Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува
Натанчо драги, ти ще благоволиш ли да отговориш на въпроса КАК ТАКА ЗА 1000 ГОДИНИ ТРАКИТЕ ТУРИХА САМО ЕДИН КОННИК, КОЙТО ПРИ ТОВА НЯМА НИЩО ОБЩО С ИЗОБРАЖЕНИЯТА НА КОННИЦИТЕ ОТ ОБРОЧНИТЕ ПЛОЧКИ? а също КАК И ОТКЪДЕ СЕ ПОЯВИХА ТЕХНОЛОГИИТЕ ЗА ДЪЛБОК РЕЛЕФ НА БАЛКАНИТЕ ПРЕЗ VІІІ ВЕК?

И я кажи, като си такъв спец, кога се появяват оброчните плочки?

Да има друг мега комплекс толкова на север в подобни климатични условия всички са я египет,персия,най много средиземноморие.МК е единствения на материка евразия в подобни условия ,което подчертава самобитността уникалноста на населението изградило го и е поредното доказателство за този народ,който си го е построил,на който муе трябвло,тук в средата на Мизия за себе си без да му измръзнат топките.И да са му измръзнали е стискал и си го е построил.

Да не говорим за визуалните доказателства при която някой е взел матрица на римска колониална монета от Мизия 4 век и я е прогорил на скалата.

Местонамирането на въпросните оброчни плочи с конник указват и територията на която се синтезира това население и този синтезиран култ.От Истрос до Сандански,Филипи и Тесалоникамцяла Мизия ,Тракия.Ето и една подобна точно от Истрия в която може да проследим графическо доразвитие на темата ,наличен е олтаря отпред ,изчистват се линиите и формите ,започваа да придобива стегнатостта и заприличва на изображението от монетите от Истрос и на това от синтезирания по-късен образ от МК от IV век.

post-4727-1247888499_thumb.jpg

  • Потребители
Публикува
Да не говорим за визуалните доказателства при която някой е взел матрица на римска колониална монета от Мизия 4 век и я е прогорил на скалата. Местонамирането на въпросните оброчни плочи с конник указват и територията на която се синтезира това население и този синтезиран култ.От Истрос до Сандански,Филипи и Тесалоникамцяла Мизия ,Тракия.Ето и една подобна точно от Истрия в която може да проследим графическо доразвитие на темата ,наличен е олтаря отпред ,изчистват се линиите и формите ,започваа да придобива стегнатостта и заприличва на изображението от монетите от Истрос и на това от синтезирания по-късен образ от МК от IV век.

Натане ти сериозно ли не правиш разлика между изображенията? Нещо да не си зле с очите? "Доразвитие на темата" ти въобще наясно ли си за какво говориш или ей така си пишеш каквото ти дойде на ум?

  • Потребители
Публикува
Среща се и в Боспорското царство, където населението, както в Мизия е доста омесено
-

ДА ОМЕСЕНО Е ДРАГИ , НО ОТНОВО ПРОПУСКАШ ДА СПОМЕНЕШ,ЧЕ КАКТО И МИЗИЯ, ТАКА И В БОСПОР- ТО СЕ СЪСТОИ ОТ ЕЛИНИ, ТРАКИ И САРМАТИ.

НО ПОНЕЖЕ НЕ ТИ ИЗНАСЯ, ПАК РЕЛАТИВИЗИРАШ!!!!

Дулес (име на производителя на тухлите) е широкоразпространено тракийско име. Идеята за вероятна връзка с гръцкото "дулос" е изказана още от Томашек (но гръцкото "дулос" също е неясно като произход и първично значение).

Дайте да направим уточнение -няма какво да гледаме етноними, орохидроними или ономастични данни , в целия регион от Тракия до Бактрия те са едни и същи -

на беския жрец в Родопите съответства Аршакидски цар на Партия със същото име - ВОЛОГЕС ;

Дулес има при траки, че и при фриги ,а при сармати;

Горди , Мама (с-нт) и много много други ;

Съдейки по лингвистичните данни Херодот е описал като хомогенен целия трако-скитско-сарматски масив. Да имат диалекитчни разлики, имат и незабележими антропологични разлики. Дайте да видим сега каква е разликата в структурната антропология.

