Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Мнения 50
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува

Буквално пилотирано "Фау-1", без заряда! Бил изработен изцяло от дърво! Двигателя работи само минута и нещо, което било достатъчно да го издигне стръмно на височината, на която летели "летящите крепости". След това до края на полета е един планер. Няма колелета, защото те се отделят при излитането и каца по корем. Последен отчаян опит да се обърнат събитията във въздушната война над Германия. Изисквал първокласни пилоти, но дори и за тях било опасно. Главно експериментална история. Имам клип, на който всичко е показано.

  • Администратор
Публикува

Всеки пост отклонил се от темата или притежава обида или нарушава друго правило от правилата ще се трие, а потребителя наказван.

  • Потребител
Публикува

Аз не ви упреквам, защото вашите познания са от интернета. Интернета е за търговия и реклама. Информация – обща, но никога задълбочена. Съвсем нормално каталога на Ме-109 (две книги) струва 100 долара всяка и е много трудно да се намери, а вие искате някой да ви ги покаже без нищо, просто защото сте любознателни. Няма такъв филм! Аз съм намерил досега само на Ме-109, Ме-110 и Ме-210.

В каталога са отбелязани и най-малките промени на всяка модификация. През 1943-та възможностите за модифициране на самолета са изчерпани. “Подобрения” се правят и по-нататък, но те са главно за ускоряване на производството и неговото поевтиняване.

През 1944-та въоръжението – 4 картечници 8 мм. е вече неадекватно, но самолета не може да носи оръжие от по-голям калибър и мунициите за него, макар че се правят разни експерименти. На онези версии от всяка модификация, предназначени за изтребители-бомбардировачи (носят бомбен товар) поставянето на по-тежко въоръжение е абсолютно изключено. Мощният двигател поставен на този лек самолет е голям проблем! Почти 1/3-та от месерите се губят не в боя, а при авиационни катастрофи при излитане и кацане! Особен проблем е когато вали или е валял сняг или дъжд. Колелетата търкалящи се по земята срещат съпротивление по-голямо от фюзелажа, тикан напред от мощния двигател. Като резултат е тенденцията носа на самолета да се забива надолу, предизвиквайки преобръщане! Съществуват и куп още проблеми.

През 44-та самолета се счита вече за демодиран и не отговаря повече на новата военна обстановка! Всичко постигнато от тук нататък е в резултат на безрезервното себеотрицание на германските пилоти.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Проблемите на Ме-109 се споделят и от останалите Ме. Ме-110 е също разочарование. Мощно въоръжение, слаба маневреност. Производството му е спряно. Наличните самолете са използувани като нащни изтребители, за борба с английските бомбардировачи над Германия, където се представят по-добре. Същата история е и Ме-210.

Спомних си, че Покришкин хвалеше Ме-109, но той прави нещо, като съпоставяне на "Москвич" с "Кадилак" и не държи сметка например за бензина (щото в неговия случай държавата го налива)!

Не ме разбирайте погрешно! Всичките Ме са превъзходни аероплани, но към 44-та тяхното време е отминало. Това е мнението на самите германци! Един пример свързан с горния: "Кадилак" - лодка, комфорт, лесна и евтина поддръжка, но има един проблем - гори много бензин, в един свят, в който бензина е скъп! Не приемайте примера буквално, а разберете какво искам да ви кажа!

  • Потребител
Публикува

Тук се говори за „посредствеността”, „слабата маневреност”, „неадекватно въоръжение” и т.н. т. на Месершмит. Да кажем нещо за тактическото използване на Ме 109, т. нар. тактика Boom and Zoom (удряй и бягай). Това е удар на скорост с превишение във височина и отново изтегляне нагоре където отново си в безопасност, така нареченият бой по вертикала! "Катеренето" на 109-ката...

В Испания се заражда тази най-удачна тактика за този самолет която до края на войната е възприета и от останалите страни замесени в конфликта. Защо ли?

  • Потребител
Публикува

Да, от 42-ра превъзхожда "Спитфайър" по скорост, но това не е достатъчно. Съюзниците компенсират с количество. То, като нямаш акъл, си бъркаш по-дълбоко в джоба! Така компенсираш недостига на първото и съюзниците (без значение на изток или на запад) точно това правят!

В Испания нещата са много по-лесни, защото главен противник са смешните "Чайка" (И-16).

  • Потребител
Публикува

Преди началото на битката за Англия повечето ME 109 за разлика от Спитфайър нямат бронева защита на пилотската кабина, но пък за сметка на това разполагат с куршумонепробиваеми бензинови баки, с каквито Спитфайър не е разполагал.

