman amphorae and wheel-made, gravel-tempered, or hand-made pots.[82]

Ха сега де, какво правят тези проторумъни в протобългарските некрополи :P

Това със сигурност е писано от някой румънец. Власите от девет кладенеца вода носят за да "докажат" че са потомци на даките. Поради това трябва много внимателно да се ползват техните заключения.

Без подробно описание на обряда и инвентара, това че някъде има кремации абсолютно нищо не показва. Може да са даки, макар че даки след ІVв., може да са готи, може да са славяни и бог знае какви и от коя епоха са набедени за проторумънци.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!