Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Египетски боен кораб

post-1-1253893343_thumb.jpg

Година: 2500 пр.н.е.

Дължина: 21.3 м

Широчина: 7.6 м

Газене: 1.8 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: двумачтов, квадратни платна

Въоръжение: неизвестно

Екипаж: неизвестен

Редактирано от Р. Теодосиев
  • Глобален Модератор
Публикува

Египетска бойна галера

post-1-1253893373_thumb.jpg

Година: 1189 пр.н.е.

Дължина: 22.9 м

Широчина: 4.3 м

Газене: 1.5 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: единична мачта от носа към кърмата, квадратно платно на двусъставна рея

Въоръжение: таран, стрелци, копиеносци

Екипаж: 24 гребци, щурман, матроси и офицери

  • Глобален Модератор
Публикува

Финикийска бойна галера (бирема)

post-1-1253893402_thumb.jpg

Година: 700 пр.н.е.

Дължина: 27.4 м

Широчина: 4.3 м

Газене: 1.8 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: едномачтов, квадратни платна

Въоръжение: таран, стрелци, копиеносци на горната палуба

Екипаж: 57 гребци + войници

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Гръцка бойна галера (бирема)

post-1-1253893446.jpg

Година: 500 пр.н.е.

Дължина: 24.4 м

Широчина: 3.2 м

Газене: 1.5 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: едномачтов от носа към кърмата, двусъставна рея, квадратни платна

Въоръжение: таран, делви със запалителна течност, стрелци, копиеносци

Екипаж: около 55 гребци + войници

Редактирано от Р. Теодосиев
  • Глобален Модератор
Публикува

Гръцка бойна галера (Трирема)

post-1-1253893466_thumb.jpg

Година: 500 пр.н.е.

Дължина: 32.5 м

Широчина: 4.6 м

Газене: 1.1 м

Водоизместимост: 50 т

Такелаж: двумачтов, квадратни платна

Въоръжение: таран, стрелци, морски пехотинци

Екипаж: 170 гребци

  • Глобален Модератор
Публикува

Римска бойна галера (Квинкерема)

post-1-1253893496_thumb.jpg

Година: 350 пр.н.е.

Дължина: неизвестна

Широчина: 5 м

Газене: неизвестно

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: една разглобяема мачта, квадратни платна

Въоръжение: катапулти, морски пехотинци

Екипаж: 300 гребци, 120 морски пехотинци

  • Глобален Модератор
Публикува

Римска бойна галера (Трирема)

post-1-1253893587_thumb.jpg

Година: 200 пр.н.е.

Дължина: 35 м

Широчина: 4.6 м

Газене: 1.5 м

Водоизместимост: 70 т

Такелаж: едномачтов, квадратни платна, понякога с бушприт на носа с малко квадратно платно

Въоръжение: таран, катапулт, огнени делви, морски пехотинци, стрелци

Екипаж: 190

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Скандинавски Дракар

post-1-1253893663_thumb.jpg

Година: 1000 н.е.

Дължина: 36.6 м

Широчина: 6.1 м

Газене: 1.1 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: едномачтов, квадратни платна

Въоръжение: въоръжени мъже

Екипаж: 50 души

Главни маршрути: Северно и Балтийско море, Северния Атлантик до Фарьорските острови и Исландия

Редактирано от Р. Теодосиев
  • Глобален Модератор
Публикува

Византийска бойна галера (Дромон)

post-1-1253893690_thumb.jpg

Година: 1250 н.е.

Дължина: 41.1 м

Широчина: 7.6 м

Газене: 1.2 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: двумачтов, с наблюдателница на главната мачта, триъгълни платна

Въоръжение: сифони за гръцки огън, катапулт

Екипаж: над 230 души

  • 5 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Венециански кръстоносен кораб

post-6-1265478155_thumb.jpg

Година: 1268

Дължина: 25.8 м

Широчина: 6.4 м

Газене: 3.4 м

Водоизместимост: 120 т

Такелаж: двумачтов, триъгълни платна, напречни въжени стълби или подвижни стълби за достъп до върха

Екипаж: неизвестен

Главни маршрути: Западното Средиземноморие до Сицилия, Кипър и Светите земи

Товар: войници, коне, боеприпаси, зърно, фураж, вино, масло

Редактирано от П. Теодосиев
  • 2 месеца по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

