Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Потребител
Публикува

Как ще падне голям самолет (Боинг или Еърбъс), при положение, че се развалят всички двигатели необратимо. Дали ще може да се извърши контролирано спускане само благодарение на крилата, като самолетът запазва стабилно хоризонтално положение, или ще започне да губи скоростта и след това ще започне вертикално падане надолу следствие на гравитацията. Като приемем, че височината, на която спират двигателите е около 10 000 метра.

  • Потребител
Публикува

Аз съм лаик в тази област, но предполагам, че зависи най- вече от опита и профионализма на екипажа, метеорологичната обстановка и бързото освобождаване от излишното вече гориво. Допускам, че може да се планира със голям самолет, но е много трудно и опасно. Не и невъзможно. Ще е интересно някой пилот или авиоинжинер да се произнесат все пак.

  • Потребител
Публикува

По NG в "Авиокатастрофи" дадоха случай на 23 км, ако не се лъжа планиране, за съжалиние завършило с катастрофа. Това е заради грешки на пилотите. Без грешките е трябвало да мине около 60 км и да достигне летище.

Грешките са, че непрекъснато са се опитвали да рестартират двигателите, а не са ги поставили в режим на най-малко съпротивление.

Доколкото знам, при лайнерите има пропадане един метър на всеки 20-30 метра хоризонтално преместване, което значи, че при 10000 м височина трябва да се изминат 200 км ????

Доста е съмнително! Сигурно това са данни за гол корпус, без двигатели и без да се черпи енергия за поддържане на самолета. (изкарва се навън една аварийна вятърна турбина за захранване с ток на самолета. тя оказва доста съпротивление)

  • Потребител
Публикува

Дали обаче при падане/планиране от 10 000 метра, самолетът ще стигне земята със скорост позволяваща що годе нормално приземяване, или лайнерът просто ще се разбие.

  • Глобален Модератор
Публикува

Т.е. въпросът е дали и колко такъв самолет би могъл да планира и как. Не знам.

  • Потребител
Публикува
Дали обаче при падане/планиране от 10 000 метра, самолетът ще стигне земята със скорост позволяваща що годе нормално приземяване, или лайнерът просто ще се разбие.

Не само може да се приземи, но може и да се приводни :!!!:

, but the pilot, Chesley B. "Sully" Sullenberger, told air traffic control that birds struck and disabled both the jet's engines.

Ето пълната статия

  • Потребител
Публикува
Не само може да се приземи, но може и да се приводни :!!!:

Когато е от малка височина и има нужната хоризонтална скорост - да. Но, когато пада/планира от по-голяма височина, тя(хор. скорост) ще намалява докато достигне нулева стойност. Тогава вече ще има само движение надолу и дали ще е възможно контролиране на скоростта на падане/планиране ?

  • 1 месец по късно...
  • Глобален Модератор
Публикува

...

Не само може да се приземи, но може и да се приводни :!!!:

....

Ето пълната статия

Има такъв случай с Еърбъс. Самолетът е бил приземен успешно само с помощта на използуваната като последна възможност - витлова турбина, генерираща ел.ток. Филмът на тази тема бе излъчен наскоро по National Geographic :)

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!