Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Позволявам си малко шега в тая иначе сериозна тема, като припомням на по-старите колеги първото издадние на автомобилът "ЗАПОРОЖЕЦ", производство на Запорожкия автомобилен завод, в СССР, днес в Украйна.

Като оставим настрана вицовете затова, че задната му врата се отваря в движение, за да слагаш крак на завоите и незабравимият звук на мотора му с въздушно охлаждане, ето какво прави всъщност тази най-голяма военна тайна на СССР:

Редактирано от КГ125
  • Потребители
Публикува

А за тези, които не знаят какво значи съкращението ЗАЗ, то то е: "Завод Автомобильных Зверей" (естествено че е на руски написано).

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Ех, народа не спря да се бъзика с тая машинка. Запорожский автомобильний завод :))))))

Шегата настрана, един приятел чел в автомобилно списание, че това била немска разработка за щабна кола.... за руските студове. Затова ЗАЗката палеше безотказно на всяка температура....

Ето и "новата зазка" - с това ни радваха 70-тте години :)):))

http://cultinfo.ru/fulltext/1/001/008/043/694.htm

На това му викаха "сапунерка", "изтребител" или да, "звяра". Особено на варианта с въздухозаборниците отстрани :crazy_pilot:

Моторът беше отзад и издаваше безподобен звук, а багажника - отпред. На един приятел баща му си ги сменяше като носни кърпички и се канеше, че ако вземе властта, ще накара всички от Политбюро да се возят на черни зазки с бял волан.....

Уникална реклама на ЗАЗка в Естония, 1984 г. Първи полъх на пазарната икономика :)))) Прибалтика беше дивно съчетания на съветска материална култура със западна духовна такава.

А тука - гледай народе шоу:
">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">
">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

post-727-1256241423_thumb.jpg

post-727-1256241570_thumb.jpg

post-727-1256241585_thumb.jpg

post-727-1256241661_thumb.jpg

Редактирано от КГ125
  • 1 year later...
  • Потребител
Публикува

Кола като кола, какво се бъзикате! Стига с това преклонение пред Запада. В Русия правят автомобили още от началото на 20 в., а в България - никога, нито в миналото, нито в бъдещето!

  • Потребител
Публикува (edited)

Кола като кола, какво се бъзикате!

Бих могъл малко да поспоря. ЗАЗ-ът и Трабантът не са коли (автомобили) в истинския смисъл на думата. :laugh:

Стига с това преклонение пред Запада.

Що бе? Някои се прекланят пред Изтока. Който накъдето го влече. :w00t:

В Русия правят автомобили още от началото на 20 в., а в България - никога, нито в миналото, нито в бъдещето!

Тия коли, дето ги правят, по-добре да не ги правят... :doh:

Ето едно тематично клипче:

http://vbox7.com/play:602525d9&start=329&r=emb

Редактирано от Михов
  • Глобален Модератор
Публикува

***

Тия коли, дето ги правят, по-добре да не ги правят... :doh:

Ето едно тематично клипче:

http://vbox7.com/pla...start=329&r=emb

- Пружините, Джеймс, са от българска химикалка!

:good:

Това означава, че има и по някой друг качествен детайл!

  • Глобален Модератор
Публикува

А, има, има, как. Вършеха работа за времето си, бедата беше, че не родиха нови и по-добри модели и че трябваше да се чака на опашка.

  • Потребител
Публикува

Вършеха работа за времето си, бедата беше, че не родиха нови и по-добри модели и че трябваше да се чака на опашка.

Абе вършеха работа. Като нямаше други...

То и на хляб и вода се живее, като няма друго.

Как беше оня виц за Трабанта: Трабанта е като жената - върши работа, но не прави кеф! :tooth:

Та и за ЗАЗ-а същото. :laugh:

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

А Трабантката специално имаше проходимост като на оф-роуд! Едни приятели тръгнаха на конференция - те са с Трабант двама, колектива с автобус. Става снежна буря и рейса се връща, обаче нашите с трабката стигат до Варна. Хотелът затворен, масите наслагани, залата чака. Управителят вдига рамене и казва - ми то е платено...

