Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува (edited)

Здравейте на всички! Като потребител с 1 мнение(за начало) ще пусна въпроса си тук!

Правя си биодизел (ekогориво) от използвано олио от фритюрници и други отпадъчни мазнини. За да протече реакцията, се използва КОН или NaOH и метанол (CH3ОH). За да се определи точното количество на КОН или NaOH, трябва да се титрира/титрува (на капки да се прибавя реактив в присъствие на индикатор до неутрализация на това, което титруваш).

С титруването е свързан и въпроса ми. Защото в повечечето случаи използвам много от тези "химикали" и не винаги се получава желаната реакция!

Аз процедирам по-следния начин: РАЗТВАРЯМ 1 грам КОН в 1 литър дестилирана вода, а в друг съд разтварям 1 мл (една капка) от използваното олио в 10 мл. изопропилов алкохол (C3H7OH)!

http://www.utahbiodieselsupply.com/tutorialvideos.php

Използвам и катализатор - фенолфталеин (C20H14O4), който се добавя към разтвора от изопропилов алкохол и използваното олио. След това започва да се добавя от разтвора на КОН и дестилираната вода към разтвора на КОН и изопропилов алкохол, докато индикатора (фенолфталеина) не порозовее! Но нещо не ми се получава... Питам се - къде греша? :post-20645-1121105496:

И какво означава когато разтвора порозовява? Тогава е неутрален или тогава е киселина?

Ето от тук се уча!

http://www.biodieselcommunity.org/titratingoil/

Бележка на модератора

Разтворът, щом порозовее, това е индикация за алкална среда/реакция. В този случай pH e > 10,0.

Първата капка, след която разтворът се оцветява в розово и този цвят не изчезва до ок. 30 секунди, показва, че сме постигнали неутрална до слабоалкална реакция. Фенолфталеинът се оцветява в оранжево при силно кисела среда. Остава безцветен при кисела среда (под pH 8,2) и при силно алкална - също.

Тоест, трябва да се спре титруването, ако целта е добиване на неутрална реакция.

Ако смесиш органична мазнина с основа (NAOH), рискуваш да получиш сапун, както народът го добива чрез варене. Ако прекалиш с основата, разтворът става розов, но след време се обезцветява в силно алкална среда и, вероятно, тогава има опасност да получиш биосапун/екосапун. Важно е и количеството на алкохола.

Всъщност, неизбежно ще получаваш и известно количество (не - много голямо!) сапун между слоя биодизел и отделения глицерол на дъното на съда. Необходимо е да се отделят глицеролът и сапунът, за да ти остане само биодизела.

Едно възможно решение е да конструираш и машина, която да работи с домашен сапун!

По-добре е да ползваш изопропилов алкохол, вместо метилов, който е опасен за зрението (ако се приема per os - като съставка в алкохол менте).

Редактирано от ISTORIK
  • Мнения 124
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

Posted Images

  • Потребител
Публикува (edited)

Mного ви благодаря за отговорите!

Разбрах някой грешки и ще ги поправя и дано да се получи!

Ето тук съм обяснил как точно правя биодизела!

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=1...sc&start=45

Аз го правя без да титрирам, но после, когато дойде време за "измиването", става емулсия. И оттук правя извода, че ми остава глицерин, следователно - непълно протичане на реакцията! Затова искам да започна с титруването! При титруването се цели неутрализиране на мастните киселини. pH трябва да е = 8.5! Тогава се преброява колко капки от разтвора са постигнали това ph=8.5 - всяка капка е 1 гр. катализатор.

Нещо не обяснявам както трябва...

Така... взема се 1 л. дестилирана или дейонизирана вода и в нея се разтваря 1 гр.катализатор (NaOH или KOH).

В друг съд се измерва 10 мл. изопропилов алкохол и към него се добавя 1 мл. от олиото, което ще се преработва.

После се прибавя по 1 мл.от разтвора на дестилираната вода и катализатора към разтвора на изопропиловия алкохол и олиото.

И така се продължава с добавянето по 1 мл, докато pH на разтвора стане = 8.5!

