Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува

Какво по голямо доказателство за несъществуването на Братята е това ,че Българите рисуват св.св. Константин и Елена във всяка своя църква,рисуват и Кирил Философ,ама не Апостола на Славяните ,а Кирил Алесандрийски.

Пълни глупости!

През 1813 г. арменският пътешественик Минас Пъжъшкян на път от Цариград за Венеция преминава през Източна Тракия, България и Влашко. По време на краткия си престой в Шумен той е записал едно свое впечатление:

"По пътя той (българинът Стоян, Пъжъшкян предава името му като Стовян) ми обясни, че вечеринката е по случай българския празник на писмеността, сиреч това, което ние правим в деня на Месроб Мащоц, но ми обясни, че никой не смеел да говори за този празник,наречен на Сирила и Мефота, които са написали българската азбука, защото гърците им забранявали. Жалко! Като че този народ е двойник по съдба на арменския".

(Арменски пътеписи за Балканите ХVІІ–ХІХ век. Съставителство, превод от древноарменски и коментар Агоп Орманджиян. С., 1984, с. 216).

Това е вероятно най-старото сведение за честване празника на българската писменост. В Шумен през 1813 г., по думите на Пъжъшкян, той е бил честван не на 24, а на 22 май.Та за какви изобразявания на Кирил Александрийски говориш, след като българите документирано са чествали и почитали светите братя Кирил и Методий преди 200 години. За справка – руснаците се сетиха да ги честват през последните тридесетина години.

  • Потребител
Публикува

Аспандиат откри точната дата на зараждането на култа към Братята в България. Ппреди цели двеста години,не десет двадесет г ,и закона за културните ценности ги хваща,бая старо е.

И въпреки и това съобщение попада в графата поредното намерено в 19 век от руски търговци и съхранявано в руски музей ,тъй като няма нещо свързано с братята да не е намерено от руски търговци съхранявано в руски музей може да направим едно изключение ,туй като тук имаме модераторски мисли ,които в този форум са исторически доказателства ще го приемем .Още в 1813 г. пътешественика Минас Пъжъшкян от Цариград за Венеция преминал през Източна Тракия, България и Влашко. В Шумен той е записал едно свое впечатление:

""По пътя той (българинът Стоян, Пъжъшкян предава името му като Стовян) ми обясни, че вечеринката е по случай българския празник на писмеността, сиреч това, което ние правим в деня на Месроб Мащоц, но ми обясни, че никой не смеел да говори за този празник,наречен на Сирила и Мефота, които са написали българската азбука, защото гърците им забранявали. Жалко! Като че този народ е двойник по съдба на арменския".

(Арменски пътеписи за Балканите ХVІІ–ХІХ век. Съставителство, превод от древноарменски и коментар Агоп Орманджиян. С., 1984, с. 216).

Това е вероятно най-старото сведение за честване празника на българската писменост. В Шумен през 1813 г., по думите на Пъжъшкян, той е бил честван не на 24, а на 22 май."

цели двеста години,ей,не е шега работа,история е това ,не десетина двадесет,и закона за иманярите ги хваща тия Братя стара работа ,фратер,стара ,по древна и от Ромъния и от Македония взети заедно .

"Та за какви изобразявания на Кирил Александрийски говориш, след като българите документирано са чествали и почитали светите братя Кирил и Методий преди 200 години (!). За справка – руснаците се сетиха да ги честват през последните тридесетина години."

Документирано,подпечатано и в държавния архив за неверниците ако не вярват .Двеста години стара работа. Още преди Библиотекара да си издаде мемоарите в 1892 г със срешите с братаята

Ама няма разбира се изобразявания на Кирил Философ Александрийски от българите от преди двеста години . Влизаме в зоната на братята. Най-новото на Кирил Философ е двеста години преди появяването на култа към Братята. Голяма грешка направили с това българите. Църквата в с. Беренде щеше да бъде реставрирана и сложена в стъклен похлупак и закрепена към славянската държавна ясла ,ако там бяха нарисували в 14 век св КиМ (Кирил и Методий).

Ама тъпите българи откъде да знаят че ще се роди култ към двама братя в деветнадесети век,в 1813 г казват лингвистите, да ги нарисуват и сега църквата им да не стои в разруха

.

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Печатаря Яков в 1572 г издава книгата " Разльичнie потребiи "

под месец 12 август е записано

" Съж изьводь wбретохь азь Иаковь вь книгаь Петра Цра Бльгарскаго иже бiеше томоy настолни градь велики Преславь и оy мрет вь велики Римь "

Йордан Иванов "Български старини из Македония", ред 10 стр 106

Този Яков издавал книгите си у пределех македонских у места нарицаеми София

Йордан Иванов пояснява че тогава Македония била до Дунав и Черна гора.