Аз съгласен по схемата Орфизъм-светилища- инициация от една страна, и Маздеизъм- Зурванизъм- огнепоклонноство от друга, има забележителна разлика, но тя е описана още от Херодот, който казва ,че скитите по Днепър били силно елинизирани в културен план, източните скити (сармати), обаче идвайки през IIIв. пр. Хр. са уравнили нещата. Да видим как стоят нещата през II- IV в. сл. Хр. ???

  • Потребител
Публикува

Ka40 "Среща се и в Боспорското царство, където населението, както в Мизия е доста омесено.[/"поздравления.

Вероятно си прочел това :От списание Нумизма,17.07.09

Новооткрити надписи в Никополис ад Иструм доказват популярността на богинята Кибела

"Изписани са имената на граждани на Никополис, които вероятно са членове на религиозно сдружение, което обслужва култа към Кибела. Това е фригийска богиня, чийто култ възниква в Мала Азия, а вече през І хилядолетие пр. Хр. е разпространен и в Гърция.....Имената на почитателите на Великата богиня издават различната им етническа принадлежност – траки, гърци, италийци или хора със смесен произход, което е поредното доказателство, че в града живее пъстро население. Те също дават категорични данни, че сдружението (колегията) е съществувала към края на ІІ-началото на ІІІ в. сл. Хр., по времето на династията на Северите.

Сградата вероятно е била разрушена около или малко след средата на ІІІ в., по време на големите готски нашествия, а през ІV в. върху нейните руини възниква нова постройка, голяма по площ и със сложен план"

  • Потребител
Публикува
Ka40 "Среща се и в Боспорското царство, където населението, както в Мизия е доста омесено.[/"поздравления.

Вероятно си прочел това :От списание Нумизма,17.07.09

Новооткрити надписи в Никополис ад Иструм доказват популярността на богинята Кибела

"Изписани са имената на граждани на Никополис, които вероятно са членове на религиозно сдружение, което обслужва култа към Кибела. Това е фригийска богиня, чийто култ възниква в Мала Азия, а вече през І хилядолетие пр. Хр. е разпространен и в Гърция.....Имената на почитателите на Великата богиня издават различната им етническа принадлежност – траки, гърци, италийци или хора със смесен произход, което е поредното доказателство, че в града живее пъстро население. Те също дават категорични данни, че сдружението (колегията) е съществувала към края на ІІ-началото на ІІІ в. сл. Хр., по времето на династията на Северите.

Сградата вероятно е била разрушена около или малко след средата на ІІІ в., по време на големите готски нашествия, а през ІV в. върху нейните руини възниква нова постройка, голяма по площ и със сложен план"

Крайно време беше да почнеш да четеш преди да пишеш :good: Продължавай все така.

  • Потребител
Публикува

Съдейки по лингвистичните данни Херодот е описал като хомогенен целия трако-скитско-сарматски масив.

И къде точно Херодот казва такива неща? :vertag:

  • Потребители
Публикува

Къде наистина Херодот казва такова нещо? Отговорът е ясен:

В изгубеното си съчинение "Исторически небивалици и криво недо/четене на извори, съчетано с чул-недочул и други подобни похвати". :smokeing:

  • Потребител
Публикува

Може и да е от гръцкото "роб", може и да не е. Среща се и в Боспорското царство, където населението, както в Мизия е доста омесено. Ето какво пише В. Бешевлиев "Най-сетне ирански произход има според Грегоар [105] и Дуло, името на рода на Кубрат и Аспарух. Той го сравнява с личното име в един надпис от Танаис [106]. Според Фасмер [107] името принадлежи към осет. Dula, което се споменава от O. Marquart [108]. Според Згуста [109] обаче името произлиза от гръцката дума «роб»." (ИРАНСКИ ЕЛЕМЕНТИ У ПЪРВОБЪЛГАРИТЕ, В:Античное Общество, Труды Конференции по изучению проблем античности, стр. 237-247, Издательство "Наука", Москва 1967, АН СССР, Отделение Истории). Само от няколко съвпадащи звука неможе да се изгради някаква що-годе сериозна теза. Освен това съчетанието Дулес в гръцкия може да значи "роб", а в някой друг език, например сарматския съвсем друго.

Здрасти!

Ьми сега виждам, че пише

DViES

:crazy_pilot:

  • Потребители
Публикува
Ka40 "Среща се и в Боспорското царство, където населението, както в Мизия е доста омесено.[/"поздравления.

