Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Едно от най-интригуващите изчезвания на всички времена е загубата на цяла ескадрила самолети, отлетели без следа в неизвестна посока. Случилото се поражда много спорове не само поради противоречивите обстоятелства около него, но и защото това е началото на митичната репутация на печално известния Бермудски триъгълник в Атлантическия океан.

В опит да бъде разбулена тази загадка са предлагани какви ли не обяснения. Някои залагат на странните атмосферни условия, други вярват в още по-отвлечената теория за намеса на извънземни, популяризирана от Стивън Спилбърг във филма му „Близки срещи от третия вид", където пилотите от полет 19 се завръщат на Земята с космически кораб.

Интригуващият случай поставя много въпроси. Как е възможно да изчезне необяснимо ескадрила от цели пет самолета, управлявани от опитни мъже? Още по-озадачаващ е фактът, че самолетът, изпратен да ги търси, също изчезва по неизвестни досега причини.

На 5 декември 1945 т. полет 19, който включва пет военноморски торпедни бомбардировача „Авенджър", тръгва от Форт Лодърдейл на тренировъчна обиколка. На борда на всеки от петте самолета би трябвало да има по трима мъже, но един отсъства, така че летците са общо четиринайсет. Тринайсет от тях са в крайния етап на обучението си, макар че всички имат отлични умения в пилотирането. Упражнението е ръководено от лейтенант Чарлс Тейлър — вещ пилот, придобил голяма част от способностите си при полети над архипелага Флорида Кийс.

Според плана трябвало да проведат практически курс по бомбардиране над район, наречен „Хененд Чикънс Шоулс" на изток от Флорида Кийс. След това ескадрилата трябвало да продължи на изток над океана, докато стигне на около 190 км от брега, да завие на север за още 113 км и да обърне на югозапад, за да се прибере в базата. Тази триъгълна траектория трябвало да преведе самолетите над Бахамите и почти постоянно през Бермудския триъгълник.

Ескадрилата излита в 14,10 часа при хубаво време, но по всичко личи, че условията ще се влошат до вечерта. Няма и два часа по-късно, малко преди 16 часа. Форт Лодърдейл получава радиосъобщение от лейтенант Тейлър; че бордовите компаси не функционират, а пилотите предполагат, че са се изгубили. Днес е известно, че магнитното поле в района на Бермудския триъгълник

— както и при Дяволския триъгълник в Азия

— е необичайно силно и влияе негативно на показанията на компаса. Възможно ли е това да е причината за изчезването на толкова кораби и самолети в този район?

Лейтенант Тейлър докладва по радиото, че според него ескадрилата лети над Флорида Кийс. Съветват го да насочи самолетите на север към Маями и континента — стига да е сигурен в предположението си.

Днес е наложено мнението, че лейтенантът се е объркал и всъщност е летял над Бахамите. В такъв случай, летейки на север, полет 19 се е отклонил още по-навътре над Атлантическия океан и е навлязъл в опасна територия.

Но не се знае със сигурност дали е станало така. Ескадрилата продължава в северна посока. За да се усложнят нещата още повече, връзката със самолетите е затруднена и поради появилите се смущения от приближаващата буря, съчетани с радиовълни от цивилни кубински радиостанции. Тейлър е подканен да премине на резервната честота, което щяло да улесни радиокомуникацията, но той отказва. Един от самолетите има проблеми с радиоапаратурата си и Тейлър се страхува, че със смяната на честотите може изобщо да изгуби контакт с него.

Докато времето тече, напрежението в базата във Форт Лодърдейл расте. Тъй като е зима, слънцето трябва да залезе около 17,30 часа, а лошите атмосферни условия се спускат от север.

В 17,15 часа радиовръзката се възстановява за кратко и Тейлър информира базата, че полетът се отправя на запад. Чуват го как съветва самолетите от ескадрилата да останат близо един до друг. Планът е, когато първият самолет остане без гориво, останалите бомбардировачи да кацнат принудително във водата и по този начин да се увеличи вероятността всички да оцелеят.

Един хидроплан, първият от няколкото спасителни самолета, излита малко след 18 часа, но бързо изгубва връзка с брега. Всички смятат, че това се дължи на лошото време, довело до обледяване на антена. И все пак изглежда, че базата изгубва още една от машините си. Тогава друг самолет - „Мартин Маринър" - е изпратен след хидроплана, но за пореден път радиовръзката се губи. Не се знае дали пак поради времето, но малко след като „Маринър" не се появява на планираното място за среща, екипажът на намиращ се наблизо кораб докладва, че е видял експлозия на самолет. Не могат да направят опит да предприемат други спасителни мерки, тъй като атмосферните условия вече са кошмарни.