Във Венеция пък в 1520 г господаря на печатницата Божидар като поревновал по книгите печатани за чужди народи замислил да извади такива и за своите сънародници :желанием вужделех и наша срьбскаа же блгарьскаа такожде на типарех сЪтавити..."

Годината е 1520,славистиката не е измислена. Днес само за 140 г ,от 1870 -2010 един

народ твърди и то в официални държавни научни издания ,че говорел на кирилометодиевски език,а се сърди че за 20 г Република Македония говорела на македонски или за 170 г ромънещето са на българо френско италиански и го наричат ромънски.

И така Печатаря Яков в 1572 г бил чел книгите на Петра Цра Бльгарскаго иже бiеше томоy настолни градь велики Преславь и оy мрет вь велики Римь .

На чий гроб тамо се молите говорящи на кирилометодиевия език и оплакващи нерадостната българска съдба ,и най-вече своята ,че не били живели кирилизираните като "свето". Има ли у "свето" народ да не почита отците си ,не е ли казано почитай родителите си . Как двама братя станали родители на кирилизираните ,преди да одобрят холандците женитбите на гейове

Не живееме като "свето",защото не се почитат ценности като у "свето"

Турците имали поговорка

Най-добре говорили турски в Истамбул, най-добре албански в Елбасан,най-добре български в Тиквеш,най-добре гръцки в Янина.

Кирилометодиевския са го изпуснали.Славянския тоже.

  • Потребител
Публикува

Ето го и Петър от анонимен печат ,приписван на баща му .(не е на Симеон).( виж приложението и сравни. Отзад изображението на Христос Пантократор е индентично с неговите (петровите) печати.

Не го ли познаваме? Да!Това е "източния монах нарисуван(изобразен) на фреската от стената от гробницата си в сан Клементе.

Същата физиономия.Същото старческо лице.Със същата качулка е даже.

Това описание,че е бил с качулка "забулен "източния монах би трябвало да е известния художествен похват починалите да се изобразяват с воал,було,качулка.

И печата и фреската са посмъртни. Даже като глердам печата ,все едно фреската е пправена по нея. без съмнение това е Петър !

post-4727-12760257999129_thumb.jpg

post-4727-12760258113785_thumb.jpg

post-4727-12760258200535_thumb.jpg

  • Потребители
Публикува

Със сигурност Петър е монах . Факт, че отново нямаме официозно житие , а службата му е почти унищожена. Запазена е в няколко извадки на Атон .

Не знам , дали се е досетил покойния епископ Партений Левкийски , но дори и да е открил нещо, едва ли някой е щял да му благослови да го каже.

Рекапитулация -

1/. Един запазен апокриф , който отново , като ли ,че сам по себе си ни казва цялата истина .

2. Почти унищожена служба, която обаче тотално анихилира апоклептичните идиотщини на Кедрин , Лъв Дякон , Златарски и сие. , докарали българската история до апокалиптични лъжи !@!!:vertag:

3. Археологически паметници - стенописи , сфрагистични д-ва , сандъка от Терачина . Доста неща за унищоженото българската култура и история.

  • Потребител
Публикува

здравей рицар,

изгуби се ти като кирилометодиеви следи по българска земя отпреди 19 век.

Йордан Иванов из "Български старини из Македония", започва главата "Служби на цар Петър" със следното :

"В познатите досега списъци на български светци цар Петровото име не личи."

Изчезнал бил ,като тракийци след славянско нашествие. Да,ама не има го като светец и народа го почита като светец,само че пишат че като римските светци и той можел да опрощава грехове. Та под черта Иванов е записал,че това било католишкото гледище за властта на светците да опрощават грехове. Я гледай,гледай,защо цар Петър бил отнесен , като как тракийски сатир отнася славянска русалка и следите му се губят.Да не би католизизма да има нещо общо с Рим.

Наред с Българския Апокриф в който се казва ,че цар Петър е отишъл в Рим и там е починал"Придоше некоторъе насилници като изполини и погубише землю българскою по мороъ и Петра цар ,праведен мъж остави царство и бежа на западь в Рим и там сконча житие свое " има и това от печатаря Яков който в 1572 г издава книгата " Разльичнie потребiи "

под месец 12 август е записано

" Съж изьводь wбретохь азь Иаковь вь книгаь Петра Цра Бльгарскаго иже бiеше томоy настолни градь велики Преславь и оy мрет вь велики Римь "

Йордан Иванов "Български старини из Македония", ред 10 стр 106

И така Печатаря Яков в 1572 г бил чел книгите на Петра Цра Бльгарскаго иже бiеше томоy настолни градь велики Преславь и оy мрет вь велики Римь .

