Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Мнения 365
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Потребител
Публикува

Започнах да си правя блоковата схема на базиликата. На снимката се вижда че имаме 8 подпорни колони. Въпроса ми е до къде спира колонадата, до местоположениетто и в момента или по цялото протежение на сградата?И как ще събера 8 колони ако пропорциите в снимка 3 са верни?

1_bazilika_zps74bbc605.jpg

  • Потребител
Публикува (edited)

Двете графики не са на базиликата в Строгозия, а са пример за това как горе долу изглежда базилика. Иначе снимки на останките от базиликата има доста. 18502502.jpg

storgozia.jpgP1170451.JPGP7310380.jpg


cd61f6ca-555e-450b-b830-a748340316a0.jpgDSCI1681.JPG

Редактирано от makebulgar
  • Потребители
Публикува

santasabinainside.jpg

Базиликите от V-VІв. отвътре изглеждат приблизително така (разбира се не и фреската в конхата). Втори е обаче въпросът какво точно е било намерено при разкопките за да се сложи като елемент и да й придаде индивидуалност.

Също тъй имаме два строителни периода - през първия е едноабсидна, а през втория триабсидна.

  • Потребител
Публикува

Ами аз мисля, да е в най-величественния и вид. Триабсидна, трикорабна

  • Потребител
Публикува

Въпросът е колко висока е била. Вероятно трябва да се сметне в зависимост от дебелината на стените, или да се направи съпоставка с други базилики чрез габаритните размери.

  • Потребител
Публикува

Според мен по-важно е да е пропорционална, и тогава лесно ще се оразмери. Мисля че изглед като на снимката не е лош. Вие сте, както се казва отворен съм за конструктивна критика. Да уточня, това е само блокова схема, колкото да я усетя като пропорции и е само частична за сега.

1_2_bazilika_zpsaaa39fd4.jpg

  • Потребител
Публикува (edited)

Здрасти, поздравления за начинанието Abbey. Малко конструктивна критика от мен:

1 - Основите на колоните, "бази" мисля че се казваха, са доста големи. Освен това от приложените от Makebulgar сними на Строгозия, се виждат две интериорни колони. Последните, ако не греша, се наричат Дорийски, имат квадратна база и характерни жлебове. Капителите са свободно съчинение, но сигурно има запазен, ако не цял то поне фрагмент, който да ти даде някаква насока.

2 - От двете страни, явно е имало покрита галерия, аз бих вдигнал още малко прозорците, за да може покрива да е наклонен. Бих сложил същия наклон и на останалите покриви.

3 - Цялото нещо един обект ли ти е? Ако да, може би текстурата ще трябва да е прекалено голяма.

4- При средновековните, а и не само, арковидни отвори. Освен ако не са измазани с нещо, почти винаги трябва да се покажат тухлите или камъните от които е създадена арката или мотиви изрисувани така, че да следват нейната линия. Пример и пример. Вероятно ще ти е по-лесно да измоделираш арките по-големи и в тях да вмъкнеш spline с профил, примерно Lathe или Loft. Така ще можеш да ползваш автоматично генерирания мапинг за тази особеност.

Поздрави.

Поправка:

Обърках те! Зачетох се в табелата и изглежда че, външната колнада (това което наричам "галерия") е само от едната страна (южната).

Освен това, в табелата пише за архитрави и корнизи. Възможно е последните да са били над вътрешните колони, което (според мен, не съм специалист) изключва арките над интериорните колони.

Редактирано от В.Павлов
  • Потребител
Публикува

Здрасти и благодаря за к.к.. на такава ще се надявам през целия процес на моделирането. Това ще ми е първия архитектурен модел, така че наистина се нуждая от повече напътствия.

Отговарям:

1 - за размера на основите съм взел за база руския чертеж, при по основно разглеждане забелязвам че явно съм объркал линиите ограничаващи базата с тези които се явяват стени на вътрешни колони. Лесно ще ги поправя

2 - говориш за прозорците на централния кораб,нали?

3 - не е един обект както можеш да видиш на тази снимка,но за по-нагледно използвах симетрия, а тук се виждат отделните елементи от които са изградени нивата

1_3_bazilika_zps12ffb47e.jpg

4. До сега повечето ми моделиране беше полигонално, даже при по сложна форма използвах сплайн за блок схемата и отгоре я правя с полигони които използвам. Днес гледах един титуриал за архитектурна сцена, в която се нанасяха материалите много лесно върху сплайн модели. Сигурно така ще процедирам, ти и така предлагаш.

