Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Трансформаторно старо /не е еко френдли/ май се ползваше, може и употребено олио.. Има накъде



Може да пробваш и водовъглената суспензия /с кюмюр/ не знам колко би излязло

  • Мнения 124
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува

Здравейте на всички , био дизелаци темата ме вълнува защото то се опитвам да правя нещо подобно. Но се оказва че не е толкова просто както се пише , има много тънкости които няма как да ги учиш от нета . Нещото то което ме затруднява и не ми става е ТРИТИРАНЕ . Уж го правя както го пише , но не става 10мл.спирт 1мл. олио 4 капки фенолол . и капките от 1литровата бутилка с 1гр. кон в нея. И би трябвало на 7, 8 капка да почервенее, а не на 30 стата или 40-ста капка .Къде бъркам моля които има опит и знае да помага

Направи си труда поне да си оправиш правописа!

То и аз понякога допускам, ама чак толкоз много!

Какво е това ТРИТИРАНЕ (да не е титруване?) или фенолол?

Виж сега.

Ще се опитам да ти го кажа простичко.

"Тънкостите" за които питаш се наричат "Технология", която струва пари.Никой който е дал Н-хиляди лева или евро няма да седне да я споделя в нета.(това пък се нарича "Търговска тайна")Нещата не са кой-знае колко сложни, но не са и съвсем прости.

  • 5 месеца по късно...
  • Потребител
Публикува

Като че ли това водорастло не е толкова трудно за откриване! Ето какво прочетох в един саит : "Botryococcus Braunii е щам на водорасли, който е известен като зелен колониални микроводорасли.

Botryococcus Braunii се намерят навсякъде по света в сладководни езера, бракични езера и води, резервоари и изкуствени водоеми.

"

Ако някой се интересува му препоръчвам да разгледа патентите - има за отглеждане, за извличане на Botryococcus Braunii

https://www.google.bg/search?q=Botryococcus+braunii)&rlz=1C1CHMQ_enBG307BG307&oq=Botryococcus+braunii)&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8#es_sm=122&espv=210&q=Botryococcus+braunii&tbm=pts

  • Потребител
Публикува

Водорасли, олио от манджа и друки макар и да са екологични......Ченгето ако те пудуши, че миришеш на печени картофи, ще намери съответният член от законите който си нарушил за да те БАН-е. Най-малко нарушение за данък оборот на горивата. Защото нали всеки знае, че не нефтът е скъп ами онези 400-500-600% данък върху тях.....

И туй нещо не е шега.... :goodpost::goodpost::goodpost:

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Мисля, че в БГ няма проблеми ако се ползва употребено олио


За ракия се плаща, за технически спирт - не знам, но ако аз си рискувам колата наливайки олио или някаква странна моя смес - си остава мой проблем

+ за линка на Александър

Има технология и за дизел от фекалий

  • Потребител
Публикува

Мисля, че в БГ няма проблеми ако се ползва употребено олио

Няма закон за производсво, рафинация, продажба на нефтени продукти????

Стига бе. От утре купувам тук камиони с бензин и го нося в България да го продавам директно от камиона.

benzinkut.bmp :grin::grin::grin:

  • Потребител
Публикува (edited)

Според учените тютюна е безрисковото биогориво способно да ни отдалечи от зависимостта ни от изкопаемите горива. В опит да се подобри производството на гориво и да се намалят разходите за него вече се провеждат експерименти за генетично модифициране на тютюна. Очаква се през 2014 новите сортове да са готови за употреба. В университета Бъркли изследователите използват водорасли за да постигнат необходимото повишаване на нивото на синтез на въглеводороди в растенията. Чрез третирането на листата с органични разтворители които оптимизират използването на светлината и повишават приема на въглерод се създава биомаса, от която директно може да се извлича гориво. Както обясняват биолозите: "Модифицирахме тютюневите листа така че да натрупват масла вътре във въздушните пространства на самото листо. Като част от метода, който разработихме премахваме всички липофилни продукти, включително хлорофила и неговите съединения."

Но има и друго жизненоважно предимство на използването на тютюн вместо биогоривата от първо поколение захар от захарна тръстика или соя. Тъй като много от културите използвани досега се използваха и за храна.

