Отиди на
Форум "Наука"

Recommended Posts

Публикува

Харесвам сюрреализма. Фотографската яснота и детайлите, еклектизма, съчетаването на неочаквани неща, привкуса на кич. Изобщо естетиката и духът на двайсетте години ги обожавам - ардекото, модата, литературата. /Както и прерафаелитите преди тях/.

Да! Живописта при постимпресионизма е наистина силно въздействаща живопис.

  • Мнения 52
  • Създадено
  • Последно мнение

ПОТРЕБИТЕЛИ С НАЙ-МНОГО ОТГОВОРИ

  • Глобален Модератор
Публикува

От изброеното май само литературата ми допада. Модернизма като цяло е едно негативно течение за мен опитващо се да индустриализира изкуството.

  • Глобален Модератор
Публикува

В развитието на тази тема има отново един момент,който не мога да разбера...

Защо е необходимо и изобщо възможно ли е да се прави сравнение между сюрреализъм и импресионизъм и/или пост импресионизъм.

Средствата с които се търси художествен ефект са различни, както и търсения ефект.

Миролюбив много успешно е подбрал картини на Сезан и Дали, където ясно си личи, че търсените внушения са напълно различни.

поздрави Б.

  • Глобален Модератор
Публикува

Когато формата стане свръхсвободна, изчезва и съдържанието, и самото изкуство. За щастие никога окончателно..

Нещо такова се случи със симфоничната музика,чиито образци от последните 30 години са като цяло сбор от хаотични умопобъркващи звуци от значение само за малцина тесни специалисти... че и те май вече не знаят какво слушат.

Тъй и с изобразителнот изкуство на 20 век.

Така е!

Имах една позната - художник, която твърдеше, че формата е най-важна... Пишеше стихове от рода...

"... оранжеви лисици пресичат лилавия асвалт..." :)

  • Потребител
Публикува

Аз просто акцентирах на факта , че ако търсим живопис при Салвадор Дали няма да намерим такава стока.

Като сме го подкарали на уточнения, редно е да не бъркаме термините. Живопис е вид изобразително изкуство, при което се използват бои, най-просто казано, за разлика от графиката или скулптурата. :) Така че живопис при Дали дал господ :)

Публикува

Като сме го подкарали на уточнения, редно е да не бъркаме термините. Живопис е вид изобразително изкуство, при което се използват бои, най-просто казано, за разлика от графиката или скулптурата. :) Така че живопис при Дали дал господ :)

Ще си позволя да коментирам думите ти с цитат от Wikipedia-Живопис :

Живопис е вид изобразително изкуство и предствалява нанасяне на цветни бои върху хартия, платно, дърво, стена, стъкло, коприна и други. Принципно тя се изгражда на баланса между топли и студени цветове. Нейни изразни средства са мазката, цветното петно, фактурата на живописния слой. От първостепенно значение за нея е колоритът. Като всяко друго изкуство тя би могла да изпълнява познавателна, естетическа, идеологическа, възпитателна, документална и други функции.

А също мисля така както е казано в цитата, мисля че живописването е умение да се създават картини със настроена палитра на цветовите вальори.Просто нанасянето на бои върху платно все още не прави живопис! Боядисването не е живопис ! За да се превърне едно платно в живописна творба е нужно в него да присъства колоритна организация на живописната повърхност на картината.

  • Потребител
Публикува

А също мисля така както е казано в цитата, мисля че живописването е умение да се създават картини със настроена палитра на цветовите вальори.Просто нанасянето на бои върху платно все още не прави живопис! Боядисването не е живопис ! За да се превърне едно платно в живописна творба е нужно в него да присъства колоритна организация на живописната повърхност на картината.

