Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Без да се повтарям много да щрихирам какво е представлява този паметник .МК е ключа към загадката кои сме ние и ни индентифицира безпогрешно в историята.

Поста на Tyroglyphos завърши с посещението на апостол Павел в мала азия.Ще продължа от там.

Има една картина от прочут фламандски художник Яков Йордан(1593-1678),"Павел и Барнаба в Листра"правена както много други по сюжет от светото писание.Тя изобразява посещението на апостол Павел в Листра.,малоазийски град, където местното население ги посреща начело със коленичил свещеник,водещи бикове(волове) за за жертвоприношение, считащо тях двамата със спътника му Барнабас за върховни богове.Павел е с вдигната към небесата ръка да покаже,че има един истински бог,а не той е такъв.С горното искам само да илюстрирам,че дори в онези непросветни времена ,за средновековните художници,теолози,историци и т.н. хора е безпределно ясно и не отричат факта,че има смесване на култове.Това бе илюстрирано и в темата със смесването на култа на Серапис с този на Христос,Митра и др.

От наличието на многобрийни култови плочки с изображения и др.под. с религиозен характер,може да се заключи,според мен,че нещата са правени съгласно религиозния канон и всеки един елемент е имал своето значение и е поставян в подкрепа на историята която разказват с образи.Тези предмети са медиите на времето наред с монетите и в тях няма нищо излишно или несъществено.Но дори да не е така от самите предмети,изработката им стила им и т.н. визуални белези ,това което е поставено по канона или извън него категорично може да определят с голяма точност един предмет дали е изработен в Сирия или в Британия вътре врамките на един период на една цивилизация,и дали е африканско,египетско или шашанидско изкуство при различни такива.

Самото възникване на тези култови предмети ни говори достатъчно. Появата на тракийските надробни плочки,не самона коника,но и на нимфите и др.се определя към началото на втори век.Т.е. под влияние на рим в тези територии жителите им започват да възприемат и използват рим за модел на начин на живот,усвояват неговата култура,без да са все още пълноценни римски граждани.Това е и една от целите на рим ,да колонизира(цивилизова)света .Споменато бе,че това се извършва чрез основа3ването или издигането на някой град от съответната територия в статут на колония,която да служи за притегателна сила и витрина за римския модел начин на живот за жителите на територията.

Преди да се върна на колониите искам да разгледаме района на появяването на тези нови култови плочки с характерния сюжет наречен условно тракийски конник(ТК).Този култ с паметниците към него е незасвидетелстван за предримската епоха.От местонамирането им може да заключим и за епицентъра им.Наблюдава се неравномерно процентно разпределение.Преди всичко той се среща в цяла Тракия и Долна Мизия.Само 40 пъти във вътрешността на провинциите и 33 пъти по черноморското крайбрежие.Ако изключим бреговете на Черно море където той е силно разпространен той се среща във вътрешността в Северна Тракия,или провинция Долна Мизия и то главно в нейната източна част.Gocewa,Oppermann CCET Vol. 1 1979.

Цитираните данни красноречиво показват,че района на МК,или Мизия е епицентъа на проявление на този култ свързан с местните представи .Той е намерил отражение както виждаме по-късно и в сюжетите използвани от провинциалните монети в този район.Всеки район,всеки град в древността си има свой любим характерен сюжет поставян на монетите,обикновено религиозен,оличаващ монетосеченето на този град.Бухал за Атина,котва за Аполония на Черно море,крава с теленце за Аполония на Адриатика и т.н.Това важи така както за монетите на Гърция така също и за по късните римски колониални монети.Един такъв сюжет е конника на монетите от Мизия.Конници има и на монетите на Сицилия и тези на Филип Македонски,на тези от Бактрия и Афганистан, но не ни трябва втори поглед да ги различим.Без да е изяснено точно какво изобразява днес това изображение на конника от Мизия-Одесос,Истрос,Марцианополис и т.н., на основа на смесените иконографски елементи то се представя и разглежда днес ту като Серапис или ,Сол,Митра или Владетел,императора и т.н. .Или още на монетите виждаме това смесване на култове,без днес да можем категорично да определим кой кой е.Това явление,смесване на елементи от различни култове,се наблюдава и при тракийския конник(ТК) където също име смесване на култове,показано бе плочка с ТК със Сол и Луна,както е при митраизма,змия около дърво с този на Асклепий,Арес,Зевс и т.н.Ако проследиме стиловото изобразяване на това от по ранните към по късните изображения ще забележим стилово доближаване на изображението от ТК до това от монетите на Мизия и това на МК.Това добре личи на плочата от Истрос качена е по рано.

Така направените заключения на базата на различни изображения са групирани териториално и са обособени по стилови и иконографски признаци неслучайно възникващи на тази територия и показващи здравата си връзка с нея а,не с испания ,сирия или британия.Проследява се развитието на едно изображение до крайния му завършек на скалата при Мадара и изобразените иконографски елементи на релефа МК са в унисон и са индентични с тези характерни за района.

Някои елементи,извън индентичността на изображението МК с монетите на Мизия,и индентичнта иконография, се избягват и не се коментират ,а те все още са на скалата:

-Такъв е олтара под вдигнатия крак на коня все още видим на скалата.

-Незавършеността на целия релеф е безподобна.На всички без изключение релефи,стели, плочки е видно централното групиране на изображението и уравновесената композиция,нещо което липсва при МК,който е изсечен само в долната лява страна на заделеният участък от скалата.