Най-озадачаващото нещо в това изчезване е, че никога не са открити оцелели, тела или останки от изгубената ескадрила. Макар лошото време да изиграва голяма роля, никой не може да бъде сигурен какво точно се е случило и разследването на американските военноморски сили обяснява бедствието с „неизвестни причини". До ден днешен е пълна загадка как цяла ескадрила самолети може просто да изчезне, при положение че се е намирала толкова близо до родния бряг.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребители
Публикува

Дълго време се колебаех дали да пусна пост в тази тема. Все пак реших да го направя.

Бермудския триъгълник е зоната между Бермудите, Флорида и Пуерто Рико. Поради желание за търсене на сензации тази зона е обявена за "мистериозна".

1. Няма признаци за някакви особености на магнитното поле в зоната на триъгълника

2. Стаж на пилотите:

- лейтенант Чарлс Тейлър - 2500 летателни часа, повечето от които на такъв или подобен самолет

- останалите - правоспособни пилоти с по 350-400 летателни часа, от които поне 55 на такъв самолет.

3. Тейлър е искал да откаже полета, защото не се е чувствал добре здравословно.

4. Тейлър е бил опитен пилот, но не е имал много летателни часове в тази зона (източно от Форт Лодърдейл). Той наскоро е бил прехвърлен там от базата в Маями.

5. Видимостта е била 6-8 мили на местата с проливни дъждове и неограничена извън тях. Счита се, че атмосферните условия са "средни" за такъв учебен полет, с изключение на местата с проливни дъждове.

6. 40 минути след групата на Тейлър е имало друга учебна мисия - водена от лейтенант Робърт Фокс. Фокс чува по радиото разговор, от който разбира, че някой се е загубил, прави радиовръзка и разбира, че това е групата на Тейлър. Тейлър твърди, че се намира над Флорида кийс. Фокс му препоръчва да лети така, че слънцето да е в ляво от него - т.е. на север, но Тейлър поема на 030 (север-североизток)

7. Обучаващите се считат, че летят на Атлантическия океан, а не над Мексиканския залив, както е мислел Тейлър. От центъра чуват как по радиовръзката един от тях се опитва да убеди Тейлър да летят на запад, а не на север, в 16:45 Тейлър е бил увещаван да предаде командването на полета на един от другите пилоти, Тейлър отказва и продължава да лети на север-североизток.

8. Тейлър издава заповед да се лети в продължение на десет минути на 090 (изток), останалите отново се опитват да го накарат да летят на запад, но той отказва, едва с 17:24 Тейлър издава заповед да се лети на 270 (запад)

9. В 17:50 наземни станции определят, че той е на 100 мили от 29 с.ш. 79 з.д. - на север от Бахамите и на изток от Флорида, комуникациите обаче са лоши и не могат да се свържат със самолетите

10. В 18:04 Тейлър казва, че може пак да полетят на изток

11. Излитат 2 хидроплана Martin Mariner, които са имали насрочен тренировъчен полет, но са изпратени да търсят самолетите от полет 19. Единият не се завръща, предполага се, с голяма степен на сигурност, че това е самолетът, чиято екплозия е видяна от танкера SS Gaines Mills, той се отправя към мястото на експлозията, като забелязва разлив на гориво и останки, които обаче не може да прибере, поради лошото време

12. SS Empire Viscount (търговски кораб под британски флаг) се намира на североизток от Бахамите и дава сведение за високи вълни и силни ветрове.

13. Разследване на военноморския флот (500 страници) стига до зaключение, че вината е на Тейлър. Майката на Тейлър обаче обвинява флота, че прехвърля вината върху сина и, без да са открити самолетите или телата. В крайна сметка флотът решава да обяви, че "причината е неизвестна".

14. Ескадрилата може да изчезне много лесно - командирът не е знаел накъде да лети,като през цчлото време е мислел, че е над Мексиканския залив, горивото е свършило и самолетите са паднали в океана. Големите вълни са потопили самолетите за секунди. Един от колегите на Тейлър казва, че неслучайно тези самолети са наричани железните птици - всеки от тях празен е тежал 14000 фунта.