Вероятно си прочел това :От списание Нумизма,17.07.09

Новооткрити надписи в Никополис ад Иструм доказват популярността на богинята Кибела

"Изписани са имената на граждани на Никополис, които вероятно са членове на религиозно сдружение, което обслужва култа към Кибела. Това е фригийска богиня, чийто култ възниква в Мала Азия, а вече през І хилядолетие пр. Хр. е разпространен и в Гърция.....Имената на почитателите на Великата богиня издават различната им етническа принадлежност – траки, гърци, италийци или хора със смесен произход, което е поредното доказателство, че в града живее пъстро население. Те също дават категорични данни, че сдружението (колегията) е съществувала към края на ІІ-началото на ІІІ в. сл. Хр., по времето на династията на Северите.

Сградата вероятно е била разрушена около или малко след средата на ІІІ в., по време на големите готски нашествия, а през ІV в. върху нейните руини възниква нова постройка, голяма по площ и със сложен план"

Името Дулас в двата танаиски надписа от 225 и 244 г. сл. Хр. трудно би могло да ни усъмни в тракийската принадлежност на десетките Дулесовци в Македония, Тракия и Мизия, някои от които с изрично посочена етническа принадлежност, като войника от Втори Помощен легион "Дулес, по народност бес", освободен от служба на 7 март 70 г.

Колкото до Никополис ад Иструм, при основаването на града елитът му е бил съставен предимно от италийци, а след това започват да прииждат многобройни преселници от Мала Азия, които допринасят за усилването на гръцкия елемент.

  • Потребители
Публикува

Пише DVLES - това, което ти се вижда като І, е типично L, с неголяма коса чертица.

И аз така подозирах. Но меду ДУЛО и ДУЛЕС има известна разлика. Живко Войников беше идентифицирал някакви ДУЛАСИ или ДУЛОСИ в Кавказкия регион, които бяха алани или масагети, твърде интересен случай, особено като се имат предвид иранските имена на прабългарския елит.

  • Потребител
Публикува
Името Дулас в двата танаиски надписа от 225 и 244 г. сл. Хр. трудно би могло да ни усъмни в тракийската принадлежност на десетките Дулесовци в Македония, Тракия и Мизия, някои от които с изрично посочена етническа принадлежност, като войника от Втори Помощен легион "Дулес, по народност бес", освободен от служба на 7 март 70 г.

Колкото до Никополис ад Иструм, при основаването на града елитът му е бил съставен предимно от италийци, а след това започват да прииждат многобройни преселници от Мала Азия, които допринасят за усилването на гръцкия елемент.

В крайните югозападни български земи, имам предвид Костурско, сред българското население през ХІХ - нач. на ХХв. често се среща името Дуле. Естествено това не доказва, че въпросните лица са преки потомци на рода Дуло или споменатите по-горе тухлари. Просто това е съкрашение от гръцкото име Христодул. Същата е ситуацията и с едно друго име често срещано в района - Коте, което естествено няма нищо общо с тракийското Котис (най-малкото защото в Костурско никога не е имало траки). Така че отделни близко звучащи имена и думи могат да се появат в различна етническа среда и време, без да има връзка между тях. И още нещо - в надписите от Северното Причерноморие името е Δούλα, подобно, но все пак различно от Dules и разликата е не само в използваната азбука.

  • Глобален Модератор
Публикува

И аз така подозирах. Но меду ДУЛО и ДУЛЕС има известна разлика. Живко Войников беше идентифицирал някакви ДУЛАСИ или ДУЛОСИ в Кавказкия регион, които бяха алани или масагети, твърде интересен случай, особено като се имат предвид иранските имена на прабългарския елит.

Късно арабско сведение от Х век. Едва ли има нещо общо с Дуло. Мисля, че за тия Дуласи имаше тюркска етимология - таул-ас, "планниски аси" или нещо подобно беше, не съм сигурен 100%.

  • Потребители
Публикува
Късно арабско сведение от Х век. Едва ли има нещо общо с Дуло. Мисля, че за тия Дуласи имаше тюркска етимология - таул-ас, "планниски аси" или нещо подобно беше, не съм сигурен 100%.

Хм, аз съм чел повечето арабски хроники, но явно не достатъчно добре, щом съм проспал Дуласите! А иначе тези "планински аси" ми звучат като някакви същински алани :)

  • Потребител
Публикува
Късно арабско сведение от Х век. Едва ли има нещо общо с Дуло. Мисля, че за тия Дуласи имаше тюркска етимология - таул-ас, "планниски аси" или нещо подобно беше, не съм сигурен 100%.