Субективната естетическа перцепция при обзервацията на обекта на артистичната реализация е строго индивидуална. Стиловата дефиниция също толерира известна вариантност, предвид диверсификационното многообразие на континуума "композиция - идейно съдържание - технологично изпълнение," както и колоратурните решения. Жанровото рефериране, от друга страна, е ясно постулирано и манифестира известна инвариантност и ригидност, както и слаби релации с девиантността от класическите и/или традиционни системи за визуална експресия или с по-силни трасфигурации и експлоатации на абстрактното и авангардното.

  • Глобален Модератор
Публикува

Субективната естетическа перцепция при обзервацията на обекта на артистичната реализация е строго индивидуална. Стиловата дефиниция също толерира известна вариантност, предвид диверсификационното многообразие на континуума "композиция - идейно съдържание - технологично изпълнение," както и колоратурните решения. Жанровото рефериране, от друга страна, е ясно постулирано и манифестира известна инвариантност и ригидност, както и слаби релации с девиантността от класическите и/или традиционни системи за визуална експресия или с по-силни трасфигурации и експлоатации на абстрактното и авангардното.

Но скъпа Куна,

Позволи ми да не се съглася напълно с теб.

Импактноста на очакванията за евентуалната средна цитируемост на една артистичната реализация, би могъл да силно да зависи от колизия със зрителя, следователно не би могло да се търси ригидност в жанровото рефериране на аксидентно ниво.

Извини ме, за проявеното от мен несъгласие.

Публикува

Субективната естетическа перцепция при обзервацията на обекта на артистичната реализация е строго индивидуална. Стиловата дефиниция също толерира известна вариантност, предвид диверсификационното многообразие на континуума "композиция - идейно съдържание - технологично изпълнение," както и колоратурните решения. Жанровото рефериране, от друга страна, е ясно постулирано и манифестира известна инвариантност и ригидност, както и слаби релации с девиантността от класическите и/или традиционни системи за визуална експресия или с по-силни трасфигурации и експлоатации на абстрактното и авангардното.

Чакай първо да си го попреведа :

1.перцепция. лат. “възприемам”. Сетивно възприятие, отражение на нещата в съзнанието чрез сетивните органи. перцепционен. percipio.

2.обзервация -Значение на думата обсервация. мед. Наблюдение, наблюдаване на болен

3.диверсификация -ж., само ед. Отказ от едностранчива специализация, придобиване на многостранен, многоотраслов характер.

Банков термин: стратегическа ориентация за създаване на многопрофилно производство или портфейл ценни книжа.

4.континуум - Нито едно значение на тази дума не се вързва смислово с по горния цитат

5.колоратурни - за съжаление такава дума няма в нашият роден език. Има колоритни , но това е друг въпрос.

6.рефериране-Няма такава дума в българският език , поне за сега

7.постулат -Положение, което не е очевидно, но се приема без доказателства за изходно положение.

8..инвариант -науч. Величина, признак или отношение, които остават неизменни при определени преобразувания. (За изкустрвото този термин е неприложим. бел.Миролюбив)

9.ригидност - Какво представлява Паркинсоновата болест?

Болестта на Паркинсон е едно от най-честите невродегенеративни заболявания. Това е бавно прогресиращо заболяване, което се характеризира с наличие на тремор при покой, забавеност на волевите движения (брадикинезия) и повишен мускулен тонус (ригидност).

10.релация-Релацията представлява връзка между елементи от две или повече множества. Всяко подмножество на декартовото произведение на множествата A1, A2,...,

12.ДЕВИАНТНО- /отклоняващо се/ ПОВЕДЕНИЕ- поведение, нарушаващо действащите в дадена социална общност правни, морални, политически, религиозни и др. социални норми.

13.експресия-мн. експресии, ж.

Само ед. Изразителност; ярка проява на чувства, преживявания.

14.трасфигурации - засъжаление такава дума няма, има думата :трансфигурация и тя е един от най-опасните и сложни предмети от магическият свят.Тя е изключително невероятен и интересен,но и изискваш много голяма концентрация,следователно и много тежък раздел на магията.