Ето и някои факти за Бермудския триъгълник

1. Много от странните инциденти не са чак толкова странни. За някои кораби е писано, че са се загубили в хубаво време, в действителност данните сочат, че по него време е имало буря.

2. Останките на някои от "мистериозно изчезналите" кораби са открити и са установени причините за инцидентите.

3. Един кораб, за който е написано, че е "потънал" в Бермудския триъгълник всъщност е потънал на 3000 мили от там.

4. За кораби, за които не се знае къде точно са потънали се пише, че са потънали в Бермудския триъгълник, стига пътят им да е минавал през или близо до него.

5. Записите в Lloyd's accident records и на US Coast Guard не показват някакъв увеличен брой на инцидентите в Бермудския триъгълник, в сравнение с други зони на световния океан, още повече като се вземат предвид натоварения трафик и атмосферните условия.

6. Гълфстрийм, който минава покрай бреговете на Флорида е като бърза река, скоростта му спрямо окръжаващата го вода е 5.6 възла и той лесно може да отнесе останки далеч на север-североизток в Атлантическия океан. Освен това топлите води на Гълфстрийм са причина за многобройни бури.

7. В тази област има урагани

1. http://www.history.navy.mil/faqs/faq15-1.htm

2. http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_19

3. http://www.unexplainedstuff.com/Places-of-...a-Triangle.html

4. http://www.unmuseum.org/triangle.htm

5. http://www.airsceneuk.org.uk/oldstuff/flight19/flight19.htm

  • Глобален Модератор
Публикува

Има хипотеза, че са объркали посоката и са свършили горивото. Тогава по инструкция самолетите трябва да кацнат във водата, доколкото могат и да чакат спасение, който изплува. Явно никой не е....

Останалото е въпрос на преса.

  • 1 year later...
  • Потребител
Публикува

Аномалиите "Бермудски триъгълник" се получават при определно взаимодействие на нашето Слънце с други слънца в Галактиката ни, както и с някои планети.

Те отварят зони в структурата на пространството и времето, породени от различната вибрация на геометрията на времето и геометрията на пространството (заб. геометрия е и точно и неточно употребен термин тук, става дума за околност и зона на Земята, но за структура на времето и пространството, които не се приемат за част от Земята по принцип).

  • Потребител
Публикува

Едно от най-интригуващите изчезвания на всички времена е загубата на цяла ескадрила самолети, отлетели без следа в неизвестна посока.

Изчезването - не е проблем, след правдоподобната хипотеза на един руснак (съветски учен - не съм сигурен; отдавна беше обяснението в "Космос")

Някъде по средата на "бермудски триъгълник" имало подводна пещера, в която активно действат вулкани Коато налягането на газовете нарастне достатъчно се пука дъното и нагоре се проявява почти взрив - газове, че и отровни - халюциниранията са "осигурени" :biggrin: ;

магнитни и електрично полета в сифон с километри височина и разпенена вода - каквото и да попадне върху нея - не може да плава (на този същия принцип действа тоалетните казанчета - разпенват водата и "по-леките" фекалии - потъват също и се отнасят от потока), та затова и кораби се гълтат. Неразграничимостта с обикновен ураган е също осигурена - завихрянията са подобни. :biggrin:

Та падат си телата към дъното на пещерата - сигналите са блокирани от вихровите полета- влизат в гърлото на пещерата, а тя, след малко (когато изравни наляганията се затваря, в едно чисто и прекрасно пясъчно дъно.

Естествено - останки може само случайно да се намерят от преноса им по вихъра. :laugh:

...

  • Потребител
Публикува

Отварят ли? Къде?

При всеки цикъл е различно. Всички звезди (в това число и слънца), както и прилежащи техни планети, са в една голяма електро-магнитна мрежа.

Тези "пролуки" са абсолютно аналогични на т.нар. слънчеви петна. Само че се проявяват в самата структура на пространството и дори на времето. Става дума за това време, което е "заключено" на квантово ниво в атоми и бла-бла частици. Тези взаимни влияния между определени звезди, оказват понякога огромен резонансен ефект (породено от определна геометрична подредба, щото всичко е "гео"-метрия). Такива неща не се случват само около Бермудите. Случвали са се и на много други места в зависимост от положението на планетата ни, ако попадне в зона на такова резонансно влияние.

Всички звезди постоянно имат такива феномени, повече познати ни като слънчеви петна.