Тюркската етимология е нещо изключително гъвкаво и при добро желание с нея може да се "докаже" всичко. Сигурен съм, че утре "професорът" на дълго и широко с авторитен тон ще обяснява за племенния съюз Дулу, Моходу и прочие централноазиатски диваци.

  • Потребители
Публикува

Тюркската етимология е нещо изключително гъвкаво и при добро желание с нея може да се "докаже" всичко. Сигурен съм, че утре "професорът" на дълго и широко с авторитен тон ще обяснява за племенния съюз Дулу, Моходу и прочие централноазиатски диваци.

Е-е-е недей така с лошото. Без професора става скучно, а и той така забавно се хваща за всичко :smokeing:

  • Потребители
Публикува

В крайните югозападни български земи, имам предвид Костурско, сред българското население през ХІХ - нач. на ХХв. често се среща името Дуле. Естествено това не доказва, че въпросните лица са преки потомци на рода Дуло или споменатите по-горе тухлари. Просто това е съкрашение от гръцкото име Христодул. Същата е ситуацията и с едно друго име често срещано в района - Коте, което естествено няма нищо общо с тракийското Котис (най-малкото защото в Костурско никога не е имало траки). Така че отделни близко звучащи имена и думи могат да се появат в различна етническа среда и време, без да има връзка между тях.

Да, кратките трибуквени корени са много подходящи за всякакви спекулации.

Между другото в Костурско е имало траки, видно от употребяваните там в античността имена като Терес и Реметалк.

И още нещо - в надписите от Северното Причерноморие името е Δούλα, подобно, но все пак различно от Dules и разликата е не само в използваната азбука.

Името в надписите от Северното Причерноморие е Δουλας, изписано по същия начин, както го виждаме на още много места - от Тракия през Фригия и Киликия, та чак до Египет (визирам известния ученик на св. Висарион). Идеята ми беше, че има вероятност танаиското Дулас да е тракийско, докато обратното - да търсим ирански следи у десетките носители на името в Тракия и Мала Азия - е напълно необосновано.

  • Потребител
Публикува
Е-е-е недей така с лошото. Без професора става скучно, а и той така забавно се хваща за всичко :smokeing:

Чудя се как още не е излязъл с контратезата, че Мадарският конник е изображение я на Тангра, я на Йер суб, я на хан Денгизих? А може да се тръгне и по линията, че траките са всъщност най-древният клон на тюрко-огуро-сюбийците или собствено казано с езика на утвърдената научна терминология болгаро-гето-одриси. Неговите съидейници в Анадола отдавна доказаха, че хетите са турци, а Омир е всъщност Юмер.

Крайно време е двете най-сериозни теории за произхода българите - автохтонната и тюркската да се съединят в едно цяло, което широко ще отвори вратите за порива на научната мисъл. След като хетите са тюрки, а хетите произхождат от тракийското племе гети (които са също така готи и славяни и българи, т.е. 3в1) то следователно и гетите са тюрки. Освен това връзката между етнонимите траки и тюрки е повече от очевидна от лингвистимна гледна точка - имаме преход от "ра" в "ар" сравни Варна - Врана. Това може да се обясни с особеностите на тюрксите езици, където се избягват натрупванията на съгласни в началото на думата, а там където има такива се добават гласни - напр. турците на Сливен викат Исливен Като се имат предвид лингвистичните закони може да се предположи, че през ІV -І хилядолетие преди н.е. е съществувал прототракотюркски етнос със самоназвание *trk живял в Мала Азия. Под натиска на гръцката експанзия древните trk били изтласкани от родните им земи - едната част потърсила спасение на северозток в Таримската долина, а другите на северозапад на Балканите. Така древният етност trk бил разделен и всяка част почнала да се развива по собствен път. Въпреки това между тях останали много общи неща. Напърво място самоназванието - заселилите се на Балканите trk започнали да се наричат траки, а тези в Таримската долина - тюрки. Така че идването на сянбино-тюрко-огузите, известни сред специалистите прабългаристите с все по-утвърждаващото се наименование болгари, е всъщност завръщане в прародината, където били сърдечно посрещнати от тракийските си роднини.

  • Потребител
Публикува
Да, кратките трибуквени корени са много подходящи за всякакви спекулации.

Между другото в Костурско е имало траки, видно от употребяваните там в античността имена като Терес и Реметалк.