-От целия релеф лъха характерният за рим грандиозност и любов към организацията,типичната подреденост на релефа,перфектност при изпълнението -- _Това е един голям публичен проект,римска "слабост" да мислят и за обикновения човек,един от многото характерни за римската култура.Изпълнен е в района на МК,или Мизия ,и е проявление на култ свързан с местните представи и изпълнен от местното повлияно силно от културата на рим население,което предопределя приликата му с други късно антични римски достижения.

-Характерният стилов похват при избразяване на главата на коня гледащ фронтално с двете си очи зрителя в индентичен късно античен римски стил.

-Наличието на мазилка на релефа,използвана вероятно за оцветяването му характерно и за други паметници в рим,статуи,сцените с жертвоприношение от митреуми и др.

Кое е това население в тази територия което е и изобразило МК и какво представлява този паметник.МК е ключа към загадката кои сме ние и ни индентифицира безпогрешно в историята.

За МК както и за българската история има достатъчно данни които позволяват правилното им извеждане и доказване.И не хронистите са в антибългарски конспирационен заговор,а представянето им и тълкуването им и обяснението на историята от съвремениците ни е изопачено и представено невярно.Хронистите са отразявали и са нарекли с истинските имена действителността такава каквато е била тогава . И ако си поставим конкретния въпрос кое е това население в тази територия което е и изобразило МК и какво представлява този паметник ще намерим отговорът който е пред нас и не може дабъде скрит в ерата на информацията.Това население на територията на Мизия различни хронисти упорито наричат скити,траки,мизи,хуни.

Още Херодот много добре описва трако-скитския масив противоставяйки го на другата,втората древна цивилизация персо-йонийската.Двете цивилизации от които произлиза днешната т.нар. западна цивилизация .Тракийците са ни представени като варвари от достигналото до нас от гръцката култура,обаче последните археологически разкрития доказват противното,или че те са рамо до рамо в културната и военна надпревара с гръкоперсите.Последните владееха морето което не е част от тракийците,които за сметка на това не падат по долу и са прочути като конен народ.Кое е допринесло повече за цивилизацията конят или корабът не е ясно.Коя цивилизация е допринесла за развитието на човечеството също.

Виждаме,от тракийските плочки,че местното тракийско население се повлиява от римския начин на живот.Стандарта и организацията му е притегателна сила не само за тях.Хиляди икономически имигранти са привлечени от това,което е и целта на рим.Въздигането в ранг на колония или основаването на нова способства за приобщаването на нова жива сила и прокламирането на римската цивилизация сред местното население и околните племена.Много скоро населението е обновено и от тези хора привлечени като федерати на империята.Тези федерати са главно колонисти от местното тракийско население и от тези на съседния тракосарматски масив.Не за първи път рим привлича население.Целта на рим е да колонизира,което той разглежда като цивилизоване на света.И това става не посредством меча на легионерите,а чрез ралото на колонистите.Още по времето на републиката първия гражданин Мариус в 93-90 г.пр.н.е. прави реформа с която под натиска на италийските племена, главен източник на римски войници,разпростира римското гражданство върху всички италийски племена.Примера му е последван имп. Каракала който в 212 г. обявява всички мъжки свободни жители на територията за римски граждани.Това засилва,променя концепцията на империята,и от серия от провинции доминирани от Италия, я превръща във федерация .Не случайно това време съвпада с появяването на изображенията в тракийското изкуство на конника,нимфи,култ към асклепий и т.н.Тази нова концепция спомага и за привличането на ново население в провинциите. Издигането на град в статуса на колония автоматично дава пълни граждански права на всичките му граждани.Колониите по времето на империята са витрината на римската култура . Местното население на провинцията е можело да види как се е очаквало да живеят и се е възползвало от примера им на римския начин на живот.Една огромна част на населението от тези провинции наред с местното население,са и икономически имигранти,които са възнаграждавани за вярна служба .От времето на братя Гракхи колониите загубват своя военен характер и колонизацията започва да служи за осигуряване на най-бедните слоеве римско население.След Сула то е приспособено като начин за възнараждение на прослужилите войници.Правото да основава колонии е отнето от народа и прехвърлено на императорите които го използват изключително за установяване на военни селища в провинциите главно с цел осигуряване на новозавладените територии.В редки случаи е гарантирано и освобождаването от данъци,което е запазено за колониите от Италия.

  • Потребител
Публикува

Дълго установената римска практика за заселване продължава с привличането на околните варварски племена и по-късно,в трети,четвърти век и спомага за възраждане на опустошените територии.Тези факти напълно се потвърждават от провежданите археологически разкопки.За безспорен пример ни служат и резултатите на тази в Никополис,където наред със смесеното население,е налице напълно разрушаване на града и по блестящо възстановяване в 4 век.. Привличането на население в имерията,раздаването на земя в замяна на военна служба става в много по тежка от обикновената квота.Като военни колонисти новите федерати са длъжни не само да обработват земята,но и да изпращат поне един син на 25 г. служба.Не турците са измислили еничарството.Подобен военен институт,войнугански, съществува и в българската средновековна държава.Тази политика има своите предимства от римска гледна точка.Не само се обезкървяват враждебните народи,но и се приобщават към империята и стават нейни защитници защитавайки имота си,изоставената земя започва да се обработва и се създава нов продукт и е повдига благосъстоянието на империята.Създава се население,широка база от което да се набират бъдещи войници.Или федератите са населението от което се набират войниците на късния рим.Тези войници са т.нар.легионери,хората които когато не воюваха строяха пътища и мостове,пресушаваха блата,копаеха канали,жънеха,вдигаха градове,основаваха колонии.