През това време се брои колко милилитра сме добавили, докато сме постигнали pH 8.5 (неутрално). Ако сме използвали 3 мл и ако използваме за катализатор NaOH = 3+3.5=6.5 гр. NaOH за 1 л олио ще доведат до пълно протичане на реакцията без остатъчен глицерин, а метанола е 20% т.е. - за 1 л. олио 200 мл.метанол и 6.5 гр. NaOH - може би точно там ми е проблема - с точното дозиране на тези мл. и грамове...

Редактирано от ISTORIK
  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува
Ако си от пловдивския регион можеш да се свържеш с мен да дойдеш един ден в института да направим титруването в лабораторни условия. Честно казано и мен ме интересува биодизела, макар и от различна гледна точка. :)

ПС. Сега се сетих че някъде в лабораторията трябва да имам методика за определяне на свободни мастни киселини. Ще я потърся но честно казано не ми се набират две страници текст, та по-удобно ще е ако ти я изкарам на ксерокс.

Ще съм Ви много благодарен ако ми помогнете ! Че доста опити направих и все безуспешни ! Титруването ми се опря и нещо явно е ,че не правя както трябва но незнам какво е ! Иначе живея в Пловдив !

  • Глобален Модератор
  • Потребител
Публикува
Я да те попитам... А мислил ли си да правиш биодизел от... о, изненада! ... от водорасли?

Да разбира се ! Доколкото знам от 100кг водорасли излизат 50л! мазнина :lightbulb: т.е. те са много маслодайни !Проблема е как точно се отглеждат и как после се "цедят" После обработката е същата както при получаването на биодизел от олио! Някъде видях че има два начина за извличане на мазнината от водорастлите -маханичен и химичен!!! Механичния - с преса а химичния -към водорастлите се слагало ХЕКСАН и маслото само си излизало! После чрез дестилация хексана се отделя и остава мазнината ! Но няма много точна информация или поне аз немога да намеря !

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

А в сайтовете, които дадох под въпроса за водораслите, нищо ли не пише по темата?

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува
А в сайтовете, които дадох под въпроса за водораслите, нищо ли не пише по темата?

Пише но все общи работи !всъщност в един от тези сайтове видях начините за извличане на мазнината ! Доколкото разбирам тези водорастли са някакъв по-специален вид? И трябва "семе" за да ги подведеш веднъж ! Доколкото разбрах трябва и някакви хранителни вещества (но какви) светлина и въглерод ! После трябва да се изсъхнат ! Трябва да се изпробва но надали в един пакет ще" поникнат" водорастли? Все пак ще пробвам !!!

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Самият процес е много скъп, което прави цената на биодизела по-висока от тази на минералния дизел. Обикновено, от 1 т масло и 110 кг. метанол се произвежда 1 т биодизел и 110 кг. глицерин.

Като гориво за автомобилите, биодизелът се използва в смес с конвенционалния дизел в съотношение 5:95% (марка В5) или 20:80% (марка В20). Принципно е възможно и използването на марка В100, но съществуват редица пречки това да се осъществи на практика. Една от най-съществените е високата температура на замръзване на биодизела. Той започва да се втвърдява около 0º C, докато при минералния дизел този процес започва при минус 15º C.Биодизелът може да се използва като чист биодизел (означение В100) или може да се смесва с петродизел в различни съотношения за повечето модерни дизелови двигатели. Най-популярната смеска е със съотношение 30:70, като 30% е биодизелът а 70% е петродизелът.

Някои от причините за това са:

  • Чистият биодизел започва да замръзва при -10°C ако е правен от растителни масла, но при +16°C ако е направен от животински мазнини.

  • Биодизелът разгражда уплътненията, направени от гума. Така се разлагат О-пръстените и уплътненията на горивните помпи и те протичат от биодизела.
  • Биодизелът се смесва добре с вода, което води до корозия, повече дим, понижена мощност на двигателя...

Биодизелът разгражда гумените уплътнения и маркучи в превозните средства (предимно произвеждани преди 1992 г.), въпреки че има тенденция те да се се износили вече и/или да са заменени с уплътнения от Viton, които не взаимодействат с биоизела. Биодизелът има по-висок смазочен индекс, в сравнение с петродизела, което би могло да доведе до по-дълъг живот на инжекционната уредба. Той е по-добър разтворител от петродизела и има свойството да разтваря предишни отлагания в горивната система от употребата на петродизел. Като резултат от това горивният филтър може да се задръсти, ако се премине дирекно от петродизел на чист биодизел и затова е необходимо често да се сменя. Биодизелът има изчистващ ефект върху горивната система. Препоръчва се няколко пъти да се смени горивният филтър на 1 000 - 1 500 км. след преминаването на биодизел.

