Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор

Е чалгата, т.е. сръбската музика беше забранена. Но там, дето се намесва държавата, над творчеството, което е естествен процес, надвисва чиновничеството и далаверката, както и партийната шибана догма.

Виж само съдбата на Александър Жендов...

Как да обясни човек на западняци или на вас младежта историята от Оркестър без име с йониката? Как да обясниш, че по това време инсттрументите се дават от такива като Пешев... който трябва да ти разреши да пееш и свириш.

Хайде още поздрав:

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Дори и със цялото вмешателство и ограничения, ето какво се създаде. http://vbox7.com/play:c32242f1

Нали?

То и още по-добри неща се създадоха.

http://www.youtube.com/watch?v=Jayobc3BEXE

">
" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Но я питай познавалите покойния Минчев, или Кирил Маричков, какви циркове са имали с властите!!!! То направо трагикомедия.

Какво ли щеше да се създаде, ако не беше това...

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Е чалгата, т.е. сръбската музика беше забранена. Но там, дето се намесва държавата, над творчеството, което е естествен процес, надвисва чиновничеството и далаверката, както и партийната шибана догма.

Виж само съдбата на Александър Жендов...

Как да обясни човек на западняци или на вас младежта историята от Оркестър без име с йониката? Как да обясниш, че по това време инсттрументите се дават от такива като Пешев... който трябва да ти разреши да пееш и свириш.

Хайде още поздрав:

Шибана или не, резултатите са налице. Няма издънки, създаде се една висока обща музикална култура. Ако страната ни е имала изобщо някога звезди, през соца ще да са.

Гледай резултатите.

Днес, като няма никакъв контрол и всеки си прави каквото си иска, я виж докъде стигнахме - само цицорести, квичащи като има един Аврамов, безлични като Миро и абе въобще не ми се говори. Срам.

Аз съм съгласен и даже настоявам да има строг контрол в мизуката от страна на държавата. Да не се разрешава на всякакви бездарни ненормалници да се изявяват като певци и да им се ограничи достъпът до микрофони.. Цензура трябва тука над простотията, цензура, че виж докъде стигнахме.

Кьораво и сакато днеска дрънчи, пее, квичи.

Струва ми се, цензурата през соца беше пердимно над западната музика и по специално рока. Ами не е болка за умиране. И без рок можем.

Затуй вашето поколение подивя, то не бяха дълги косиу, неизрязани нокти, не беше чудо.

Как добре щеше да ви се отрази да ви задължат да слушате само хубава поп музика

Азнавур

Хулио Иглесиас

Далида

Жо Дасен

Ив Монтан

Морис Шевалие

Пожл Габен

Едит Пиаф

и тн.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

За днес дума да няма. "Падение великое есть" ... Но корените му са точно там, в тоталната идиотщина. Ако не бяха пипали, върховете бяха почти сигурни, имайки предвид старта ...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
За днес дума да няма. "Падение великое есть" ... Но корените му са точно там, в тоталната идиотщина. Ако не бяха пипали, върховете бяха почти сигурни, имайки предвид старта ...

И къде е тази тотална идиотщина? У Лили Иванова или у Емил Димитров

или чред тях държавата се опитваше да пребори ориенталската идиотщина, залегнала традиционно у българина.

Както днес простотията плаче за цензура

ами и тогава е било така. Налагаш цензура над простотията и насила налагаш само добри изпълнители и добра музика. Това е.

Единственото, за което държавата може да бъде упрекната, е че се меси, налага определени стилове, тонове, изпълнители и тн

но те нямат абсолютно нищо общо с ориентализма и чалгата.

Абе ти за какви върхове говориш. Нима не знаеш, че именно през социализма достигнахме най-големите върхове в музиката.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Кхъм.... ориенталщината се появи в България след 1944-та... за съжаление, и пряко желанието на властта.

Просто във вакуума, който тя отвори с ударите си върху националното, нахлу идиотщината.

Няма да намериш примери за ориентализъм в българската култура преди това. За балканшина да, но за тая цигания - не.

Ще ти дам пример с кючеците. Това нещо се явява в българските села от Източна България около средата на 60-тте години. Дявол знае защо.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Кхъм.... ориенталщината се появи в България след 1944-та... за съжаление, и пряко желанието на властта.

Просто във вакуума, който тя отвори с ударите си върху националното, нахлу идиотщината.

Няма да намериш примери за ориентализъм в българската култура преди това. За балканшина да, но за тая цигания - не.

Ще ти дам пример с кючеците. Това нещо се явява в българските села от Източна България около средата на 60-тте години. Дявол знае защо.