Това са условията при които се формира населението на Мизия.От сведението на Лео Дякон едно от многото доказателства за етногенезиса на това население,наричано и от други автори скити,мизи,хуни.Какво казва той

От "История" Лео Дякон

"For it is said that the Mysians, who were colonists of the Hyperborean Kotragoi, Khazars, and Khounaboi, migrated from their own territory, wandered into Europe, and occupied and settled this land, when Constantine, with the sobriquet Pogonatos, was emperor of the Romans; they called the land Bulgaria after the name of their chieftain, Boulgaros."

"И се знае,че Мизийците които бяха КОЛОНИСТИ от Хиперборейските Котраги,Хазарите и Χουvαβςv,мигрираха от тяхната собствена територия странствуваха из Европа и обитаваха и се настаниха в тази земя,когато Константин,с прякора Погонат беше император на римляните,те нарекоха страната Булгария по името на техния главатар Боулгарос ."

Според хрониста показващ разнородното население от КОЛОНИСТИ в Мизия е съставено от тракосарматски етноси.И то се е формирало доста отдавна.А тази страна,Мизия,по времето на Погонат те са я нарекли Булгария по името на техния главатар Боулгарос .

Подобни данни имаме и от равенския хронограф,където се посочва в 354 г.че тази страна се нарича Булгария.За това говори и картата насв.Йероним,в препис от английски манастир от 12 век,което не можем да обявим за пробългаска конспирация.

Не е нужно сега да се изброяват огромните списъци от автори които наричат българите мизи или скити или хуни т.н.Всички тези хронисти са отразили вярно фактите и не участвуват в никаква конспирация срещу "българите" наричайки ги мизи,скити,хуни..Те са колонистите,федератите от които се набират войниците на рим.Те заемат мястото на легионерите и вършат всичкото което преди правеха италийците,"истинските римляни".Но те не са това.Те са хора от друг род,друга етнос.Виждаме от сведението кои са мизите-това са колонисти от различни сродни етноси.Знаеме как се набират вийниците,от колонистите федерати на империята.Когато започват да служат като федерати и да изпълняват тези свои задължения да обработват земята,строят ътища,канали,мостове и т.н.мизите се превръщат в "българи".Доказателство за това е сведението в което статуя на колонист орящ с два вола намираща се в Константинопол е наречена българин.

ГИБИ III p.223 Анонимна хроника от 8-ми век,

"Но там имало и "българин" който оре с вол,каточе е готов да прокара бразда по земята.Каква чудна гледка за зрителите !”От времето на Август тази сцена намира отражение и в монетите-медиите на онова безинтернетно и безвестникарско времеи затова и не може да се объркаме .Както се спомена Римската империя се крепи не на меч и легионерите , а на ралото и колонистите създали огромната империя .Всеки нов римски град е очертан построен съгласно разстоянието което изминават два вола ,един колонист и римски плуг(рало).Затова и образа на орящия колонист се отнася до основаването на нов град и още повече символизира възможността на Римлянина да цивилизова.Какво по-хубаво описание от това .Очевидно става въпрос за колонист, а не земеделец.И този колонист е наречен не как да е,а не случайно “българин”,названието дадено на Мизите за собствено име !

Доказателство за това е сведението от Михаил Аталиат.ГИБИ 6 "А Мизите ,на които било дадено название "БЪЛГАРИ" като собствено име ,тогава отхвърлили ярема на робството,вдигнали бунт и дръзко подгонили императора..."

Тази огромна маса от нововключени в империята етноси започва да играе ролята на нещо като "селячество",което турците по късно наричат "РАЯ",само че тогава те не приемат даденото им име за национално,защото преди това са го направили и етносът им е обособен.За Константинопол те са "българи"или "селячество".Другите "гражданите" са ромеите-пълноправните римски граждани.Това население служи за попълване на всички нужди на империята.От него се избират и императорите.Мнозина са издигнати на високи постове дотам,че по времето на Теодосий да се изрази възмущение от това и да се иска тези хора да се върнат там където принадлежат-при земятам, в селското стопанство.

Това са тези хора започнали да строят Мадарския комплексв 4 век,който остава недовършен поради известните декрети на Теодосий.

След падането на Мизийската държава ,от пепелта и създадения и формиран вече етнос ще възобнови държавата си под името Българска,създадена от Асеня Велики първият и цар.

Хониат"Варварите на Асен преминали Истър и се съединили със скитите, събрали оттам колкото може повече войска, както било необходимо, и се върнали в своето отечество Мизия. Те я намерили напълно освободена и опразнена от ромейската войска, втурнали се в нея с голям шум, като че ли водели със себе си от Скития тълпи от демони вместо легиони. "

  • Потребител
Публикува

Дълги, но за сметка на това напълно безсмислени постове - траки, римляни, скити, сармати, мизи, турци, еничари "колонисти", Митра, Сол, Сабазий, апостол Павел ... абсолютен тюрлю гювеч.

Така и не обясни каква е разлитата между "колонисти" и "ветерани" и немога да разбера защо толкова упорито наричаш ветераните "колонисти".