Еколози учени и политици чакат да разберат дали това наистина ще се окаже панацея на нашите неволи с изменението на климата.

http://www.youtube.com/watch?v=9emN1q8LYu8

Редактирано от Alexandar
  • Потребител
Публикува (edited)

Биоетаналът (етилов спирт) е опция, но в Бразилия, където имат зяхарна трйстека

Домашно прозиведеният биодизел има трайност максимално два месеца и естествено един човек от семейството ще трябва да се занимава само с производство и то в рискови условия, поддържане на необходими температури, вентилационна система, работа с опасни химикали и реагенти като натриевия хидроксид и т.н.

За сиромах човек в Европа най-изгодно според мен е използване на универсалната водородна клетка - HHO generator HC12V-Light (генератор на Газ на Браун) с цена 299 лв. с който ще намали значително разхода на гориво с около 30% . Няма смисъл да се правим на химици, физици и пишман "откриватели".

HC12V-Light.jpg

1. подходящ за автомобили от 1000 до 4000 кубика

2. отговаря на БДС

3.има съответствие съгласно Директива 2006/95-ЕС на Европейския парламент

4.маркиран е с европейски инициали за съответствие СЕ2024

Ето и ръководство за монтаж.

http://hho-bulgaria.com/doc/ce_instrukcia_HC_12V_pro_11_light.pdf

Редактирано от Eньо
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Не знам, но биодизелът не е нефтен/петролен продукт


Говоря за случаите когато дори не се меси с обекновен дизел


Законът за акцизите и данъчните складове у нас регламентира, споменат е биодизел, разглеждам го сега...


Към Еньо И ти ли Бруте се подлъга?


Даваш вид на много интелигентен човек и винаги съм те смятал за такъв.

На кое БДС отговаря това?

Или може би БДС-EN

Или дори на DIN ####


Всъщност може да се окаже, че аз пишаа глупости, защото системата е абсурдна повече отколкото можете да си представите.

Това нещо спокойно може да е защитено с патент. Или поне като полезен модел, пак по същия закон.

И може да отговаря на някакви стандарти, да е сертифицирано като електромагнитна съвместимост...

Но всичко това не означава, че върши работата заради която човек го купува. Вас ви продават електролизер и вие купувате електролизер. Защо? Ваш си проблем

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

Не знам, но биодизелът не е нефтен/петролен продукт

Говоря за случаите когато дори не се меси с обекновен дизел

Законът за акцизите и данъчните складове у нас регламентира, споменат е биодизел, разглеждам го сега...

Към Еньо И ти ли Бруте се подлъга?

Даваш вид на много интелигентен, човек и винаги съм те смятал за такъв.

На кое БДС отговаря това?

Или може би БДС-EN

Или дори на DIN ####

За сиромах човек 300 лева?????

Божичко. Колко е средната заплата???

Ако беше така, някой производител сигурно щеше тези стучки да ги слага в колите, като опция най-малко.... :fool::fool::fool:

  • Потребител
Публикува (edited)

Не знам, но биодизелът не е нефтен/петролен продукт

Говоря за случаите когато дори не се меси с обекновен дизел

Законът за акцизите и данъчните складове у нас регламентира, споменат е биодизел, разглеждам го сега...

Биодизела се произвежда лесно ако се спазват правилата за безопасност. От най-съществено значение е контрол на температурата, надеждна вентилация, съд с бъркалка обмазан със водно стъкло.

1. - сипва се метанола (200 мл. на литър суровина)

2. - пуска се бъркалката и бавно се изсипва дозата сода каустик 3.5гр. на литър суровина и се засичат 2-3 минути (да не останат неразтворени кристалчета)

3. - добавя се суровината и продължава бъркането още половин час

4. – сместта се изсипва в широка правоъгълна тава и се оставя за разделяне на фракциите- глицерина долен слой и биодизела горен, дванадесет часа са напълно достатъчни ...

Задължително околната температура и температурата на суровината да не са по-ниски от 24, 25 градуса за пълното протичане на химичния процес както и оптимална не по-висока от необходимото скорост на бъркалката.

Обем на съда - 15-20 литра

Лятно време след 2 часа престой на слънце суровината придобива нужната

температура, зимно време трябва да се загрее до 90 градуса предварително.

Вместо стационарна бъркалка може да се използва рязан пластмасов бидон и дрелка с приставка за разбъркване - видът на пласмасата от която е изработен бидона е от голямо значение (да не взаимодейства с метиловия алкохол и да е устойчив на загряване до работната темп.)

