Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Името е Отум, а не Охсун, не бъркайте така произволно. Атум/Отум - в чувашки Атем - човек, човешки дух, човешко същество, в алано-сараматски от, осетински ут/оут - дух, човешки дух. Унгарците предават името като Айтони, което показва че е звучало като Айто или Уто!

Чанад е негов сподвижник (българин?) който после му изменя и минава на страната на Ищван. Успява да го победи, убива го (явно е гонел голяма мъст за нещо) и преименува Морисена на Чанад.

Атум е син на Глад, а Глад е подчинен от унгарците, т .е. Глад е живял по времето на цар Петър. Или с други думи унгарците налагат окончателно властта си при слабия Петър.

В Надписа на жупан Димитър, открит в Мирчо-вода (Сев.Добруджа), според обстойното разчитане на акад.Иван Гошев се споменава за нападение на угрите в 943 г. през управлението на цар Петър. В същата година 943, е документирано от източниците (хрониката на Арматол) унгарско нападение към Византия, като преди това нашествениците са опустушили България, твърде слаба и беззащитна, по време на безволевия цар Петър.

Или виждате как са шетали из България и отскачали до Византия. :crazy_pilot:

post-5908-1255072764_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува
Добре дошъл Торанага Сан !!!

Много добро включване ! Изцяло заставам зад него. Ако имаш ''допуск'' до чуждоезични сайтове, постави въпроса за развитието на Християнстовото по бившите земи на България - Седмиградско(Трансилвания), Банат, Източна Унгария (на изток от р. Дунав) , Словакия (южна и източна), Молдова и Рутения през IX-XI в.

Според мен въпросът за земите между реките Тиса и Дунав, трябва да се търси в контекста в отношенията между България, Великоморавия и Източното Франкско кралство (Германия).

Напълно възможно е и немските агенти (съжалявам за анахронизма, но не виждам по уместен термин) да са поканили унгарците да разгромят Великоморавия.

Всички четем Гестата само в българския контекст.

Някой чел ли е за разсипването на Великоморавия и послешните войни на немците с маджарите ???

Според мен, започвайки темата за духовното влияние на България на север от Дунав, у мен се явява идеята, че Православните църковни общини в Полша, Чехия и бивша Великоморавия през целия X в. поддържат отношения с Константинопол през България.

Въпрос на бъдещи по-задълбочени реконструкции ще могат да ни осветлят повече по въпроса.

В Полша се намира и Супрасълския сборник в който се съдържат най-стари български традиции в правописа.

В Полша са открити достатъчен брой църкви конструирани по източен образец, който не е идентичен с властващия в Константинопол стил, а със раннохристиянския, който се намира и в България.

В Полско-Силезийската хроника, пише ,че властта на ляховете се разпростирала на юг до България -

вж. Chronica Polonorum, MPH, v.III, p. 606 и Chronicon Polonorum-Silesiacum. Ibid.430.

Няколко пъти набивам на вниманието и въпроса, че именно след падането на България през 1018 г. стихва църковното Православно движение в западните славянски страни. Византийците са се опитали да го продължат, навярно, но не са успели да постигнат нищо, може би заради врадебността с околните български отломки.

Такава българска отломка е имало в Източна Словакия, където бяга един от наследниците на цар Самуил, който е погребан в двора на Православния по това време манастир.

Да има нещо гнило в дания :biggrin: За Пресиан II ставаше въпрос. Интересно защо след като е ослепен и замонашен наистина е погребан чак в манастир в Словакия? И аз навремето се питах какво пък ще прави чак там. Обяснявах си го с това че Ромеите са искали да го разкарат колкото се може по-далеч. Но това активно църковно строителство на север което прави и Ахтум. Едно време си мислих че това може да е Гръцка културна експанзия на Север след падането на България, защото гестата непрекъснато говори за Българи и Гърци като съюзници срещу Унгарците, което става факт след падането на България но Ахтум по всяка вероятност умира преди падането на България тоест няма как да провежда Гръцка културна експанзия на Север, а е много странно точно в онези години на тотален разпад на Българското Царство, кому е било необходимо да се строят църкви и манастири на север? И защо не са били строени по рано през 9-10 век. Ка40 беше споменал нещо за липсата на църкви и епархии по тия земи, в контекстта на теорията му за обезлюдяването. Интересен факт но проблематичен за интерпретация. Аз не виждам как при липса на православни Български църковни институции там и в условията на силна Унгараска власт васалитет или влияние + официален латински език в богосложението, Влашките воеводи ще си водят дори и личната кореспонденция на Български чак до 16 век. Как става това. Дори да приемем че по времето на Второто Българско царство, ние си възвръщаме тотален контрол над цяло Влашко пак е странно че Румънците не са превключили на Латински и Католицизъм.

  • Потребител
Публикува

......Влашките воеводи ще си водят дори и личната кореспонденция на Български чак до 16 век. Как става това. Дори да приемем че по времето на Второто Българско царство, ние си възвръщаме тотален контрол над цяло Влашко пак е странно че Румънците не са превключили на Латински и Католицизъм. ....

Много просто Туранага-сан, по врема на ПБЦ власи отвъд Дунава няма. Власите тогава живеят в Тесалия, Македония и България. Заселването им на север е едва в 13-14 в. Първо се установяват във Фегераш като гранично население заселено от Унгария и после след разпръскването на куманите започват да усвояват съвр.Влашко, друга група власи заселват безлюдната тогава Буковина и дават начало на Молдова.

Теорията за континуетитета на съвр.мамалигарска наука е изцяло обслужваща румънската грандоманщина!

Преди 13-14 в. те са поданици на България, техните предци останали на Балканите са арумъните (куцовласите)!

Римляни.....ха-ха - баш роми са си нашите северни съседи... Траяска пула румъняска! :crazy_pilot:

  • Потребител
Публикува
Името е Отум, а не Охсун, не бъркайте така произволно. Атум/Отум - в чувашки Атем - човек, човешки дух, човешко същество, в алано-сараматски от, осетински ут/оут - дух, човешки дух. Унгарците предават името като Айтони, което показва че е звучало като Айто или Уто!

Чанад е негов сподвижник (българин?) който после му изменя и минава на страната на Ищван. Успява да го победи, убива го (явно е гонел голяма мъст за нещо) и преименува Морисена на Чанад.

Атум е син на Глад, а Глад е подчинен от унгарците, т .е. Глад е живял по времето на цар Петър. Или с други думи унгарците налагат окончателно властта си при слабия Петър.