  • Глобален Модератор
Публикува

И все пак през 1940 англичаните свалят 775 Ме-109, доколкото си спомням имаше само един ден, в който са свалени 180 немски самолета, направо катастрофално. Но така и така войната не може да бъде спечелена само от въздуха.

  • Потребител
Публикува

Няколко статистики за загубите на противниците в Битката за Англия:

Загуби RAF и на Luftwaffe по тип самолет и загуби на RAF и на Luftwaffe по месеци

http://cz-raf.hyperlink.cz/BoB/stat.html

  • Потребител
Публикува

Не зная, колко верни са цифрите посочени от Панцергренадир, но положително са доста верни, защото германците се отказват от въздушната война срещу Англия, точно поради големите загуби, които понасят техните ВВС. Руснаците се опитват да убедят, че отказа е резултат от подготовката за война с Русия, но това не е вярно. Германия е загубила и двете световни войни точно по причина на това, че нейната икономика не е в състояние да компенсира загубите! Колкото и да са майстори в качеството, никак ги е нямало (и днес ги няма) в количеството. И в двата конфликта Германия губи материалната битка. В Канада днес единствената кола, за която се чака ред е "Мерцедес"! Често се опитват да ги оправдаят с недостиг на ресурси. Макар, че е вярно през 40-41-ва това не е проблема. Германия няма достатъчно производствени мощности. Проблема не е само в самолети, танкове и пр., а дори в елементарни неща - каски, лопатки, обувки, пушки, манерки и други такива. Производството е толкова недостатъчно, въпреки че икономиката работи на пределни обороти, че се оползотворява и всичко трофейно, макар че то е демодирано. Те не са в състояние да осигурят с всичко необходимо тяхната армия, камо ли армиите на техните съюзници! Момчета, това е математика - ако ти имаш доходи 500 на месец, а харчиш 600, отиваш надолу! Точно това става в случая.

  • 2 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

И двата И-15/16 са боклуци! Бият ги не само германците, но и италианците! По тази причина са снети от въоръжение! През 41-ва се сражават несметните количества от тази глупост, натрупани от СССР - с тях са щели да установяват комунизъмъ из целия свят.

  • Потребител
Публикува

Да, това е от руски и сие сайтове. Сега, тази история е като да си мерим онези работи! За да те хареса една жена (сексуално) са нужни много други работи, освен оная. Всички И-та, появили се на бойното поле са сваляни веднага! Колко струва, че били...по-големи? В Испания са сваляни лесно от Фиат!

  • Потребител
Публикува

Финландците са използували доставените им от САЩ изтребители "Бафъло" до 44-та! Този тромав самолет до толкова им е харесал и е бил успешен, че създали негово копие (с трофейни руски двигатели, мисля да бяха Ворошилов-600). Края на войната за Финландия прекратява разработката, но тя е факт - имам снимки на прототипа. Всичко това обаче не значи, че "Бафало" са нещо!

  • Потребител
Публикува

Да, наистина защо съм го сложил там?

"а и прицелването с тях е затруднено поради разположението им в крилата поради което в много случаи по целта бие само едното оръдие."

Този цитат е твоя! Я, ти обясни как става това.

  • Потребител
Публикува

Ти, сигурен ли си, че в крилата на всички модели са слагани 20 мм. оръдия? Да си чувал, че от всеки модел са създадени по 5-6 подмодела? Я, ми разкажи нещо за тях!

А, калибровката на картечниците и оръдията на всички самолети е така, както си я описал!

  • 2 years later...
  • Потребител
Публикува (edited)