Нито пък обясни, как по времето на император Теодосий, държавата ще спонсорира направата на езически светилища. :smokeing:

  • Потребители
Публикува (edited)

Искам да попитам дали е чак толкова изключено влиянието на тракийски, гръцки и римски похвати в изграждането на Мадарския Конник от българите? Т.е. те са се взаимствали или дори наели да речем римски специалист или архитект при изграждането му...

Някак не ми е логично хуните да са едно и също с траките...а мизите не са българи... Българи са си българите. Сега излезе, че българи няма...

А ясно защо се ядосвате на тази теория. Тя е доста провокативна дори за неспециалист като мен, когото са учили в училище, че българите са народ различен от все що има траки и прочие други същества като славяни и т.н. А това че са се поомешали след създаването на нашата държава по тези именно тракийски (бивши) земи... Е ясно... то не може без това.

Тази теория твърди, че българите не са дошли там отдето са дошли? Твърди, че няма Тангра? Че не сме били близки приятели на Атила и Чингиз (или врагове, важното е, че конете им са се познавали добре), че не сме тръгнали от Иран през далечния Изток, не сме оставили следи из Азия ...а сме от тука... Някакви си объркали се и забравили себе си траки? Не съм съгласна... Не не съм съгласна. Ако българите бяха траки те щяха да го помнят. И то много, много добре. Не мисля, че класификациите на Херодот са достатъчно обективни... Ето на Платон например казва, че по нашите земи се срещали предимно зли амазонки и разни чудовища... :annoyed:

Стига с тая Римска Империя. Знаем, че римляните са идвали тук на санаториум... :banana: :banana:

Иначе за съществуването на дошлото отвъд Дунава а и още по-отдалеч българско племе просто питай един средностатистически грък. Той веднага ще ти каже най-важното - ще ти покаже с ненавистта си - ти си от народ, който е бил толкова силен и могъщ, че е издърпал най-сладката бонбона от паницата на Византия. Гърците и до ден днешен не могат да ни простят, че най-плодородната провинция на Византия е отделена от тях завинаги и форевър от народ с различни навици и обичаи, народ който когато е дошъл не е бил дори християнски, но е бил достатъчно цивилизован да основе държава със здрава инфраструктура достойна да изхранва силна войска и да води победни и завоевателни войни. Още по-ужасно е било, че тоя народ се сплотил с местните народи и станала такава спойка, че и до ден днешен никой не може да ни прекърши волския инат! Не се считам за голям историк, нито за историк изобщо, но доколкото знам когато Българите са стъпили от нашата страна на Дунава - това не за войската а просто, когато са се доближили до Балканите, траките вече са били смесени с другите народи по нашите земи, изгубени заедно с цивилизацията им и обичаите си.

Редактирано от Lion Queen
  • Потребител
Публикува
Искам да попитам дали е чак толкова изключено влиянието на тракийски, гръцки и римски похвати в изграждането на Мадарския Конник от българите? Т.е. те са се взаимствали или дори наели да речем римски специалист или архитект при изграждането му...

Това може да се приеме само ако видим тракийски, римски или гръцки скални релефи. Тъй като обаче такива няма, то тезата за някакво тракийски или римски произход (или влияние) спокойно може да бъде изоставена.

  • Потребител
Публикува

post-4727-1249400543_thumb.jpgОх,горкия той само шашанидски скални релефи признава.Претърчвали в уикенда от дагестан и шашанидия да дялкат край Мадара. Но някъде при поредното преминаване на Дунава(или при днестър,днепър,амударя,ефрат и т.н.) с инструментите си и последния майстор се удавил и държавата на Пурко(галено на Аспарух,използва се и до днес)загубила ноу-хауто и спряла строителството на подобни обекти въпреки явното и разширение,замогване,придобиване на нови територии.

И понеже не си виждал тракийски, римски или гръцки скални релефи ще се възползвам от случая да покажа един такъв,след което може спокойно да напуснеш темата.

Тук искам да се отклоня и да призова,независимо от различията,да се заемем със спасяването на този обект ключ към миналото ни,индентифициращ кои сме ние, чрез изграждане на козирка и др.,за да не се получи резултата на това от митреума в горите на Юревич от който днес не е останало нищо.И то не в резултат от набези на търсачи на съкровища,а загубен в резултат на киселинни дъждове.Процеса е вече налице и при МК и след може 50 г резултатът ще е също така унищожителен.

post-4727-1249400558_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува
И понеже не си виждал тракийски, римски или гръцки скални релефи ще се възползвам от случая да покажа един такъв,след което може спокойно да напуснеш темата.

И какво доказва тази неясна снимка на друга снимка на рисунка закачена на една греда? Единственото, което доказва, е че изображенията на Митра нямат нищо общо с Мадарския конник, но мисля че не точно това ти е целта. :tooth:

И все пак отговори на въпросите ми:

Каква е точно разликата между "колонист" и "ветеран" и защо не използваш утвърдения от векове и в цял свят термин "ветеран"?

Как така точно по времето на Теодосий, когато е забранено изповядването на езически култове, държавата ще се заеме с изсичането на такъв релеф?

  • Потребител
Публикува

И какво доказва тази неясна снимка на друга снимка на рисунка закачена на една греда? Единственото, което доказва, е че изображенията на Митра нямат нищо общо с Мадарския конник, но мисля че не точно това ти е целта. :tooth:

И все пак отговори на въпросите ми:

Каква е точно разликата между "колонист" и "ветеран" и защо не използваш утвърдения от векове и в цял свят термин "ветеран"?