В Надписа на жупан Димитър, открит в Мирчо-вода (Сев.Добруджа), според обстойното разчитане на акад.Иван Гошев се споменава за нападение на угрите в 943 г. през управлението на цар Петър. В същата година 943, е документирано от източниците (хрониката на Арматол) унгарско нападение към Византия, като преди това нашествениците са опустушили България, твърде слаба и беззащитна, по време на безволевия цар Петър.

Или виждате как са шетали из България и отскачали до Византия. :crazy_pilot:

хайде стига с тия басни за слабия цар петър :smokeing: наслушал съм им се вече. Толкова е бил слаб че затова е било необходимо всичките зверове на епохата Руси Унгарци Печенези и Византийци да го борят едновременно и пак са им трябвали почти половин век за да свършат работата. Унгарците са се разхождали къде ли не ...и какво от това. Точно този факт показва че нищо не са завладявали и не са имали централизирана държава, и са си издържали войската не с данъци а с грабежи. Затова не ми говорете за Българо-Унгарска граница и васали :smokeing:

освен това ме дразни когато в две последователни изречения чета две взаимно изключващи се твърдения. поне да беше турил нещо по средата за отвличане на вниманието. След като Ахтум е син на Глад който живял и бил подчинен по времето на Петър значи не е вярно че Унгарците наложили властта си там окончателно по времето на Петър а само временно :P Не ти ли е ясно какво означава думичката окончателно? Нека да ти обясня .... Окончателно означава ...хм примерно когато дойде властта на съветите. Тогава вече е окончателно. :smokeing:

  • Потребител
Публикува

Да бе силният цар Петър, посочи ми една война която да е водил и да я спечелил. по негово време се отделят сърбите. Йоан Цимисхий се разходил през Преслав та чак до Сърбия и т.н.

Хайде стига с тия патриотарски напъни - колко велики сме били.....!!!!!

  • Потребител
Публикува
......Влашките воеводи ще си водят дори и личната кореспонденция на Български чак до 16 век. Как става това. Дори да приемем че по времето на Второто Българско царство, ние си възвръщаме тотален контрол над цяло Влашко пак е странно че Румънците не са превключили на Латински и Католицизъм. ....

Много просто Туранага-сан, по врема на ПБЦ власи отвъд Дунава няма. Власите тогава живеят в Тесалия, Македония и България. Заселването им на север е едва в 13-14 в. Първо се установяват във Фегераш като гранично население заселено от Унгария и после след разпръскването на куманите започват да усвояват съвр.Влашко, друга група власи заселват безлюдната тогава Буковина и дават начало на Молдова.

Теорията за континуетитета на съвр.мамалигарска наука е изцяло обслужваща румънската грандоманщина!

Преди 13-14 в. те са поданици на България, техните предци останали на Балканите са арумъните (куцовласите)!

Римляни.....ха-ха - баш роми са си нашите северни съседи... Траяска пула румъняска! :crazy_pilot:

Не е вярно, заселването им на север е по рано. Поне от 9-10 век. Не забравяй че според гестата когато Унгарците идват в Панония и Трансилвания заварват Българските дуксове които командвали Българи Власи и Славяни от България, и то истински Власи... Романи пасторали, а не просто някви пастири. Тоест власите вече ги е имало поне в Трансилвания. за Влашко и Молдова си вероятно прав че е плъзват масово там по-късно и то мигрирайки от Трансилвания. та точно това е странното, те може и да са са от Юг но 10-11-12-13 век са в Трансилвания една Католическа страна с официален латински език. Защо им е било като се прехвърлят от другата страна на Карпатите във Влашко и Молдова да се връщат към кирилицата и старобългарския?

  • Потребител
Публикува

Не е вярно, заселването им на север е по рано. Поне от 9-10 век. Не забравяй че според гестата когато Унгарците идват в Панония и Трансилвания заварват Българските дуксове които командвали Българи Власи и Славяни от България, и то истински Власи... Романи пасторали, а не просто някви пастири. Тоест власите вече ги е имало поне в Трансилвания. за Влашко и Молдова си вероятно прав че е плъзват масово там по-късно и то мигрирайки от Трансилвания. та точно това е странното, те може и да са са от Юг но 10-11-12-13 век са в Трансилвания една Католическа страна с официален латински език. Защо им е било като се прехвърлят от другата страна на Карпатите във Влашко и Молдова да се връщат към кирилицата и старобългарския?

-------------------

Просто си противоречиш! Гестата е писана по-късно, има наслагване на по-нови данни и събития и по-стари, затова има и власи и кумани и се споменава Атила и пр. ,например пак там е споменат воеводата Видин който бил предводител на власи и кумани. Така че не приемайте всичко като чиста монета.

За мен Гестата показва рамките на маджарското завладяване "времето на Симеон и Петър"!

  • Потребител
Публикува
Да бе силният цар Петър, посочи ми една война която да е водил и да я спечелил. по негово време се отделят сърбите. Йоан Цимисхий се разходил през Преслав та чак до Сърбия и т.н.

Хайде стига с тия патриотарски напъни - колко велики сме били.....!!!!!

Ами слабите се обединяват срещу силния :P И винаги го побеждават.....

Понякога съотношението на силите е такова че и загубата е успех а в други ситуации и победата е поражение, примери безброй. То по твоята логика Борис сигурно е най-големия губитник на всички времена. Той коя война е спечелил? А? Никоя,..... ама мен ако питаш е спечелил всичките си войни. с други средства.

А за Сърбите дето се отцепили при Петър.... хайде пак вярваме на лъжите на оня Багренородния. дето на всеки втори ред разправя убедено че Сърбите ама винаги били роби и подчинени само на василевса и никога на Българите. Кой му вярва на писаниците? Отцепили се били при Петър.. хехе ще му се.Той лъже най-брутално за неща случили се през собствения му живот само и само да оправдае политическите претенции на Византия към Сръбските земи към средата на 10 век. Сърбите не са се отцепили, а просто са направили поредния си временен неуспешен опит за отцепване, той ако беше успешен Багреноридния нямаше да се пеняви толкова и да си измисля някакви дивотии от сорта на Сърбите се явили на Ираклий и му станали роби и били вечно верни на Ромеите. Ала бала. Чеслав е бил наполовина Българин и просто е играл двойна игра за да поддържа някаква относителна независимост, докато лъвовете в Преслав и Константинопол са се обяснявали кой е по-силен и има повече "исторически права и аргументи". Той е бил разменната монета но охажването приключва с идването на Унгарците на сцената. Те използвали съвсем други методи. :P

  • Потребител
Публикува

-------------------

Просто си противоречиш! Гестата е писана по-късно, има наслагване на по-нови данни и събития и по-стари, затова има и власи и кумани и се споменава Атила и пр. ,например пак там е споменат воеводата Видин който бил предводител на власи и кумани. Така че не приемайте всичко като чиста монета.