Редактирано от Eньо
  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Хах, интересно. Мерси за рецептата. Ако след всички тези стъпки и условия пак трябва да го меся с 75% зарязвам упражнението.

Понятието биодизел реферира към куп други горива общото между които е начинът на запалване /безискрово/, така че бих се спрял на прегрято използвано олио. Смятам, че е по-лесно / рационално да се ползва уредба дето загрява олиото до необходимата температура.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува (edited)

Хах, интересно. Мерси за рецептата. Ако след всички тези стъпки и условия пак трябва да го меся с 75% зарязвам упражнението.

Понятието биодизел реферира към куп други горива общото между които е начинът на запалване /безискрово/, така че бих се спрял на прегрято използвано олио. Смятам, че е по-лесно / рационално да се ползва уредба дето загрява олиото до необходимата температура.

Първо за биодизела.При температура над 10 градуса се кара с чист биодизел.

При външна температура под 10 градуса се налива смес 50:50 биодизел/петролен дизел.

Сега за олиото и отработени масла. Някой сиромаси карат с олио купено от заведения и ресторанти. То задължително трябва да се филтрира през система филтри желателно до бистротата на бутилираното (естествено ще бъде по-тъмно но се гони бистрота). Препоръчително само за стари коли, до 95г.

Допълнителни разходи са полиуретанови уплътнения за помпата, често миене на резервоара поради процес на гранясване, честа смяна горивен филтър и проблеми през зимата,

Редактирано от Eньо
  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Смятам че са изброените са по-малко времеемки (и левоемки) от варенето на дизел по рецептата.


Така че им свалям шапка на сиромасите.

  • Потребител
Публикува

Биодизела се произвежда лесно ако се спазват правилата за безопасност. От най-съществено значение е контрол на температурата, надеждна вентилация, съд с бъркалка обмазан със водно стъкло.

1. - сипва се метанола (200 мл. на литър суровина)

2. - пуска се бъркалката и бавно се изсипва дозата сода каустик 3.5гр. на литър суровина и се засичат 2-3 минути (да не останат неразтворени кристалчета)

3. - добавя се суровината и продължава бъркането още половин час

4. – сместта се изсипва в широка правоъгълна тава и се оставя за разделяне на фракциите- глицерина долен слой и биодизела горен, дванадесет часа са напълно достатъчни ...

Задължително околната температура и температурата на суровината да не са по-ниски от 24, 25 градуса за пълното протичане на химичния процес както и оптимална не по-висока от необходимото скорост на бъркалката.

Обем на съда - 15-20 литра

Лятно време след 2 часа престой на слънце суровината придобива нужната

температура, зимно време трябва да се загрее до 90 градуса предварително.

Вместо стационарна бъркалка може да се използва рязан пластмасов бидон и дрелка с приставка за разбъркване - видът на пласмасата от която е изработен бидона е от голямо значение (да не взаимодейства с метиловия алкохол и да е устойчив на загряване до работната темп.)

Колко струва литърат на метанола? Етил може ли?/Тук свободно мога да си въря ракия/ И колко градуса?

Колко струва содата?

Как разделяш после фракциите? Или утайката е значително по-гъста.

:happy::happy::happy:

  • Потребител
Публикува

Колко струва литърат на метанола?


Метанола по народному наричме дървен спирт, струва 1.20 за 50 литра излиза към 25 ст. на доза

Колко струва содата?


Содата ти е 1.5 ст. за една доза.

Етил може ли?

Ако си аджамия спокойно можеш да тестваш смес 80% метанол и 20% рициново масло. Евтина работа.

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Метанола по народному наричме дървен спирт, струва 1.20 за 50 литра излиза към 25 ст. на доза

Сигурен ли си? Много ниска ми се вижда, направих и справка и... Не открих такава. Метанолът може да гори като бензин, само центровката на двигателя може да се наложи да се промени.

Но пък дизеловият е с по-високо КПД, така че занимавката си струва.

Опаковка Количество Цена

стъклена бутилка 1 l 4,50

пластмасова туба 5 l 12,50

пластмасова туба 10 l 26,00

наливно за 1 l 1,90

наливно (над 500 л) за 1 l 1,75

http://www.teocom.eu/Himikali.htm

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

Сигурен ли си? Много ниска ми се вижда, направих и справка и... Не открих такава. Метанолът може да гори като бензин, само центровката на двигателя може да се наложи да се промени.