В древни времена, жителите на планетата Земя живеели в пещери и не познавали добре заобикалящия ги свят.Те са започнали да опознават нещата около себе си и да им дават имена. Така процесът,чрез който едно тяло се трансформира в друго,получил едно ново име,което използваме и днес-трансфигурация.Самият процес на извършване се нарича трансформация,а официалната дума приета за неговото наименование е думата трансфигурация.

Е, при това положение Миролюбив не може нищо да каже .Нека г-н Богданов и другите се занимават с това ако имат сили и нерви . Миролюбив е до тука . :)

Миролюбив само Ви пожелава трансфигурационно експресивно и недевиантно- релираща континуумна обзервация при перцептирането.

  • Глобален Модератор
Публикува

Нее и Богданов няма да се занимава. Постът на Куна е един много сполучлив майтап с критици, които пишат с подобен стил...

Публикува

Здравей Б.Богданов ,

Нее и Богданов няма да се занимава. Постът на Куна е един много сполучлив майтап с критици, които пишат с подобен стил...

Така е ! Критиците понякога сами не си разбират какво са написали . Колко жалко е пишещия да се стреми към модерно звучене на думите и така да стига до съвсем безсмисленни фрази . Това е много жалко за нашите пишещи братя -критиците. Но далеч не е така винаги . Аз препоръчвам на всеки да прочете книгата на Фрромантен - Старите майстори за да се наслади на критически анализ.

Не ми се рови из нета , би могло да я има в djvu формат.

  • Потребител
Публикува

В развитието на тази тема има отново един момент,който не мога да разбера...

Защо е необходимо и изобщо възможно ли е да се прави сравнение между сюрреализъм и импресионизъм и/или пост импресионизъм.

Средствата с които се търси художествен ефект са различни, както и търсения ефект.

Миролюбив много успешно е подбрал картини на Сезан и Дали, където ясно си личи, че търсените внушения са напълно различни.

поздрави Б.

от всички писмени излияния до мемента това е най-смисленото, което прочетох и съм напълно съгласна с мнението на г-н Богданов: абсолютно безпредметно е да се сравняват две толкова различни в търсенията си направления.

И от друга срана ама изобщо не мога да споделя мнението на Миролюбив че

... една реалистическа творба може цял живот да виси на стената без да омръзне , докато сюрреалистическите картини втръсват именно заради нерелиастичното компановане на сюжетните елементи ...

По принцип като си ги гледаш всеки ден вероятноста да ти писнат и за двете е абсолютно еднаква, НО!!! една реалистична къщичка, цветенце или ябълка виги ще си остане къщичка, цветенце или ябълка, докато това което е изобразено в сюрреалистичната творба (същото мисля и за абстрактните) има способността да носи един вид закодирана информация, която под влияние на различни чувства и натроения, пък дори и спрямо различни събития, ние можем да преоткриваме с години наред, бавно и славно. Както и по-рано съм казвала, от зараждането на импресионизма насам не е важно какво рисуваш, а как и идеята, която въплъщаваш в картината.

  • Глобален Модератор
Публикува

Ами че какво пречи и в живописта да се откриват нови неща и тълкувания, типичен пример е Мона Лиза, в която все се напъват да откриват нови и нови обяснения, внушения и причини, голяма част от тях звучат логично.

  • Потребител
Публикува

Е, той Леонардо е друга категория :) Аз имам предвид идеи и тълкования, които са индивидуални, които те карат да преоткриваш за себе си една картина отново и отново

  • Потребител
Публикува

Салвадор Дали - сюрреалист? Той поне не се определя като представител на този стил...

Това със стиловете е една много груба класификация, която аз много много не възприемам. Звучи, все едно да разделим хората на дванадесет типа, според знаците на зодиака.

Като сюрреалист може да живописва или графицира всеки творец, независимо от моментният му статус в изкуството.

Има си критерии за определяне на дадена творба може ли да се причисли към сюрреализма или не.

