Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Но ако разгледаме по отблизо надписите, нали казват с гръдци букви на български е писано. Нали?

Значи още няма кирилица или глаголица, на пък и руни няма. Чисто гръцки малки минускули?

Странно, защото минускулите се разпространяват от 781 г. , глаголицата я знаем.

Значи устава доста малко време за писане и дялане на скалата, ако е правено едновременно....

http://mandara.narod.ru/nadpisi.htm

:post-70473-1124971712:

  • Потребители
Публикува
Г-н, Маготин, докато не оборите тезите на доц. Н. Неделчев за местния характер на Мадарския конник, ще считам вашето мнение, като опит за съзнателна манипулация на фактите.

А фактите... са такива, щото вблизост до Мадарския конник има тракийско светилище в чиято околност са намерени ни повече, ни по-малко от 300 плочки на ''тракийски конник" .

Не ме разсмивай с "Неделчев" и глупотевините му. Вие автохтонците сте болни на темата Мадарски конник. Отказвате да видите стремето, стила, реалиите на паметника. 2000 години обитавали траките тъдява и сложили само един конник, дори само това да беше, пак щеше да е достатъчно. Автохтонството е българска версия на македонизма. :smokeing:

Всички скални светилища по нашите земи са били преди това използвани от местното, предтракийско население. Траките и те са "оттам", от дълбините на Азия, капиш? А оброчните плочки всичките са късни, от зрелия Елинизъм нататък, и са съвършено внесен елемент в тракийската култура. Пак "оттам".

  • Потребител
Публикува

Официалната теория на нашите учени за датиране на Мадарският конник е ,че "Десният крак е поставен в стреме. Известно е, че стремето се появява в Европа след VI-ти век, което определя и долната граница за датирането на релефа.”

Този аргумент би бил валиден ако монумента е изработен от "европейци" и ако използванена стреме едновременно означава и знание,познаване на наличиетона стремето изобщо."Европейците" не използват и тежко въоръжена и въобще конница или метални брони,но това не означава ,че не знаят за тях.

Използването на стремето се явява в в Рим след VI-ти век,а релефа е изработен от "българи"какво и да се крие зад това име ,които са познавали и използвали стремето.

Познаването на стремето и знанието им за него(без да го използват) е спорно.Съществува монета на Констанс II (337-361)на която е изобразено как римски войник пронизва паднал конник.Ездачът е описван в нумизматичната литература,като варвари и по стила на дрехите и по характерна прическа с пони опашка

"чумбас" го наричат"гот".Покрай крака му се вижда изобразено с точки въже което не е част от надиплената дреха и се спуска от седлото и кракът е пъхнат в него,това въже изпълнява ролята на стреме .Не е усъвършенствувано и във вида който познаваме днес.Този реверс с падналия конник и наличието на стреме е известен само от една монетарница ,тази на Антиак,град на малоазиатското крайбрежиена днешна Турция.Там готи е нямало ,но е известно наличието на мизи,скити.

Но основния аргумент е,че релефа е изработен от "българи" които са познавали и използвали стремето.

Емилиан(253 г) префект на Мизия,"завзел в страната на скитите властта" за 88 дни през 253 г.,виж.приложение от Йоан Антиохийски в ГИБИ 3.

Също там пише"Филип(Араб-244-249) като се възцрил победил скитите и потеглил към Византион.Когато дошъл в Перинт и му билосъобщено...."

Перинт е град на Мраморно море -Хераклея.Или виждаме наличието на тези скити,мизи в мала Азия също.

Пак там

"Теодосий вдигнал мнозина от хуните в Тракия заедно с техните племенни вождове и се отпрвил в поход към Италия..."

Или войската на Теодосий I(379-395),се състои от т.нар.хуни живеещи в Тракия.Теодосий I((379-395) не е хунски вожд,както би ни се сторило от този пасаж. Това е същия Теодосий при който варварските народи,

някогашният римски враг ,минават на римска служба-скити,хуни,готи,алани.