За мен Гестата показва рамките на маджарското завладяване "времето на Симеон и Петър"!

  • Потребители
Публикува
Да бе силният цар Петър, посочи ми една война която да е водил и да я спечелил. по негово време се отделят сърбите. Йоан Цимисхий се разходил през Преслав та чак до Сърбия и т.н.

Хайде стига с тия патриотарски напъни - колко велики сме били.....!!!!!

А ти престани с твоите нихилизми в стил Мутафчиев и Баласчев!!!!

Я ми дай именцето на едно царче или князче, което да е царувало повече от цар Петър. Свръх това съвсем малко са и владетелите от другите страни, които имат това щастие...

1.Маджарите са стигали чрез бързи набези до Пиринеите, северните части на Германия и дори Елада. От това не следва, че цар Петър е слаб. Въпрос на тактика, амбиции и постоянство, което е може би липсвало, но не и дипломатичен такт на цар Петър, ще видим по-долу защо.

2.Князчето Чеслав е пуснато да си ходи само. Цар Петър е разбрал, че правите српи(по това време няма никакви ''сърби'', което както много сме дискутирали означава - ''роби, сервитьори" , а захълмци, зетци и рашковци) няма да могат да се интегрират към Българската държава и се е договорил с него за синхронизирана и приятелска политика.

Ако беше противно на това , след 930 г. особенно по-късно при византийското настъпления, щяха да ни продънят ушите, византийските минтиливски хроникьори, какви готини били рашко-зетковците...

Такова нещо имаме ,чак при Самуил, когато византийската политика, явно е отстранила пробългарската карта и отново вкарва своя стопер на терена.

3. Печенезите са били доста разделени помежду си племена и са нямали обща политика. Вярно е ,че част от тях са участвали в един руски поход. Но като цяло нямаме известия за нападения срещу нас.Затова и са участвали в походите на русите към Хазарския каганат, който изживява последните си дни.

Те се активизират около походите на Светослав, когато отново има пробългарска и проруска партия .

Археологическите данни отново се ръководят от конюнктурните замисли на Панроманистите и панруснаците, които смятат ,че българското население е анахилирано в Молдова и Влашко.

3.1. За първи път за печенези зад Дунав се говори едва при Кракра към 1017г. Това означава 2 неща- или те са били повикани от византийците през 969г.-972г. за да атакуват в гръб българите, или са пазели гърба на българите и са били повикани от тях след падането на Преслав, или се настаняват там във вакуума създаден от второто окупиране на Северна България през 1000-1004г.

3.2.Вярно е ,че Константин Порфирогенет, говори за това ,че печенегите са съседи на маджарите от север, но интересно защо пропуска да каже, за българите -пише за север, запад, на юг били еди кои си- хърватите и моравците, на които земи те стъпили, обаче за българите нищо не казва!!!Ако Хърватско е юг на Унгария, то печенегите би следвало да са в днешна Полша ....хаххаха

Изводите на П. Коледаров са съвсем правилни. Както и да въртите картите, печенегите на се били от север на маджарите в Среднодунавската низина. Или Порфирчето лъже или нещо не разбира от география, абе той въобще не разбира от география ...

4. Всички първоначални бунтове срещу Петър са смазани като мухи. След 930-5г. няма никакви сведения за вътрешни колизии в България. Всички извори го потвърждават, българите са били обединени около своя цар, нещо което виждаме от житието на св. Иван Рилски идругите извори, които говорят за благоденствието на българите.

5.Има богомили-да. Засега приемам мнението на Б. Димитров за тях като отделни сектантски групички, подобни на днешните мормончета, дъновисти и петдесятничета, които не са имали никакво влияние в българския политически живот.

6. Накрая ВЕЛИКОТО АНИХИЛИРАНЕ И ИЗЧЕЗВАНЕ НА БЪЛГАРИТЕ НЕ САМО В ТРАНСИЛВАНИЯ, МОЛДОВА И ВЛАШКО , НО И В ПРИДНЕПРОВИЕТО, ПОДОНИЕТО И В КРИМ, НЕ САМО НЕ СЕ Е СЪСТОЯЛО, НО И ИМА КОНКРЕТНИ ДАННИ И ИЗВОРИ ЗА ТОВА

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ще го подкрепя с конкретни данни и извори !!!!!!!!

В. ГЮЗЕЛЕВ БЛАГОВОЛИ ДА ГИ РАЗКРИЕ СЛЕД ПАДАНЕТО НА СЪВЕТСКИЯ СЪЮЗ!!!!!!!

ТРЯБВА ДА МИНАТ И ОЩЕ 50 ГОДИНИ ДА ПАДНЕ КГБ И ДА СЕ РАЗКРИЯТ ОЩЕ ПОВЕЧЕ ИСТИНИ!

Българите са анихилирани от сумирането на процесите просташката римо-католическа ,АВСТРО--унгарска и румънска политика през XVI-XXв.

За териториите на Русия тя продължава и до след Сталинистко време .

  • Потребител
Публикува
3.2.Вярно е ,че Константин Порфирогенет, говори за това ,че печенегите са съседи на маджарите от север, но интересно защо пропуска да каже, за българите -пише за север, запад, на юг били еди кои си- хърватите и моравците, на които земи те стъпили, обаче за българите нищо не казва!!! Ако Хърватско е юг, то печенегите би следвало да са в днешна Полша ....

Ето точния пасаж на Константин Багрянородни за географския ареал на печенегите /баджанаките/

Константин Багрянородный. Об управлении империей

"Пачинакия отстоит от Узии и Хазарии на пять дней пути, от Алании - на шесть дней, от Мордии[16] - на Десять дней, от Росии - на один день, от Туркии - на четыре дня от Булгарии - на полдня[17], к Херсону она очень близка, а к Боспору еще ближе".

Значи какво имаме:

Пачиникия отстои от Узия и Хазария на пет дни път, от Алания - на шест дни, от Мордия /вер. Мордва/ - на десет дни, от Росии - на един ден, от Туркия /т.е. Унгария/ - на четири дни, от България - на половин ден, към Херсон е много близко, а към Боспор е още по-близко"

Значи Пачиникия е най-близко до Боспор, много близко е до Херсон, а до България е на половин ден път.

Границата на България и Пачиникия е река Днепър!