  • Потребител
Публикува

Изчезването - не е проблем, след правдоподобната хипотеза на един руснак (съветски учен - не съм сигурен; отдавна беше обяснението в "Космос")

Някъде по средата на "бермудски триъгълник" имало подводна пещера, в която активно действат вулкани Коато налягането на газовете нарастне достатъчно се пука дъното и нагоре се проявява почти взрив - газове, че и отровни - халюциниранията са "осигурени" :biggrin: ;

магнитни и електрично полета в сифон с километри височина и разпенена вода - каквото и да попадне върху нея - не може да плава (на този същия принцип действа тоалетните казанчета - разпенват водата и "по-леките" фекалии - потъват също и се отнасят от потока), та затова и кораби се гълтат. Неразграничимостта с обикновен ураган е също осигурена - завихрянията са подобни. :biggrin:

Та падат си телата към дъното на пещерата - сигналите са блокирани от вихровите полета- влизат в гърлото на пещерата, а тя, след малко (когато изравни наляганията се затваря, в едно чисто и прекрасно пясъчно дъно.

Естествено - останки може само случайно да се намерят от преноса им по вихъра. :laugh:

...

За казанчетата разбрахме,ясно, но над водата как засмукват апаратите?

  • Потребител
Публикува

По повод това, което е написал Малоум 2, се сетих за един разказ на Едгар Алън По - "Спускане в Маелстрьом" - http://chitanka.info...ne_v_maelstrxom. Великолепни описания има там!:read: Не е като да си говорим за тоалетни казанчета:lac:

  • Глобален Модератор
Публикува

Абе хора, просто са паднали в морето, защото са объркали посоките и са свършили горивото. Останалото е работа на вестниците.

  • Потребител
Публикува (edited)

^ винаги можеш да докажеш тази теория като пратиш експедиция на по дъното... скъпо нескъпо... това е, предлагаш го действай. Дотогава всяка друга хипотеза и теория е също толкова проста.

A, гледам някой е споменал по-горе вълшебната думичка... завихряния. Колко интересно... колко интересно. :)

За жалост без анализ, само описателни принципи.

Редактирано от adXok
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Стига да се знае къде са паднали, а точно това не се знае. Все пак става дума за 1945 г. и за няколко самолета, паднали в Атлантика. ...

А как стои въпроса с доказването на алтернативните теории? Лъчи, вихри? "Две хубави очи/музика/лъчи"; "Вихри враждебни над нас са завили.." - тука има доказателство за лъчи и вихри, но в случая със самолетите? :sneaky2:

Тези истории са добър материал за изследване на силата на масовите манипулации и на устойчивостта на модерните легенди.

Редактирано от КГ125
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Аномалиите "Бермудски триъгълник" се получават при определно взаимодействие на нашето Слънце с други слънца в Галактиката ни, както и с някои планети.

Те отварят зони в структурата на пространството и времето, породени от различната вибрация на геометрията на времето и геометрията на пространството (заб. геометрия е и точно и неточно употребен термин тук, става дума за околност и зона на Земята, но за структура на времето и пространството, които не се приемат за част от Земята по принцип).

Няма такова нещо като геометрия на време и отделна геометрия на пространство.

Без пространство, времето е безсмислено понятие съгласно с господстващата научна теория.

* * *

Над 98% от катастрофите се дължат на човешка грешка. Няма никакви причини този инцидент да бъде причинен от някакви свръхестествени явления. Най-вероятно, /поне на мен така ми звучи/ водачът се е загубил.

Ако е имало изригване на подводен вулкан - трусовете би трябвала да са засечени и регистрирани от куп сеизмографи.

. . .

Ако си спомняте, аварията на руската атомна подводница - "Курск" бе причинена от взрив на торпедо. Този първи взрив, плюс последвалите го, са били регистрирани в британски сеизмологичен център намиращ се някъде по крайбрежието на Британския архипелаг. Къде е Великобритания, къде е Баренцово море? Най- просто казано - има доста път между тези две точки. . .

Не търся аналогия между двата случая, но само искам да подчертая, че подобни неща, като вулкани, земетресения, взривове се "чуват" от уредите, пък и тези уреди да са конструирани и произведени в началото на петдесетте години на двадесети век.

. . .

В това, че не са открити отломки няма нищо странно за тази част на планетата. Там има бързи океански течения, бързо променящи се атмосферни условия и т.н.

А търсенето на сензации, е ... това е друга тема.

. . .

Поздрави, Б.Б.