Латински похвални слова Panegyrici Latini ,LIBI I ,XII.32."Най-после н варварските народи ,които обещават да ти служат доброволно,ти предоставяш правото да извършват съвместна военна служба с нас , за да се отстанят от лимеса тези подозрителни пълчища и да се превърнат те в помощници на нашата войска.Привлечени от тая твоя благосклонност ,всички скитски племена се стичаха в такова голямо множество та изглеждаше ,че си пратил заповед за събиране военен набор измежду своите варвари. След римските вождове и знамена вървеше някогашният римски враг и следваше знамената срещу които бе воювал.И вече като римски войник той пълнеше градовете на Панония които неотдавна беше обезлюдил с вражеските си опустошения .И готът и хунът и аланът се отзоваваха на повикване и се редуваха да стоят на стража и се бояха да не бъдат забелязани,че отсъствуват."

Теодосий I((379-395) ревностен привърженик на ортодоксалното християнство,който разрушава всички нехристиянски паметници, следва твърда и последователна политика в подкрепа на християнството като единствена религия в Римската империя и поставя извън закона всички останали култове/религии.

Виждаме от описанието на Латински похвални слова колко послушни и изпълнителни са варварските народи ,когато поемат своите договорни задъжения. Като добавиме и забраните въведени от Теодосий,((379-395)спазвани и след него става ясно невъзможността за строителството на такъв огромен монумент какъвто е Мадарския комплекс по негово и след неговото време.

Имаме сведението за Емилиан(253 г) и неговите мизийски скити довели го на власт,макар и само за 88 дни през 253 г.Това показва,че имаме достатъчно компактна и силна маса ,която би иузградила своето култово светилище тогава ,но не по-късно от 379 г на Теодосий.

Така може да се датира строителството на Мадарския конник към 250-379 г.

Или датировкта със сигурност може да се отнесе към средата на III,до средата IV век.

Позата на конника е на"триумфиращ владетел",в своя територия.Няма копие което да е насочено и да символизира завладяване.Има римски стандарт здраво забит в центъра на композицията,за да покаже ,че това е средата на неговата земя.(пояснявам за да няма езиковедски упреци,земя не означава пръст или почва).Така както е изобразяван в продължение на два-три века без изменение Митра от монетите.

Наличието на олтар пред коня,безспорните иконографскиелементи на митраизма и специално изображението на "малък лъв",военния стандарт с орела,както факта ,че около релефа са записани договори,а божеството е било закрилник на армията и на договорите и това,че култовото място и самата изработкана релефа са в естествена пещера с допълнително доизграждане категорично говорят за митраизъм.Изписаните договори,български,говорят ,че става дума за не толкова религиозно значение,колкото за държавно,воено политическо .Каквато и да е религията на "българите" от този паметник се вижда,че е намерен синхрон и едновременна употреба с култа към Митра .Това се потвърждава и от договиритеизсечени около него.Ритуалът в чест на бог Митра се осъществява в митраеуми . Култовото място обикновено представлява естествена пещера каквато е и култовото място Мадара допълнително изкуствено доизградена.

Ако има някаква владетелска персонофикация аз я виждам единствено в персонофикацията на Юлий Цезар,боготворен от легионерите,в култа към Митра, и затова и толкова широко разпространение и наамиране на такъв прием сред армията ,и по късното възприемане и налагане и персонифициране на култа към Христос,

улеснено от забраната на Теодосий,което довежда до посвеместното налагане на християнството.

post-4727-1246763801_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува

Тъй като обичаш да пишеш дълги постове, но с неясно съдържание, ще те помоля в рамките на 2-3 изречения стегнато да обясниш какво искаш дажеш.

- според теб Мадарският конник е изображение на Митра

- изсечен е през ІІІ-ІVв.

- няма нищо общо с българите

Правилно ли съм разбрал?

  • Потребители
Публикува
Тъй като обичаш да пишеш дълги постове, но с неясно съдържание, ще те помоля в рамките на 2-3 изречения стегнато да обясниш какво искаш дажеш.

- според теб Мадарският конник е изображение на Митра

- изсечен е през ІІІ-ІVв.

- няма нищо общо с българите

Правилно ли съм разбрал?