Ако приемем и другото известие, че част от печенегите са населели част от България - между Днестър и Днепър - по времето Петър І, това е явна индикация за използването им в качеството на федерати - съюзници от българските царе. Както самия Константин Багрянородни отбелязва, "...поэтому и булгары проявляют постоянное старание и заботу о мире и согласии с пачинакитами".

  • Потребители
Публикува
Торанага Сан

Тази синтезирана констатация вземи та я пусни, защото ми писна от изкушените от "Интерпретацио Геста-Хунгарика" !!!

Ти каза, нещо което от много дълго време съм приемал като факт, но нямах сили да го изкажа или съм го правил под друга форма.

На филеоанахилаторите ще кажа БАСТА!!!!

Анахилирате всичко по линия на траки-българи, обаче БАСТА!!!

Българите изклали всичко до крак в Рашка, а сърбите оцеляли , а /???

Траките били анахилирани, пък италианците анахилирани от алани, свеви, лангобарди, вандали, хуни и готи оцеляли. Същото с елините.

  • Потребители
Публикува

Ето точния пасаж на Константин Багрянородни за географския ареал на печенегите /баджанаките/

Константин Багрянородный. Об управлении империей

"Пачинакия отстоит от Узии и Хазарии на пять дней пути, от Алании - на шесть дней, от Мордии[16] - на Десять дней, от Росии - на один день, от Туркии - на четыре дня от Булгарии - на полдня[17], к Херсону она очень близка, а к Боспору еще ближе".

Значи какво имаме:

Пачиникия отстои от Узия и Хазария на пет дни път, от Алания - на шест дни, от Мордия /вер. Мордва/ - на десет дни, от Росии - на един ден, от Туркия /т.е. Унгария/ - на четири дни, от България - на половин ден, към Херсон е много близко, а към Боспор е още по-близко"

Значи Пачиникия е най-близко до Боспор, много близко е до Херсон, а до България е на половин ден път.

Границата на България и Пачиникия е река Днепър!

Ако приемем и другото известие, че част от печенегите са населели част от България - между Днестър и Днепър - по времето Петър І, това е явна индикация за използването им в качеството на федерати - съюзници от българските царе. Както самия Константин Багрянородни отбелязва, "...поэтому и булгары проявляют постоянное старание и заботу о мире и согласии с пачинакитами".

Точно такава е индикацията Иванко, защото и през XIVв. имаме индикация за българи на Днепър, Дон и в Крим.

Индикация за ''анихилираните'' узи, печенеги и кумани нямаме !!!!!

През XIV в. имаме споменавяния за население от Дунав към Днепър на ''българи и тюрки" .

Ха, сега да видим как са се появили тези българи там ????

Питам сега аз и отговор не искам - от кого пък са бягали тези ''Днепърски'' българи, че чак отишли в пазвата на ламята ???

Хайде, анихилираните от маджари и печенего-узо-кумани българи се появиха като коренни жители на Влашко през XIIIв.

Ама, разгеле откъде се пръкнаха тези българи от XIVв. на Днестър и на Днепър ??!!!?

Брейййй , гяволи българи, де ги сееш , де си никнат ???

  • Потребители
Публикува

Извори индикиращи неизменното присъствие на българи - Отвъд Дунав

1. География - Исмаил Абуфеда (1273-1331) .

Когато отива на Днепър той споменава - "край неговите брегове се намират множество селища на българи и тюрки" . По голяма част от населението било от български произход и изповядвало исляма, но сред българите имало и доста християни.

Според него-

''ИСАКЧА е град в земята на АЛУАЛАК (Иванко кажи си думата) и е в зависимост от Цариград, в седмия климат."

Далеч по любопитни и важни са сведенията му за Акерман- Маврокастро - "Акерман е град в земята на БЪЛГАРИТЕ и тюрките, в седмия климат. Той е малък и е разположен край Черно море, ...една част от жителите му са мюсюлмани, а друга- християни ..."

''Търново е град в земята Алуалак; наричат ги още АЛБОРГАЛ ."

Свръхтова АБУФЕДА смята ,че дори и Херсон е в земите на ''българите и тюрките".

2.Византиеца Никифор Григора пише за Михаил Шишман следното -

" наследил властта над българите ОТСАМ ДУНАВА''.

Всеки нормално мислещ човек би си признал с ръка на сърцето, че щом има ОТСАМ, ЩЕ ИМА И ОТТАМ БЪЛГАРИ.

3.Като град който е в български владения се индикира през 1316г. Маврокастро -

"Забрана да се отива в Загора" - ''както в Маврокастро, така и другаде", това трябва да светне индикиращо , че освен Маврокастро има и други отвъдунавски градове подчинени на Търновския цар .

Ще продължим и с карти индикиращи БЪЛГАРСКАТА ВЛАСТ ОТСАМ И ОТТАМ И ОТВСЯКЪДЕ ДУНАВ .

За БЪГЛАРОФОБИТЕ това разбира се ще представлява ''фикция'' на теолога РИЦАР, а не фиксиране от РИЦАР на една съществувала действителност.

  • Потребител
Публикува
1. География - Исмаил Абуфеда (1273-1331) .

българи и тюрки /илак/"

'АЛУАЛАК" - арабски термин "Илак" /Ифляк/ за тези, които латинците наричат "блак", а гръците "влах"

"Акерман е град в земята на БЪЛГАРИТЕ и тюрките, в седмия климат".

АБУФЕДА ''българите и тюрките /илак/".

Из Описание на митрополит Киприян за Акерман /дн. Белгород Днестровский/ в списък на българските градове датиран за 1388-1394 г.

Упоминание Белгорода среди болгарских и валашских городов в списке, датированном 1388—1394 г.г., составленном главой русской церкви митрополитом Киприяном: «На усть Днестра над морем Белгород, Черн. Яскыи торг на Пруте реце. Романов торг на Молдове. Немечь в горах. Корочюнов камен. Сочява, Серет, Байя. Чечунь. Коломыя. Городок на Черемоше. На Днесре Хотень. А се болгарскыи и волоскыи гради»;

Тук Киприян си казва направо, че български и влашки /волохи-илаки-блаки - сиреч "влахо-тюрките" от Средна Азия, които дошли в земята на Асен по Opus majus на Роджър Бейкън/ вкупом са горепосочените градове. Българите и съюзните им "блаки" са близки, ама мноого близки органично и държавностно в този късен средновековен период. И то така, че са в една колона при изброяването. Кой по добре да знае това от един Киприян Цамблак?