Английски боен кораб

def14b.jpg

Година: 1300

Дължина: 12.8 м

Широчина: 3.7 м

Газене: 2.1 м

Водоизместимост: 180

Такелаж: едномачтов, ляв и десен борд, квадратно платно привързано с въжета към бушприта

Въоръжение: машини за мятане на стрели и камъни, стрелци, морски пехотинци

Екипаж: 6

  • Глобален Модератор
Публикува

Английски боен кораб

ZV09038.jpg

Година: 1370

Дължина: 22.9 м

Широчина: 6.7 м

Газене: 2 м

Водоизместимост: вероятно 120 т

Такелаж: едномачтов, квадратно платно

Въоръжение: метателно оборудване, стрелци, морски пехотинци

Екипаж: 6-12 моряци

  • 1 year later...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Венециански кръстоносен кораб

94822-004-E6EF83B3-1.jpg

Година: 1268

Дължина: 25.8 м

Широчина: 6.4 м

Газене: 3.4 м

Водоизместимост: 120 т

Такелаж: двумачтов, триъгълни платна, въжени и подвижни стълби за достъп до върха

Екипаж: неизвестен

Главни маршрути: Западното Средиземноморие до Сицилия, Кипър и Светите земи

Товар: войници, коне, военни припаси, зърно, фураж, вино, масло

Редактирано от Warlord
  • Глобален Модератор
Публикува

Датски боен кораб

sea-stallion.jpg

Година: 1390

Дължина: 30.5 м

Широчина: 1.5 м

Газене: 3.4 м

Водоизместимост: неизвестна

Такелаж: едномачтов, квадратно платно, напречни въжени стълби или подвижни стълби за достъп до върха

Екипаж: 6+ войници

Въоръжение: стрелци, моряци

  • 2 years later...
  • Глобален Модератор
Публикува

Испански боен кораб

studio88_91.jpg

Година: 1450
Дължина: 19.8 м
Широчина: 6.7 м

Газене: 2 м
Водоизместимост: 150 т
Такелаж: двумачтов, главна мачта от кожено квадратно платно и въжена стълба до върха, бизан мачта с триъгълно платно
Екипаж: 10-20
Въоръжение: метателни оръжия, стрелци, моряци

  • 1 year later...
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Мери Роуз

Geoff-Hunts-painting-of-the-Mary-rose-un

Година: 1510 (Англия)

Дължина: 32 м

Широчина: 11.6 м

Газене: 4.6 м

Водоизместимост: 600 т

Такелаж: 4 мачти, квадратни платна с триъгълни на бизан-мачтата

Въоръжение: 78 оръдия (91 след 1536 г.)

Екипаж: 415 души

Редактирано от Warlord
  • 8 месеца по късно...
  • Администратор
Публикува

2Santisima_Trinidad_sailing.jpg

Географските открития през XV— XVII в. са направени със сравнително неголеми кораби, но със съвършеното си ветрилно стъкмяване, което позволявало да се плава срещу вятъра чрез лавиране, те оказали огромно влияние върху понататъшното развитие на корабостроенето. Морската търговия и корабостроенето се превърнали в най-важните стопански отрасли за редица европейски държави. Започнали да растат и да се развиват пристанищните градове с техните корабостроителници и складове. Такива страни като Португалия, Испания, Холандия и Англия станали могъщи и богати преди всичко благодарение на търговията по море.

През XVIII в. корабостроителите продължавали да създават кораби по поръчка на търговските компании и кораби с военно предназначение.

Във връзка с разрастването на международния стокообмен, на търговията по море и на морското съперничество между страните през първата половина на XIX в. размерите и скоростта на корабите започнали да се увеличазат. За да се постигне по-висока скорост, корабите се строяли по-леки, със заострена носова част, с по-голяма относителна дължина. В резултат на последвалото усъвършенстване на формата на товарните ветроходни кораби за далечно плаване се появили кораби от нов тия — клиперите, които развивали висока скорост и имали добри мореходни качества. Клиперите служели за превозване на пътници и ценни товари, например австралийска вълна, китайски чай и др. Така и ги наричали — чайни клипери.