Следва 4 дни гуляй :)) в камерен състав. Само дето единия дълго време по телефона не можал да убеди жена си, че е във Варна. "Всички се върнаха, ти къде отиде!!!?" :biggrin:

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

Кола като кола, какво се бъзикате! Стига с това преклонение пред Запада. В Русия правят автомобили още от началото на 20 в., а в България - никога, нито в миналото, нито в бъдещето!

Един приятел казваше за руските коли така: щом е деляно (сделано в СССР), а не правено не ми го хвали ;).

  • Потребител
Публикува

Може да си плюете съветските коли колкото си искате, но дори и сега при сблъсък на 30 годишна жигула със съвременна суперкола, жигулата се разминава с леко вдлъбнат калник, а на съвременната кола се налага ремонт струващ три пъти колкото въпросната жигула (при това ако имаш късмет да не се стигне до моргата).

Да ти кажа под секрет, при сблъсък на 30 годишен съветски танк със съвременна суперкола, танкът се разминава с одрасквания на бронята, а на съвременната кола се налага претапяне. :tooth:

Което не означава, че продуктите на съветското автомобилостроене, разбира се и на социалистическото, въобще си струват. Качи се в една съветска кола и после в западния й аналог или поне връстник и пак говори. :punk:

  • Глобален Модератор
Публикува

Може да си плюете съветските коли колкото си искате, но дори и сега при сблъсък на 30 годишна жигула със съвременна суперкола, жигулата се разминава с леко вдлъбнат калник, а на съвременната кола се налага ремонт струващ три пъти колкото въпросната жигула (при това ако имаш късмет да не се стигне до моргата). Толкова по въпроса за качеството на изработка. В зазка нито съм влизал нито съм карал признавам. И не е въпроса до съветска и несъветска кола (бръмбара е още по-легендарен с издържливостта си от жигулата, а има някои модели от 80-те като голф2, които също са държеливи колкото си искат че и отгоре), Просто че сега всичко го правят по-калпаво от старите съветски машини. Въпреки всичките им удобства на съвременните коли.

Ако блъснеш Жигули с кадилак от 1950 г., то жигулката ще иде в Космоса на ламарини. Само че, днешните коли се деформират повече, за да ни запазят нас вътре, защото енергията отива в смачкването.

Не пожелавам на никой да бъде нито в кадилак от 1950 г., нито в Жигула, когато се блъскат.

  • Потребител
Публикува

Може да си плюете съветските коли колкото си искате, но дори и сега при сблъсък на 30 годишна жигула със съвременна суперкола, жигулата се разминава с леко вдлъбнат калник, а на съвременната кола се налага ремонт струващ три пъти колкото въпросната жигула (при това ако имаш късмет да не се стигне до моргата). Толкова по въпроса за качеството на изработка. В зазка нито съм влизал нито съм карал признавам. И не е въпроса до съветска и несъветска кола (бръмбара е още по-легендарен с издържливостта си от жигулата, а има някои модели от 80-те като голф2, които също са държеливи колкото си искат че и отгоре), Просто че сега всичко го правят по-калпаво от старите съветски машини. Въпреки всичките им удобства на съвременните коли.

Дали само с леко вдлъбнат калник се разминава жигулата. :)

  • Потребител
Публикува

Е, ама Жигулито е поело първо удара - и в клипа го казват.

Запорожецът е голяма мизерия, но жигулките предизвикваха и предизвикват доста носталгия и емоции. Имаше преди няколко години реклама, в която един чичо казваше за жигулата си "Аз и викам Жужа". Жигули беше обезсмъртена в известната комедия "Дами канят".