Хайде и аз да се включа в тази интересна тема, с малко по-общи разсъждения. За Месера четох някъде, че имало следната дискусия: дали да се запазят страхотните му летателни характеристики, или моделът да се утежнява с по-мощно въоръжение, като в крайна сметка било решено да се наблегне на скоростта и маневреността. Страхотно четиво за начинът на водене на бой с Месера има на български език: Северен патрул. От книгата става ясно, че при въздушен двубой, между изтребители, има два основни момента: 1: скорост, маневреност и здравнина на конструкцията (най-вече за да можеш успешно да се отделиш от преследвач) и 2: да се доближиш максимално близо до врагът, преди да откриеш огън. Види се, че германските конструктори са взели правилното рещение и са дали на летците, изключително успещно оръжие. В допълнение мисля, че фините смятат остарелите "чайки" (заради високата им хоризонтална маневреност), за значително по-опасен противник от Айр Кобра-та, която стреляла с "бирени шишета". Така, за мен решаващ фактор при въздушния бой с изтребители е на първо място мощността на двигателя и аеродинамичните качества на самолета и след това въоръжението. От друга страна при битка с гъст строй от "летящите крепостти", които се прикриват едни с други посредством бордовите си картечници, ситуацията стои по различен начин. При такъв бой е най-важно за изтебителя, да избегне огънят от бомбардировачите. За доближаване изобщо не може да се говори (освен ако не се обстрелват отделни самолети, но това също е свързано с голям риск). Този различен начин на водене на бой изисква по-различно оръжие, тъй като трябва да се стреля от далече, вероятно за кратко време, максимално точно и да бъдат нанесени максимално големи поражения. Ситуацията допълнително се усложнява от решението на съюзниците да осъществяват рейдовете си, изключително нощем. Месера (109) просто не е създаден за такъв тип бой. За това се търсят нови конструктивни решения. Може би успешно такова е използването на реактивният Ме262. Този самолет е достатъчно бърз, за да настигне бомбардировачите (за разлика от 109, на които им се налагало да правят "засади"). Значителното въоръжение на 262 е прилагано по успешен начин срещу летящите крепостти описан, от Иван Бориславов тук: http://militaryjet.atspace.com/planes/Me%20262/me262.html (в главата "бойното използване").

Редактирано от В.Павлов
  • Потребител
Публикува (edited)

http://www.masodikvh.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=221

7-8 пъти повече самолети произвеждат съюзниците.

Какви асове и с какво летят е почти безразлично при такова голямо количествено превъзходство.

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Редактирано от Skubi
  • Потребител
Публикува

http://www.masodikvh.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=221

7-8 пъти повече самолети произвеждат съюзниците.

Какви асове и с какво летят е почти безразлично при такова голямо количествено превъзходство.

:post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712: :post-70473-1124971712:

Е как да няма? Повече самолети, повече цели... :tooth:

  • Глобален Модератор
Публикува

Абе ако Ме262 беше въведен успешно в серийно производство можеше и да се вземе въздушно превъзходство над Англия примерно, докато все още съюзническата авиация не е взела толкова огромен превес.

  • Потребител
Публикува

angelmr: Разбира се, не съм чак толкова навътре в нещата. Разъжденията ми са от по-общ характер и принципно се стремя да избягвам, сравнителната форма.

  • Глобален Модератор
Публикува

angelmr на какво се дължи по-слабото въоръжение на първите реактивни?

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Да... не се бях замислял за това, че по-високата скорост ще породи трудности при маневрен бой без автоматичен прицел и радарни системи. Но пък когато трябва да се измъква от вражеските самолети, именно по-високата скорост ще му спаси гъза ;) а за този период от войната е характерно смазващото въздушно превъзходство на съюзниците, т.е. налагало му се е да се бие срещу повече врагове едновременно и съответно в доста от ситуациите - да бяга.

Интересно обаче, че според Уйлям Грийн в "Warplanes of the Third Reich" се твърди, че с Ме-262 германските пилоти са свалили 542 съюзнически самолета, докато на свой ред са загубили само 100. Това при споменатото вече числено превъзходство на съюзниците - как следва да се обясни? Само с по-големия опит на германските асове?

Редактирано от Warlord
  • Потребител
Публикува

Да... не се бях замислял за това, че по-високата скорост ще породи трудности при маневрен бой без автоматичен прицел и радарни системи. Но пък когато трябва да се измъква от вражеските самолети, именно по-високата скорост ще му спаси гъза ;) а за този период от войната е характерно смазващото въздушно превъзходство на съюзниците, т.е. налагало му се е да се бие срещу повече врагове едновременно и съответно в доста от ситуациите - да бяга.

Интересно обаче, че според Уйлям Грийн в "Warplanes of the Third Reich" се твърди, че с Ме-262 германските пилоти са свалили 542 съюзнически самолета, докато на свой ред са загубили само 100. Това при споменатото вече числено превъзходство на съюзниците - как следва да се обясни? Само с по-големия опит на германските асове?

Koй дявол го интересува?

Когато имам 70-100 пилота с-у един. А самолети колкото щеш...

Кой дявол го интересува кажи?

:smokeing: :smokeing: :smokeing:

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Вашето предишно съдържание е възстановено.   Изчистване на редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!