Города помещены в «Списке» под особыми заглавиями, написанными киноварью. Они расположены в таком порядке: 1) болгарские и волошские,

За справка в отделни колони, без органична държавностна връзка между тях са:

2) польские, 3) киевские, 4) волынские, 5) литовские, 6) смоленские, 7) рязанские, 8) залесские города.

И това е 1394 г.!

Оносно:

"Забрана да се отива в Загора" - ''както в Маврокастро, така и другаде", това трябва да светне индикиращо , че освен Маврокастро има и други отвъдунавски градове подчинени на Търновския цар".

"Загора" в лат. западна терм. е с граници Карпати - Хем /ако не и до Адреанопол/, р. Искър и Черно море, т.е. Източно българско царство завладяно в 971 г. От своя страна това е България, според българската канцелария /справка грамота на Йоан Александър, 1352 г. "Загора или България"/

  • Модератор Военно дело
Публикува
Но като разгледал страната, император Никифорвидял, че тя е обширна и стръмна страна,защото да се изразим поетически, в страната на мизите "злини върху злини връхлитат", там теснини и пропасти се редуват с гори и храсталаци, а след тях пък идат усои и мочурища, страната е извънредно богата с води, много гориста и обградена отвред с непроходими планини, разположена е край Хемус и Родопа и се напоява от големи реки Император Никифор, като видял това, сметнал,че не трябва да води ромейската войска в безредие през тези опасни места, за да не би да я предаде на мизите да я изколят като добитък. Защото е известно, че ромеите често са се натъквали на непроходими места в Мизия и всички са погивали

Голямо шубе, голямо нещо. И то го е страх от историята и местността, ма от самите българи не.

Императорът като пристигнал тук (Адрианопол), и като узнал от съгледвачите, че към земята на мизите водят мъчно проходими и тесни пътеки, наречени също клисури (понеже като че ли са заключени), и че те не се охраняват от скитите, свикал стотниците и военачалниците и им казал следното.

"Аз мислех, съратници, че скитите очакват нашето пристигане и че здраво са укрепили с прегради и препятствия благоприятните за тях тесни и непроходими пътеки, за да бъде трудно на нас да проникнем навътре. Но настъпването на светата Пасха им е попречило да преградят пътищата и да спрът нашето преминаване. Те не са мислели, че ще оставим свързаните с нашия велик праздник обичаи-блестящите одежди и шествия, пиршествата и зрелищата- и ще се обърнем към мъките и изпитанията на войнатаа. Затова според мен ще направим най добре, ако веднага се възползваме от сгодния случай и като грабнем незабавно оръжието-да преминем тесния път, преди тавроскитите да усетят нашето идване и да излязат на бой в тези опасни места. Ако избързаме с преминаването на опасните пътища и ги нападнем неочаквано, мисля че, така да се каже с божия помощ, при първото нападение ще превземем и град Преслав, който е столица на мизите. И като тръгнем оттам много лесно ще надвием руското безумие".

Но тази реч, която насърчавала ромейската войска да премине без колебания в чуждата земя през стръмни и пълни с пропасти пътища, се сторила на военачалниците и на пълководците безсмислена дързост и напразна смелост, близка до истинското безумие. Те мълчали дълго време. Тогава императорът заговорил отново и разгневен рекъл.

"И самият аз, който от младост съм живял в битките и, както ви е известно, съм спечелил много трофеи и победи, зная, че ако в сраженията не се действа разумно, а дръзко и смело, това в повечето случаи носи опастности и непоправима гибел, обаче смятам че и вие, които сте придобили голяма опастност от променливия и променлив ход на битките, ще се съгласите с мене, че когато щастието сякаш виси на косъм и не ни позволява да постъпим според доводите на разума, ние трябва сами да го грабнем и да се възползваме от него. Ако вярвате, че моят съвет е по добър, нека издебнем сгодния момент, докато скитите прекарват в безделие и не подозират пристигането ни. Ако те разберат, че искаме а се промъкнем, и поставят войска срещу нас в теснините, нашето дело не ще свърши добре, но ще стигне до безизходност и страшна безнадежност. И тъй, бъдете смели и знайте, че сте ромеи, които преди това с оръжие са сломявали всеки противник и тръгнете веднага след мене, за да покажете на дело своята храброст".

...Когато против очакванията на всички войската преминала опасните и стръмни места..."

Както се вижда византийците също смятат България за слаба и въобще, ама никак не се притесняват.

  • Потребители
Публикува

Голямо шубе, голямо нещо. И то го е страх от историята и местността, ма от самите българи не.

Както се вижда византийците също смятат България за слаба и въобще, ама никак не се притесняват.

Толкова слаба, че с пръстче не са смеели да я барнат има-няма 50 години... :biggrin:

  • Потребител
Публикува
Както се вижда византийците също смятат България за слаба и въобще, ама никак не се притесняват.

Както е добре известно походът Йоан Цимисхий е срещу русите, не срещу българите. Поне да беше прочел внимателно цитата, който даваш.

  • Модератор Военно дело
Публикува
Императорът като пристигнал тук (Адрианопол), и като узнал от съгледвачите, че към земята на мизите водят мъчно проходими и тесни пътеки, наречени също клисури (понеже като че ли са заключени), и че те не се охраняват от скитите, свикал стотниците и военачалниците и им казал следното.

"Аз мислех, съратници, че скитите очакват нашето пристигане и че здраво са укрепили с прегради и препятствия благоприятните за тях тесни и непроходими пътеки, за да бъде трудно на нас да проникнем навътре. Но настъпването на светата Пасха им е попречило да преградят пътищата и да спрът нашето преминаване. Те не са мислели, че ще оставим свързаните с нашия велик праздник обичаи-блестящите одежди и шествия, пиршествата и зрелищата- и ще се обърнем към мъките и изпитанията на войнатаа. Затова според мен ще направим най добре, ако веднага се възползваме от сгодния случай и като грабнем незабавно оръжието-да преминем тесния път, преди тавроскитите да усетят нашето идване и да излязат на бой в тези опасни места. Ако избързаме с преминаването на опасните пътища и ги нападнем неочаквано, мисля че, така да се каже с божия помощ, при първото нападение ще превземем и град Преслав, който е столица на мизите. И като тръгнем оттам много лесно ще надвием руското безумие".

Но тази реч, която насърчавала ромейската войска да премине без колебания в чуждата земя през стръмни и пълни с пропасти пътища, се сторила на военачалниците и на пълководците безсмислена дързост и напразна смелост, близка до истинското безумие. Те мълчали дълго време. Тогава императорът заговорил отново и разгневен рекъл.