Също така, не е зле да се обобщи, че независимо от графичната и композиционна принадлежност към определен стил на една творба във всеки един момент може да се направи сюрреалистична версия.

Тоест сюрреализма според мен не е стил, а маниерност на живописване (машинна имитация на фотографското начало).

Познавам пишман художници, които изгарят от неистово желание (мерак) да се гмурнат в някакъв свой "сюрреалистичен период" наближавайки опревделена възраст, но не им се получава именно поради невъзможността психологически да възприемат носещата (водеща) идейност на сюрреалистичният (суперреалистичният) маниер, понеже с изненада научават, че не е достатъчно да рисуваш натуралистичната подробност, но и да я накараш да замръзне в една изстинала вечност изцедана от жизненост и афекти...

  • Потребител
Публикува

Тоест сюрреализма според мен не е стил, а маниерност на живописване (машинна имитация на фотографското начало).

Сюрреализмът си е бил интелектуално течение със своя исторически контекст и емблематично идейно съдържание и похвати. Той не е само форма, т.е. стил или маниерност на живописване, а и съдържание. Може и да си прав, че сега се възприема преди всичко като изобразителен похват. И когато съдържанието е посредствено, крайният резултат, т. е. естетическото, интелектуалното и емоционалното въздействие, също са посредствени.

Публикува

Здравей Kuna,

Сюрреализмът си е бил интелектуално течение със своя исторически контекст и емблематично идейно съдържание и похвати. Той не е само форма, т.е. стил или маниерност на живописване, а и съдържание. Може и да си прав, че сега се възприема преди всичко като изобразителен похват. И когато съдържанието е посредствено, крайният резултат, т. е. естетическото, интелектуалното и емоционалното въздействие, също са посредствени.

Моето скромно мнение е , че сюрреализма във изобразителното изкуство (и в частност във живописта) може да се реализира със различни похвати в т.ч. и с похватите на академичната живопис или пък да речем с похватите на постимпресионизма. Емблематичното за сюрреализмът е не похватът а компановката на сюжетът . Емблематично е създаването на сюжети със нереална компановка (от яйцето вместо пиле излиза влак , риби летят из облаците , по главите на хората растат дървета и т.н.)

Публикува

Здравей Kuna,

Сюрреализмът си е бил интелектуално течение със своя исторически контекст и емблематично идейно съдържание и похвати. Той не е само форма, т.е. стил или маниерност на живописване, а и съдържание. Може и да си прав, че сега се възприема преди всичко като изобразителен похват. И когато съдържанието е посредствено, крайният резултат, т. е. естетическото, интелектуалното и емоционалното въздействие, също са посредствени.

Моето скромно мнение е , че сюрреализма във изобразителното изкуство (и в частност във живописта) може да се реализира със различни похвати в т.ч. и с похватите на академичната живопис или пък да речем с похватите на постимпресионизма. Емблематичното за сюрреализмът е не похватът а компановката на сюжетът . Емблематично е създаването на сюжети със нереална компановка на реални обекти (от яйцето вместо пиле излиза влак , риби летят из облаците , по главите на хората растат дървета и т.н.)

Допълнителна забележка : Този постинг автоматично се е публикувал два пъти . Явно има някаква грешка в програмата за публикуване , вече на няколко пъти ми се налага да изтривам такива двойно самопубликували се постинзи.Обърнете внимание на съвпадението на времето на публикуване на двата повтарящи се постинзи

  • Потребител
Публикува

Моето скромно мнение е , че сюрреализма във изобразителното изкуство (и в частност във живописта) може да се реализира със различни похвати в т.ч. и с похватите на академичната живопис или пък да речем с похватите на постимпресионизма. Емблематичното за сюрреализмът е не похватът а компановката на сюжетът . Емблематично е създаването на сюжети със нереална компановка на реални обекти (от яйцето вместо пиле излиза влак , риби летят из облаците , по главите на хората растат дървета и т.н.)