Как така точно по времето на Теодосий, когато е забранено изповядването на езически култове, държавата ще се заеме с изсичането на такъв релеф?

Ка40,ако от българска филология каквото си учил бяха разбрали,че не разбираш смисъла на прочетеното от теб,нямаше да ти дадат диплома.А е очевидно,че са ти дали,тъй като проявяваш арогатно невежество и парадираш с него,без да осъзнаваш,че ставаш за смях.Питай маготин да ти помага,н той е отишъл със лъвицата да търси шпората от МК паднала някъде около пещерата и ти си оставен да се излагаш.

  • Потребители
Публикува (edited)

Аз заради вас, момчета особено много почнах да се интригувам от темата :)

Нека като един прост лаик посоча какво ми иде наум - естествено не като научна теория, а като проста логическа аналогия

Andrey18.jpg

тука горе някакъв "тракийски конник"

konnik.jpg

Ето конник, който е изсечен край Русе - прочетох, че това бил паметник на "тракийски конник" макар да прилича на Мадарския

20060726madarski%20konnik%20golqm.jpg

Ето го Мадарския конник!

Имаме един и същ мотив - кучетата....

Не знам...

Просто конете и кучетата си приличат навсякъде...

Според мен не е невъзможно българите секли Мадарския конник да са имали някакви тракийски...да речем как му се вика - експерти по създаването на конници... И още...

Не ми е логично съвсем това да е бог Митра или Бог Тангра.

Защо пък да не е просто обожествяването(увековечаването) на воина-конник, най-страшната военна машина в онези времена...

Откъде да знаете - може да е паметник на загиналите коне!!! И техните стопани :)

Ето тука някакво интересно инфо, което прави анализ на самия релеф http://www.protobulgarians.com/Statii%20za...rite/Madara.htm

Редактирано от Lion Queen
  • Потребител
Публикува

Ето нещо което е доказателство по тезата и е от професионалисти,специално за Ка40 и подобни,току що прочетох в нумизма.

току що прочетох в нумизма.

04 08 2009

През последните два дни от проучванията в Никополис ад Иструм се разкри керамика, каквато рядко се намира на археологически обекти, при това в сигурен контекст, а не като случайна находка. Това съобщи за радио ”Фокус”-Велико Търново ръководителя на разкопките н.с. д-р Павлина Владкова от Регионален исторически музей във Велико Търново за резултатите от проучванията в римския и ранновизантийски град. „Близо 20 години извършвам разкопки в Никополис и до сега не съм попадала на подобна находка” – каза Владкова. Става дума за т. нар. сива излъскана керамика, характерна за източногерманските племена, най-вече за готите. Цялата външна повърхност на съдовете, която е сива или сивочерна на цвят, е украсена с вертикални или хоризонтални излъскани ивици и така гърнетата и каните придобиват изящен и ефектен вид. Откриват се и фрагменти с врязани линии. Глината е фина, много добре пречистена, а сивият цвят е придобит в резултат на специалната технология при изпичането. За присъствието на готи в и около Никополис има доста исторически данни и досега никакви археологически доказателства. Изворите са категорични, че градът не е превзет и не е пострадал от големите готски нашествия в 250 год. сл. Хр. Според тях при Никополис ад Иструм след голяма битка са унищожени около 30 000 готи. Особено важни са данните, които дава Дексип, живял и творил по времето на императорите Валентиниан, Галиен, Клавдий ІІ и Аврелиан, т.е. през третата четвърт на ІІІ век, между 253 и 275 година. Той разказва за писмо на император Деций до гражданите на Филипопол, в което за пример за подражание посочва Никополис. Тъй като градът е бил обсаждан дълго време, в резултат на това явно са пострадали както близката околност, така и по-далечните селища и вили. Така например резултатите от проучванията в късно-античното укрепление в югоизточната част на Никополис дават категорични доказателства за разрушения и след това построяването на нови сгради и комплекси. Още по-многобройни са писмените сведения за Никополис, които има за времето от третата четвърт на ІV век. На първо място това са данните на Амиан Марцелин, който пише своето съчинение във времето от 353 до 378 година. Той дава данни за обсадата на града от готите и за техните укрепления през 378 година. Йорданис дава сведения най-вече за времето ІV-VІ век. От него знаем за готите на Вулфила от последната четвърт на ІV век, за така наречените малготи, и че те живеят ”и до днес”, както пише авторът, т. е. до 551 год., когато завършва съчинението си, в Никополската област в полите на Хемимонт. „На фона на всички тези многобройни писмени данни липсата на конкретен археологически материал от Никополис, който да бъде свързан със заселили се в града готи, беше малко странна и будеше известно недоумение. Нереално ми изглеждаше тези племена, които близо три века по един или друг начин имат връзка с града, да не са оставили никакви следи от своя бит и култура. Военните отряди винаги са следвани от огромен брой цивилно мирно население, една част от което влиза в контакт с местните хора, а друга се заселва в близост до самия град и дори в него. В този смисъл намирането на керамика в едва от сградите, разположена западно от ранния форум (площад) на римския град е от голяма важност” – каза Павлина Владкова. Фрагментите от съдове са намерени заедно с монети, които категорично датират постройката през последния и строителен период във времето след средата на ІV в. – до средата на V в. Явно е, че по това време римският град вече не съществува, а на мястото на по-ранните огромни и богато декорирани с мраморни облицовки и цветни мазилки сгради са построени нови, най-вероятно жилищни, в които живее новонастанилият се готски етнос. Проучването на сградата продължава, за да бъде установен изцяло нейният план и екипът е убеден, че ще бъдат открити и други дребни находки и предмети, които да потвърдят мнението, че тук са живели готи.http://www.focus-news.net

"Нереално ми изглеждаше тези племена, които близо три века по един или друг начин имат връзка с града, да не са оставили никакви следи от своя бит и култура"

"Готите" триста години си плащали всеки месец наема,но веднъж пропуснали и на следващия месец Погонат настанил Пурко!?