"И самият аз, който от младост съм живял в битките и, както ви е известно, съм спечелил много трофеи и победи, зная, че ако в сраженията не се действа разумно, а дръзко и смело, това в повечето случаи носи опастности и непоправима гибел, обаче смятам че и вие, които сте придобили голяма опастност от променливия и променлив ход на битките, ще се съгласите с мене, че когато щастието сякаш виси на косъм и не ни позволява да постъпим според доводите на разума, ние трябва сами да го грабнем и да се възползваме от него. Ако вярвате, че моят съвет е по добър, нека издебнем сгодния момент, докато скитите прекарват в безделие и не подозират пристигането ни. Ако те разберат, че искаме а се промъкнем, и поставят войска срещу нас в теснините, нашето дело не ще свърши добре, но ще стигне до безизходност и страшна безнадежност. И тъй, бъдете смели и знайте, че сте ромеи, които преди това с оръжие са сломявали всеки противник и тръгнете веднага след мене, за да покажете на дело своята храброст".

...Когато против очакванията на всички войската преминала опасните и стръмни места..."

Както виждаме Лъв Дякон прави разлика между скити (българи) и тавроскити (руси). Споменава че скитите били заети да празнуват Пасха, както е известно по това време русите са езичници и не празнуват пасха.

  • Потребител
Публикува
Както виждаме Лъв Дякон прави разлика между скити (българи) и тавроскити (руси). Споменава че скитите били заети да празнуват Пасха, както е известно по това време русите са езичници и не празнуват пасха.

Не четеш внимателно.

"Но настъпването на светата Пасха им е попречило да преградят пътищата и да спрът нашето преминаване. Те не са мислели, че ще оставим свързаните с нашия велик праздник обичаи-блестящите одежди и шествия, пиршествата и зрелищата- и ще се обърнем към мъките и изпитанията на войната"

Никъде не пише че "скитите" са празнували Векилден. Напротив, те били небрежни защото си мислили, че ромеите няма да пропуснат да празнуват този най-важен християнски празник. "Скитите" не са празнували Великден поради простата причина, че "скити" Лъв Дякон нарича не българите, а русите! За българите той използва "мизи". Ето и още примери от Лъв Дякон:

"Докато императорът бил зает с това, при него дошли пратеници на мизите и му казали, че техният господар иска обичайният данък" - става въпрос за пратениците на цар Петър до Никифор ІІ

"...а после с добре подготвена войска тръгнал на поход срещу мизите" - за похода от 967г.

"Щом преплувал Истър и вече се готвел да слезе на брега, мизите разбрали какво става и събрали войска от около тридесет хиляди души..." - за първия поход на Светослав

"Доростол (яка мизийска крепост)"

"...вождът на мизите Петър, боголюбив и достапочтим мъж" - този няма да казвам кой е :bigwink:

"... вождът на мизите Симеон, човек смел и извънредно войнолюбив" - и този няма да уточнявам кой е :bigwink:

а ето и още един "мизийски вожд" - "...Борис, царят на мизите, който имал червеникава брада...."

"В тази битка паднали извънредно много мизи. Те се биели заедно със скитите, изпълнени с гняв към ромеите, които станали причина за нашествието на скитите в земята им" - това е битката за Преслав 971г.

а тук объркването е пълно:

"...император Василий тръгна в поход сруще мизите" - това е походът срещу Сердика, 986г., ама какви са тези "мизи" там :post-20645-1121105496::)

Естествено Лъм Дякон като всеки уважаващ себе си ромейски хронист не пропуска от време на време да нарече и българите "скити", но като цяло използва "мизи". Скити се използва за да се напомня, че българите произхождали от Скития. В случая обаче когато говори едновременно за българи и руси, българите винаги са "мизи", а русите "скити" и дори "тавроскити". Разбира се както е добре известно когато използват архаични етноними като "скити", "тавроскити", "мизи", "траки", "даки" и т.и. ромейските хронисти не влагали абсолютно никакво етническо определение, а просто "скит" значи човек произхождаш или обитаващ земите на древните скити. Затова "скити" са и българите, и русите, и печенегите и куманите и въобще понякога става доста забавно с този безумен начин на писани. Абе хубава работа, ама византийска. :)

  • Модератор Военно дело
Публикува

В конкретния случа скити са българите, а тавроскити русите, пак ще прочета, но доколкото помня Лъв Дякон навсякъде нарича русите тавроскити.

  • Потребител
Публикува

Официално схващане:

ТАВРОСКИФЫ- Лев Диакон во второй половине Х века первым использовал данный этноним применительно к русам.

Но дали е така?

Лично считам, че назованите от Лъв Дякон “МИЗИ” /т.е. Симеон, Петър І, Борис ІІ, Самуил/ естествено са “СКИТИ”, което са заели и своят за себе си и държавата си България провинцията с романското име “Мизия” /от Карпатите /Горна/ до Адрианопол или Хем /Долна/.

Назованите от Лъв Дякон “СКИТИ” са според него още наричани и “ХУНИ”, но на места особено бие на очи, че описва “ВАРЯГИТЕ” от армията на Светослав /личи от посочени имена, обичаи/

Назованите “ТАВРОСКИТИ” са СКИТИТЕ, които не са заели или се намират “извън” римски земи, та затова не им е даден римо-провинциален “термин” на подобие първите. Първите и третите /Симеон, Петър І, Борис ІІ, Самуил, Светослав/ са еднородни СКИТИ и имат общо “скитско безумие”, език, но с разликата, че едните /българските царе и “скитите им”/ са в рамките на земи “пакс-романа” /заплюти от ромеите за такива/, а Светослав и “скитите му” не са в такива заплюти от ромеите “пакс-романа земи”, а в своите в района на Таврия, затова се подчертава, че са таврически скити, в отличие от мизийските.

"История" Лев Диакон

Цитати:

“Случилось как-то, что через Истр [9] переправилось скифское войско (народ этот называют гуннами)”

/книга 2/

- скитската армия /народа този го наричат хуни/!!!

“…отправил его к тавроскифам [24], которых в просторечии обычно называют росами с приказанием распределить между ними врученное ему золото, количеством около пятнадцати кентинариев [26], и привести их в Мисию с тем, чтобы они захватили эту страну.”

/книга 4/

- тавроскитите, обикновено в просторечието ги наричат роси!!!

“Ромейским послам [Сфендослав] ответил надменно и дерзко: "Я уйду из этой богатой страны не раньше, чем получу большую денежную дань и выкуп за все захваченные мною в ходе войны города и за всех пленных. Если же ромеи не захотят заплатить то, что я требую, пусть тотчас же покинут Европу, на которую они не имеют права, и убираются в Азию [63], а иначе пусть и не надеются на заключение мира с тавроскифами".