"Здраво забит стандарт". Искрено ме радва този участник. :post-70473-1124971712: Сега остава да посочи римските паралели. За римското изкуство е известно, че всеки сюжет се репродуцира десетки пъти, някои от императорските цикли - даже стотици. Ненагледни ми Натане, ти да си чувал нещо за "императорски сюжети" и "канон"? И пак в тази връзка, за римското изкуство, да си чувал нещо за изобразяването на Митра в римския свят?

Впрочем стремето си е там, вижда се отлично даже и днес и все още не разбирам как е възможно на релефа да има стреме при условие, че е правен 3-4 век, а стремето идва с авари и българи през 6ти?

  • Потребител
Публикува

Здравей, natan!

Монетата е бижу. Интересно е, яздещия няма оръжие и дрехата му прилича повече на жена или цивилен а не на войник.

Виждам обичаш да се обосноваваш на писани текстове. Внимание повечето от тях е фалшификация или лъжа, приказка....

Например чукнах във вики за Константин. Там разгледах кой е най-старият писател, документ на който се обосновават.

Видях някой си "Life of Constantine Vol. III Ch. XVIII, Eusebius"

Чукгах за този Еузебиус и получих: http://hu.wikipedia.org/wiki/Eusebius

" Eusebius (? – 371) ókeresztény írók

Vercelli első püspöke volt Szardíniáról származott. A milánói zsinaton Luciferrel együtt megtagadta Nagy Szent Atanáz elítélését, s ezért száműzték. Először a palesztinai Szküthopoliszba, innen Kappadókiába, végül Egyiptomba ment, s csak 363-ban térhetett vissza Vercellibe. Visszatérése után felvette a kapcsolatot Szent Hilariussal, és létrehozták Auxentiusszal szemben a katolikusok frontját, amely egyesítette Gallia és Észak-Itália püspökeit. Mindössze három hitelesnek tekinthető kevél maradt fenn tőle. Nagy Szent Atanáz neve alatt fennmaradt egy írás „A Szentháromságról" címmel, ennek lehetséges, hogy ő a szerzője. Szent Jeromos feljegyzése szerint latinra fordította Caesariai Euszebiosz zsoltárokhoz írott kommentárjait, amely fordítás azonban nem maradt fenn."

Казват, че много е писал но за съжаление са му устанали само три писма за които 100% може да се каже, че той ги е писал.....

Всички лъжат, аз също.

:read::book::punk:

  • Глобален Модератор
Публикува
Ще разберете кой е направил конника и какво означава той, когато разберете какво означава Господ!!! Аз знам ама не казвам! :smokeing:

Мадарският конник е сходен с тракийския Херос.

  • Потребител
Публикува

Сюжета от монетите с изображението на конника,олтара и пилона с птицата приличат на два образа

близки до трактовката си и вероятно двата култа са обединенеи в един ,синтезирани в един на скалния релеф.Определих го условно Митра.за това после( ръководейки се от изображението на Мадара където имаме изсечени договори и изображението на малък лъв и някои др.)

Иначе тези образи са това на споменатия бог Митра и на бог Серапис.И двете са източни .Дрехата на конника е източна. И двата на главата се изобразяват със шапка и пред коня има олтар.

Серапис се изобразява от фигура наподобяваща подземния бог Хадес или Плутон.Изобразява се с т.нар. модиус ,буркан,съд за измерване на жито,върху главата,гръцки символ за подземното царство,лептата която плащаш да преминеш.Той също държи скиптър показвайки неговото владичиство.Изобразява се с куче,Цербер,(Анубис)пазителя на вратите за подземния свят и също със змия в основата символ на божествена власт в древния Египет.

Култа към Серапис както и към Митра оцеляват до към времето на Теодосиевият декрет към 385 г,когато тълпата разрушава серапиума в Александрия.

Митра традиционно се изобразява като млад мъж без брада не яздещ кон.На главата носи характерна източна шапка,пиргиева шапка,като тази на дядо Коледа,която не прилича на тази от монетите,която е по скоро тази на Серапис.При Митра винаги се изобразява и факел,какъвто виждаме на монетите .Птицата отгоре е определена като гарван и това заедно с факела дава някакво основание за наричането на това божество но не категорично ,че е Митра.Казахме Митра е млад,голобрад,с пиргиева шапка дядо Коледа,а не с този бурканна главата.Очевидно е и че на монетите има смесване и на двата култа,така както е известно и смесването на култа на Серапис с този на Христос.