Но пък дизеловият е с по-високо КПД, така че занимавката си струва.

http://www.teocom.eu/Himikali.htm

С клечане пред компа и разглеждане на сайтове евтин синтетичен метанол е трудно да се намери. Ходи се с туби и бидони на място, ако се направи списък с комбиниране за голямо количество се ползва още по-голяма отстъпка. Трябва по възможност да се купува от вносителя, избягвайки веригата борсаджии прекупвачи, които оскъпяват спекулативно суровината. В края на лятото двеста литрови варели вървяха на едро по 85 ст. на литър...

  • Модератор Инженерни науки
Публикува (edited)

Ок, щото с всичко друго става и на са такива драстични разликите м-ду нета и действителния свят..

Иначе ясно, че прекупвачите бъркат работата. Клечането ми отне 2 мни. А в нета има и форуми, хората обменят инфо и не са глупави. - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=114076

Но ако е така, никой ли няма да се сети да се топли на метанол, а ще дава многократно повече за въглища и ще търпи мръсотията?

Драгстерите или Биг фут колите не бяха ли на метанол...


Може и да си прав.. Но 25 ст едва ли е...

Какво точно те интересува за метанола ?
Цената му е 1.20 лв за литър в туба от 70 л технически метанол.За да го ползваш в автомобила директно не става.Трябват нови дюзи и покачване степента на компресия.Ползват се смеси на метанол и бензин с някои стабилизатори за метанола но повече от 30-40% не е желателно тъй като е силно агресивен към цветни метали и някои части от горивната система.Другия проблем е че не се изпарява особено зимно време става доста трудно .

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=3340065&sid=3f7a450f4bb3e0a79289389dcbad331b

85 ст.. има резон, а доверявайки се на форувите за 1,7 лв имаш еквивалента на литър бензин като енергийна плътност и повечко като мощност.

Редактирано от Joro-01
  • Потребител
Публикува

Ок, щото с всичко друго става и на са такива драстични разликите м-ду нето и действителния свят..

Иначе ясно, че прекупвачите бъркат работата. Клечането ми отне 2 мни. А в нета има и форуми, хората обменят инфо и не са глупави. - http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=114076

Но ако е така, никой ли няма да се сети да се топли на метанол, а ще дава многократно повече за въглища и ще търпи мръсотията?

Драгстерите или Биг фут колите не бяха ли на метанол...

Купи си кола от Бразилия. Там отдавна са вече на алкохол. Затова опустошават годишно грамадни територии за производство на захарна трастика... :grin::grin::grin:

  • Потребител
Публикува

Може и да си прав.. Но 25 ст едва ли е...

Не четеш внимателно, 25 ст. са за 200гр. за една доза от рецептата и то при условие, че си купиш разфасовка, не на едро. На едро 200 гр. ти излизат по-евтино.

  • Потребител
Публикува

В дискуцията май, данъците в-у такива работи ги забравихме, нищо.

Има които по повод на метанола говорят за бензин+метанол, това го има вече.

Не успях да узная, че с горе описаният /сякаш въри сапун човек/ процес ще излезе един литър "био дизъл".

Но братушката американци вече за един час правят от алги нефт. С цена 2 долара един галон/3,8л/.

http://www.youtube.com/watch?v=Qs0QZJ0rea0

Чалъмат не е нов, само са успели да ускорят работата.... :goodpost::goodpost::goodpost:

  • Модератор Инженерни науки
Публикува

Не четеш внимателно, 25 ст. са за 200гр. за една доза от рецептата и то при условие, че си купиш разфасовка, не на едро. На едро 200 гр. ти излизат по-евтино.

Ок, извини

Купи си кола от Бразилия. Там отдавна са вече на алкохол. Затова опустошават годишно грамадни територии за производство на захарна трастика... :grin::grin::grin:

Тез са луди, не си го пийнат ми в колите го горят..

Използването на водорасли не е нова идея, някога си представях слънчви колектори (не басейни) които получават един филм от зелени едноклетъчн отвътре по стъклота, който на някакво вреве се "остъргна" и по система от тръби...

Има и друг начин - един вид реактор дето с концентрирана слънчева светлина разделя водата на двата газа (2004) и наскоро бе замислен пак, но да прави синтетично гориво от вода, въглероден двуокис и слънчева светлина. За катализатор ползва въртящи се керамични пръстени от фериокиси... Но това не е биодизел и има още да се раоти - по някое време пръстените стават на сгурия...

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!