Не си ме объркал, защото аз по принцип съм празна кофа относно архитектурата и термините използвани в нея, но ще се понауча, поне малко ;)

Благодаря за критиката. Довечера ще поработя да оправя това онова

  • Потребител
Публикува

Благодаря. От кой вид е иконостаса Великотърновския или по-скромен?

  • Потребител
Публикува (edited)

2- Да, за тези прозорци говоря.

4- Линийките са много удобни, с оглед това че можеш да им генерираш мапинг без да ънврапваш. Принципно е най-добре да си правиш нещата както си знаеш и както ти е най-удобно, но в случаите с дълги и еднотипни обекти, като въжета, корнизи и подобни, наистина е по-добре да ги ползваш. От друга страна, ако искаш да сложиш мръсотия, пак ще трябва да направиш някакъв отделен мапинг за нея иначе повтарянията могат да станат видими и дразнещи. Алтернатива е да ползваш v-ray dirth материал, недостатъкът е че е еднакъв на всякъде и може би ще трябва да му сложиш нещо, което да прави мръсотията не толкова еднотипна.

При архитектурата, едно от основните неща е да работиш в реални размери. Ще бъде голямо улеснение, да си направиш макса така, че един юнит да ти е равен на един см. или метър. Другото важно нещо е снапването, без него ще ти бъде бая трудно да си подредиш точно нещата.

Редактирано от В.Павлов
  • Потребител
Публикува (edited)

Почнах, по твоя метод с лате и лофт и се получава добре. Сега реших че ще е по-добре по този начин и направя всички елементи, които в последствие ще комбинирам,а и така ще е по-лесно в случай че се вземе решение да си сложат в UDK. Така добре ли е?

1_bazilika_kolona_zpsb57e360e.jpg

Иначе за мапинга е много рано още. Иначе агитирам един съфорумец, покрай една чиния да почне да учи Substance designer, ама още не се е навил напълно. Не че няма талант, ама го е страх от скок в дълбокото. Все още мисля че едно такова начинание не може, а и не трябва да се прави само от един човек, а от екип.

И още, в метри съм.

Редактирано от ABBEY18
  • Потребител
Публикува (edited)

Добре изглежда. Мисля че UDK е взискателен за правилната геометрия. Ако ще правиш нещата с lathe, loft или sweep, трябва да оправяш геометрията по върховете, ръчно или с Quad cap. Последното за по-старите версии на макс е скрипт, но от 2014 мисля, става плъгин или нещо от сорта, който се появява в модификаторите. Не върви с основния пакет и трябва да си го дръпнеш от някъде. Мисля че в cg peers го имаше. Специално за колоните, ще е по-добре да си ги измоделираш, гледах ти танкчетата и самолетчетата, изобщо няма да ти е проблем :). Мисля така, понеже не виждам как с тия инструменти ще направиш жлебовете, ако се окаже че не стигат до върховете на цилиндъра, както е примерно тук.

Специално за настоящата колона, оригиналната е доста по-проста, изглежда и нецилиндрична, а както предположих жлебовете не стигат до края. Виж това. Самите жлебове са ти доста дълбоки. Горното важи, ако поставените на мястото колони са оригинали или поне копия на оригиналите, което може и да се окаже не съвсем така.

Уча Юнити в момента, а имам и доста работа, иначе бих помогнал. Просто нямам кога.

Едит:

Лофта има вариант за ползване на няколко профила. Може и да свърши работа за жлебовете, които не стигат до края.

Редактирано от В.Павлов
  • Потребител
Публикува

Благодаря. Прав си, ще помисля, но това наистина може да е проблем със завършека на жлебовете. За петата на колоната използвах профила на колоните от Св.София в Константинопол, то и затова са така помпозни. Това ще се оправи, все още сме в идеен проект. Мерси и за плъгина, наистина го имаше при персийците, но ще го инсталирам утре, сега отивам да се запозная със възглавницата, че нещо пак окъснях

  • Потребител
Публикува (edited)

Жлебовете на колоната се получиха, малко не ми харесва долу обиколката с тези ъгълчета, ама ще помисля и ще видя как да го оправя.