Редактирано от Б.Богданов
  • Потребител
Публикува (edited)

Богданов, ама ги има и онези 2%, които описват много противоречива картинка. Така де, постоянно се губят разни хора. Само че нали се сещаш, че всeки случай на изгубено дете бива разследван и като вероятно отвличане, трафик на малки деца и прочие.

С това казвам, че тия всичките случаи могат и от тази гледна точка да бъдат разследвани: макар че да отвлечеш цяла ескадрила или пък на всичките навиагициите им да сочат към "изгубване"... така де, бурята е решение за всичко.

"Кво стана... къде изчезнаха?!?" "Еми, бурята ги отнесе..." "А, ок... пред природата сме безсилни, няма как... щом ги е отвяла..."

Само че, моята хипотеза (бъдеща теория надявам се) също е елемент от тази природа.

п.п. Да кажем, че както пространството е мерно, така и времето е и неговата измерност ни дава материята (много грубо казано) в пространствените ѝ състояния

логиката предполага, че и без наблюдатели, материята и времето ще си бъдат, само че без време (без едно точно определено измерение на времето) материята добива едно друго състояние

Редактирано от adXok
  • Глобален Модератор
Публикува

* * *

Само че, моята хипотеза (бъдеща теория надявам се) също е елемент от тази природа.

п.п. Да кажем, че както пространството е мерно, така и времето е и неговата измерност ни дава материята (много грубо казано) в пространствените ѝ състояния

логиката предполага, че и без наблюдатели, материята и времето ще си бъдат, само че без време (без едно точно определено измерение на времето) материята добива едно друго състояние

:post-20645-1121105496:

Аз написах, че без пространство, времето е безсмислено понятие съгласно с господстващата научна теория.

* * *

Без пространство, времето е безсмислено понятие съгласно с господстващата научна теория.

* * *

Това е съгласно конвенционалната наука. Не напразно подчертах израза. Исках да си проличи, че пиша нещо, което е в съгласие с господстващата научна теория, а не с окончателната теория или Теория на всичко, не с частна работна хипотеза, лично мнение или нещо в този смисъл. А съгласно теорията, която е официално призната.

Когато бъде създадена Окончателната теория или Теория на всичко, /ако това е възможно или изобщо има такава... Има спорове на тази тема/ надявам се, че решението на загадки от подобно естество няма да бъде особено сериозен проблем.

И така...

Пишем в научен форум и е нормално да се позоваваме на хипотези и теории официално приети и утвърдени от науката за настоящия момент .. ;)

. . .

Поздрави, Б.Б.

  • Потребител
Публикува

Имеше специален епизод на mythbusters в който експериментолно опровергаха тази теория. Вярно е че мехурчетата намаляват плътността на водата, но наличието на мехурчета създава течение насочено в посока нагоре, така че не само компенсира намалената плътност, нодори и изтласква тялото като му дава допълнителна плаваемост. Не бъркай тук казанчетата, където потока е насочен надолу. :) Така че мита с мехурчетата е разбит. :)

А вкарването на хипотезата за отровни газове ми се струва малко несъстоятелна. Все пак самолетите летят на височина където това въздействие е минимално, а и ако са били над определена височина (височинните полети са доста използвана практика от американците още от втората световна война и самолетите им от този период са предвидени да показват способностите ти именно на големи височини), то пилотите биха ползвали кислородни маски и никакви газве не биха могли да им повлияят. Едва огромни вулканични изригвания с глобално влияние успяват да повлияят и на авиационните превози. Така че някакви си избълбукали газове е смешно да се мисли че ще доведат до загуба на самолети.

Съжалявам, но матбастърите - не им вярвам - те, най-често не отчитат реалността и "карат" с подръчни средства. За шоу.

Не се потъва във вертикално възходящ "газов облак", надолу; потъването е последствие - разпенването на водата и мехурчетата си стоят почти на място по височина, доста дълго и бавно е движението им нагоре - от Архимед (размерът им е малък, а количеството - голямо. Общо: няма плътност която да даде подемната сила, на останалото или падналото във водата. (Качествената биричка е с три седмици -при наливане от седем сантиметра в чашата - седем сантиметра става разпененото, в продължение на седем минути се маха пяната. :biggrin: )

На самолетите може и да са с кислородни маски, ама на корабите - не. (Има хипотеза, че и "Летящите холандци" са жертва на отровни обгазявания - с неизвестен произход - най-вероятно - вулканичен - от невъзможност да се отчете, кога ще избълбукат нагоре.)