Биодизелът е много по-безвреден за околната среда от обикновените петролни горива. Той отделя само толкова въглероден двуокис, колкото е нужно за растежа на едно растение. Не съдържа сяра, т.е. не предизвиква киселинни дъждове. Изгаря по-добре заради по-голямата си наситеност на кислород. Той е биологичен продукт и се разгражда бързо, затова не застрашава околната среда с екологична опасност при евентуален разлив. Продължителният досег с него или със съставките му не заплашват с изменения в човешкия организъм или злокачествени заболявания.

В сравнение с обикновения дизел, биодизелът излъчва по-малко:

Въглероден окис – до 30%;

Въглеводород – до 30%;

Сажди – до 40%;

Малки частици – до 40%;

Азотни окиси – до 15%.

Независимо от всички недостатъци, които за момента спират масовото навлизане на биодизела като основно гориво, бъдещето принадлежи именно на него. Трябва още доста да се учи в тази област и е възможно да се правят много подобрения, а и производителите на автомобили да започнат да съобразяват колите с особеностите на биодизела.

---

http://www.ekozora.com/products/biodiesel.html

http://www.crystalchemicals.com/bul/biodisel.htm

http://www.mbclub.bg/forums/index.php?showtopic=921

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=232643

http://www.malkiobyavi.com/pro/pic-news/news.php?newsid=4120

http://www.otoplenie.bg/articles/view/4/285

http://www.brevo-biodiesel.com/biodiesel

http://www.segabg.com/online/article.asp?i...=6&id=00010

http://greentech-bg.net/?p=1462

---

От какво се прави биодизел?

- слънчоглед

- рапица

- соя

- царевица

- животински мазнини

- водорасли

- палмово масло

- фъстъци или фъстъчено олио

- рециклирани готварски мазнини (олиото от фритюрник, примерно)

---

Предимства и недостатъци

Предимства

- Производството на биогоривата ще допринесе за спадане емисиите на въглероден двуокис и други вредни вещества в атмосферата, допринасящи за глобалното затопляне.

- Производството на биогоривата ще направи страните вносители на нефт (между които и България) по-независими от организацията ОПЕК.

- Производството на биогоривата ще въздейства благоприятно на заетостта в аграрните райони.

- Производството на биогорива от целулозни суровини ще спомогне за залесяването на райони, които са били обезлесени заради използването на аграрни култури.

Недостатъци

- Според някои изследвания отглеждането на култури, пригодни за производството на биогорива, изтощава почвата и водите.

- Аграрното стопанство е един от най - големите замърсители на атмосферата c азотни съединения, които умножават парниковия ефект.

- Спорен е върпросът за нетния енергиен баланс на технологиите за отглеждане на биокултури - т.е. дали производствения процес поглъща повече енергия отколкото добива.

- Засега почти всяко производство на биокултури е субсидирано - т.е. получава се нарушение на пазарното равновесие, от друга страна почти всеки тип земеделство в ЕС и САЩ е субсидирано по един или друг начин.

- Производството на биокултури повдига цената на земеделските култури, които биха били използвани за суровини в хранително-вкусовата промишленост или животновъдството - процес, който води до цялостно поскъпване на храните, предизвиквайки инфлация в икономиката.

- Отглеждането на биокултури ще допринесе за тоталното изсичане на горите - процес, който е вече необратим, например в Бразилия и Индонезия

- Отглеждането на биокултури ще изостри проблема с глада в бедните райони на света.

---

ДРУГИ БИОГОРИВА

Биоетанолът е заместител на традиционния бензин. Произвежда се от царевица, ечемик, захарна тръстика и др. Необходимостта от разработка на биоетанол е продиктувана както от високите цени на петрола, така - и от съображението за намаляване на замърсяването при добива и преработката на петрол, а - и от специална европейска директива, която има за цел да увеличи използването на биогорива в страните от общността. В документа е предвидено, че всички страни членки трябва да увеличат използването на биогорива до 5.75% от общата си консумация на горива до 2010 г. Освен това, в ЕС действа и регламент с препоръчителен характер, който предвижда от 2007 г. петролните рафинерии да закупуват биоетанол и да го смесват с традиционния бензин в съотношение 2% към 98%.