  • Потребител
Публикува
Ка40,ако от българска филология каквото си учил бяха разбрали,че не разбираш смисъла на прочетеното от теб,нямаше да ти дадат диплома.А е очевидно,че са ти дали,тъй като проявяваш арогатно невежество и парадираш с него,без да осъзнаваш,че ставаш за смях.Питай маготин да ти помага,н той е отишъл със лъвицата да търси шпората от МК паднала някъде около пещерата и ти си оставен да се излагаш.

Натане, омръзна ми да ти повтарям, че грешиш. Не съм завършил българска филология. Стига си разпространявал информация с невярно съдържание.

  • Потребител
Публикува
Аз заради вас, момчета особено много почнах да се интригувам от темата :)

Нека като един прост лаик посоча какво ми иде наум - естествено не като научна теория, а като проста логическа аналогия

Andrey18.jpg

тука горе някакъв "тракийски конник"

konnik.jpg

Ето конник, който е изсечен край Русе - прочетох, че това бил паметник на "тракийски конник" макар да прилича на Мадарския

20060726madarski%20konnik%20golqm.jpg

Ето го Мадарския конник!

Имаме един и същ мотив - кучетата....

Не знам...

Просто конете и кучетата си приличат навсякъде...

Според мен не е невъзможно българите секли Мадарския конник да са имали някакви тракийски...да речем как му се вика - експерти по създаването на конници... И още...

Не ми е логично съвсем това да е бог Митра или Бог Тангра.

Защо пък да не е просто обожествяването(увековечаването) на воина-конник, най-страшната военна машина в онези времена...

Откъде да знаете - може да е паметник на загиналите коне!!! И техните стопани :)

Ето тука някакво интересно инфо, което прави анализ на самия релеф http://www.protobulgarians.com/Statii%20za...rite/Madara.htm

Правилно, конете, кучетата и ездачите си причат навсякъде. Естествено на релефа не изобразин нито Митра, нито Тангра.

  • Потребител
Публикува
Ето нещо което е доказателство по тезата и е от професионалисти,специално за Ка40 и подобни,току що прочетох в нумизма.

току що прочетох в нумизма.

04 08 2009

През последните два дни от проучванията в Никополис ад Иструм се разкри керамика, каквато рядко се намира на археологически обекти, при това в сигурен контекст, а не като случайна находка. Това съобщи за радио ”Фокус”-Велико Търново ръководителя на разкопките н.с. д-р Павлина Владкова от Регионален исторически музей във Велико ...

Това по никакъв начин недоказва тезата ти. Иначе браво на колегите, че намерили готска керамика :smokeing:

  • Потребители
Публикува
Става дума за т. нар. сива излъскана керамика, характерна за източногерманските племена, най-вече за готите.

Tази Владкова, май трябва да се върне в първи семестър на археологическия факултет...

Сивата керамика е характерн а за траките , каквито са готите, а не на някакви си измислени довлякли се отникъде си германски нацисти, които плащат яко за нескопосаните си тези, на измършавелите български археолози...

Далеч съм от мисълта да обвинявам, обаче професионалистите, които носят теготите на професията с чест и достойнство.

Миналата седмица заедно с отец доцент Павел Стефанов, осветихме новия жилищен и работен корпус на музеят в Плиска и бях удивен от себеотрицанието, подготовката и хъса за работа на археолозите начело с Павел Георгиев, Т. Балабанов и др.

Много бях удивен от искреното изказване на съпругата на покойния проф. Ваклинов, която откровенно ми заяви, че Западняците :!!!: нямат интерес от разкриването на чудесата на България, а още повече изясняването на високата Православна цивилизация, която са изградили българите още през ранните години на тяхната държава...

  • Потребители
Публикува

Tази Владкова, май трябва да се върне в първи семестър на археологическия факултет...

Сивата керамика е характерн а за траките , каквито са готите, а не на някакви си измислени довлякли се отникъде си германски нацисти, които плащат яко за нескопосаните си тези, на измършавелите български археолози...

Далеч съм от мисълта да обвинявам, обаче професионалистите, които носят теготите на професията с чест и достойнство.

Миналата седмица заедно с отец доцент Павел Стефанов, осветихме новия жилищен и работен корпус на музеят в Плиска и бях удивен от себеотрицанието, подготовката и хъса за работа на археолозите начело с Павел Георгиев, Т. Балабанов и др.

Много бях удивен от искреното изказване на съпругата на покойния проф. Ваклинов, която откровенно ми заяви, че Западняците :!!!: нямат интерес от разкриването на чудесата на България, а още повече изясняването на високата Православна цивилизация, която са изградили българите още през ранните години на тяхната държава...