/книга 7/

- Светослав преговаря от името на тавроскитите!!!

“Император Иоанн, получив такой ответ от скифа, снова отправил к нему послов, поручив им передать следующее…”

/книга 7/

- императора, като получил такъв отговор от “скита”!

“Узнав о походе [ромеев], тавроскифы отделили от своего войска одну часть, присоединили к ней большое число гуннов [80] и мисян и отправили их против ромеев”

/книга 7/

- тавроскитите, взели част от хуните /а те пък според Лъв Дякон са “скити” – вероятно варягите заели Скития северно от Таврия/

“Этим воспользовался вождь мисян Симеон [30], муж отважный и Яростный в битве, уже давно неукротимо пылавший желанием пойти войною на ромеев. Не переставая разорять Македонию и Фракию, он, одержимый природным и вообще присущим скифам безумием, повелел ромеям провозгласить его своим самодержцем”

/книга 8/

- Симеон Мизиеца с “присъщото за скитите безумие”!!! Мизите имат традиционно скитско безумие!

“Если мы, опередив [скифов], пройдем опасные места и неожиданно нападем на них, то, я думаю, - да поможет нам Бог! - с первого же приступа овладеем городом Преславой [14], столицей мисян, а затем, двинувшись [вперед], легко обуздаем безумие росов".

/книга 9/

- Ако изпреварели ромеите скитите и направили еди какво си, лесно ще обуздаели безумието на росите. Рос – варяги, скандинавско етноназвание. Под скити е ясно, че са варягите в армията на Светослав!

“Скифы [всегда] сражаются в пешем строю; они не привыкли воевать на конях и не упражняются в этом деле…”

/книга 9/

- Та Скитите, винаги се сражавали пеша! Кой се сражавал пеша – традиционните скити /България – Симеон / Светослав/ или варягите? Последните естествено. Под скити при Дякон и тук са варягите!!!

“Говорят, что в Преславе находился и патрикий Калокир, который, как я уже сообщил в свое время, двинул войско росов на мисян.”

/книга 9/

- Калокир насочил войската на росите срещу мизите. Насочил варягите срещу мизийските скити /българи/ значи.

“Росы же, подбадриваемые своим военачальником Сфенкелом [25], который был у скифов третьим по достоинству после Сфендослава, их верховного катархонта, оборонялись за зубцами стен и изо всех сил отражали натиск ромеев, бросая сверху дротики, стрелы и камни…”

/книга 9/

- Сега малко имена на Росите за да покажем варяжкото им начало – Сфенкел. Той обаче бил при скитите /значи по Лъв Дякон – варягите/ трети в йерархията след Светослав /той пък е на тавроскитите, както видяхме/. Значи Сфенкел и варягите са наемници при Светослав /или нещо като куманите за нас през ІІ БЦ, традиционен съюзник/, както ще бъдат и при константинополските императори..

“Тогда, говорят, был схвачен и приведен к государю вместе с женой и двумя малолетними детьми царь мисян Борис [30], у которого едва лишь пробивалась рыжая бородка. Приняв его, император воздал ему почести, назвал владыкой булгар [31] и заверил, что он явился отомстить за мисян, претерпевших ужасные бедствия от скифов.”

/книга 10/

- мизите /българите/ претърпели бедствия от скитите /Светослав е от таврическите скити, но под скити у Дякон са най-вече варягите/!!

“В этой битве погибло также множество мисян, сражавшихся на стороне врагов против ромеев, виновников нападения на них скифов.”

/книга 10/

- мизи воювали на страната на скитите… това просто е любопитно.

“Император Иоанн по обычаю одарил войско, дал ему отдых и отпраздновал на том же месте святое воскресение Спасителя. Отобрав несколько пленных тавроскифов, [Иоанн] послал их к Сфендославу с сообщением о взятии города и гибели соратников”

/книга 10/

- Йоан взел няколко пленници тавроскити и ги дал на …/кого мислите?/ - на Светослав /не на Сфенкел!/

“Сфендослав, узнав о поражении у Преславы, испытывал огорчение и досаду. Он считал это плохим предзнаменованием для будущего, но, одержимый скифским безумием и кичась своими победами над мисянами, надеялся легко победить и войско ромеев.. . Затем, собрав все войско тавроскифов, - около шестидесяти тысяч [41], он выступил против ромеев.”

/книга 10/

- Светослав взел войската си от тавроскити!!!

“Ромейские копья поражали [скифов], не умевших управлять лошадьми при помощи поводьев”

/книга 10/

- скитите не можели да управляват коне с помощтта на юзди!!! Само не ми казвайте, че това не са варягите!!!

“Но огненосные суда подстерегали скифов со всех сторон, чтобы они не могли ускользнуть на ладьях в свою землю”.

/книга 10/

- скитите си имат кораби. Май имаме варяги тук, пак!

“…сразил Сфенкела, (почитавшегося у тавроскифов третьим после Сфендослава), доблестного, огромного ростом мужа, отважно сражавшегося в этом бою.”

/глава 10/

- Сфенкел, огромен мъж, по описание си е баш варяг!!!

“Был между скифами Икмор, храбрый муж гигантского роста, [первый] после Сфендослава предводитель войска, которого [скифы] почитали по достоинству вторым среди них”.

/книга 10/

- Име на още един скит Икмор, гигант, и втори след Светослав по чин в йерархията на общата им войска. Трети е Сфенкел, както видяхме. Икмор по всичко си личи пак е варяг!!!

“И вот, когда наступила ночь и засиял полный круг луны [22], скифы вышли на равнину и начали подбирать своих мертвецов. Они нагромоздили их перед стеной, разложили много костров и сожгли [23], заколов при этом по обычаю предков множество пленных, мужчин и женщин.”

/книга 10/

- Сега ритуал на скитите за погребване на мъртъвци! Изгорили на клади мъртвите и в почит към предцте си убили множество пленници! Това какъв обичай е? Има и особеност с убиването на пленници!