Биобутанолът e гориво, произвеждано от биомаса. По свойства е много близък до бензина и етанола. Някои производители на коли дори са провеждали експерименти, при които е установено, че никакви промени на сега съществуващите свигатели не са нужни.

Биобутанолът не разяжда тръбите в автомобила, по които тече.

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

След прибирането на реколтата, рапичното семе се пресова в рафинерии и се получава рапично масло. От един хектар може да се произведе около 1 500 литра растително масло. Полученият рапичен шрот се използва като протеин в хранително-вкусовата промишленост. Пресованото растително масло се превръща чрез проста химическа реакция в биодизел, химически метилов естер от растително масло (PME). С помощта на катализатор (напр. основен разтвор на калиевия карбонат) и при добавяне на приблизително 20 % метанол, се извършва фрагментация на растителното масло. Освен биодизел, като съпътстващ продукт се получава и глицерин. Излишният метанол се отделя чрез дестилация и се пуска отново в цикъла. Глицеринът е важна суровина за фармацевтичната промишленост и за производството на козметични продукти.

Етапите на процеса на производство на био дизел са:

- естерификация

- разделяне на биодизел/глицерин

- биодизел - промиване

- биодизел – изсушаване

- преработка на глицерина

- възстановяване на метанола

(Каквото и да означава всичко това; аз нищо не разбирам!)

Редактирано от ISTORIK
  • Глобален Модератор
Публикува

Биомасата

Технологиите за биомаса използват възобновяеми ресурси за произвеждане на цяла гама от различни видове продукти, свързани с енергията, включително електричество, течни, твърди и газообразни горива, химикали и други материали.

Дървесината, най-големият източник на биоенергия, се е използвала хиляди години за производство на топлина. Но има и много други видове биомаса - като дървесина, растения, остатъци от селското стопанство и лесовъдството, както и органичните компоненти на битови и индустриални отпадъци - те могат да бъдат използвани за производството на горива, химикали и енергия. В бъдеще, ресурсите на биомаса може да бъдат възстановявани чрез култивиране на енергийни реколти, като бързорастящи дървета и треви, наречени суровина за биомаса.

За разлика от други възобновяеми източници на енергия, биомасата може да се превръща директно в течни горива за транспортните ни нужди. Двата най-разпространени вида биогорива са етанолът и биодизелът. Етанолът, който е алкохол, се получава от ферментирането на всяка биомаса, богата на въглехидрати, като царевицата, чрез процес подобен на този на получаването на бира. Той се използва предимно като добавка към горивото за намаляване на въглеродния моно-оксид на превозното средство и други емисии, които причиняват смог. Биодизелът, който е вид естер, се получава от растителни масла, животински мазнини, водорасли, или дори рециклирани готварски мазнини. Той може да се използва като добавка към дизела за намаляване на емисиите на превозното средство или във чистата му форма като гориво.

Топлината може да се използва за химическото конвертиране на биомасата в горивно масло, което може да се използва като петрол за генериране на електричество. Биомасата може също така да се гори директно за производството на пара за електричество или за други производствени процеси. В един работещ завод, парата се улавя от турбина, а генератор я конвертира в електричество. В дървесната и хартиена промишленост, дървения скрап понякога директно се поема от парните котли за произвеждането на пара за производствените процеси ии за отоплението на сградите им. Някои заводи, които се захранват с въглища, използват биомасата като допълнителен източник на енергия във високоефективни парни котли за значително намаляване на емисиите.

Може да бъде произведен дори газ от биомаса за генериране на електричество. Системите за газификация използват високи температури за обръщане на биомасата в газ (смес от водород, въглероден моно-оксид и метан). Газът задвижва турбина, която е подобна на двигателя на реактивния самолет, с тази разлика, че тя завърта електрически генератор, вместо перките на самолета. От разлагането на биомасата в сметищата също се произвежда газ - метан, който може да се гори в парен котел за произвеждането на пара за генериране на електричество или за промишлени цели.

Новата технология би могла да доведе до това да се използват химикали и материали на био основа, за да се произвеждат продукти като антифриз, пластмаса и лични вещи, които сега се правят от нефт. В някои случаи тези продукти може да са напълно био-разградими. Въпреки, че технологията за въвеждането на химикалите и материалите на био основа на пазара е все още в разработване, потенциалната полза от тези продукти е голяма

Публикува

Имам 2 питанки другарю, Историк.