Българските археолози с едно отчетливо изключение са скромни и работливи професионалисти, които носят кръста си и получават мизерни възнаграждения за тежката си работа. Цялото общество им е длъжно и ми става много криво, когато разни съмнителни псевдоучени започнат да ги обиждат, само защото не им стигат силиците и дарбите да се занимават с наука.

  • Потребители
Публикува

Tази Владкова, май трябва да се върне в първи семестър на археологическия факултет...

Сивата керамика е характерн а за траките , каквито са готите, а не на някакви си измислени довлякли се отникъде си германски нацисти, които плащат яко за нескопосаните си тези, на измършавелите български археолози...

Павлина Владкова е изключително прецизен и добросъвестен археолог, а що се отнася до керамиката, обърни внимание на определението излъскана. :bigwink:

  • Потребители
Публикува

Павлина Владкова е изключително прецизен и добросъвестен археолог, а що се отнася до керамиката, обърни внимание на определението излъскана. :bigwink:

Ами, излъсканата тракийска керамика е запазена марка, за българските музеи на които е лепната тагмата - 5в. пр. хр- 5 в. сл. Хр. ....

  • Потребител
Публикува
Ами, излъсканата тракийска керамика е запазена марка, за българските музеи на които е лепната тагмата - 5в. пр. хр- 5 в. сл. Хр. ....

:tooth::tooth::tooth: Шегаджия. :tooth::tooth::tooth:

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Здравейте!

замечательная тема!

имхо есть два момента для комментария:

1. назовём это "западной слепотой". а именно западники не замечают и поэтому не оценивают такой факт как "кириловские" буквы на "римских" монетах. Можно конечно их условно назвать "древнегреческие" из-за дани традиции, но не к чему нам стесняться своих предков.

В первом посте есть фото монет

2 монета в 1 ряду имеет кириловскую букву "Г". такой буквы в латинице нет, значит и другие буквы, а именно "Р" мы должны читать как кириловскую "Р", а не латинскую П. буква Н таким образом не латинская "Аш-Эйч", но даёт звук "И" по правилам чтения "древнегреческим".

2 монета во 2 ряду буква П - кириловская, латинской такой нет.

Подобная ситуация позже с монетой Тиверия. Имя его написано через букву "Р" - кириловскую, а не латинскую "R". но не помню кто именно из комментаторов тут же пишет его имя латиницей. А на каком собственно основании переносит Тиверия с Востока на Запад? делает из ромея - римлянина.

Можно поэтому утверждать, что как только мы имеем чисто кириловские буквы Г, П, Л, а также некоторые греческие буквы, например "омегу", мы уже не можем говорить о римских западных монетах и императорах, и западной римской империи, но должны говорить о Ромейской империи, которая на Востоке.

2. момент меня порадовал - про стремена.

Спасибо специально автору, кто нашёл эту замечательную статью-исследование

(http://kronk.narod.ru/library/ambroz-ak-1973b.htm

А.К. Амброз Стремена и сёдла раннего средневековья как хронологический показатель (IV-VIII вв.).

// СА. 1973. № 4. С. 81-98.[ OCR автора сайта по сканам Алексея Гордиенко, спасибо ему. ]).

Уже давно нашёл у Гумилёва этот факт, что стремена принесли в Европу авары в 6 в н.э.

Поэтому оценивал все исторические рассказы через этот критерий.

Однозначно: до стремян не было тяжёлых конников, рыцарей, катафрактов, сословия всадников у римлян.

Поэтому не могло быть тяжёлой кавалерии персов в битве при Иссе против Александра (Дройзен История Эллинизма), у сармат в Истории Тацита, не могло быть такой кавалерии тяжёлой, которая изображена на известной фреске из Италии, якобы изображающей битву Александра против Дария, не может быть такой тяжёлой кавалерии в доспехах металлических и с пиками во времена Рима италийского как у моего любимого оппонента "Last Roman" в посте.

Поэтому когда Дюканж, один из первых и уважаемых историков, основоположников на Западе в своей истории печатает монету Константина Великого город восседающем на коне со стременами и в "западной" остролучевой короне, то ясно что врёт Дюканж: не было во времена Константина Великого ни стремян, ни таких корон.

см. монета из Дюканжа.

_________________.doc

  • 3 седмици по-късно...
  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

"Стратегикон" на Маурис Тибериус ,военен наръчник,при все с неустановен автор,е тактика е написана от опитен военен в периода 575 г-628 г. Известни са поне три копия произведени в първата половина на седми век. В книга Първа,глава 2 "За въоръвението на конницата",се казва:

"Седлата трябва да имат широка и дебела тъкан,юздите да са от добро качество,прикрепени към седлото трябва да има ДВЕ ЖЕЛЕЗНИ СТРЕМЕТА "!

И това е написано в период предшествуващ повече от век появата на т.нар. оногундири- българи ,нарочени за стоители на МК с основно доказателство,че те са донесли стремето!

Впредвид,че в Китай са познавали железни стремена към 300 г. и ги има на задължително въоръжение към 575 г в римската армия,по появата на тежката сарматска конница за която стремето е предпоставка и задължително условие за за възникване ,може да определим и появата на стремето около лимеса на Дунав.Както и да е за да бъде на въоръжение в Римската армия към 575 г, то е трябвало да преди тази дата ,която пък е далеч преди 681 г.!!!