И това в добавка на Апокрифа че избягал от самоедите в Рим и там умрял. Даже в този форум две съобщения се считат за съобщение.Т.е. и по туристическите правила има безусловно путвърждение,че цар Петър(инокааго Бъвшагом Цар Блъгаром) е починал в Рим.

Но не са само те. Има две още по ужасни за туристите сведения. Още две такива ,с Климент обаче.И дума няма за Кирилометодиев брат пренесъл мощите.А преносението на мощите се празнува с преносителя им цар Петър иноокаго Бъвшагом Цар Блъгаром.

Йордан Иванов "Български старини из Македония", ред 10 стр 387

А

"В Драгановия миней Зогарф 30 януари когато е и паметта на папа Климент ...

месец генар а днь

Пренесение моще светаго Климента архиепапа римска и аина свтаго отца нашего Петра .инокаго.Бъвшагом Цар Блъгаром."

Б

Втората служба се намира в миней № 434(139) на Българската Народна Библиотека .Ръкописът е от 13-14 век.И там паметта на цар Петра е поставена под 30 януари заедно с паметта на климента папа Римски.

Пишат си хората за Херсонезе и как Петър му пренесъл мощите и ни дума за Солунските братя.

И всичко това в допълнение с указаното по преди

в темата евангелие от 1305 г в синаксара на което Петър и Климент са заедно на 30 януари""Има една служба от синаксара на едно евангелие от 1305 г. На един и същи ден се почитат Петър и Климент Римски .

"Месец генар 30-ти ден.

Пренасяне мощите на свети Климент архиепископ Римски и памет святого отца нашего Петра инока, бившаго царя български"."

Или рекапитулацията е доста голяма.И не е в полза на туристите, а на ползу роду.

Сега и изображението от новооткритата фреска в Сан Клементе е индентично с това от печата на анонимен български владетел.Некой турист го е определил за Симеонов печат.Симеон не е монах ,като изобразения. Така,че е изключено да е той. Лицето на печата е с Христос Пантократор,каквито са и другите цар Петрови печати.Опакото,това с монаха с качулката и козщта брадичка е индентично с изображението от фреската.Дори нищо да не бе останало за Петър,като за тракийци след славянско нашествие,тези два образа са достатъчни.Така както товарищ Ленин с каскетчето и козята брадичка независимо кой товарищ в коя сторона на мире го е рисувал и го разпознаваме ,така и тук имаме налице две индентични в иконографско отношение изображения.Отгоре на всичко и физическата прилика,формата на черепа,разположението на очите ,разстоянието между тях,разстоянието от тях до устата и носа,издълженото лице,брадичката и софтуер за разпознаване да се приложи ще покаже.че това е едно и също лице.

Тези два образа(от фреската и печата) са индентични.Те имат индентична иконография,това е което ги прави индентични в добавка с абсолютната физическа прилика. Иображението на монах с "качулка' благославящ,три четвърти ръст,с брадичка,благославящ и т.н. нарисувани еднотипно и на двете места е една и съща иконография и в двата случая. За физическата прилика: само образа на Ленин рисуван от советские товарищи в Питер,този на руманешките друзья из Терговище и на италианските комради в Рим е рисуван толкова еднакво. Даже образът на скитския полубог Александър има отклонения от примерно Бабилон и Пела.Познаваме го по рогата на Амон и лъвската кожа като Херкулес,друг скитски полубог,почитан от Александър македонски син на Филип,покорителя на гърците Тук между между двата образа(от фреската и печата) разликата е по-малка ,от тази от между две ленинови изображения. Какво ке я търси тази иконография на български владетелски печат,който не е на Симеон( Симеон не монах от времето когато е владетел,не всички знаят това изглежда) с изображение от римска църква.Било от 9 век ,ама всички в единадесети век в Рим забравили кой бил погребан отдолу. За толкова време 100-150г и българите помнят, които не се славят с голяма памет.И то без да записват. Не че ако записат файда има.Българите на записано не вярвата.особено ако друг българин го е записал. Ама за 150 г помнят. А тука кво,средновековните ромънци от сан Клементе не запомнили кой бил отдолу.Коя година са пренесени мощите Климентови и колко време има до строежа на новата църква в средата на 11 век че не помнили кой и кога бил погребан отдолу.