1_2_bazilika_kolona_zps247427e6.jpg

Редактирано от ABBEY18
  • Потребител
Публикува

Да, получили са се доста добре. Ръбчетата при долният цилиндър идват от това, че не са през равно разтояние. Tурбо или меш смуута ги заглаждат под различен ъгъл.

Моето предложение е следното:

post-4300-0-90911300-1402596756_thumb.jp

Синьото- добавяш, червеното махаш. Със зелено предлагам да сложиш още един лооп, за да издърпаш още по-далече звездата (just in case :) ). Последно мисля, че има мегдан за малко повече разтояниe между края на жлебовете и цилиндъра (в лилаво).

Опционално имаш и още един вариант. Селектираш проблемните лоопове и от това Ribbon избираш Loops и след това LoopTools, където имаш едно Circle, това автоматично ще ги подреди в правилен кръг (ако не са), а вертексите на еднакво разтояние.

Сещам се и за друг вариант. Слагаш от горе PolySelect и отново избираш проблемните loops, след което избираш още един модификатор - Spherify.

  • Потребител
Публикува

Заданието изпълнено от ляво на дясно първи, трети и втори вариант. Според теб кой е най-удачния?

1_3_bazilika_kolona_zpsf1407075.jpg

  • Потребители
Публикува

За мен Строгозия е проблем, защото за нея нямам достатъчно снимки. Всъщност все още не съм качил и някои други неща, тъй че няма да ми е много лесно с показването.

Когато не знаем колко точно е била висока една базилика се приема обичайното, в смисъл че височината им обикновено е в пропорция с останалите размери. Но стените ми се виждат доста тънки и няма контрафорси, което ще рече, че сградата определено няма да е надхвърляла като височина стандартните пропорции.

Иначе отстрани има открита галерия, която предполагам ще бъде добавена по-късно, но прозорците трябва да се съобразят с нея. Трябва да се види и дали не е добавена при по-късното разширяване.

Иначе изглежда така

St-Sofia-Ohrid-West.jpg

St.-Sophia-Ohrid.jpg

само че е със стълбове, а не с колони. На снимките колоните от галерията са гладки (на тези вътре са сложени само базите).

Олтарна преграда от V-VІв. има в Сан Клементе в Рим.

basilica-di-San-Clemente-al-Laterano-a-R

Такава е била и в епископската базилика в Созопол, но тамошните музейни дейци упорито не искат да реконструират преградата по запазените части, тъй че се търкалят по земята.

hpim196301.jpg

hpim1961.jpg

Предполагам такива фрагменти има и в Строгозия, но твърде вероятно и те имат същата злощастна съдба. А примерно библиотеката на Целз в Ефес е сглобена от точно накива парчета, а също и доста голяма част от Партенона в Атина (тъй като колоните в елинистичната архитектура се стесняват във височина, а не се е знаело, при реконструкцията дисковете на колоните са поставяни безразборно и колоните не са станали много гладки)

  • Потребител
Публикува

Заданието изпълнено от ляво на дясно първи, трети и втори вариант. Според теб кой е най-удачния?

Най-крайният изглежда ОК, при първия изглежда, че имаш петоъгълник, а при втория цилиндъра не изглежда много правилен. Ако искаш пусни ми първият вариант да го погледна и направо да му нанеса това, което имам в предвид. Кой ще ползваш това си е твое решение. :)

  • Потребител
Публикува

Мисля че се справих, за основа използвах варианта по твоя чертеж, но слезах с едно ниво по-надолу и използвах насоките ти относно луптулс и се получи това, което смятам че е добре

1_4_bazilika_kolona_zpsb0bce8fc.jpg

  • Потребител
Публикува

Мисля че се справих, за основа използвах варианта по твоя чертеж, но слезах с едно ниво по-надолу и използвах насоките ти относно луптулс и се получи това, което смятам че е добре

Съгласен съм с тебе че това е най-важното, ти сам да си доволен то направеното!

  • Потребител
Публикува

Съгласен съм с тебе че това е най-важното, ти сам да си доволен то направеното!

Да, но и критиката е важна, а и помоща ти. Аз все пак още се уча и не ме смущава факта че допускам грешки, но и няма да спра докато крайния резултат не е задоволителен за всички. Наистина смятам че добре, след като няма триъгълници и петоъгълници и основата е задоволително кръгла. Ще направя и формата на входната колона и с нея мисля че на партерния етаж колоните ще са готови. Не знам за горния ред колоните, дали не са гладък цилиндър или са същия вид като тези. вие как мислите?

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!