Глупости, пълни. Ориенталщината е типична за българина и повсеместна дори и днес. След освобождението да не говорим.

Дай аргументи за противното. Ама как може такива безумия да се изричат. Ами то целият ни фолклор е повлиян от турската музика, носии абе всичко, сега излиза, че ние за първи път през соца сме се срещнали с това.

Срамота да се говорят такива неща.

Със сигурност тези кючеци не са наложени от телевизията, която през 60те излъчва само Лили и Ирина Чмихова, и още куп висока музика

а се харесват на хората, защото са близки до присъщия ни ориентализъм, залегнал дъблоко във психика и фолклор.

Тука партията няма абсолютно нищо общо, даже полага усилия да го ограничи - забранява се и хората са задължени да слушат Лили ИВанова. Заставени насила.

Но очевидни гюбеците си се харесват на обикновения българин и това си е. В кръвта ни е.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Не мога да ти дам аргументи, че нещо го няма. Ако казваш, че го има, трябва ти да дадеш.

Ориенталщината я има много днес. Но някога - тц. Това е цялата беда. Балканщина е имало, ориенталщина обаче не.

Целия фолклор е повлиян от турската музика, ама друг път. Не прави такива изказвания, че се излагаш.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Не мога да ти дам аргументи, че нещо го няма. Ако казваш, че го има, трябва ти да дадеш.

Ориенталщината я има много днес. Но някога - тц. Това е цялата беда. Балканщина е имало, ориенталщина обаче не.

Целия фолклор е повлиян от турската музика, ама друг път. Не прави такива изказвания, че се излагаш.

Е как да не е.

Ритми, мелодии, тъкани, видно е ориенталското влияние. Затова и толкова ни харесват гръцки и турски песни - всичко е много унифицирано от турските ритми. Да не говорим пък колко народни песни, не само наши, но и гръцки и сръбски, ги има и в турция.

Цялата ориенталщина в

- кухнята

-архитектурата

-фолклора

-езика

- трационните носии

- отношенията

е силно повлияна от турците колкото и да не ти харесва.

сега Айде кажи:

чалгата телевизията и радиото и по-конкретно концертна дирекция ли я наложи през соца?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Тя я причини. Не искаше, но го направи.

ПП

За ориенталското звучене на българския фоклор просто ще си замълча. Не минавай някои граници.... и не сравнявай гайдата и кавала със зурната и маанетата. Просто не бива за целите на аргументацията да говориш глупости, без да се сърдиш, ама който фолклорист да му кажеш това, ще те гръмне.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Тя я причини. Не искаше, но го направи.

ПП

За ориенталското звучене на българския фоклор просто ще си замълча. Не минавай някои граници.... и не сравнявай гайдата и кавала със зурната и маанетата. Просто не бива за целите на аргументацията да говориш глупости, без да се сърдиш, ама който фолклорист да му кажеш това, ще те гръмне.

Това е съвсем друга тема, отделна дискусия. И не виждам какво лошо има в това. Смешно е да смятаме, че пет века не са оставили отпечатък. Има го в езика, кухнята, архитектурата, защо да го няма и на дурги места. Да не сме живели на друга планета случайно.

Обясни моля, защо балканските народи имат толкова многообщи народни песни - мелодията е еднаква, думите различни.

Е как по точно я причини? Би ли обяснил?

И още по-интересно е, защо така масово се хареса на българите, и то доброволно, без принуда?

Защо ако аз пусна чалга на португалците, се мръщят?

Има едно просто обяснение - за нас българите, чалгата и ориенталщината ни е в кръвта, вродено ни е, имаме склонност към него. Затова така масово се прие.

Значи тука не е важно само едно нещо да се появи. За да се наложи дълбоко, доброволно, широко и масово,

съвсем различни фактори влияят и то на много по-дълбоко ниво.

Въпреки усилията на партията да наложи нещо друго.(

Айде пак да систематизирам.

Значи държавата и партията в лицето на концернта дирекция, се опитвта всячески да наложат ЕСТРАДА, една висока музикална култура над масовия българин,

но ей така неволно, налагат чалга.

Ама това е абсурд.

Но да приемем, свикнал съм вече на всякакви неща.

Обясни сега, кой определя обикновеният българин дали ще приеме масово

естрадата

или чалгата?

Ето, и двете идват отгоре. Кой определя кое от тях ще припознае като свое, и кое чуждо?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ами точно в музиката няма влияние. Копираш нещо, което ти харесва, а българите турска музика.... сещаш се.