За току що реставрираната фреска(2005 г) реставраторите пишат (първо ми се обадиха за да ми кажат,още като откриха фреската в 1868 г,,че не бил изобразен български владетел,а апостола на кирилизираните) :

"отляво на него и отделен със спираловидна колона има картина с фигура държаща Евангелие. Неговата брада и декорацията на качулката индикират ,че той е източен монах.Фреското изглежда е било част от погребалния момумент на този монах който е бил погребан тук.Месторазположението и характеристиките на гробницата му ,го отнасят във времето на погребението на св. Климент коренспондиращо със разказите на съвремениците ,което наскоро накара учени да предположат,че това е оригиналната гробница и портрета на св. Кирил,Апостола на славяните."

Та понеже не им било известно С14 изследването в 11 век и не могли да си спомнят кой са нарисували преди стотина-сто и петдесет години и чия гробница била отдолу и я затрупали и унищожили щото май не са знаели или щото май много добре са знаели кой е отдолу.

П.П. Рицар,знаеш ли дали Кирил Александрийски е признат от днешната

Българска Православна Църква за Учител ?

В сайта тук го няма като почитан от Източното православие. Има го в арменската. В средновековните български църкви също е рисуван като учител.

http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_of_the_Church#Eastern_Orthodoxy

Eastern Orthodoxy

The Eastern Orthodox church honours many of the pre-schism saints as well, but the application of the term Doctor or Father of the Church is somewhat more flexible than in the West, and it is misleading to look for lists of officially recognized Doctors. An Eastern Orthodox understanding of such pillars of the Church include saints such as Photios I of Constantinople, Gregory Palamas, Nicodemus the Hagiorite and possibly even more recent saints such as Nectarius Kefalas. An exception to this flexibility is the grouping of Basil the Great, Gregory of Nazianzus and John Chrysostom, universal teachers or Doctors who are collectively known as the Three Hierarchs and represent the Christianization of the Hellenic tradition and education

post-4727-1276054389989_thumb.jpg

post-4727-12760544268202_thumb.jpg

post-4727-12760544603091_thumb.jpg

  • Потребители
Публикува

Натан , в движение откривам следните неща -

За св. цар Петър -

1. първата ''кратка'' служба, всъщност е оригиналът - в нея със сигурност е описано транслацията в Рим ; После идва втората манипулираната , която си измисля ,че цар Петър е бил в някой Преславски манастир ;

2. Не съм голям сфрагист , но ако желаеш , можем да получим компетентно мнение от проф. Йорданов , за да спрат евентуалните спекулации със Симеон

За св. Кирил Александрийски -

За неговото значение в Православната църква , може да ти говори факта, че по време на Православната Литургия в часта наречена протесис ( или още проскомидия и предложение ) в чина в който се отделя частица в чест на светителите се споменават - Светите три Светители , св. Николай Мирликийски и Атанасий и Кирил Александрийски . Останалите са от поместни светци , като в БПЦ се споменават Св. Климент Охридски и Евтимий Търновски ( в руската -например Петра , Алексия , Йона , Филип , Ермоген Московски патриарси).

Че св. Кирил Александрийски е велик учител на Църквата две мнения по този въпрос няма .

По време на IV-тия Вселенски съобр (451Г. ) , той е утвърдил Православното мнение, което са защитавали и заточените по-късно български владици от Анастасий , заради което гетът българин Виталиан се е вдигнал с готи, хуни и българи да ги защити .

  • 2 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

"Как ще си дойдеме на думата,нъл тъй",Иван Александър, по божия милост цар на България или на Загора

Kak стигнахме до скитската азбука(Български и ли персийски букви) на която Константин си е писал книгите на родния си скитски език .

Писмо-грамота на цар Иван Александър до венецианския дож Андреа Дандоло от 4 октомври 1352 г.

”Горенаписаните букви са от минимум [киновар] и означават Иван Александър, по божия милост цар на България или на Загора, и са букви отчасти гръцки, отчасти български или персийски.”

Малко билингва . Понятието Василевс написано на различни езици с различни букви.На латински Василевс е VASILEVS.На гръцки е BAΣIΛEΩΣ,а на скитски е ВАСIЛЕОС

Ето как е изписано от ТигранII Велики,Армения 95-96 пр.н.е. На гръцки BAΣIΛEΩΣ,виж монетата му .