В Костурско може и да е имало траки, ама в качеството им на роби или случайно и инцидентно пребиваващи. Нещо като траките в Британия. Другата възможност е да обявим всичко от Панония до езерото Ван и от Балтийско море до Крит за тракийско. Не че не е правено, ама не е убедително

Името в надписите от Северното Причерноморие е Δουλας, изписано по същия начин, както го виждаме на още много места - от Тракия през Фригия и Киликия, та чак до Египет (визирам известния ученик на св. Висарион). Идеята ми беше, че има вероятност танаиското Дулас да е тракийско, докато обратното - да търсим ирански следи у десетките носители на името в Тракия и Мала Азия - е напълно необосновано.

Защо да няма ирански влияния сред траките? По моите вече доста избледнели спомени от тракологията, гети са сериозно повлияни от скитите, а редица тракийски царски имена директо се извеждат като ирански. От кой век са "тракийските" имена Дулес и къде точно са разпространени? А иначе и моята идея е точно същата че понякога може да има съвсем случайни съвпадия, които по никакъв начин не са свързани. А че е имало траки в Боспорското царство, това никой не го оспорва, както предполагам и факта че основен етнически и политически фактор през І-ІVв. са били сарматите.

  • Потребители
Публикува

В Костурско може и да е имало траки, ама в качеството им на роби или случайно и инцидентно пребиваващи. Нещо като траките в Британия. Другата възможност е да обявим всичко от Панония до езерото Ван и от Балтийско море до Крит за тракийско. Не че не е правено, ама не е убедително

Точно там не са нито роби, нито случайно пребиваващи - издигат си скъпи паметници, посвещават си тракийски конници и участват в орестийския койнон. Поначало в Македония тракийските имена изобилстват, така че няма нищо общо със ситуацията в Британия.

Защо да няма ирански влияния сред траките? По моите вече доста избледнели спомени от тракологията, гети са сериозно повлияни от скитите, а редица тракийски царски имена директо се извеждат като ирански. От кой век са "тракийските" имена Дулес и къде точно са разпространени?

Сред траките ирански влияния безспорно има, но името Дулес със сигурност не е сред тях. То е несъмнено тракийско, добре засвидетелствано още от 4 в. пр. Хр. Дуле/а- се среща и като съставка на двуосновни тракийски имена, напр. Дуле-зелмис, Дула-зенис, вкл. в името на богинята Ямбадуле, чието разголено изображение показвах в една друга тема. :)):

  • Потребители
Публикува

Както казах и по-рано, вече е много демоде, да правим сравнения на база прости лингвистични данни, имало е сармати и траки - ДУЛО.

Има Вологесовци Аршакиди шест броя, за беския Вологес нужно ли е да споменавам, някои хора само си правят оглушки.

Седя и си гледам картата, днес лесно човек може да установи кой е най- големия народ в света, или с най-много територия... А Херодот измислял ли си ....???За да му е казано,че траките са втория народ, то те трябва да обемат доста по-голяма територията заключена от Дунав и Бяло море, нали. Да не говорим, че не само Македония и днешна Румъния са тракийски земи, но Фол включи дори земите до Днепър ,със същата методичност, можеше да отиде и до Бактрия, защото Аристофан казва,че саките са тракийски изселници.

Тази информация беше пусната в ход от един потребител Тогарм, който също обвиниха в болен автохтонизъм...

Да не говорим, че дори Божо написа за връзката между траки-маки и Бактрия-Согдиана.

Ами, добре де , наследниците на смесените бракове между тракийци и бактри- сармати, повеждат своето потомство към втората си Родина.

В древността един род се е пазел с векове. Несъмнено българите са знаели кои са и откъде са за разлика от всички релативизатори...

  • Потребител
Публикува
Съдейки по лингвистичните данни Херодот е описал като хомогенен целия трако-скитско-сарматски масив.

И къде точно Херодот казва такива неща? :vertag:

THE HISTORY

OF

HERODOTUS BOOK IV MELPOMENE

  • Потребители
Публикува

Алан-Дуло е персонаж от маджарската генеалогична легенда. Името същестува като фамилно при съвременните осетинци във формите: Дулатæ, Дулитæ, Дулутæ. Суфиксът "-тæ" е суфикс за родова принадлежност и множественост в осетинкия език, отговаря на българския "-ов/-ова; -ев/-ева".