Тези нови биогорива, са чудесна алтернатива, спор няма, обаче от химическа и температурна гледна точка, каксе отразяват на моторните масла? Питам и за трите основни типа, минерални, полу-синтетични и напълно синтетични.

Можем ли да очакваме по-дълъг или по-къс пробег между две смени? и защо? моля да обосновеш твърдението.

можем ли да очакваме по-добро или по-лошо смазване и предпазване? и защо? и за тук моля да ободновеш твърдението.

и двата въпроса се пораждат от променения химически състав нагоривото и как се променя температурното и химическото влияние върху маслот.

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

http://goriva.start.bg/

Може би, ще намериш нещо по темата в горния сайт или в сайтовете, които съм дал по-нагоре.

Може да погледнеш и презентацията, която прибавям.

Аз самият нямам представа как си взаимодействат маслата и биогоривата.

---

През 2002 г. ми се случи ученик да ме затрудни с някакъв подобен въпрос, дето въобще не ми е работа да му знам отговора.

Когато се обърнах към класа с контравъпроса: "А вие защо сте решили, че аз зная отговорите на всички въпроси?", едно момиче ме застреля с отговора:

"Ами, господине, вие сам създавате това впечатление!"...

0507010.ppt

Редактирано от ISTORIK
Публикува

Приятелю, презенатията е много добра и всъщност съдържа отговора на въпросите ми.

Щом биогоривата изгарят по-пълно и по-чисто, значи че маслата се натоварват химически по-малко, което е предпоставкада се намали износването им и от там да се удължи живота и прочега между две смени на маслото. По телефона ти казах ако една нормална полу-синтетика изкарва 10 000 км с традиционните горива, тук има предпоставкада изкара 12 000, защото химически маслото се атакува по-малко и това намаляав темповете на износване, което удължава пробега.

  • Глобален Модератор
Публикува

Финансиране за производство на биогорива и енергия от ВЕИ по програма „Развитие на селските райони”

(2007-2013)

http://evroprogrami.com/index.php?option=c...&Itemid=174

  • Глобален Модератор
Публикува

http://www.brevo-biodiesel.com/products

И това може да ви е полезно, знам ли...

  • Потребител
Публикува

Е браво много добре !!! 6+ от мен по теория :bigwink: Доста неща сега научавам от прочетеното до тук! В началото когато почнах да си правя биодизел (преди 3години) Изобщо не се интересувах от нищо освен от това че 1л биодизел ми излиза около 0.30-0.35 стотинки! Като в това число включвам тока изразходен за подгряването на мазнината KOH 1 кг около 6лв който е достатъчен производството на 150л. биодизел и метанола около0.200гр за 1 литър мазнина! Като получения глицерин го изхвърлях в канала или в градината (то това обяснява и реколтата това лято стеблата на доматите станаха от 2 до 2.50м направо страшно :bigwink: ) Мисля си че щом има метанол глицерина би следвало да гори! Сега се сещам за това! :lightbulb::lightbulb::lightbulb: Сега ако успея да се справя и с титруванео ще обясня подробно и със снимков материал процеса на производство! Немога да си намеря варел (бидон) с конусообразно дъно! Ако някой знае от къде мога да си купя или как да си направя нека сподели ! Нещо такова :

post-6267-1263740011_thumb.jpg

  • Потребител
Публикува

Прочетох в един форум че киселинността на готовия биодизел се неутрализирала със сярна киселина H2SO4! Възможно ли е това :post-20645-1121105496::post-20645-1121105496::post-20645-1121105496: или човека си прави майтап та някой да му се разядат буталата на колата ? Аз немога да повярвам нали самия биодизел е киселина и разяжда заради наличието на натриевата основа и ако се добави и сярна киселина направо ще пробие резервоара ! Така си мисля може и да греша !!!

Публикува
Прочетох в един форум че киселинността на готовия биодизел се неутрализирала със сярна киселина H2SO4! Възможно ли е това :post-20645-1121105496::post-20645-1121105496::post-20645-1121105496: или човека си прави майтап та някой да му се разядат буталата на колата ? Аз немога да повярвам нали самия биодизел е киселина и разяжда заради наличието на натриевата основа и ако се добави и сярна киселина направо ще пробие резервоара ! Така си мисля може и да греша !!!

