Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

  • Глобален Модератор
Публикува (edited)

Все пак, трофеите са палиативно и принудително решение - поради вечната липса на ресурс при германците..

А Девоатинът мисля се произвежда във Вишистка Франция, и се купува оттам.

Редактирано от КГ125
  • Потребители
Публикува

КГ- Девоатинките ,не бяха ли нашите основни бойни самолети ???

Мисля, че се произвеждаха още преди падането на Франция, а ние сме го получили от немците , след като става морално остарял. Всъщност до 42-ра година самолета си е един много добър образец, още повече , че българите не са имали за противници сериозни изстребители, а летящите крепости.

  • Потребител
Публикува

Интересна е съдбата на Т-34 на въоръжение във Вермахта.

Германците оценяват високо танка Т-34. В немските заводи Т-34 се модернизират (поставят им командирски куполи, радиопредаватели и нови оптични прицели ) и така се появява Т-34( r ).

Към 1942 г. германците имат 300 единици от танка. Непригодните за бойно използване танкове се преработват в артилерийски влекачи, транспортьори и самоходни зенитки.

Повредените Т-34 се използвали за изпитания на ПТ артилерия, куполите се монтирали на бронираните влакове.

50 броя Т-34 от немска страна участвали в битката за Харков. Иначе част от трофейните Т-34 се предали на въоръжение в армията на ген. Власов.

  • Модератор Военно дело
Публикува

Нашите девоатени са произведени от вишисткия режим, и са нови. Общо 92 самолета. Не е малко, особено като се има предвид че друго е нямало.

Някой има ли нещо за програмата Барбара?

  • Глобален Модератор
Публикува

Devoitin = ДевоатЕн, не е ДевоатИн, макар да изглежда логично.

На френски in се произнася "ен".

  • 3 седмици по-късно...
  • Потребител
Публикува

Използуването на трофейна техника от Гермаяния, дори и без подобрение започва от първия и продължава до последния ден на войната. Причината е не само недостиг на ресурси, а и недостатъчните производствени мощности.

Тук е рядка снимка, показваща съветски танк Т-26, унищожен от съветската армия.

Т-26.doc

  • Глобален Модератор
Публикува

Да, те балтийците и финландците са имали доста трофейна техника, Т34, БТ, Т26.

Историк, явно "Девоатин" е по-лесно за произнасяне на български, като Вашингтон.

  • Глобален Модератор
Публикува

Определено, практичността диктува подобни действия. Сега си спомних за учебния филм "Ман геген панцер" от 1944, където немците си имаха масово Т-34-ки на снимачната площадка.

  • Потребител
Публикува

Учудващото е, че този Т-26 сниман от руснаците на брега на река Даугава през 44-та е просто неадекватен за него време. Нито въоръжението му, нито бронировката са ниво. Освен някой промени по окачването (сложили са му немски двигателни колела от Т-ІІІ и горни опорни ролки, пак от Т-ІІІ), всичко друго си е оригинал. Това показва, колко са били на зор с бойната техника.

  • Потребители
Публикува

Руските леки и бързоходни танкове, които са били пленени от немскофашистките войски , не са могли да бъдат използвани адекватно , още през 41-42-ра , тъй като са били неизползваеми в руските блата.

Тези БТ-та, танкетки и леки Т-26 са били предназначени за европейските магистрали на които са щели да развиват до 60-80 км/ч.

Това е било много добре за руснаците, защото в противен случай с помощта на стотиците пленени танкове, немците биха се оказали доста по-рано пред Москва и не се знаеше, що щеше да чини чичко Сталин.

Както се казва - Всяко зло - за добро .

  • Потребител
Публикува

Трофейната руска техника е била широко използувана, особено бойната. Въпреки това, никога не се е харесвала на швабите.

Т-34.doc

  • Глобален Модератор
Публикува

Е може да се каже, че просто са правили подобрения по трофейните машини. Примерно немците като подсилват предната броня на Тигъра след 1942, значи ли че и собствената им техника "никак не им се е харесвала"? ;) Т-34 -ките специално масово си ги използват.

  • Потребители
Публикува
Т-26 не е за магистрали и няма проблем да се ползва във руската местност

Съгласен съм , той е по-стара концепция. :book: Тогава още не са мислели , че ще могат да наситят европейските магистрали с бързоходни танкчета :tooth:.

  • Потребители
Публикува
Т-26 не е за магистрали и няма проблем да се ползва във руската местност

Съгласен съм , той е по-стара концепция. :book: Тогава още не са мислели , че ще могат да наситят европейските магистрали с бързоходни танкчета :tooth:.

А Т-34 ги използват и италианци , даже има документиран филм , как награждават италианчета, които се пленили руската мечка . :punk:

  • Потребител
Публикува

Да, ползували са ги много, но от немайкъде. Специално Т-34-ките не са ги подобрявали, понеже няма как. Поне аз не съм виждал, а имам доста снимки на такива. Пък и кулата им е малка за по-голямо оръдие, а и не издържа отката. Виж ходовата част, мотора и скоростта са добри - единственото, което немците харесвали.

  • Глобален Модератор
Публикува
Ходовата част, мотора и скоростта на Т34 са единственото, което немците харесвали в този танк.
А това малко ли е?
  • Потребител
Публикува

Никак не е малко, но през времето, когато е правена тази снимка, вече имаме нов руски танк -Т-34/85. В единоборство, този на снимката, никога не може да излезе победител!

  • 1 месец по късно...
  • Потребител
Публикува

Я, чакай, че съм пропуснал! Къде е снимката на този "модифициран" танк за пети човек, командирски!

  • Потребител
Публикува

Да, наистина командирски е! Това се вижда и по антената на калника (тя е на корпуса до калника), но това не е било масово. Аз виждам за първи път такова нещо.

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!