Подводна вулканична дейност е почти непрекъснат процес - бавно (безземетръсно) се пълни пещерата. И - не се е споменавало, че няма отчетени земеразтърсни явления при "изчезването" - никой не е търсил подобна възможна причина.

При ветрикален възход - струен - от Кориолис става завихряния, а съответно - от триене - силни електрични и магнитни полета - все едно облак прави ураган - и ако газовете не достигат тавана на самолета, то полетата го надминават значително - така че - нищо чудно пилотите да губят ориентация, щото не им отчитат правилно навигационните уреди.

пп -Почти всички "специалисти" мислят, но не знаят, че разпенването на вотдата е тънкостта на потъването - считат, че потокът увлича плаващото. Но - дори и така да е, можеш ли, аджеба, да дапуснеш, че ще произведат тоалетни казанчета с резервоар за водата ... долу?!?

Е, като няма "скорост" и като няма разпенване - кво стаа? - по три пъти пускаш по пет литра вода подир сътвореното?! :biggrin: И псуваш другите сътворители - най-вече тия майстори на тоалетни ... не всякога наум! :laugh:

Така че - не бързам да вярвам на знаещи - техен проблем е знанието им.

...

  • 6 years later...
  • Администратор
Публикува

И отговора на загадката:

http://nauka.offnews.bg/news/a_1/a_29056.html?preview=ok

На 5 декември 1945 г. се роди легендата за Бермудския триъгълник

 

Снимка: oceanservice.noaa.gov

В два часа по обяд на 5 декември 1945  от военно-въздушната база във Форт Лодърдейл, Флорида излитат пет торпедни бомбардировача „Авенджър“ на рутинен патрулен полет над териториалните води на САЩ. И не се връщат - и петте самолета, и 14-те членове на екипажа им. Отправеният да ги търси самолет "Маринър" също безследно изчезва. Последните уловени от радистите думи на екипажа са: "Не знаем къде се намираме". След продължително разследване членовете на следствената комисия на Военноморските сили заключили, че те „не могат дори да направят правдоподобно предположение какво се е случило“. Друг офицер казал: „Изчезнаха така безследно, сякаш са отлетели на Марс“.

1449303497_9_559x*.jpg

Това трагично събитие привлякло вниманието на целия свят към триъгълника в Атлантическия океан, образуван от полуостров Флорида, остров Пуерто Рико и Бермудските острови. Оказало се, че катастрофите там се случват малко по-често, отколкото в други части на земното кълбо.

И легендата тръгнала: предлагат се всевъзможни от реалистични до съвсем фантастични версии - магнитна аномалия, отделяне на метан от дъното, инфразвук, блуждаещи вълни до изкривяване в пространството и времето, черна дупка, паранормални явления, дори са намесени и извънземните.

През 1964 г. журналистът Винсент Гадис въвежда термина "Бермудски триъгълник". След още 10 години, през 1974 г. Чарлз Берлиц публикува книгата „Бермудският триъгълник”, в която авторът събира всички известни случаи на изчезнали самолети и кораби в района и книгата се превръща в бестселър. Продажбата ѝ надхвърля 5 000 000 екземпляра.

Така в съзнанието на хората Бермудския триъгълник здраво се свързва с необясними загадъчни трагедии.

По-късно се оказва, че в повечето случаи няма никаква загадка. През 1975 скептикът Лорънс Куше ("Загадката на бермудския триъгълник"), изучавайки оригиналните документи за трагедията на „Полет 19“ от 5-ти декември 1945г., установил, че за случая се разпространяват много неверни данни. И времето не е било добро - имало е буря, както и съобщенията на пилотите, които цитират журналистите не съвпадат със записите в официалните документи. Имало е и пилотска грешка, и неизправност на приборите, пилотите са били неопитни - всички, с изключение на един са били обучаващи се стажанти. Самолетите се отклонили от курса, а за да се върнат обратно не са имали достатъчно гориво.

Другите случаи също имат разумни обяснения: урагани, магнитни бури, пирати. Що се отнася до броя на произшествията, районът е оживен морски и въздушен кръстопът и е нормално да има повече инциденти, както е нормално на бул "Борис III" в столицата да има повече ПТП-а , отколкото на някоя тиха уличка в провинцията.

Източник: http://nauka.offnews.bg/news/a_1/a_29056.html?preview=ok

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!