Факт е, че няма, не се намира. Има обяснение, но си прав, че е за друга тема въпрос.

А виж защо толкова лесно се харесва циганията от народа днес, това вече е важен въпрос. Отговорът му никак не е лицеприятен, но според мен е свързан с тежка деформация на процеса на създаване на масовата култура на местна почва.....

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Ами точно в музиката няма влияние. Копираш нещо, което ти харесва, а българите турска музика.... сещаш се.

Факт е, че няма, не се намира. Има обяснение, но си прав, че е за друга тема въпрос.

А виж защо толкова лесно се харесва циганията от народа днес, това вече е важен въпрос. Отговорът му никак не е лицеприятен, но според мен е свързан с тежка деформация на процеса на създаване на масовата култура на местна почва.....

Гледай сега,

значи през социализма има някакви съвсем слаби проявления на чалга, има и естрада.

Държавата задължава насила всички да слушат само ЕСТРАДА.

после обаче, когато принудата отпада, всички доброволно предпочитат чалгата?

Защо?

Бихме могли да виним соца, ако беше станало обратното. Държавата караше всички насила на слушат чалга. Да, ама не. Чалгата и сръбското бяха забранени, и всички насила слушаха ЕСТРАДА.

Е защо после съвсем доброволно избраха чалгата?

И защо в Чехия и Унгария тази музика не се котира?

Значи има по-дълбоки причини за всичко май.

И пак питам - защо има български народни песни в турския и гръцкия фолклор?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Сега ще го видя. Само да те коригирам. Държавата ОФИЦИАЛНО пускаше само българска музика по радио и пр. Но за съжаление голямата част от нея беше халтура. Затова реакцията на хората беше следната:

1. харесваха само доброто

2. младежта от града и по-така уж умните слушаха рок, западен, понякога ядяха бой за това, но това е само след събитията в Чехиа докъм 1973 г, после вече можеше.

3. по-така народните хора, да кажа така, потънаха в сръбщината и кючеците. Ето ти базата на чалгата.

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Сега ще го видя. Само да те коригирам. Държавата ОФИЦИАЛНО пускаше само българска музика по радио и пр. Но за съжаление голямата част от нея беше халтура. Затова реакцията на хората беше следната:

1. харесваха само доброто

2. младежта от града и по-така уж умните слушаха рок, западен, понякога ядяха бой за това, но това е само след събитията в Чехиа докъм 1973 г, после вече можеше.

3. по-така народните хора, да кажа така, потънаха в сръбщината и кючеците. Ето ти базата на чалгата.

Значи според теб Лили Иванова, Васил Найденов, Борко Годжунов, Паша Христова, Ирина Чмихова, и тн. е халтура.

И какъв рок, това музика ли е, айде и ти.

Е браво. Не го очаквах от теб.

А защо са потънали в сръбщината и кючеците. Защо не са избрали примерно Шопен да слушат?Абе защо точно кючеци избират?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Ооо, това е филма на Адела Пеева?

Да, това в първообраза е арабска песен, по-скоро сирийска. ОБАЧЕ - статистически няма мнозинство на ориенталски мелодии, ритми, инструменти и пр. НЯ-МА, това е положението.

ето илюстрация:

http://www.youtube.com/watch?v=--Zztr6nhTE...feature=related

Да не говорим, че инструментите са различни - кавал, гайда, тамбура, гъдулка.. тия неща ги няма. Определени влияния като съседни народи има, но липсва голямо взаимнопроникване, защото има антагонизъм между народите.

И не само. Какво биха могли да дадат турците в музикално отношение на българите? Не го казвам с някакъв шовинизъм, това е факт просто.

По-точно - има източни, но не ориенталски в смисъл на "чалгаджийски" мотиви. Липсва примитивизма на циганската и ориенталската музика, която е типична за чалгата днес.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Ооо, това е филма на Адела Пеева?

Да, това в първообраза е арабска песен, по-скоро сирийска. ОБАЧЕ - статистически няма мнозинство на ориенталски мелодии, ритми, инструменти и пр. НЯ-МА, това е положението.

ето илюстрация:

Е как значи при една песен има влияние, а при други няма? Как става тая работа?

Обясни също, защо в Полша и Чехия чалга няма, хората не харесват подобни неща?

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител
Статията, която си посочил, е инсинуативна, некоректна, и в своята същност, невярна. направо, една псевдостатия. Възмутен съм. Абе кой я е писал? И как може такива неща да се публикуват?

Сега наострям перото и отивам директно на блога на автора. Трябва да му се обърне внимание на няколко основни постановки.