(Арменците в 5 век отишли в Александрия и ги помолили да им направят азбуката на която пишат днес."Българите" вече я имали.Както ще установим след малко. Или по точно ,не "българите;,а тези които Константин Велики ще направи "българи", я имат и я използват тази своя писменост,и тя както казва цар Иван е отчасти с гръцки,отчасти с български или персийски знаци(скитски))

Отново на гръцки Деметриус ,Василевсна Сирия 154-153 BC на гръцки BAΣIΛEΩΣ,

И идваме при Василицa хубавица от т.нар . Боспорско царство ВАСIЛIССНС ГНПАIПVРЕОС и тя там ,първи век пр.н.

Или само Митридат от Боспора -ВАСIЛЕОС

На Савромат ,с орлето същото като на скитския цар Мостич, си пише басилевс савроматов, на савроматите,

На другата с тризъбеца е BAСILEШС РНСКОY ПОРIДО.

Това вече не е гръцки ,това е с рушки букви както би казал някой завършил Харвард. ВАСIЛЕОС/ На гръцки е BAΣIΛEΩΣ

Савроматов ,Поридов ,типично по скитски.

Ами тази красива монета на Митридат с Василевс и Василича BACILEОU MI_QРADATOV с ВАСIЛIССНС ГНПАIПVРЕОС на каква писменост и изработка

или на Аспарукх 2 царство 15-38 г

ГАIОV КАIСАРОС ГЕРМАNIКОВ - надписа е с латински персийски и гръцки букви

Какво да кажем за монетата на Клавдий и Агрипина на Kotys I,50-54, TI . KLAVDIOY . KAICAРOC IB

IOVЛIAN AГРI ППI ННА СЕВАСТHN

Това са българските букви с които пишеме и днес. На гръцки тогава нито П нито Г нито Р го пишат така.(нито пък някога така са ги писали,при тях това Г е П и т.н. )

За западняците всички тези букви са руски букви. Те ,западняците,поляци,германци пишат на латински и Василевс е VASILEVS.На гръцки е BAΣIΛEΩΣ,а на скитски е ВАСIЛЕОС

Монетите са от един и същи период,но виждаме,че скитите не пишат на гръцки.Откъде ли са ги взели тези букви и защо цар Иван казва български или персийски,а не кирилометодиевски апостолски,нима е толкова зле със църковната литература. Не,не е. като знаеме какво Евангелие има той е последния който може да бъде наречен невежа.Ами да погледнеме тогава към Персия по това време.

Ето я и Парта. Артабан II, A.D. 10 - 38 ( надписи и подобни)

ВАСIЛЕОС ВАСIЛЕОU AГСАХV DIKAIOU EPIPHANOYS EPIPHANOUCA PHILELLHNOC

Там буквите пак ли са гръцки?Не, не са гръцки,скитско персийски са .

Друга Скитска билингва - Азес II 35-5 пр.н.е. И Ч и Б Л Z и т.н.

Ето от поста на загрей дакийскта писменост .И тук Ж си има и разни предкирилски цар Ивановски бълнувания

Ами това Л от намерения в Голямата Басилика кръст с 'криптограмата" което не било част от криптограмата ,а били руноподобен знак. как тук е руноподобен знак , а на ето този надпис "Строителен надпис от Цар Михаил Шишман" е кирилски знак,абсолютно същия персийски знак ясно видим и на монетата на Азест?

Какъв бил бил пътя на азбуката на цар Иван.

Ето от къде отиват през Боспора до Децебал и цар Ивана. Никой не им ги е измислял на българите като на арменците.

Цар Иван право е хортувал-българите са писали с гръцки и персийски букви .

От Парта до Скитското Боспорско царство .През Децебал та до цар Иван.

На север от Дунав живеело едни и същи ските ,които на изток от Прут ги наричали Гети,на запад Даки .Обитавали от двете страни на Дунава. Които Константин Велики направил българи ,и които с много други като тях станали ядрото на " многото българи". И книги написал на родния си скитски език сос букви отчасти гръцки, отчасти български или персийски.”

цар Иван Александър до венецианския дож Андреа Дандоло от 4 октомври 1352 г.

”Горенаписаните букви са от минимум [киновар] и означават Иван Александър, по божия милост цар на България или на Загора, и са букви отчасти гръцки, отчасти български или персийски.”

post-4727-12771937314567_thumb.jpg

post-4727-1277193751842_thumb.jpg

post-4727-1277193850839_thumb.jpg

post-4727-12771941398749_thumb.jpg

post-4727-12771942353419_thumb.jpg

post-4727-12771944881811_thumb.jpg

post-4727-12771946746646_thumb.jpg

post-4727-1277194892614_thumb.jpg

post-4727-1277195017384_thumb.jpg

post-4727-12771955734189_thumb.jpg

post-4727-12771956110668_thumb.jpg

post-4727-12771957003527_thumb.jpg

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!