Ще се радвам да ми дадеш пример/и/, т. е. конкретен автор и произведение, който представлява сюрреализъм, осъществен с похватите на постимпресионизма. Интересите и познанията ми за изкуството са любителски и ще е хубаво да ми онагледиш твърдението си. :)

Междувременно за всички, които искат да се образоват, малка сериозна шегичка: http://library.thinkquest.org/J002045F/drawing_different_art_styles.htm

  • Глобален Модератор
Публикува

Здравей Kuna,

Моето скромно мнение е , че сюрреализма във изобразителното изкуство (и в частност във живописта) може да се реализира със различни похвати в т.ч. и с похватите на академичната живопис или пък да речем с похватите на постимпресионизма. Емблематичното за сюрреализмът е не похватът а компановката на сюжетът . Емблематично е създаването на сюжети със нереална компановка на реални обекти (от яйцето вместо пиле излиза влак , риби летят из облаците , по главите на хората растат дървета и т.н.)

Допълнителна забележка : Този постинг автоматично се е публикувал два пъти . Явно има някаква грешка в програмата за публикуване , вече на няколко пъти ми се налага да изтривам такива двойно самопубликували се постинзи.Обърнете внимание на съвпадението на времето на публикуване на двата повтарящи се постинзи

.... От камина излиза локомотив.... т.н - ми не е ли страхотно?:)

Мисля че проблема за двойните постинги е твоята клавиатура? Почисти я.. Просто потърси проблема при теб.

А колкото за часа на публикуване - това е добър пример за едновременност на две събития, но забележи - идентични!

  • Глобален Модератор
Публикува

За картините по стените и скуката....

Разказвателния стил в изобразителното изкуство е адски скучен. Трудно ще издържиш да гледаш - къща, каручка, дърво и т.н. цял един живот.

Много по-интересно е нещо странно, нереално, сюр реално - пълно с въображение. Може да те накара да мечтаеш, да фантазираш - всеки път когато погледнеш.

Е изисква известна подготовка за "гледането". Не е възможно да бъде възприета една сюрреалистична картина без опит в консумация на изкуството.

И това се отнася не само за картините, но и за този тип филми /Бунюел и т.н./ ... Има хората, които казват - каква простотия! - за.. Андалуското куче ... например :bigwink:

Поздрави Б.

Публикува

Ще се радвам да ми дадеш пример/и/, т. е. конкретен автор и произведение, който представлява сюрреализъм, осъществен с похватите на постимпресионизма. Интересите и познанията ми за изкуството са любителски и ще е хубаво да ми онагледиш твърдението си. :)

Ами аз например съм авторът който може с постимпреонистични похвати да нарисува сюрреалистически сюжет . Можем да се обзаложим и ще ти покажа. :)

Това устройва ли те ?

Публикува

.... От камина излиза локомотив.... т.н - ми не е ли страхотно?:)

Не отричам това.

Но има и друго :

Мисля че проблема за двойните постинги е твоята клавиатура? Почисти я.. Просто потърси проблема при теб.

А колкото за часа на публикуване - това е добър пример за едновременност на две събития, но забележи - идентични!

Наистина проблемът е при мен , в мишката е да му се не види!

Напиши мнение

Може да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако вече имате акаунт, влезте от ТУК , за да публикувате.

Guest
Напиши ново мнение...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Зареждане...

За нас

"Форум Наука" е онлайн и поддържа научни, исторически и любопитни дискусии с учени, експерти, любители, учители и ученици.

За своята близо двайсет годишна история "Форум Наука" се утвърди като мост между тези, които знаят и тези, които искат да знаят. Всеки ден тук влизат хиляди, които търсят своя отговор.  Форумът е богат да информация и безкрайни дискусии по различни въпроси.

Подкрепи съществуването на форумa - направи дарение:

Дари

 

 

За контакти:

×
×
  • Create New...
×

Подкрепи форума!

Твоето дарение ще ни помогне да запазим и поддържаме това място за обмяна на знания и идеи. Благодарим ти!