Ами наостри го де, да видим какво ще измисли? Алвасарейро, преди имах просто съмнения, сега съм сигурен, че в рода ти е пълно с комунисти! Опровергай ме, ако можеш!

Боже, пази България! Не го казвам просто от излишна патетика, наистина трябва сила свише да бди над тази страна!

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
А защо са потънали в сръбщината и кючеците. Защо не са избрали примерно Шопен да слушат?Абе защо точно кючеци избират?

Защото преди 1990-та нямаше друго, което да запълни фолклорния глад, и като минаха през сръбското и гръцкото, то лесно ги доведе до там. А и циганийката не спеше...

А след 90-та вече пропадането е пълно.

Интересен въпрос, защото тоя ориентализъм намери почва в НЯКОИ от българите.. В ход е световно изпростяване, та и ние да останем назаде ли? Ха!

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Ами наостри го де, да видим какво ще измисли? Алвасарейро, преди имах просто съмнения, сега съм сигурен, че в рода ти е пълно с комунисти! Опровергай ме, ако можеш!

Боже, пази България! Не го казвам просто от излишна патетика, наистина трябва сила свише да бди над тази страна!

Абе ти луд ли си? Аз съм на 24. Не знам какво е комунизъм, но не мога да допусна да се пишат глупости. Вече съм написал отговор на статията.

Комунизмът е виновен за едни неща, много сериозни

но за други не е.

Трябва да има обективизъм.

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор
Е как значи при една песен има влияние, а при други няма? Как става тая работа?

Обясни също, защо в Полша и Чехия чалга няма, хората не харесват подобни неща?

Е те така - няма. А случайно забеляза ли как е преработена мелодията на сирийската песен в българския и сръбския вариант? То направо е обновена тотално. Това не е просташката ориенталщина, за която говорим, а нещо съвсем, съвсем друго.

За Полша - казах ти по-горе. Първо там нямаше такава държавна намеса, второ тяхната национална култура е по-малко фолклорна и повече западноевропейскиа, Шопен там се е родил в крайна сметка и трето - в католическите страни ориентализъм кой знае защо няма...

Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Защото преди 1990-та нямаше друго, което да запълни фолклорния глад, и като минаха през сръбското и гръцкото, то лесно ги доведе до там. А и циганийката не спеше...

А след 90-та вече пропадането е пълно.

Интересен въпрос, защото тоя ориентализъм намери почва в НЯКОИ от българите.. В ход е световно изпростяване, та и ние да останем назаде ли? Ха!

Е как да е нямало друго, което да запълни " фолклорния глад" И изобщо какви са тея измислици. Откъде ги вадиш....

Имаше СТРАДА, имаше и народна музика

баба ми има колекция от над 50 плочи на народни изпълнители, такива каквито вече няма.

А защо тогава "фолкрлорния глад така наречен не се запълни с немски фолклор, или с полски ритми, а точно с турски?

Бая фолклор има по света, нали така?

Link to comment
Share on other sites

  • Глобален Модератор

Турска:

http://www.youtube.com/watch?v=oXb7aG2ZcR4...feature=related

Българска:

Нерде Ямбол, нерде Стамбул, както се казва.

А сега си отговори защо това се случи през втората половина на втората половина на 20 век, а не докато България беше 500 г. под турско.

Аз ще ти кажа - защото народър деградира под комунистическо и постокомунистическо управление. И защото циганията настъпва.

ПП

Освен това, в България много се слушаше западна музика ;) Почти колкото сръбската.

Редактирано от КГ125
Link to comment
Share on other sites

  • Потребител

Е те така - няма. А случайно забеляза ли как е преработена мелодията на сирийската песен в българския и сръбския вариант? То направо е обновена тотално. Това не е просташката ориенталщина, за която говорим, а нещо съвсем, съвсем друго.

За Полша - казах ти по-горе. Първо там нямаше такава държавна намеса, второ тяхната национална култура е по-малко фолклорна и повече западноевропейскиа, Шопен там се е родил в крайна сметка и трето - в католическите страни ориентализъм кой знае защо няма...

Да, така е преработена мелодията, че направо жената на два пъти я биха и всички познаха да коя песен става въпрос.

Очевидно не е преработена достъчно добре, че поне боят да й се беше разминал.

Значи излиза от думите ти за Полша, че

влияе религията

влияе културата

влие фолклора

влия историята

много повече от социализма

защото и там го имаше, но не доведе до чалгизация.

Заключението....оставям на вас

Link to comment
Share on other sites

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!