Раннохристиянската александрийска общност изглежда е синтезирала почитането на Серапис с това на Христос,почитайки гибез да ги различават един от друг.Писмо от История Августа приписвано на имп.Адриан говори за почитане на Серапис от жители на Египет които се самонаричат християни,и християниско почитане на християни твърдящи,че почитат Серапис или има смесване на два култа и религиозно практикуване.

В митреума в Лондон са намерени освен тези на Митра статуи и на Серапис и др. божества.

Така и за Мадарския конник в тази светлина имаме преплитане на култове и ръководейки се от изсечени договори , изображението на малък лъв,пещерата,наличието на Серапис в митреуми,определянето на Митра също като бог Слънце от Лондон,разпространението на култа по границите сред армията определих това светилище като митреум ,който обаче също преплита няколко култа и обслужва "българската" държавност и е строен от "българи" преди Теодосий,каквото и етноси да се крият зад това име.С три реда толкова като идея.

  • Потребител
Публикува

Здрасти, natan!

В унгария, близо до шопрон (австрийската) граница има пещера с изображението на Митхра.

Млад мъж извивайки главата на един бик, забива нож в шиятя му. Долу куче, змия, скорпион.

От двете страни по един мъж с факла. Единият нагоре държи, другияг надолу факлата....

http://www.mithras.hu/galeria.html

:read::book::punk:

  • Потребител
Публикува

Разглеждайки Митра винаги изобразяван с пиргиева шапка,мека чертвена шапка,тип дядо Коледа,не може да не я свържеме с червените шапки на българите коронясващи Петър Делян за цар от Скилица.Пиргиевата шапка още се нарича и шапка на свободата в Рим и е символ на свобода от тиранията.Слагали са я на освободени роби,Брутус,убиеца на Цезар има прочута монета с шапката между две ками.

Случайно ли е ,че българите прокламират свободата си с такава шапка?

post-4727-1246820753_thumb.jpg

post-4727-1246820807_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува
Здрасти, natan!

В унгария, близо до шопрон (австрийската) граница има пещера с изображението на Митхра.

Млад мъж извивайки главата на един бик, забива нож в шиятя му. Долу куче, змия, скорпион.

От двете страни по един мъж с факла. Единият нагоре държи, другияг надолу факлата....

http://www.mithras.hu/galeria.html

:read::book::punk:

Същите иконографски елементи присъствуват и в Мадара ,плюс изображение на малък лъв,което се свързва само с Митра.(Кибела-жена,се изобразява да язди лъв(не кон),или държи лъвче или на трон).Не е дадено традиционно жертвоприношение,а Митра е изобразен на кон взаимствайки отдруги култове,на Серапис,на Сол(слънце)защо не и ранно християнски(не е разрушен от Теодосий) и обслужвайки новата държавна идея .Нито един култ не е статичен ,още повече визуалното му представяне търпи огромно развитие.За сведение раннохристиянското изобразяване на риба за християнски символ днес е кръст!?

  • Потребител
Публикува

Здрасти, natan!

Истина, че между римските войници е имало много с ирански произход където е било доста разпространена тази религия на Митрха, но техните церемонии са представяли секрет, затова обикновенно в пещери са поставяли олтарите си. Защо са се хванали да дълбаят на такова място релиеф където и сега е доста трудно да се работи?

  • Потребител
Публикува
Здрасти, natan!

Истина, че между римските войници е имало много с ирански произход където е било доста разпространена тази религия на Митрха, но техните церемонии са представяли секрет, затова обикновенно в пещери са поставяли олтарите си. Защо са се хванали да дълбаят на такова място релиеф където и сега е доста трудно да се работи?