Хората още си ги търкалят, особено в по-затънтените места. Една снимка от миналото лято край яз. Жребчево :

Picture%20015.jpg

  • Потребител
Публикува (edited)

Защо ли Жигулито е толкова симпатично на всички... ааа сетих се - защото не е точно Жигули ами Фиат 124 - кола на годината 1967 :)

Обаче забележи, моделът е кола на годината за 1967 г., а руснаците я произвеждаха до 1988 г.! :tooth: :tooth: :tooth:

http://en.wikipedia.org/wiki/VAZ-2101

Редактирано от Михов
  • Глобален Модератор
Публикува

За това си прав. Това пък е другата страна на махалото. Не живеем в свят на добър капитализъм:) Де ги времената до средата на 90-тте :))

  • Глобален Модератор
Публикува

Не само. Дори и Фордовете. Пикът на индустриалното производство, можеше да го караш 10 години, а при добра грижа и повече..

  • Потребител
Публикува (edited)

Виж, продукциятана Отмъщението на Брежнев Чоперс .....

:crazy_pilot: :crazy_pilot: :crazy_pilot:

Редактирано от Skubi
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Ето какво беше почнала да прави България. За съжаление си остана само на него.

http://bg.wikipedia.org/wiki/Балкан_(мотоциклет)

post-727-060797700 1311449592_thumb.jpg

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Ето какво още е правел заводът в Ловеч:

Самолетът е конструиран още преди 1944 г., за съжаление българската авиационна промишленост, стартирала преди 1944 г., бива прекратена след това.

Не знаех за моделите микробуси, които са се опитвали да измъдрят в началото на 60-тте.

Що се отнася до Москвича, качеството му беше такова, че хората плачеха за оригинален руски.

http://bg.wikipedia.org/wiki/Балкан_(завод)

post-727-065481900 1311449902_thumb.jpg

post-727-066692200 1311449930_thumb.jpg

Редактирано от КГ125
  • Потребител
Публикува

Не можа да схванеш идеята, но това е нормално като търсиш някакво идеологическо противопоставяне.

Не става дума чий западен аналог е жигулата и коя кола е с по-високо качество от двете. Става дума за това че дори 30 годишните съветски коли са по-добре направени от съвременните еднодневки. А 30 годишните техни първообрази въобще няма ккаво да ги споменаваме.

Естествено, че ти разбрах идеята, тя е елементарна, да не говорим, че далеч не само ти я споделяш.

Пародирах я, просто защото ми е изключително смешно как човек може да извади не от девет, а от деветдесет и девет кладенеца вода, само и само да защити носталгиите си.

Фактите са прости - соц. колите значително отстъпваха като качества на западните такива за времето си. Без изключение. Дори страни с автомобилостроителна традиция от края на XIX век като Чехословакия и ГДР правиха пародии на коли. В този смисъл всякакви сравнения кой бил по качествен - тогава или сега, кой кого щял да блъсне и т.н. са не просто некоректни, а направо детски.

Що се отнася до съвременните коли, те наистина съвсем умишлено са проектирани да не издържат като старите - с това съм абсолютно съгласен. И има една много просто причина за това - технологичният прогрес. Технологиите в наши дни водят до това само за 10 години да има значителни подобрения. Сравнете разликата между колите произведени 2000 и тези 2010 от една страна и да речем тези между 1960 и 1970 г. и ще видите за какво говоря. Хората в развитите държави (поне едно солидно мнозинство) просто могат да си позволят да плащат за новите модели и държат да си ги купуват. Това прави безсмислено да се влага енергия колите да са здрави както преди, просто защото самите хора ги експлоатират кратко (там де, иначе отиват да ги доизстискат в страни като България или Албания). Ако кризата се задълбочи и започне един спад в продажбите на нови коли, то тази стратегия вероятно ще бъде преразгледана. Засега обаче си работи.

П.П. Далеч не само с колите е така. Всеки, който помни бялата и черна техника от 80-те и началото на 90-те знае колко здрава беше тя. Обаче, за какво ви е сега телевизор, който да работи 30 години, когато той толкова бързо морално остарява и ще бъде заменен много по-рано от плазми, LCD-та и прочие? Аз имам касетофон от 80-те и видео от 90-те, още работят, но дали ги ползвам? Не разбира се, което показва, че са направени излишно здрави с оглед на развитието на технологиите.

  • Глобален Модератор
Публикува

Трябва обаче да имаме избор дали да не си задържаме старите неща, щом вършат работа.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!