0_Taeping_and_Ariel_sailing-696x338.jpg
"Великото чаено състезание" провело се през 1866 г. между двата английски кораба "Taeping" и "Ariel "

Прочетете целият материал: http://www.chitatel.net/sailing-giants/

  • Администратор
Публикува

7 военни кораба на платна

http://www.chitatel.net/7-koraba-na-platna/

Victoria-1859.jpg

Корабът "Виктория" (1859)

Великобритания: 1859 г.
Дължина: 260 фт (79,2 м)
Ширина: 60 фт (18,3 м)
Дълбочина: 25 фт 10 ин (7,8 м)
Водоизместимост: 6959 т
Такелаж: три мачти, квадратно платно
Механизъм: единично витло, пара; 1000 hp
Въоръжение: 62 8 ин (203 мм), 58 32 пдр, едно 68 пдр оръдия
Екипаж: 1000

Корабът "Наполеон" (1850)
Le Napolеon (EX-LE 24 FÉVRIER, PRÉSIDENT)

Франция: 1850 г.
Дължина: 233фт (71м)
Ширина: 53фт 2ин (16,2м)
Дълбочина: неизвестна
Водоизместимост: 5040т
Такелаж: три мачти; квадратно платно
Механизъм: единично витло, пара; 900хп
Въоръжение: 90 оръдия
Екипаж: неизвестен

Корабът "Великобритания" (1843)

Великобритания: 1843 г.
Дължина: 322 фт (98,1 м)
Ширина: 50 фт 6 ин (15,4 м)
Дълбочина: 16 фт (4,9 м)
Водоизместимост: 3270 т
Такелаж: шест мачти; втората мачта е с квадратно платно, всички други са със съоръжения в предната или около кърмовата част.
Механизъм: единично весло; четири цилиндрични парни машини
Екипаж: 350 пасажера, 300 екипаж
Товар: 260 пасажера, обичайни стоки
Маршрути: трансатлантически, Великобритания- Австралия, Великобритания- Сан Франциско.

Корабът "Конституция" (1797)

САЩ: 1797 г.
Дължина: 175 фт (53,3 м)
Ширина: 43 фт 6 ин (13,3 м)
Дълбочина: 22 фт 6 ин (6,9м)
Водоизместимост: 2200 т
Такелаж: три мачти; квадратно платно
Въоръжение: 20 32 пдр, 34 24 пдр оръдия
Екипаж: 450

Корабът "Stantissima Trinidad" (1769)

Испания: 1769 г.
Дължина: 200 фт (60,1 м)
Ширина: 62 фт 9 ин (19,2 м)
Дълбочина: неизвестна
Водоизместимост: 4572 т
Такелаж: три мачти; квадратно платно
Въоръжение: 130 оръдия
Екипаж: 950

Корабът "Виктори"  (1765)

Великобритания: 1765
Дължина: 186 фт (56,7 м)
Ширина: 51 фт 10 ин (15,8 м)
Дълбочина: 21 фт 6 ин (6,5 м)
Водоизместимост: 2162 т
Такелаж: три мачти, квадратно платно
Въоръжение: 100 оръдия
Екипаж: 850

Корабът "Royal George" (EX-ROYAL ANNE) (1756)

Великобритания: 1756 г.
Дължина: 178 фт (54,3 м)
Ширина: 51 фт 10 ин (15,8 м)
Дълбочина: 21 фт 6 ин (6,6 м)
Водоизместимост: 2047 т
Такелаж: три мачти; квадратно платно
Въоръжение: 28 42 пдр, 28 пдр, 28 12 пдр, 16 6 пдр оръдия
Екипаж: 850

p.59-Royal-George_ship-800x628.jpeg

  • 4 years later...
  • Потребител
Публикува
On 6.02.2010 г. at 9:59, Warlord said:

Венециански кръстоносен кораб

 

post-6-1265478155_thumb.jpg

 

Година: 1268

Дължина: 25.8 м

Широчина: 6.4 м

Газене: 3.4 м

Водоизместимост: 120 т

Такелаж: двумачтов, триъгълни платна, напречни въжени стълби или подвижни стълби за достъп до върха

Екипаж: неизвестен

Главни маршрути: Западното Средиземноморие до Сицилия, Кипър и Светите земи

Товар: войници, коне, боеприпаси, зърно, фураж, вино, масло

Благодаря за хубавата тема! Само да допълня с малко терминология. Въжените стълби, които виждаме симетрично от двете страни на мачтите се наричат “ванти”. Използването им от екипажа е вторична функция. Основната е да придържат мачтите. За това имат лебедки, които натягат мачтата и реално са основното, което я придържа. Обикновено създават напрежение по посока кърмата на кораба, за компенсация на опъна идеащ от ветрилата.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!