Култа си е легализиран.И по прнцип при Рим,няма забрани.Слагат ти символа в техния пантеон и готово.Съмнявам се изобщо дали този култ някога е бил таен.По-скоро се правят тези изводи защото митреумите са в пещери,естествени или изкуствени.Факт е,че под Circus makimus в Рим има Митреум колям да побере град и не ми се вярва да е направен тайно.Същото може и да се кааже за ранните християни.Ако кажеш.че не си почитал Сол тогава са ги преследвали,оначе са си били като всеки един друг култ в империята.Няма обяснение въвпантеона си дадържат де що има богче,божество почитано,на тях да отказват.И може би си прав,че по късните писания са подменили фактическата действителност.

  • Потребители
Публикува

Култа си е легализиран.И по прнцип при Рим,няма забрани.Слагат ти символа в техния пантеон и готово.Съмнявам се изобщо дали този култ някога е бил таен.По-скоро се правят тези изводи защото митреумите са в пещери,естествени или изкуствени.Факт е,че под Circus makimus в Рим има Митреум колям да побере град и не ми се вярва да е направен тайно.Същото може и да се кааже за ранните християни.Ако кажеш.че не си почитал Сол тогава са ги преследвали,оначе са си били като всеки един друг култ в империята.Няма обяснение въвпантеона си дадържат де що има богче,божество почитано,на тях да отказват.И може би си прав,че по късните писания са подменили фактическата действителност.

Така си и знаех. Отново веселби. :crazy_pilot:

  • Потребители
Публикува
Разглеждайки Митра винаги изобразяван с пиргиева шапка,мека чертвена шапка,тип дядо Коледа,не може да не я свържеме с червените шапки на българите коронясващи Петър Делян за цар от Скилица.Пиргиевата шапка още се нарича и шапка на свободата в Рим и е символ на свобода от тиранията.Слагали са я на освободени роби,Брутус,убиеца на Цезар има прочута монета с шапката между две ками.

Случайно ли е ,че българите прокламират свободата си с такава шапка?

Това са тримата влъхви, вземи се ограмоти. В персийски носии от 6ти век.

  • Потребител
Публикува
Разглеждайки Митра винаги изобразяван с пиргиева шапка,мека чертвена шапка,тип дядо Коледа,не може да не я свържеме с червените шапки на българите коронясващи Петър Делян за цар от Скилица.Пиргиевата шапка още се нарича и шапка на свободата в Рим и е символ на свобода от тиранията.Слагали са я на освободени роби,Брутус,убиеца на Цезар има прочута монета с шапката между две ками.

Случайно ли е ,че българите прокламират свободата си с такава шапка?

А случайно ли същите тези българи носят червени чорапогащници? Те на какво са символ?

  • Потребител
Публикува

Здрасти, Ka40!

Предполагам, че е символ на това, че участниците са благородни лица.

Тогава дрехи с червен цвят са имали право да носят благородниците.

Според мен.

:read::book::punk:

  • Потребител
Публикува

Мадарският конник е сходен с тракийския Херос.

Никакъв Херос не е. Това което е нарисувано на мадарския релеф е свързано с значението на Господ и арийската митология!

  • Потребител
Публикува
Също е символ на френската революция.

Най прочутите са санкилотите.

http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=...=20090305220631

Гравюра на Луи XVI,1792 г. с Пиргиева шапка и бюст на Марияна с нощната си шапчица Ха,ха,ха.

Ще излезе,че "българите" са били европейци преди 681 г и на тия със стремето не са им искали виза да минат Дунава триста години по-рано.

Един долар 1871 с Пиргиева шапка ,и Пиргиева шапка на печата на Сената на САЩ.С шест червени ленти взети от чорапогащите на деляновите българи и седем бели от нощниците им.Ами защо ли са тринадесет.Сигурно за да отговарят на звездите отгоре.

post-4727-1246841659_thumb.jpg

post-4727-1246841690_thumb.jpg

post-4727-1246841716.jpg

Senate_cap.bmp

  • Потребител
Публикува

Ако влети "рицар " и не прочел поста ми за християните,може и да ви светне,че тази шапка е всъщност тракийска носена от троянския принц Парис (Ка40,не е Парис Хилтон,не бързай).

  • Глобален Модератор
Публикува

Никакъв Херос не е. Това което е нарисувано на мадарския релеф е свързано с значението на Господ и арийската митология!

Което трябва да се докаже. :smokeing:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!