“Совершив эту кровавую жертву, они задушили [25] [несколько] грудных младенцев [26] и петухов [27], топя их в водах Истра. Говорят, что скифы почитают таинства эллинов, приносят по языческому [28] обряду жертвы и совершают возлияния по умершим, научившись этому то ли у своих философов Анахарсиса [29] и Замолксиса [30], то ли у соратников Ахилла. Ведь Арриан пишет в своем "Описании морского берега" [31], что сын Пелея Ахилл был скифом и происходил из городка под названием Мирмикион [32], лежащего у Меотидского озера. Изгнанный скифами за свой дикий, жестокий и наглый нрав, он впоследствии поселился в Фессалии [33]. Явными доказательствами [скифского происхождения Ахилла] служат покрой его накидки, скрепленной застежкой [34], привычка сражаться пешим [35], белокурые волосы, светло-синие глаза, сумасбродная раздражительность и жестокость [36], над которыми издевался Агамемнон, порицая его следующими словами: Распря единая, брань и убийство тебе лишь приятны [37]. Тавроскифы и теперь еще имеют обыкновение разрешать споры убийством и кровопролитием [38]. О том, что этот народ безрассуден, храбр, воинствен и могуч, [что] он совершает нападения на все соседние племена, утверждают многие; говорит об этом и божественный Иезекииль такими словами: "Вот я навожу на тебя Гога и Магога, князя Рос" [39]. Но довольно о жертвоприношениях тавров.”

/книга 10/

- а тука няма да коментирам. Коментира Лъв Дякон! И май е описание на баш древните скити

“О тавроскифах рассказывают еще и то, что они вплоть до нынешних времен [44] никогда не сдаются врагам даже побежденные, - когда нет уже надежды на спасение, они пронзают себе Мечами внутренности и таким образом сами себя убивают. Они поступают так, основываясь на следующем убеждении: убитые в сражении неприятелем, считают они, становятся после смерти и отлучения души от тела рабами его в подземном мире. Страшась такого служения, гнушаясь служить своим убийцам, они сами причиняют себе смерть. Вот какое убеждение владеет ими [45]”

/книга 10/

- обичаи описан за тавроскитите от Лъв Дякон, вкл. Тавроскитско “харакири”!

“Тавроскифы уступят ромеям Дористол, освободят пленных, уйдут из Мисии и возвратятся на родину, а ромеи дадут им возможность отплыть”

/книга 10/

- Тавроскитите ще отплават с кораби! На Варягите /при Дякон “скити”/ корабите.

“Показался и Сфендослав, приплывший по реке на скифской ладье; он сидел на веслах и греб вместе с его приближенными, ничем не отличаясь от них. Вот какова была его наружность: умеренного роста, не слишком высокого и не очень низкого, с мохнатыми, бровями и светло-синими глазами, курносый, безбородый, с густыми, чрезмерно длинными волосами над верхней губой. Голова у него была совершенно голая, но с одной стороны ее свисал клок волос [58]- признак знатности рода; крепкий затылок, широкая грудь и все другие части тела вполне соразмерные, но выглядел он угрюмым и диким. ”

/книга 10/

- Външен вид на Светослав – ни висок- ни нисък /за разлика от Сфенкел и Икмор!!!/, космат, веждив /правели впечатление, значи възголемички ще да са били/, светло-сини очи, чипонос, без брада – обръснат, с гъсти и въздълги косми над горната устна /мустаки значи/, Главата съвършено гола, но от едната страна падала плитка коса – признак на знатност на рода, як врат, широки гърди и други части на тялото напълно съразмерни… Ами въобще не е влиза в нормите за варяг /скандинавец/, а е напълно нашенски възпознат средиземноморски и боспорски скитски вид.

И того у Лъв Дякон:

Мизи – най-вече мизийски скити, българи

Тавроскити – най-вече таврически скити, Светославови “роси” /черни българи/

Скити – най-вече баш росите, варяги, скандинавци.

  • Потребител
Публикува

Тази синтезирана констатация вземи та я пусни, защото ми писна от изкушените от "Интерпретацио Геста-Хунгарика" !!!

Ти каза, нещо което от много дълго време съм приемал като факт, но нямах сили да го изкажа или съм го правил под друга форма.

На филеоанахилаторите ще кажа БАСТА!!!!

Анахилирате всичко по линия на траки-българи, обаче БАСТА!!!

Българите изклали всичко до крак в Рашка, а сърбите оцеляли , а /???

Траките били анахилирани, пък италианците анахилирани от алани, свеви, лангобарди, вандали, хуни и готи оцеляли. Същото с елините.

Пак грешиш, Българите изкали до крак не Сърбите а Унгарците в Ателкюзу. Сърбите не са ги клали , просто защото Българския Цар изобщо не ги е броял за някаква сериозна опасност за България, докато Унгарците са били, не случайно първия мвжду царете се крил като беглец в Дръстър обсаден не от Сърбите а от степните ни роднини. Затова се е и отнесъл толкова жестоко спрямо тях. Въпрос не на избор а на държавна политика. По логиката на същата тази държавна политика Сърбите са били изловени и изселени в България, а не изклани както ти си мислиш. просто били временно редислоцирани и там останали само кучетата :P

  • Потребител
Публикува

Ето точния пасаж на Константин Багрянородни за географския ареал на печенегите /баджанаките/

Константин Багрянородный. Об управлении империей

"Пачинакия отстоит от Узии и Хазарии на пять дней пути, от Алании - на шесть дней, от Мордии[16] - на Десять дней, от Росии - на один день, от Туркии - на четыре дня от Булгарии - на полдня[17], к Херсону она очень близка, а к Боспору еще ближе".

Значи какво имаме:

Пачиникия отстои от Узия и Хазария на пет дни път, от Алания - на шест дни, от Мордия /вер. Мордва/ - на десет дни, от Росии - на един ден, от Туркия /т.е. Унгария/ - на четири дни, от България - на половин ден, към Херсон е много близко, а към Боспор е още по-близко"

Значи Пачиникия е най-близко до Боспор, много близко е до Херсон, а до България е на половин ден път.

Границата на България и Пачиникия е река Днепър!

Ако приемем и другото известие, че част от печенегите са населели част от България - между Днестър и Днепър - по времето Петър І, това е явна индикация за използването им в качеството на федерати - съюзници от българските царе. Както самия Константин Багрянородни отбелязва, "...поэтому и булгары проявляют постоянное старание и заботу о мире и согласии с пачинакитами".

Ами като гледам това описание на Печенежките поселения нещо ми звучи много подобно на това на Унгарското Ателкюзу :biggrin: Защо ли? И коя земя е дал за заселване на своите съюзници Печенегите Симеон след разгрома на Унгарците? Ами много ясно че не им е дал Влашката низина а земята на изтребените от тях Унгарци. Това разбира се съвсем не е спасило жителите на Влашката низина и Черноморското крайбрежие Северно от Дунава от системен тормоз от страна на новите съседи, федерати или както щете ги наречете. резултат .... ах какво я сполетя древната Румънска култура Дриду :smokeing:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!