H2SO4 - сярната киселина е кислород съдържаща киселина, това позволява да се образуват, химически стабилни окиси, които да спрат действието на киселината. Освен това, киселината има точка на насищане, при достигането на която, киселината не може повече да разяжда, защото няма свободни йони, които да правят химическа реакция. не е невъзможно, но количеството киселина, трябва да се дозира изключително точно, съобразно концентрацията си, и количеството биодизел което трябва да се неутрализира.

  • Потребител
Публикува

Благодаря !Стана ми ясно :lightbulb: Някога ако бях учил повече по химия щех да ги знам тези неща ама кой да учи ??? :biggrin::biggrin::biggrin: И пак всико опира до точност !

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)
H2SO4 - сярната киселина е кислород съдържаща киселина, това позволява да се образуват химически стабилни окиси, които могат да спрат действието на киселината. Киселината има точка на насищане, при достигането на която не може повече да разяжда, защото няма свободни йони, които да правят химическа реакция.

Ей, много хитро!

Но количеството киселина трябва да се дозира изключително точно!

Дозата създава отровата!

Редактирано от ISTORIK
  • Потребител
Публикува

Ей, много хитро!

На мен не ми е ясно... Сярната киселина може да бъде окислител ето така:

H2SO4 --> SO2 + 1/2O + H2O - но това става при загряване на концентрираната киселина.

Нещо повече, тя също може да разяжда метали, които не се пасивират, във всякакви концентрации благодарение на няколко равновесия, които образуват "свободни йони":

дисоциация с вода:

H2SO4 + H2O <-->H3O+ + HSO4-

HSO4- + H2O <-->H3O+ + SO42-

и автопротолиза, при високи концентрации:

2H2SO4 <--> H3SO4+ + HSO4-

Друг е въпросът, че реакцията на преестерификация - от мазнини до метилов естери - може да се катализира от киселина или от основа. Самата неутрализация на ВМК в изходната суровина не може да стане с киселини.

  • Потребител
Публикува
Друг е въпросът, че реакцията на преестерификация - от мазнини до метилов естери - може да се катализира от киселина или от основа. Самата неутрализация на ВМК в изходната суровина не може да стане с киселини.

:hmmm::Oo::Oo::Oo: Нещо немога да разбера !!! Т.е. не става със сярна киселина така ли ???

  • Потребител
Публикува

:hmmm::Oo::Oo::Oo: Нещо немога да разбера !!! Т.е. не става със сярна киселина така ли ???

Става, но не по причините, които са посочени по-горе - висшите мастни киселини не се неотрализират от сярната киселина. Те си остават в продукта. Сярната киселина е само катализатор на преестерификацията. По-често се ползва основен катализатор (например натриев метоксид или хидроксид), защото реакцията е по-бърза, но ако суровината съдържа твърде много ВМК може да се наложи употреба на киселинен катализатор - технологията е подобна, но леко различна.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува
Е браво много добре !!! 6+ от мен по теория :bigwink: Доста неща сега научавам от прочетеното до тук! В началото когато почнах да си правя биодизел (преди 3години) Изобщо не се интересувах от нищо освен от това че 1л биодизел ми излиза около 0.30-0.35 стотинки! Като в това число включвам тока изразходен за подгряването на мазнината KOH 1 кг около 6лв който е достатъчен производството на 150л. биодизел и метанола около0.200гр за 1 литър мазнина! Като получения глицерин го изхвърлях в канала или в градината (то това обяснява и реколтата това лято стеблата на доматите станаха от 2 до 2.50м направо страшно :bigwink: ) Мисля си че щом има метанол глицерина би следвало да гори! Сега се сещам за това! :lightbulb::lightbulb::lightbulb: Сега ако успея да се справя и с титруванео ще обясня подробно и със снимков материал процеса на производство! Немога да си намеря варел (бидон) с конусообразно дъно! Ако някой знае от къде мога да си купя или как да си направя нека сподели ! Нещо такова :

Здравейте,

аз също проявявам интерес към подобен съд с конусно дъно. Ще бъда благодарен ако ме насочите към производител или вносител!

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!