Горният пасаж доказва несъстоятелността на тяхната теза,дори да има изобразено стреме на МК.Оногундурите-българи не са строители на паметника и това се потвърждава и от още един цитат от "Стратегикон"-а.

"Конете специално тези на офицерите и на другите специални войски и специално тези от предните редици на бойната линия трябва да имат защитни люспеста железна броня на главите и ЩИТОВЕ ЗА ГЪРДИТЕ ОТ ЖЕЛЯЗО ИЛИ СПЛЪСТЕНО КЕЧЕ."

По същият индентичен начин е изобразен конят от МК ! с ЩИТ ЗА ГЪРДИТЕ отпред.!!!

А ако някой си е направил труда да сравни изображения на другите набедени за строители на МК, на персийските владетели,специално на великия Сапор, ще установи ,огромната прилика !? ,но не в коня натруфен като циганско добиче или подобно облечения ездач Сапор,а ще че единствената прилика е в коленичилата фигура на пленения римски имп. Валериан ,облечен по-същия начин като ездачът от МК !

Кои са строителите му-съжалявам,че времето застудя ,край Мадара всичко е спокойно и лъвицата която се разходи тук към края на лятото е заспала дълбок зимен сън и няма да научи ,но за всички останали трябва да е ясно: това са федератите наречени "българи" ,колонисти от разнородни племена и етноси привлечени на служба от от Рим ,както това ставаше още и по времето на републиката с т,нар, приятели,соции,тези които са сключили договор,феуд,или "българи" име дадено им поради функцията която изпълняват по време на война.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Има един въпрос,който съм искал да поставя още от откриването на темата за МК.Какво е обяснението,че Борис избива безжалостно върналите се към езичеството на "хановете" свои поданици,а "мавзолея" на това езичество построеният от тях МК оставя здрав ?Това е нехарактерна "християнска"черта и по разрушаването на други идеологически символи на бивша власт и не българско качество.Как да си го обясним?

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува
За жалост може би никога няма да научим за релефа толкова колкото ни се иска да знаем. Все пак могат да се кажат някои неща.

О. Минаева в книгата си "Мадарският конник" (1990), представя различните хипотези за изображението. Независимо, че книгата е малко поостаряла и в нея се изхожда от доминиращата тогава тюркска теория, тя разглежда въпросът за конниците в различните изкуства - тракийско, степно, иранско, византийско. Могат да се отделят три хипотези:

1. Изображение на конкретен прабългарски владетел.като няма засвидетелствани прабългари няма да има и владетели такива

2. Изображение на митичен конник-герой.Да това се доближава съветските таваришчи не могат да си пречупят езика да кажат Божество(примерно)

3. Изображение на бог-конник.Ето това е вече много близко предположение

Толкова от мен, повече нека кажат специалистите.

Обикновено когато се цитира някой "посветен" и Голям и Велик Брат/-ка всички замълчават и са в трепет !хе

Еееех Rizar-ю ,

историческата надстройка трудно ще се изкърти,но време дал Господ -"paso a paso "казват хиспанците!!!

сега по темата :

аз също като Натан мисля, че това е свързано с Митра !

Понеже прочетох ,че

...през 30-те години проф. Янко Тодоров,първи изказва тезата, че въпросното скално изображение е късна реминисценция на култа към иранското божество Митра. На него принадлежат и думите:

"Ако не беше християнството, днес света щеше да бъде митраистичен!".

Моите съмнения по които сега търся:

Защо Крум убива сто бика ?

Защо няма преки доказателства за религията на българите ?

Маските на траките каква роля играят ?(щото всички посветени в Митраизма са осъществявали ритуали с маски)!

Защо след Борис и Симеон този "езически"символ не е унищожен?

даже и по времето на Василий 2 булгароубиец хехехе

много е интересно има още

например амулетите ,които са пазели войниците Орфеус-бакхус(дионисиус)

поздрав

  • Потребител
Публикува
Аз заради вас, момчета особено много почнах да се интригувам от темата

Нека като един прост лаик посоча какво ми иде наум - естествено не като научна теория, а като проста логическа аналогия

Ето го Мадарския конник!

Имаме един и същ мотив - кучетата....

Скалният релеф от тракийското светилище край село Мадара (наречено през 19 в. "мадарски конник" и приписвано на по-късните поселници - хунобългарите на Аспарух е съставна част от стар тракийски култов комплекс.

В непосредствена близост до Мадарския конник има тракийско светилище. В района на Мадарското плато е имало активен живот, много преди идването на прабългарите. Намерени са плочки, изобразяващи същия конник, като известния на всички Мадарски, само че от няколко века по-рано.

По стените е имало надписи, украса, имало е и олтари със скулптури. По всичко изглежда, че с идването на християнството това светилище е унищожено. Първо, защото плочките са много раздробени, личи си, че допълнително е имало насила разрушаване. Плочките и останките от скулптурите са пренесени в Историческия музей в Шумен. Изображенията върху всички плочки си приличат - конникът е почти същият като Мадарския...

thracianhero2yo9.jpgmadarski%20konnik%20golqm.jpg

А ето и типичен български конник:

Antrop7.jpg

24_Triumfyt.jpg

  • Потребител
Публикува

До last_godo и Еньо: да бяхте си направили труда първо да прочетете внимателно горните постове. Мисля че едва ли някой ще тръгне да повтаря неща коментирани съвсем на скоро :crazy_pilot:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!