Въпросът какъв е произходът на името е интересен. Вертоятно се касае за източноизрански произход, но аз лично не изключвам и алтайски произход, с допускането че е може да имало алтайски инфилтранти, които са се "аланизирали". Не знам защо се изключва ролята на на протомонголите в българската етногенеза (чрез аварите например) - от авторите проявяващи тюркофилие и съотв. иранофилство (с изключения- Ж.Войников отбелязва че прабългарския календар е алтайски, но всъщност и каганската титла при българите е протомоголска). Нашия професор например изкара от девет кладенеца вода (която не е много чиста май) за да докаже че Баян е "тюрко-болгарско име", но имената Баян и Батбаян (Батбайер - съвремно монголско) , славянизирано иранско име на същия човек е Безмер, са типични монголски имена- разпространени при съвременните монголи, липсващи при тюрките.

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D1%8F%D0%BD_I

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%...%B0%D1%8F%D0%BD

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayan_%28son_of_Kubrat%29

Mongolia

The word bayan (Mongolian: Баян, rich) is a common part of geographic names in both Mongolia and Inner Mongolia:

* two Aimags (provinces) of Mongolia:

o Bayan-Ölgii Province

o Bayankhongor Province

* Bayankhongor, the capital of Bayankhongor Aimag

* two Düüregs (districts) of the capital Ulan Bator:

o Bayangol

o Bayanzürkh

* many Sums (districts) in different Aimags:

o Bayannuur, Bayan-Ölgii

o Bayan-Öndör, Bayankhongor

o Bayan-Ovoo, Bayankhongor

o Bayanbulag, Bayankhongor

o Bayangovi, Bayankhongor

o Bayanlig, Bayankhongor

o Bayantsagaan, Bayankhongor

o Bayan-Agt, Bulgan

o Bayannuur, Bulgan

o Bayandun, Dornod

o Bayantümen, Dornod

o Bayan-Uul, Dornod

o Bayanjargalan, Dundgovi

o Bayan-Uul, Govi-Altai

o Bayantal, Govisümber

o Bayan-Adarga, Khentii

o Bayankhutag, Khentii

o Bayanmönkh, Khentii

o Bayan-Ovoo, Khentii

o Bayanzürkh, Khövsgöl

o Bayan-Ovoo, Ömnögovi

o Bayandalai, Ömnögovi

o Bayan-Öndör, Orkhon

o Baruun Bayan-Ulaan, Övörkhangai

o Bayan-Öndör, Övörkhangai

o Bayangol, Övörkhangai

o Züünbayan-Ulaan, Övörkhangai

o Bayangol, Selenge

o Bayandelger, Sükhbaatar

o Uulbayan, Sükhbaatar

o Bayan, Töv

o Bayan-Önjüül, Töv

o Bayanchandmani, Töv

o Bayandelger, Töv

o Bayanjargalan, Töv

o Bayankhangai, Töv

o Bayantsagaan, Töv

o Bayantsogt, Töv

o Bayankhairkhan, Zavkhan

o Bayantes, Zavkhan

Превод:

Думата "Баян" (български Боян), на монголски "богат" е обща част в географските имена в Монголия и Вътрешна Монголия (Китай):

изреждат се

http://en.wikipedia.org/wiki/Buyan_%28khan%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayan_of_the_Baarin

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayan_of_the_Merkid

http://www.google.bg/search?hl=bg&clie...ame&spell=1

  • Потребители
Публикува

Това е изображение на "Арес", или Аспандиат, или както се наричал от древните българи. Почитта към него при конните народи е засвидетелствана от древните времена - до днес. Например, осетинският Устарджи (Уаст Керги, т.е Свети Георги) е може би най-почитаното божество в съвремието при осетинците, след Всевишния. Интересно съвпадение, е че фигурата на Устарджи също е изсечена върху скала:

http://www.osetia.ru/~toma/jpg/Georgij.jpg

  • Потребители
Публикува
Това е изображение на "Арес", или Аспандиат, или както се наричал от древните българи. Почитта към него при конните народи е засвидетелствана от древните времена - до днес. Например, осетинският Устарджи (Уаст Керги, т.е Свети Георги) е може би най-почитаното божество в съвремието при осетинците, след Всевишния. Интересно съвпадение, е че фигурата на Устарджи също е изсечена върху скала:

http://www.osetia.ru/~toma/jpg/Georgij.jpg

Каква е тази карикатура? Това нещо е от 20ти век, а може би от 21???

каганската титла при българите

Която е засвидетелствана в кои паметници? :baby:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!